Файл қосу

Силикаттар. Кремний негізінде жасалған жартылай өткізгіш материалдар

АТЫРАУ ОБЛЫСЫ
ЖЫЛЫОЙ АУДАНЫ
№9 ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕП

Сабақ тақырыбы:
[pic]

ПӘНІ: ХИМИЯ
СЫНЫБЫ: 9
БАҒЫТЫ: ЖАРАТЫЛЫСТАНУ – МАТЕМАТИКА
ХИМИЯ ПӘНІ МҰҒАЛІМІ: АЛТЫБАЕВА АЖАР ӘЛИҚЫЗЫ

ҚҰЛСАРЫ ҚАЛАСЫ
2015ЖЫЛЫ

Бекітемін___________
Қысқа мерзімді сабақ жоспары
|Апта-15 | Күні- 9.12.2015ж. | Сыныбы: 9 «а» |
| | |27 –сабақ |
|Сабақ тақырыбы |Силикаттар. Кремний негізінде жасалған жартылай өткізгіш материалдар. Қазақстандағы силикат өнеркəсібі |
| |№2 Көрсетілім (2.6) |
|Сабақ мақсаты |Көміртегінің физикалық және химиялық қасиеттерін естеріне түсіре отырып, салыстыру арқылы кремнийдің |
| |қасиеттері туралы жаңа білім беру, кремнийдің қолдануы жөнінде түсінік беру. |
| |Оқушылар жүйелі ойланып, саналы түрде жауап беру үшін химия тілінде сөйлей білуге тәрбиелеу. Шығармашылық |
| |деңгейлерін дамыту. |
|Сілтеме |Білім стандарты, пән бағдарламасы, Н.Нұрахметов «Химия» 8-сынып оқулығы , К.Жексенбина әдістемелік |
| |нұсқау. |
|Күтілетін |-Кремнийдің таңбасын, алынуын және таралуын, физикалық қасиеттерін біледі. |
|нәтижелер |-Химиялық реакция теңдеуін құрудың басты шарттарын негізге алып кремнийдің химиялық қасиеттерін анықтайтын|
| |теңдеулер |
| |құрастырады. |
|Сабақта | |
|қолданылатын |СТО, ОүБ және ОБ, ОЖТ, (диалогтық оқыту), АКТ, ОБжәне К, ТжДбо |
|модульдер | |
|Сабақтың әдісі |Серпілген сауал, Артық болмас білгенің, РАФТ, Ойлан, жұптас, талқыла, Кері байланыс «Білім ағашы» |
|Тапсырмалар |1-тапсырма Білу «Серпілген сауал» (СТО,|Түсіну |
| |Диалог) |Жаңа сабақтың СТАРТЕРІ ретінде Бейнебаян көрсету. |
| |Сұрақ қою, жеке жұмыс |№2 Көрсетілім (2.6) |
| |Көміртек және оның қосылыстары туралы | |
| |еске түсіру. | |
| | | 2-тапсырма Қолдану |
| | |«Артық болмас білгенің» Презентация қорғау Жеке жұмыс |
| | |(Дарынды баламен жұмыс) |
| | |Кремний және оның қосылыстары. Қазақстандағы силикат |
| | |өнеркəсібі. |
| | |Силикаттар. Кремний негізінде жасалған жартылай өткізгіш |
| | |материалдар туралы айту. |
| |3- тапсырма Талдау |4 -тапсырма Жинақтау Бағалау. |
| |«РАФТ»әдісі (СТО, ОЖТ, Диалог |«Ойлан, жұптас, талқыла » Есептер шығару Жұптық жұмыс |
| |зерттеушілік әңгіме)Топтық жұмыс, |(барлық оқушыны қамту үшін) |
| |зерттушілік әңгіме,рөлдік ойын |Тақырыпты қорытындылау мақсатында жұптастырып есептер беру, және|
| |1-топ.Кремнийдің периодтық жүйедегі орны.|оқушылар бірін-бірі бағалайды. |
| |Атом құрылысы. | |
| |Қасиеттері. Қолданылуы туралы зерттейді | |
| |2-топ Кремний оксиді туралы зерттейді | |
| |3-топ Кремний қышқылы туралы айтады | |
| |4-топ Кремний қышқылының тұздары. Силикат| |
| |өндірісі туралы айтады | |
| | Осы тапсырмалар бойынша әр топқа | |
| |берілген мәтін бойынша рөлдік ойын арқылы| |
| |қорғайды. | |
|Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары. Мұғалім және оқушы немен айналысады |
|Бөлімдері/ |Мұғалім іс-әрекеті |Оқушының іс-әрекеті |Ұйымдастыру |Бағалау |Ресурс |
|уақыты: | | |формасы | | |
|І. Кіріспе |а) Ұйымдастыру |Тренинг: Оқушылар шеңбер болып тұрады.|Ынтымақтастық |Формативті |Қиылған |
|бөлімі |Тренинг: Шеңбер құрып |Топтастыру: Мұғалім ұсынған кағазды |атмосферасын |бағалау, |қағаз, |
|(2мин) |тұруТоптастыру: Сынып |алып топтасып отырады. |қалыптастыру. |Жетістік |оқулы, |
| |оқушыларын жаңа өтетін |Сабаққа әзірлеу. | |критерийі |слайд |
| |тақырып бойынша топқа |Топпен бірлесе топ ережесін еске | |бойынша | |
| |бөлемін. 1-топ “Кәдімгі |түсіреді | |бағалау | |
| |шыны” 2-топ “Термиялық | | | | |
| |шыны” 3-топ “Хрусталь | | | | |
| |шыны”4-топ “Боросиликатты | | | | |
| |шыны”  | | | | |
| |Топтық ережені еске түсіріп | | | | |
| |психологиялық ахуалын | | | | |
| |жоямын. «Өзін-өзі сендіру | | | | |
| |формуласы» тренингін өткізу:| | | | |
| |(қосымша бетте -2) | | | | |
|(8мин) |б)Уй жұмысын тексеру |«Көміртек» тақырыбына слайд жасап оны |Сұрақ қою |Смайлик |Бағалау |
| |Өткен сабақты оқушылар |қорғап айтады және «Серпілген |Жеке жұмыс |арқылы |парағы, |
| |өздері дайындаған |сауал»арқылы үй тапсырмасын |СТО, ОЖТ, |формат.бағал|қиылған |
| |презентациясын қорғау |қорытындылау |Диалог,ОүБжОБ. |ау |қағаз, |
| |арқылы үй тапсырмасын айтады|1.Көміртектің электрондық формуласы. |Барлық оқушыларды| |смайлик |
| |және |(1s22s22p2) |қамту үшін. | | |
| |«Серпілген сауал»  |2.Көміртектің қандай аллотропиялық түр| | | |
| |әдісімен оқушыларға сұрақтар|өзгерістері бар? (Алмаз, | | | |
| |қойылады. Әр дұрыс жауап |графит,карбин) | | | |
| |бір ұпай арқылы өзін-өзі |3. Көміртектің валенттік электрондар | | | |
| |бағалап отырады. |саны нешеге тең? (4) | | | |
| | |4. Көміртектің кристалдық торы қандай?| | | |
| | |(Атомдық) | | | |
| | |5. Адсорбция дегеніміз не? (Өз бетінде| | | |
| | |газ және басқа еріген заттарды сіңіру | | | |
| | |құбылысы) | | | |
| | |6. Алмаз токты қалай өткізеді? (Токты | | | |
| | |өткізбейді, ол оқшауланған) | | | |
| | |7. Алмаздың кристалдық торының пішіні | | | |
| | |қандай? (Тетраэдр пішіндес) | | | |
| | |8. Графиттен алмаз алуға бола ма? | | | |
| | |(Жоғары температурамен қысымда жасанды| | | |
| | |алуға болады) | | | |
| | |9. Көміртектің металмен қосылысы қалай| | | |
| | |аталады? (Карбид) | | | |
| | |10. Көміртек сутекпен әрекеттескенде | | | |
| | |қандай қасиет көрсетеді? | | | |
| | |(Тотықтыртырғыш) | | | |
| | |11. Көміртектің адсорбциялық | | | |
| | |қасиетінің адам ағзасына қандай әсері | | | |
| | |бар? (Адам ағзасын улы газбен еріген | | | |
| | |заттардан тазартады) | | | |
|ІІ Негізгі бөлім|Жаңа сабақтың СТАРТЕРІ |Оқушылар дәптерлеріне тақырыпты |Сұрақ қою. |Бас бармақ |Видео |
