Файл қосу
Көркем сөз
«Филология: қазақ тілі» мамандығына арналған Магистранттарға арналған оқу әдістемелік кешен Әдебиеттанудың өзекті мәселелері ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ СЕМЕЙ 2013 КІРІСПЕ 1 ҚҰРАСТЫРҒАН Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің қазақ әдебиеті кафедрасының доцент м.а., ф.ғ.к. Құмамбаева Қ.С. 2 КЕЛІСІЛДІ 2.1 Қазақ филологиясы кафедрасының отырысында қаралып, талқыланды. Хаттама №___ «___» ___________2012_жыл. Кафедра меңгерушісі: _______________ Ақтанова А.С. 2.2 Филология факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып, бекітілді. Хаттама №___ «___» ___________2013_жыл. Төрайымы________________. 2.3 Филология факультетінің Ғылыми кеңесінде бекітілді. Хаттама №___ «___» ___________2013_жыл. МАЗМҰНЫ 1 Жалпы ережелер 2 Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулықтары 3 Курс саясаты мен форматы 4 Бағалау саясаты 5 Пәннің мазмұны және сағаттарды сабақ түріне шағу 6 ОСӨЖ және СӨЖ мазмұны 7 Пән бойынша оқу үрдісінің календарлық кестесі 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1.1. Оқытушы туралы жалпы мәлімет: Құрмамбаева Қ.С., филология ғылымдарының кандидаты, доцент м.а. Кафедра:Қазақ әдебиеті Кафедраның мекен-жайы : Шугаева ,20; 221- бөлме Ақпараттық қатынас: телефон :53-06-70 Кафедрада болатын уақыты: дүй.:8.00-15.00; сей.:9.00-16.00; сәр.:10.00- 17:00; бей.:9.00-16.00; жұм.8.00-15.00. Сабақ өтетін орын: 213 аудитория Кредит саны: 2 1.2 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме 1 Кесте – Оқу жоспарынан көшірме |Курс |Семестр |Кредит |ДС (сағ) |СПС (сағ) |Лаб. (сағ) | |А | 4,00| 95-100 | Үздік | 22-7 |91-93,5 | |А- | 3,67| 90-94 | Өте жақсы |20-21 |86-90 | |В+ | 3,33| 85-89 |Жақсы | 18-19 | 81-85 | |В | | 80-84 | Жақсы | 16-17 | 76-80 | | |3,00 | | | | | |В- | | 75-79| Жақсы | 14-15 | 71-75 | | |2,67 | | | | | |С+ | | 70-74| Қанағаттанарлық| 13 | 66-70 | | |2,33 | | | | | |С | 2,00| 65-69|Қанағаттанарлық | 12 | 61-65 | |С- | 1,67| 60-64 |Қанағаттанарлық | 11 | 56-60 | |Д+ | 1,33 | 55-59 | өту ұпайы | 10 | 51-55 | |Д | 1,00| 50-54 | өту ұпайы | 9 | 48-50 | |Ғ | 0,00| 0-49 | өту ұпайы | 8 | 47 | |Апта |1 | | |СПС|ОСӨЖ |СӨЖ | |1 |2 |3 |4 | |1. Эстетикалық, әдеби ой-пікірлердің туу, даму тарихы |1 |2 |2 | |мен кезеңдері | | | | |Әдебиет теориясы мен эстетиканың ерте кезеңі. | | | | |Әдебиет теориясы жайлы алғашқы ұғымдар.Көне үнді, шумер | | | | |елдерінің мәдени ескерткіштері. | | | | |Пифогоршылардың эстетикасы. Әдебиет теориясы мен | | | | |эстетиканың ерте кезеңі. Гераклит және қарамақарсылық | | | | |тардың бірлігі.Демокрит мәңгілік қозғалыс туралы. | | | | |Сократ сұлулық пен сана туралы. Әдебиет теориясы және | | | | |эстетиканың ерте кезеңі. Платонның эстетикасы. | | | | |Аристотель және табиғатқа еліктеу ілімі.Гораций Флакк | | | | |эстетикасының ерекшелігі.Орта ғасыр және қайта өрлеу | | | | |дәуірінің эстетикасы. Аврелий Августин және абсолюттік | | | | |сұлулық. Фома Аквинский және әсемдіктің объективті | | | | |сипаты.Ұлттық эстетиканың көне дәуірдегі және орта | | | | |ғасырдағы белгілері. Орта ғасыр және қайта өрлеу | | | | |дәуірінің эстетикасы. Әл-Фараби және өнер түрлері.Ояну | | | | |дәуірінің эстетикалық мұраты. Ояну дәуіріндегі поэтика | | | | |ұғымы. Әдебиет теориясының қалыптасу кезеңі.Классицизм | | | | |эстетикасы. Дидро мен Лессингтің идеялары. И.Гердердің | | | | |эстетикасындағы бағалау өлшемдері.Әдебиет теориясының | | | | |қалыптасу кезеңі | | | | |«Дауыл мен қысым» эстетикасы.И.Кант эстетикалық талғам | | | | |туралы. Романтиктер және ағартушылық идея. | | | | |Әдебиет теориясының қалыптасу кезеңі.Г.В.Гегельдің | | | | |диалектикасы. Г.В.Гегель және абсолюттік идея. | | | | |Г.В.Гегель және өнердің даму кезеңдері.Әдебиет | | | | |теориясының қалыптасу кезеңі. А.Шопенгауэрдің өмір | | | | |философиясы. С.Къеркегор және эстетикалық экзистенция. | | | | |Ф.Ницше және «құдіретке еріктілік»эстетикасы. | | | | |2. Әдеби шығармашылық және әдебиет теориясының |1 |2 |2 | |методологиясы | | | | |Халықшылдық эстетикасы.Материалистік эстетика | | | | |ұстанымдары. Орыс ойшыл-демократтарының эстетикалық | | | | |көзқарасы. В.Плеханов пенА.Луначарский өнер,әдебиеттің | | | | |мәні туралы.Ғылыми-методологиялық | | | | |мектептерӘдебиеттанудағы мифологиялық мектеп. | | | | |Тарихи –мәдени мектеп.Компративизм | | | | |мектебі.Ғылыми-методологиялық мектептер. Әдебиеттанудағы| | | | |психологиялық мектеп.Интуитивизм мектебі. | | | | |Әдебиеттану және фрейдизм. | | | | |3. Қазіргі әдебиеттану теориясындағы ғылыми ағымдар. |1 |2 |2 | |Қазіргі әдебиет теориясы. Формализмнің теориялық | | | | |ұстанымы. Структурализм эстетикасы. Тұрпайы социологизм | | | | |ағымы. | | | | |4. Қазақ әдебиеттану ғылымындағы эстетика мен теория |1 |2 |2 | |мәселелері. | | | | |Қазақ әдебиеттануындағы эстетика мен теория мәселелері.| | | | |Фольклор және әсемдік. | | | | |Әдебиет теориясы туралы оқу құралдары. | | | | |Ш.Уәлиханов, Ы.Алтынсарин,Абайдың эстетикалық көзқарасы.| | | | |5. Көркем әдебиеттің табиғаты, ерекшелігі және мәндері. |1 |2 |2 | | | | | | |Әдебиет және эстетикалық категориялар. | | | | |Әсемдік және ажарлылық. Асқақтық сезім сипаты. | | | | |Қаһармандық туралы ұғым. Әдебиет және эстетикалық | | | | |категориялар. Трагедиялық сезім мазмұны. | | | | |Келеңсіздіктің табиғи,әлеуметтік шарттары. Күлкі және | | | | |сұрқайлық.Көркем әдебиеттің ерекшелігі. Ғылым мен | | | | |әдебиет. Өнер және әдебиет. Сөздің бейнелік қызметі. | | | | |6. Әдебиет теориясындағы әдеби шығарма, орта және автор |1 |2 |2 | |мәселелері. | | | | |Кейіпкер және көркем образ.Таңба және көркем | | | | |образ.Қаһарман типтері.Архетип және образ.Шығарма және | | | | |орта.Шығарманы зерделеу.Шығарманы қабылдау.Автор және | | | | |шығарма. | | | | |7. Аралық бақылау жұмысы |1 |2 |2 | |8. Көркем әдебиеттегі «образдылық» пен «көркем образ» |1 |2 |2 | |мәселелері. | | | | |Образ түрлері. Көрнекілік бейнелердің ғылым және көркем | | | | |публицистикадағы орны. Дәлдік және эмоция. Деректік | | | | |бейнелер. Көркем бейнеге тән типтендіру әдісі, өмір | | | | |құбылыстарын қайта сомдау. Көркем образ және таңба. | | | | |Қиялдау. Шарттылық пен шынайылық. Әдебиеттегі көркем | | | | |бейнелердің заттық сипаттан адалығы немесе бейзаттығы. | | | | |Сөздің бейнелік қызметі. Сөздік бейнелердің көзге | | | | |көрінбеуі. Елес. Сезім. Қиял. | | | | |9. Әдеби туынды және оның мазмұны мен құрылымы. |1 |2 |2 | |Әлем және шығарма. Сюжет пен тартыс. Мәтін | | | | |құрамыКомпозиция түрлері. Көркем сөз бен мәтін. | | | | |Лингвистикалық поэтика мен стилистика. Мәтін және | | | | |диалогтық қатынас. Сюжет элементтері. | | | | |10. Әдебиеттің көркем шығарманың көркемдеу құралдары мен|1 |2 |2 | |тілі | | | | |Ауызекі, әдеби және поэтикалық тіл мәселесі. Автор сөзі | | | | |мен персонаж сөзі. Көркем сөздің құрамы. Көркем сөздің | | | | |ерекшелігі. Көркем сөз. Әдебиет және сөзді есту арқылы | | | | |қабылдау. Номинация, синонимдеу және антонимдеу образдық| | | | |салыстырудың, салыстырмаудың тиімді тәсілі. Омоним және | | | | |оның түрлері. Сөздің морфологиялық вариациясы. | | | | |Поэтикалық тілдің ерекше лексикалық ресурсы. Сөздің көп | | | | |мағыналығы. Эпитет пен теңеу. Метафора( тұрақты, | | | | |күшейткіш т.б.), паралелизм, метонимия, синекдоха, | | | | |гипербола, литота, кейіптеу, символ. Поэтикалық | | | | |фигуралар. Әдеби тілдің синтаксисі. Қайталау, | | | | |амплификация(таралу, кеңею), плеоназм( мөлшерден артық),| | | | |ретардация. Силлепсис, эллипсис. Градация, антиклимакс | | | | |анастрофа, анаколуф. Түсіну – герменевтиканың орталық | | | | |ұғымы. Интерпретация – түсінудің екінші компоненті. | | | | |Өмірге мағынаның қуаты сіңірілген. Мағына мен мән. | | | | |11. Өлең сөздің теориясы. |1 |2 |2 | |Өлеңтанудың негізгі бөлімшелері. Өлең сөздің ерекшелік | | | | |мәселесі. Өлеңдегі ырғақ, бунақ, ұйқас мәселесі. Көркем | | | | |прозаның ритмы. Өлең проза ұғымы. | | | | |12. Шығармашылық әлемі және әдеби жанрлар мен олардың |1 |2 |2 | |түрлері. | | | | |Әдеби тек пен жанр. Жанрлық канондар мен жанрлық | | | | |дәстүрлер. Әдеби тек түрлері. Ұлттық әдебиеттегі тек пен| | | | |түр мәселелері. | | | | |13. Әдеби үдеріс (процесс), әдеби әдіс, бағыттар мен |1 |2 |2 | |көркемдік тәжірибелер. | | | | |Әдеби процесс. Бұл ұғымның әлемдік ауқымды. Көркемдік | | | | |даму заңдылықтары.Көркемдік бағыт. Көркемдік | | | | |әдіс.Стиль.Көркемдік тәжірибе. а)Алғашқы өнер | | | | |туындыларындағы шынайылықтың өзгеше бітімі.Гуманистік | | | | |реализм. Көне дәуір өнеріндегі мифологияның басым | | | | |қызметі.Антикалық реализм. Орта ғасыр. Қоғам мен салт – | | | | |санадағы шектелушілік.Қасіретті адам.Бойкүйездік.Орта | | | | |ғасыр- | | | | |лық символизм. Ояну дәуірінде әлеуметтік және рухани | | | | |өмірдегі батыл серпілістердің ізгі- | | | | |лік мұраттарын қалыптастырудағы мәні.Дара тұлға. Мінез | | | | |бен әрекет.Тарихи көзқарас. Қайта өрлеу дәуірінің | | | | |реализмі. Барокко, ояну дәуірінің дағдарысын жинақтау. | | | | |XII ғ. абсолюттік монархия тәртіптері. Классицизм | | | | |қағидалары: әсіресе асқақтық, үш бірлік | | | | |ұстанымдары.Шынайы өмірден алшақтау.ә) XVIII ғасырда | | | | |іргесі қалана бастаған ағартушылық реализм. Романтизм - | | | | |әрі әдеби бағыт, әрі көркемдік әдіс. Сыншыл реализм өмір| | | | |шындығын қамтуға мімкіндіктері. | | | | |Социалистік реализм аталатын тұтас әдеби дәуірге | | | | |мейлінше жан-жақты, шынайы көзқарас. Натурализмнің | | | | |философиялық негізі – позитивизм. Модернизм ұғымындағы | | | | |әдебиетке жататын экспрессионизм, сиволизм, футуризм, | | | | |сюреализм, абстрационизм, т.б. тенденциялары. | | | | |Модернистік дүниетаным:Импрессионизм. в) Интуитивизм мен| | | | |фрейдизм және романтизм мен символизм эстетикасынан | | | | |өріс алған сюрреализм . Экзистенциализм. | | | | |14. Әдеби дәстүр мен жаңашылдық. Халықаралық әдеби |1 |2 |2 | |байланыс. | | | | |Дәстүр мен жаңашылдық. Дәстүр мен жаңашылдықтың ажырамас| | | | |бірлігі. Дәстүр жалғастығы – аралық буын. Жаңашылдық – | | | | |талант пен шеберліктің жемісі. Ауыз әдебиеті мен жазба| | | | |әдебиеттің ортақ міндеті.Дара жанрлар.Жанрлық | | | | |құрылым,баяндау жүйелеріндегі өзгерістер. Миф, аңыз, | | | | |ертегі жанрлардағы дәстүрдің жазба әдебиеттегі шағын | | | | |эпикалық жанрлардан жалғастық табу мәселесі.Автор | | | | |мәселесіне байланысты ауыз әдебиеті мен ақындар | | | | |поэзиясы,кәсіби әдебиеттің айырмашылығы. Фольклорды | | | | |тудырған орта мен қазіргі жағдай.Бүгінгі романдағы | | | | |полифонизм элементінің фольклор жанрларындағы баяндау | | | | |ағзасымен тамырластығы. | | | | |Әдеби дамудың кезеңдері. Әдебиеттің ұлттық, аймақтық | | | | |және әлемдік ерекшелігі. Әдеби процесс теориясының | | | | |негізгі ұғымдары мен терминдері. Классикалық стиль. | | | | |Классикалық стильдің табиғаты. Классикалық стильдің | | | | |элементтері мен факторлары. Даралық стиль.Даралық | | | | |стильдің табиғаты. Даралық стильдің элементтері мен | | | | |факторлары. Ұлттық ситиль.Ұлттық стильдің табиғаты, | | | | |элементтері мен факторлары. | | | | |15. Аралық бақылау жұмысы |1 |2 |2 | |Барлық сағат саны: |15 |30 |30 | 6 ОСӨЖ ЖӘНЕ СӨЖ МАЗМҰНЫ 3-Кесте ОСӨЖ және СӨЖ жоспарлары |ОСӨЖ |СӨЖ | |Аудиториялық |Аудиториядан тыс | | |1 |2 |3 | |1. Әдебиет теориясы мен|«Махабхарата», «Ригведа»,|Эстетикалық, әдеби | |эстетиканың тарихи |«Рамаяна», |ой-пікірлердің туу, даму| |кезеңдері. |«Гильгамеш» жырлары. |тарихы мен кезеңдері | | |М.Қашғаридің «Диуани | | | |лұғат ат-түрк | | | |Ж.Баласағұнның «Құтадғу | | | |біліг», А.Яссауидің | | | |«Диуани хикматы» | | |2. Әдебиеттану |А.Герцен, В.Белинскиий, |Әдеби шығармашылық және | |ғылымындағы |Н.Чернышевский, |әдебиет теориясының | |методологиялық |Н.Добролюбов, Д.Писарев. |методологиясы | |мектептер. |А.В.Луначарский | | | |еңбектері.Теодор Бенфей, | | | |А.Н.Веселовский, | | | |Клод Пишуа мен Андре | | | |Мишель, Руссо | | | |(«Салыстырмалы | | | |әдебиеттану» ,1951), | | | |А.