Файл қосу

ВИЧ СПИД түсінігі



                       ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ
                           ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ

                              СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК


                           ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ИНСТИТУТЫ


                      ЖАРАТЫЛЫСТЫҚ ҒЫЛЫМДАР ФАКУЛЬТЕТІ


               ЭКОЛОГИЯ-ХИМИЯ ЖӘНЕ ГЕОГРАФИЯ ПӘНДЕРІ КАФЕДРАСЫ


















                  Барлық  мамандықтың 1 курс студенттеріне

              «Тіршіліктің қауіпсіздік негіздері» пәні бойынша

























                                Семей 2013 ж.
                    1. ПӘННІҢ ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ (SYLLABUS)

   1. Оқытушы туралы мәліметтер

Нуржуманова Жанат Мекешовна

Экология-химия және география пәндері кафедрасының м-д.ғ.к.,  аға оқытушысы

Кафедраның орналасу орны –№ 3 ғимарат, жаратылыстық ғылымдар факультеті

   2. Пән туралы мәліметтер

Атауы  Тіршіліктің қауіпсіздік негіздері

Кредиттер саны  2 (90 сағат)

Өткізу орны № 1, 2, 3 ғимараттар
Оқу жоспарынан көшірме:
|Курс                                   |Семе-стр  |Кредит-те|Дәріс    |Практи-  |
|                                       |          |р саны   |         |калық    |
|1                                      |2         |3        |4        |5        |
|ТҚН-не кіріспе. ТҚН-ді ұйымдастыру     |1         |1        |-        |1        |
|негізі және ТЖ жүйесі. Тіршіліктің     |          |         |         |         |
|қауіпсіздігін қамтамасыз ету кезіндегі |          |         |         |         |
|АҚ орны және міндеті                   |          |         |         |         |
|ТЖ түрлері және туу себептерін анықтау.|1         |1        |1        |-        |
|ТЖ көлемі, орны, жеңілу факторлары,    |          |         |         |         |
|жеңілу факторларын тарату зоналары     |          |         |         |         |
|Табиғи ТЖ сипаты. Геология және        |1         |1        |1        |-        |
|метеорологиялық ТЖ сипаты.             |          |         |         |         |
|Гидрологиялық ТЖ сипаты және табиғи    |          |         |         |         |
|өрттер                                 |          |         |         |         |
|Биологиялық және космостық ТЖ. Аса     |1         |1        |1        |-        |
|қауіпті инфекциялар                    |          |         |         |         |
|Радиациялық қауіпсіздік. Радиация көзі.|1         |1        |1        |-        |
|Аса қауіпті сәуле аурулары             |          |         |         |         |
|1                                      |2         |3        |4        |5        |
|Химиялық қауіпсіздік. Химиялық улану   |1         |1        |1        |-        |
|орны. Улаушы заттар (УЗ). Күшті әсер   |          |         |         |         |
|етуші улы заттар (КӘУЗ); түрлері, әсер |          |         |         |         |
|ету сипаты, улану кезіндегі алғашқы    |          |         |         |         |
|көмек                                  |          |         |         |         |
|ТЖ тұрғындарды сақтау. Ұжымдық және    |1         |1        |2        |1        |
|жеке қорғану құралдары                 |          |         |         |         |
|Жарақаттар; жарқаттар түрлері. Балалар |1         |1        |-        |1        |
|жарақаты. Жаралану және жара.  Асептике|          |         |         |         |
|және антисептика түсініктері жөнінде   |          |         |         |         |
|Оқыс жағдайда бірден-бір көмек көрсету.|1         |2        |-        |-        |
|Күю және үсу.                          |          |         |         |         |
|Қатерлі ауру кезінде бірден-бір көмек  |1         |2        |-        |-        |
|Казақстандағы әлеуметтік мағынасы бар  |1         |1        |-        |12       |
|аурулар- туберкулез, бруцулез          |          |         |         |         |
|ВИЧ/СПИД жөнінде түсінік. Таралу көзі  |1         |-        |-        |15       |
|және ВИЧ инфекциясының жұғу жолдары.   |          |         |         |         |
|ВИЧ/СПИД-тен сақтану жауапты іс        |          |         |         |         |
|Салауатты өмірді қалыптастыру; Өмір    |1         |1        |1        |14       |
|сүру және денсаулық. Денсаулық және    |          |         |         |         |
|экология                               |          |         |         |         |
|Автаномда өмір сүру кезіндегі ТҚН      |1         |-        |6        |-        |
|Өмір сүрудің психологиялық және        |1         |1        |1        |1        |
|психикалық факторлары                  |          |         |         |         |

Барлығы: 90 сағат

2.2. Дәріс сабақтарының жоспары

  №1  дәріс ТҚН-не кіріспе. ТҚН-ді ұйымдастыру негізі және ТЖ жүйесі.
  Тіршіліктің қауіпсіздігін қамтамасыз ету кезіндегі АҚ орны және міндеті.
  1. Пән мақсаты, мазмұны және міндеті, оның халық шаруашылығына мамандар
     дайындаудаудағы орны.
  2. Негізгі түсініктер; қауіп, қаіусіздік, АҚ, халық шаруашылық
     объектілері.
  3. ТЖ-дың тұрақты комиссиялары. ТЖ кезіндегі іс-әрекет мақсаты мен
     негізгі міндеттері.
  4. АҚ-ты ұйымдастырудың жалпы принциптері және мекемелер құрылысы,
     тіршіліктің қауіпсіздігін қамтамасыз етудегі оның міндеті.



  №2  дәріс ТЖ түрлері және туу себептерін анықтау. ТЖ; көлемі, орны,
  жеңілу факторлары, жеңілу факторларын тарату зоналары.

   1. ТЖ-ды анықтау, туу себептері және түрлері. Табиғи зіл-зала, өндірістік
      авариялар, әскери қақтығыстар. ТЖ-дың туу ықтималдығы.
   2. Жеңілу орны туралы мәлімет.
   3. Біріншілік және екіншілік тойтарсы беру факторлары.
   4. Соққы толқындар, сәулелену, енетін радиация, электромагнитті
      импульстер.


   №3 дәріс Табиғи ТЖ сипаты. Геология және метеорологиялық ТЖ сипаты.
   Гидрологиялық ТЖ сипаты және табиғи өрттер.
   1. Табиғи ТЖ-дың туу себептері және түрлері.
   2. Геологиялық сипаттағы зіл-зала: жер сілкіну, вулкандар атқылауы, қар
      көщкіні, сел. ТЖ-дың туу ықтималдығы және одан қорғану.
   3. Метрологиялық сипаттағы зіл-зала: жел және құйын, торнадо.
   4. ТЖ-дың туу ықтималдығы және одан қорғану.
   5. Гидрологиялық сипаттағы зіл-зала: су басу, цунами, заторы және зажоры.
      ТЖ-дың туу ықтималдығы және одан қорғану.
   6. Табиғи өрттер (орман, қаладағы өрттер) салдарынан болатын зіл-зала. ТЖ-
      дың туу ықтималдығы және одан қорғану.


   №4  дәріс Биологиялық және космостық ТЖ. Аса қауіпті инфекциялар: оба,
   холера.
   1. Биологиялық ТЖ: эпидемия, эпизотия, панзоотия, эпифитотиялар. ТЖ-дың
      туу ықтималдығы және одан қорғану.
   2. Космостық ТЖ: астероидтар, күн радиациясы, метеориттер. ТЖ-дың туу
      ықтималдығы және одан қорғану.
   3. Аса қауіпті инфекциялар тобы. Оба және холера, қоздызғыштары, шығу
      көзі және жұғу жолы.
   4. Карантин, абсервация түсінігі. Спецификалық және спецификалық емес
      профилактика.


   №5  дәріс Радиациялық қауіпсіздік. Радиация көзі. Аса қауіпті сәуле
   аурулары.
   1. Табиғи радиоактивтілік. Радиацияның техногендік көзі.
   2. Аймақтың радиациямен улану. Адамдар мен жануарлардың улану сипаты.
   3. Радиоактивті заттар әсерімен байланысты зіл-зала апаттардың
      экологиялық салдары.
   4. Ішкі және сыртқы сәулелену. Сіңірілген, экспозиционды, эквивалентті
      мөлшері.
   5. Тері беті мен қабатының ластануы. Радиационды қауіпсіздік шегі.
   6. Аса қауіпті сәуле ауруларының белгілері: периоды мен дәрежесі,
      дәрігерге дейінгі көмек.


   №6  дәріс Химиялық қауіпсіздік. Химиялық улану орны. Улаушы заттар (УЗ).
   Күшті әсер етуші улы заттар (ӘКУЗ); түрлері, әсер ету сипаты, улану
   кезіндегі алғашқы көмек.
   1. «Химиялық қауіпсіздік» түсінігі. УЗ түрлері. Химиялық ластану аймағы
      түсінігі.
   2. УЗ уланғанда дәрігерге дейінгі көмек.
   3. «Күшті әсер етуші улы заттар (ӘКУЗ)» түсінігі. ӘКУЗ түрлері.
   4. Аймақтық ӘКУЗ. ӘКУЗ-мен уланғанда дәрігерге дейінгі көмек.


   №7  дәріс ТЖ тұрғындарды сақтау. Ұжымдық және жеке қорғану құралдары.
   1. Ұжымдық қорғану құралдары: жертөле, саңылау, баспана.
   2. Эвакуация және орналастыру.
   3. Жеке қорғану құралдары: противогаз, маскалар, респираторлар, АИ-2
      аптечкасы.
   4. Тұрғындарды ТЖ – радиоактивті заттар, УЗ және КӘУЗ, биологиялық қару
      салдарынан болотын апат, катастрофа, зіл-зала кезінде санитарлық
      өңдеу.


   №8  дәріс Жарақаттар; жарқаттар түрлері. Балалар жарақаты. Жаралану және
   жара.  Асептике және антисептика түсініктері жөнінде.
   1. Жарақаттар түрі.
   2. Жарақаттық шок; қарапайым шок кезіндегі іс-әрекет.
   3. Жабық жарақат: құлау, буынның созылуы, сыну. Ұзақ ауру синдромы
      (жарақаттық токсикоз).
   4. Балалар жарақаты.
   5. Жарақат және жара. Жара түрлері.
   6. Жара инфекциясы. Асептика және антисептика. Қан құю түсінігі.

   №9  дәріс Оқыс жағдайда бірден-бір көмек көрсету. Күю және үсу.
   1. «Оқыстан болатын жағдай» түсінігі.
   2. Шаршау. Элетрлік жарақаттану. Жарақаттық асфикция.
   3. Жануарлар,  улы жылан және жәндіктердің шағуы.
   4. Оқыс жағдай кезіндегі дәрігерге дейінгі көмек.
   5. Күю және түрлері. Термиялық күю, күюден кейінгі шок, балалар күюінің
      ерекшілігі.
   6. Үсу.

   №10 дәріс Қатерлі ауру кезінде бірден-бір көмек.
   1. «Аса қауіпті аурулар» түсінігі.
   2. Жылулық және күн соққысы.
   3. Стенокардия, миокард инфарктісі.
   4. Тағамнан улану.
   5. Аса қауіпті аурулар кезіндегі дәрігерге дейінгі көмек.

   №11 дәріс Казақстандағы әлеуметтік мағынасы бар аурулар - туберкулез,
   бруцулез.
   1. Қазақстан Республикасындағы әлеуметтік мағынасы бар аурулар.
   2. Тубуркулез.
   3. Бруцеллез; себептері және жұғу көзі, қазіргі жағдайдағы қорғану
      шаралары.

   №12 дәріс ВИЧ/СПИД жөнінде түсінік. Таралу көзі  және ВИЧ инфекциясының
   жұғу жолдары. ВИЧ/СПИД-тен сақтану жауапты іс.
   1. ВИЧ/СПИД түсінігі. Әлемдегі ВИЧ/СПИД-тің шығу тегі.
   2. ВИЧ – инфекцияның тасымалдану жолдары. ВИЧ-ті жұқтыру қаупі. ВИЧ/СПИД
      белгілері.
   3. ВИЧ/СПИД-тен қорғану-жауапты іс.
   4. СПИД және қоғам. Қорғанған жыныстық қатынас түсінігі.


   №13 дәріс Салауатты өмірді қалыптастыру; Өмір сүру және денсаулық.
   Денсаулық және экология.
   1. Денсаулық түсінігі.
   2. Экология. Экологиялық тепе-теңдіктің бұзылуына әкелетін себептері.
      Экологияның аймақтық ерекшілігі.
   3. Ішкі орта факторларының адам денсаулығына әсері.
   4. экология және тұрғындардың ауруы.

   №14 дәріс Автаномда өмір сүру кезіндегі ТҚН.
   1. Қоршаған орта және оның автономды өмір сүру мезгіліне әсері.
   2. Аймақты ескеру. Крмпас, күн, сағат, жұлдыз арқылы әлем бұрышын барлау.
   3. Ұйықтайтын орынды ұйымдастыру.
   4. От табу және жағу.
   5. Тағам және суды табу.
   6.  Ауруды емдеу және сақтану.

   №15 дәріс Өмір сүрудің психологиялық және  психикалық факторлары.
   1. Өмір сүрудің психикалық және психологиялық факторлары.
   2. Тұрмыстық жағдайда өзін-өзі ұстау ережесі.
   3. Көшедегі қауіпсіздік.
   4. Көп адамдар жиналған жердегі қауіпсіздік.
   5. Автокөліктердегі іс-әрекет.

                    2.3. Практикалық сабақтардың жоспары
|№  |Тақырыбы                         |балдар  |Сағат   |Есеп беру    |Тапсыру  |
|   |                                 |        |саны    |формасы      |мерзімі  |
|1  |2                                |3       |4       |5            |6        |
|1. |ТҚН-ге кіріспе. ТҚН-ді           |100     |1       |Жазбаша жұмыс|1 апта   |
|   |ұйымдастыру негізі               |        |        |             |         |
|2. |Әскери уақыттағы ТЖ. Жаппай қыру |100     |3       |Тапсырманы   |4 апта   |
|   |қаруының әсері                   |        |        |орындау      |         |
|1  |2                                |3       |4       |5            |6        |
|3. |Бейбітшілік уақыттағы ТЖ: табиғи |100     |3       |Семинар      |7 апта   |
|   |(стихиялы) апаттар. Стихиялы     |        |        |             |         |
|   |апаттарды болжау және тұрғындарды|        |        |             |         |
|   |қорғау                           |        |        |             |         |
|4. |Сүйек сынғанда, бас жарақатында  |100     |3       |Топпен жұмыс |10 апта  |
|   |және қан кету кезіндегі          |        |        |             |         |
|   |бірден-бір көмек                 |        |        |             |         |
|5. |Оқыс жағдайларда және қауіпті    |100     |2       |Топпен жұмыс |12 апта  |
|   |ауруларда: үсу, күю, күн өту,    |        |        |             |         |
|   |элетрлік жарақат                 |        |        |             |         |
|6. |Оқыс жағдайларда және қауіпті    |100     |3       |Топпен жұмыс |15 апта  |
|   |ауруларда: күн өткенде,          |        |        |             |         |
|   |стенокардия ұстамасында, миокард |        |        |             |         |
|   |инфарктінде, тағаммен улану      |        |        |             |         |
|   |кезінде, асфиксияда бірден-бір   |        |        |             |         |
|   |көмек                            |        |        |             |         |

Барлығы: 15 сағат

2.4.  Оқытушының  жетекшілігімен  студенттердің  өздік  жұмысы  сабақтарының
жоспары және оларды тексеру кестесі

|№ |Тақырыбы             |Мақсаты                     |Әдебиет тізімі         |Балл-дары |Тапсыру     |Есеп формасы |
|  |                     |және мазмұны                |                       |          |мерзімі     |             |
|1 |ТЖ тұрғындарды қорғау|Тұрғындарды қорғаныс        |С. Арпабеков. Өмір –   |100       |3 апта      |Семинар      |
|  |формалары. Ұжымдық   |құралдарымен сақтау.        |тіршілік қауіпсіздігі. |          |            |             |
|  |және жеке қорғану    |Адамдар мен шаруашылық      |Алматы, 2004 ж.        |          |            |             |
|  |құралдары. Санитарлы |объектілерін көшіру. Жеке   |                       |          |            |             |
|  |өңдеу                |қорғаныс құралдары.         |                       |          |            |             |
|2 |Алкогализм, шылым    |Алкагольдің алдын-алу:      |Тәтіханова Г.С.        |100       |6 апта      |Стенгазета   |
|  |шегу, нашақорлық және|Алкоголизм, оның түбірі және|Тіршіліктің қауіпсіздік|          |            |             |
|  |адам денсаулығы      |ауру ретінде дамуы.         |негізі. Оқу-әдістемелік|          |            |             |
|  |мәселелері           |Шылым шегудің алдын-алу:    |кешені- Семей 2006 ж.  |          |            |             |
|  |                     |Шылымшегу. Оның түбірі және |                       |          |            |             |
|  |                     |ауру ретінде дамуы.         |                       |          |            |             |
|  |                     |Нашақорлықтың алдын-алу:    |                       |          |            |             |
|  |                     |Нашақорлық және оның адам   |                       |          |            |             |
|  |                     |денсаулығына зияны.         |                       |          |            |             |
|3 |Автономды өмір сүру  |Компас бойынша горизонтты   |С. Тойжанов. Өмір      |100       |9 апта      |Топпен жұмыс,|
|  |жағдайында тіршілік  |анықтау. Бағдары және       |қауіпсіздігінің        |          |            |гипотезаларын|
|  |ету аймағының        |циферблаты бар сағатты      |негіздері.             |          |            |қорғау       |
|  |ерекшілігін бағдарлау|қолданып күн арқылы         |Алматы.-Дәнекер.-2004  |          |            |             |
|  |                     |горизонтты анықтау. Түс     |ж.                     |          |            |             |
|  |                     |уақытында күннің орналасуы  |                       |          |            |             |
|  |                     |арқылы горизонтты анықтау.  |                       |          |            |             |
|  |                     |Карта және компас арқылы    |                       |          |            |             |
|  |                     |орынды табу. Жұлдызды аспан |                       |          |            |             |
|  |                     |арқылы горизонтты анықтау.  |                       |          |            |             |
|4 |Автономды өмір сүру  |Сигналды айна арқылы сигнал |С. Арпабеков. Өмір –   |100       |12 апта     |Топпен жұмыс,|
|  |жағдайында тіршілік  |берген орынды табу          |тіршілік қауіпсіздігі. |          |            |гипотезаларын|
|  |ету аймағында        |мемлекетаралық сигналдар    |Алматы, 2004 ж.        |          |            |қорғау       |
|  |қауіптілікті хабарлау|жүйесі арқылы сигнал беру   |                       |          |            |             |
|  |                     |объектіге дейінгі           |                       |          |            |             |
|  |                     |арақашықтықты анықтау.      |                       |          |            |             |
|5 |Автономды өмір сүру  |Табиғи фильтрлеуші          |Тәтіханова Г.С.        |100       |15апта      |Топпен жұмыс,|
|  |жағдайында тіршілік  |объектілер арқылы суды      |Тіршіліктің қауіпсіздік|          |            |гипотезаларын|
|  |ету аймағында су және|тазалау әдістері. Искра     |негізі. Оқу-әдістемелік|          |            |қорғау       |
|  |тағамды табу         |шығару арқылы от жағу. Үйкеу|кешені- Семей 2006 ж.  |          |            |             |
|  |ерекшелігі           |арқылы от жағу.             |                       |          |            |             |
|  |                     |Үлкейтетін айна арқылы от   |                       |          |            |             |
|  |                     |жағу. Әртүрлі химиялық      |                       |          |            |             |
|  |                     |реагенттер арқылы от жағу.  |                       |          |            |             |


2.5. Студенттердің өздік жұмыстары сабақтарының жоспары және оларды тексеру
кестесі
|№ |Тақырыбы             |Мақсаты                     |Әдебиет тізімі       |Балл-дары |Тапсыру мерзімі|Есеп       |
|  |                     |және мазмұны                |                     |          |               |формасы    |
|1 |ВИЧ/СПИД-тің         |ВИЧ/СПИД-тің әлемде шығу    |Тәтіханова Г.С.      |100       |5 апта         |Реферат    |
|  |мәселелері және оның |тарихы. ВИЧ/СПИД түсінігі.  |Тіршіліктің          |          |               |           |
|  |алдын-алу            |ВИЧ/СПИД-тің жас, жыныс,    |қауіпсіздік негізі.  |          |               |           |
|  |                     |өмір сүру ортасынан тәуелді |Оқу-әдістемелік      |          |               |           |
|  |                     |таралуы. ВИЧ/СПИД және ауру |кешені- Семей 2006 ж.|          |               |           |
|  |                     |қаупі. ВИЧ/СПИД-тің         |                     |          |               |           |
|  |                     |клиникалық пайда болуы.     |                     |          |               |           |
|2 |Салауатты өмір салтын|Биосфера және адамның ондағы|1. С. Тойжанов. Өмір |100       |11 апта        |Буклет     |
|  |қалыптастыру;        |орны. Экология түсінігі.    |қауіпсіздігінің      |          |               |           |
|  |салауатты өмір және  |Тіршілік ортасының жағымсыз |негіздері.           |          |               |           |
|  |денсаулық. Денсаулық |факторлар түсінігі және     |Алматы.-Дәнекер.-2004|          |               |           |
|  |және экология.       |негізі. Ауа құрамының адам  |ж.                   |          |               |           |
|  |                     |денсаулығына әсері.         |2. С. Арпабеков. Өмір|          |               |           |
|  |                     |Салауатты өмір салтын       |– тіршілік           |          |               |           |
|  |                     |қалыптастыру.               |қауіпсіздігі. Алматы,|          |               |           |
|  |                     |Деншынықтырумен және        |2004 ж.              |          |               |           |
|  |                     |спортпен шұғылдану.         |                     |          |               |           |
|3 |Әлеуметтік-гигиеналық|Әлеуметтік-гигиеналық       |Тәтіханова Г.С.      |100       |14 апта        |Презентация|
|  |факторлар және       |факторлар және тұрғындар.   |Тіршіліктің          |          |               |           |
|  |тұрғындар денсаулығы.|Жұмысққа қабілеттілік және  |қауіпсіздік негізі.  |          |               |           |
|  |Рационалды тамақтану,|шаршау. Дем алу. Күн        |Оқу-әдістемелік      |          |               |           |
|  |еңбек кестесі және   |тізбесі. Тамақтануды        |кешені- Семей 2006 ж.|          |               |           |
|  |демалыс.             |ұйымдастыру. Ұйқы.          |                     |          |               |           |
3 Негізгі әдебиет
   1. С. Арпабеков. Өмір – тіршілік қауіпсіздігі. Алматы, 2004 ж.
   2. С. Тойжанов. Өмір қауіпсіздігінің негіздері. Алматы.-Дәнекер.-2004 ж.
   3. Тәтіханова Г.С. Тіршіліктің қауіпсіздік негізі. Оқу-әдістемелік кешені-
       Семей 2006 ж.
   4. Приходько Н.Г. Безопасность жизнедеятельности, Алматы: Юридическая
      литература, 2006, 366 с.
   5. Королев А.Н., УМКД Основы безопасности жизнедеятельности и проблемы
      ВИЧ/СПИД, 2006 г.
   6. Атаманюк В.Г., Гражданская оборона, М., ВШ., 1986.
   7. Э.А. Арустамов, Безопасность жизнедеятельности, М., 2000.
   8. Гусак О.Н., Теоретические начала безопасности деятельности.
      Предупреждение и   ликвидация ЧС, М., 1990.
   9. Топоров И.В., Основы безопасности жизнедеятельности, М., 1992.
  10. Гражданская оборона род ред. Шубина Е.П., М., 1991.
  11. В.А.Полякова, Первая помощь при повреждениях и несчастных случаях, М.,
      1990.
  12. В.И. Покровский, В.В. Покровский. СПИД. М., Медицина, 1988.
  13. Проблемы СПИДа и его профилактика (пособие для подготовки
      педагогических кадров).
  14. Авторский коллектив – Чакликов Т.Е., Бекжанова Т.А., Бекзатов К.Н.,
      Абдрахманова Г.А., Суюбаева Б.П., Алматы, 1999.

Қосымша әдебиет
1. Воробьева Ю.А., Хрестоматия по курсу ОБЖ.
2. Ю.Г.Бобков, Первая  доврачебная  помощь  при    лекарственных  и  бытовых
   отравлениях, М., 1982.
3. Сластихин М.Л., Медицинская помощь при травмах, 1974.
4. Журнал: Основы безопасности жизнедеятельности, 1996-1998.
5. В.Г. Волович, Человек  в  экстремальных  условиях  природной  среды,  М.,
   1983.
6. ЧС и защита от них, под ред. А. Бондаренко, М., 1998.
7. А.В. Гостюшин, С.И. Шубина, Азбука выживания, М., Знание, 1995.
8. А.А. Лукаш, Бытовые отравления и их предупреждение, М., Медицина, 1968.
9. С.М. Мартынов, Профилактика отравлений грибами, М., Медицина, 1975.
10. Дж. Зеккарди, Энциклопедия экстренной  медицинской  помощи,  М.,   Крон-
   Пресс, 1998.
11. Б.Н. Орлов, Ядовитые животные и растения  СССР.
12. К.В. Бардин, Азбука туризма, М., Просвещение, 1973.
13. Волович В.Г., На грани риска, М., Мысль, 1985.
14. Цвилюк Г.Е., Азы личной безопасности, М., Просвещение, 1997.
15.  Гостюшин  А.В.,  Энциклопедия  экстремальных  ситуаций,  М.,   Зеркало,
1994.
4 Кеңес өткізу уақыты
|Апта        |Күні         |Өткізу уақыты                 |Аудитория             |
|1,2         |Дүйсенбі     |10.00 – 14.00                 |2 ғимарат, 411        |
|1,2         |Бейсенбі     |10.00 – 11.50                 |3 ғимарат, 110        |


5 Баға алу бойынша ақпарат
   1. Рейтинг – шкаласы




|Бақылау формасы                                           |Баллдары            |
|Кезекті (практикалық сабақтар)                            |6 х 100 = 600 б.    |
|Аралық (ОСӨЖ)                                             |5 х 100 = 500 б.    |
|Үй тапсырмасы  (СӨЖ)                                      |3 х 100 = 300 б.    |
|Барлығы:                                                  |1400 б.             |


5.2 Әр түрлі сипатты (СӨЖ, ОСӨЖ) тапсырмаларды студенттің орындаудың
рейтинг бағасы
|№      |Көрсеткіштер                                  |Баллмен студенттің      |
|       |                                              |рейтингі                |
|1      |Тапсырма орындалмаған                         |0                       |
|2      |Тапсырма үлгі бойынша орындалған              |50-74                   |
|3      |Тапсырма өзгертілген                          |75-94                   |
|4      |Тапсырма шығармашылық орындалған, істің жаңа  |95-100                  |
|       |жолы ұсынылған                                |                        |

5.3 Сабақ үстінде студенттің іс әрекетінің қорытынды рейтинг бағасы:
|№      |Көрсеткіштер                                   |Баллмен студенттің    |
|       |                                               |рейтингі              |
|1      |Сабақта оқу ісіне қатыспады                    |0-25                  |
|2      |Сабақта оқу ісіне эпизодтық қатысты            |50-74                 |
|3      |Студенттің оқу ісін ұйымдастыру және өткізу оны|75-89                 |
|       |талаптандыруды, қателіктерді және кемшіліктерді|                      |
|       |өзгеруді қажет етті                            |                      |
|4      |Оқу ісіне белсенді қатысты: студенттің         |90-100                |
|       |жауаптары әдістемелік және теориялық           |                      |
|       |негіздемесімен, жеке жағдайда білімдерін       |                      |
|       |шығармашылық қолдану қабілетімен ерекшеленді   |                      |


5.4. Курстың саясаты мен процедурасы пәнді  оқыту  процессінде  студенттерге
қойылатын келесі административтік талаптарды көрсетеді (балл түрінде):

▪  Қалып келу  - 5 - 10                       ▪  Сабаққа  қатыспау  –  25  -
100
▪  Аудиторияда тәртібі  - 5 – 10       ▪  Жұмыстарды кешігіп орындау   -  50
– 75
▪ Емтиханға келмеу және т.б. – 40,0
Пәндер