Файл қосу

Тәрбиеші педагогтың рөлі
















                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                           «Әсер ету психологиясы»
            мамандық үшін 5В010300 - «Педагогика және психология»



                     ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ


















                                    Семей
                                    2014
                                  Алғы сөз
1 ҚҰРАСТЫРЫЛҒАН
Құрастырушы: ___________ 30.08.2014 ж. Джумажанова Г.К., псх.ғ.к.,  доценті,
кафедра «Педагогикалық психология»

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 Кафедра мәжілісінде «Педагогикалық психология»
Хаттама № 1 «03» 09. 2014 ж.
Кафедра меңгерушісі _______________ Джумажанова Г.К.

2.2   Факультеттің   педагогика   оқу-әдістемелік    бюросының    отырысында
қарастырылды
Хаттама № 1 «05» 09. 2014 ж.

Төрайымы _________________ Ахметова Т.Ш.



3 БЕКІТІЛГЕН
Университеттің оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде қаралып, баспаға ұсынылды
Хаттама № 1 «11»  09. 2014 ж.

Төрайымы ________________ Искакова Г.К.

4 №2 БАСПА 11.09.2014 ж. БАСПА №1 05.09.2013 жылғы ОРНЫНА













































                                   Мазмұны

        1. Қолдану саласы
        2. Нормативтік сілтемелер
        3. Жалпы ережелер
        4. Оқу пәнінің (модульдің)мазмұны
        5. Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптарының тізімі
        6. Оқу-әдістемелік әдебиетімен қамтамасыз ету картасы
        7. Әдебиеттер
      1 ҚОЛДАНУ САЛАСЫ


      Пәннің оқу-әдістемелік кешеннің  құрамындағы  оқытушыға  арналған  пән
бойынша «Әсер ету психологиясы» бағдарламасы  5В010300  –  «Педагогика  және
психология» мамандығы бойынша оқитын.


      2 НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР
      Аталған оқытушыға арналған  бағдарлама  «Әсер  ету  психологиясы»  пән
бойынша оқу үдерісін ұйымдастыру тәртібін келесі құжаттардың  талаптары  мен
ұсыныстарына сай бекітеді:
      5В010300 «Педагогика және психология» мамандығының  6.08.067-2010,  ҚР
Білім және ғылым  министрлігінің  2011  жылғы  «08»  тамыз  №349  бұйрығымен
бекітілген, ҚР МЖМБС мемлекеттік жалпыға бірдей міндетті білім стандарты;
      - 5В010300 - «Педагогика  және  психология»  мамандығының  типтік  оқу
жоспары;
      - СТУ 042-ГУ-4-2014 Университет стандарты  «Пәндердің  оқу-әдістемелік
кешендерін әзірлеуге және рәсімдеуге жалпы талаптары»;
      - ДП 042-1.01-2014 Құжатталған  рәсімдеме  «Пәндердің  оқу-әдістемелік
кешендерінің құрылымы және мазмұны».


      3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


      3.1 Пәннің қысқаша мазмұны
      Пән студенттерді  әлеуметтік  әсер  ету  және  шартты  өзгерту  жұмысы
негізінде оқытуға бағытталған. Берілген сұрақ бойынша соңғы  он  жыл  ішінде
зерртеудің  көптеген  түрлері  пайда  болды,  ол  әлеуметтік  негізге   және
тұлғалық әсер етуге бағытталған. Мотивация түсінігіне, эффективті  жағдайға,
тұлғалық қызығушылықтарына деген ұмтылыс тағы да біртұтас жетістікке  жетуде
ғылыми  ойларды,  өзарабайланыстылықтың  кешенді   түсінігін   және   шартты
өзараәрекетіне  көңіл   аударады(эмоция   және   мінез-құлықтың   когнитивті
процесінің нәтижесі).  Маңызды   теоретикалық  ашылулар  болашақ  мамандарға
психологиялық  әсер  ету  заңдылықтары  арасындағы  өзара  байланысты   және
күнделікті  өмірдегі  маңызды   аспектілерді    табуға   мүмкіндігін   ашуға
шақырады.  Пән  мазмұнында  әлеуметтік  әсер  ету,   сендіру,   орын   беру,
конформизм, беделдікке бағыну,  диссонанс,  түсініспеушіліктер  коммуникация
сияқты тақырыптарға  ерекше назар  аударылады
      3.2 Пәнді оқу мақсаты:
      Студенттерді құрылым жүйесі шектеуінде  бір-біріне  әсер  етудің  жеке
компоненттерін, сонымен  қатар  ішкі  факторлардың  белгілі  бір  рөлдерімен
атныстыру.
      3.3 Пәнді оқудың негізгі міндеттері:
    - «Әсер ету  психологиясы»  білімін  практикалық  қолдану  мүмкіншілігін
      анықтау;
    - Берілген материалды болашақ мамандардың, олардың тұлғалық  өсуін  және
      болашақтағы жұмыста іскерлікпен  пайдалану  негізінде  әсер  ету  үшін
      оқытуға қолданылған;
    -  Практикалық  психологияның  жаңа  горизонттарын   адамның   іс-әрекет
      сферасына кәсіби, іскерлік, тұлғалық әсер ету мақсатында ашып көрсету;


    - Психологиялық әсер ету  мәселесін  зерттеу  үшін  студенттерді  өзінің
      ғылыми ізденісіне бағытталуы.
      3.4. Білімді алу нәтижесі:
      Пәнді оқу нәтижесінде білімалушы міндетті:
      білу:
         – әсер ету түсінігін және оның жеке ерекшеліктерін
         – әсер ету жұмысының құрылымы, оның негізгі кезеңдерінің мазмұны
         – әсер етудің этикалық нормалары;
      игеру:
         – психологиялық-педагогикалық талаптарын;
         – әсер ету мәдениетін;
         – әсер ету құралдарымен;
         – пәннің категориялық аппаратымен
      ұғып алу:
         – мәселені іздеуді жүзеге асыру,  тақырыпты  таңдау  және  зерттеу
           бағдарламасын өңдеуді;
         – мәселенің өзектілігін нақтылау, педагогикалық этикетті
         –  психологиялық  зерттеу  әдістерін  нақтылау  мен  талдау   және
           алынған мәліметтерді өңдеуді;
      түсіну:
         – қоғамдағы тәсер етудің рөлін;
         –  жоспарлауға  талап   және   психологиялық   зерттеудің   барлық
           кезеңдерін ұйымдастыруды.
      3.5. Пән пререквизиттері:
      Жалпы психология, психология және адам дамуы,  педагогика,  философия,
әлеуметтік психология
      3.6. Пән постреквизиттері:
      жоқ
      3.7. Жұмыс оқу жоспарынан үзінді:
                                                                     1 кесте


      |Курс                                                            |Семестр  |
|1                                                               |2        |
|Дәріс сабақтары                                                           |
|Модуль 1. Кіріспе                                                         |
|Тақырып 1. Әсер ету психологиясына кіріспе                      |2        |
|Әсер ету психологиясы пәні, мазмұны және міндеттері Басқа да    |         |
|психология салаларымен байланысы. Әсер ету психологиясы пәнінің |         |
|рөлі                                                            |         |
|Тақырып 2. Тұлғаның қоршаған ортаға бейімделуі                  |2        |
|Тұлға және қоршаған орта Әлеуметтік орта әсері  Тәрбиеші        |         |
|педагогтардың білімін жетілдіру жүйесі, жолдары.                |         |
|Модуль 2. Әлеуметтік әсер етудің негізі                         |         |
|Тақырып 3. Үдерістер және орта                                  |2        |
|Қазіргі қоғамдағы тәрбиеші-педагог. Тәрбиеші педагогтың рөлі    |         |
|Тәрбиеші педагогтардың білімін жетілдіру жүйесі, жолдары.       |         |
|Тақырып 4. Мінез-құлыққа әсер ету. Мінез-құлықтың өзгеруі       |2        |
|Тәрбиешінің психологиялық,этикалық сапалары. Тәрбиеші-педагог   |         |
|тұлғасына қойылатын талаптар жүйесі. Тәрбиеші іскерлігі және    |         |
|шеберлігі                                                       |         |
|Тақырып 5. Ішкі ықпалдың ерекшеліктері. Құрылымға мінез-құлық   |3        |
|арқылы әсер ету                                                 |         |
|Тәрбиеші-педагог тұлғасының моделі. Педагогқа тән қасиеттер:    |         |
|сөйлеу мәдениеті, сөз қоры;                                     |         |
|шығармашылық, жаңашылдық;                                       |         |
|педагогикалық мәдениеттің жоғары деңгейі.                       |         |
|№3 модуль. Іс-әрекеттің әртүрлі сферасында тұлғаға әсер етуі              |
|Тақырып 6. Сендіру арқылы құрылымды өзгерту                     |2        |
|Педагогтың кәсіби қызметінің ерекшеліктері.Тәрбиешінің          |         |
|педагогикалық қарым-қатынас шеберлігі.                          |         |
|Тақырып 7. Әсер етуге бағыну және қарсы шығу                    |2        |
|Отбасы  тәрбиесіне сипаттама. Жаңұя тәрбиесінің міндеттері мен  |         |
|ерекшеліктері                                                   |         |
|Тақырып 8. Іс-әрекеттің әртүрлі сферасында тұлғаға әсер ету:    |3        |
|дұрыс шешімнің құқықтық жүйесі                                  |         |
|Отбасы және балабақша.Отбасының балаға  әсері. Балабақшаның бала|         |
|тәрбиесі                                                        |         |
|Тақырып 9. Тұлғаның психикалық денсаулығының                    |3        |
|әлеуметтік-психологиялық негіздері                              |         |
|Тәрбиеші және бала Тәрбиешінің  балаға  әсері                   |         |
|Тақырып 10. Тұрмыстық өмір психологиясы. Жеке өмір психологиясы |3        |
|Баланың жас ерекшелігі. Мектеп жасына дейінгі баланың танымдық  |         |
|процесінің дамуы. Мектеп жасына дейінгі баланың психологиялық   |         |
|жағдайы                                                         |         |
|Тақырып 11. Психотерапия. Психотерапия сендіруші ақпарат ретінде|3        |
|Мектеп жасына дейінгі балалардың жас ерекшелігі. Психологиялық  |         |
|жағдайы                                                         |         |
|Тақырып 12. Әлеуметтік әсер ету. Когнитивті- бихевиориальды,    |3        |
|атрибуционалды терапия                                          |         |
|Тәрбиешінің кәсіби қызметінің ерекшеліктері. Тәрбиеші-педагогтың|         |
|педагогикалық қарым-қатынас шеберлігі.                          |         |
|Барлығы                                                         |30       |
|Зертханалық сабақтары                                           |         |
|-                                                               |-        |
|Тәжірибелік/семинар сабақтары                                   |         |
|№1 Тәжірибелік. Әсер ету және мінез-құлық                       |1        |
|1. Әлеуметтендіруді оқыту нәтижесінде мінез-құлықтың өзгеруі    |         |
|2. Әлеуметтік үйрету теориясы                                   |         |
|3. Үйрету және нығайту                                          |         |
|4. Мақұлдау және мақұлдамау                                     |         |
|№2 Тәжірибелік. Психологиялық денсаулыққа әлеуметтік            |1        |
|психологиялық жолдар                                            |         |
|1. Қоршаған орта                                                |         |
|2. Психологиялық қолдау формасы                                 |         |
|3. Массалық сенім                                               |         |
|4. Тұрмыстық және жеке өмірдің психологиялық негіздері          |         |
|№3 Тәжірибелік. Әлеуметтендіруді оқыту нәтижесінде              |1        |
|мінез-құлықтың өзгеруі                                          |         |
|1. Тәрбие әдістері мен тәсілдері жөнінде түсінік                |         |
|2. Тәрбие құрал жабдығы                                         |         |
|3. Психологиялық-педагогикалық білім құрылымының категории,     |         |
|терминдері және анықтамасы                                      |         |
|№4 Тәжірибелік. Басшының ұжымға әсері                           |1        |
|1. Этика түсінігі.                                              |         |
|2. Түсіндіру әдістері.                                          |         |
|3. Этикалық сұхбат                                              |         |
|4. Өнеге-өрнек әдісі                                            |         |
|№5 Тәжірибелік. Әлеуметтік әсер етудің негізі                   |1        |
|1. Үдерістер және орта.                                         |         |
|2. Әсер етудің үш көзі: мінез-құлық, когниция, құрылым.         |         |
|3. Әлеуметтік психология бағыттары                              |         |
|№6 Тәжірибелік.. Мінез-құлықтың өзгеруі                         |1        |
|1. Мақұлдау және мақұлдамау.                                    |         |
|2. Конформизм. Беделдікке бағыну.                               |         |
|3. Ішкі әлемнің ерекшелігі.                                     |         |
|№7 Тәжірибелік. Ішкі ықпалдың ерекшеліктері                     |1        |
|1. Құрылымға мінез-құлық арқылы әсер ету.                       |         |
|2. Атрибуция және өзіндікатрибуция.                             |         |
|3. Өзін сендіру. Өзін ақтау.                                    |         |
|№8 Тәжірибелік. Сендіру арқылы құрылымды өзгерту                |1        |
|1. Седіретін ақпарат.                                           |         |
|2. Сендіру процесінің кезеңдері.                                |         |
|3. Зейін. Түсінік.Қабылдау.                                     |         |
|№9 Тәжірибелік. Құрылымды өзгерту негізіндегі шарт пен          |2        |
|мінез-құлық.                                                    |         |
|1. Шартты құру, бекіту, мінез-құлыққа өту.                      |         |
|2. Әсер етуге бағыну және қарсы шығу.                           |         |
|3. Құрылымның когнитивті негіздері.                             |         |
|4. Қарсыласуды жеңіп шығу. Түсініспеушіліктер.                  |         |
|№10 Тәжірибелік. Іс-әрекеттің әртүрлі сферасында тұлғаға әсер   |2        |
|ету: дұрыс шешімнің құқықтық жүйесі.                            |         |
|1. Адалды. Шындық. Куәгерлердің көрсеткіштері. Қорғаушы         |         |
|жұмысының ерекшеліктері.                                        |         |
|2. Ұжымды басқару. басқарушыға деген талап. Басқару стилі.      |         |
|Ұжымды жетістікпен басқару шарты.                               |         |
|3. Педагогикалық әсер ету. Тұлғаға және оның ерекшеліктеріне    |         |
|педагогикалық әсер ету.                                         |         |
|№11 Тәжірибелік. Тұлғаның психикалық денсаулығының              |1        |
|әлеуметтік-психологиялық негіздері.                             |         |
|1. Тұрмыстық өмір психологиясы. Жеке өмір психологиясы.         |         |
|2. Тұлғаның психологиялық денсаулығы- психосоматика негіздерінің|         |
|психологиялық теория мәселесі ретінде. (Вайс, Инглиш).          |         |
|3. Цивилизация аурулары. Денсаулық психологиясы мәселесіне      |         |
|типологиялық бағыт.                                             |         |
|№12 Тәжірибелік. Психотерапия. Әлеуметтік әсер ету              |2        |
|1. Психотерапия сендіруші ақпарат ретінде.                      |         |
|2. Когнитивті- бихевиориальды, атрибуционалды терапия.          |         |
|3. Диссонанс и психотерапия                                     |         |
|Барлығы                                                         |15       |


5 БІЛІМАЛУШЫЛАРДЫҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАР ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ
      5.1. Әсер ету қаруы
      5.2. Өзара ауысу  (конфликтісіз қарым-қатынас негіздері )
      5.3. Әлеуметтік дәлел.Әлеуметтік дәлел принциптері.
      5.4. Сыйласымдылық және қарым-қатынас стилі.
      5.5. Ішкі үйлесімділік тұлға психикалық денсаулығының негізі  ретінде.

      5.6. Ішкі әсер етудің ерекшеліктері.
      5.7.  Педагогикалық  әсер  ету.  Тұлғаға  және  оның   ерекшеліктеріне
педагогикалық әсер етудің негіздері.


6 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ
                                                                     3 кесте


      |Әдебиеттер және              |Экземплярлар  |Студенттердің |Қамтамасыздық   |
|оқу-әдістемелік құжаттар     |саны          |саны          |пайыз           |
|Агеев В.С. Межгрупповое      |4             |1             |20              |
|взаимодействие. - М., 1995   |              |              |                |
|Социальная психология и этика|4             |1             |40              |
|делового общения. –М., 1995  |              |              |                |
|Грейсон С. Десять условий    |3             |1             |10              |
|преуспевания. – М., 1996     |              |              |                |
|Донцов А.И. Психология       |2             |1             |40              |
|коллектива. – М.,1996        |              |              |                |
|Зимбардо Ф. Психология       |2             |1             |42              |
|влияния. –С-Петербург, 2002  |              |              |                |
|Чалдини Р. Психология        |7             |1             |100             |
|влияния. –С-Петербург, 2002  |              |              |                |


7 ӘДЕБИЕТТЕР
      7.1 Негізгі әдебиеттер:
      7.1.1. Агеев В.С. Межгрупповое взаимодействие. - М., 1990.
      7.1.2 Социальная психология и этика делового общения. –М., 1995
      7.1.3. Грейсон С. Десять условий преуспевания. – М., 1994
      7.1.4. Зимбардо Ф. Психология влияния. – С-Петербург, 2002
      7.1.5. Донцов А.И. Психология коллектива. – М.,1994
      7.1.6. Чалдини Р. Психология влияния. – С-Петербург, 2002
      7.1.7. Поляков В.А. Технология карьеры. – М., 1995.
      7.2 Қосымша әдебиеттер:
      7.2.1. Андреева Г.А. Социальная психология. – М.: Наука, 1994.
      7.2.2. Асмолов А.Г. Психология личности. – М.: Наука, 1990.
      7.2.3. Битянова М.Р. Социальная психология. – М.: Наука, 1994.
      7.2.4. Козлов А.В.  Деловая психология. – М.: Наука, 2002.




Пәндер