Дима («Салыстырмалы | | | |әдебиеттанудың | | | |принциптері», 1972»), | | | |Д.Дюришин («Әдебиетті | | | |салыстырмалы зерттеудің | | | |теориясы», 1979), т.б. | | | |зерттеу еңбектер. Анри | | | |Бергсон, | | | |Бенедетто Кроче, | | | |Зигмунд Фрейд | | | |(1856-1939). | | | |«Психоанализге кіріспе», | | | |«Тотем мен табу», «Мен» | | | |және «Ол» еңбектері. | | |3. Әдеби ағымдар. |В.Шкловский, Б.Эйхенбаум,|Қазіргі әдебиеттану | | |Ю.Тынянов, Р.Якобсон, |теориясындағы ғылыми | | |В.Томашевский,В.Фриче, |ағымдар. | | |В.Шулятников, | | | |В.Переверзев еңбектері. | | | |Э.Кассирер (1874-1945). | | | |«Символикалық формалардың| | | |философиясы». | | |4. Қазақ әдебиеттану | «Түркістан уәлаятының|Қазақ әдебиеттану | |ғылымы мен әдеби сын. |газеті» (1870-1882), |ғылымындағы эстетика мен| | |«Дала уәлаятының газеті» |теория мәселелері. | | |(1888-1902), «Қазақ» | | | |(1913-1918), «Алаш» | | | |(1916-1917), «Сарыарқа» | | | |(1917-1918) газеттерінде,| | | |«Айқап» журналында | | | |жарияланған әдеби | | | |нұсқалар. Ахмет | | | |Байтұсыновтың «Әдебиет | | | |тынытқышы» (1926) | | | |Е.Смайыловтың, | | | |Қ.Жұмалиевтың «Әдебиет | | | |теориясы» еңбектері. | | |5. Әдбит және өнер |В.Жирмунский мен |Көркем әдебиеттің | |түрлерінің шығу тегі |Б.Томашевскийдің |табиғаты, ерекшелігі | |және дамуы. |пікірлері. |және мәндері. | |6. Кейіпкер және көркем|А.Веселовский, В.Пропп, |Әдебиет теориясындағы | |образ. |Е.Мелетинский пікірлері. |әдеби шығарма, орта және| | | |автор мәселелері. | |7. Теориялық поэтика |М.Бахтин және Ю.Лотман |Әдеби туынды және оның | |ғылымы |пікірлері. |мазмұны мен құрылымы. | |8. Әдеби көркемдеу |А.Байтұрсынұлы, |Әдебиеттің көркем | |құралдары және әдеби |Е.Ысмайылов, З.Қабдолов, |шығарманың көркемдеу | |көркем тіл. |Р.Нұрғали зерттеулері. |құралдары мен тілі | |9. Өлеңдегі ырғақ, |З.Ахметов, Р.Сыздықова, |Өлең сөздің теориясы. | |тармақ, шумақ және өлең|Қ.Жүсіпов, Т.Қоңыров т.б.| | |айшығы. |ғалымдардың зерттеулері. | | |10. Әдеби тек пен түр |М.Әуезов, Ж. |Шығармашылық әлемі және | | |Аймаутов,Т.Ахтанов, т.б. |әдеби жанрлар мен | | |туындылары. |олардың түрлері. | |11. Әдеби процесс. |Г. Маркес, А. Карпентьер,|Әдеби үдеріс (процесс), | |Көркемдіктің даму |М. Астуриас,М.Льоса, т.б.|әдеби әдіс, бағыттар мен| |заңдылықтары. |Э.Золяның«Тәжірибиелік |көркемдік тәжірибелер. | | |роман» теориясы. | | | |Дж. Джойс, Ф.Кафка, | | | |А.Камю, Ж-П. Сартр, А. | | | |Сент – Экзюпери | | | |сияқты дара талант | | | |иелерінің көркемдік | | | |ізденістеріндегі ой | | | |ағымы. | | 7 ӘДЕБИЕТ ТЕОРИЯСЫ ПӘНІ БОЙЫНША ОҚУ ҮРДІСІНІҢ КҮНТІЗБЕЛІК КЕСТЕСІ 4-Кесте Әдебиет теориясы пәні бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік кестесі Апталар123456789101112131415Бақылау түріД Д С О С Д Д С ОСД Д С ОСД Д С ОСД Д С ОСД Д С О СД Д С ОСД Д С О С АБД Д С О СД Д С О СД Д С О СД Д С О СД Д С О СД Д С О СД Д С О С АБ2Балдар3232323232323246 (270)37373737 373748 (540)
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz