Файл қосу
Ауру малды клиникалық тексеру Жүрек аурулары
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТІРЛІГІ СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | | |3 деңгейлі СМЖ құжаты |ПОӘК |ОӘК 042.18-24.1. 03/02 2013 | |«Жануарлардың ішкі аурулары, |№1 басылым | | |клиникалық балаумен» І, ІІ, ІІІ |18.09.2013ж | | |пәнінің студенттерге арналған | | | |оқу әдістемелік бағдарлама кешені| | | 5В120100 «Ветеринариялық медицина» мамандығына арналған «Жануарлардың ішкі аурулары, клиникалық балаумен» І, ІІ, ІІІ пәнінен ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕН СТУДЕНТТЕР ҮШІН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 Алғы сөз 1ӘЗІРЛЕНДІ Құрастырғандар: Тойкина Г.Н., ветеринария ғылымдарының кандидаты, Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Ветеринариялық медицина» кафедрасының профессоры м. а. Билялов Е.Е., ветеринария ғылымдарының кандидаты Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Ветеринариялық медицина» кафедрасының аға оқытушысы Жайлаубаева А.Р., в.ғ. магистрі, Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Ветеринариялық медицина» кафедрасының оқытушысы «28» 08 2013 ж. 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Ветеринариялық медицина» кафедрасының отырысында «03» 09 2013 жыл, № 1 хаттама. Кафедра меңгерушісі, профессор м.а. Г.Тойкина 2.2Аграрлық факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында « 09 » 09 2013 жыл, № 1 хаттама Төрайымы А. Тлеубаева 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында шығаруға мақұлданған және ұсынылған. « 18 » 09 2013 жыл, № 1 хаттама ОӘК төрайымы, ОӘЖ проректоры Г. Искакова 4 АЛҒАШҚЫ ЕНГІЗІЛУІ Мазмұны 1 Жалпы ереже....................................................................... .................................4 2 Пәннің мазмұны және сабақ тақырыптарына сәйкес бөлінген сағат.............5 3 Пәнді оқуға арналған оқу-әдістемелік нұсқаулар..........................................16 4 Курс форматы..................................................................... ...............................16 5 Курс саясаты..................................................................... .................................17 6 Бағалау саясаты..................................................................... ............................17 7 Әдебиеттер.................................................................. .......................................18 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕ 1.1Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер Тойкина Г.Н., ветеринария ғылымдарының кандидаты, Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Ветеринариялық медицина» кафедрасының профессоры м. а.; Билялов Е.Е., ветеринария ғылымдарының кандидаты Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Ветеринариялық медицина» кафедрасының аға оқытушысы; Жайлаубаева А.Р., в.ғ. магистрі Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Ветеринариялық медицина» кафедрасының оқытушысы. Байланыс ақпараты- тел. 53-19-20, № 6 оқу ғимараты, кабинет 3; Сабақ өткізу орны – аудиториялар: 203, 121 Пәннің атауы «Жануарлардың ішкі аурулары, клиникалық балаумен» І, ІІ, ІІІ; Кредиттың саны – 7 1.2 Пәннің қысқаша мазмұны: «Жануарлардың ішкі аурулары, клиникалық балаумен» І, ІІ, ІІІ пәні ветеринариялық зерттеу әдістерін меңгеруді үйрететін, соның негізінде қажетті емдеу, алдын алу және басқа да ветеринариялық іс шараларды қолдануды үйрететін клиникалық ветеринарияның бөлімі. Клиникалық зерттеулердің мақсаты- түрлі әдістерді қолдана отырып ауруларды анықтау болып табылады. Жануарларды тексеру барысында клиникалық жағдайына қарау, сипау, нұқу, тындау, рентгенография, электрография, эндоскопия, қанды, несепті, нәжісті, асқазан, ұлтабарды қарын сөлдерін физикалық-химикалық және микроскопиялық зерттеулер және басқа да әдістер қолданылады. Пән ветеринар дәрігері мамандығын қалыптастырудағы негізгі пән болып есептеледі сонымен қатар, мамандық этикасы мен деонтологиялық қағиданы сақтауға тәрбиелейді. 1.3 Пәнді оқудың мақсаты: Жануарлардың ауруын анықтау және оның алдын алу, дәйекті лабораториялық және арнайы зерттеу әдістерін меңгеру, лайықталған мәліметтерді жинақтап және талқылап, әсер етуші факторлар салдарынан жануар организмінде туындаған анатомиялық-физиологиялық ерекшеліктерді бағалап және қажетті көмек шараларын көрсетуді меңгеру болып табылады. 1.4 Пәнді оқытудың негізгі мақсаты: Пәннің бағдарламасына сәйкес әртүрлі жануарлар организмін қалыпты физиологиялық және патологиялық жағдайларын анықтау мақсатында пайдаланылатын киникалық зерттеу әдістерінің методологиясын оқыту. Аурудың дамуының патогенезіне байланысты терапиялық іс шараларды көрсете білуді тәжірибе жүзінде іске асыруды үйрету. 1.5 Пәнді оқу нәтижесінде студент білу керек: - Жануарларды тексеру әдістері бойынша – клиникалық тексеруді (қарау, пальпация, перкуссия, аускультация); -Арнайы лабораториялық зерттеулерді (рентгенография, рентгеноскопия, электрокардиография, эндоскопия т.б.) - Ауруды анықтау үшін қолданылатын арнайы әдістерді (руменография, фонокардиография т.б.); - Организмнің физиологиялық және патологиялық жағдайларындағы дәрілік заттардың әсер ету ерекшеліктерін, олардың сипаттамасын, әсер ету механизмін, қолдануға болатын және болмайтын жағдайларын дәйектеуді; - Лабораториялық диагностикум және жаңа аспап, құралдармен жұмыс істеуді; - Ауруды анықтаудың теориялық негіздемесін білу керек. - Ауру малды өздігінен тексеруді және жан-жақты емдеуді; - Аурудың алдын алу жөнінде жоспарлы істерді ұйымдастыруды; - Шаруашылық жағдайында әртүрлі жануарларды емдеу және алдын алу шараларын өткізудегі клиникалық құжаттарды ресімдеуді. Шаруашылық бағытына қарай малдың физиологиялық жағдайына, жасына, жынысына, салмағына байланысты диспансеризацияны жүргізу ерекшеліктерімен олардың ауруларын емдеу тиімділігінің нәтижелерін шығаруды; - Тұжырымдамаларды дұрыс пайдаланып жетістіктерді меңгеру. 1.6 Курстың пререквизиттері: 1.6.1Фармакология және токсикологиясы; 1.6.2 Жануарлар патологиясы; 1.6.3 Жануарлар физиологиясы және биохимия. 1.7 Курстың постреквизиттері: 1.7.1 Індеттану және індеттік аурулар; 1.7.2 Паразитология және инвазиялық аурулар 2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТАҚЫРЫПТАРЫНА СӘЙКЕС БӨЛІНГЕН САҒАТ 3-ші семестр Кесте 1 |№ |Тақырыптың аталуы |Сағаты |Әдебие| |р/с | | |ттер | | | |Дәр|Зер|Тәж|СОӨ|СӨЖ| | | | |іс |т |іри|Ж | | | | | | | |бе | | | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 | |Модуль 1 Терапиялық негіздеме және тыныс алу жүйесінің аурулары | |1 |Кіріспе. Курс пәні мен міндеті. Аурутану |1 | | | | | | | |мен рентгенологияның қысқаша тарихы. | | | | | |Осы | | |Пәннің қажеттілігі және маңызы. Курсты | | | | | |оқу-әд| | |оқыту тәсілі. | | | | | |істеме| | | | | | | | |-лік | | | | | | | | |кешен-| | | | | | | | |нің | | | | | | | | |7-ші | | | | | | | | |тарауы| | | | | | | | |нда | | | | | | | | |көрсет| | | | | | | | |іл-ген| | | | | | | | |: | | | | | | | | |әдебие| | | | | | | | |ттер | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | | |оқу-әд| | | | | | | | |істеме| | | | | | | | |-лік | | | | | | | | |кешен-| | | | | | | | |нің | | | | | | | | |7-ші | | | | | | | | |тарауы| | | | | | | | |нда | | | | | | | | |көрсет| | | | | | | | |іл-ген| | | | | | | | |: | | | | | | | | |әдебие| | | | | | | | |ттер | | |Техникалық қауіпсіздік Курсты оқыту | |1 | | | | | | |тәсілі. | | | | | | | | |Техникалық қауіпсіздік Курсты оқыту | | |1 | | | | | |тәсілі. | | | | | | | | |Бронхиттер, пневмония /эндоскопия, | | | |1,5|4,5| | | |риноскопия, ларингоскопия, перкуссия, | | | | | | | | |рентгенография, флюорография, зонд | | | | | | | | |жіберу/. | | | | | | | |2 |Тыныс алу жүйесінің тексеру жоспары. |1 | | | | | | | |Жоғарғы тыныс алу бөлігін зерттеу. | | | | | | | | |Тыныс алу жүйесін тексеру әдістерін | |1 | | | | | | |меңгеру, салыстырмалы тексеру. | | | | | | | | | Тыныс алу жүйесін тексеру әдістерін | | |1 | | | | | |меңгеру, салыстырмалы тексеру. | | | | | | | | |Пневмония, оксигенозотерапия. | | | |1,5|4,5| | | |пневмоторакс, өкпе эмфиземасының | | | | | | | | |клиникалық белгілері, жоғары тыныс | | | | | | | | |жолдарының аурулары. | | | | | | | |3 |Көкірек қуысын және өкпені тексеру. |1 | | | | | | | |Көкірек клеткасын сипалау, топографиялық | | | | | | | | |немесе салыстырмалы нұқуды жүргізу. | | | | | | | | |Әртүрлі жануарлардың көкірек-құрсақ | |1 | | | | | | |қуыстарында орналасқан мүшелердің | | | | | | | | |топографиясы мен салыстырмалы тексеру | | | | | | | | |әдістерін үйрену. | | | | | | | | |Әртүрлі жануарлардың көкірек-құрсақ | | |1 | | | | | |қуыстарында орналасқан мүшелердің | | | | | | | | |топографиясы мен салыстырмалы тексеру | | | | | | | | |әдістерін үйрену. | | | | | | | | |Жануарлардың көкірек қуысын нұқу, Жүректі| | | |1,5|4,5| | | |тыңдау. Жүрек тондары. | | | | | | | |4 |Тыныс алу жүйесінің қосымша зерттеулері. |1 | | | | | | | |Тыныс алу жүйесінің ауруларының негізгі | | | | | | | | |белгілері. | | | | | | | | |Тыныс алу жүйесін тексеру әдістерін | |1 | | | | | | |меңгеру, салыстырмалы тексеру. Бронхы мен| | | | | | | | |өкпе патологияларын ажырату, | | | | | | | | |рентгенографиялық зерттеулердегі | | | | | | | | |көріністерге сипаттама беру. | | | | | | | | |Тыныс алу жүйесін тексеру әдістерін | | |1 | | | | | |меңгеру, салыстырмалы тексеру. Бронхы мен| | | | | | | | |өкпе патологияларын ажырату, | | | | | | | | |рентгенографиялық зерттеулердегі | | | | | | | | |көріністерге сипаттама беру. | | | | | | | | |Рентгеноскопия, рентгенография, | | | |1,5|4,5| | | |флюрография оның манызы және ережелері. | | | | | | | |Модуль 2 Жүрек қан тамырлар жүйесінің аурулары | |5. |Жүрек-қан тамыр жүйесін зерттеудің |1 | | | | |Осы | | |жоспары. Жүрек тұсын зерттеу. Жүрек | | | | | |оқу- | | |саздары, шулары. | | | | | |әдісте| | | | | | | | |ме-лік| | | | | | | | |кешен | | | | | | | | |нің | | | | | | | | |7-ші | | | | | | | | |тарауы| | | | | | | | |нда | | | | | | | | |көрсет| | | | | | | | |іл-ген| | | | | | | | |: | | | | | | | | |әдебие| | | | | | | | |ттер | | | | | | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | | |оқу-әд| | | | | | | | |істеме| | | | | | | | |-лік | | | | | | | | |кешен-| | | | | | | | |нің | | | | | | | | |7-ші | | | | | | | | |тарауы| | | | | | | | |нда | | | | | | | | |көрсет| | | | | | | | |іл-ген| | | | | | | | |әдебие| | | | | | | | |ттер | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | | |оқу-әд| | | | | | | | |істеме| | | | | | | | |-лік | | | | | | | | |кешен-| | | | | | | | |нің | | | | | | | | |7-ші | | | | | | | | |тарауы| | | | | | | | |нда | | | | | | | | |көрсет| | | | | | | | |іл-ген| | | | | | | | |әдебие| | | | | | | | |ттер | | |Жүрек ақауларының дамуы, алдын алу | |1 | | | | | | |Жүрек ақаулары | | |1 | | | | | |Анемия, жүрек ақаулары, төл аурулары, |4,5| | |1,5|4,5| | | |жарақатты перикардит. | | | | | | | | |Тыныс алу жүйесінің аурулары. Жоғарғы |1 | | | | | | | |тыныс алу жолдарының аурулары. | | | | | | | | |Тыныс алу жүйесін тексеру әдістерін | |1 | | | | | | |меңгеру, салыстырмалы тексеру. | | | | | | | | |Қан тамырлары қызметінің | | |1 | | | | | |жеткіліксіздігінің негіздемесі | | | | | | | | |Жүрек-қан тамыр жүйесінің функционалдық | | | |1,5|4,5| | | |қабілетін тексеру. | | | | | | | |6. |Жүрек қан тамыр жүйесін зерттеудің |1 | | | | | | | |қосымша зерттеулері. Қан тамырларын | | | | | | | | |зерттеу. | | | | | | | | |Қан тамырлары қызметінің | |1 | | | | | | |жеткіліксіздігінің негіздемесі | | | | | | | | |Бронхы мен өкпе патологияларын ажырату, | | |1 | | | | | |рентгенографиялық зерттеулердегі | | | | | | | | |көріністерге сипаттама беру. | | | | | | | | |Электрокардиография және | | | |1,5|4,5| | | |фонокардиография оның клиникалық | | | | | | | | |маңызы. | | | | | | | |7. |Жас төлдердің жүек қан тамыр жүйесін |1 | | | | | | | |зерттеудің ерекшеліктері. Ауруларының | | | | | | | | |негізгі белгілері. | | | | | | | | |Аралық бақылау. | |1 | | | | | | |Аралық бақылау | | |1 | | | | | |Төл аурулары | | | |1,5|4,5| | |Модуль 3 Ас қорыту жүйесінің аурулары | |8 |Ас қорыту жүйесінің тексеру жоспары. Ас |1 | | | | |Осы | | |қорыту жүйесінің алдыңғы бөлігін зерттеу.| | | | | |оқу-әд| | |Құрсақ қуысы мүшелерін зерттеу. | | | | | |істеме| | | | | | | | |-лік | | | | | | | | |кешен-| | | | | | | | |нің | | | | | | | | |7-ші | | | | | | | | |тарауы| | | | | | | | |нда | | | | | | | | |көрсет| | | | | | | | |іл-ген| | | | | | | | |әдебие| | | | | | | | |ттер | | | | | | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | | |оқу-әд| | | | | | | | |істеме| | | | | | | | |-лік | | | | | | | | |кешен-| | | | | | | | |нің | | | | | | | | |7-ші | | | | | | | | |тарауы| | | | | | | | |нда | | | | | | | | |көрсет| | | | | | | | |ілген | | | | | | | | |әдебие| | | | | | | | |ттер | | | | | | | | |әдебие| | | | | | | | |ттер | | | | | | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | | |оқу-әд| | | | | | | | |істеме| | | | | | | | |-лік | | | | | | | | |кешен-| | | | | | | | |нің | | | | | | | | |7-ші | | | | | | | | |тарауы| | | | | | | | |нда | | | | | | | | |көрсет| | | | | | | | |іл-ген| | | | | | | | |әдебие| | | | | | | | |ттер | | | | | | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | | |оқу-әд| | | | | | | | |істеме| | | | | | | | |-лік | | | | | | | | |кешен-| | | | | | | | |нің | | | | | | | | |7-ші | | | | | | | | |тарауы| | | | | | | | |нда | | | | | | | | |көрсет| | | | | | | | |іл-ген| | | | | | | | |әдебие| | | | | | | | |ттер | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | | |оқу-әд| | | | | | | | |істеме| | | | | | | | |-лік | | | | | | | | |кешен-| | | | | | | | |нің | | | | | | | | |7-ші | | | | | | | | |тарауы| | | | | | | | |нда | | | | | | | | |көрсет| | | | | | | | |іл-ген| | | | | | | | |әдебие| | | | | | | | |ттер | | |Ас қорыту жүйесі қызметін салыстырмалы | |1 | | | | | | |жағдайда тексеру әдістерін қолдану. Күйіс| | | | | | | | |қайыратын малдардың мес қарын жынын | | | | | | | | |зертханалық жағдайда тексеру. | | | | | | | | |Ас қорыту жүйесі қызметін салыстырмалы | | |1 | | | | | |жағдайда тексеру әдістерін қолдану. Күйіс| | | | | | | | |қайыратын малдардың мес қарын жынын | | | | | | | | |зертханалық жағдайда тексеру. | | | | | | | | |Жануарлардың құрсақ қуысын тексеру. | | | |1,5|4,5| | |9 |Жануарлардың құрсақ қысы мүшелерінің |1 | | | | | | | |топографиясы. | | | | | | | | |Ауыз қуысы мен жұтқыншақ, өңеш ауруларын | |1 | | | | | | |тексер білу, зондтарды пайдалану | | | | | | | | |тәсілдерін меңгеру. Жылқы және түйе | | | | | | | | |малдарында жиі кездесетін ас қорыту | | | | | | | | |жүйесі ауруларын анықтау | | | | | | | | |Ауыз қуысы мен жұтқыншақ, өңеш ауруларын | | |1 | | | | | |тексер білу, зондтарды пайдалану | | | | | | | | |тәсілдерін меңгеру. Жылқы және түйе | | | | | | | | |малдарында жиі кездесетін ас қорыту | | | | | | | | |жүйесі ауруларын анықтау | | | | | | | | |Жануарларға жақындау ережелері және | | | |1,5|4,5| | | |бекіту әдістері. | | | | | | | |10 |Ас қорыту жүйесі ауруларының негізгі |1 | | | | | | | |белгілері. | | | | | | | | |Ас қорыту жолдарын тексерудің | |1 | | | | | | |салыстырмалылығын үйрену | | | | | | | | |Ас қорыту жолдарын тексерудің | | |1 | | | | | |салыстырмалылығын үйрену | | | | | | | | |Клиникалық тексерудің жоспары. Тіркеу | | | |1,5|4,5| | | |және анемнез. | | | | | | | |11 |Несеп жүйесі ауруларының негізгі |1 | | | | | | | |белгілері. | | | | | | | | |Несеп жүйесі ауруларының негізгі | |1 | | | | | | |белгілері. | | | | | | | | |Несеп жүйесі ауруларының негізгі | | |1 | | | | | |белгілері. | | | | | | | | |Бүйректі тексеру. | | | |1,5|4,5| | |12 |Несеп жүйесін зерттеу жоспары. Бүйректі |1 | | | | | | | |тексеру. Бүйректің патологиялық | | | | | | | | |өзгерістерінің диагностикалық маңызы. | | | | | | | | |Несеп жүйесін зерттеу жоспары. Бүйректі | |1 | | | | | | |тексеру. Бүйректің патологиялық | | | | | | | | |өзгерістерінің диагностикалық маңызы. | | | | | | | | |Несеп жүйесін зерттеу жоспары. Бүйректі | | |1 | | | | | |тексеру. Бүйректің патологиялық | | | | | | | | |өзгерістерінің диагностикалық маңызы. | | | | | | | | |Бүйректің патологиялық өзгерістер | | | |1,5|4,5| | |Модуль 4 Зат алмасу аурулары | | |13 |Зат алмасу патологиялық өзгерістерінің |1 | | | | | | | |диагностикалық маңызы. | | | | | | | | |Зат алмасу патологиялық өзгерістерінің | |1 | | | | | | |диагностикалық маңызы. | | | | | | | | |Зат алмасу патологиялық өзгерістерінің | | |1 | | | | | |диагностикалық маңызы. | | | | | | | | |Зат алмасу өзгерісін анықтаудағы | | | |1,5|4,5| | | |рентгенодиагностика | | | | | | | |14 |Рентген ілімі, ренген сәулесі. Рентген |1 | | | | | | | |сәулесімен зерттеудің тәсілдері. | | | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | | |оқу-әд| | | | | | | | |істеме| | | | | | | | |-лік | | | | | | | | |кешен-| | | | | | | | |нің | | | | | | | | |7-ші | | | | | | | | |тарауы| | | | | | | | |нда | | | | | | | | |көрсет| | | | | | | | |іл-ген| | | | | | | | |: | | | | | | | | |әдебие| | | | | | | | |ттер | | |Рентген ілімі, ренген сәулесі. Рентген | |1 | | | | | | |сәулесімен зерттеудің тәсілдері. | | | | | | | | |Рентген ілімі, ренген сәулесі. Рентген | | |1 | | | | | |сәулесімен зерттеудің тәсілдері. | | | | | | | | |Рентгеноскопиялық методология | | | |1,5|4,5| | |15 |Құрсақ қуысы, сүйек-буын ауруларының |1 | | | | | | | |ренген диагностикасы. | | | | | | | | |Құрсақ қуысы, сүйек-буын ауруларының | |1 | | | | | | |рентген диагностикасы. | | | | | | | | |Құрсақ қуысы, сүйек-буын ауруларының | | |1 | | | | | |рентген диагностикасы.Аралық бақылау | | | | | | | | |Құрсақ қуысы аурулары | | | |1,5|4,5| | |БАРЛЫҒЫ: |15 |15 |15 |22,|67,| | | | | | |5 |5 | | 4-ші семестр Кесте 2 |№ |Тақырыптың аталуы |Сағаты |Әдебиет-| |р/с | | |тер | | | |Дәр|Зер|СОӨ|СӨЖ| | | | |іс |тха|Ж | | | | | | |на | | | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 | |Модуль 1 Терапиялық негіздеме. Физиоемдеу | |1 |Кіріспе және пәннің тарихы |1 | | | |Осы | | | | | | | |оқу-әдіс| | | | | | | |теме-лік| | | | | | | |кешен-ні| | | | | | | |ң 7-ші | | | | | | | |тарауынд| | | | | | | |а | | | | | | | |көрсетіл| | | | | | | |-ген: | | | | | | | |әдебиетт| | | | | | | |ер | | |Сумен жылулықпен емдеу | |1 | | | | | |Диспансеризация | | |1 |3 | | |2 |Жалпы терапия және алдына алу шаралары |1 | | | | | | |Электр тоғымен емдеу | |1 | | | | | |Анемия, пневмония, оксигенозотерапия; | | |1 |3 | | |3 |Емдеу әдістері |1 | | | | | | |Электр тоғымен емдеу | |1 | | | | | |Төл аурулары, жарақатты перикардит, | | |1 |3 | | | |перитонит, пневмоторакс | | | | | | |4 |Физиотерапия |1 | | | |Осы | | | | | | | |оқу-әдіс| | | | | | | |теме-лік| | | | | | | |кешен-ні| | | | | | | |ң 7-ші | | | | | | | |тарауынд| | | | | | | |а | | | | | | | |көрсетіл| | | | | | | |-ген: | | | | | | | |әдебиетт| | | | | | | |ер | | |Жарық сәулесімен емдеу | |1 | | | | | |Өкпе эмфиземасының клиникалық белгілері | | |1 |3 | | |5 |Физиотерапия |1 | | | | | | |Физиотерапия. Қорытынды сабақ. | |1 | | | | | |Жоғарғы тыныс жолдарының аурулары | | |1 |3 | | |6 |Жүрек қан тамырының жүйесінің аурулары |1 | | | |Осы | | | | | | | |оқу-әдіс| | | | | | | |теме-лік| | | | | | | |кешен-ні| | | | | | | |ң 7-ші | | | | | | | |тарауынд| | | | | | | |а | | | | | | | |көрсетіл| | | | | | | |-ген: | | | | | | | |әдебиетт| | | | | | | |ер | | |Ауру малды клиникалық тексеру /Жүрек | |1 | | | | | |аурулары/ | | | | | | | |Электрокардиография және фонокардиография | | |1 |3 | | |7 |Жүрек қан тамырының жүйесінің аурулары |1 | | | | | | |Аралық бақылау | |1 | | | | | |Ренгеноскопия, рентгеноскопия, флюрография | | |1 |3 | | |Модуль 2 Ішкі мүшелер аурулары | |8 |Жүрек қан тамырының жүйесінің аурулары |1 | | | |Осы | | | | | | | |оқу-әдіс| | | | | | | |теме-лік| | | | | | | |кешен-ні| | | | | | | |ң 7-ші | | | | | | | |тарауынд| | | | | | | |а | | | | | | | |көрсетіл| | | | | | | |-ген: | | | | | | | |әдебиетт| | | | | | | |ер | | |Қорытынды сабақ /Жүрек аурулары/ | |1 | | | | | |Жүрек дүрсілі аймағын көру және сипау. | | |1 |3 | | | |Эндокардит және перикардит | | | | | | |9 |Тыныс алу жүйесінің аурулары |1 | | | | | | |Ауру малды зертханалық тексеру | |1 | | | | | |Миокардит және миокардоз. | | |1 |3 | | |10 |Тыныс алу жүйесінің аурулары |1 | | | |Осы | | | | | | | |оқу-әдіс| | | | | | | |теме-лік| | | | | | | |кешен-ні| | | | | | | |ң 7-ші | | | | | | | |тарауынд| | | | | | | |а | | | | | | | |көрсетіл| | | | | | | |-ген: | | | | | | | |әдебиетт| | | | | | | |ер | | |Ауру малды клиникалық тексеру / Қан тамыры | |1 | | | | | |жүйесінің аурулары/ | | | | | | | |Бронхит, пневмония | | |1 |3 | | |11 |Тыныс алу жүйесінің аурулары |1 | | | | | | |Ауру малды зертханалық тексеру | |1 | | | | | |Жануарлардың көкірек қуысын нұқу | | |1 |3 | | |Модуль 3 Ас қорыту жүйесінің аурулары | |12 |Ас қорыту жүйесінің аурулары |1 | | | |Осы | | | | | | | |оқу-әдіс| | | | | | | |теме-лік| | | | | | | |кешен-ні| | | | | | | |ң 7-ші | | | | | | | |тарауынд| | | | | | | |а | | | | | | | |көрсетіл| | | | | | | |-ген: | | | | | | | |әдебиетт| | | | | | | |ер | | |Қан тамыры жүйесінің аурулары Қорытынды | |1 | | | | | |сабақ. | | | | | | | |Жүректі тыңдау. Жүрек тондары. Жүрек | | |1 |3 | | | |шулары. Миокардиосклероз және | | | | | | | |миокардиофиброз. | | | | | | |13 |Алдынғы қарыншақтарының аурулары |1 | | | | | | |Ауру малды клиникалық тексеру / | |1 | | | | | |бронхопневмония | | | | | | | |Жануарларда қызыл және көк қан тамыр | | |1 |3 | | | |қысымын анықтау. Жүрек қантамыр жүйесінің | | | | | | | |функционалдық қабілетін тексеру | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | |оқу-әдіс| | | | | | | |теме-лік| | | | | | | |кешен-ні| | | | | | | |ң 7-ші | | | | | | | |тарауынд| | | | | | | |а | | | | | | | |көрсетіл| | | | | | | |-ген: | | | | | | | |әдебиетт| | | | | | | |ер | |14 |Асқазанның аурулары |1 | | | | | | |Ауру малды зертханалық тексеру | |1 | | | | | |Аритмияның түрлері | | |1 |3 | | |15 |Ішектердің аурулары Оттегімен байытылған |1 | | | | | | |ортада емдеу. | | | | | | | |Қорытынды сабақ . Тыныс алу жүйесінің | |1 | | | | | |Оттегімен байытылған ортада емдеу. аурулары| | | | | | | |Қосалқы қуыстар (маңдай, жоғарғы жақ, ауалы| | |1 |3 | | | |қапшықты, пішінін, қызуы, нұқығанда шығатын| | | | | | | |дыбыстар) көмей, кеңірдек, жөтелді тексеру| | | | | | 5-ші семестр Кесте 2 |№ |Тақырыптың аталуы |Сағаты |Әдебиет-| |р/с | | |тер | | | |Дәр|Зер|СОӨ|СӨЖ| | | | |іс |тха|Ж | | | | | | |на | | | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 | |Модуль 1 Гастроэнтериттер | | |Гастроэнтериттер. |1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | |оқу-әдіс| | | | | | | |теме-лік| | | | | | | |кешен-ні| | | | | | | |ң 7-ші | | | | | | | |тарауынд| | | | | | | |а | | | | | | | |көрсетіл| | | | | | | |-ген: | | | | | | | |әдебиетт| | | | | | | |ер | | |Гастроэнтерит ауруын арнайы әдістер арқылы | |1 | | | | | |тексерудің зертханалық маңыздылығы. | | | | | | | |Копростаз, химостаз. Гастроэнтероколит, | | |1 |3 | | | |тимпания, мес қарының атония және | | | | | | | |гипотониясы. | | | | | | |2 |Шаншу құбылысымен сипатталатың аурулары. |1 | | | | | | |Жылқы шаншу ауруларын емдеу,анықтау | |1 | | | | | |техникасына меңгеру. | | | | | | | |Жылқының гастритті | | |1 |3 | | |3 |Бауыр аурулары. |1 | | | | | | |Ауруды анықтау,түрлерін ажырату, клиникалық| |1 | | | | | |тексеруді тұжырымдау. | | | | | | | |Гепатоз, гепатит. Қорытынды сабақ | | |1 |3 | | |Модуль 2 Зәр шығару және жыныс жүйесінің аурулары | |4 |Зәр шығару жүйесінің аурулары. |1 | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | |оқу-әдіс| | | | | | | |теме-лік| | | | | | | |кешен-ні| | | | | | | |ң 7-ші | | | | | | | |тарауынд| | | | | | | |а | | | | | | | |көрсетіл| | | | | | | |-ген: | | | | | | | |әдебиетт| | | | | | | |ер | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | |оқу-әдіс| | | | | | | |теме-лік| | | | | | | |кешен-ні| | | | | | | |ң 7-ші | | | | | | | |тарауынд| | | | | | | |а | | | | | | | |көрсетіл| | | | | | | |-ген: | | | | | | | |әдебиетт| | | | | | | |ер | | |Анықтау әдістері, арнайы құралдарды | |1 | | | | | |ажырату, зертханалық жағдайда анықтау | | | | | | | |тәсілдерін меңгеру. | | | | | | | |Несептас ауруы. Қосымша тәсілдермен зәр | | |1 |3 | | | |шығару мүшелерін зерттеу. | | | | | | |5. |Бүйрек ауруларының дамуы, алдын алу |1 | | | | | | |жолдары. | | | | | | | |Бүйрек ауруларына байланысты жүргізілетін | |1 | | | | | |зертханалық тексеру түрлері. | | | | | | | |Нефроз. | | |1 |3 | | |6. |Қуық және несеп шығару жолдарының аурулары.|1 | | | | | | |Қуық және несеп жолдары ауруларын | |1 | | | | | |зертханалық тұрғыда анықтаудың тәжірибелік | | | | | | | |маңызы. | | | | | | | |Іш перденің қабынуы (перитонит). Төлдердің | | |1 |3 | | | |ішек-қарын қабығының қабынуы. | | | | | | |7. |Жыныс мүшелер аурулары. |1 | | | | | | |Аралық бақылау. | |1 | | | | | |Ауруларын анықтау, емдеу және алдын алуға | | |1 |3 | | | |зертханалық негіздемелік ұсыныс. | | | | | | |Модуль 3 Зат алмасу аурулары | |8 |Зат алмасу процесстерінің бұзылуы, алдын |1 | | | | | | |алу. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | |оқу-әдіс| | | | | | | |теме-лік| | | | | | | |кешен-ні| | | | | | | |ң 7-ші | | | | | | | |тарауынд| | | | | | | |а | | | | | | | |көрсетіл| | | | | | | |-ген: | | | | | | | |әдебиетт| | | | | | | |ер | | |Зат алмасу бұзылуының негізгі себептерін | |1 | | | | | |анықтау. | | | | | | | |Төлдердің бұлшық еттерінің ағарып ауруы. | | |1 |3 | | | |Остеодистрофия. Минералдар жетіспегенін | | | | | | | |анықтайтын рентгенодиагностикалық тәсілдер | | | | | | | |мен рентгенология белгілері. | | | | | | |9 |Кетоз. |1 | | | | | | |Кетоз ауруын зертханалық жағдайда анықтау. | |1 | | | | | |"Буаз саулықтардың кетозы" Қосымша зерттеу | | |1 |3 | | | |әдістері. | | | | | | |10 |Рахит, сүйек дистрофиясы. |1 | | | | | | |Төл, кәрі мал және өнімділігі жоғары | |1 | | | | | |малдардағы ауруларын анықтау. | | | | | | | |«Эндемиялық зоб» Кобальттың жоқтығынан | | |1 |3 | | | |(акобальтоз) Боз еттену ауруы | | | | | | |11 |Миоглобинурия, диабеттер, бұлшық еттің |1 | | | | | | |ағаруып ауруы. | | | | | | | |Миоглобинурия, диабеттер, бұлшық еттің | |1 | | | | | |ағаруып ауруын ерте анықтаудың клиникалық | | | | | | | |маңызы. | | | | | | | | Ішектердің желденуі (метеоризм). Асқорыту | | |1 |3 | | | |жүйесін тексеру әдістері. | | | | | | |12 |Макро, микроэлементтердің жеткіліксіздігі. |1 | | | | | | |Макро, микроэлементтердің жеткіліксіздігін | |1 | | | | | |анықтау. Қорытынды сабақ. | | | | | | | |Қан жүйесі аурулары. Алиментарлық анемия. | | |1 |3 | | | |Гемолитикалық анемия. Постгеморагиялық | | | | | | | |анемия. | | | | | | |Модуль 3 Құс аурулары | |13 |Құстардың аурулары. Құстардың ас қорыту|1 | | | | | | |жүйесінің аурулары. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Осы | | | | | | | |оқу-әдіс| | | | | | | |теме-лік| | | | | | | |кешен-ні| | | | | | | |ң 7-ші | | | | | | | |тарауынд| | | | | | | |а | | | | | | | |көрсетіл| | | | | | | |-ген: | | | | | | | |әдебиетт| | | | | | | |ер | | |Құстардың ас қорыту жүйесінің | |1 | | | | | |ауруларының дамуын анықтау. | | | | | | | |Ішектің қабынуын (энтеритті) | | |1 |3 | | |14 |Құстардың тыныс алу жүйесінің аурулары.|1 | | | | | | |Құстардың тыныс алу жүйесінің ауруларын| |1 | | | | | |анықтау. Қорытынды сабақ. | | | | | | | |Қан жуғындысын тексеру. Лейкограмманы| | |1 |3 | | | |есептеп шығару. Лейкопрофильге | | | | | | | |клиникалық баға беру. | | | | | | |15 |Құстардың зат алмасу процесінің |1 | | | | | | |бұзылуын анықтау. | | | | | | | |Аралық бақылау | |1 | | | | | |Зат алмасу. | | |1 |3 | | |БАРЛЫҒЫ: |15 |15 |15 |45 | | 3 ПӘНДІ ОҚУҒА АРНАЛҒАН ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР «Жануарлардың ішкі аурулары, клиникалық балаумен» І, ІІ, ІІІ пәнін меңгерудегі негізгі әдістемелік нұсқаулардың методологиясы, жануарлар организміндегі дербес жүйелердің ішкі ауруларын клиникалық балауға негізделетін қағидаларға сәйкес жоспар құруға және қолданылатын құралдар мен приборларды пайдалану тәсілін үйретуге негізделеді. Студенттердің сабаққа дайындалуын жоспардағы негізгі және қосымша әдебиеттер тізіміне сәйкес және баспасөз материалдарын пайдалануға ұсыныс береді (негізгі бөлімдер мен тарауларға байланысты әрбір сабаққа анықталып отырады). Студенттерге жазбаша жұмыстарды орындау барысында Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің кітапхана және оқу аудиторияларындағы компьтерлерін пайдалануға, ғаламторлық ақпараттан мағлұматтар алуға рұқсат беріледі. Сонымен қатар, жан-жануарға ветеринариялық көмек көрсету немесе арнайы іс шараларды жүргізу үшін ветеринария дәрігері мамандығының этикасы мен деонтологиялық қағидалармен танысып, меңгеруге байланысты ұсынылған әдістемелік нұсқауларға сәйкес жұмыс істеуге лайықталған. 4 КУРС ФОРМАТЫ Аудиториялық сабаққа кіретіндер: дәріс және семинарлық сабақта оқылатын материалдармен пікір алмасу, әртүрлі материалдарды және кейстерді талдау. Әрбір сабаққа студенттер жоспардағы негізгі және қосымша әдебиеттерге сүйеніп дайындалады. Дәріс сабақтарында пәнді игеру бағдарламасына сәйкес, өзекті мәселелелер қарастырылып жалпы түсінік беріледі. Зертханалық-тәжірибелік сабақтарда дәріс барысында берілген теориялық түсініктер тереңдетіліп жан-жақты түсіндіріліп оқытылады. Сонымен қатар, оқытушының көмегімен атқарылатын жұмыстарда семинарлық, дәріс және үй жатығуларына қатысты туындаған өзекті мәселе талқыланып, студентке тақырыптың толық игерілуіне мүмкіндік береді. Зертханадағы жұмыс қауіпсіздігін өте сауатты меңгеру және жұмыс барысында өте мұқият болуы. Жануарларды тексеру әдістері бойынша –клиникалық тексеру (қарау, пальпация, перкуссия, аускультация); Клиникалық зерттеулердің мақсаттары - түрлі әдістерді қолдана отырып ауруларды анықтауды. Студенттердің қазіргі кездегі клиникалық, лабораториялық және арнайы зерттеу әдістерін меңгеру, алынған мәліметтерді жинақтап және талқылап, әсер етуші факторлардан жануарлар организмдерінің анатомиялық- физиологиялық ерекшеліктерін бағалау және қажетті көмек шараларын қарастыру. 5 КУРС САЯСАТЫ Студент сабақтарға қатысуға және негізгі ұғымдарды, анықтамаларды меңгеруге міндеті. Егер студент белгілі бір себептермен сабақты босатқан жағдайда пәннің бағдарламасын меңгеруі жеке жауап беру және жазбаша түрде орындалады. Студенттің білімін бағалау емтихан бойынша өткізіледі. Емтиханға пәннің бағдарламаға сәйкес толық курстық тақырыптар сұрақтары енгізіледі. Негізгі талап – «фармакологиялық токсикология» пәнінің оқу әдістемелік кешені бағдарламасының қағидасына сәйкес пәнді толық игеру үшін, ұсынылған талаптарды студенттер түсініп және жауапкершілікпен қарау болып табылады. Сондай-ақ, күнделікті сабақтағы оқу бағдарламасын сапалы деңгейде меңгеруді студент өз міндетім деп түсінуі керек. СӨЖ тапсырмаларын әр студент жазбаша және тиісті уақытында тапсыруға міндетті. СӨЖ жұмысын бағалау оқу әдістемелік кешен бағдарламасының қағидасында көрсетілген бағалау парағының жобалық ұсынымына сәйкес бағаланады. Міндетті түрде орындау және тапсыру – семинарлық сабақ тапсырмаларды, жаттығулық немесе өзіндік жұмыстарының барлық түрлерін және аралық пен қортынды бақылауды тапсыруға міндеттісіз. Сонымен қатар, босатылған сабақпен есептескеннің өзінде Сіз толық межелі көрсеткішті (жоғарғы балл) ала алмайсыз. Сабақты себепті жағдаймен босатқанның өзінде де Сіз пәннің толық курсын меңгеруге міндеттісіз және деканаттың ресми рұқсаты арқылы ғана сабаққа қатыса аласыз. Әрбір сабақтын бас кезінде шағын бақылау жұмысы жүргізіледі, ол өткен дәрісте қарастырылған негізгі ұғымидарға қатысты 5 ашық сұрақтан не болмаса дұрыс/ дұрыс емес типтес сұрақтардан тұрады. 6 БАҒАЛАУ САЯСАТЫ «Жануарлардың ішкі аурулары, клиникалық балаумен» І, ІІ, ІІІ пәнінен әр аптаға және аралық бақылау түрлеріне сәйкес бағалық меженің бөлінуі (кестеде көрсетілгендей). Кесте 2 |Апта |Бақылау түрі |Бағалаудың |Ескеру | | | |толық межесі | | |1 |2 |3 |4 | | |1-7 аптада барлық аудиториялық сабаққа қатысу |30 | | |1 |Зертханалық |0 | | |2 |Зертханалық |21 | | |3 |ЗТС 21+СОӨЖ6+СӨЖ15 |42 | | |4 |ЗТС 21+СОӨЖ6+СӨЖ15 |42 | | |5 |ЗТС 21+СОӨЖ6+СӨЖ15 |42 | | |6 |ЗТС 21+СОӨЖ6+СӨЖ15 |42 | | |7 |Аралық бақылау № 1. 60+СОӨЖ6+СӨЖ15 |81 | | | |1-7 апта бойынша барлығы: |300 | | | |8-15 аптада барлық аудиториялық сабаққа қатысу |30 | | |8 |Зертханалық |0 | | |9 |Зертханалық |17 | | |10 |ЗТС 18+СОӨЖ6+СӨЖ15 |39 | | |11 |ЗТС 17+СОӨЖ6+СӨЖ15 |38 | | |12 |ЗТС 18+СОӨЖ6+СӨЖ15 |39 | | |13 |ЗТС 18+СОӨЖ6+СӨЖ15 |39 | | |14 |ЗТС 17+СОӨЖ6+СӨЖ15 |38 | | |15 |Аралық бақылау №2 |60 | | | |8-15 апта бойынша барлығы: |300 | | |Емтихандық баға межесі |400 | | |Академиялық мерзімдегі баға межесі |1000 | | 7 ӘДЕБИЕТТЕР 7.1 Негізгі әдебиеттер 7.1.1 М.А. Молдағулов, А.Н. Ермаханов, Ө.К. Есқожаев, А.З. Дюсембаева т.б. Жануарлар ауруларының клиникалық диагностика. оқу құрал – Алматы, 2007 7.1.2 К.Н. Қожанов Малдың ішкі жұқпалы емес аурулары /қосымша оқу құралы/, Семей, 2005 ж. 7.2 Қосымша әдебиеттер 7.2.1 А.М. Смирнов, П.Я. Конопелько, Р.П. Пушкарев, В.С. Постников, Н.А. Уразаев, И.М. Беляков, Г.Л. Дугин, В.С. Кондратьев Клиническая диагностика внутренних незаразных болезней животных. Москва ВО «Агропроминиздат» 1988 7.2.2 К.Н. Қожанов, А.З. Дюсембаева, С.О. Балтыбеков, А.К. Омашев. Малдың ішкі жұқпалы емес ауруларының практикумы.- Семей , 2000 ж. 7.2.3 А.В. Васильев Диагностика внутренних болезней домашних животных. – М.: Сельхозиздат,1956г. 7.2.4 В.И. Зайцев, А.В. Синев, П.С. Ионов и др. Клиническая диагностика внутренних болезней сельскохозяйственных животных.- М.: Колос, 1964 7.2.5 П.С. Ионов, И.М. Беляков, Б.В. Уша, М.Х. Шайхаманов, И.П. Шаптала. Диагностическая и терапевтическая техника в ветеринарии.- М.: Колос, 1979 7.2.6 Лабораторные исследования в ветеринарии/Под редакцией В.Я. Антонова и П.Н. Блинов.- М.: Колос, 1979г., 7.2.7 В.М. Данилевский Внутренние незаразные болезни сельскохозяйственных животных М. «Колос» 1992 г. , 7.2.8 В.М. Данилевский Практикум по внутренним незаразным болезням сельскохозяйственных животных М. «Колос» 1992 г.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz