Силикаттар. Кремний негізінде жасалған жартылай өткізгіш материалдар

АТЫРАУ ОБЛЫСЫ
ЖЫЛЫОЙ АУДАНЫ
№9 ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕП
Сабақ тақырыбы:
ПӘНІ: ХИМИЯ
СЫНЫБЫ: 9
БАҒЫТЫ: ЖАРАТЫЛЫСТАНУ - МАТЕМАТИКА
ХИМИЯ ПӘНІ МҰҒАЛІМІ: АЛТЫБАЕВА АЖАР ӘЛИҚЫЗЫ
ҚҰЛСАРЫ ҚАЛАСЫ
2015ЖЫЛЫ
Бекітемін Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Силикаттар. Кремний негізінде жасалған жартылай өткізгіш материалдар. Қазақстандағы силикат өнеркəсібі
№2 Көрсетілім (2. 6)
Көміртегінің физикалық және химиялық қасиеттерін естеріне түсіре отырып, салыстыру арқылы кремнийдің қасиеттері туралы жаңа білім беру, кремнийдің қолдануы жөнінде түсінік беру.
Оқушылар жүйелі ойланып, саналы түрде жауап беру үшін химия тілінде сөйлей білуге тәрбиелеу. Шығармашылық деңгейлерін дамыту.
-Кремнийдің таңбасын, алынуын және таралуын, физикалық қасиеттерін біледі.
-Химиялық реакция теңдеуін құрудың басты шарттарын негізге алып кремнийдің химиялық қасиеттерін анықтайтын теңдеулер
құрастырады.
1-тапсырма Білу «Серпілген сауал» (СТО, Диалог)
Сұрақ қою, жеке жұмыс
Көміртек және оның қосылыстары туралы еске түсіру.
Түсіну
Жаңа сабақтың СТАРТЕРІ ретінде Бейнебаян көрсету.
№2 Көрсетілім (2. 6)
2-тапсырма Қолдану
«Артық болмас білгенің» Презентация қорғау Жеке жұмыс
(Дарынды баламен жұмыс)
Кремний және оның қосылыстары. Қазақстандағы силикат өнеркəсібі.
Силикаттар. Кремний негізінде жасалған жартылай өткізгіш материалдар туралы айту.
3- тапсырма Талдау
«РАФТ»әдісі (СТО, ОЖТ, Диалог зерттеушілік әңгіме) Топтық жұмыс, зерттушілік әңгіме, рөлдік ойын
1-топ. Кремнийдің периодтық жүйедегі орны. Атом құрылысы.
Қасиеттері. Қолданылуы туралы зерттейді
2-топ Кремний оксиді туралы зерттейді
3-топ Кремний қышқылы туралы айтады
4-топ Кремний қышқылының тұздары. Силикат өндірісі туралы айтады
Осы тапсырмалар бойынша әр топқа берілген мәтін бойынша рөлдік ойын арқылы қорғайды.
4 -тапсырма Жинақтау Бағалау.
«Ойлан, жұптас, талқыла » Есептер шығару Жұптық жұмыс
(барлық оқушыны қамту үшін)
Тақырыпты қорытындылау мақсатында жұптастырып есептер беру, және оқушылар бірін-бірі бағалайды.
Бөлімдері/
уақыты:
І. Кіріспе бөлімі
(2мин)
а) Ұйымдастыру
Тренинг: Шеңбер құрып тұру Топтастыру: Сынып оқушыларын жаңа өтетін тақырып бойынша топқа бөлемін. 1-топ “Кәдімгі шыны” 2-топ “Термиялық шыны” 3-топ “Хрусталь шыны”4-топ “Боросиликатты шыны”
Топтық ережені еске түсіріп психологиялық ахуалын жоямын. «Өзін-өзі сендіру формуласы» тренингін өткізу: (қосымша бетте -2)
Тренинг: Оқушылар шеңбер болып тұрады.
Топтастыру: Мұғалім ұсынған кағазды алып топтасып отырады.
Сабаққа әзірлеу.
Топпен бірлесе топ ережесін еске түсіреді
Формативті бағалау,
Жетістік критерийі бойынша бағалау
Қиылған қағаз,
оқулы, слайд
б) Уй жұмысын тексеру
Өткен сабақты оқушылар өздері дайындаған презентациясын қорғау арқылы үй тапсырмасын айтады және
«Серпілген сауал»
әдісімен оқушыларға сұрақтар қойылады. Әр дұрыс жауап бір ұпай арқылы өзін-өзі бағалап отырады.
«Көміртек» тақырыбына слайд жасап оны қорғап айтады және «Серпілген сауал»арқылы үй тапсырмасын қорытындылау
1. Көміртектің электрондық формуласы. (1s22s22p2)
2. Көміртектің қандай аллотропиялық түр өзгерістері бар? (Алмаз, графит, карбин)
3. Көміртектің валенттік электрондар саны нешеге тең? (4)
4. Көміртектің кристалдық торы қандай? (Атомдық)
5. Адсорбция дегеніміз не? (Өз бетінде газ және басқа еріген заттарды сіңіру құбылысы)
6. Алмаз токты қалай өткізеді? (Токты өткізбейді, ол оқшауланған)
7. Алмаздың кристалдық торының пішіні қандай? (Тетраэдр пішіндес)
8. Графиттен алмаз алуға бола ма? (Жоғары температурамен қысымда жасанды алуға болады)
9. Көміртектің металмен қосылысы қалай аталады? (Карбид)
10. Көміртек сутекпен әрекеттескенде қандай қасиет көрсетеді? (Тотықтыртырғыш)
11. Көміртектің адсорбциялық қасиетінің адам ағзасына қандай әсері бар? (Адам ағзасын улы газбен еріген заттардан тазартады)
Сұрақ қою
Жеке жұмыс
СТО, ОЖТ, Диалог, ОүБжОБ.
Барлық оқушыларды қамту үшін.
Бағалау парағы, қиылған қағаз,
смайлик
ІІ Негізгі бөлім
Тұсаукесер (4мин)
Жаңа сабақтың СТАРТЕРІ ретінде Бейнебаян көрсету
(Кремний және оның қосылыстары)
Оқушылар дәптерлеріне тақырыпты
жазып алады.
Жаңа тақырыппен жұмыс.
«Артық болмас білгенің»
Кремний және оның қосылыстары. Қазақстандағы силикат өнеркəсібі. Силикаттар. Кремний негізінде жасалған жартылай өткізгіш материалдар туралы айту. Жаңа сабақты оқушылар топ атауларына байланысты презентация қорғау арқылы ашады.
«Артық болмас білгенің»
Презентация жасап қорғау
Әр топтан дайындалған «Кремний элементіне сипаттама», «Қазақстандағы силикат өнеркəсібі. », «Кремний негізінде жасалған жартылай өткізгіш материалдар» тақырыптар аясында оқушылар презентацияларын қорғайды.
Жеке жұмыс
СТО, ТжДбо,
АКТ, ОүБжОБ,
ОЖТ, көшбасшы.
Дарынды баланы анықтау үшін.
Жеке табыс критерийі,
барлық оқушылардан
бас бармақ арқылы білу
Слайд,
бағалау парақшасы.
«РАФТ»әдісі
Топтық жұмыс, зерттушілік әңгіме, рөлдік ойын.
Әр топ рөлге еніп берілген тақырыпшаларды қорғайды.
«РАФТ»әдісі
Топтық жұмыс, зерттушілік әңгіме, рөлдік ойын
1-топ. Кремнийдің периодтық жүйедегі орны. Атом құрылысы.
Қасиеттері. Қолданылуы туралы зерттейді
2-топ Кремний оксиді туралы зерттейді
3-топ Кремний қышқылы туралы айтады
4-топ Кремний қышқылының тұздары. Силикат өндірісі туралы айтады.
Топтық жұмыс
СТО, ОЖТ, Диалог,
зерттеушілік әңгіме, ОБжК,
ТжДбо, ОүБжОБ.
Плакат,
тақырыпшалар, оқулық бағалау парақшасы.
ІІІ Қорытынды бөлім. (10мин)
Үйге тап. (2мин)
Бекіту «Ойлан, жұптас, талқыла» Есептер шығару. Жұптық жұмыс.
Қосымша бетте -1(Есептер)
Жұптық жұмыс
АКТ, СТО, ОЖТ, ТжДбо, ОЖЕСО.
Бағалау парақшасы,
карточка
АКТ, СТО
(есеп құрастыру)
Кері байланыс
(2мин)
«Білім ағашы» стикерге
1-бөлік позитивті комментарий, не ұнады. ;
1-бөлік сындарлы сын, не нәрсені жақсарту керек;
3-бөлік келешекке арналған комментарий; маған ұнады, бірақ келесі жолы . . . жазуды айтамын.
Қосымша бетте -1(Есептер)
1. Мен № 4 үйдің 14-ші пәтерінде тұрамын.
Көбінесе 8-ші пәтермен араласып тұрамын. Кәдімгі жағдайда №9 пәтермен араласамын. №17, №35 №16 пәтерлермен араласып тұрамын. Мүмкін болса, осы жұмыстарды жүргіз. Жауабы: Si, O, F, Cl, Br, S.
2.
Мына айналуларды жүзеге асыратын реакция теңдеулерін жазыңыздар:
кремний → кремний оксиді → натрий силикаты → кремний қышқылы → кремний оксиді
Si → SiO2 → Na2SiO3 → H2 SiO3 → SiO2
1. Si + O2 = SiO2
2. SiO2 + 2NaOH = Na2SiO3 + H2O
3. Na2SiO3 + 2HCl = H2 SiO3↓ + 2 NaCl
4. H2 SiO3 → SiO2 + H2O
3.
Кәдімгі шынының құрамында 13% натрий оксиді, 11, 7% кальций оксиді және 75, 3% кремний (ІҮ) оксиді болады. Осы берілгендерге сүйене отырып, шынының құрамын өрнектеңіздер.
Берілгені: w(Na2O) = 13% Шешуі:
W(CaO) = 11. 7% x:y:z = 13/62: 11, 7/56 : 75, 3/60 =
W(SiO2) = 75, 3% 0, 2097 : 0, 2089 : 1, 255 = 1 : 1 : 6
Табу керек: x Na2O∙ y CaO ∙z SiO2 Na2O∙ CaO ∙6 SiO2
4.
Өндірістік есеп
№1. 1 т шынының түрін өндіруге қажет шикізаттарды есептеңіздер?
1-топ “Кәдімгі шыны”
Берілгені: m (Na2O• CaO •6SiO2) = 1 т =1000кг
Табу керек: m(Na2CO3) - ?
m(CaCO3) - ?
m(SiO2) - ? х1 х2 х3 1000кг
Шешуі: Na2CO3 + CaCO3 + 6SiO2→ Na2O• CaO •6SiO2 + 2СО2
106кг 100кг 6•60кг 478кг
Х1= 106*1000/478 = 222 кг (Na2CO3)
Х2= 100*1000/478 = 209 кг (CaCO3)
Х3= 360*1000/478 = 753 кг (SiO2)
5.
2-топ “Термиялық шыны”
Берілгені: m (К2O• CaO •6SiO2) = 1 т =1000кг
Табу керек: m(К2CO3) - ?
m(CaCO3) - ?
m(SiO2) - ? х1 х2 х3 1000кг
Шешуі: К2CO3 + CaCO3 + 6SiO2→ К2O• CaO •6SiO2 + 2СО2
138кг 100кг 6•60кг 510кг
Х1= 138*1000/510 = 271 кг (K2CO3)
Х2= 100*1000/510 = 196 кг (CaCO3)
Х3= 360*1000/510 = 706 кг (SiO2)
3-топ “Хрусталь шыны”
Берілгені: m (PbO• K2O •6SiO2) = 1 т =1000кг
Табу керек: m(PbCO3) - ?
m(K2CO3) - ?
m(SiO2) - ? х1 х2 х3 1000кг
Шешуі: K2CO3 + PbCO3 + 6SiO2→ PbO• K2O •6SiO2 + 2СО2
138кг 267кг 6•60кг 677кг
Х1= 138*1000/677 = 204 кг (K2CO3)
Х2= 267*1000/677 = 394 кг (PbCO3)
Х3= 360*1000/677 = 532 кг (SiO2)
4-топ “Боросиликатты шыны”
Берілгені: m (Na2O• CaO •5SiO2•B2O3) = 1 т =1000кг
Табу керек: m(Na2CO3) - ?
m(CaCO3) - ?
m(SiO2) - ?
m(B2O3) - ?
х1 х2 х3 х4 1000кг Шешуі: Na2CO3 + CaCO3 + 5SiO2 + B2O3 →Na2O• CaO •5SiO2 •B2O3+ 2СО2
106кг 100кг 5•60кг 66кг 484кг
Х1= 106*1000/484 = 219 кг (Na2CO3)
Х2= 100*1000/484 = 207 кг (CaCO3)
Х3= 300*1000/484 = 620 кг (SiO2)
Х4 = 66*1000/484 = 136 кг (B2O3)
(қосымша бетте -2)
«Өзін-өзі сендіру формуласы» тренинг
- Мен толығымен өзімді бақылаймын. Мен өз жолымдағы қиындықтарды көріп тұрмын
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz