Файл қосу

Фитоценоздың құрамы



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                   |
|СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                |
|Оқу әдістемелік кешенінің  |ПОӘК              |ПОӘК                       |
|құжаты  3 деңгейлі         |                  |042-18-22.1.111/02-2013    |
|ПОӘК                       |Басылым № 1       |                           |
|Студентке арналған         |18.09.2013ж.      |                           |
|«Геоботаника» пәнінің      |                  |                           |
|бағдарламасы               |                  |                           |






                 5В060700 – «Биология» мамандығына арналған


                                «Геоботаника»

                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                   ПӘННІҢ СТУДЕНТКЕ АРНАЛҒАН БАҒДАРЛАМАСЫ





















                                 Семей, 2013




Алғы сөз
1. құрастырылды
Құрастырушы: _______________  «____»___________20____   А.Б.Исмагулова  «Мал
шаруашылығы және  аңшылықтану,  морфология  негіздерімен»  кафедрасының  аға
оқытушы, биология магистрі

2. талқыланды
«Мал шаруашылығы  және аңшылықтану, морфология негіздерімен» кафедрасының
отырысында
Хаттама  №__    «__»_____20___ж

Кафедра меңгерушісі ___________  С.Тугамбаева

2.2. Аграрлық  факультеттің оқу - әдістемелік кеңесінің отырысында
Хаттама  №__    «__»_____20___ж

Төрағасы  __________ А.Тлеубаева

3. бекітілді
Университеттің оқу - әдістемелік кеңесінің
отырысында қаралып, баспаға ұсынылды
Хаттама  №__    «__»_____20___ж

ОӘК төрағасы _____________Г.Искакова






 . алғаш   рет  еҢгізілген
 .











                                   Мазмұны


      1 Колдану саласы.
        2 Пәндердің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
          3  Пәндерді оқып-білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар
          4  Курс форматы
          5  Курс саясаты
          6  Баға қоюдың саясаты
          7  Әдебиеттер
































     1. ҚОЛДАНУ САЛАСЫ
      1.1 Оқытушы және пән туралы мәліметтер
         – Исмагулова А.Б.
        -«Мал шаруашылығы және аңшылықтану, морфология негіздерімен»
        -Байланыс ақпараты – телефоны 442898, № 5 оқу ғимараты
        -Сабақ өтетін бөлмелер - № 212
        Пәннің аты: «Геоботаника»
         Кредит саны: 3 (үш)

      1.2  Пәннің қысқаша сипаттамасы:
 «Биология» мамандығының студенті түлегі  «Геоботаника» (фитоценоз,  өсімдік
қауымдастығы  туралы)  пәнін  зерделеу  нәтижесінде  кәсіптік   білімділікке
қойылатын мына талаптарға дайын болуға міндетті.
      1.3  Пәнді оқытудың мақсаты:
Фитоценоздың  эволюциясымен,  құрамымен,  ортасымен,  реттелуімен  таныстыру
студенттерге баяндау, оны оларға меңгерту.
         1.4  Пәнді зерделеудің негізгі міндеттері:
Оқу үрдісінде студент фитоценоздың құрамы, ортасы, дамуы және
таксономиясының негізін білуі тиіс. Ол үшін тиісті геоботаникалық  ғылыми
зерттеулердің әдістерін жеткілікті деңгейде меңгеруі қажет.
         1.5 Зерделеу нәтижесі
      Пәнді зерделеу нәтижесінде студент міндетті:
-  білу  өсімдіктен  бөлініп  алынған  жасушалардың  құрылысын   материалдық
көзқарасымен    олардың дамуын, жетілуін зерттеу;
- игеру фитоценоздың құрамы, ортасы, дамуы және     таксономиясының  негізін
жете білуді үйрену;
- меңгеру зертханалық сабақтарда студенттер препараттармен  жұмыс      жасау
 әдістерін меңгеру;
- иемдену геоботаникалық ғылыми  зерттеу  жұмыстарын  жүргізуге  іс  жүзінде
байланысты зерттеу;

1.7. Курстың пререквизиті:
1.7.1.Өсімдіктану
1.7.2.Жалпы биология
1.7.3.Экология” курстарынан негізгі білімдері болуы қажет.

1.8. Курстың постреквизиті:
1.8.1.Өсімдіктер физиологиясы
1.8.2. Өсімдіктер географиясы
1.8.3 экология пәндерін оқыған кезде қолданылады.

     2. ПӘНДЕРДІҢ  МАЗМҰНЫ  ЖӘНЕ САБАҚ  ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ БӨЛУ



|№ рет|Дәрістердің тақырыптары және|Дәріс  |Зертханал|ОБСӨЖ    |СӨЖ    |Әдебиет|
|саны |қысқаша мазмұны             |       |ық       |         |       |тер    |
|1    |2                           |3      |4        |5        |6      |7      |
|Модуль1 Өсімдіктер қауымдастығының бірлестігі                        |       |
|Блок 1 Фитоценоз құрамы                                              |       |
|1    |Kіріспе. Геоботаника міндеті|1      |2        |1.5      |4.5    |7.1    |
|     |мен мақсаты. Даму тарихы    |       |         |         |       |       |
|     |.Басқа ғылымдармен          |       |         |         |       |       |
|     |байланысы.                  |       |         |         |       |       |
|2    |Фитоценоз. Фитоценоз туралы |1      |2        |1.5      |4.5    |7.2    |
|     |түсінік.                    |       |         |         |       |       |
|3    |Фитоценоздың құрамы  -      |1      |2        |1.5      |4.5    |7.3    |
|     |синморфология. Өсімдіктердің|       |         |         |       |7.4    |
|     |тіршілік формалары.         |       |         |         |       |       |
|     |Экобиоморфа.                |       |         |         |       |       |
|4    |Фитоценоздың құрылысы.      |1      |2        |1.5      |4.5    |7.2    |
|     |Фитоценоздың түрлік құрамы. |       |         |         |       |7.4    |
|     |Фитоценоздың ярустылығы.    |       |         |         |       |       |
|     |Фитоценоздың өміршеңдігі.   |       |         |         |       |       |
|     |Жиілігі. Синузия.           |       |         |         |       |       |
|Блок2 Синэкология                                                    |       |
|5    |Фитоценоздың ортасы-        |1      |2        |1.5      |4.5    |7.1    |
|     |синэкология. Эдасфера       |       |         |         |       |7.4    |
|     |ценготикалық орта ретінде.  |       |         |         |       |       |
|     |Жарық режимі.Ауа құрамы. Ауа|       |         |         |       |       |
|     |ағыны.                      |       |         |         |       |       |
|6    |Топырақ ценотикалық орта    |1      |2        |1.5      |4.5    |7.2    |
|     |ретінде. Топырақ түзілісі.  |       |         |         |       |7.4    |
|     |Биоценотикалық горизонттар. |       |         |         |       |       |
|7    |Ценотикалық ортаның су      |1      |2        |1.5      |4.5    |7.3    |
|     |ерекшеліктері. Су режимінің |       |         |         |       |7.4    |
|     |типтері.                    |       |         |         |       |       |
|8    |Фитоценоздағы биологиялық   |1      |2        |1.5      |4.5    |7.2    |
|     |процестер- синбиология.     |       |         |         |       |7.4    |
|     |Өсімдіктердің көбеюі.       |       |         |         |       |       |
|     |Қауымдастықтағы             |       |         |         |       |       |
|     |организмдрдің трофикалық    |       |         |         |       |       |
|     |байланыстары. Автотрофтар.  |       |         |         |       |       |
|     |Гетеротрофтар. Мутуализм.   |       |         |         |       |       |
|     |Сапротофтар.                |       |         |         |       |       |
|Модуль 2 Популяциялық консорция                                      |       |
|Блок 1 Биотрофикалық, саптрофикалық, экотропика                      |       |
|9    |Консорция. Түрлік консорция.|1      |2        |1.5      |4.5    |7.1    |
|     |Популяциялық эндоконсорттар.|       |         |         |       |       |
|     |Эпиконсорттар. Комменсалдар.|       |         |         |       |       |
|10   |Даралардың және популяцияның|1      |2        |1.5      |4.5    |7.3    |
|     |ассосациялануы.             |       |         |         |       |7.4    |
|     |Биотрофикалық,              |       |         |         |       |       |
|     |сапротрофикалық,            |       |         |         |       |       |
|     |экотопикалық ассосациялану. |       |         |         |       |       |
|Блок 2 Синценогенез, сукцессия, биоценоз.                            |       |
|11   |Фитоценоздың динамикасы-    |1      |2        |1.5      |4.5    |7.3    |
|     |синдинамика. Ғасырлық жылдық|       |         |         |       |7.4    |
|     |және тәуліктік өзгеру       |       |         |         |       |       |
|     |режимдері.                  |       |         |         |       |       |
|12   |Фитоценоздың                |1      |2        |1.5      |4.5    |7.2    |
|     |ауысуы-синценогенез.        |       |         |         |       |7.4    |
|     |Синдинамикалық              |       |         |         |       |       |
|     |сукцессия.Экзодинамикалықсук|       |         |         |       |       |
|     |цесия. Синценогенездегі     |       |         |         |       |       |
|     |циклдік құбылыстар.         |       |         |         |       |       |
|13   |Фитоценоздың                |1      |2        |1.5      |4.5    |7.1    |
|     |эволюциясы-фитоценогенез.   |       |         |         |       |7.4    |
|     |Биотоценогенез. Биоценоз.   |       |         |         |       |       |
|     |Фитоценоздың                |       |         |         |       |       |
|     |географиясы-синхрология.    |       |         |         |       |       |
|     |Фитоценоздың және тұрлердің |       |         |         |       |       |
|     |ареалы.                     |       |         |         |       |       |
|Блок 3 Өсімдіктердің зоналарға бөлінуі                               |       |
|14   |Өсімдіктердің зоналарға     |1      |2        |1.5      |4.5    |7.2    |
|     |бөлінуі. Өсімдік            |       |         |         |       |7.4    |
|     |қауымдастығы мен түрлердің  |       |         |         |       |       |
|     |экотопикалық араласуы.      |       |         |         |       |       |
|15   |Фитоценоздың таксономиясы   |1      |2        |1.5      |4.5    |7.4    |
|     |мен систематикасы.          |       |         |         |       |       |
|     |Факторальды анализ.         |       |         |         |       |       |
|     |Морфологиялық және          |       |         |         |       |       |
|     |экологиялық, биоэкологиялық |       |         |         |       |       |
|     |классификация.              |       |         |         |       |       |
|     |                            |15     |30       |22.5     |67.5   |135    |



3. Пәндерді оқып-білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар

      Оку үрдісіне белсенді қатысу, уй тапсырмасын ынтамен орындау,  сабакта
карама-карсы байланысты колдау,  ұжымдық  жұмыска  жәрдемдесу,  ұқыпты  және
міндеті  болу  қажет.  Курстарыен  және  оқытушылармен  ашық,  шыдамды   да,
мейірімді болған жөн.
    Пән барысы. Оқылатын дәрісте кейінгі  ғылымның  көкейтесті  мәселелері,
қазіргі  жетістіктері  мен  жаңалықтары  айтылады.  Өткізілетін  зертханалық
сабақтарда организмнен алынып,  жасалған  жасушалар,  препараттарын  тікелей
зерттеп,   электронды   микроскопта   көрінетін   микробейнелерді    талдап,
зерделейсіздер. Пәннiң әр дәрiсiнен кейiн ұсынылған  сұрақтар  мен  тестерге
жауап берiп, оған қайтаратын жауапты жинақтап қорытып, күмәндiк туса,  алдын
ала дәрiстен оқып, оны толық түсiнiп, дәрiске, сабаққа  дайын  болып  келген
жөн.

   4. Курс форматы


     Қатынасу: дәрiс, зертханалық сабақтарға мiндеттi түрде қатынасу  керек.
Егерде қандайда болмасын себептермен сiз  оларға  қатынаса  алмасаңыз,  онда
барлық меңгере алмаған материалға жауапкер боласыз. Мiнез –  құлық:  Студент
ар  кодексiн:   мiнез-құлық   этикасын   сақтауы   керек.   Сабаққа   кешiгу
кешiрiлмейтiн қылық. Сабақ үстiнде оқу тәртiбiн жиi  бұзушылар  дәрiсханадан
шығарылып  жiберiледi,  немесе  бүкiл  курс   бойынша   «қанағаттанарлықсыз»
бағамен   жазаланады.   Бақылау   тапсырмалары.   Олар   сөзсiз   орындалып,
белгiленген  мерзiмде  тапсырылуы  қажет.  Кешiгiп  орындалған   жұмыстардың
бағасы өзiнен -  өзi  төмен  болады.  Межелiк  бағалау:  Межелiк  бағалаудың
қортындысы сабақ қатысуы мен үлгерiмiне, студенттердiң белгiленген  мерзiмге
өз бетiмен жұмыс орындауына, сабақта  ауызша  немесе  жазбаша  түрде  берген
жауабына, межелiк бақылау  қортындысына  байланысты  қойылады.  Көшiрiп  алу
және  бiреудiң  шығармасын  толық  немесе  жарым-жартылай  өз  атымен  ұрлап
пайдалану: Қандай да болмасын көшiрiп алу немесе бiреудiң шығармасын  толық,
не жарым-жартылай өз  атымен  ұрлап  пайдалану  (басқа  студенттерден  дайын
тапсырма  және  шешiмдер  көшiрмесiн   пайдалану)   дәрiсханадан   шығарумен
тоқтатылады немесе «қанағаттанарлықсыз» бағамен жазаланады.


   5. курс саясаты

Бірігіп жұмыс істеу барысында біз келесідей тәртіпті  ұстанамыз:
    • Оқытушымен студент бір-біріне сыйластықпен қарау керек.
    • Кез келген тәртіп бұзушылықтар жазаланады, ал белсенді жұмыс керісінше
      мадақталады.
    • Сабаққа кешікпеу және сабақты босатпау.
    • Білімді бағалау баллды-рейтингті жүйе бойынша жүргізіледі.

   6.Баға қоюдың саясаты


       «Геоботаника» пәнінен балдық көрсеткіш
                                                                     2 кесте
|Апта      |Бақылау түрі                          |Балл саны|Ескерту        |
|1         |2                                     |3        |4              |
|          |1-мен 7 апта аралығындағы барлық сабақ|30       |               |
|          |түрлеріне қатысуы                     |         |               |
|1         |Ағымдағы бақылау 16 балл. СОӨЖ 7 балл.|35       |               |
|          |СӨЖ 12 балл                           |         |               |
|2         |Ағымдағы бақылау 16 балл. СОӨЖ 7 балл.|35       |               |
|          |СӨЖ 12 балл                           |         |               |
|3         |Ағымдағы бақылау 16 балл. СОӨЖ 7 балл.|35       |               |
|          |СӨЖ 12 балл                           |         |               |
|4         |Ағымдағы бақылау 16 балл. СОӨЖ 7 балл.|35       |               |
|          |СӨЖ 12 балл                           |         |               |
|5         |Ағымдағы бақылау 16 балл. СОӨЖ 7 балл.|35       |               |
|          |СӨЖ 12 балл                           |         |               |
|6         |Ағымдағы бақылау 16 балл. СОӨЖ 7 балл.|35       |               |
|          |СӨЖ 12 балл                           |         |               |
|7         |1 аралық бақылау                      |60       |               |
|1-мен 7 апта аралығындағы оқу нәтижелері бойынша|300      |               |
|қорытынды баллдар                               |         |               |
|          |8-бен 15 апта аралығындағы барлық     |30       |               |
|          |сабақ түрлеріне қатысуы               |         |               |
|8         |Ағымдағы бақылау 15 балл. СОӨЖ 5 балл.|30       |               |
|          |СӨЖ 10 балл                           |         |               |
|9         |Ағымдағы бақылау 15 балл. СОӨЖ 5 балл.|30       |               |
|          |СӨЖ 10 балл                           |         |               |
|10        |Ағымдағы бақылау 15 балл. СОӨЖ 5 балл.|30       |               |
|          |СӨЖ 10 балл                           |         |               |
|11        |Ағымдағы бақылау 15 балл. СОӨЖ 5 балл.|30       |               |
|          |СӨЖ 10 балл                           |         |               |
|12        |Ағымдағы бақылау 15 балл. СОӨЖ 5 балл.|30       |               |
|          |СӨЖ 10 балл                           |         |               |
|13        |Ағымдағы бақылау 15 балл. СОӨЖ 5 балл.|30       |               |
|          |СӨЖ 10 балл                           |         |               |
|14        |Ағымдағы бақылау 15 балл. СОӨЖ 5 балл.|30       |               |
|          |СӨЖ 10 балл                           |         |               |
|15        |2 аралық бақылау                      |60       |               |
|8-бен 15 апта аралығындағы оқу нәтижелері       |300      |               |
|бойынша қорытынды баллдар                       |         |               |
|Емтихан бойынша қорытынды баллдар               |400      |               |
|Академиялық мерзгіл бойынша қорытынды баллдар   |1000     |               |




7. Әдебиеттер.

Негізгі әдебиеттер:
7.1. Б. А. Быков. Геоботаника. Изд. « Наука» Алма-Ата. 1978.
7.2. Б.А. Быков. Введение в фитоценология. М. 1979.
7.3. Рабатнов. Т.А. Фитоценология. М. 1979.
7.4. Н. Мұхитдинов «Геоботаника» Алматы, 2011.
Қосымша әдебиеттер:
7.1. Быков. Б. А. Геоботанический словарь. Алма-Ата. 1973.




















Пәндер