Файл қосу

Нормативтік құжаттаманы нормабақылау



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ                                            |
|МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                                                    |
|3 деңгейдегі СМЖ құжаты    |ПОӘК                 |                           |
|                           |                     |                           |
|                           |                     |                           |
|                           |                     |ПОӘК 042–18-9.1.12/02-2013 |
|ПОӘК                       |                     |                           |
|«Стандарттар мен           |18.09.2013 ж.        |                           |
|нормативтік құжаттаманы    |№ 1 басылым          |                           |
|жасау технологиясы» пәнінен|                     |                           |
|студенттерге арналған      |                     |                           |
|пәннің бағдарламасы        |                     |                           |









                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ


            5В073200 «Стандарттау, сертификаттау және метрология


                    (салалар бойынша)» мамандығы бойынша

                  «Стандарттар мен нормативтік құжаттаманы
                         жасау технологиясы» пәнінен
                            СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН
                             ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ



































                                    Семей


                                     2013







                                  Алғы сөз


    1 ӘЗІРЛЕГЕН
    Құрастырушы т.ғ.к., «Стандарттау және биотехнология»  кафедрасының  аға
оқытушысы Төлеубекова С.С.


    2 ТАЛҚЫЛАҒАН
    2.1  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
«Стандарттау және биотехнология» кафедрасының отырысында


    «29» тамыз 2013 ж., № 1 хаттама


    Кафедра меңгерушісі ___________ Ж.Х. Кәкімова


    2.2  Инженерлі-технологиялық  факультеттің  оқу-әдістемелік   бюросының
мәжілісінде


    «12» қыркүйек 2013 ж., № 1 хаттама


    Төрайымы_____________ С.С. Төлеубекова


    3 БЕКІТІЛГЕН
    Университеттің   Оқу-әдістемелік   кеңесінің    мәжілісінде    шығаруға
мақұлданған және ұсынылған


    «18» қыркүйек 2013 ж., № 1 хаттама


    Оқу-әдістемелік кеңесінің төрайымы  ___________ Г.Қ. Искакова


    4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН

























                                   Мазмұны



    |1   |Жалпы ережелер                                                    |4   |
|2   |Пәннің мазмұны мен сабақтардың түрлері бойынша сағаттарды үлестіру|5   |
|3   |Пәнді меңгеруге арналған әдістемелік ұсыныстар                    |6   |
|4   |Курстың форматы                                                   |7   |
|5   |Курстың саясаты                                                   |7   |
|6   |Бағаларды қою саясаты                                             |7   |
|7   |Әдебиеттер                                                        |9   |




    1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
    1.1  Оқытушылар мен пән туралы жалпы мәліметтер
Төлеубекова Сандуғаш Сайлауқызы, аға оқытушы
«Стандарттау және биотехнологиясы» кафедрасы
Қатынасу ақпараты тел.35-46-02, оқу ғимараты № 9, № 315, № 304 кабинеттер
Сабақ өткізілетін орындары -  № 301, 302, 305 аудиториялар
Пән бойынша кредитердің саны 3.

    1.2 Пәннің қысқаша мазмұны
    Техникалық реттеу саласындағы негізгі түсініктер. Техникалық  реттеудің
мақсаттары, принциптері. Мемлекеттік техникалық реттеу  жүйесінің  құрылымы.
Стандарттаудың  әдістемелік  негіздері.  Стандарттау  жөніндегі  нормативтік
құжаттардың  сипаттамасы.  Техникалық  регламенттерді,  стандарттарды   және
нормативтік  құжаттарды  жасау  және  бекіту  тәртібі.   Техникалық   реттеу
саласындағы орнатылған нормативтік құқықтық актілердің  талаптарын  сақтауға
мемлекеттік бақылау және қадағалау. Нормативтік құжаттаманы нормабақылау.


    1.3  Осы  курстың  мақсаты  мемлекеттік  техникалық  реттеу   жүйесінің
нормативтік-құқықтық   негіздері   және    стандарттар    мен    нормативтік
құжаттамаларды жасау  технологиясы  бойынша   студенттерге  теориялық  білім
және тәжірибелік дағдылар кешенін беру.


    1.4    Осы  курсты  оқудың  негізгі  мәселесі   -   техникалық   реттеу
саласындағы негізге алынатын стандарттарды меңгеру және  олардың  талаптарын
тәжірибе жүзінде қолдануды үйрену.


     1.5 Пәнді оқу нәтижесінде студент келесілерді:
    • құқықтық нормаларды, заңнамалық актілерді (заңдарды) және  техникалық
регламенттер мен стандарттардың заңды негізін білуі керек;
    •   стандарттарды  және  басқа  да  нормативтік  құжаттамаларды  жасау,
бекіту, сараптау жөніндегі тәжірибелік дағдыларға ие болуы керек;
    •   нормативтік құжаттар мен  стандарттардың  жіктелуін,  оларды  жасау
принциптері мен әдістерін, қолдану ережелерін; жасау  және  бекіту  тәртібін
меңгеру керек;
    •   тәжірибелік қызметте  құқықтық  нормаларды,  заңнамалық  актілерді;
стандарттар мен  нормативтік  құжаттарды  жасау  принциптері  мен  әдістерін
қолдана алуы керек;
    •  техникалық  реттеу   саласындағы   мемлекеттік   саясаттың   негізгі
бағыттарын түсіне білуі керек;
    •  техникалық реттеу  саласындағы  халықаралық,  ұлттық,  өңірлік  және
салалық  қызметтері;  нормативтік  өндірістік   құжаттардың   номенклатурасы
жөніндегі түсініктері болуы керек;
    • өнімді, қызметті және процестерді  әзірлеушілеріне,  дайындаушыларына
және  тұтынушыларына арналған  нормативтік  құжаттардың  әртүрлі  формаларын
құрастыру;   қателіктер   жіктеуіштерін   қолданып,   нормативтік-техникалық
құжаттамаларға нормабақылауды жүргізуді; стандарттау жөніндегі  кәсіпорынның
жұмысын жоспарлау; стандарттар мен  нормативтік  құжаттардың  өмірлік  циклы
технологиясын іске асыру бойынша дағдыларға ие болуы керек.


    1.6 Курстың пререквизиттері:
       1.6.1 Стандарттау;
       1.6.2 Сертификаттау;
       1.6.3 Өндіріс технологиясы;
       1.6.4 Квалиметрлеу.


 7. Курстың постреквизиттері:
   1. Дипломдық жұмыс.


    2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАР БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ ҮЛЕСТІРУ


                                                                     1 кесте


    |Тақырыптың атауы                                 |      Сағаттар саны    |
|                                                 |дс   |стс  |сөжо |сөж  |
|1                                                |2    |3    |4    |5    |
|Кіріспе                                          |1    |3    |3    |3    |
|Сәйкестендіру                                    |1    |1    |2    |2    |
|Жіктеу                                           |1    |1    |2    |2    |
|Нысандарды кодтау                                |1    |1    |2    |2    |
|Мемлекеттік жіктеуіштер                          |1    |4    |6    |6    |
|Жалпытехникалық және ұйымдастырушылық-техникалық |1    |2    |3    |3    |
|жүйелер мен стандарттардың кешендері             |     |     |     |     |
|Техникалық регламенттер                          |1    |3    |5    |5    |
|Мемлекеттік стандарттар                          |1    |4    |6    |6    |
|Ұйым стандарттары                                |1    |4    |6    |6    |
|Мәтіндік өндірістік құжаттар                     |1    |4    |6    |6    |
|Ұйымдастырушылық-өкімдік құжаттардың түрлері мен |1    |2    |2    |2    |
|оларды жасау әдістемесі                          |     |     |     |     |
|1                                                |2    |3    |4    |5    |
|Техникалық комитеттер                            |1    |     |     |     |
|Нормативтік құжаттар бойынша сараптау жүргізу    |1    |     |     |     |
|және оларға сараптық қорытындыларды беру тәртібі |     |     |     |     |
|Техникалық регламенттерде орнатылған талаптарды  |1    |     |     |     |
|сақтауға мемлекеттік бақылау                     |     |     |     |     |
|Нормативтік-техникалық құжаттамаларға            |1    |1    |2    |2    |
|нормабақылау жүргізу                             |     |     |     |     |


    3 ПӘНДІ МЕҢГЕРУГЕ АРНАЛҒАН ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР


       Өздік  жұмыс   «Стандарттар  мен   нормативтік   құжаттаманы   жасау
технологиясы»  пәнінде  маңызды   бөлігі  болып  табылады  және   де   басқа
аудиториялық   дайындықпен  толтырылады.  Өздік  жұмыста  бөлек   әр   түрлі
теориялық  бөлімдерді  оқуда,  тақырыптар  бойынша   есептерді   шығарғанда,
сонымен қатар есептік-графикалық тапсырмаларды және  жеке  сұрақ  қатарларын
ғылыми оқыту кірістіріледі. Өздік жұмысқа бақылау ауызша түрде және  жазбаша
сұрау, коллоквиум, тест, есептік-графиктік  жұмыстарды  қорғау,  сұхбаттасу,
сонымен қатар талқылау және рефераттарды қорғау арқылы жүзеге асады.
     Әр түрлі жұмыстарды орындау барысында  міндетті түрде  жүйеде берілген
әдебиеттермен шектелмеу керек. Каталог қарау барысында қарастырылып  отырған
тақырыпқа келетін аттарға жолығуымыз мүмкін. Міне, сол  жолықтырғандарымызды
бірнешеуі жарап қалуы әбден мүмкін.
    Сонымен қоса,  тақырыппен  байланысқан  немесе  сол  тақырыпқа  келетін
кітаптағы  библиографиялық  нұсқаулықтарға  қарайласуымыз  керек.  Онда  біз
керек тақырыптың басқа қандай кітапта бар екендігі  туралы  ақпарат  алуымыз
мүмкін. Құнды ақпаратты нұсқаушы мақалалардан  сызып  алуымызға  болады.  Ол
нұсқаулықтан керекті, қызықтыратын мақалаларды шыққаны туралы  ақпарттарымен
алуымызға  және  содан  кейін  керекті  номерларымызға  тапсырыс  беруімізге
болады.
    Басты көмекші ретінде компьютерлік жүйе Internet атқарады. Онда ешқашан
мақала болып шықпаған ақпарттарды кездестіруімізге болады.
    Тез және дұрыс керекті әдебиетті таңдау  үшін  ғылыми  және  студенттік
кітапханаларды  және  кітап  іздеу  механизмін  жақсы  білу  қажет.  Керекті
әдебиет  тізімі  университет  кітапханасында   болмаған   жағдайда   ғылыми-
техникалық немесе қалалық кітапханаға жүгіну керек.
    Тағы бір жұмыс түрі реферат болып табылады.  Студенттердің  рефератында
сол тақырып бойынша бірнеше көздерден алынып жинақтырылған негізгі  мазмұнын
тиянақты жеткізу жеткілікті.
    Мәтінде тақырыпқа келмейтін артық ақпараттар болмауы  шарт.  Рефераттың
мазмұнының сәйкестігі негізгі бағалаудың критериінің бірі болып табылады.
    Рефераттың құрылуы алдына қойылған мақсаттар есебінен  жүреді.  Реферат
титулды бет, мазмұны, кіріспе, негізгі  бөлік,  қорытынды  және  қолданылған
әдебиеттер тізімінен тұрады.

      4 КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ


      Семестр кезінде студенттерге   оқу  жоспарына  сәйкес  30  тәжірибелік
сабақтар және курсқа сәйкес 15 дәріс оқылады.
      Курстағы  өзіндік  жұмысты  былай  жүргізу  ұсынылады.  Курстың  әрбір
тақырыбынан ұсынылған әдебиеттерді  оқып,  оның  теориялық  негіздеріне  көп
тоқталмай, талқыланатын сұрақтарға жалпы түсінік қалыптастыру керек.
      Содан кейін  материалды  толығымен  меңгеруге  көшу  керек:  теориялық
жағдайларды меңгеру, негізгі мәліметтердің қажет жерлерін еске  сақтау  үшін
жұмыс дәптерін жүргізген дұрыс.
      Курсты меңгеру  кезінде студент өткен материалдарды жақсы меңгеру үшін
 реферат түріндегі СОӨЖ  және СӨЖ  алынады.

      5 КУРСТЫҢ САЯСАТЫ


      Осы курсты меңгеруде студент жүйелі түрде  өзі дайындалу керек,  қажет
болған жағдайда  оқытушыдан көмек сұраса болады. Порталға  жиі  кіру  керек.
Оқытушының  жұмыс  бағдарламасындағы  методикалық  ұсыныстарын   тәжірибелік
сабақта мұқият оқыңыздар. Тек қана дәріс  материалдарымен  шектеліп  калмай,
басқа  да  әдебиеттерді,  электронды  ресурстарды   қолданыңыздар.   Алдымен
бірінші модульды меңгеріп,  тапсырмасын  орындаңыз,  кейін  келесі  модульге
көшіңіз. Әрбір бақылау тапсырмасын уақытында орындап, тексеруге беру  керек,
аралық тесттерді уақытында өту керек. Бақылау мерзімдері –  1-7  апталардағы
тапсырмалар мен тесттерге 7 –ші аптаның соңы қалғандары 15 аптада.



        6 БАҒАЛАРДЫ ҚОЮ САЯСАТЫ


      Әрбір студент қорытынды бағасы жақсы болуы үшін әр пәннен бір мөлшерде
ұпай сандарын жинау керек. Ұпайдың максималды саны:
1-7 апталардағы  бірінші рейтинг қорытындысында -300 ұпай,
8-15 апталардағы екінші рейтинг қорытындысына- 300 ұпай,
Пән бойынша семестрдағы максимальды ұпай саны -600.




      «Стандарттар мен  нормативтік  құжаттаманы  жасау  технологиясы»  пәні
бойынша балдарды бөлу кестесі
                                                                    1. кесте

|Апта   |Бақылау түрі                  |Жалпы балл       |Ескертпе         |
|1      |2                             |3                |4                |
|1-7    |1 – 7 аптаға дейін барлық     |30               |                 |
|       |аудиториялық сабаққа қатысу   |                 |                 |
|2      |№ 1 тәжірибелік сабақты қорғау|21               |Ауызша сабақ     |
|       |                              |                 |сұрау            |
|3      |№ 2 тәжірибелік сабақты қорғау|21               |Ауызша сабақ     |
|       |                              |                 |сұрау            |
|       |№ 1 СОӨЖ                      |15               |Жұмысты қорғау   |
|4      |№ 3 тәжірибелік сабақты қорғау|21               |Ауызша сабақ     |
|       |                              |                 |сұрау            |
|       |№ 1 СӨЖ                       |30               |СӨЖ              |
|5      |№ 4 тәжірибелік сабақты қорғау|21               |Ауызша сабақ     |
|       |                              |                 |сұрау            |
|       |№ 2 СОӨЖ                      |15               |Жұмысты қорғау   |
|6      |№ 5 тәжірибелік сабақты қорғау|21               |Ауызша сабақ     |
|       |                              |                 |сұрау            |
|       |№ 2 СӨЖ                       |30               |СӨЖ              |
|7      |№ 3 СОӨЖ                      |15               |Жұмысты қорғау   |
|       |Аралық бақылау                |60               |Тест             |
|1-7 апталар бойынша оқу нәтижелерінен |300              |                 |
|балдардың жиынтығы                    |                 |                 |
|8-15   |8 – 15 аптаға дейін барлық    |30               |                 |
|       |аудиториялық сабаққа қатысу   |                 |                 |
|8      |№ 6 тәжірибелік сабақты қорғау|15               |Ауызша сабақ     |
|       |                              |                 |сұрау            |
|       |№ 3 СӨЖ                       |30               |СӨЖ              |
|9      |№ 7 тәжірибелік сабақты қорғау|15               |Ауызша сабақ     |
|       |                              |                 |сұрау            |
|       |№ 4 СОӨЖ                      |15               |Жұмысты қорғау   |
|10     |№ 8 тәжірибелік сабақты қорғау|15               |Ауызша сабақ     |
|       |                              |                 |сұрау            |
|11     |№ 9 тәжірибелік сабақты қорғау|15               |Ауызша сабақ     |
|       |№ 5 СОӨЖ                      |                 |сұрау            |
|       |                              |15               |Жұмысты қорғау   |
|12     |№ 10 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                        |                 |сұрау            |
|       |№ 4 СӨЖ                       |30               |СӨЖ              |
|1      |2                             |3                |4                |
|13     |№ 11 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                        |                 |сұрау            |
|       |№ 6 СОӨЖ                      |15               |Жұмысты қорғау   |
|14     |№ 12 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                        |                 |сұрау            |
|15     |Аралық бақылау                |60               |Тест             |
|8-15 апталар бойынша оқу нәтижелерінен|300              |                 |
|балдардың жиынтығы                    |                 |                 |
|Емтиханда алынған балдардың жиынтығы  |400              |                 |
|Академиялық мерзімде алынған балдардың|1000             |                 |
|жиынтығы                              |                 |                 |



    7 ӘДЕБИЕТТЕР
    7.1 Негізгі
    7.1.1    Основы стандартизации, метрологии, сертификации и  менеджмента
качества. Учебное пособие под  редакцией  Тазабекова К.А. Алматы.:  2003  г.
- 450 с.
    7.1.2 Е.М. Лифиц  Основы стандартизации,  метрологии  и   сертификации.
М.:  Юрайт, 2000 г. - 465 с.
    7.1.3 Стандартизация и  управление  качеством  продукции:  Учебник  для
вузов. Под ред. Проф. В.А.Швандера. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000 г.- 487 с.
    7.1.4 Жанзақов М.М., Мырзабек К.А. Стандарттау  –  Қызылорда,  «Тұмар»,
2007 ж. – 224 б.
    7.1.5  ҚР СТ 1.0-2000  ҚР МСЖ.  Негізгі ережелер
    7.1.6  ҚР  СТ  1.1-2000   ҚР  МСЖ.    Стандарттау  және  шектес  қызмет
түрлері. Терминдер мен анықтамалар
    7.1.7  ҚР СТ  1.2  –  2002  ҚР  МСЖ.  Мемлекеттік  стандарттарды  жасау
тәртібі.
    7.1.8 ҚР СТ 1.5 – 2000 ҚР МСЖ. Стандарттардың  құрылуына,  баяндалуына,
ресімделуіне және мазмұнына қойылатын талаптар
    7.1.9  ҚР СТ 1.7 – 1998    ҚР  МСЖ.  Стандарттау  жөніндегі  жұмыстарды
жоспарлау тәртібі
    7.1.10 СТ   РК   1.8-98   ГСС  РК    Порядок  издания   и   обеспечения
нормативными  документами и информацией Государственного  фонда  стандартов
РК
    7.1.11  ҚР СТ 1.9 – 2003  ҚР  МСЖ.  Халықаралық,  өңірлік  және  ұлттық
стандарттарды және стандарттау,  сертификаттау  және  аккредиттеу  жөніндегі
нормативтік құжаттарды қолдану тәртібі
    7.1.12  ҚР СТ 1.15 – 2004 ҚР   МСЖ.  Стандарттау  жөніндегі  техникалық
комитеттер. Құру және әрекет ету тәртібі
    7.1.13 ҚР  СТ  1.16-2000  ҚР   МСЖ.  Стандартау  жөніндегі  нормативтік
құжаттардың, сертификаттау ережелерінің міндетті талаптарын  сақтауға  және
сертификатталған өнімдерге (жұмыстарға, қызметтерге) мемлекеттік  қадағалау
мен бақылауды жүргізу тәртібі
    7.1.14 ҚР СТ 1.25-2001 ҚР   МСЖ.  Өнімді  әзірлеу  және  өндіріске  қою
кезеңдерінде мемлекеттік қадағалауды жүргізу әдістемесі


    7.2    Қосымша
    7.2.1  Техникалық реттеу туралы ҚР заңы (2004 жылдың 9 қарашасы  №  603
-11 (05.07.2008 ж. өзгерістер мен толықтырулармен)
    7.2.2 Единая система конструкторской документации: Справ. пособие  -М.:
Изд-во стандартов,1986 г.
    7.2.3 Управление качеством: Учебник для  вузов/  С.Д.  Ильенкова,  В.С.
Мхитарян и др.; под ред. С.Д.Ильенковой, - М.: Банки и биржи,  ЮНИТИ,  1999
г.-199 с.
    7.2.4 В.В. Окрепилов  Управление качеством: Учебник  для  вузов/  3-е.,
изд., доп. и перераб.- СПб.: Наука, 2000 г. - 911с.





































Пәндер