Файл қосу

Мектепке дейінгі жастағы балалардың оқу әрекетін меңгеруі



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
                СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК
УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты       |ПОӘК               | ПОӘК 042-18-31.1.49/01-2014 |
|ПОӘК                        | 11.09.2014 жылғы  |                             |
|«Оқу-таным іс-әрекетін      |№ 1 басылым        |                             |
|ұйымдастыру» пәнінің        |                   |                             |
|оқытушыға арналған          |                   |                             |










                «Оқу-таным іс-әрекетін ұйымдастыру»  пәнінің
              5В010100 «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу»
                        4 курс мамандығына  арналған

                          ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ

                   ПӘННІҢ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН БАҒДАРЛАМАСЫ



















                                 СЕМЕЙ 2014

                                   Кіріспе

1ӘЗІРЛЕГЕН
Құрастырушы: педагогикалық психология кафедрасының аға оқытушысы,
педагогика ғылымдарының магиcтрі Кошкимбаева Р.Х.
 ____________ «25  »   06 . 2014ж.

2 КЕЛІСІЛДІ
2.1 Педагогикалық психология кафедрасының отырысында қаралып, талқыланды.
Хаттама № 1 « 03 » 09  . 2014 ж.

Кафедра меңгерушісі _______________ псх.ғ.к. Джумажанова Г.К.

2.2 Педагогикалық факультетінің оқу-әдістемелік бюросында талқыланып,
бекітілді.
Хаттама № 1 « 05 »09   . 2014 ж.

Төрайымы _________________ п.ғ.к. Ахметова Т.Ш.



3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінде мақұлданып, басуға ұсынылды.
Хаттама №1  «  11 »  09  . 2014ж.

ОӘК төрайымы________________ с.ғ.д.  Искакова Г.К.


4  БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ
















                                   Мазмұны





      |1   |Қолданыс аясы                                                  |4   |
|2   |Нормативтік сілтемелер                                         |4   |
|3   |Жалпы ережелер                                                 |4   |
|4   |Оқу пәнінің мазмұны (модуль)                                   |6   |
|5   |БӨЖ тақырыптары                                                |8   |
|6   |Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы         |8   |
|7   |Әдебиеттер                                                     |9   |

































1 ҚОЛДАНЫС АЯСЫ

      «Оқу-таным іс-әрекетін ұйымдастыру» пәнінің оқу-әдістемелік  кешенінің
құрамына кіретін оқытушыға  арналған  пәннің  жұмыс  бағдарламасы   5В010100
«Мектепке  дейінгі  оқыту   және   тәрбиелеу»   мамандығының   студенттеріне
арналған.

2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР
      Осы «Оқу-таным іс-әрекетін  ұйымдастыру»  пәнінің  оқытушыға  арналған
жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың  тәртібін
төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады:
    - Қазақстан Республикасының Жалпыға   міндетті  білім  беру  стандарты.
Жоғары білім. 6.08.058-2010.
  СТУ 042-ГУ-4-2014 Пәндердің  оқу-әдістемелік  кешендерін  әзірлеуге  және
  ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар университет стандарты;

  -  ДП  042-1.01-2014   «Пәннің  оқу-әдістемелік  кешенінің  мазмұны   мен
  құрылымы» құжаттық іс-жосығы.




3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
3.1 Пәннің  қысқаша мазмұны:
       «Оқу-таным іс-әрекетін ұйымдастыру» пәні мектепке дейінгі  мамандарды
дайындауға бағытталған,  курсты  меңгеру  барысында  студенттер  балабақшада
оқытуды ұйымдастыруға қажетті психология-педагогикалық  білімдерді  игереді,
оның ерекшеліктерін, әдістерін, мазмұнын, формаларын.
3.2  Пәнді  оқытудың  мақсаты:  «Оқу-таным  іс-әрекетін  ұйымдастыру»  курсы
білікті  және  жан-жақты  болашақ  тәрбиешіні,   мектепке   дейінгі   мекеме
әдіскерін дайындау, қазіргі заманғы  оқытуды  ұйымдастыруды  меңгерген  және
мектепке дейінгілердің танымдықтарын дамыту.
3.3 Пәнді оқыту міндеттері:
  - студенттерде  МҰ-да  балаларды   оқытуды  ұйымдастырудың  және  мазмұны
    туралы білімдерін қалыптастыру;
  - тәжірибе жүзінде танымдық процестерін және мектепке  дейінгілердің  оқу
    іс-әрекетін дамытудың алғашқы дағды, біліктерін дамыту;
  -  болашақ  педагогтардың  тәжірибелік  педагогикалық  іс-әрекетте   және
    педагогикалық    білімдерін    нақты    іс-әрекетте    қолдана     білу
    қызығушылықтарын бекіту;
  - гуманистік қажеттіліктерін, шығармашылық  жолда  оқу-тәрбие  процесінде
    балалармен өзараәрекеттестігін дамыту;
  - студенттердің инновациялық ойлауларын дамыту.


3.4 Оқытудың нәтижесі:
Курстың соңында студент:
 білу керек:
  - мектепке дейінгі  жастағылардың  оқу-танымдық  әрекетін  ұйымдастырудың
    теориялық негіздерін;
  - мектепке дейінгілерді оқытудың психология-педагогикалық негіздерін;
  -  сәби және мектепке дейінгі балалардың  оқу  әрекетінің  ерекшеліктерін
    білу;
 игеру керек:
    - балабақшада оқу әрекетін ұйымдастыру дағдысын;
   меңгеру керек:
    - мектепке дейінгі мекемелеріндегі жұмыс формаларын;
қолдана білуі керек:
    - білім беру процесі барысында оқу-танымдық әрекетін әртүрлі
      субъективтік өзара әреттестікте ұйымдастыра білу;
    - әртүрлі жас кезеңдеріне байланысты – жоспар құра білу;
    - сабақ беру барысында түрлі оқыту технологияларын пайдалану (дамытушы,
      дифференциалды, жекелей оқыту және т.б.)
түсіну керек:
    - балабақшада оқу әрекетін жоспарлаудың ерекшеліктерін;
   істей алуы керек:
    -  педагогикалық  білімдерді  балабақшада  тәжірибе  барысында   қолдану
      дағдысын;
    - оқытудың принциптерін, тәсілдерін және әдістерін.
иемдену керек:
    - отбасы мектепке дейінгі балалардың оқу-танымдық  әрекетін  ұйымдастыра
      білу біліктілігін.
3.5 Курстың пререквизиттері:
1.6.1 Балалар психологиясы
1.6.2 Мектепке дейінгі педагогика
1.6.3 Жеке әдістемелер
3.6 Курстың постреквизиті: жоқ

3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме:


|Курс                                                            |Семестр|
|1                                                               |2      |
|Дәріс сабақтары                                                         |
| Дидактика туралы жалпы түсінік. Мектеп  дейінгі жастағылардың  |2      |
|оқу-танымдық әрекетінің ерекшеліктері.                          |       |
|Мектепке дейінгі дидактика туралы жалпы түсінік.                |       |
|Мектепке дейінгі дидактиканың дамуында   50-ж.ж. А.П.Усованың   |       |
|сабақта оқытудың жаңа принциптері, мектепке дейінгі білім беру  |       |
|жұмыстарының барлығына бірдей концепциясы.                      |       |
|Мектеп  дейінгі жастағылардың оқу-танымдық әрекетінің           |       |
|ерекшеліктері.                                                  |       |
| Балабақшада оқытудың психологиялық негіздері                   |2      |
|Мектепке дейінгі жастағы балалардың оқу әрекетінің психологиялық|       |
|негізі. Оқу әрекетінің құрылысы. Мектепке дейінгі жастағы       |       |
|балалардың оқу әрекетін меңгеруі. Индивидуалды оқу-танымдық     |       |
|біліктілігі.                                                    |       |
|Білім жүйесінің сұрақтары.                                      |       |
| Мектепке дейінгі балаларды оқытудың педаг огикалық мәні.       |2      |
|Балабақшада оқыту және оның теориялық негіздері.                |       |
|Оқыту процесінің құрылысы.                                      |       |
|Оқыту процесі кезінде педагогтың әрекеті                        |       |
|Жалпы білім алу мақсаты, мазмұны, дидактикалық жағдайлары,      |       |
|формасы және әдістері, нәтижесі.                                |       |
| Оқытудың негізгі принциптері.                                  |2      |
|Дидактиканың басты принциптері.                                 |       |
|Балабақшада оқытудың негізгі принциптерін қолдану спецификасы.  |       |
|Көрнекілі принципі.                                             |       |
|Белсенді және дербестік принципі.                               |       |
|Балалардың жас және индивидуалды ерекшеліктерін есепке алу.     |       |
|Мектепке дейінгі балаларды оқыту әдістемесі.                    |4      |
|Оқытудың әдістемелері туралы жалпы түсінік.                     |       |
|Мектепке дейінгі жастағы балаларды оқытудың әдістемесін         |       |
|классификациясы                                                 |       |
|Балабақшада оқытудың әдістемеліріне сипаттама.                  |       |
|   Сабақ  –  оқытуды ұйымдастырудың негізгі формасы.            |2      |
|Балабақшада оқытудың формасы. Сабақ – балабақшада оқытуды       |       |
|ұйымдастырудың негізгі формасы.                                 |       |
|Сабақтың мазмұны.                                               |       |
|Сабақты ұйымдастыру және балалардың әрекетіне жетекшілік жасау. |       |
|Тәжірибелік  сабақтар                                           |       |
|   Әртүрлі топтарда оқытуды ұйымдастырудың спецификасы.         |6      |
|Балабақшада әртүрлі топтарда оқытуда қолданылатын әдістерді     |       |
|таңдап, жүйелеу. Әртүрлі топтарда сабақты ұйымдастырудың        |       |
|спецификасы.                                                    |       |
|Ерте сәбилер тобында оқыту.                                     |       |
|Кішкентай және ортаңғы топтарда балаларды оқыту.                |       |
|Ересек мектеп жасындағы балаларды оқыту.                        |       |
|     Мектепке дейінгі жастағы балаларда ақыл-ой тәрбиесі.       |4      |
|                                                                |       |
|Балабақшада ақыл-ой тәрбиесіне тәрбиелеудің мәселелері.         |       |
|Ақыл-ой қабілеттерін және балалардың өздігінен ойлауларын       |       |
|қалыптастыру.                                                   |       |
|Мектеп жасына дейінгі балалардың білім жүйесін жүйелеу.         |       |
|Мектеп жасына дейінгі балаларды ақыл-ой тәрбиесіне тәрбиелеуде, |       |
|дидактикалық ойынның маңызы.                                    |       |
|Ақыл-ой тәрбиесі және оқыту.                                    |4      |
|Сабақ – ақыл-ой тәрбиесіне тәрбиелеудің негізі құралы ретінде.  |       |
|Балабақшада дидактикалық ойын, оқытуды ұйымдастырудың формасы   |       |
|ретінде.                                                        |       |
|Жаттығулар ақыл-ой тәрбиесіне тәрбиелеудің оқыту формасы        |       |
|ретінде.                                                        |       |
|Дидактикалық ойындарды талдау және презентациялау.              |       |
|Мектепке дейінгі  балаларды тәрбиелеудегі - сенсорлық тәрбиесі. |4      |
|Сенсорлық даму, сенсорлық тәрбиелеу, сенсорлық мәдениет туралы  |       |
|ұғымдарын қалыптасытру. Мектепке дейінгі балаларды тәрбиелеуде, |       |
|сенсорлық тәрбиелеудің міндеттері, формасы және әдістерімен     |       |
|таныстыру.                                                      |       |
|Сенсорлық даму, сенсорлық тәрбиелеу, сенсорлық мәдениет.        |       |
|Сенсорлық тәрбиелеудің міндеттері, формасы және әдістері.       |       |
|                 Оқыту технологиялары.                          |6      |
|Вальдорфская педагогика мектеп жасына дейінгі балалардың даму   |       |
|және тәрбиелеу жүйесі ретінде.                                  |       |
|М.Монтессоридің жүйесі бойынша сабақты ұйымдастыру.             |       |
|«Step by Step» методологиясы балабақша жұмысының тәжірибесінде. |       |
|Балабақшада жобалаудың әдістері                                 |       |
|№6- Тәжірибелік. Оқытуды ұйымдастыру қалпы-сабақ.               |3      |
|1.Оқытуды ұйымдастыруға қойылатын талаптар.                     |       |
|2.Балабақшадағы балаларды оқыту ерекшелігі.                     |       |
|3.Сабақты жоспарлау түрлері.                                    |       |
|               Зертханалық сабақ-                               |-      |




5 БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ

5.1 Мектепке дейінгілердің оқу-танымдық әрекетінің ерекшеліктері
5.2 Балабақшада оқытудың психологиялық негіздері
5.3 Мектепке дейінгі балаларды оқытудың педагогикалық мәні
5.4 Мектепке дейінгі балаларды тәрбиелеудегі-сенсорлық тәрбиесі
5.5 Сабақ – оқытуды ұйымдастырудың негізгі формасы



   6 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ  «ОҚУ-ТАНЫМ  ІС-
   ӘРЕКЕТІН ҰЙЫМДАСТЫРУ» ПӘНІНЕН


   |№1   |Оқулық және оқу-әдістемелік құрал саны          |Кітап |% Қамту|Студе|
|     |                                                |саны  |пайызы |нт   |
|     |                                                |      |       |тер  |
|     |                                                |      |       |саны |
|     |Жумабаев М. Педагогика. Алматы, 1994 г.         |10    |100    |8    |
|     |Ядэшко В.И., Сохина Ф.А. Дошкольная педагогика. |10    |100    |     |
|     |Алматы, 2002 г.                                 |      |       |     |
|     |Козлова  С.Л.,  Куликова  Т.А.   Дошкольная     |1     |12     |     |
|     |педагогика. М. Издательский центр Академия, 2002|      |       |     |
|     |г.                                              |      |       |     |
|     |Бондаренко Л.К. Дидактические игры и детском    |10    |100    |     |
|     |саду.    М., 1990                               |      |       |     |
|     |Пилюгина Э.Г. Занятие по сенсорному воспитанию с|5     |62     |     |
|     |детьми раннего возраста. М., 2003               |      |       |     |
|     |Усова А.П. Обучение в детском саду. М., 2000    |5     |62     |     |
|     |Дошкольная педагогика.   //Под ред. Логиновой   |2     |25     |     |
|     |В.И., Саморуковой П.Т. - М.: Просвещение, 1 989 |      |       |     |
|     |г                                               |      |       |     |
|     |Детский сад / под ред. Тарасовой Л.П. – М., 1997|3     |37     |     |
|     |Психология воспитания / под ред. Петровского    |3     |37     |     |
|     |В.А. – М., 1995                                 |      |       |     |
|     |Мухина В.С. Детская психология. – М., 1989      |10    |100    |     |











   7. ӘДЕБИЕТТЕР
   Негізгі әдебиеттер:
     1. Жумабаев М. Педагогика. Алматы, 1994 г.
     2. Козлова  С.Л.,  Куликова  Т.А.   Дошкольная   педагогика. М., 2002
        г
     3. Бондаренко Л.К. Дидактические игры и детском саду.    М., 1990
     4. Пилюгина Э.Г. Занятие по сенсорному воспитанию с детьми раннего
        возраста. М.:, 2001
     5. Усова А.П. Обучение в детском саду. М: Просвещение, 1999
     6. Белая К.Ю. Инновационная деятельность в ДОУ. - М., 2006
     7. Короткова Н. Организация познавательно-исследовательской
        деятельности детей старшего дошкольного возраста. – журнал «Ребенок
        в детском саду» № 1, 2002г
     8. Иванова А.И. Детское экспериментирование как метод обучения.
        Управление ДОУ, N 4, 2004, с. 84 - 92
     9. Короткова Н.А. Познавательно-исследовательская деятельность старших
        дошкольников. Ребенок в детском саду. N 3, 4, 5, 2003
    10. Организация экспериментальной деятельности дошкольников. Под
        .ред.Л.Н. Прохоровой. М., 2004
    11. Соловьева Е. Как организовать поисковую деятельность детей.
        Дошкольное воспитание. N 1, 2005
    12. А. Савенков. «Исследовательские методы обучения»,  Дошкольное
        воспитание. № 12, 2005 г.
    13. Развитие творческой активности школьников. Под ред. А.М. Матюшкина.-
        М., 1991
    14. Веракса Н. Е., Галимов О. П.Познавательно-исследовательская
        деятельность дошкольников.М., 2012

   Қосымша әдебиеттер:
     1. Мухина В.С. Детская психология. – М., 1989
     2. Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте. – М.,
        1968.
     3. Методика оценки и измерения качества освоения и усвоения детьми
        базового содержания дошкольных образовательных программ. Алматы.,
        2004
     4. Программа воспитания и обучения детей раннего возраста (от года до
        3 лет) «Алғашқы қадам», Астана, 2010
     5. Программа воспитания и обучения детей младшего дошкольного возраста
        «Зерек бала» (от 3 до 5 лет), Астана, 2010
     6. Программа воспитания и обучения детей старшего дошкольного возраста
        (5-6 лет) «Біз мектепке барамыз», Астана, 2010
     7. Методические указания к Программе воспитания и обучения детей
        старшего дошкольного возраста «Бiз мектепке барамыз. Астана, 2011.










Пәндер