Файл қосу
Техникаға жаттығу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ СемЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | | |3 деңгейлі СМК құжаты |ПОӘК |ПОӘК 042-18-36.1. | | | |27/01-2014 | |ПОӘК | | | |Оқытушыларға арналған |№ 2 басылым | | |пәннің бағдарламасы |16.06. 2014 ж. | | |«Спорттық ойындар оқыту | | | |әдістемесімен» | | | ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ «Спорттық ойындар оқыту әдістемесімен» 5В010800 – «Дене шынықтыру және спорт» мамандығы үшін ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК МАТЕРИАЛДАР Семей 2014 Глоссарий «Спорттық ойындар оқыту әдістемесімен» пәні бойынша Баскетбол Алаң – баскетбол ойынына арналған орын. Дриблинг – допты енгізу Дриблер – допты бастайтын ойыншы Тосқауыл – қорғаушының алдында қозғалмай тұру, серіктесіне қорғаушыдан босатылуға көмектеседі Жеке қорғаныс – қарсыласқа қарсы әр түрлі қорғаныс әрекеті Зоналық қорғаныс –командалық әр түрлі қорғаныс әрекеті Прессинг – белсенді қорғаныс Зоналық прессинг – алаңдағы немесе оның бөлігіндегі белсенді қорғаныс Орталық ойыншы – мықты, ұзын, секірген, щитке жақын ойыншы Шабуылшы – командадағы допты иеленуші ойыншы Қорғаушы – командадағы допты иеленбеген ойыншы Ойынды аяқтаушы – артқы сызытағы ойыншы Период – таза уақыт бойынша ойын үзілісі 10 мин тең Овер-тайм – ойын соңы нәтижесіз ешкімде жеңбеген болса, онда қосымша бес минут берілетін ойын уақыты. Волейбол Партия – ойын бес партиядан тұрады, әр партия 25 ұпайға дейін ойнайды игра Кездесуде үш партияны жеңу жеткілікті. Шабуыл соққысы– команданың ойынын қорытындылайтын тиміді әдіс. Доп беру – техникалық тәсіл, қарсыластың әрекетін қиындатушы әдістердің бірі. Қоршауға алу – қарсы әрекетке қолданылатын қолданылатын ойын тәсілі. Топтық ойыншы – екі немесе үш ойыншы қарсыластың соққысынан қорғануы Диагональды ойыншы – алаңда екінші немесе төртінші зонадан соққы беретін ойыншы Тартып алу – допты қолда ұстап тұру Либеро –артқы сызықта ойнайтын қорғаныс ойыншысы Қол добы Алаң– алаң өлшемі 40*20. Ойын техникасы – гандболшының нақты шарттарына және жеке қабілеттеріне орай арнайы тәсілдердің және әрекеттердің жиынтығы. Ойын тактикасы – жеңіске жету мақсатымен ойын жүргізудегі оңтайлы әдіс. Мұнда кіреді: орын таңдау, допты беру, алаңдататын әрекеттер Қақпашы – қақпаны қарсыластың добынан қорғайтын ойыншы Сызықты ойыншы – 6 метрлік сызық бойымен ойнайтын ойыншы Бұрыштық ойыншы – шабуыл кезіндегі алаңның сол немесе оң бұрышында ойнайтын ойыншы Оң орта жартылы – мықты ойыншы, оң жақтағы 9 метрлік сызық бойымен ойнайтын ойыншы. Сол орта жартылы – мықты ойыншы, сол жақтағы 9 метрлік сызық бойымен ойнайтын ойыншы. Қағып алу – шабуылдың ұзаққа беру кезінде аяқталуы Аут – алаңның шеткі бөліктерінен асатын орын Бұрыштық лақтыру– допты гандбол алаңының бұрышынан төрешінің ысқырығынан кейін кез-келген бағытта лақтыру Ескерту – дөрекі ойнағаны үшін ойыншыны ойыннан 2 немесе 5 минутқа аластату Үш секунд ережесі– ойыншыға допты бір орында тұрып 3 секундқа дейін дұрыс ұстауға мүмкіндік береді Жүгіріп өту – үш қадамнан артық допты ұстауда ереженің бұзылуы Футбол, мини-футбол Алаң – ойынға арналған орын өлшемі 60 *100 метр Алаңқай –мини – ойынға арналған орын, футбол немесе футзал өлшемі 20 * 40 метр. Шабуылшы – допты иеленуші команда ойыншысы, олар шабуыл сызығында ойнайды Қорғаушы –негізгі қызметтерді қарсыластың шабуыл әректттерін бұзатын ойыншы. Қақпа алаңы– қақпа маңындағы қақпашының ойын орыны Айыппұл соққысы – дөрекі ойын үшін жазалау Еркін соққы – ережені бұзған кездегі жаза Тоғыз метр – ойнышының доптан 9 метр алшақ қабырға жасап тұруы Бұрыштама соққы–футбол алаңының бұрышынан шығып кеткен жердегі сызықтан допты тебу Қолмен ойнау – қақпашыдан басқа футболшылар допты ұстауға құқы жоқ. Сары карточка – дөрекі ойын үшін ескертпе Қызыл карточка– екінші сары карточка үшін ойыннан аластату немесе ойын ережесін өрескел бұзғаны үшін беріледі Соңғы мүмкіндік фолы – шабуылшының доппен шыққанда қақпашымен бетпе бет келген сәттегі ереженің бұзылуы Пенальти – 11 метрлік айып соққысы Алты метрлік айып соққысы – мини футболдағы пенальти Айып соққысы – командалық фолдың асып кетуі Фол – допты иеленуші ойыншыға қарсы ереженің бұзылуы Сабақ №1. Дәріс Тақырып : «Баскетбол. Пайда болу тарихы» Міндеттері: 1. Баскетбол туралы баяндау 2.Әлемдік және отандық баскетбол тарихына тарихи курс өткізу 3.Қазақстан баскетболының отаны-Семейдегі баскетболдың даму тарихымен таныстыру Сабақ барысы: 1. Студенттерден баскетбол туралы не білетіндерін сұрау. 2. Баскетбол. пайда болу тарихы сабағын өткізгеннен кейін викторинаылқ сұрақтар қою арқылы баскетбол ойынын жақсы білетін ең үздік студентті анықтау. Бақылау сұрақтары: 1. Баскетболдан СССР құрамындағы қазақстандық Олимпиада жеңімпаздарын атаңдар 2. Баскетбол ойынында қандай физикалық қасиеттер дамиды 3. Баскетболдың әлемдік және қазақстандық отанын атаңдар. Әдебиет: История ФК и С, В. В. Столбов М., 2000г. № 2 дәріс сабағына әдістемелік ұсыныс Тақырып: «Баскетбол ойыны техникасының классификациясы» Міндеттері: 1. Студенттерге баскетбол ойыны техникасы жайлы нақты мәлімет беру 2. Студенттерді шабуыл техникасы мен қорғаныс техникасын топтастыруға үйрету Сабақ барысы: 1. Баскетболшыға шабуыл,қорғаныс кезінде ауысу техникасы мен тактикасы бойынша жаттығу тобын көрсету және жаздыру 2. Допты иелену және игеру техникасы бойынша жаттығу тобын көрсету және жаздыру Бақылау сұрақтары : 1. Баскетбол ойын техникасы дегеніміз не? 2. Шабуыл және қорғаныстағы ауысу техникасын көрсету. 3. Допты иелену және игеру техникасының айырмашылығы неде? Әдебиет: Баскетбол: Учебник для вузов физической культуры. Под. общ. ред.. Ю. М. Портнова – Москва, 1997г. № 3 практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс Тақырып: «Шабуылшының қорғануы және ауысуы » Міндеттері: 1. Шабуылшының қорғануы және ауысуы туралы анықтама беру 2. Шабуылшының қорғануы және ауысудағы жаттығу техникасына тыйым салу Сабақ барысы: 1. Баскетболдағы шабуылшының қорғану және ауысу техникасын көрсету. 2. Техника бойынша жаттығуды дұрыс орындауын қадағалау 3. Шабуылшының қорғану және ауысу техникасының элементтері бойынша бірнеше эстафеталар өткізу 4. Техниканы талқылау, үздігін ерекшелеу, қателігін көрсету 5. Қозғалмалы ойын «Қуып жеткен, бөгелген, қашып кеткен» - қимыл қозғалыстың жылдамдығын дамытуға,ойлау қабілетінің артуына көмектеседі Бақылау сұрақтары : 1. Шабуыл техникасының қандай қорғану түрлері бар? 2. Баскетболдағы шабуыл техникасы қорғануының кең таралған қателіктерін ата. Әдебиет: Баскетбол. Учебник для вузов физической культуры. Под. общ. ред. Ю. М. Портнова – Москва, 1997г. № 4 практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс Тақырып «Екі қадам жасап секіріп тоқтау» Міндеттері: 1. Арнайы физикаылқ қасиеттердің дамуына назар аудару 2.