Файл қосу

Пәннің жұмыс жоспары




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                             |
|шәкәрім атындағы семей мемлекеттік университеті                                 |
|3 деңгейлі СМК құжаты      |ПОӘК                  |ПОӘК                          |
|                           |                      |042-14.5.01.20.23/01-2012     |
|«Психогенетика»  пәнінің   |Баспа №3              |                              |
|оқу-әдістемелік кешені     |26.02.2010 орнына №4  |                              |
|оқытушыға  арналған        |------------------    |                              |












                               «Психогенетика»

                                ПӘНІ БОЙЫНША

                            ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                     050503 «Психология» мамандықтарына










              ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС ОҚУ  БАҒДАРЛАМАСЫ






















                                    Семей


                                    2012











  Алғысөз




  1. ЖАСАЛЫНДЫ
    Құрастырушы Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің
    “ Психология” кафедрасының аға оқытушысы Абдуллина Г.К.
               Хаттама     №     1                                “____28__”
____08______ 2012ж


   2.ҚАРАЛДЫ


   1.  Шәкәрім  атындағы  Семей  мемлекеттік  университетінің   “Психология”
      кафедрасының отырысында
    Хаттама №__1____”_28_»____08____  2012 жыл


   Кафедра меңгерушісі: Сатиева Ш.С


   2.2.ГЗФ оқу-әдістемелік бюросының отырысында
   Хаттама №_1_____”05__»____09____  2012 жыл


   Төрағасы _______Г.Григорьева


   3.БЕКІТІЛДІ
   3.1.Университеттің оқу-әдістемелік бюросының отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды
   Хаттама №__1____”13__»_____09___  2012жыл


   Оқу ісі жөніндегі проректор__________ Б.Рскелдиев





































                                   мазмұны



   |1    |Пайдалану облысы                                                      |
|2    |Нормативті сілтеме                                                    |
|3    |Жалпы мағлұматтар                                                     |
|4    |Пәннің жұмыс жоспары                                                  |
|5    |СОӨЖ  және СӨЖ                                                        |
|6    |ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ                                        |
|7    |Оқу - әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз ету картасы                   |
|8    |Әдебиеттер                                                            |





      1. Қолдану аймағы
  «Психогенетика» пәні бойынша  оқу-әдістемелік  кешен  «050503»  мамандығы
студенттеріне арналған. Пәнді оқу барысында студенттер  қажетті  іскерліктер
мен  дағдыларды  қалыптастыра  отырып,  пәннің  мазмұнын,   өзектілігі   мен
қажеттілігін,  саясатын  танып  біледі.  Пәнді   терең   зерттеуде   оқу   -
әдістемелік бірлестік негізгі басшылық етеді.
  2. Нормативтік нұсқама
  Осы  «Психогенетика» пәнінен оқу-әдістемелік кешен төмендегі құжаттардағы
барлық талаптар мен ұсыныстарға сай пән бойынша оқу  процесінің  ұйымдастыру
ретін белгілеп құрастырылған:
            5В050300-«психология»  мамандығы  бойынша  Мемлекеттік  Жалпыға
бірдей Оқу Стандарты ҚР МЖМБС  3.04.019-2011  Қазақстан  Республикасы  білім
және ғылым министрлігінің бұйрығымен бекітілген және күшіне енгізілген
  3. Жалпы жағдайлар
    - Оқытушының аты-жөні – Абдуллина Гульнар Кабдышеитовна;
    - Кафедра – «Психология»;
    - Байланыс ақпараты – оқу ғимараты № 1, кабинет 1212; тел. 35-93-89
    - Дәрістерді өткізу орны -  оқу кестесіне сай;
    - Пән атауы – «Психогенетика»
    - Кредиттер саны – 3;
    - Оқу жоспарының  сызбасы:
        3.1    Пәннің қысқаша мазмұны.
   Психогенетика – дифференциалды   психология  мен  психогенетика  арасында
орналасқан пәнаралық білімдер саласы. Оның зерттеу пәні  –  тұқымқуалаушылық
пен ортаның салыстырмалы рөлі  және  адамның  индивидуалды  –  психологиялық
ерекшеліктерін   қалыптастырудағы   өзара   әрекеттесуі   болып    табылады.
Индивидуалдық механизмдерін зерттеу  жалпы  психологиялық  мәселелерді  шешу
үшін қажет.
  3.2. Пәннің  мақсаты  –-  адамның  тұқымқуалаушылық,  жүре  пайда  болған
детерминанттар  түрінің  психологиялық  және  психофизиологиялық  қасиеттері
жайлы  ғылыми-теориялық   негіздерін,   маңыздылығын   түсіндіру.    Негізгі
зерттеу парадигмалары:  биологиялық,  әлеуметтік,  туа  пайда  болған,  жүре
пайда болған, тұқымқуалаушылық ұғымдарының мазмұнын талдау және меңгеру.  Әр
жеке  тұлғаның  генетикалық  сапасының  сандық  және  сапалық  көпгенділігі,
мультифакторлық интеллектуалдылық және  арнайы  қабілеттерін  ажырата  білу.
Адамдардың   дербес   және   тұлғалық   ерекшеліктерінің    психогенетикалық
негіздерін терең зерттеу. Пәнді өз  бетінше  нғұрлым  тереңірек  оқуға  және
алған білімдерді практикада қолдануға қызығу туғызу.


  3.3. Пәннің міндеттері:
  -  адамның  тұқымқуалаушылық  және  жүре  пайда  болған  психикалық  және
психофизиологиялық   қасиеттері    жайлы    ғылыми-теориялық    мәліметтерді
түсіндіру;
  - биологиялық, әлеуметтік, туа және жүре пайда  болған,  тұқымқуалаушылық
ұғымдарының мазмұнын талдау және меңгеру;
  -  тұлғаның  генетикалық  сапасының  сандық  және  сапалық  көпгенділігі,
мультифакторлық интеллектуалдылық және арнайы қабілеттерін ажырата білу;
  - дербес және тұлғалық ерекшеліктерінің психогенетикалық негіздерін терең
зерттеу.


  3.4. Пәнді оқып меңгеру нәтижесінде әрбір студенттің негізгі міндеттері:
    - Психогенетиканың  психология  ғылымдары  саласындағы  орнын,  маңызын,
      ерекшеліктерін білуге;
    - Тұқымқуалаушылық факторының жеке  адам  дербестігінің  қалыптасуындағы
      маңызы;
    - Эмбриондық дамудағы психикалық даму  мен  органикалық  жетілу  қызметі
      ретінде ми жетілуімен байланыстылығын ажыратуға;
    - Онто және  филогенезді  белсенділік  жүйесінің  дамуын  терең  зерттеп
      білуге;
    - Дамудың кәузалды – динамикалық себептерін;
    -  Психогенетикадан  меңгерген  білім;іскерлік  пен  дағдыны  тәжірибеде
      қолдана білуге.


        3.5. Курс пререквизиттері:


      • Жалпы биология
      • анатомия, физиология
      • жалпы психология
      • жас кезеңдік психология
      • дифференциалды психология.


       3.6. Курс постреквизиттері:


      • Психиатрия
      • Нейропсихология
      • Патопсихология
      • Психофизиология
      • салыстырмалы психология
      • әлеуметтік психология
      • заң психологиясы
      • қарым – қатынас психологиясы.


   Жұмыс оқу жоспарынан үзінді
   Кесте1


   |Курс |Семестр         |Кредит                  |Лекция                     |Семинар   |
|     |                |                        |лекция|семина|Сөж   |Сөжо   |          |
|     |                |                        |      |р     |      |       |          |
|1    |Психогенетика   |Психогенетика пәні мен  |2     |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |пәні мен ғылыми |әдістері. Адамның дербес|      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |зерттеу         |психологиялық           |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |әдістері.       |қалыптастырудағы        |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |тұқымқуалау мен орта    |      |      |      |       |8.2.5.    |
|     |                |факторлары.             |      |      |      |       |          |
|2    |Психогенетиканың|Адамның тұқым қуалау    |2     |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |қалыптасып дамуы|арқылы берілетін        |      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |                |психикалық қасиеттері.  |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |                |Психогенетиканың қазіргі|      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |жағдайы.                |      |      |      |       |8.2.5.    |
|3    |Егіздер         |Егіздер –               |2     |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |психогенетикасын|психогенетиканың негізгі|      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |ың зерттеу      |әдісі және зерттеу      |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |объектісі.      |объектісі. Егіздер      |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |әдісінің түрлері: бөлек |      |      |      |       |8.2.5.    |
|     |                |ортада өскен,           |      |      |      |       |          |
|     |                |монозиготалы,           |      |      |      |       |          |
|     |                |қадағалаушы егіз әдіс.  |      |      |      |       |          |
|4    |Психогенетиканың|Психогенетиканың        |2     |1     |1,5   |1,5    |8.1.1.    |
|     |генетикалық     |ғылыми-теориялық негізі.|      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |негіздері.      |Генетикалық негіздері   |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |                |туралы түсінік.         |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |                        |      |      |      |       |8.2.5.    |
|5    |Гендер мен тұқым|«Генотип»,  «Фенотип»,  |2     |1     |1,5   |1,5    |8.1.1.    |
|     |қуалаушылық     |«Аллель», «Реакция      |      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |                |нормасы» түсінігі.      |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |                |Аллельдердің өзара      |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |әрекеттену типтері      |      |      |      |       |8.2.5.    |
|6    |Г. Мендель      |Г. Мендельдің бірінші   |2.    |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |белгілерінің    |және екінші заңдары.    |      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |тұқымқуалаушылық|Менделизм.              |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |заңы            |Психогенетиканың        |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |қалыптасуындағы ролі    |      |      |      |       |8.2.5.    |
|7    |Психологиялық   |Психикалық аурулар жайлы|2     |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |аурулардың      |түсінік                 |      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |тұқымқуалауы    |Психикалық аурулардың   |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |                |шығу себептері          |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |                        |      |      |      |       |8.2.5.    |
|8    |Мендельдік емес |Мендельдік емес         |2     |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |генетика        |генетикаға сипаттама.   |      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |                |Хромосомалық            |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |                |абберациялар. Гаметалық |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |және соматикалық        |      |      |      |       |8.2.5.    |
|     |                |мутациялар              |      |      |      |       |          |
|9    |Хромосомалық    |Тұқым қуалайтын аурулар |2     |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |аурулар         |туралы түсінік.         |      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |                |Хромосомалық аурулар.   |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |                |                        |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |                        |      |      |      |       |8.2.5.    |
|10   |Мутациялық      |Мутациялар – тұқым      |2     |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |хағдайлар       |қуалайтын тұрақты       |      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |                |өзгерістер. Полиплоидия |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |                |және гетереоплоидия.    |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |Гендік мутациялар.      |      |      |      |       |8.2.5.    |
|11   |Генотип және    |Гендік орталық          |2     |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |орта            |эффектілері. Генотип –  |      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |                |орта корреляциялары.    |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |                |Генотип–орта өзара      |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |әрекеттесуі.            |      |      |      |       |8.2.5.    |
|12   |Психогенетикалық|Генетикалық және орта   |2     |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |зерттеу         |факторларының когнитивті|      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |                |функцияларының          |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |                |өзгермелілігіне әсері.  |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |Интеллектіні            |      |      |      |       |8.2.5.    |
|     |                |психогенетикалық        |      |      |      |       |          |
|     |                |зерттеу.                |      |      |      |       |          |
|13   |Темпераментті   |Жас кезеңдік            |2     |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |психогенетикалық|ерекшеліктерге          |      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |зерттеу         |байланысты              |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |                |темпераментттің         |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |генетикалық және орта   |      |      |      |       |8.2.5.    |
|     |                |детерминанттары.        |      |      |      |       |          |
|     |                |Темперамент және мінез. |      |      |      |       |          |
|14   | Мінез-құлық    |Мінез-құлық генетикасына|2     |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |қасиеттерінің   |сипаттама. ДНК          |      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |генетикалық     |молекуласы              |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |детерминизациясы|ДНК-ның құрылымы        |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |ДНК молекуласының       |      |      |      |       |8.2.5.    |
|     |                |формалары               |      |      |      |       |          |
|15   |Қозғалыстар     | Қозғалыстардың         |2     |1     |3     |3      |8.1.1.    |
|     |психогенетикасы |тұқымқуалаушылық негізі.|      |      |      |       |8.1.2.    |
|     |                |Жүйке жүйесінің         |      |      |      |       |8.1.3.    |
|     |                |физиологиялық           |      |      |      |       |8.2.3.    |
|     |                |механизмдермен          |      |      |      |       |8.2.5.    |
|     |                |байланыстылығы.Қозғалыст|      |      |      |       |          |
|     |                |арды зерттеудің         |      |      |      |       |          |
|     |                |психогенетикалық        |      |      |      |       |          |
|     |                |ерекшеліктері           |      |      |      |       |          |
|     |                |                        |30    |15    |45    |45     |          |



   5. СӨЖ және СӨЖО тапсырмалары




   |№  |                                Тақырыптары                   |сағат |
|   |                                                              |саны  |
|1  |Психогенетикалық пәні мен ғылыми зерттеу әдістері.            |2     |
|2  |Психогенетиканың қалыптасып дамуы                             |2     |
|3  |Егіздер психогенетиканың қалыптасып дамуы                     |2     |
|4  |Психогенетиканың негіздері                                    |2     |
|5  |Психологиялық аурулардың тұқымқуалауы                         |4     |
|6  |Хромосомалық ауытқулар                                        |3     |



      6.Баға қою саясаты:
   Оқытушының басшылығымен өтетін өзіндік (ОБСӨЖ)  жұмысының  көлемі  типтік
оқу жоспарына, пәннің жұмыс  оқу  бағдарламасына  сәйкес  анықталап  уақыты,
аудиториясы көрсетіліп оқу кестесіне енгізілген.
   СӨЖ  бақылау  түрлерін,  тәсілдерін  таңдауда  оқу  пәнінің  мақсаты  мен
міндеттерін,  бөлінген  сағат  көлемімен,  студенттердің   дайындық   сатысы
ескерілген.
   1.СӨЖ бойынша тапсырмалар өз уақытында міндетті түрде орындалуы тиіс.
   2.Мерзімінде орындалмаған тапсырмалар автоматты түрде төмен бағаланылады.
      Студенттердің пән бойынша  білімін  бақылау  келесі  нысандар  бойынша
жүргізіледі:
      Әрбір студент пән бойынша жеткілікті рейтинг алуы  үшін  белгілі  ұпай
санын жинуы тиіс. Ұпайлардың максималды саны:
   1-рейтинг нәтижесі бойынша 1-8 апталарда – 300 ұпай,
   2-рейтинг нәтижесі бойынша  9-15 апталарда – 300 ұпай.
   Пән бойынша семестрде максималды ұпай саны – 600.
       Ұпайлар келесі жұмыс түрлері үшін қойылады:
   1. Модульдар бойынша тапсырманы орындағаны үшін (1 және 3 модуль  бойынша
максимум 150 ұпай, 2-модуль бойынша – максимум 120 ұпай)
   2. Белсенділігі үшін (қатысу үшін  – 20 балл, белсенділігі үшін  максимум
100 ұпай)
   3. Межелік тестілерді орындағаны үшін (максимум 30 ұпайдан)
   Пән бойынша ұпайлардың бөлінуі төменде 5-кестеде берілген.
   Бақылау  мерзімдері  8-аптаның  соңы  және  15-аптаның  соңы.   Уақытында
өткізілмеген тапсырма мен тестерді 15-аптада тапсыруға  болады,  бірақ  егер
студент себепсіз уақытында орындамаса, оларға айыппұл салынып,  баллдың  60%
ғана қойылады.
7. Пән бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік кестесі

   Кесте 4

№Апталар1234567891011121314151Бақылау түрі--СхАжТсРК1РБ-ҒәТсСХКТс2РБ2СӨЖ ұпайлары0022222202222223СӨЖО ұпайлары0033333303333334Семинар ұпайлары004040404040400404040404040Барлығы:2270270
Белгілеулер: СХ-схема; Аж- аударма жұмысы; Ғә- Ғылыми әдебиетпен танысу; Тс.- терминологиялық  сөздікпен жұмыс; Р-реферат; Х-хабарлама; К-конспект; М-мысалдар; Т-тест
Бақылау түрлері
ағымды (апта сайын)
межелік (7-ші және 15-ші апталарда)
қорытынды (академиялық кезеңде бір рет өтіледі, емтихан немесе курстық жұмыс қорғау)                   
8. Әдебиеттер
8.1.Негізгі әдебиеттер:
8.1.1. И.В.Равич-Щербо,Т.М.Марютина, Е.А.Григоренко. Психогенетика.М.,2009.
8.1.2. Бегімқұл Б., Төлегенов С. Медициналық генетика негіздері: Оқулық.-Астана; Фолиант, 2008.
8.1.3. Равич - Щербо И.В. Исследование психогенетики человека //Вопросы психологии.2007/5.
8.1.4. Байшукуров А.К. Психогенетика; Учебное пособие.- Алтаты: Қазақ университеті, 2008. – 102с..
8.1.5. Актуальные проблемы генетики поведения. / Под редак.Федорова В.К. Ленинград, 2005.
8.1.6. Бочков Н.П. Генетические основы комплексного изучения человвека. М., 2007 
8.1.7. Булаева К.Б. Генетические основы психофизиологии человека. М, 2001. 
8.1.8. Проблемы генетической психофизилогии человека. Сб.под. ред.Ломова Б.Ф., Равич - Щербо И.В. М., 2008.
8.1.9. Ушаков Г.К. Особенности развития близнецов. М.,2007.
8.1.10. Беляев Д.К. Генетика, общество, личность.!/ Фролов И.т.(отв.ред.).Человек в системе наук. М.,2009.
8.1.11. Данилова Н.Н. Психофизиологическая диагностика функциональных состояний. М.,2002.
8.1.12. Корочкин Л.И. Генетическая регуляция процессов нейрогенеза. М., 2007.
8.1.13. Асмолов А.Г., Петровский В.А. О динамическом подходе к психологическому анализу деятельности // Вопросы психологии. 2008. № 1.
8.1.14. Очерки теории темперамента. М., 2004. С. 74.
8.1.15. Бородин Ю. М. К вопросу о социально-психологических аспектах происхождения первобытной общины // Принципы историзма в познании социальных явлений. М., 2002. С. 228.
8.2.Қосымша әдебиеттер:
8.2.1 Н.Ф. Реймерс. Краткий словарь биологических терминов. М., «Просвещение», 2005.
8.2.2. Чарльз Дарвин. Происхождение видов путем естественного отбора. М., «Просвещение», 2007.
8.2.3. Н.Ф. Реймерс. Популярный биологический словарь. – М.: Наука, 2000.
8.2.4. Талызина Н.Ф. и др. Природа индивидуальных различий: опыт изучения близнецовым методом. МГУ,2001.
8.2.5. Левонтин Р. Человеческая индивидуальность.:наследственность и среда. М., 2003.
 8.2.6. Холодная М.А. Психология интеллекта: парадоксы и исследования. М., 2007.
8.2.7. Малых С.Б. Исследования генетической детерминации ЭЭГ человека. М., 2006.  
8.2.8. Гальтон Ф. Наследственность таланта. М., 2006.
8.2.9. Эфроимсон В.П. Генетика этики и эстетики. М., 2005.
8.2.10. Спрингер С., Дейч Г. Левый мозг, правый мозг. М., 2003.
8.2.11. Канаев И.И. О влиянии среды на развитие высшей нервной деятельности.  //Природа. 2004. №4, с 107-110.
8.2.12. Корчкин Л.И. Физиологическая и биологическая феногенетика. Физиологическая генетика и генетика поведения. Л., 2001. с. 92-148
8.2.13. Дубинин Н.П. Новое в современной генетике. М., 2006.
8.2.14. Анохин А.П. Генетические основы нейрофизиологических особенностей человека М., 2002. 
8.2.15. Дубинин Н.П. Успехи современной генетики. М., 2007.
Пәндер