Файл қосу

Жарнаманы қабылдау психологиясы

















                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                           «Жарнама психологиясы»
            мамандық үшін 5В010300 - «Педагогика және психология»



                     ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ















                                    Семей
                                    2014
                                  Алғы сөз

1 ҚҰРАСТЫРЫЛҒАН
Құрастырушы: ___________ 30.08.2014 ж.  Нурбекова  М.А.,  п.ғ.магистрі,  аға
оқытушы кафедра «Педагогикалық психология»

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 Кафедра мәжілісінде «Педагогикалық психология»
Хаттама № 1 «03» 09. 2014 ж.
Кафедра меңгерушісі _______________ Джумажанова Г.К.

2.2   Факультеттің   педагогика   оқу-әдістемелік    бюросының    отырысында
қарастырылды
Хаттама № 1 «05» 09. 2014 ж.

Төрайымы _________________ Ахметова Т.Ш.



3 БЕКІТІЛГЕН
Университеттің оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде қаралып, баспаға ұсынылды
Хаттама № 1 «11»  09. 2014 ж.

Төрайымы ________________ Искакова Г.К.

4 №2 БАСПА 11.09.2014 ж. БАСПА №1 05.09.2013 жылғы ОРНЫНА










































                                   Мазмұны

        1. Қолдану саласы
        2. Нормативтік сілтемелер
        3. Жалпы ережелер
        4. Оқу пәнінің (модульдің)мазмұны
        5. Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптарының тізімі
        6. Оқу-әдістемелік әдебиетімен қамтамасыз ету картасы
        7. Әдебиеттер




































      1 ҚОЛДАНУ САЛАСЫ


      Пәннің оқу-әдістемелік кешеннің  құрамындағы  оқытушыға  арналған  пән
бойынша «Жарнама психологиясы»  бағдарламасы  5В010300  –  «Педагогика  және
психология» мамандығы бойынша оқитын.


      2 НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР


      Аталған  оқытушыға  арналған  бағдарлама  «Жарнама  психологиясы»  пән
бойынша оқу үдерісін ұйымдастыру тәртібін келесі құжаттардың  талаптары  мен
ұсыныстарына сай бекітеді:
      5В010300 «Педагогика және психология» мамандығының  6.08.067-2010,  ҚР
Білім және ғылым  министрлігінің  2011  жылғы  «08»  тамыз  №349  бұйрығымен
бекітілген, ҚР МЖМБС мемлекеттік жалпыға бірдей міндетті білім стандарты;
      - 5В010300 - «Педагогика  және  психология»  мамандығының  типтік  оқу
жоспары;
      - СТУ 042-ГУ-4-2014 Университет стандарты  «Пәндердің  оқу-әдістемелік
кешендерін әзірлеуге және рәсімдеуге жалпы талаптары»;
      - ДП 042-1.01-2014 Құжатталған  рәсімдеме  «Пәндердің  оқу-әдістемелік
кешендерінің құрылымы және мазмұны».


      3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


      3.1 Пәннің қысқаша мазмұны
      «Жарнама психологиясы»  пәні  Педагогикалық  факультеттің  «Педагогика
және психология» мамандығының негізгі білім  бағдарламасы  негізінде  «Еңбек
психологиясы және инженерлік психология» бағытындағы мамандандыру  пәндернің
құрамына кіреді. Курста студенттер теоретикалық және  практикалық  блоктарды
оқиды.
     2. Пәнді оқу мақсаты:
      «Жарнама  психологиясы»  пәнінде  кәсіби  білімнің,  іскерліктің  және
дағдының қалыптасуы жатады. Ол жарнама жұмысында психологиялық  экспертизаны
жүзеге асыруда қолданылады.
      3.3 Пәнді оқудың негізгі міндеттері:
     1) Жарнама психологиясында теоретикалық негізді оқу.
     2) Жарнамалық жұмыста технологияны құру және процеспен танысу.
     3) Жарнамалық жұмыста  технологияны  құрудағы  практикалық  іскерлікті
        қалыптастыру,  оның  психологиялық  тиімділігінің   бағасы.   Пәнді
        оқытудың   ерекшелігі   болып,   оның   практикалық    мінездемесі,
        студенттердің шығармашылық жұмысына және өздік жұмысына бағытталуы.
        Сонымен қатар, берілген курс жалпы  психология  және  психологиялық
        зерттеу методологиясы аймағында студентттердің жаңа  пән  негізінде
        теоретикалық негізін  жүйелеуді  ұсынады.  Берілген  пән  негізінде
        қолданбалы зерттеу барысында студенттердің  практикалық  іскерлігін
        бекіту жүзеге асады.
      Пәнді оқудағы ішкі бөлімде оқитын  студенттердің  жұмысын  ұйымдастыру
аудиториялық жұмыс негізінде, өздік және шығармашылық тапсырмалар  негізінде
құрылады.
      Курстың  соңында  студенттер  шынайы  құбылыстарды  массалық   ақпарат
тәсілінде  презентациялауға  және  басқалардың  презентациясына  дұрыс  баға
беруге үйренеді.
      3.4. Білімді алу нәтижесі:
      Пәнді оқу нәтижесінде білімалушы міндетті:
      білу:
    –  жарнамалық  ақпараттың   жекеленген   және   жарнамалық   компанияның
      психологиялық тиімділікті құру тәсілдері мен принциптері;
    –  жарнамалық  жұмыс  өніміне  деген  нормативті  талап   және   олардың
      бағаларының ережелері;
    – жарнамалық ақпараттың базалық зерттеу әдістері;
    – отандық және әлемдік  жарнаманың  қазіргі  жағдайы,  оның  мәселелері,
      дамудың  тенденциясы  және   спецификасы,   жарнамалық   әсер   етудің
      психологиялық механизмдері.
      игеру:
         – жарнамалық іс-әрекетті ұйымдастыру формасы және тәсілдері;
         –  жарнамалық  іс-әрекетті  реализациялау  процесінде  психологтың
           рөлі;
         –  жарнамалық  іс-әрекеттегі  психолог-кеңесшінің  негізгі  кәсіби
           және нормативті талаптары;
         – жарнаманың стратегиясын және тапсырмаларын, мақсатына  ие  болуы
           керек. Оның қоғамдағы орны және функциялары.
      ұғып алу:
    – жарнаманың этаптары мен процедуралары;
    – жарнамадағы әдістер және психологиялық принциптер;
    – жарнамалық жұмыстың мазмұны.
      түсіну:
    – жарнаманы құру процесіне  қатысу,  жарнамалық  ақпарат  концепциясының
      формулировка деңгейіне қатысу;
    – бағалау және біртұтас жарнамалық компанияны тестілеу;
    – жарнамалық психология аймағында қолданбалы зерттеу жүргізу;
    – жарнамалық бизнесте практикада басқарудың психологиялық  механизмдерін
      қолдану.
      3.5. Пән пререквизиттері:
      Жалпы психология
      Психология және адам дамуы
      3.6. Пән постреквизиттері:
      Инклюзивті білім беру
      Отбасылық қарым-қатынас психологиясы
      3.7. Жұмыс оқу жоспарынан үзінді:


                                                                     1 кесте


      |Курс                                                            |Семестр   |
|1                                                               |2         |
|Дәріс сабақтары                                                            |
|Модуль 1. Кіріспе                                                          |
|Тақырып 1. Жарнама психологиясы ғылымы объектісі туралы         |2         |
|көзқарастар                                                     |          |
|Жарнамалық іс-әрекеттің дамуы. Жарнамалық іс-әрекеттің даму     |          |
|факторлары. Жарнаманың қоғамның даму тарихымен байланысы        |          |
|Тақырып 2. Жарнама функциясы және мәні                          |2         |
|Жарнама түсінігінің спецификалық бейнесі әлеуметтік-мәдени және |          |
|психологиялық феномен ретінде. Жарнама функциясы және           |          |
|негізі.Жарнаманың рөлі және функциялары жарнаманың құрылымдық   |          |
|элементтері.                                                    |          |
|Модуль 2. «Жарнаманы құру технологиясы»                                    |
|Тақырып 3. Жарнамалық концепцияның өңделуі                      |2         |
|Концепция түсінігі, жарнамалық концепция ерекшеліктері және     |          |
|негізі. Жарнамалық концепцияның функциялары, рөлдері            |          |
|Тақырып 4. Жарнамалық стратегия құрылымы                        |2         |
|Жарнамалық стратегия. Түсінігі, негізі. Жарнамалық стратегияның |          |
|мақсаты, тапсырмалары. Болжам және оның әртүрлілігі             |          |
|Тақырып 5. Жарнамалық жоспардың өңдеу                           |2         |
|Жарнамалық жоспардың өңдеу. Жарнамалық жоспар. Түсінік.         |          |
|Мінездеме, специфика. Жарнамалық жоспардың параметрлері. Ереже  |          |
|және оны құру: Медиа-жоспар разработкасы, тақырыптық-қаржылық   |          |
|жоспар өңдеуі                                                   |          |
|Тақырып 6. Жарнаманы қабылдау психологиясы                      |2         |
|Жарнаманы қабылдау психологиясы. Қабылдау түсінігі және оның    |          |
|спецификалық бейнелері. Жарнамалық ақпаратты қабылдау модельдері|          |
|Тақырып 7. Жарнамалық мәтіндерді даярлаудың әдістері мен        |2         |
|ережелері.                                                      |          |
|Жарнамалық мәтін туралы түсінік, оның түрлері, жарнамалық       |          |
|мәтіндердің                                                     |          |
|Тақырып 8. Ереже және жарнама кескінін жасаудағы әдіс-айлалар   |2         |
|Жарнамалық кескін және оның құрастырушысы, Жарнамалық кескін:   |          |
|қызметі мен қасиеттері                                          |          |
|Тақырып 9. Жарнамадағы манипуляция және сендіру технологиялары  |2         |
|Жарнамадағы манипуляция психотехнологиялары: тереотиптер,       |          |
|аңыздар, автоматизм.                                            |          |
|Модуль 3. «Жарнамалық хабарламалардың                                      |
|трансляциясының арнасының өзгешелігі»                                      |
|Тақырып 10. Радио-жарнамалардың ерекшеліктері                   |2         |
|Радио-жарнамалар. Түсінік, аудио жарнамалық каналдардың         |          |
|мінездемесі мен спецификасы                                     |          |
|Тақырып 11. Телевизиялық жарнамалардың ерекшеліктері            |2         |
|Бейне жарнама. Түсінік, телевизиялық жарнамалық каналдардың     |          |
|мінездемесі, телевизиялық роликтардың құрылымдық элементтері.   |          |
|Тақырып 12. Сыртқы жарнамалардың ерекшеліктері                  |2         |
|Сыртқы жарнамалар. Түсінігі, сыртқы жарнамалардың мінездемесі,  |          |
|құрылымдық элементтері, сыртқы жарнамаларды жасаудың            |          |
|технологиялары, сыртқы жарнамаларды жасаудың негізгі құралдары  |          |
|Тақырып 13. Пошталық жарнама                                    |2         |
|Түсінігі, пошталық жарнамалық каналға мінездеме, құрылымдық     |          |
|элементтері, классификациясы, пошталық жарнамаларды өндірудің   |          |
|технологиясы, құрудың негізгі құралдары, пошталық жарнамаларды  |          |
|безендіру мен өндірудің талаптары. Берілген жарнамалық          |          |
|каналдардың артықшылықтары мен кемшіліктері                     |          |
|Тақырып 14. Жарнамадағы зерттеу жұмыстары                       |2         |
|Зерттеу жұмыстарын жарнамаға бағыттау, жарнамадағы зерттеу      |          |
|жұмыстары және олардың мінездемесі. Жарнамадағы зерттеу         |          |
|жұмыстары бағыттарының мазмұны: жарнамалық мәліметтердің        |          |
|психологиялық бағасы және жалпы жарнамалық компаниялар,         |          |
|практикалық зерттеу жұмыстары. Жарнамалық компания этаптарына   |          |
|сәйкес зерттеу міндеттері                                       |          |
|Тақырып 15. Жарнамалардағы зерттеудің негізгі типтері және      |2         |
|оларды жүзеге асырудың әдістері                                 |          |
|Жарнамадағы зерттеулердің негізгі типтері. Зерттеу бағыттары:   |          |
|мотивтік зерттеу. Марка бейнелерімен танысу, каналдармен танысу,|          |
|жарнамалық хабарламалардың эффектілі бағалаулары, анализдің     |          |
|түрлері мен параметрлері.                                       |          |
|Барлығы                                                         |30        |
|Зертханалық сабақтары                                           |          |
|-                                                               |-         |
|Тәжірибелік/семинар сабақтары                                   |          |
|№1 Тәжірибелік. Қазіргі шынайылықтағы жарнаманың рөлі           |1         |
|1. Жарнаманың ақпарат құралдарымен өзара байланысы. Бұл ықпалдың|          |
|қайсысы жағымды және жағымсыз аспектілері                       |          |
|2. Қазіргі жарнама. Оның сапасы, саны, тақырыбы, формасы        |          |
|3. Жарнама біздің қзіміз және басқалар туралы ойларымызға қалай |          |
|әсер етеді? Жағымды және жағымсыз жақтары                       |          |
|№2 Тәжірибелік. Жарнаманы құру технологиясы                     |1         |
|Жарнамалық объектінің және біртұтас аудиторияны анықтау         |          |
|№3 Тәжірибелік. Жарнамалық концепцияның өңдеуі                  |1         |
|1. Концепция түсінігі, жарнамалық концепция ерекшеліктері және  |          |
|негізі.                                                         |          |
|2. Жарнамалық концепцияның функциялары, рөлдері                 |          |
|№4 Тәжірибелік. Жарнамалық концепция құрылымы                   |1         |
|1. Жарнамалық стратегия. Түсінігі, негізі.                      |          |
|2. Жарнамалық стратегияның мақсаты, тапсырмалары.               |          |
|3. Болжам және оның әртүрлілігі                                 |          |
|№5 Тәжірибелік. Жарнамалық стратегия өңдеу және жарнамалық      |1         |
|жоспар                                                          |          |
|1. Жарнама түсінігінің спецификалық бейнесі әлеуметтік-мәдени   |          |
|және психологиялық феномен ретінде.                             |          |
|2. Жарнама функциясы және негізі.                               |          |
|3. Жарнаманың рөлі және функциялары жарнаманың құрылымдық       |          |
|элементтері.                                                    |          |
|№6 Тәжірибелік. Жарнаманы қабылдау психологиясы                 |1         |
|1. Жарнаманы қабылдау психологиясы.                             |          |
|2. Қабылдау түсінігі және оның спецификалық бейнелері.          |          |
|3. Жарнамалық ақпаратты қабылдау модельдері                     |          |
|№7 Тәжірибелік. Жарнамалық ақпараттардың конструкциялау мазмұны |1         |
|1. Жарнамалық мәтін туралы түсінік                              |          |
|2. Оның түрлері, жарнамалық мәтіндердің                         |          |
|№8 Тәжірибелік. Жарнамалық бейнелерді құрудың әдістері мен      |1         |
|ережесі                                                         |          |
|1. Жарнамалық кескін және оның құрастырушысы                    |          |
|2. Жарнамалық кескін: қызметі мен қасиеттері                    |          |
|№9 Тәжірибелік. Жарнамадағы манипуляция және сендіру            |1         |
|технологиялары                                                  |          |
|Жарнамадағы манипуляция психотехнологиялары: тереотиптер,       |          |
|аңыздар, автоматизм.                                            |          |
|№10 Тәжірибелік. Хабарламалардың көрсетілімінің кәсіптік        |1         |
|каналдары                                                       |          |
|1. Радио-жарнамалар. Түсінік, аудио жарнамалық каналдардың      |          |
|мінездемесі мен спецификасы                                     |          |
|2. Бейне жарнама. Түсінік, телевизиялық жарнамалық каналдардың  |          |
|мінездемесі, телевизиялық роликтардың құрылымдық элементтері    |          |
|№11 Тәжірибелік. Зерттеу жұмыстарын жарнамаға бағыттау          |1         |
|1. Жарнамадағы зерттеу жұмыстары және олардың мінездемесі.      |          |
|2. Жарнамадағы зерттеу жұмыстары бағыттарының мазмұны:          |          |
|жарнамалық мәліметтердің психологиялық бағасы және жалпы        |          |
|жарнамалық компаниялар, практикалық зерттеу жұмыстары.          |          |
|3. Жарнамалық компания этаптарына сәйкес зерттеу міндеттері     |          |
|№12 Тәжірибелік. Пошталық жарнама                               |1         |
|1. Пошталық жарнамалық каналға мінездеме, құрылымдық            |          |
|элементтері, классификациясы                                    |          |
|2. Пошталық жарнамаларды өндірудің технологиясы, құрудың негізгі|          |
|құралдары                                                       |          |
|3. Пошталық жарнамаларды безендіру мен өндірудің талаптары.     |          |
|№13 Тәжірибелік. Жарнамадағы зерттеулердің негізгі типтері 1.   |1         |
|Зерттеу бағыттары: мотивтік зерттеу.                            |          |
|2. Марка бейнелерімен танысу, каналдармен танысу, жарнамалық    |          |
|хабарламалардың эффектілі бағалаулары, анализдің түрлері мен    |          |
|параметрлері.                                                   |          |
|№14 Тәжірибелік. Жарнамалардағы зерттеудің негізгі типтері және |2         |
|оларды жүзеге асырудың әдістері                                 |          |
|1. Жарнамадағы зерттеулердің негізгі типтері.                   |          |
|2. Зерттеу бағыттары: мотивтік зерттеу.                         |          |
|Барлығы                                                         |15        |

      5 БІЛІМАЛУШЫЛАРДЫҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАР ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ
      5.1 Жарнама психологиясы ғылымы объектісі туралы көзқарастар
      5.2 Жарнама функциясы және мәні
      5.3 Жарнамалық концепцияның өңделуі
      5.4 Жарнамалық стратегия құрылымы
      5.5 Жарнамалық жоспардың өңдеу
      5.6 Жарнаманы қабылдау психологиясы
      5.7 Жарнамалық мәтіндерді даярлаудың әдістері мен ережелері.
      5.8 Жарнамадағы манипуляция және сендіру технологиялары


      6 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ
                                                                     3 кесте
|Әдебиеттер және оқу-әдістемелік|Экземплярлар  |Студенттердің |Қамтамасыздық   |
|құжаттар                       |саны          |саны          |пайыз           |
|Волкова А.И. Основы психологии |4             |1             |20              |
|рекламы / А.И. Волкова, В.В.   |              |              |                |
|Пижугийда. – Ростов-на-Дону:   |              |              |                |
|Феникс, 2005. – 415 с.         |              |              |                |
|Мокшанцев Р. Психология        |4             |1             |40              |
|рекламы. М.; Новосибирск:      |              |              |                |
|ИНФРА-М Сибирское соглашение,  |              |              |                |
|2001.                          |              |              |                |
|Капран В.И. Психология и       |3             |1             |10              |
|разработка рекламной продукции-|              |              |                |
|М- Академия- 2008-240с. Гриф   |              |              |                |
|УМО «Рекомендовано»            |              |              |                |
|Лебедев – Любимов А. Психология|2             |1             |40              |
|рекламы.- СПб- Питер- 2003-    |              |              |                |
|369с. Гриф УМО «Рекомендовано» |              |              |                |
|Психология в рекламе / под ред.|2             |1             |42              |
|П.К. Власова / 2-е издание.    |              |              |                |
|Дополненное, переработанное,   |              |              |                |
|исправленное. – Х.: Изд-во     |              |              |                |
|Гумагитарный Центр, 2007. –320с|              |              |                |
|Феофанов О.А. Реклама: новые   |7             |1             |100             |
|технологии в России:           |              |              |                |
|Райгородский. – Самара:        |              |              |                |
|Издательский Дом БАХРАХ-М,     |              |              |                |
|2001. – 752с.                  |              |              |                |


      7 ӘДЕБИЕТТЕР





      7.1 Негізгі әдебиеттер:

      7.1.1 Волкова А.И. Основы психологии  рекламы  /  А.И.  Волкова,  В.В.
Пижугийда. – Ростов-на-Дону: Феникс, 2005. – 415 с.
      7.1.2  Мокшанцев  Р.  Психология  рекламы.  М.;  Новосибирск:  ИНФРА-М
Сибирское соглашение, 2001.
      7.1.3 Капран В.И. Психология и  разработка  рекламной  продукции-   М-
Академия- 2008-240с. Гриф УМО «Рекомендовано»
      7.1.4 Лебедев – Любимов А.  Психология  рекламы.-  СПб-  Питер-  2003-
369с. Гриф УМО «Рекомендовано»
      7.1.5 Психология в рекламе / под ред.  П.К.  Власова  /  2-е  издание.
Дополненное, переработанное, исправленное. – Х.: Изд-во Гумагитарный  Центр,
2007. –320с
      7.1.6 Феофанов О.А. Реклама: новые технологии в России:  Райгородский.
– 7.1 Самара: Издательский Дом БАХРАХ-М, 2001. – 752с.
      7.1.7 Бове К., Арене У. Современная реклама: Пер с англ.  —  Тольятти:
Издательский дом «Довгань», 1997
      7.1.8 Картер Г. Эффективная реклама. Пер. с  англ.  —  М.:  Бизнес-ин-
форм, 1998.
      7.1.9 Система средств массовой информации России. Учебное пособие  для
вузов / Под ред. Я. Засурского. — М.:  Аспект-Пресс,  2001.  .  Смирнова  М.
Социологические  исследования  печати,  радио  и  телевидения   в   развитых
капиталистических странах / Учебное пособие. — М.: Издательство  Московского
университета, 1984.
      7.1.10 Федотова Л. Анализ содержания  телевизионных  передач.  Учебное
пособие. — М.: Издательство  Московского  университета,  1992.  Федотова  Л.
Реклама в социальном пространстве: социологические эссе.  —  М.:  Московское
рекламное обозрение, 1996.
      7.1.11 Шариков А. Темпоральные закономерности городской  телевизионной
аудитории России (опыт мониторинговых  исследований:  1994-96  гг.)  //  Мир
России. - 1997. - № 1. - С. 79-106.
      7.2 Қосымша әдебиеттер:
      7.2.1 Батра Р., Майерс Дж.Дж., Аакер Д.А. Рекламный менеджмент.  М.  –
СПб-Киев, 1999.
      7.2.2 Бродель Ф. Материальная цивилизация, экономика и капитализм.  Т.
1-3. М., 1986-1992.
      7.2.3 Бутченко В.А. Краткий очерк истории русской торговли //  Гермес.
Торговля и реклама. М., 1994.
      7.2.4 Гермогенова Л.Ю. Эффективная реклама  за  рубежом  и  в  России.
Практика и рекомендации. М., 1994.
      7.2.5 Головко Б.Н. Фотореклама: искусство возможного. М., 1999.
      7.2.6 Гуревич П.С. Приключения имиджа: типология телевизионного образа
парадоксы его восприятия. М., 1991.
      7.2.7 Землянова Л.М. Современная  американская  коммуникавистика.  М.,
1995.
      7.2.8 Ионин Л. Социология культуры. М., 1996.
      7.2.9 Кармин А.С. Психология рекламы. СПб.: ДНК, 2004.
      7.2.10 Музыкант В.Л. Теория и практика современной рекламы.  4.1.  М.,
1998.
      7.2.11 Почепцов Г.Г. Теория и практика коммуникации. М., 1998.
Пәндер