|Тұсаукесер |ретінде Бейнебаян көрсету |жазып алады. | |арқылы кері |корсету |
|(4мин) |(Кремний және оның |Жаңа тақырыппен жұмыс. | |байланыс | |
| |қосылыстары) | | | | |
|А) (жаңа |«Артық болмас білгенің» |«Артық болмас білгенің» | Жеке жұмыс |Жеке табыс |Слайд, |
|тақырыпты ашу)(7|Кремний және оның |Презентация жасап қорғау |СТО, ТжДбо, |критерийі, |бағалау |
|мин) |қосылыстары. Қазақстандағы |Әр топтан дайындалған «Кремний |АКТ,ОүБжОБ, |барлық |парақшас|
| |силикат |элементіне сипаттама»,«Қазақстандағы |ОЖТ,көшбасшы. |оқушылардан |ы. |
| |өнеркəсібі.Силикаттар. |силикат өнеркəсібі.», «Кремний |Дарынды баланы |бас бармақ | |
| |Кремний негізінде жасалған |негізінде жасалған жартылай өткізгіш |анықтау үшін. |арқылы білу | |
| |жартылай өткізгіш |материалдар» тақырыптар аясында | | | |
| |материалдар туралы айту. |оқушылар презентацияларын қорғайды. | | | |
| |Жаңа сабақты оқушылар топ | | | | |
| |атауларына байланысты | | | | |
| |презентация қорғау арқылы | | | | |
| |ашады. | | | | |
|(10мин) |«РАФТ»әдісі | «РАФТ»әдісі |Топтық жұмыс |Топ |Плакат, |
| |Топтық жұмыс, зерттушілік |Топтық жұмыс, зерттушілік |СТО,ОЖТ, Диалог, |бір-бірін |тақырыпш|
| |әңгіме,рөлдік ойын. |әңгіме,рөлдік ойын |зерттеушілік |критерий |алар,оқу|
| |Әр топ рөлге еніп берілген |1-топ.Кремнийдің периодтық жүйедегі |әңгіме,ОБжК, |бойынша |лық |
| |тақырыпшаларды қорғайды. |орны. Атом құрылысы. |ТжДбо,ОүБжОБ. |бағалайды. |бағалау |
| | |Қасиеттері. Қолданылуы туралы | | |парақшас|
| | |зерттейді | | |ы. |
| | |2-топ Кремний оксиді туралы зерттейді | | | |
| | |3-топ Кремний қышқылы туралы айтады | | | |
| | |4-топ Кремний қышқылының тұздары. | | | |
| | |Силикат өндірісі туралы айтады. | | | |
|ІІІ Қорытынды |Бекіту «Ойлан, жұптас, |«Ойлан, жұптас, талқыла » Оқушылар |Жұптық жұмыс |Бірін-бірі |Бағалау |
|бөлім.(10мин) |талқыла» Есептер шығару. |жұптасып карточкада берілген есептерді|АКТ, СТО, ОЖТ, |смайлик |парақшас|
| |Жұптық жұмыс. |шығарады.Қосымша бетте -1(Есептер) |ТжДбо, ОЖЕСО. |арқылы |ы, |
| |Қосымша бетте -1(Есептер) | | |бағалау. |карточка|
|Үйге тап.(2мин) | | | | | |
| |§25,26 Кремний және оның |Тақырыпты оқып келеді.Әр оқушы |АКТ,СТО | |Оқулық |
| |қосылыстары. Тақырыптың |Тақырыптың соңындағы есептерді |(есеп құрастыру) | | |
| |соңындағыА,В,Сжаттығуларды |шығарып келеді. | | | |
| |орындап келу. | | | | |
|Кері байланыс |«Білім ағашы» стикерге |Сабақ барысында әр тапсырма бойынша не|Жеке жұмыс |Өзін-өзі |Блоб |
|(2мин) |1-бөлік позитивті |ұнағаны,алдағы уақытта жақсартуға | |реттеу |ағашы, |
| |комментарий,не ұнады.; |болатын жұмыстар және ұнаған | | |Стикер-л|
| |1-бөлік сындарлы сын, не |ұсыныстарын жазып кетеді. | | |ер |
| |нәрсені жақсарту керек; | | | | |
| |3-бөлік келешекке арналған | | | | |
| |комментарий;маған | | | | |
| |ұнады,бірақ келесі жолы.... | | | | |
| |жазуды айтамын. | | | | |

Қосымша бетте -1(Есептер)
1. Мен № 4 үйдің  14-ші пәтерінде тұрамын.
Көбінесе  8-ші пәтермен араласып тұрамын. Кәдімгі жағдайда №9 пәтермен
араласамын. №17, №35 №16 пәтерлермен  араласып тұрамын. Мүмкін болса, осы
жұмыстарды жүргіз. Жауабы: Si , O  ,F , Cl  ,Br , S.
2. Мына айналуларды жүзеге асыратын реакция теңдеулерін жазыңыздар: 
кремний → кремний оксиді → натрий силикаты → кремний қышқылы → кремний
оксиді 
Si → SiO2 → Na2SiO3 → H2 SiO3 → SiO2 
1. Si + O2 = SiO2 
2. SiO2 + 2NaOH = Na2SiO3 + H2O 
3. Na2SiO3 + 2HCl = H2 SiO3↓ + 2 NaCl 
4. H2 SiO3 → SiO2 + H2O 
3. Кәдімгі шынының құрамында 13% натрий оксиді, 11,7% кальций оксиді және
75,3% кремний (ІҮ) оксиді болады. Осы берілгендерге сүйене отырып, шынының
құрамын өрнектеңіздер. 
Берілгені: w(Na2O) = 13% Шешуі: 
W(CaO) = 11.7% x:y:z = 13/62: 11,7/56 : 75,3/60 = 
W(SiO2) = 75,3% 0,2097 : 0,2089 : 1,255 = 1 : 1 : 6 
Табу керек: x Na2O∙ y CaO ∙z SiO2 Na2O∙ CaO ∙6 SiO2 
4. Өндірістік есеп 
№1. 1 т шынының түрін өндіруге қажет шикізаттарды есептеңіздер? 
1-топ “Кәдімгі шыны” 
Берілгені: m (Na2O• CaO •6SiO2) = 1 т =1000кг 
Табу керек: m(Na2CO3) - ? 
m(CaCO3) - ? 
m(SiO2)- ? х1 х2 х3 1000кг 
Шешуі: Na2CO3 + CaCO3 + 6SiO2→ Na2O• CaO •6SiO2 + 2СО2 
106кг 100кг 6•60кг 478кг 
Х1= 106*1000/478 = 222 кг (Na2CO3) 
Х2= 100*1000/478 = 209 кг (CaCO3) 
Х3= 360*1000/478 = 753 кг (SiO2) 
5. 2-топ “Термиялық шыны” 
Берілгені: m (К2O• CaO •6SiO2) = 1 т =1000кг 
Табу керек: m(К2CO3) - ? 
m(CaCO3) - ? 
m(SiO2)- ? х1 х2 х3 1000кг 
Шешуі: К2CO3 + CaCO3 + 6SiO2→ К2O• CaO •6SiO2 + 2СО2 
138кг 100кг 6•60кг 510кг 
Х1= 138*1000/510 = 271 кг (K2CO3) 
Х2= 100*1000/510 = 196 кг (CaCO3) 
Х3= 360*1000/510 = 706 кг (SiO2) 
3-топ “Хрусталь шыны” 
Берілгені: m (PbO• K2O •6SiO2) = 1 т =1000кг 
Табу керек: m(PbCO3) - ? 
m(K2CO3) - ? 
m(SiO2)- ? х1 х2 х3 1000кг 
Шешуі: K2CO3 + PbCO3 + 6SiO2→ PbO• K2O •6SiO2 + 2СО2 
138кг 267кг 6•60кг 677кг 
Х1= 138*1000/677 = 204 кг (K2CO3) 
Х2= 267*1000/677 = 394 кг (PbCO3) 
Х3= 360*1000/677 = 532 кг (SiO2) 
4-топ “Боросиликатты шыны” 
Берілгені: m (Na2O• CaO •5SiO2•B2O3) = 1 т =1000кг 
Табу керек: m(Na2CO3) - ? 
m(CaCO3) - ? 
m(SiO2)- ? 
m(B2O3)- ? 
х1 х2 х3 х4 1000кг Шешуі: Na2CO3 + CaCO3 + 5SiO2 + B2O3 →Na2O• CaO •5SiO2
•B2O3+ 2СО2 
106кг 100кг 5•60кг 66кг 484кг 
Х1= 106*1000/484 = 219 кг (Na2CO3) 
Х2= 100*1000/484 = 207 кг (CaCO3) 
Х3= 300*1000/484 = 620 кг (SiO2) 
Х4 = 66*1000/484 = 136 кг (B2O3) 

(қосымша бетте -2)

«Өзін-өзі сендіру формуласы» тренинг

- Мен толығымен өзімді бақылаймын. Мен өз жолымдағы қиындықтарды көріп
тұрмын
және мен оларды жеке өсуімнің мүмкіндіктері деп қабылдаймын;

- Менің өзіме деген сенімділігім күн сайын
артуда;

- Менің өз мақсаттарыма қол жеткізуге жағдайым бар және мен қол
жеткіземін;

- Мен өзімді бақытты, дені сау және сәтті оқушы ретінде елестетемін;

- Мен өзімді қалай елестетсем, сондай боламын;

- Мен сабырлымын және өзіме өзім сенімдімін.

Бағалау парағы Топтың
атауы ____________________________

|№ | |
| | |
| |Оқушының аты-жөні |
|1 Тақырыпты аша алды. | |
|2 Рөлге еніп өз қабілеттерін аша білді. | |
|3 Эстетикалық талғамға сай болды. | |
|Жалпы ұпай | |

[pic] [pic]

Оқушылардың презентация қорғауы

[pic] [pic]

Әр топтың жаңа тақырып бойынша рөлдік ойынынан көрініс

[pic] [pic]

Рөлдік ойыннан оқушылардың кері байланысы

[pic] [pic] [pic]

Сабақ соңындағы оқушылардың кері байланысы Сабаққа қатысқан
мұғалімдердің бас бармақ арқылы сабақты бағалауы.

Ұқсас жұмыстар
Кремний қышқылы. силикаттар
Кремнийдің табиғатта таралуы
Кремний және оның қосылыстарының химиялық қасиеттерінің сипаттайтын реакция теңдеулерін жаза білу
Кремний қышқылы
Силикат өндірісі. 9 сынып
Есептеуіш техниканың даму тарихы. Есептеуіш техникасының тарихы туралы
Түзеткіштер
Сабақ жоспары. Сабақ типі
Кремний және оның қосылыстары. Силикаттар
Есептеуіш техниканының даму тарихы
Пәндер