Осы техникалық тәсілдің дұрыс орындалу техникасын жетілдіру Сабақ барысы: 1.Баскетболшының қозғалыс координациясы мен аяқ бұлшық еттерін қатайтуға бағытталған арнайы физикалық қасиеттерін 2. Дайындық жаттығулары 3. Өткізілген жаттығулар 4. Техникаға жаттығу 5. Алынған дағдыларды бекіту. 6. қозғалмалы ойын «Басқарусыз баскетбол». Бақылау сұрақтары: 1. Шабуылшының ауысу техникасында қандай тоқтатулар бар? 2. Шабуылшының ауысу техникасын орындаудағы басты қателіктерді атаңдар. Әдебиет: Баскетбол. Учебник для вузов физической культуры. Под. общ. ред. Ю. М. Портнова – Москва, 1997г. № 5 практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс Тақырып: «Допты бір орында екі қолмен ұстау». Міндеттері: 1. Допты тосып алу жаттығуларымен танысу, 2. Допты тосып алу техникасын толық жетілдіру Сабақ барысы: 1. Әр түрлі жағдайларда допты екі қолмен бір орында тосып алу жаттығуларын орындау 2. Қиындатылған жағдайларда допты бір қолмен орында тосып алу жаттығуларын орындау 3. Допты беру және тосып алу эстафеталары Бақылау сұрақтары: 1. Допты екі қолмен тосып алуда қандай үлкен қателіктер кездеседі? Әдебиет: Гомельский А. Я. Баскетбол. Секреты мастера. Москва, 1997г. № 6 практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс Тақырып: «Допты тосып алып аялдау арқылы себетке салу». Міндеттері: 1. Арнайы физикалық қасиеттерді дамыту 2. Допты тоқтап тосып алу және себетке лақтыру техникасын толық жетілдіру 3. Осы техникалық тәсілге қажетті жаттығуларды көрсету. Сабақ барысы: 1. Дайындық және негізгі бөлім кезінде арнайы жатттығуларды орындау 2. Алаңның әр түрлі зоналарында допты тосып алу және себетке доп салу техникаларына жаттығу жасау Бақылау сұрақтары: 1. Шабуылшыға допты тосып алғаннан кейін жүгіріп өтпеу үшін не істеу керек? 2. Себетке доп салу алдында табанды қалай қою керек? Әдебиет: Нестеровский Д. И. Баскетбол. Теория и методика обучения. № 7 практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс Тақырып: «Допты екі қолмен кеуде тұсында беру ». Міндеттері: 1. Допты орында тұрып лақтыруға ерекше назар аудару 2.Допты бір-біріне қарама-қарсы қозғалыста беру техникасына көңіл бөлу Сабақ барысы: 1. екі қолмен орында тұрып доп лақтыру және тосып алу техникасын түсіндіру 2. Дайындалған және өткізілген жаттығуларды орындау 3. Доп беру техникасы бойынша жаттығу 4. Қателіктерді талқылау 5. Қозғалмалы ойындар 6. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары : 1. кеуде тұсымен екі қолмен доп беру техникасын баяндау 2. Кездесу кезіндегі доп беру қателіктерін ата. Әдебиет: Гомельский А. Я. Баскетбол. Секреты мастера. Москва, 1997г. № 8 практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс Тақырып: «Допты әр түрлі әдістер арқылы беру. Жасырын доп беру». Міндеттері: 1. Баскетболдағы әр түрлі доп беру әдістерімен студенттерді таныстыру. 3. Жасырын доп беру техникасына назар аудару. Сабақ барысы: 1. Әр түрлі доп беру әдістерімен таныстыру 2. Жасырын доп берумен таныстыру, оның тиімділігіне назар аудару 3. Доп беруді пайдалану арқылы қозғалмалы ойын 4. Орындау техникасын талқылау Бақылау сұрақтары: 1. Допты иелену техникасының қандай айырмашылығы бар 2. Орында тұрып доп беруде қандай жаттығулар қолданылады? 3. Қандай қозғалыс доп беруін білесің? Әдебиет: Гомельский А. Я. Баскетбол. Секреты мастера. Москва, 1997г. № 9 практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс Тақырып: «Әр түрлі биіктікте допты оң және сол қолмен беру». Міндеттері: 1. Допты иелену үшін физикалық қасиеттерін толық жетілдіру. 2. Допты жоғары, орташа,төмен биіктікте доп беру техникасына назар аудару Сабақ барысы: 1. Дайындық жаттығуларын орындау 2. Өткізілген жаттығуларды орындау. 3. Допты орында және қозғалыста беру техникасын түсіндіру 4. Студенттермен доп беру техникасын талқылау 5. Қозғалмалы ойын Бақылау сұрақтары: 1. Доп беру түрлерін ата және оны орындау техникасына сипаттама беріңдер. 2. Доп беру кезінде қандай қателіктер басым болады? Әдебиет: Корягин В. М. Подготовки высококвалифицированных баскетболистов. Учебник для вузов физвоспитания, - Львов, 1998г. № 10 практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс Тақырып: «Допты өзгерген бағытта және жылдамдықта беру». Мақсаты мен міндеттері: Допты өзгерген бағытта және жылдамдықта дұрыс беру техникасын үйрету. Сабақ барысы: 1. Міндеттерін түсіндіру, бой жаздыру жаттығулары 2. Тура боп беру 3. қисық доп беру 4. Допты кезекпен оң және сол қолмен беру. 5. Доп беру эстафетасы 6. Екі щитке оқыту ойыны 9. сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Допты өзгерген бағытта және жылдамдықта дұрыс беру техникасын ата. № 11 практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс Тақырып: «Допты арқамен бұрылып, аударылып, аяқтың арасынан лақтыру». Мақсаты мен міндеттері: 1. Осы тәсілдерді дер кезінде қолдануға үйрету. 2. Қателіктерге назар аудару Сабақ барысы: 1.Сапқа тұрғызу,бой жаздыру 2. Шабуыл және қорғаныс техникасы элементтерін бой жазу жаттығуларына қосу 3. Бұрылып доп беру. 4. Орында тұрып доп беру 5. Аяқ арасынан доп беру. 6. Орында тұрып аяқ арасымен доп беру. 7. Қозғалыс қадамымен допты аяқ арасынан беру 8. Допты арқамен беру (Түсіндіру және көрсету). 9. Жеңіл жүгіріспен, қозғалы қадамымен допты арқамен өткізу 10. Қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Ойында жетілмеген техникалық тәсілдерді қолдану пайдалы ма? № 12практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс Тақырып: «Допты қозғалыста, орында тұрып беру». Мақсаты мен міндеттері: 1. Допты орында және қозғалыста лақтыруды толық жетілдіру 2. Әр түрлі доп лақтыру тәсілдерін үйрену Сабақ барысы: 1.сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау, бой жаздыру 2. Бой жазуға шабуылшы мен қорғаушының допсыз ауысуын қосу 3. Қозғалыстағы доп салу 4. Жаттығуды бір қадамнан кейін орында тұрып себетке лақтыру Бақылау сұрақтары: 1. Қандай қозғалыста доп лақтыруды оқыту тиімді? 2. Допты орындау кезіндегі қателіктерді ата. Әдебиет: Костикова Л. В. Баскетбол. «Азбука спорта» - М., 2002г. № 13практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс Тақырып «Допты қорғаушының қарсыласуымен салу». Мақсаты мен міндеттері: 1. Қорғаушының әрекетіне тәуелді доп лақтыру әдісін қозғалыста үйрену Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, бой жаздыру 2. Енжар қорғаушыны жеңу (түсіндіру, жаттығуды орындауды көрсету). 3. Енжар қорғаушыны дөңгелекке қарай әр түрлі бұрыштан жеңу 4. Белсенді қарсыласумен қорғаушыны жеңу 5. Оқы ойыны 6. Қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Какой рукой нужно совершать бросок в движении, если защитник находится слева (справа). Әдебиет: Костикова Л. В. Баскетбол. «Азбука спорта» - М., 2002г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс № 14. Тақырып: «Допты бір қолмен секіріп салу». Мақсаты мен міндеттері: 1. Допты бір қолмен секіріп салу техникасын игеру және жетілдіру 2. Баскетболшының арнайы физикалық жаттығу деңгейін көтеру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу,Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Бой жаздыруға секіру жаттығуларын қосу 3. Секіру кезінде доп лақтыру 4. Тәсілді орнды тұрып орташа ара қашықтықта бұрыштан орталыққа дейін орындау 300 – 450 5. Басқа ойын әрекеттерімен бірге тәсілді орындау Бақылау сұрақтары: 1. Секіру кезіндегі барлық доп лақтыру техникасына анықтама беріңдер Әдебиет: Нестеровский Д. И. Баскетбол. Теория и методика обучения. Москва, АСАDЕМА, 2004г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 15. Тақырып: «Екі шабуылшының әрекеттесуі «Екілік»». Мақсаты мен міндеттері: 1. Екі ойыншының шабуылдағы өзара әрекетін үйрену 2. Келісілген ойыншы әрекеттерін жетілдіру, толық түсіну Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу,Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Демонстрациялық тақтада үйренген өзара әрекеттерді түсіндіріп көрсету, ал нақты ойынды алаңда көрсету 3. Бір себетке доп салудағы ойын шарттарын көрсету 4. «Екілік». Алаңдағы әрекеттесуді көрсету және түсіндіру 5. Қозғалмалы ойынды «Үшінші артық» өткізу 6. Оқу ойыны тапсырмамен. 7. Қорытындылау. Бақылау сұрақтары: 1.Шабуылшы допты серіктесіне бергеннен кейін не істеу керек? 2.Аяқ тұрысын сипаттау, бөгет кезіндегі қол қимылын сипаттау. Әдебиет: Гомельский А. Я. Баскетбол. Секреты мастера. Москва, 1997г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 16. Тақырып: «Үш шабуылшының әрекеттесуі. «Үштік»». Мақсаты мен міндеттері: 1. Ойын алңының әр түрлі учаскелерінде үш ойыншының әрекетін оқыту 2. Студенттердің тактикалық сауаттылығын көтеру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу,Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Бой жаздыруға шабуылшының ауысуына қатысты жаттығуларды қосу 3. «Үшбұрыш» құруды үйрету, демонстрациялық тақтаны және алаңдағы ойын жағдайын қолдану арқылы 4. Өзара әрекеттесу «Кіші сегіздік». 5. Оқу ойыны 3х3 тапсырмасымен. 6. Қорытындылау. Бақылау сұрақтары: 1. Жанындағы сызық арқылы доп лақтырудағы үш ойыншы әрекетін сипаттау . 2. Допты бір қолдан келесі қолға «Кіші сегіздік» арқылы кольцоға жақын немес алыс қалай беруге болады? Әдебиет: Нестеровский Д. И. Баскетбол. Теория и методика обучения. Москва, 2004г. Дәріс сабақтарына әдістемелік ұсыныс№ 17. Тақырып: «Қорғаныстағы ойын тактикасы мен техникасы.». Мақсаты мен міндеттері: 1. Қорғаныстағы жалпы ойын ережесін, тактикасы мен техникасын суреттеу 2. Ойындағы қорғаныс техникасы мен тактикасының классификациясына дейін жеткізу. Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу,Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Қорғаныстағы ойын тәсілдерін нақты жағдайда түсіндіру және көрсету. 3. Оқу ойыны бір щитке 1х2, 2х2, 3х3 4. Қорғаушылардың әрекетін талқылау. 5.Демонстрациялық тақтада ойыншылардың қорғаныс ойынындағы техникалық құрылымын түсіндіру және көрсету 6. Ойыншылардың әр түрлі қорғаныс ойындарын қолдануы(жеке қорғаныс, зоналық қорғаныс, аралас қорғаныс) 7. Жеке ойыншылардың қорғану әрекетін талқылау 8. сабақты қорытындылау. Бақылау сұрақтары: 1. Қорғаныстағы ойын техникасы тактикадан қандай айырмашылығы бар? 2. Ойында қандай қорғаныс жүйелерін білесіңдер? Әдебиет: Гомельский А. Я. Баскетбол. Секреты мастера. Москва, 1997г. Дәріс сабақтарына әдістемелік ұсыныс№ 18. Тақырып: «Баскетболда төрешілікті оқыту әдісі». Мақсаты мен міндеттері: 1. Баскетболдағы дұрыс ойын ережелерін білуге үйрету 2. Мектеп жарыстарындағы төрешілікте кеткен үлкен қателіктерге ерекше назар аудару 3. Төрешілік беттердің дұрыс көрсетілуін жетілдіру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу,Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. төрешілердің ойын алаңында және алаң сызбасында ауысуын демонстрациялау 3. Екі щитке оқу ойыны 4. Оқу ойыны. 5. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Ойын ережесі бұзылғандағы төрешінің қаталдығын көрсет. 2. Даулы жағдайдағы төреші әрекеті, негізгі шашеім қайдан алынады? Әдебиет: Правила игры в баскетбол. Москва, 2008г. Дәріс сабақтарына әдістемелік ұсыныс№ 18. Тақырып: «Жарыстарды ұйымдастыру және өткізу.». Мақсаты мен міндеттері: 1. Баскетбол жарыстарындағы ережелерді құруға үйрету 2. Ойын күнтізесін дұрыс құруға үйрету Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу. Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Ең алғашқы студент оқу тобында баскетболдан жарыс ұйымдастырады және өткізеді 3. Екінші студент төреші ұжымының отырысын өткізеді және алаңдағы төрешілерді сайлайды Вт 4. Үшінші студент хатшының үстелін ұйымдастырады, кестеге ойын нәтижесін енгізеді және жеңімпазды анықтайды 5. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Жарыс ережелерін қандай пункттардан тұрады ? 2. төреші ұжымының отырысын кім өткізеді, онда қандай сұрақтар қаралуы мүмкін? Әдебиет: Баскетбол. Учебник для вузов физической культуры. Под. общ. ред. Ю. М. Портнова – Москва, 1997г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 19. Тақырып: «Баскетболда төрешілікті оқыту әдісі». Мақсаты мен міндеттері: 1. 2 төрешінің механикасын оқыту 2. Хатшы үстелінің жұмысын үйрету Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу. Сабақ міндеттерін хабарлау. Бой жаздыру 2. Ойын алдындағы төреші жаттығуы. 3. Оқу ойыны тәжірибе төрелігі 5. Төреші әрекетін талқылау 6. хатшы үстелін жабдықталуын, міндеттерін демонстрациялау. 7. Оқу ойыны тәжірибе төрелігімен 8. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Екі төрешінің орын ауысу механизмін, даулы жағдайды, ойыншыларды ауыстыруын сипаттау 2. Алаң төрешілерінің қаталдығын келтіру 3. Хатшы үстеліндегі төрешілік пен олардың міндеттерін ата . Әдебиет: Правила игры в баскетбол. Москва, 2008г. Дәріс сабақтарына әдістемелік ұсыныс № 20. Тақырып: «Гандбол – ойынның техникасы мен тактикасы , пайда болу тарихы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Әлемде және Қазақстанда ойыннның пайда болу тарихы мен дамуын ашып көрсету 2. Ойынның техникалық және тактикалық тәсілдерінің көптүрлілігін көрсету Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу,Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Бар материалдарды пайдаланып гандбол ойынының эволюциясын көрсету. 3. Алаң макетін пайдаланып, оқытушы немесе студенттің теникалық тәсілдерді демонстрациялауы 4. Алаң макетінде ойындағы шабуыл мен қорғаныстың әр түрлі тактикалық құрылымын көрсету 5. Алаңда шабуыл мен қорғаныстың кейбір құрылымын қосып көрсету Бақылау сұрақтары: 1. Гандболдың отаны қай ел? 2. Қай жылы гандбол олимпиадалық ойын түріне айналды? 3. Гандбол ойынының техникасы мен тактикасы дегеніміз не? Анықтамасы. Әдебиет: Спортивные игры, Москва – 2004г. Под. общ. ред. Ю. Д. Железняка, Ю. М. Портнова – Москва, 1997г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 21. Тақырып: «Шабуылдағы ойын техникасы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Орын ауыстыру техникасын әрекеттестіру, допты тосып алу, допты беру, қақпаға салу. 2. Ойын техникасымен қатар шабуылда жеке ойын ережесінің пунктін таңдау Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу.Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Бой жаздыру кезінде бірнеше шабуылдағы ауысу тәсілдерін орындау 3. Екіден, үштен, В парах, тройках, в кругу совершенствовать технику держания, ловли и передач мяча. 4. Қозғалмалы ойын «Доппен арқаға». Бақылау сұрақтары: 1. Шабуылдағы орын ауыстыру техникасын сипаттау 2. Допты тосып алу техникасын сипаттау Әдебиет: Спортивные игры, Москва – 2004г. Под ред. Ю. Д. Железняка, Ю. М. Портнова. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 22. Тақырып: «Шабуылдағы ойын техникасы» Мақсаты мен міндеттері: 1. Орын ауыстыру техникасын әрекеттестіру, допты тосып алу, допты беру, қақпаға салу. 2. Тәжірибелік төрешіге дағдыландыру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу,Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Шабуылшының қақпаға қарай допты алдауы 3.Допты 2-3 рет ұру жіне серіктесіне беру 5. Жалған әрекеттерді пайдалану: допты алу үшін, бөгет қою 6. Т әжірибелік төрешімен оқу ойыны Бақылау сұрақтары: 1. Допты беру техникасын сипатта 2. Алаңдағы төреші орынын көрсету Әдебиет: Н. П. Клусов, Ручной мяч в школе., Москва «Просвещение» 1978 г. Спортивные игры, Москва – 2002г., под ред. Ю. Д. Железняка, Ю. М. Портнова. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 23. Тақырып: «Қорғаныс кезіндегі ойын техникасы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Қорғаныстағы тіреу техникасын пайдалану, допты тосып алу, дербес қамқорлық 2. Төрешілікке дағдыландыру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу. Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Алты метрлік сызық бойымен қорғаушының тіреуін қолдану 3. Тіреуді жеке және топтық ұйымдастыру 4. Тәжірибе төрешілігімен оқу ойыны 5. сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Қорғаныс тіреуінің негізгі техникасын сипатта 2. Допты төменгі деңгейде қалай орындайды? Әдебиет: Гарбаляускас Ч. Л. Играем в ручной мяч. Москва «Просвещение», 1988г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 24. Тақырып: «Қорғаныстағы ойын техникасы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Ауыстыру техникасын әрекеттестіру, тіреу, қорғаныс техникасы, жеке қамқорлық 2. Төрешілік дағдыларды жетілдіру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу.Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Белгі бойынша тік түра қалып берілген бағытта қозғалу 3. Қозғалмалы ойындар: «Ту қорғаушысы «… қорғаушыны айналып өт». 3. Стандарттық жағдайларда доп лақтыруды тоқтату 4. Төрешіліктегі оқу ойыны 5. Қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Төрешілік қимылды сипаттап және олардың тағайындаулардын атау. Әдебиет: Спортивные игры, Москва – 2002г., под ред. Ю. Д. Железняка, Ю. М. Портнова. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 25. Тақырып: «Әртүрлі әдістермен қозғалу, тосқауыл қою». Мақсаты мен міндеттері: 1. Шабуылдаушы мен қорғаушынының қозғалысын шыңдау, тосқауылдарды қою. 2. Төрешілік дағдыларды шыңдау. Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу,Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Шабуылшының және қорғаушының допты алдау әрекеті 3. Бөгет қою әрекеті 4. Оқу ойыны тапсырмамен: шабуылшылар команданың қорғаушы серіктестері арқылы босатылады 5. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Бөгетті ережені бұзбай қалай қоюға болады? 2. Шабуылшы қандай ауысу әдістерін қолданады? Әдебиет: Клусов Н. П. «Ручной мяч в школе». М., «Просвещение» 1976 г. Гарбаляускас Ч. Л. Играем в ручной мяч. Москва «Просвещение», 1988г. Железняк Ю. Д., Портнов Ю. М. Спортивные игры, Москва – 2002г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 26. Тақырып: «Гандбол ойынының тактикасы мен техникасы. Пайда болу тарихы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Қол добындағы ойын техникасы мен тактикасын сипаттау 2. Ойынның пайда болуынан осы күнге дейінгі дамуын қарастыру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу.Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Гадболшылардың қимыл әрекеттерінің көрінісі 3. Шабуыл техникасының көрінісі 4. Қорғаныс техникасының көрінісі. 5. Қорғаныс, шабуыл техникасы туралы қысқаша мәлімет. Ойыншылардың қызметтерін түсіндіру. 6. Сабақты қорытындылау. Үйге тапсырма. Бақылау сұрақтары: 1. Гандбол ойыны қашан пайда болды, оны кім ойылап шығарды? 2. Қазақстанда гандбол ойыны қашан дамыды? Әдебиет: Гарбраляускас Ч. Л. Играем в ручной мяч. Москва «Просвещение», 1988г. Ю. Д. Железняк, Ю. М. Портнов, Спортивные игры, Москва – 2002г. Дәріс сабақтарына әдістемелік ұсыныс№ 27. Тақырып: «Ойынның шабуыл техникасы, классификациясы» Мақсаты мен міндеттері: 1. Шабуылдағы ойын техникасын мектепте алған білімін дамыту 2. Шабуылдағы ойын техникасы туралы, тәсілдердің жіктелуі туралы түсінік беру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу.Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Алаңдағы қозғалыс, әдістері-техникасы. 3. Допты дұрыс ұстау. 4. Допты дұрыс ұстау және беру. 5. Дұрыс доп беру 6. Допты қақпаға лақтыру: әдістері мен техникасы. 7. Сабақты қорытындылау, жоспар бойынша үйге тапсырма беру. Бақылау сұрақтары: 1. Шабуылдағы ойын техникасы дегеніміз не? 2. Шабуылшы қандай ауысу түрлерін қолданады? 3. Шабуылшы қақпаға қандай доп лақтыру әдістерін қолданады? Әдебиет: Ю. Д. Железняк, Ю. М. Портнов, Спортивные игры, Москва – 2002г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 28. Тақырып: «Шабуылдағы ойын тактикасы, классификациясы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Шабуылдағы ойын тактикасы туралы нақты түсінік беру – ойыншыларды орналастыру, топтық және командалық өзара әрекеттері Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу,Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Алаң макетінде ойыншылардың орналасуын және ауысуын көрсету 3. Ойыншылардың алаңда орналасуын көрсету 4. Сабақты қорытындылау, жоспар бойынша үйге тапсырма беру. Бақылау сұрақтары: 1. Техника дегеніміз не? 2. Шабуылдағы ойын тактикасының классификациясы нені білдіреді? 3. Шабуылдағы ойыншылардың бой жаздыру үшін орналасуы не үшін қолданылады? Әдебиет: Ю. Д. Железняк, Ю. М. Портнов, Спортивные игры, Москва – 2002г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 29. Тақырып: «Қорғаныстағы ойын техникасы, классификациясы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Қорғанау техникасы туралы нақты түсінік беру 2. Ойын ережелері бойынша қорғануға үйрету. Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу,Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Қорғаушының қозғалыс әдістері– көрінісі және түсінігі 3. Студенттер қорғаныстағы қозғалуы және қақпаға қарсы әрекеті 4. Қақпаға әр түрлі доп лақтыру әдістеріне қарсы әрекеттер. 5. Ойыншының доппен және допсыз «ұстап тұру» әдістері 6. Сабақты қорытындылау. Үйге тапсырма. Бақылау сұрақтары: 1. Қорғаныстағы ойын техникасы дегеніміз не? 2. Қақпаны доптан қорғап қалу үшін аяқты қолдануға бола ма? Әдебиет: Ю. Д. Железняк, Ю. М. Портной, Спортивные игры, Москва – 2002г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 30. Тақырып: «Қорғаныстағы ойын тактикасы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Қорғаныстағы ойын тактикасы туралы нақты түсінік беру. Қорғаныс кезінде әр түрлі орналасу түрлерін көрсету. Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу. Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Ойын алаңының макетінде ойыншылардың қорғаныста орналасу түрлерін көрсету : 6:0, 5:1, 4:2 және т.б. 3. Әр түрлі орналасу түрлері бойынша оқу ойыны 5. Сабақты қорытындылау. Үйге тапсырма. Бақылау сұрақтары: 1. Қорғаныстағы ойын тактикасы дегеніміз не? 2. Ойыншылардың сызыққа орналасуы қай уақытта қолданылады? Әдебиет: Ю. Д. Железняк, Ю. М. Портной, Спортивные игры, Москва – 2002г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс № 31. Тақырып: «Әр түрлі орын ауыстыру әдістері, бөгеттер». Мақсаты мен міндеттері: 1. Орын ауыстыру техникасын әрекеттестіру 2. Бөгетті дұрыс қоюға үйрету. Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу.Міндеттерін хабарлау. Бой жаздыру 2. Орын ауыстыру әдістеріне түсініктеме беру 3. Қозғалмалы ойын «Балықшылар мен балықтар», орын ауыстыру әдістерінен эстафета 4. Бөгет қоюға үйрету 5. Сабақты қорытындылау. Үйге тапсырма. Бақылау сұрақтары: 1. Ойынға қандай орын ауыстыру әдісін таңдаған дұрыс? Әдебиет: Н. П. Клусов «Ручной мяч в школе», М., Просвещение 1978г. Ю. Д. Железняуа, Ю. М. Портнова, Спортивные игры, Москва – 2002г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 32. Тақырып: «Допты ұстау, тосып алу,лақтыру». Мақсаты мен міндеттері: 1. Допты тосып алу және лақтыру техникасын әрекеттестіру және үйрету. Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу,Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру. Соңында қозғалмалы ойын «Торғайлар мен мысықтар» 2. Допты дұрыс ұстау – көрсету және әдістемелік нұсқау 3. Допты ұстау – көрсету және әдістемелік нұсқау 4. Допты тосып алу және лақтыруға байланысты үш жаттығу 5. Қозғалмалы ойын «Капитанға доп» 6. Төрешілік оқу ойыны Бақылау сұрақтары: 1. Допты қалай дұрыс ұстау керек? 2. Допты қалай дұрыс тосып алу керек? 3. Допты берудің қандай әдістері бар? Әдебиет: Ч. П. Гарбаляускас «Играем в ручной мяч». М., Просвещения 1988г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 33. Тақырып: «Допты беру, финттер». Мақсаты мен міндеттері: 1. Доп беруді әрекеттестіру. 2. Финттерді оқып үйрену және іске асыру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу. Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Қозғалмалы ойын «Дуэлянты». 3. Допты тура және өзгерген бағытта беру жаттығуы 4. Әдістемелік ескертпелермен гандболшының финттерді оқып үйренуі 5. Төрешілік оқу ойыны. Бақылау сұрақтары: 1. Допты ереже бойынша қалай басқару керек? 2. Гандболшыға алдамшы әрекеттер (финттер) не үшін керек? Әдебиет: Ч. П. Гарбаляускас «Играем в ручной мяч». М., Просвещения 1988г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 34. Тақырып: «Допты орында тұрып қақпаға лақтыру». Мақсаты мен міндеттері: 1. Қақпаға доп лақтырудан қорғау техникасын меңгеру 2. Допты орында лақтыруға үйрету Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу. Міндеттерін хабарлау.Бой жаздыру 2. Әдістемелік нұсқаулықпен қорғаныс доп лақтыру техникасы 3. Нысанаға доп лақтыру эстафеталары 4. Допты қақпаға әр түрлі ара қашықтықта және алаңның әр түрлі орынында лақтыру 5. Төрешілік оқу ойыны Бақылау сұрақтары: 1. Гандболшының техникалық қаруы үшін бір орында доп лақтыру мағынасы 2. Қорғанып доп лақтыру техникасын суретте. Әдебиет: Н. П. Клусов «Ручной мяч в школе» Пособие для учителя, М., 1986г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 35. Тақырып: «Секіру кезінде қақпаға доп салу». Мақсаты мен міндеттері: 1. Секіру кезінде қақпаға доп салу техникасын меңгеру 2. Секіру кезінде қақпаға доп салуға үйрету Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу. Міндеттерін хабарлау. Бой жаздыру 2. Секіру кезінде қақпаға доп салу техникасы әдістемелік нұсқаумен. 3. Секіру кезінде қақпаға доп салу жаттығулары: алдамшы, қарсылықсыз немесе қарсылықпен доп лақтыру 4. Төреші оқу ойыны 5. Сабақты қорытындылау. Үйге тапсырма. Әдебиет: Дәріс сабағына әдістемелік ұсыныс № 36. Тақырып: « Қақпашының ойын техникасы». Мақстаттары мен міндеттері: 1. Қақпашының ойын техникасын оқып үйрену 2. Қақпашының алаң ойыншыларымен үйлесімді әрекеттеріне қол жеткізу Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Қақпашының орын ауысу техникасы әдістемелік нұсқаумен. 3. Қақпаның орталығынан, бұрышынан доп лақтырудың көрсетілуі 4. Төрешілік оқу ойыны 5. Сабақты қорытындылау Әдебиет: Игнатьева В.Я., Портков Ю.М. Учебник тренера по гандболу. – Москва, 1996 г. Н. П. Клусов «Ручной мяч в школе» Пособие для учителя, М., 1986г Дәріс сабақтарына әдістемелік ұсыныс№ 45. Тақырып: «9 метрлік еркін доп лақтырудағы ойын амалы» 1. 9 метрлік еркін доп лақтыру әрекетін оқып үйрену: а) орталықта; б) флангта 2. Ойыншылардың келісімді әрекетіне қол жеткізу Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Алаң макетінде өзара әрекеттерді көрсету: «орталықта», «флангта» 4. Төрешілік оқу ойыны 5. Сабақты қорытындылау Әдебиет: Клусов Н.П. Ручной мяч в школе: Пособие для учителя, - Москва 1986 г. Дәріс сабақтарына әдістемелік ұсыныс№ 46. Тақырып: «Волейбол – ойын техникасы және тактикасы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Волейболдағы ойын техникасының классификациясымен таныстыру және үйрету 2. Волейболдағы ойын тактикасына түсінік беру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Показать на схеме технику игры в нападении и в защите. 3. Қорғаныстағы ойын техникасын әдістемелік нұсқаумен көрсету 4. Сабақты қорытындылау Әдебиет: Волейбол – Под ред. А.В. Беллева, М.В. Савина, - М., 2000 г. Спортивные игры: Техника, тактика, методика обучения. Ю.Д. Железняк, Ю.М. Портков, В.П. Савин, А.В. Лексаив, Москва 2002 г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 47. Тақырып: «Волейболшылардың орын ауыстыруы» Мақсаты мен міндеттері: 1. Волейболшылардың орын ауыстыруын оқып үйрену 2.Орын ауыстыру және тіреуді оқыту әдістерімен танысу Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Волейболшының тіреу әрекеттерін көрсету а) допты беру тәсілі (орташа) б) соққы беру үшін (жоғары) в) соққы беру добы немесе блоктан шығып кеткен (жоғары) 3. Волейболшының орын ауысуын әдістемелік нұсқаумен көрсету. 4. Допты беру ережесін түсіндіру 5. Төрешілік оқу ойыны Бақылау сұрақтары: 1. Волейболшының тіреуі дегеніміз не, түрлерін және тіреуді не үшін қолданатынын ата. Әдебиет: Ю.Д. Железнаяк, Л.Н. Слукский Волейбол в школе, Пособие для учителя Волейбол /Под ред. А.В. Беллева, М.В. Савина/ Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№48. Тақырып: «Арқамен, кеудемен, жанмен құлау техникасы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Құлау техникасын әдістемелік нұсқаумен көрсету 2. Құлау техникасын іске асыру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Өткізілген жаттығулар 3. Техникасы бойынша жаттығулар 4. Төрешілік бойынша оқу ойыны Әдебиет: Волейбол /Под ред. А.В. Беллева, М.В. Савин/ Москва, 2000 г. Правила игры, Москва, 2008 г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 49. Тақырып: «Допты екі қолмен жоғарыға беру». Мақсаты мен міндеттері: 1. Допты екі қолмен жоғарыға беру техникасын іске асыру 2. Әр түрлі қашықтықта және биіктікте допты беру техникасын жүзеге асыру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Жалпы дамыту жаттығулары 3. Дайындық жаттығулары 4. Техника бойынша жаттығулар 5. Төреші оқу ойыны Әдебиет: Ю.Д. Железняк, Л.Н. Слунский – Волейбол в школе Москва «Просвещение», 1989 г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 50. Тақырып: «Екі қолмен допты төменнен алу-беру». Мақсаты мен міндеттері: 1. Төменнен алу техникасын іске асыру 2. Жаттығушылардың тиянақты әрекеттеріне қол жеткізу Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Дайындық жаттығулары 3. Өткізілген жаттығулар 4. Техника бойынша жаттығулар 5. Төреші оқу ойыны Әдебиет: Ю.Д. Железняк, Ю.М. Портков, Москва, 2002 г. Спортивные игры Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 51. Тақырып: «Допты төмен тура беру». Мақсаты мен міндеттері: 1. Допты төмен тура беруді іске асыру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Дайындық жаттығулары 3. Өткізілген жаттығулар 4. Техника бойынша жаттығулар 5. Төреші оқу ойыны Әдебиет: Правила игры, Москва - 2008 г. Спортивные игры, Ю.Д. Железняк, Ю.М. Портков, Москва, 2002 г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 52. Тақырып: «Допты жоғары тура беру». Мақсаты мен міндеттері: 1. Доп беруді үйрету 2. Осы доп беру әдісін тактикалық сауатты қолдану Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Жоғарғы иық күштерін дамытуға бағытталған дайындық жаттығулары 3. Доп беру техникасын жүзеге асыруда өткізілген жаттығулар 4. Техника бойынша жаттығулар 5. Оқу ойындары, төрешілік 6. Сабақты қорытындылау Әдебиет: Ю.Д. Железняк, Л.Н. Слунский «Волейбол в школе» Москва «Просвещение», 1989 г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 53. Тақырып: «Жоғары жанмен доп беру» Мақсаты мен міндеттері: 1. Жоғары жанмен доп беру техникасын іске асыру 2. Ойында осы доп беру әдісін тиімді қолдануға үйрету Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Дайындық жаттығулары 3. Өткізілген жаттығулар. 4. Техника бойынша жаттығулар. 5. Төреші оқу ойыны 6. Сабақты қорытындылау Әдебиет: Ю.Д. Железняк, Л.Н. Слунский «Волейбол в школе» Москва «Просвещение», 1989 г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 54. Тақырып: «Тура шабуыл соққысы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Тура шабуыл соққысы техникасын іске асыру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Дайындық жаттығулары 3. Өткізілген жаттығулар. 4. Техника бойынша жаттығулар. 5. Төреші оқу ойыны 6. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Разложить по фазам атакующий удар. Әдебиет: Ю.Д. Железняк, Л.Н. Слунский «Волейбол в школе» Москва «Просвещение», 1989 г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 55. Тақырып: «Қырмен шабуыл соққысы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Қырмен шабуыл соққысы техникасын іске асыру 2. Төрешілік дағдыны қалыптастыру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Өткізілген жаттығулар 3. Техника бойынша жаттығулар 4. Оқу ойыны төрешілікпен. 1-ші және 2-ші төрешілер рөлін жаттығушылар орындайды . 5. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. №1 төреші қандай қызмет атқарады? 2. №2 төреші қандай қызмет атқарады 2? Әдебиет: Правила игры, Москва, 2008 г. Ю.Д. Железняк, Л.Н. Слупский «Волейбол в школе» Москва «Просвещение», 1989 г. Дәріс сабақтарына әдістемелік ұсыныс № 62. Тақырып: «Футбол, мини футбол - ойын техникасы мен тактикасы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Футбол, мини футболға сипаттама беру 2. Ойын техникасын әдістемелік ұсыныс бойынша көрсету 3. Ойын ережесі. Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Ойын техникасын әдістемелік ұсыныс бойынша көрсету 3. Әдістемелік ұсыныс бойынша ойын ережесі. 4. Төрешілік оқу ойыны 5. Сабақты қорытындылау Әдебиет: С.Н. Андреев, Футбол в школе Книга для учителя, Москва – Просвещение, 1986 г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 63. Тақырып: «Допты ортаға дейін көтеріп соғу және жанындағы сызық арқылы лақтыру». Мақсаты мен міндеттері: 1. Әр түрлі ара қашықтықтан допты соғуды үйрету 2. Физикалық дайындықты жетілдіру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Дайындық жаттығулары 3. Өткізілген жаттығулар 4. Техника бойынша жаттығулар 5. Төрешілік оқу ойыны 6. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Футбол ойындары қайда және қашан пайда болды? 2. Мини-футбол қандай алаңда өткізіледі (өлшемі, қақпа өлшемі)? Әдебиет: Правила игры в футбол и мини-футбол. Москва, 2000 г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 64. Тақырып: «Допты орында маңдаймен соғу». Мақсаты мен міндеттері: 1. Соққы беру техникасын үйрету 2. Ойындағы маңдаймен соғу сәттерін қолдану Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Техника бойынша жаттығу 3. Қозғалмалы ойын, орында тұрып маңдаймен соғу әрекетіне бағытталған 4. Төреші оқу ойыны 5. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Футболда допты өзінің қақпашысына беруге бола ма? 2. Допты қолмен ұстағаны үшін қандай жаза қолданады? Әдебиет: Футбол: Правила соревнований, Москва – 1997 г. Варюшин В.В. Тренировка юных футболистов «ФОН» - Москва – 1997 г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 65. Тақырып: «Ұшып келе жатқан допты табанның ішкі жағымен тоқтату». Мақсаты мен міндеттері: 1. Тоқтату техникасын үйрету . 2. Допты тоқтату техникасын кеңейту Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Дайындық жаттығулары 3. Өткізілген жаттығулар 4. Техника бойынша жаттығулар 5. Төрешілік оқу ойыны 6. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Сары карточка ойыншыға қандай ережені бұзғаны үшін көрсетіледі? Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 66. Тақырып: «Домалап келе жатқан допты табанмен тоқтату». Мақсаты мен міндеттері: 1. Тоқтату техникасын үйрету Совершенствовать технику остановки и технику ведения мяча. 2. Допты иелену техникасын кеңейту Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. табанмен допты тоқтату эстафеталары 3. допты басқару эстафеталары 4. Эстафеты с ведением мяча. 5. Төреші оқу ойыны Бақылау сұрақтары: 1. Пенальти қандай тәртіп бұзғаны үшін қолданылады? Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 67. Тақырып: «Финт «Жалған соққы»». Мақсаты мен міндеттері: 1. Финт «Жалған соққы» кейінгі соққыны үйрету 2. Допты иелену техникасын кеңейту Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Техника бойынша жаттығу 3. Төреші оқу ойыны 4. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. «Еркін соққы» қандай ереже бұзғаны үшін беріледі? 2. Футбол алаңының өлшемін ата. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 68. Тақырып: «Қисайып соғу, допты таңдауға үйрету». Мақсаты мен міндеттері: 1. Қисайып соғу, допты таңдауға үйрету 2. дДопты иелену техникасын кеңейту Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Қисайып соғу тезникасына жаттығу 3. Допты таңдау жаттығулары 4. Төреші оқу ойыны 5. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. қақпашы допты қанша уақыт қолында ұстап тұру қажет? 2. «Қабырға» айып соқысы кезінде қанша қашықтықта болу керек? Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 69. Тақырып: «Допты соғу техникасын толық жетілдіру». Мақсаты мен міндеттері: 1. Ойыншылардың техникалық қаруын кеңейту 2. Жаңа жаттығуларды меңгеру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Техника бойынша жаттығу 3. Қозғалмалы ойындар 4. Төреші оқу ойыны 5. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Футбол ойынында қанша төреші қызмет атқарады? Әдебиет: Футбол: Учебник для институтов физической культуры, - Москва, 1999 г. Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 70. Тақырып: «Қақпашының ойын техникасы Мақсаты мен міндеттері: 1. Қақпашының техникалық ойын тәсілдерін меңгеру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Қақпашының техникалық тәсілдерін көрстеу 3. Техника бойынша оқу ойыны 4. Төреші оқу ойыны 5. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Айып алаңынан тыс қақпашының қолмен ойнауына бол ма? 2. «Ойыннан тыс» ережесі нені білдіреді? Әдебиет: Зеленцов А.М., Лобановский В.В., Кауэрвер В., Ткачук В.Г. Уроки футбола – Киев, 1996 г. Футбол: Правила соревнований. – Москва, 1997 г. Дәріс сабақтарына әдістемелік ұсыныс№ 71. Тақырып: «Жылдамдық-күштік сапасының дамуы». Мақсаты мен міндеттері: 1. Жеңіл атлетика жаттығуларының көмегімен жылдамдық-күштік қасиеттерді дамыту 2. Жаттығушыларды жалпы және арнайы жаттығулармен таныстыру Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Арнайы жаттығулар кешені 3. Төреші оқу ойыны 4. Сабақты қорытындылау Бақылау сұрақтары: 1. Қауіпті ойыны үшін ойыншы қалай аталады? 2. Қақпашы алдында допты сермеу қателікке жата ма? Практикалық сабаққа әдістемелік ұсыныс№ 72. Тақырып: «Ұшып келе жатқан допты кеудемен тоқтату». Мақсаты мен міндеттері: 1. Ұшып келе жатқан допты кеудемен тоқтату техникасын жетілдіру 2. Жаттығушылардың ойын техникасын кеңейту Сабақ барысы: 1. Сапқа тұрғызу, міндеттерін хабарлау,бой жаздыру 2. Дайындық жаттығулары 3. Өткізілген жаттығулар 4. Техника бойынша жаттығулар 5. Төреші оқу ойыны Бақылау сұрақтары: 1. Бұрыштама соқысы кезінде ойыннан тыс жағдай есептеле ме? 2. Жанындағы сызықтан доп лақтыру ойыннан тыс жағдайда есептеле ме? ОЖСӨЖ өткізуге әдістемелік нұсқау: 1.Тақырып: «Баскетбол ойын техникасының классификациясы». Өткізу түрі– оқытушы басқаруымен техникалық тәсілдерді тәжірибеде қолдану 2.Тақырып: «Шабуылшының қорғануы және ауысуы» Өткізу түрі– практика. Шабуылдағы ауысу түрлерін үйрену. 3.Тақырып: «Допты бір орында екі қолмен ұстау». Өткізу түрі– практика. Оқыту процесін допты тосып алудан бастау 4. Тақырып: «Допты тосып алып аялдау арқылы себетке салу». Өткізу түрі– практика. Аялдау кезінде немес допты тосып алу кезінде аяқ басына қарай қарау 5.Тақырып: «Әр түрлі биіктікте допты оң және сол қолмен беру » Өткізу түрі– практика. Оң және сол қолмен кезектеп беру, әлсіз қолмға баса назар аудару 6. Тақырып: «Допты арқамен бұрылып, аударылып, аяқтың арасынан лақтыру» Өткізу түрі– практика. Шартты қорғаушыны жаттығуға қосу, оның белсенділігін біртіндеп арттыру. 7. Тақырып: «Допты орында қозғалыста тұрып салу» Өткізу түрі– практика. Тапсырманы 4-6 серияны қайталау арқылы орындау 8. Тақырып: «Қорғаушының қарсылығымен доп лақтыру әрекеті» Өткізу түрі– практика. Дәл уақытында және тура соққы беруші ойыншыны доппен тоқтату 9. Тақырып: «Бір қолмен секіріп доп беру» Өткізу түрі– практика. Себетке лақтыруды щитке қарай 30-45 градус бұрыштан лақтыру 10. Тақырып: «Взаимодействие двух нападающих «двойка». Өткізу түрі– практика. Допты дәл уақытында және тура жақын сріктесіне беру 11. Тақырып: «Техника и тактика игры в защите». Өткізу түрі- практика. Әр ойыншыға өзінің міндетін түсіндіру 12. Тақырып: «Баскетболдағы төрешілік әдістемесі». Өткізу түрі– практика. Төрешілік әрекеттерді қайталау 13. Тақырып: «Шабуылдағы ойын техникасы». Өткізу түрі– практика. Шабуылшының тіреуін және орын ауысуын қайталау. 14. Тақырып: «Шабуылдағы ойын техникасы» Өткізу түрі– практика. Допты тосып алу кезінде қолды дұрыс қоюға назар аудару. Допты тосып алғанда допқа қарау. 15. Тақырып: «Қорғаныстағы ойын техникасы». Өткізу түрі– практика. Қорғаушы алға қарай еңкейіп аяқты жеңіл тұру керек. 16 Тақырып: «Әр түрлі орын ауысу әдістері, бөгеттер» Өткізу түрі– практика. Қорғаушы тепе-теңдік ұстап тұру керек. 17 Тақырып: «Шабуылдағы ойын техникасы, классификациясы» Өткізу түрі– практика. Техникалық шабуыл тәсілдерін өтеу. 18 Тақырып: «Шабуылдағы ойын тактикасы, классификациясы» Өткізу түрі– практика. Жеке, топтық, командалық тактикалық әректеттерді өтеу . 19 Тақырып: «Орыннан қақпаға қарай доп лақтыру» Өткізу түрі– практика. Қақпаға допты 6-9 метр қашықтықта лақтыру 20 Тақырып: «Допты секіру кезінде қақпаға лақтыру» Өткізу түрі– практика. Лақтыруды орыннан секіріп қақпа алаңына қарай орындау керек. 21 Тақырып: « Қ ақпашының ойын техникасы» Өткізу түрі– практика. Қақпашының негізгі ойын техникасы элементтерін өтеу. 22 Тақырып: «5,6 ойыншының шабуыл кезіндегі амалы» Өткізу түрі– практика. Ойыншылардың орын ауысуын алдымен алаң макетінде, содан кейін алаңда көрсету 23. Тақырып: ««Волейбол – ойын техникасы және тактикасы ». Өткізу түрі– практика. Волейбол ойын техникасын және техникасын көрсету 24. Тақырып: «Волейболшының тіреуі және орын ауысуы» Өткізу түрі– практика.Аяқтың және табанның қойылуына назар аудару 25 Тақырып: «Арқамен, кеудемен, қырмен құлау техникасы» Өткізу түрі– практика. Жеңілдетілген жағдайда тәсілдерді қолдану 26 Тақырып: «Допты төменнен алу-беру» Өткізу түрі– практика. Допты алыстан 2,3,4 зонадан беру 27 Тақырып: «Төменгі тура доп беру». Өткізу түрі– практика. Допты 1,6,5 зонаға беру 28 Тақырып: «Тура шабуыл соққысы». Өткізу түрі– практика. Қысқа, ұзақ лақтырудан кейін шабуыл соққысын орындау 29 Тақырып: «Тура шабуыл соққысы – толық жетілдірілген» Өткізу түрі– практика. Шабуыл соққысын 1,5,6 зонадан орындау 30 Тақырып: «Футбол, мини-футбол – ойын техникасы мен тактикасы». Өткізу түрі– практика. Ойын тәсілдерін көрсету 31 Тақырып: «Допты ортаға дейін көтеріп соғу және жанындағы сызық арқылы лақтыру». Өткізу түрі– практика. Ортаға көтеру соққысын өтеу. 32 Тақырып: «Орында тұрып допты маңдаймен соғу» Өткізу түрі– практика. Допты әр түрлі қашықтықта маңдаймен соғу 33 Тақырып: «Ұшып келе жатқан допты табанның ішкі жағымен тоқтату» Өткізу түрі– практика. Ойын «Төртбұрыш». Оқу ойыны. 34 Тақырып: «Финт «Жалған соққы»». Өткізу түрі– практика. Ойын «Төртбұрыш». Оқу ойыны. 35 Тақырып: «Қисайып соғу, допты таңдауға үйрету». Өткізу түрі– практика. Қақпадан әр түрлі қашықтықта қисайып соққы беру Оқу ойыны. 36 Тақырып: «Қақпашының ойын техникасы». Өткізу түрі– практика. Қақпашының техникалық ойын тәсілдерін көрсету. Оқу ойыны. 37. Тақырып: «Қорғаныстағы ойын техникасы және тактикасы» Өткізу түрі– практика. Қорғаныстағы ойын техникасы және тактикасын талқылау. Оқу ойыны. Әдебиет. Баскетбол: Учебник для вузов физической культуры. Под. общ. ред.. Ю. М. Портнова – Москва, 1997г. Гомельский А. Я. Баскетбол. Секреты мастера. Москва, 1997г. Игнатьева В.Я., Портков Ю.М. Учебник тренера по гандболу. – Москва, 1996 г. Клусов Н.П. Ручной мяч в школе: Пособие для учителя. – Москва, 1986 г. Ч. П. Гарбаляускас «Играем в ручной мяч». М., Просвещения 1988г Волейбол – Под ред. А.В. Беллева, М.В. Савина, - М., 2000 г. Спортивные игры: Техника, тактика, методика обучения. Ю.Д. Железняк, Ю.М. Портков, В.П. Савин, А.В. Лексаив, Москва 2002 г. Ю.Д. Железняк, Л.Н. Слунский «Волейбол в школе» Москва «Прос Спортивные игры: Техника, тактика, методика обучения, Учебники для высших пед. учебных заведений. Под ред. Ю.Д. Железняка, Ю.М. Порткова – М., 2001 г. Каинов А.Н. Методика подбора средств баскетбола для уроков физической культуры в школе. Волгоград: ВГАФК,2008 год. Футбол: Правила соревнований, Москва – 1997 г. Варюшин В.В. Тренировка юных футболистов «ФОН» - Москва – 1997 г. Зеленцов А.М., Лобановский В.В., Кауэрвер В., Ткачук В.Г. Уроки футбола – Киев, 1996 г. Футбол: Правила соревнований. – Москва, 1997 г. Футбол: Учебник для институтов физической культуры, - Москва, 1999 г. вещение», 1989 г. Ю. Д. Железняк, Ю. М. Портнов, Спортивные игры, Москва – 2002г. СӨЖ орындауда әдістемелік нұсқаулар 1. Тақырып: «Баскетбол. Пайда болу тарихы». Реферат қорғау 2. Тақырып: «Шабуыл техникасының классификациясы» Қысқаша жазба 3. Тақырып: «Қорғаныс техникасының классификациясы» Қысқаша жазба Тақырып: «Шабуыл тактикасының классификациясы» Қысқаша жазба 4. Тақырып: «Қорғаныс тактикасының классификациясы» Қысқаша жазба. 5. Тақырып: «Баскетболдағы төрешілік» Рефератты қорғау. 6. Тақырып: «Гандболдың пайда болу тарихы» Рефератты қорғау. 7. Тақырып «Шабуыл техникасының классификациясы» Қысқаша жазба. 8. Тақырып «Қорғаныс техникасының классификациясы» Қысқаша жазба. 10.Тақырып «Шабуыл тактикасының классификациясы» Қысқаша жазба. 9. «Қорғаныс тактикасының классификациясы» Қысқаша жазба. 10. Тақырып «Гандболдағы төрешілік» Рефератты қорғау. 11. Тақырып «Волейболдың пайда болу тарихы» Рефератты қорғау. 12. Тақырып «Шабуыл техникасының классификациясы» Қысқаша жазба. 14. Тақырып «Қорғаныс техникасының классификациясы» Қысқаша жазба. 15. Тақырып «Шабуыл тактикасының классификациясы» Қысқаша жазба. 16. Тақырып «Қорғаныс тактикасының классификациясы» Қысқаша жазба. 17. Тақырып «Футболдың, мини-футболдың пайда болу тарихы» Рефератты қорғау. 18. Тақырып «Шабуыл техникасының классификациясы» Қысқаша жазба. 19. Тақырып «Қорғаныс техникасының классификациясы» Қысқаша жазба. 20. Тақырып «Шабуыл тактикасының классификациясы» Қысқаша жазба. 21. Тақырып «Қорғаныс тактикасының классификациясы» Қысқаша жазба. Әдебиет 1. Баскетбол: «Учебник для институтов физической культуры» В.М Корячик, ВЦ. Михин, В.А. Богленар, Р.С. Мозалакнев, 1989 год. 2. Вудек Д. - Современный баскетбол М. 1987 год. Гомельский А.Я. - Баскетбол -теория и методика обучения - Москва. 2004 год. 3. «Спортивные игры» М - 2002 год. ред. Ю.Д. Железняка. ЮМ Перонов
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz