Файл қосу

Физикалық және коллоидтық химия






                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

          «5B072000» -Бейорганикалық заттар химиялық технологиясы–

                               МАМАНДЫҒЫ ҮШІН


                     «Физикалық және коллоидтық  химия»



                        СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ

                           ЖҰМЫС ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ












                                    СЕМЕЙ
                                    2013





                                   Кіріспе





1 ҚҰРАСТЫРУШЫ

    26    «__08_» ___ 2013 ж. Калияскарова Б.А., аға оқытушы


2 ТАЛҚЫЛАНДЫ


2.1 «Химия» кафедрасының отырысында


 «_28_»_01_2013ж., №__1_хаттама


Кафедра меңгерушісі _______________ Б.Х. Мұсабаева





2.2 Инженерлі –  технологиялық  факультеттің  оқу  –  әдістемелік  кеңесінің
мәжілісінде


 «_12__»___09__2013ж., №__1_ хаттама


Төрайымы ________________  C.С.Төлеубекова





3 БЕКІТІЛГЕН


Университеттің оқу – әдістемелік кеңесінің мәжілісінде шығаруға  мақұлданған
және ұсынылған


 «_18__»_09__2013ж., №__1_ хаттама


ОӘК төрайымы______________Г.К.Искакова



4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН















                                   Мазмұны

|№   |Атауы                                                    |Беті       |
|1   |Жалпы ережелер                                           |4-5        |
|2   |Пәндердің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды  |5-7        |
|    |бөлу                                                     |           |
|3   |Пәндердің оқып-білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар      |7          |
|4   |Курс форматы                                             |7          |
|5   |Курс  саясаты                                            |7-8        |
|6   |Баға қоюдың саясаты                                      |8-10       |
|7   |Әдебиеттер                                               |10         |



























1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер
Калияскарова Бибигуль Аниевна, аға оқытушысы
Кафедра       «Химия»
Байланыс ақпараты – тел: 35-05-92, оқу ғимараты № 9, кабинет № 418
Сабақ өткізу орны – дәрісхана № 420
Берілген пән бойынша кредиттер саны - 3


     1.2 Пәндердің мазмұнын қысқаша сипаттау.
      Физикалық және коллоидтық химия пәні  –  жалпы  білім  беру  пәндеріне
жатады.   Бұл   бағдарлама   кешені   технологиялық   мамандықтарға    керек
материалдармен қамтылған.Өндіріс технологияларына мәні  бар  физикалық  және
коллоидты химияның негізі берілген. Молекула құрылысын  анықтауда  рефракция
әдісін  қолдану.  Химиялық  процестерге  термодинамиканың  бірінші   заңының
қолданылуы. Жылу эфектінің температураға байланыстылығы.  Өздігінен  жүретін
және  жүрмейтін  процестер.   Термодинамикалық   қайтымды   және   қайтымсыз
процестер. Химиялық тепе теңдік. Клаузиус  Клайперон  интергалды  теңдеуінің
шешімі. Дисперсті жүйелер.

     3.2. Курстың мақсаты:

      Курс   мақсаты:   химиялық   процестердің   заңдылықтарын   ашу,   осы
процестердің өту бағытын, жылдамдығын зерттеу. Химиялық  процестердің  тепе-
теңдік қалпын, заттардың реакцияға  түсу  қабілетін,  олардың  құрылысы  мен
құрамына байланыстылығын қарастырады.

   3.3   Пәнді оқытудағы негізгі міндеттер:
    -     студенттердің дүние танымының дамуына әсер ету ;
     - қоршаған ортаға көзқарастарын қалыптастыру;
     - химиялық құбылыстар арқылы материалдық философияның заңдарын
       түсіндіру;
     - бір заттың екінші затқа айналу механизмін түсіндіру.
         3.4   Оқып- білудің нәтижесінде студент мыналарды:

      - Физико химиялық зерттеулерді жүргізу;
     - Химиялық приборларда көрсеткіштерді анықтау;
     - Физхимиялық заңдылықтардың тәжірибе жүзінде дәлелдеу;
     -  Негізгі  стехиометриялық және фундаментальды заңдарды меңгеруі;
     - Зертханалық құрал-жабдықтарды, аспаптарды игеруі;
     - Зертханалық тәжірибелерді істей алуы;
     - Зертханалық тәжірибелер нәтижелерін өңдей білуі, талдай білуі,
       графиктер мен   диаграммалар сала білуі;
     -  Реакцияның жүру бағытына орай, энергия түрлерін және олардың өзара
       бір-біріне айналуын айыра білуі, сонымен қатар, тепе-теңдік
       константасымен байланысты есептерді шығара білуі, жылдамдықты,
       жылдамдық константасын немесе реагенттердің тепе-теңдік
       концентрацияларын берілген жылдамдық теңдеуі бойынша есептеуді
       меңгеруі тиіс.


   3.5. Курс пререквизиттері:
   -Бейорганикалық химия;
   -Аналитикалық химия;
   -Физика.
    3.6. Курс постреквизиттері:
   Органикалық химия;
   Полимерлер химиясы.



2 ПӘНДЕРДІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ БӨЛУ
                                                                     1 кесте
|№   |Тақырыптың атауы     |ДС     |ЗС |ПС |СОӨЖ   |СӨЖ     |Әдебиеттер |
|б/б |                     |       |   |   |       |        |           |
|1   |2                    |3      |4  |5  |6      |7       |           |
|    |                     |       |   |   |       |        |8          |
|1   |Химиялық             |1      |   |   |3      |3       |7.1.1      |
|    |термодинамиканың     |       |   |   |       |        |7.1.2,     |
|    |негіздері            |       |   |   |       |        |           |
|2   |Термодинамиканың     |1      |2  |   |3      |3       |7.1.1,     |
|    |бірінші заңы.        |       |   |   |       |        |7.2.1,7.1.2|
|3   |Термохимия           |1      |   |   |3      |3       |7.1.2,7.1.3|
|    |                     |       |   |   |       |        |, 7.1.4    |
|4   |Термодинамикалық 2   |2      |   |   |3      |3       |7.1.1,     |
|    |заны.                |       |   |   |       |        |7.1.2.,    |
|    |                     |       |   |   |       |        |7.2.4      |
|5   |Энтропия.            |2      |   |   |3      |3       |7.1.1,     |
|    |                     |       |   |   |       |        |7.1.3      |
|    |                     |       |   |   |       |        |7.2.1,7.2.2|
|6   |Стандарттың қалыпты  |2      |   |   |2      |2       |7.1.1,     |
|    |жағдайда реакцияның  |       |   |   |       |        |7.1.2,     |
|    |бағытын анықтау      |       |   |   |       |        |7.2.1      |
|    |потенциалдар.        |       |   |   |       |        |           |
|7   |Химиялық тепе-тендік.|1      |2  |   |6      |6       |7.1.4,     |
|    |                     |       |   |   |       |        |7.1.3,     |
|    |                     |       |   |   |       |        |7.1.2      |
|8   |Модуль 2. Ерітінділер|1      |1  |   |2      |2       |7.1.4,     |
|    |және фазааралық      |       |   |   |       |        |7.1.3,     |
|    |тепе-тендік.         |       |   |   |       |        |7.1.2      |
|    |Ерітінділер  ұғымы,  |       |   |   |       |        |           |
|    |түрлері              |       |   |   |       |        |           |
|9   |Рауль заңдары.       |1      |2  |   |2      |2       |7.1.1,     |
|    |                     |       |   |   |       |        |7.1.2,     |
|    |                     |       |   |   |       |        |7.2.2      |
|10  |Екі, үш  компонентті |2      |   |   |2      |2       |7.1.1,     |
|    |жүйелер.             |       |   |   |       |        |7.1.2      |
|11  |Фазааралық           |2      |1  |   |2      |2       |7.1.1,     |
|    |тепе-тендіктің       |       |   |   |       |        |7.1.2      |
|    |теориялық негіздері. |       |   |   |       |        |           |
|12  |Гиббстың фазалар     |1      |1  |   |2      |2       | 7.2.2     |
|    |ережесін бір         |       |   |   |       |        |           |
|    |компонентті жүйе     |       |   |   |       |        |           |
|    |күйінің диаграммасына|       |   |   |       |        |           |
|    |қолдану.             |       |   |   |       |        |           |
|13  |Модуль 3.            |1      |1  |   |2      |2       |7.1.1,     |
|    |Электрохимия.        |       |   |   |       |        |7.1.2,     |
|    |Электролит           |       |   |   |       |        |7.2.2      |
|    |ерітінділері.        |       |   |   |       |        |           |
|14  | Электрөткізгіш      |2      |1  |   |2      |2       |7.1.1,     |
|    |күштері мен          |       |   |   |       |        |7.1.2,     |
|    |электродты           |       |   |   |       |        |7.2.2      |
|    |потенциалдар.        |       |   |   |       |        |           |
|15  |Гальваникалық        |2      |   |   |2      |2       |7.1.1,     |
|    |элементтер.          |       |   |   |       |        |7.1.2,     |
|    |                     |       |   |   |       |        |7.2.2      |
|16  |Модуль 4. Химиялық   |2      |   |   |2      |2       |7.1.1      |
|    |кинетика және        |       |   |   |       |        |           |
|    |катализ.             |       |   |   |       |        |           |
|    |Формальді кинетиканың|       |   |   |       |        |           |
|    |негізгі  түсініктері.|       |   |   |       |        |           |
|17  | Катализ туралы      |1      |   |   |2      |2       |7.1.2      |
|    |негізгі ілімдері.    |       |   |   |       |        |           |
|18  |Модуль 5. Коллоидтық |2      |2  |   |2      |2       |7.1.1      |
|    |химия.               |       |   |   |       |        |           |
|    |Дисперсті жүйелер.   |       |   |   |       |        |           |
|19  |Адсорбция.           |1      |2  |   |2      |2       |7.1.2      |
|20  |Дисперсті жүйелердің |1      |   |   |2      |2       |7.1.1      |
|    |молекулық-           |       |   |   |       |        |           |
|    |кинетикалық және     |       |   |   |       |        |           |
|    |оптикалық қасиеттері.|       |   |   |       |        |           |
|21  |Коллоидты беттік     |1      |   |   |2      |2       |7.1.1,     |
|    |активті заттар.      |       |   |   |       |        |7.1.2      |


  3 ПӘНДЕРДІ ОҚЫП-БІЛУ ЖӨНІНДЕГІ ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР


  «Физикалық  және  коллоидтық  химия»  пәнін  оқу   алдында   бағдарламада
қарастырылғандай әрбір тақырыптың көлемімен танысу қажет.  Әрбір  тақырыптың
сұрақтары оқу барысында жұмысші дәптерге  қысқаша  конспектілеу   керек,  үй
жұмысының дайындығын, әрбір  материалдардың   ұғу  дәрежесін  тексеру   үшін
есеп шығару керек.


      4 КУРС ФОРМАТЫ
      Оқу  жүгін  семестр  бойына  бірқалыпты  орналастыру,  тапсырманы   әр
студенттін міндетті  түрде  орындай  алатын  мөлшерде  беру  керек,  олардың
орындалуын қатан қадағалап, бақылаулар жүргізуге тиісті.  Осыған  байланысты
кафедрада  әр  түрлі  формаларда  бақылаулар  болу  керек.  Оқу   құралдарын
регламентациялау, әр дисциплина бойынша өздік  жұмыстарының  сағат  мөлшерін
құрау, басқа  дисциплина  арқасында  СРС  мөлшері  аспауын  қадағалап  отыру
қажет.
      Студенттің уақыт мөлшерін анализдеу  арқылы  ескерілмеген  уақыттардың
мөлшері бар болуы анықталды. Сондықтан  көптеген  студенттер  өз  уақыттарын
жоспарлай алмай жүргендеріне  шағымданады.  Көптеген  студенттерде   уақытты
тиімді пайдалана алмайды, оларда күнделікті жоспарлары жоқ.
      1.Оқу  материалын  берілген  пән  бойынша  өткен  материалдың    басқа
дисциплиналармен байланысын және кезектігін ескерген жөн.
      2.Тақырыпқа байланысты сабақтын өту әдісі және талқыланатын  сұрақтары
жоспарланады.  Көптеген  пән  сұрақтары   аланда  немесе  арнайы  клиникалық
лабораторияларда түсіндірген кезде оңай қабылданады.
      3.Курстық теориялық білімдері лабораториялық – практикалық сабақтардың
арқасында негізделеді.


      5 КУРС САЯСАТЫ
      Зертханалық   пен  практикалық  сабақтар  белгілі   бір   тақырыптарды
лекцияда  талқылаған  соң  жүргізіледі.  Әрине,  сабақтарды   бұлай   өткізу
студентте  анализдеу,  салыстыру  және  ойлау  қабілеттері  жоғарлайды.  Пән
аралық  жүйе студенттің  ғылым негізін және танырлық  әрекетін  белсендіруге
арналған.
      Пән аралық жүйені ескере  отырып,  мұғалім  белгілі  бір  дисциплинаға
байланысты   студенттің  қаншалықты  білімін  біле  отырып,  оқу  материалын
жоспарланған мөлшерден тыс  бере алады.
        Белгілі бір  лекция  немесе  лабораториялық  –  практикалық  сабақты
жоспарлай отырып, мұғалім алдын ала сабақтын  өткізілу  әдісін  және  жерін,
тәртібін ойластыру керек.


      6 БАҒА ҚОЮДЫҢ САЯСАТЫ
      Пәнді оқу барысында ағынды бақылаудың әртүрлі түрлері болуы мүмкін:
     - Ағымдағы ( күнделікті) бақылау (әр апта сайын жүргізіледі);
     - Межелік бақылау (семестрдің 8-және 15-аптасында);
     - Қорытынды бақылау түрі – емтихан.
             Ағымдағы бақылау (АБ) – студенттің білімін дәрістерде,
зертханалық сабақтарда , СОӨЖ-де және практикалық сабақтарда жүйелік түрде
бағалау. Күнделікті бағалаудың бірнеше түрі бар:

- Ауызша сұрау;

- Аудиториялық бақылау жұмысы;

- Үй жұмысын қорғау;

- Зертханалық жұмысты қорғау;

- Тестілеу;

- СОӨЖ және  СӨЖ өткізу

            Межелік (рейтингілік) бақылау (МБ)  семестрдің 8-ші және 15-ші
аптасында жүргізіледі. МБ бағасы –120 (60+60)  балл.

            Баға процентпен 100% - тік шкала бойынша қойылады. Студент
емтиханға жіберілуі үшін  қосынды рейтингілік балл 50 %-тен асуы керек.

          Қорытынды бақылау түрі – емтихан , университеттің тестілеу
орталығында компьютер  көмегімен жүргізіледі.

         Босатылған сабақтар үшін, уақытында тапсырылмаған жұмыстар үшін
айыппұл санкциялары болады, яғни алатын максимал баллдың белгілі бір пайызы
алынып қалады.






       «Физикалық және коллоидтық химия» пәні бойынша ұпайдың таралымы

                                                                     2 кесте
|Апта |Бақылау түрі                                |Ұпайлардың   |Ескерту |
|     |                                            |барлығы      |        |
|1    |2                                           |3            |4       |
|     |1-8 апта аралығында дәріс сабақтарына қатысу|30           |        |
|     |мен дайындалу                               |             |        |
|2    |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |22           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 17;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-5                            |             |СОӨЖ    |
|3    |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |22           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 17;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-5                            |             |СОӨЖ    |
|4    |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |57           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 17;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-5                            |             |СОӨЖ    |
|     |CӨЖ (жеке тапсырма, коллоквиум)-25, Есеп    |             |СӨЖ1    |
|     |шығару-10                                   |             |        |
|5    |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |23           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 18;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-5                            |             |СОӨЖ    |
|6    |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |63           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 18;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-5, CӨЖ (жеке тапсырма,       |             |СОӨЖ    |
|     |коллоквиум)-20, есеп шығару-20              |             |        |
|7    |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |83           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 18;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-10                           |             |СОӨЖ    |
|     |CӨЖ (жеке тапсырма,)-10                     |             |СӨЖ2    |
|     |Аймақтық бақылау (Тест, Есеп шығару)-60     |             |МБ1     |
|1 мен 7 аптада оқу нәтижесі бойынша ұпайлардың    |300          |        |
|барлығы                                           |             |        |
|     |9-15 апта аралығында дәріс сабақтарына      |30           |        |
|     |қатысу мен дайындалу                        |             |        |
|8    |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |16           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 13;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-3                            |             |ПС      |
|     |                                            |             |СОӨЖ    |
|     |                                            |             |СӨЖ3    |
|9    |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |16           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 13;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-3                            |             |СОӨЖ    |
|10   |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |52           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 13;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-3                            |             |СОӨЖ    |
|     |CӨЖ (жеке тапсырма)-35                      |             |СӨЖ4    |
|11   |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |17           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 13;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-4                            |             |СОӨЖ    |
|12   |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |17           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 13;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-4                            |             |СОӨЖ    |
|     |                                            |             |СӨЖ9    |
|13   |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |57           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 13;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-4                            |             |СОӨЖ    |
|     |CӨЖ (жеке тапсырма, коллоквиум)-40          |             |СӨЖ5    |
|14   |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |77           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 25;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-4, Есеп шығару-20, модуль    |             |СОӨЖ    |
|     |бойынша тест-40                             |             |МБ2     |
|15   |Зертханалық сабақ  (жазбаша есеп, бақылау   |18           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 14;                             |             |ПС      |
|     |СОӨЖ (реферат)-4                            |             |СОӨЖ    |
|9 мен 15 аптада оқу нәтижесі бойынша ұпайлардың   |300          |        |
|барлығы                                           |             |        |
|Емтихан ұпайларының барлығы                       |400          |        |
|Академиялық кезең бойынша ұпайлардың барлығы      |1000         |        |


      7 ӘДЕБИЕТТЕР

8. 1 Негізгі әдебиеттер
    1. .1 Жайлуов С. Физикалық химия – Алматы, Рауан, - 1992 – 255 бет.
       2. Оспанов К.Е.Қамысбаев Д.Қ. Физикалық химия – Алматы, Ғылым, - 1999
          – 560 бет.
       3. Зимон А.Д. Физическая химия – М.: Агар, - 2003 – 315 с.
       4. Стромберг А.Г.и др. Физическая химия –  М.:  Высш.шк.,  -  1999  –
          527с.
    8.2 Қосымша әдебиеттер
   8.2.1 Сокольский Д.В. Гидрирование в растворах. А, «Наука», 1979 г.
   8.2.2  Сокольский  Д.В.,  Друзь  И.В.  Введение  в  теорию  гетерогенного
   катализа. М., ВШ., 1981 г.
     3. Панченко Г.М., Лебедев В.П. Химическая  кинетитка  и  катализ.  М.,
        «Химия», 1985 г.
   8.2.4  Кудряшов  И.В.,  Каретников  Г.С.  Сборник  примеров   изадач   по
   физической химии. М. “Высшыя школа”, 1991г. – 527 с.
Пәндер