Файл қосу

Физиканы оқыту әдістемесі



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ
                        БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
                      СемЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы
МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 деңгейлі СМК құжаты             |ПОӘК               |ПОӘК 042-18-38.28/02-2014 |
|ПОӘК                              |                   |                          |
|Студентке арналған  пәннің        |№ 2 басылым        |                          |
|бағдарламасы                      |25.06.2014 ж.      |                          |
|«Мектеп оқушыларын зерттеу        |                   |                          |
|жұмысына дайындау әдістемесі»     |                   |                          |










                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

          «Мектеп оқушыларын зерттеу жұмысына дайындау әдістемесі»
                     5В011000 – «Физика» мамандығы үшін

                             СТУДЕНТКЕ АРНАЛҒАН
                             ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ















                                    Семей
                                    2014

                                  Алғы сөз
1. ӘЗІРЛЕГЕН

Құрастырушы:                   «25»  06  2014ж.     Сыдықова  Ж.Қ.,  п.ғ.к.,
доцент м.а.,

 физика кафедрасы

2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 «Физика» кафедрасы отырысында


«25»  06     2014ж., №10    хаттама

Кафедра             меңгерушісі,              п.ғ.д.,              профессор
С.С.Маусымбаев

2.2 Физика-математика факультетінің оқу-әдістемелік бюросының
отырысында

«26»  06  2014ж., №6 хаттама

Төрайымы                                                Қ.А.Батырова

3. БЕКІТІЛДІ
Университететің  Оқу-әдістемелік   Кеңесінің   отырысында   басып   шығаруға
мақұлданған және ұсынылған
« 11 »   09    2014ж., № 6     хаттама

ОӘК төрағасы                                        Г.К.Искакова


4 11.09.2013 орнына ЕНГІЗІЛІП ОТЫР














                                   Мазмұны


|1.  |Жалпы ережелер                                                |4    |
|2.  |Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу     |5    |
|3.  |Пәнді оқып білу жөніндегі әдістемелік нұсқаулық               |7    |
|4.  |Курс форматы                                                  |7    |
|5.  |Курс саясаты                                                  |8    |
|6.  |Баға қоюдың саясаты                                           |8    |
|7.  |Әдебиет тізімі                                                |9    |































1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер:
Сыдықова Ж.Қ., педагогика ғылымдарының кандидаты‚ доцент м.а.
Физика кафедрасы
Байланыс ақпараты – оқу ғимараты №3, кабинет №304
Сабақ өткізу орны – дәрісхана  № 303, 307,306
Берілген пән бойынша кредиттер саны - 3

1.2 Пәннің қысқаша мазмұны:
«Мектеп оқушыларын  зерттеу  жұмысына  дайындау  әдістемесі»  пәні  бакалавр
дайындау барысында маңызды орын  алады  және  «Физика»  мамандығында  оқитын
студенттер үшін негізгі пәндер  блогының  міндетті  бөлігі  болып  табылады,
өйткені студенттерге  профессионалды  жұмыс  барысында  көп  нәрсені  біліп,
істей алу тиіс.

1.3 Пәнді оқып-білудің мақсаты
      Оқушылардың әлемнің  ғылыми  суреттемесін  (картинасын)  диалектикалық
тұрғыдан  түсінуін  және  табиғатты  танудың   ғылыми   сипаты   аймағындағы
әдіснамалық  білімдерін  кеңейтуге  әсер   ететін   әдістемелік   жұмыстарды
қарастыру.


1.4 Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті:
      -студенттерді физикадан оқушылардың зерттеу іскерліктерін (эксперимент
барысын бақылау, өлшеулер жүргізу, құбылысты моделдеу, талдау) жүзеге  асыру
үшін  қажетті  ғылыми  танымның  негізгі  әдістері  жайындағы   түсініктерін
дамытуға мүмкіндік беретін әдістемелермен таныстыру;
      -оқушылардың  ақпараттармен  жұмыс  істей  алу   іскерлігін   дамытуға
бағытталған мұғалімнің жұмыс әдістемесін талдау;
      -оқушылардың ұжымдық қарым-қатынастарын ұйымдастыру, өзбетімен  жүзеге
асыру іс-тәжірибеін дамытуға қажетті шарттарды қарастыру;
      -оқушылардың үздіксіз білім алу қажеттігін дамытуға мүмкіндік  беретін
мұғалім жұмысының формаларымен таныстыру.

1.5 Оқып-білудің нәтижелелері:
      Пәнді оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды:
    •  физикадан  оқушылардың  зерттеу  іскерліктерін  (эксперимент  барысын
      бақылау, өлшеулер жүргізу, құбылысты моделдеу,  талдау)  жүзеге  асыру
      үшін қажетті ғылыми танымның негізгі әдістері  жайындағы  түсініктерін
      дамытуға мүмкіндік беретін әдістемелерді білуі тиіс;
    •  оқушылардың  ақпараттармен  жұмыс  істей  алу   іскерлігін   дамытуға
      бағытталған мұғалімнің жұмыс әдістемесін игеруі тиіс;
    • оқушылардың ұжымдық қарым-қатынастарын ұйымдастыру,  өзбетімен  жүзеге
      асыру іс-тәжірибені дамытуға қажетті шарттарды игере білуі тиіс;
    • оқушылардың үздіксіз білім алу қажеттігін дамытуға  мүмкіндік  беретін
      мұғалім жұмысының формаларын меңгеруі тиіс;
    • оқушыларды ғылыми-зерттеу жұмысына дайындаудың әдіс-тәсілін, шарттарын
      түсінуі тиіс;
    • мектеп оқушыларын зерттеу  жұмысына  тарта  білу,  оқушыларды  ғылыми-
      зерттеу жұмысына баулы дағдысына ие болуы керек;
    • мектеп оқушыларының ғылыми-зерттеу жұмысын ұйымдастырудың әртүрлі әдіс-
      тәсілдерін ұйымдастыру дағдысын алуы керек.

1.6 Курстың пререквизиттері:
1.6.1 механика
1.6.2 молекулалық физика

1.7Курстың постреквизиттері:
1.7.1 Физиканы оқыту теориясы
1.7.2 Физиканы оқыту әдістемесі

2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
                                                                     1 кесте
|№   |Тақырып атауы             |Сағаттар                             |Әдебиет  |
|т/б |                          |                                     |         |
|    |                          |Дәріс  |ПС     |ЗС   |ОБӨЖ   |БӨЖ    |         |
|1.  |Кіріспе. Оқушылар         |1      |1      |1    |1      |2      |11,      |
|    |іскерлігінің мотивациясы. |       |       |     |       |       |Б.13-15  |
|    |Оқушыларды курстың мақсаты|       |       |     |       |       |         |
|    |мен міндеттерімен         |       |       |     |       |       |         |
|    |таныстыру.                |       |       |     |       |       |         |
|2.  |Физикадан ғылыми-зерттеу  |1      |1      |1    |1      |2      |17,Б.    |
|    |жұмыстарының              |       |       |     |       |       |18-19;   |
|    |ерекшеліктері. Іргелі және|       |       |     |       |       |18, Б.   |
|    |қолданбалы зерттеулер.    |       |       |     |       |       |25-26    |
|3.  |Зерттеу тақырыбының       |1      |1      |1    |1      |5      |3,       |
|    |өзектілігі ұғымы. Зерттеу |       |       |     |       |       |Б.9-11;  |
|    |тақырыбын таңдау.         |       |       |     |       |       |18,      |
|    |                          |       |       |     |       |       |Б.10-17  |
|4.  |Зерттеудің ғылыми         |1      |1      |1    |1      |5      |18, Б.   |
|    |аппараты: зерттеу нысаны  |       |       |     |       |       |10-16    |
|    |(объектісі), зерттеу пәні,|       |       |     |       |       |         |
|    |мақсаты, зерттеудің       |       |       |     |       |       |         |
|    |міндеттері. Зерттеу       |       |       |     |       |       |         |
|    |болжамы.                  |       |       |     |       |       |         |
|5.  |Ғылыми әдебиеттермен жұмыс|1      |1      |1    |2      |6      |18, Б.   |
|    |жасау негізі.             |       |       |     |       |       |17-18    |
|6.  |Зерттеудің негізгі        |1      |1      |1    |1      |6      |18, Б.   |
|    |бағыттарын өңдеу.         |       |       |     |       |       |10-16    |
|7.  |Ғылыми танымның теориялық |1      |1      |1    |2,5    |2      |18,      |
|    |әдістері. Ғылыми танымның |       |       |     |       |       |28-30;   |
|    |әдістері ретінде          |       |       |     |       |       |17, Б.   |
|    |талдаудың, салыстырудың,  |       |       |     |       |       |25-26    |
|    |индукцияның мәні.         |       |       |     |       |       |         |
|8.  |Моделдеу ғылыми танымның  |1      |1      |1    |2      |2      |14,      |
|    |әдісі ретінде. Моделдеу,  |       |       |     |       |       |Б.202-204|
|    |моделдеудің негізгі       |       |       |     |       |       |         |
|    |ұғымдары мен принциптері. |       |       |     |       |       |         |
|    |Моделдер типі.            |       |       |     |       |       |         |
|9.  |Физикалық құбылыстардың   |1      |1      |1    |1      |2      |14,      |
|    |теориялық моделдерін құру |       |       |     |       |       |Б.125-129|
|    |кезіндегі  математикалық  |       |       |     |       |       |         |
|    |әдістердің ролі.          |       |       |     |       |       |         |
|10. |Ғылыми танымның           |1      |1      |1    |2      |6      |17,      |
|    |эмпирикалық әдістері.     |       |       |     |       |       |Б.45-46; |
|    |Бақылау және оның ғылыми  |       |       |     |       |       |18,      |
|    |танымның әдісі ретіндегі  |       |       |     |       |       |Б.32-33  |
|    |мәні.                     |       |       |     |       |       |         |
|11. |Ғылыми танымның әдісі     |1      |1      |1    |2      |6      |17,      |
|    |ретінде эксперименттің    |       |       |     |       |       |Б.40-46; |
|    |мәні. Эксеприментті       |       |       |     |       |       |18,      |
|    |жүргізу үшін материалдар  |       |       |     |       |       |Б.30-33  |
|    |мен қондырғыларды таңдау. |       |       |     |       |       |         |
|12. |Эксперименттік            |1      |1      |1    |2      |6      |9,       |
|    |мәліметтерді өңдеу және   |       |       |     |       |       |Б.23-26  |
|    |интерпретациялау.         |       |       |     |       |       |         |
|    |Эксперимент нәтижелерінің |       |       |     |       |       |         |
|    |қолданылу шекарасын       |       |       |     |       |       |         |
|    |анықтау.                  |       |       |     |       |       |         |
|13. |Өлшеу нәтижелерін өңдеу   |1      |1      |1    |2      |5,5    |9,       |
|    |және қателіктерді бағалау.|       |       |     |       |       |Б.23-26  |
|    |Өлшеу нәтижелерін ңдеу    |       |       |     |       |       |         |
|    |әдістері. Дәлдік және     |       |       |     |       |       |         |
|    |ақиқаттылық, нақтылық     |       |       |     |       |       |         |
|    |ұғымдары.                 |       |       |     |       |       |         |
|14. |Зерттеу жұмыстарындағы    |1      |1      |1    |       |6      |9,       |
|    |қателіктерді есептеу.     |       |       |     |       |       |Б.23-26  |
|    |Негізгі қорытындыларды    |       |       |     |       |       |         |
|    |тұжырымдау.               |       |       |     |       |       |         |
|15. |Зерттеу жұмысын рәсімдеуге|1      |1      |1    |2      |6      |18,      |
|    |қойылатын талаптар.       |       |       |     |       |       |Б.10-17  |
|    |Зерттеу тақырыбы бойынша  |       |       |     |       |       |         |
|    |баяндамалар мен тезистерді|       |       |     |       |       |         |
|    |рәсімдеу.                 |       |       |     |       |       |         |
|    |БАРЛЫҒЫ:                  |15     |15     |15   |22,5   |67,5   |         |

3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛЫҚ
    «Мектеп оқушыларын зерттеу жұмысына дайындау әдістемесі»  курсын  оқыту
өзара байланысты бес форматты қажет етеді: дәріс, практикалық  сабақ,  ОБӨЖ-
оқытушының білім алушымен өздік жұмысы, және  БӨЖ  –  білім  алушының  өздік
жұмысы.
    Дәрістер конспектілері материалды игеруге негіз болып табылады. Дәрісте
конспект жазуға әрбір студент міндетті.  Конспектті  оқулықтардан  және  оқу
құралдарынаналынған  материалмен  толықтырып,  жазып  алған   өте   пайдалы.
Конспектіні  лектор  беретін  кеңестер  кезінде   де   толықтыруға   болады.
Практикалық (семинар) сабағына дайындалуда келесі қажет болады:  практикалық
сабақтың тақырыбына сәйкес оқу  құралдардан  және  дәріс  материалы  бойынша
ұсынылған  теориялық   материалдарды   зерттеу;   практикум   немесе   нақты
әдістемелік   нұсқаулардан   жұмыстың    мазмұнымен,    қажетті    құралдар,
карточкалар,  сабақ  жоспарларын,  күнтізбелік  жоспар  жасау;   зертханалық
сабақта студенттер берілген тақырып бойынша демострациялар  мен  зертханалық
жұмыстарды  орындаулары  керек.  ОБӨЖ  және  БӨЖ  күнделікті  және  міндетті
дайындықты талап етеді, нақты тапсырма бойынша  орындалады  және  күнделікті
оқытушымен  тексеріледі.   Аудиториядан   тыс   өздік   жұмыста   студенттер
әдебиетпен  жұмыс  істеп,   үй   тапсырмасын   орындап,   практикалық   және
зертханалық сабақтарға дайындалады.
4 КУРС ФОРМАТЫ
   «Мектеп оқушыларын зерттеу жұмысына дайындау әдістемесі» – 3 кредит.
   Курс бойынша 50  минуттық  дәріс,  50  минуттық  практикалық  сабақ,  100
минуттық зертханалық сабақ және 50 минуттық  ОБӨЖ  аптасына  1  рет  болады.
Дәрістерге,  практикалық  сабаққа,  зертханалық  сабаққа,  ОБӨЖ-ге  қатысуға
студент  міндетті.  Себепсіз  босатылған  сабақтар   қайталап   оқытылмайды.
Жазбаша   үй   тапсырмалары   (ЖҮТ)   көрсетілген    уақытта    өткізілмесе,
қабылданбайды, сондықтан студент белгілі бір  балын  жоғалтады.  Практикалық
сабақтар  студентті  өздігінен  жұмыс  істеуге  үйретеді,  ойлау   қабілетін
арттырады, сондықтан сабаққа нұсқаудағы сұрақтарға толық  жауап  беріп  және
тәжірибе жүргізу үшін кейбір физикалық ұғымдар  мен  шамалардың,  құбылыстар
мент  процестердің  мәнін  анықтамалық  кітаптан  тауып,  физика   есептерін
шығарып келуі керек. Сол жағдайда ғана тәжірибелік жұмысқа  толық  қорытынды
жасауға  болады.  Сабаққа  дайын  емес  студент  практикалық  сабаққа   және
зертханалық сабаққа жіберілмейді, қосымша сабақ жүргізілмейді.
5 курс саясаты
      Студент пәнді оқып-білу үрдісінде  белсенді  және  өздік  қабілеттерін
көрсету  міндетті,  қалып  келу,  себепсіз  сабақтан   қалу,   дер   уақытта
жұмыстарды тапсырмау  және  оқу  үрдісінде  пассивті  болуда  баллдарды  алу
түрінде штрафтар салынады.
6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
    Апта  және  бақылау  түрлері  бойынша  баллдардың   таратылуы   кестеде
келтірілген
   «Мектеп оқушыларын зерттеу жұмысына дайындау әдістемесі»  пәні бойынша
                            баллдардың таратылуы
                                                                     2 кесте
|Апта |Бақылау түрі                                 |Балдардың  |Қосымша      |
|     |                                             |барлығы    |             |
|1-7  |Аудиториялық сабақтарына қатысу және даярлық |30         |             |
|3    |Практикалық сабақ                            |25         |             |
|5    |Практикалық сабақ                            |25         |             |
|4    |Зертханалық сабақ                            |25         |             |
|6    |Зертханалық сабақ                            |25         |             |
|6    |Білім алушының өздік жұмысы                  |90         |             |
|     |1 аралық бақылау                             |80         |             |
|1 апта мен 7 апта аралығында оқу нәтижелері бойынша|300        |             |
|балдардың барлығы                                  |           |             |
|8-15 |Аудиториялық сабақтарына қатысу және даярлық |30         |             |
|9    |Практикалық сабақ                            |25         |             |
|11   |Практикалық сабақ                            |25         |             |
|10   |Зертханалық сабақ                            |25         |             |
|12   |Зертханалық сабақ                            |25         |             |
|14   |Білім алушының өздік жұмысы                  |90         |             |
|15   |2 аралық бақылау                             |80         |             |
|8 апта мен 15 апта аралығында оқу нәтижелері       |300        |             |
|бойынша балдардың барлығы                          |           |             |
|Емтихан балдарының барлығы                         |400        |             |
|Академиялық мерзімде балдардың барлығы             |1000       |             |

7.ӘДЕБИЕТ

1. Негізгі әдебиет
7.1.1 Теория и методика обучения физике в школе: общие  вопросы  //под  ред.
С.Е. Каменецкого, М.: 2000
7.1.2 Теория и методика обучения физике в школе: частные вопросы //под  ред.
С.Е. Каменецкого,  М.: 2000
7.1.3  Бугаев  А.И.  Методика   преподавания   физики   в   средней   школе:
теоретические основы. - М.: Просвещение, 1981
7.1.4 Л.И.Анциферов, И.М.Пищиков Практикум по методике и технике школьного
физического эксперимента: Учебн.пособие для студентов пед.ин-тов по физ.-
мат. спец. –М.: просвещение, 1984. -255с.
7.1.5 Межпредметные связи курса физики в средней школе//под ред.  Ю.И.  Дик,
И.К.Турышева.- М.: Просвещение, 1987
7.1.6Учебное   оборудование   по   физике   в   средней   школе//под    ред.
А.А.Покровского. М.: Просв.1973
7.1.7Демонстрационный    эксперимент    по    физике.    Ч.1,2.//под    ред.
А.А.Покровского. М.: Просв.1968
7.1.8  Фронтальные  лабораторные   работы   по   физике   в   7-11   классах
общеобразовательных учреждений //под ред. В.А.Бурова, -М.,1996
7.1.9 Физический практикум  для  классов  с  углубленным  изучением  физики:
дидактический материал: 9-10кл.  //под  ред.  Ю.И.Дик,  О.Ф.Кабардина.-  М.:
Просвещение, 1993
7.1.10 Методика факультативных  занятий  по  физике:  пособие  для  учителей
//под ред. О.Ф.Кабардина, В.А.Орлова.- М.: Просвещение, 1988
7.1.11 Усова  А.В.,  Бобров  А.А.  Формирование  учебных  умений  и  навыков
учащихся на уроке физики. – М.: Просвещение, 1988
7.1.12 Бурсиан Э.М. Задачи по физике  для  компьютера.  –  М.:  Просвещение,
1991
7.1.13   Методика   преподавания   физики   ч.1,2   //под   ред.В.П.Орехова.
А.В.Усовой.-М.: Просв.,1980
7.1.14  Смирнов  А.В.  Методика  применения  информационных   технологий   в
обучении физике. Учеб.пособие. -М.:Академия., 2008. -240с
  15. сова А.В. Практикум по решению физических задач: Для  студентов  физ.-
      мат.фак. /А.В.Усова, Н.Н.Тулькибаева М.: Просвещение, 2001, - 206с.
7.1.16  Симакин  М.В.  Методика  решения  задач  по  физике  для  10  класса
естественно-математического направления, Кокшетау: Келешек – 2030,  2008.  –
120с.
7.1.17 Физиканы оқыту методикасы 6-7. Тұп нұсқасының  редакциясын  басқарған
В.П.Орехов пен А.В.Усова. Алматы 1978.
7.1.18   М.Құдайқұлов,   Қ.Жаңабергенов   Орта   мектепте   физиканы   оқыту
әдістемесі. Алматы, 1998.
7.1.19   Физикадан   факультатив   сабақтар   методикасы.   Түп   нұсқасының
редакциясын басқарған О.Ф.Кабардин, Алматы, 1985.
7.2 Қосымша әдебиет:
7.2.1 Оценка качества подготовки выпускников основной школы по физике. М.:
Дрофа, 2000.
7.2.2 Оценка качества  подготовки  выпускников  средней  (полной)  школы  по
физике. М.: Дрофа, 2001.
7.2.3 Кассандрова О.Н., Матвеев А.Н. Методика решения задач по  молекулярной
физике. М.: Изд-во Моск.унив-та, 1982
7.2.4 Ланина И.Я. Формирование познавательных интересов учащихся  на  уроках
физики.М.: Просвещение, 1985
7.2.5 Л.А.Сена Сборник вопросов и задач по физике. Учебн.пособие.  М.:Высшая
школа, 1986
7.2.6 Бурсиан Э.В. Физические приборы. Учебн.пособие. М.: Просвещение, 1984
7.2. 7 Физика в школе.- мерзімдік басылым
7.2.8 ФМИ – мерзімдік басылым
7.2.9 Газета «Первое сентября», приложение Физика - периодическое издание
7.2.10 7-11 кластарға арналған физика оқулықтары








Пәндер