Файл қосу

Сабақтас құрмалас сөйлемнің жасалу жолдары




|ҚАЗАҚСТАН    РЕСПУБЛИКАСЫ  БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ  МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                     |
|3-деңгейлі СМЖ               |                 |                               |
|құжаты                       |ПОӘК             |                               |
|                             |                 |ПОӘК  042-16.1.32/03-2013      |
|ПОӘК «синтаксистік           |______2013 жылғы |                               |
|стилистика» пәніне арналған  |№ басылым        |                               |
|оқу-әдістемелік материалдар  |                 |                               |






          5В011700 «Қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығына  арналған
                          «Синтаксистік стилистика»

                      ПӘНІНІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ




               СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ























                                    СЕМЕЙ
                                    2013



КІРІСПЕ

Құрастырушы: Жақсыбаева Фарида Задақызы қазақ тілінің теориясы мен
әдістемесі кафедрасының доценті, филология ғылымдарының кандидаты


Қазақ тілі теориясы мен әдістемесі кафедрасының отырысында бекітілген.
/«___»__________ж. № __ хаттама/


Кафедра меңгерушісі: __________ Жұмағұлова Ә.М.

Филология  факультетінің оқу -әдістемесі кеңесінде талқыланған.
 «___»________ж.  № __ хаттама


Филология  факультетінің Ғылыми кеңесінде бекітілді.
«___»________ж.  № __ хаттама

Филология  факультеті
ОӘК төрайымы, _________________Муканова К.К.































                                   Мазмұны

1                                                                      Жалпы
ережелер....................................................................
..............................
2                 Пәнді                 оқытудың                 әдістемелік
нұсқаулықтары...............................................
3                    Курс                    саясаты                     мен
форматы.....................................................................
......
4                                                                    Бағалау
саясаты.....................................................................
................................
5      Пәннің      мазмұны      және      сағаттарды      сабақ       түріне
шағу.......................................
6                     ОСӨЖ                     және                      СӨЖ
мазмұны.....................................................................
.....
7                             Әдебиеттер                              тізімі
............................................................................
..............




























   1.  ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1. Оқытушы туралы деректер: Жақсыбаева Фарида Задақызы
Кафедра: қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі
Кафедраның мекен-жайы:
Ақпараттық  қатынас:
Кафедрада болатын уақыты:  9.00-17.00
Сабақ өтетін орын: №8 ғимарат
Кредит саны: 3

1.2. Пән туралы деректер
   Атауы: Синтаксистік стилистика
   Кредит саны -3


   1.3. Оқу жоспарын үзінді:

|Курс      |Семестр   |Кредит    |Дәріс            |Тәжіри     |ОСӨЖ          |
|          |          |саны      |                 |белік      |              |
|А         |4,00      |95-100    |Үздік            |22-7       |91-93,5       |
|А-        |3,67      |90-94     |Өте жақсы        |20-21      |86-90         |
|В+        |3,33      |85-89     |Жақсы            |18-19      |81-85         |
|В         |3,00      |80-84     |Жақсы            |16-17      |76-80         |
|В-        |2,67      |75-79     |Жақсы            |14-15      |71-75         |
|С+        |2,33      |70-74     |Қанағаттанарлық  |13         |66-70         |
|С         |2,00      |65-69     |Қанағаттанарлық  |12         |61-65         |
|С-        |1,67      |60-64     |Қанағаттанарлық  |11         |56-60         |
|Д+        |1,33      |55-59     |өту ұпайы        |10         |51-55         |
|Д         |1,00      |50-54     |өту ұпайы        |9          |48-50         |
|Ғ         |0,00      |0-49      |өту ұпайы        |8          |47            |

«Синтаксистік   стилистика»  пәні  бойынша  15   аптаға   бөлінген    дәріс,
практикалық,  ОСӨЖ,  СӨЖ  тапсырмаларының  ұпай  саны  берілген.  Әр  аптада
қойылған ұпайлар бойынша  8-15 апталарда  межелік  бақылау   тапсырмаларының
қорытындысы  қойылады. 8-15 апталарда  ең жоғарғы көрсеткіші –  270  ұпайдан
жинау   шарт.  Әр  аптадағы  жинау  керек   ұпай   сандары   кестеде   нақты
көрсетілген.


   4. ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САҒАТТАРДЫ САБАҚ ТҮРІНЕ ШАҒУ

  5.1 Пәннің міндеті: Синтаксистік стилистика жайында түбегейлі білім беру.
           Пән бойынша тапсырмалар орындау және тапсыру кестелері.

|№   |Тақырыптар аты                 |Сағат саны                        |
|    |                               |Дәріс    |Тәжір   |ОЖ-СӨЖ  |СӨЖ   |
|1   |Сөз тіркесінің табиғаты және   |1        |        |        |2     |
|    |оған тән белгілер              |         |        |        |      |
|2   |Есімді және етістікті сөз      |1        |        |        |2     |
|    |тіркестері                     |         |        |        |      |
|3.  |Сөздердің сөйлем мүшесі        |1        |        |        |      |
|    |болуының негізгі шарттары      |         |        |        |      |
|4.  |Сөйлемнің тұрлаулы мүшелері.   |1        |1       |2       |3     |
|    |Бастауыш. Баяндауыш.           |         |        |        |      |
|5.  |Сөйлемнің тұрлаусыз мүшелері.  |1        |1       |1       |1     |
|    |Анықтауыш.                     |         |        |        |      |
|6   |Толықтауыш.   Пысықтауыш.      |1        |        |        |1     |
|7.  |Сөйлемнің бірыңғай мүшелері.   |1        |        |3       |3     |
|    |Үйірлі мүше.   Айқындауыш мүше.|         |        |        |      |
|8.  |Сөйлемдегі сөздердің орын      |1        |        |        |3     |
|    |тәртібі.                       |         |        |        |      |
|9.  |Жай сөйлемнің айтылу мақсатына |1        |1       |2       |3     |
|    |қарай түрлері.                 |         |        |        |      |
|10  |Жай сөйлемнің құрылымдық       |1        |        |        |      |
|    |типтері                        |         |        |        |      |
|11  |Атаулы сөйлем.                 |1        |        |        |2     |
|12  |Бір мүшелі сөйлем.             |1        |        |        |3     |
|13. |  Күрделенген жай сөйлемдер    |1        |1       |1       |2     |
|14. |Бөлшектенген жай сөйлемдер     |1        |        |1       |2     |
|15. |Құрмалас сөйлемге тән белгілер |1        |        |        |3     |
|16. |Салалас құрмалас сөйлем.       |1        |        |        |2     |
|17. |Мезгілдес, себептес салалас    |1        |1       |1       |3     |
|    |құрмалас сөйлем                |         |        |        |      |
|18. |Қарсылас, шартты салалас       |1        |1       |1       |2     |
|    |құрмалас сөйлем                |         |        |        |      |
|19  |Кезектес, талғаулы салалас     |1        |1       |1       |2     |
|    |құрмалас сөйлем                |         |        |        |      |
|20. |Түсіндірмелі, салыстырмалы     |1        |1       |1       |2     |
|    |салалас құрмалас сөйлем        |         |        |        |      |
|21. |Көп компонентті салалас        |1        |1       |1       |3     |
|    |құрмалас сөйлем                |         |        |        |      |
|22  |Сабақтас құрмалас сөйлем       |1        |        |        |3     |
|23  |Мезгіл бағыныңқылы және        |1        |1       |1       |3     |
|    |мезгілдес сабақтас құрмалас    |         |        |        |      |
|    |сөйлем                         |         |        |        |      |
|24  |Қарсы бағыныңқылы және шартты  |1        |1       |1       |3     |
|    |бағыныңқылы сабақтас құрмалас  |         |        |        |      |
|    |сөйлем                         |         |        |        |      |
|25  |Түсіндірмелі және салыстырмалы |1        |1       |1       |3     |
|    |сабақтас құрмалас сөйлем       |         |        |        |      |
|26  |Салыстырмалы, мақсат           |1        |1       |1       |2     |
|    |бағыныңқылы және амал          |         |        |        |      |
|    |бағыныңқылы сабақтас құрмалас  |         |        |        |      |
|    |сөйлем                         |         |        |        |      |
|27  |Көп бағыныңқылы сабақтас       |1        |        |1       |2     |
|    |құрмалас сөйлем                |         |        |        |      |
|28  |Аралас құрмалас сөйлем         |1        |1       |1,5     |2     |
|29  |Күрделі синтаксистік тұтастық  |2        |1       |1       |2     |
|30  |Бөгде сөз және оның тыныс      |1        |        |        |2,5   |
|    |белгілері                      |         |        |        |      |
|    |                               |30       |15      |22,5    |67,5  |



    5.3. Дәрістік сабақтар тізбесі


    |№  |Тақырыбы      |Дәріс сабақтарының мазмұны       |Сағат |Әдебиет|Ескерту |
|   |              |                                 |саны  |тер    |        |
|1  |Есімді және   |Сөз тіркесінің табиғаты және оған|1     |1,3,5,1|        |
|   |етістікті сөз |тән белгілер                     |      |5      |        |
|   |тірестері     |Сөздердің тіркесу тәсілдері мен  |      |       |        |
|   |              |байланысу формалары туралы       |      |       |        |
|   |              |көзқарастар Сөз тіркесінің       |      |       |        |
|   |              |түрлері                          |      |       |        |
|2  |Есімді және   |Есімді тіркестер туралы жалпы    |1     |1,2,3,4|        |
|   |етістікті сөз |түсінік Қабыса байланысқан есімді|      |,5,10  |        |
|   |тірестері     |сөз тіркестері Матаса байланысқан|      |       |        |
|   |              |есімді сөз тіркестері Меңгеріле  |      |       |        |
|   |              |байланысқан есімді сөз тіркестері|      |       |        |
|   |              |Етістікті тіркестер туралы жалпы |      |       |        |
|   |              |түсінік Қабыса байланысқан       |      |       |        |
|   |              |етістікті сөз тіркестері         |      |       |        |
|   |              |Меңгеріле байланысқан етістікі   |      |       |        |
|   |              |сөз тіркестері                   |      |       |        |
|3  |Сөздердің     |Қазіргі қазақ тілінің синтаксисі |1     |1,3,4, |        |
|   |сөйлем мүшесі |пәні және оның зерттеу  нысаны;  |      |5,25   |        |
|   |болуының      |Синтаксистің басқа салалармен    |      |       |        |
|   |негізгі       |байланысы; Қазақ тіл білімінде   |      |       |        |
|   |шарттары      |синтаксистің зерттелуі.          |      |       |        |
|   |              |Сөйлем мүшесіне тән белгілер,    |      |       |        |
|   |              |түрлері                          |      |       |        |
|4  |Сөйлемнің     |Бастауыш, оның мағыналық,        |1     |8,11,22|        |
|   |тұрлаулы      |тұлғалық белгілері. Бастауыш     |      |,18    |        |
|   |мүшелері.     |болатын сөз таптары.Баяндауыш.   |      |       |        |
|5  |Сөйлемнің     |Сөйлемнің тұрлаусыз мүшелері.    |1     |5,11,21|        |
|   |тұрлаусыз     |Анықтайыш, оның түрлері          |      |       |        |
|   |мүшелері.     |                                 |      |       |        |
|   |Анықтауыш.    |                                 |      |       |        |
|6  | Толықтауыш.  |Толықтауыш, оның түрлері.        |1     |1,2,5,8|        |
|   |Пысықтауыш    |Пысықтауыш, оның түрлері         |      |,10,13 |        |
|7. |Сөйлемнің     |Бірыңғай мүшелердің өзіндік      |1     |1,2,6,9|        |
|   |бірыңғай      |белгілері. Оларды байланыстыратын|      |,11    |        |
|   |мүшелері.     |жалғаулықтар. Бірыңғай тұрлаулы, |      |       |        |
|   |              |тұрлаусыз мүшелер.Үйірлі мүше,   |      |       |        |
|   |              |йқындауыш мүше                   |      |       |        |
|8. |Сөйлемдегі    |Сөйлемдегі сөздердің орын тәртібі|1     |8,9,11,|        |
|   |сөздердің орын|Инверсияланған сөйлемдер         |      |12,14  |        |
|   |тәртібі       |                                 |      |       |        |
|9. |Жай сөйлемнің |Хабарлы сөйлемдер Сұраулы        |1     |1,10,17|        |
|   |айтылу        |сөйлемдер; Лепті сөйлемдер.      |      |,15    |        |
|   |масатына қарай|Бұйрықты сөйлемдер               |      |       |        |
|   |түрлері       |                                 |      |       |        |
|10 |Жай сөйлемнің |Жақты сөйлемнің сипаттамасы      |1     |5,1,9, |        |
|   |құрылымдақ    |Жақсыз сөйлем туралы түсінік     |      |8      |        |
|   |типтері       |Жалаң, жайылма сөйлемдер Толымды,|      |       |        |
|   |              |толымсыз сөйлемдер               |      |       |        |
|11 |Атаулы сөйлем |Атаулы сөйлемге тән ерекшеліктер;|1     |1,3,5,1|        |
|   |              |Атаулы сөйлемдердің зерттелуі;   |      |5      |        |
|   |              |Атаулы сөйлемдердің түрлері.     |      |       |        |
|12 |Бір мүшелі    |Бір мүшелі  сөйлемге тән         |1     |1,2,3,4|        |
|   |сөйлем        |ерекшеліктер;                    |      |,5,10  |        |
|   |              |Бір мүшелі  сөйлемдердің         |      |       |        |
|   |              |зерттелуі;                       |      |       |        |
|   |              |Бір мүшелі  сөйлемдердің түрлері.|      |       |        |
|13 |Күрделенген   |Күрделенген  жай  сөйлемге тән   |1     |1,3,4, |        |
|   |жай сөйлемдер |ерекшеліктер;                    |      |5,25   |        |
|   |              |Күрделенген  жай  сөйлемдердің   |      |       |        |
|   |              |зерттелуі;                       |      |       |        |
|   |              |Күрделенген  жай  сөйлемдердің   |      |       |        |
|   |              |түрлері.                         |      |       |        |
|14 |Бөлшектенген  |Бөлшектенген  жай  сөйлемге тән  |1     |8,11,22|        |
|   |жай сөйлемдер.|ерекшеліктер;                    |      |,18    |        |
|   |              |Бөлшектенген жай  сөйлемдердің   |      |       |        |
|   |              |зерттелуі;                       |      |       |        |
|   |              |Бөлшектенген жай  сөйлемдердің   |      |       |        |
|   |              |түрлері.                         |      |       |        |
|15 |Құрмалас      |Құрмалас сөйлемнің жалпы         |1     |5,11,21|        |
|   |сөйлемге тән  |сипаттамасы. Оның қалыптасу, даму|      |       |        |
|   |белгілер      |жолдарынан мәлімет.Құрмалас      |      |       |        |
|   |              |сөйлемнің  өзіндік айырым        |      |       |        |
|   |              |белгілері, оның жай сөйлемдерден |      |       |        |
|   |              |басты айырмашылығы.Құрмалас      |      |       |        |
|   |              |сөйлемнің түрлері.               |      |       |        |
|16 |Салалас       |Салалас құрмалас сөйлем туралы   |1     |1,2,5,8|        |
|   |құрмалас      |жалпы сипаттама. Салалас құрмалас|      |,10,13 |        |
|   |сөйлем.       |сөйлемнің айырым белгілері.      |      |       |        |
|   |              |Салалас құрмалас сөйлемнің жасалу|      |       |        |
|   |              |жолдары мен түрлері. Салалас     |      |       |        |
|   |              |құрмалас сөйлемдерді зерттеуге   |      |       |        |
|   |              |арналған негізгі еңбектер.       |      |       |        |
|17 |Мезгілдес,    |Мезгілдес салалас құрмалас       |1     |1,2,6,9|        |
|   |себептес      |сөйлем. Себеп-салдар салалас     |      |,11    |        |
|   |салалас       |құрмалас сөйлем                  |      |       |        |
|   |құрмалас      |                                 |      |       |        |
|   |сөйлемдер     |                                 |      |       |        |
|18 |Қарсылас,     |Қарсылықты салалас құрмалас      |1     |8,9,11,|        |
|   |шартты салалас|сөйлем. Шартты салалас құрмалас  |      |12,14  |        |
|   |сөйлем        |сөйлем                           |      |       |        |
|19 |Кезектес,     |Кезектес салалас құрмалас сөйлем.|1     |1,10,17|        |
|   |талғайлы      |Талғаулы салалас құрмалас сөйлем |      |,15    |        |
|   |салалас       |                                 |      |       |        |
|   |құрмалас      |                                 |      |       |        |
|   |сөйлем        |                                 |      |       |        |
|20 |Түсіндірмелі, |Түсіндірмелі салалас құрмалас    |1     |5,1,9, |        |
|   |салыстырмалы  |сөйлем. Салыстырмалы салалас     |      |8      |        |
|   |салалас       |құрмалас сөйлем                  |      |       |        |
|   |құрмалас      |                                 |      |       |        |
|21 |Көп           |Көп компонентті құрмалас         |1     |1,3,5,1|        |
|   |компонентті   |сөйлемдердің грамматикалық,      |      |5      |        |
|   |салалас       |семантикалық сипаты. Көп         |      |       |        |
|   |              |компонентті құрмалас сөйлемдердің|      |       |        |
|   |              |құрылымдық белгілері,түрлері,    |      |       |        |
|   |              |қызметі. Көп компонентті құрмалас|      |       |        |
|   |              |сөйлемдер жөніндегі теориялық    |      |       |        |
|   |              |зерттеулер                       |      |       |        |
|22 |Сабақтас      |Сабақтас құрмалас сөйлем туралы  |1     |1,2,3,4|        |
|   |құрмалас      |жалпы сипаттама. Сабақтас        |      |,5,10  |        |
|   |сөйлем        |құрмалас сөйлемнің айырым        |      |       |        |
|   |              |белгілері. Сабақтас құрмалас     |      |       |        |
|   |              |сөйлемнің жасалу жолдары.        |      |       |        |
|   |              |Сабақтас құрмалас сөйлемдердің   |      |       |        |
|   |              |теориялық мәселелері, оларды     |      |       |        |
|   |              |зерттеуге арналған негізгі       |      |       |        |
|   |              |еңбектер.                        |      |       |        |
|23 |Мезгіл        |Мезгіл бағыныңқылы сабақтас      |1     |1,3,4, |        |
|   |бағыныңқылы   |құрмаластың ерекшеліктері, жасалу|      |5,25   |        |
|   |және мезгілдес|жолдары; Мезгілдес сабақтас      |      |       |        |
|   |сабақтас      |құрмалас сөйлем,  жасалу жолдары.|      |       |        |
|   |құрмалас      |                                 |      |       |        |
|24 |Қарсы         |Қарсы бағыныңқылы сабақтас       |1     |8,11,22|        |
|   |бағыныңқылы   |құрмаластың ерекшеліктері, жасалу|      |,18    |        |
|   |және шартты   |жолдары; Шартты бағыныңқылы      |      |       |        |
|   |бпағыныңқылы  |сабақтас құрмалас сөйлем,  жасалу|      |       |        |
|   |сабақтас      |жолдары.                         |      |       |        |
|25 |Түсіндірмелі  |Түсіндірмелі сабақтас құрмаластың|1     |5,11,21|        |
|   |және          |ерекшеліктері, жасалу жолдары;   |      |       |        |
|   |салыстырмалы  |Салыстырмалы сабақтас құрмалас   |      |       |        |
|   |сабақтас      |                                 |      |       |        |
|26 |Мақсат        |Мақсат бағыныңқылы сабақтас      |1     |1,2,5,8|        |
|   |бағыныңқылы,  |құрмаластың ерекшеліктері, жасалу|      |,10,13 |        |
|   |амал          |жолдары; Амал бағыныңқылы        |      |       |        |
|   |бағыныңқылы   |сабақтас құрмалас сөйлем,  жасалу|      |       |        |
|   |сабақтас      |жолдары.                         |      |       |        |
|27 |Көп           |Көп  бағыныңқылы  сабақтас       |1     |1,2,6,9|        |
|   |бағыныңқылы   |құрмалас сөйлемдердің            |      |,11    |        |
|   |сабақтас      |грамматикалық, семантикалық      |      |       |        |
|   |              |сипаты.Көп  бағыныңқылы  сабақтас|      |       |        |
|   |              |құрмалас сөйлемдердің құрылымдық |      |       |        |
|   |              |белгілері, түрлері, қызметі.     |      |       |        |
|28 |Аралас        |Аралас құрмалас сөйлем құрмалас  |1     |8,9,11,|        |
|   |құрмалас      |сөйлемдердің грамматикалық,      |      |12,14  |        |
|   |сөйлем        |семантикалық    сипаты. Аралас   |      |       |        |
|   |              |құрмалас сөйлем құрмалас         |      |       |        |
|   |              |сөйлемдердің құрылымдық          |      |       |        |
|   |              |белгілері, түрлері, қызметі.     |      |       |        |
|29 |Күрделі       |Күрделі синтаксистік тұтастықтың |1     |1,10,17|        |
|   |синтаксистік  |грамматикалық, семантикалық      |      |,15    |        |
|   |тұтастық      |сипаты.Күрделі синтаксистік      |      |       |        |
|   |              |тұтастықтың құрылымдық белгілері,|      |       |        |
|   |              |түрлері, қызметі.                |      |       |        |
|30 |Бөгде сөз және|Бөгде сөздің грамматикалық,      |1     |5,1,9, |        |
|   |оның тыныс    |семантикалық    сипаты.Бөгде     |      |8      |        |
|   |белгілері     |сөздің құрылымдық белгілері,     |      |       |        |
|   |              |түрлері, қызметі, тыныс          |      |       |        |
|   |              |белгілері.                       |      |       |        |


      5.4. Тәжірибелік сабақтар.

|№   |Тақырыбы     |Тәжірибелік сабақтардың   |Сағат  |Әдебиеттер  |Ескерту   |
|    |             |мазмұны                   |саны   |            |          |
|1.  |Сөйлемнің    |Тұрлаулы мүшелердің       |1      |1,3,5,15    |          |
|    |тұрлаулы     |ерекшеліктері;            |       |            |          |
|    |мүшелері     |Бастауыш, оның жасалу     |       |            |          |
|    |             |жолдары;                  |       |            |          |
|    |             |Баяндауыш, оның жасалу    |       |            |          |
|    |             |жолдары.                  |       |            |          |
|2   |Сөйлемнің    |Анықтауыштың жалпы        |1      |1,2,3,4,5,10|          |
|    |тұрлаусыз    |сипаттамасы.              |       |            |          |
|    |мүшелері.    |Тұлғалық және мағыналық   |       |            |          |
|    |             |белгілері.                |       |            |          |
|    |             |                          |       |            |          |
|3   |Жай сөйлемнің|Хабарлы сөйлемдер         |1      |1,3,4, 5,25 |          |
|    |айтылу       |Сұраулы сөйлемдер;        |       |            |          |
|    |мақсатына    |Лепті сөйлемдер.          |       |            |          |
|    |қарай түрлері|Бұйрықты сөйлемдер        |       |            |          |
|4   |Күрделенген  |Күрделенген  жай  сөйлемге|1      |8,11,22,18  |          |
|    |жай          |тән ерекшеліктер;         |       |            |          |
|    |сөйлемдер    |Күрделенген  жай          |       |            |          |
|    |             |сөйлемдердің зерттелуі;   |       |            |          |
|    |             |Күрделенген  жай          |       |            |          |
|    |             |сөйлемдердің түрлері.     |       |            |          |
|    |             |                          |       |            |          |
|5   |Мезгілдес,   |Мезгілдес салалас құрмалас|1      |5,11,21     |          |
|    |себеп-салдар |сөйлем Себеп-салдар       |       |            |          |
|    |салалас      |салалас құрмалас сөйлем   |       |            |          |
|    |құрмалас     |                          |       |            |          |
|    |сөйлем       |                          |       |            |          |
|6   |Қарсылықты,  |Қарсылықты салалас        |1      |1,2,5,8,10,1|          |
|    |шартты       |құрмалас сөйлем           |       |3           |          |
|    |салалас      |Шартты салалас құрмалас   |       |            |          |
|    |құрмалас     |сөйлем                    |       |            |          |
|    |сөйлем       |                          |       |            |          |
|7   |Кезектес,    |Кезектес салалас құрмалас |1      |1,2,6,9,11  |          |
|    |талғаулы     |сөйлем                    |       |            |          |
|    |салалас      |Талғаулы салалас құрмалас |       |            |          |
|    |құрмалас     |сөйлем                    |       |            |          |
|    |сөйлем       |                          |       |            |          |
|8   |Түсіндірмелі,|Түсіндірмелі салалас      |1      |8,9,11,12,14|          |
|    |салыстырмалы |құрмалас сөйлем           |       |            |          |
|    |салалас      |Салыстырмалы салалас      |       |            |          |
|    |құрмалас     |құрмалас сөйлем           |       |            |          |
|    |сөйлем       |                          |       |            |          |
|9   |Көп          |Көп компонентті құрмалас  |1      |1,10,17,15  |          |
|    |компонентті  |сөйлемдердің              |       |            |          |
|    |салалс       |грамматикалық,            |       |            |          |
|    |құрмалас     |семантикалық    сипаты.   |       |            |          |
|    |сөйлем       |Көп компонентті құрмалас  |       |            |          |
|    |             |сөйлемдердің құрылымдық   |       |            |          |
|    |             |белгілері,   түрлері,     |       |            |          |
|    |             |қызметі. Көп компонентті  |       |            |          |
|    |             |құрмалас сөйлемдер        |       |            |          |
|    |             |жөніндегі теориялық       |       |            |          |
|    |             |зерттеулер                |       |            |          |
|10  |Мезгіл       |Мезгіл бағыныңқылы        |1      |5,1,9, 8    |          |
|    |бағыныңқылы  |сабақтас құрмаластың      |       |            |          |
|    |және         |ерекшеліктері, жасалу     |       |            |          |
|    |мезгілдес    |жолдары; Мезгілдес        |       |            |          |
|    |сабақтас     |сабақтас құрмалас сөйлем, |       |            |          |
|    |сөйлем       |жасалу жолдары            |       |            |          |
|11  |Қарсы        |Қарсы бағыныңқылы сабақтас|1      |1,3,5,15    |          |
|    |бағыныңқылы  |құрмаластың ерекшеліктері,|       |            |          |
|    |және шартты  |жасалу жолдары; Шартты    |       |            |          |
|    |бағыныңқылы  |бағыныңқылы  сабақтас     |       |            |          |
|    |сабақтас     |құрмалас сөйлем,  жасалу  |       |            |          |
|    |сөйлем       |жолдары.                  |       |            |          |
|12  |Түсіндірмелі |Түсіндірмелі сабақтас     |1      |1,2,3,4,5,10|          |
|    |және         |құрмаластың ерекшеліктері,|       |            |          |
|    |салыстырмалы |жасалу жолдары;           |       |            |          |
|    |сабақтас     |Салыстырмалы сабақтас     |       |            |          |
|    |сөйлем       |құрмалас                  |       |            |          |
|13  |Мақсат       |Мақсат бағыныңқылы        |1      |1,3,4, 5,25 |          |
|    |бағыныңқылы  |сабақтас құрмаластың      |       |            |          |
|    |және амал    |ерекшеліктері, жасалу     |       |            |          |
|    |бағыныңқылы  |жолдары; Амал бағыныңқылы |       |            |          |
|    |сабақтас     |сабақтас құрмалас сөйлем, |       |            |          |
|    |сөйлем       |жасалу жолдары            |       |            |          |
|14  |Аралас       |Аралас құрмалас сөйлем    |1      |8,11,22,18  |          |
|    |құрмалас     |құрмалас сөйлемдердің     |       |            |          |
|    |сөйлем       |грамматикалық,            |       |            |          |
|    |             |семантикалық    сипаты.   |       |            |          |
|    |             |Аралас құрмалас сөйлем    |       |            |          |
|    |             |құрмалас сөйлемдердің     |       |            |          |
|    |             |құрылымдық белгілері,     |       |            |          |
|    |             |түрлері, қызметі.         |       |            |          |
|15  | Күрделі     |Күрделі синтаксистік      |1      |5,11,21     |          |
|    |синтаксистік |тұтастықтың грамматикалық,|       |            |          |
|    |тұтастық     |семантикалық    сипаты.   |       |            |          |
|    |             |Күрделі синтаксистік      |       |            |          |
|    |             |тұтастықтың құрылымдық    |       |            |          |
|    |             |белгілері, түрлері,       |       |            |          |
|    |             |қызметі.                  |       |            |          |



   5.  ОСӨЖ ЖӘНЕ СӨЖ МАЗМҰНЫ


        1. ОСӨЖ тапсырмалары

|№  |Тақырыбы     |Сабақтың мақсаты мен |Ұсынылатын |Бақылау   |Жоғарғ|
|   |             |мазмұны              |әдебиеттер |түрі      |ы ұпай|
|1  |Сөйлемнің    |Бастауыштың          |1,3,5,15   |Синтаксист|4     |
|   |тұрлаулы     |мағыналық, тұлғалық  |           |ік талдау |      |
|   |мүшелері     |белгілерін көрсету.  |           |жұмыстары |      |
|   |             |Мәтіндегі күрделі,   |           |          |      |
|   |             |үйірлі бастауыштардың|           |          |      |
|   |             |өзіндік белгілерін   |           |          |      |
|   |             |анықтау. Баяндауыштың|           |          |      |
|   |             |түрлеріне            |           |          |      |
|   |             |синтаксистік талдау  |           |          |      |
|   |             |жасау                |           |          |      |
|2  |Сөйлемнің    |Анықтауыштың         |1,2,3,4,5,1|Синтаксист|4     |
|   |тұрлаусыз    |анықталушы сөзбен    |0          |ік талдау |      |
|   |мүшелері.    |қабыса және матаса   |           |жұмыстары |      |
|   |Анықтауыш    |байланысуы. Сын, сан,|           |          |      |
|   |             |сілтеу есімдіктерінен|           |          |      |
|   |             |болған және зат      |           |          |      |
|   |             |есімдермен           |           |          |      |
|   |             |есімшелерден болған  |           |          |      |
|   |             |анықтауыштар.        |           |          |      |
|3. |Сөйлемнің    |Көркем мәтіндегі     |1,3,4, 5,25|Синтаксист|4     |
|   |бірыңғай     |бірыңғай мүшелерге   |           |ік талдау |      |
|   |мүшелері,    |синтаксистік және    |           |жұмыстары |      |
|   |үйірлі мүше, |стилистикалық талдау |           |          |      |
|   |айқындауыш   |жасау. Қазақ         |           |          |      |
|   |мүше.-       |тіліндегі  үйірлі    |           |          |      |
|   |             |мүшелердің өзіндік   |           |          |      |
|   |             |ерекшеліктері. Үйірлі|           |          |      |
|   |             |мүшелердің жасалу    |           |          |      |
|   |             |жолдары              |           |          |      |
|4  |Жай сөйлемнің|Айтылу мақсатына,    |8,11,22,18 |Синтаксист|4     |
|   |айтылу       |интонациясына қарай  |           |ік талдау |      |
|   |мақсатына    |жіктелетін           |           |жұмыстары |      |
|   |қарай түрлері|сөйлемдерді мәтіннен |           |          |      |
|   |             |тауып, олардың       |           |          |      |
|   |             |өзіндік ерекшеліктері|           |          |      |
|   |             |мен жасалу жолдарын  |           |          |      |
|   |             |айқындау.            |           |          |      |
|5. |Жай сөйлемнің|Мәтіннен толымды,    |5,11,21    |Синтаксист|4     |
|   |құрылымдық   |толымсыз сөйлемдерді |           |ік талдау |      |
|   |типтері      |тауып,өзіндік        |           |жұмыстары |      |
|   |             |ерекшеліктерін ашып  |           |          |      |
|   |             |көрсету. Көркем      |           |          |      |
|   |             |мәтіннен жақты,      |           |          |      |
|   |             |жақсыз сөйлемдердің  |           |          |      |
|   |             |өзіне тән белгілерін,|           |          |      |
|   |             |олардың жасалу       |           |          |      |
|   |             |жолдарын, бір-бірінен|           |          |      |
|   |             |айырмашылықтарын     |           |          |      |
|   |             |айқындау арқылы игеру|           |          |      |
|6  |Күрделенген  |Жай сөйлемнің оқшау  |1,2,5,8,10,|Синтаксист|4     |
|   |жай          |сөздер арқылы        |13         |ік талдау |      |
|   |сөйлемдер    |күрделенуі. Оқшау    |           |жұмыстары |      |
|   |             |сөздер туралы жалпы  |           |          |      |
|   |             |түсінік. Қыстырма,   |           |          |      |
|   |             |одағай, қаратпа      |           |          |      |
|   |             |сөздер               |           |          |      |
|7  |Бөлшектенген |Көркем шығармадан    |1,2,6,9,11 |Синтаксист|4     |
|   |жай сөйлемдер|бөлшектенген жай     |           |ік талдау |      |
|   |             |сөйлемдерге мысалдар |           |жұмыстары |      |
|   |             |теру.                |           |          |      |
|8  |Мезгілдес    |Көркем шығармадан    |8,9,11,12,1|Синтаксист|4     |
|   |және         |мезгілдес және       |4          |ік талдау |      |
|   |себеп-салдар |себеп-салдар салалас |           |жұмыстары |      |
|   |салалас      |құрмалас сөйлемдерге |           |          |      |
|   |құрмалас     |мысалдар теру.       |           |          |      |
|9  |Қарсылықты   |Көркем шығармадан    |1,10,17,15 |Синтаксист|4     |
|   |және шартты  |қарсылықты және      |           |ік талдау |      |
|   |салалас      |шартты салалас       |           |жұмыстары |      |
|   |құрмалас     |құрмалас сөйлемдерге |           |          |      |
|   |             |мысалдар теру.       |           |          |      |
|10 |Кезектес және|Көркем шығармадан    |5,1,9, 8   |Синтаксист|4     |
|   |талғаулы     |кезектес және        |           |ік талдау |      |
|   |салалас      |талғаулы салалас     |           |жұмыстары |      |
|   |құрмалас     |құрмалас сөйлемдерге |           |          |      |
|   |             |мысалдар теру.       |           |          |      |
|11 |Түсіндірмелі |Көркем шығармадан    |1,3,5,15   |Синтаксист|4     |
|   |және         |түсіндірмелі және    |           |ік талдау |      |
|   |салыстырмалы |салыстырмалы салалас |           |жұмыстары |      |
|   |салалас      |құрмалас сөйлемдерге |           |          |      |
|   |құрмалас     |мысалдар теру.       |           |          |      |
|12 |Көп          |Көркем шығармадан көп|1,2,3,4,5,1|Синтаксист|6     |
|   |компонентті  |компонентті салалас  |0          |ік талдау |      |
|   |салалас      |құрмалас сөйлемдерге |           |жұмыстары |      |
|   |құрмалас     |мысалдар теру.       |           |          |      |
|13 |Мезгіл       |Көркем шығармадан    |1,3,4, 5,25|Синтаксист|4     |
|   |бағыныңқылы  |мезгіл бағыныңқылы   |           |ік талдау |      |
|   |және         |және мезгілдес       |           |жұмыстары |      |
|   |мезгілдес    |сабақтас құрмалас    |           |          |      |
|   |сабақтас     |сөйлемдерге мысалдар |           |          |      |
|   |құрмалас     |теру.                |           |          |      |
|14 |Қарсы        |Көркем шығармадан    |8,11,22,18 |Синтаксист|5     |
|   |бағыныңқылы  |қарсы бағыныңқылы    |           |ік талдау |      |
|   |және шартты  |және шартты          |           |жұмыстары |      |
|   |бағыныңқылы  |бағыныңқылы сабақтас |           |          |      |
|   |сабақтас     |құрмалас сөйлемдерге |           |          |      |
|   |             |мысалдар теру.       |           |          |      |
|15 |Түсіндірмелі |Көркем шығармадан    |5,11,21    |Синтаксист|5     |
|   |және         |түсіндірмелі және    |           |ік талдау |      |
|   |салыстырмалы |салыстырмалы сабақтас|           |жұмыстары |      |
|   |сабақтас     |құрмалас сөйлемдерге |           |          |      |
|   |құрмалас     |мысалдар теру        |           |          |      |
|16 |Мақсат       |Көркем шығармадан    |1,2,5,8,10,|Синтаксист|6     |
|   |бағыныңқылы  |мақсат бағыныңқылы   |13         |ік талдау |      |
|   |және амал    |және амал бағыныңқылы|           |жұмыстары |      |
|   |бағыныңқылы  |сабақтас құрмалас    |           |          |      |
|   |сабақтас     |сөйлемдерге мысалдар |           |          |      |
|   |құрмалас     |теру.                |           |          |      |
|17 |Көп          |Көркем шығармадан көп|1,2,6,9,11 |Синтаксист|4     |
|   |бағыныңқылы  |бағыныңқылы сабақтас |           |ік талдау |      |
|   |сабақтас     |құрмалас сөйлемдерге |           |жұмыстары |      |
|   |             |мысалдар теру        |           |          |      |
|18 |Аралас       |Көркем шығармадан    |8,9,11,12,1|Синтаксист|5     |
|   |құрмалас     |аралас құрмалас      |4          |ік талдау |      |
|   |сөйлем       |сөйлемдерге мысалдар |           |жұмыстары |      |
|   |             |теру                 |           |          |      |
|22 |Күрделі      |Көркем шығармадан    |1,10,17,15 |Синтаксист|6     |
|   |синтаксистік |күрделі синтаксистік |           |ік талдау |      |
|   |тұтастық     |тұтастық түрлерін    |           |жұмыстары |      |
|   |             |мысал теру           |           |          |      |



        2. СӨЖ тапсырмалары


      |№  |Тақыры-бы |Жұмыстың мазмұны мен|Ұсынылатын       |Жұмыс түрі|Жоғарғы|
|   |          |мақсаты             |әдебиеттер       |          |ұпай   |
|1  |Синтаксист|Синтаксис           |1,3,5,15         |конспект  |2      |
|   |ің зерттеу|мәселелерінің       |                 |          |       |
|   |нысаны    |зерттелу тарихына   |                 |          |       |
|   |          |шолу жасау          |                 |          |       |
|2. | Сөйлем   |Бастауыштың қазақ   |1,2,3,4,5,10     |коспект   |2      |
|   |мүшелеріні|тілінде зерттелу    |                 |          |       |
|   |ң қазақ   |жайы. Ғылыми        |                 |          |       |
|   |тіл       |еңбектерді          |                 |          |       |
|   |білімінде |конспектілеу.       |                 |          |       |
|   |зерттелу  |                    |                 |          |       |
|   |жайы      |                    |                 |          |       |
|3. |Тұрлаулы  |Тұрлаулы мүшелер    |1,3,4, 5,25      |талдау    |2      |
|   |мүшелер   |туралы өздік жұмысын|                 |          |       |
|   |          |жазу.               |                 |          |       |
|4. |Тұрлаусыз |Тұрлаусыз мүшелер   |8,11,22,18       |Талдау    |2      |
|   |мүшелер   |туралы өздік жұмысын|                 |          |       |
|   |          |жазу.               |                 |          |       |
|5. |Сөйлемнің |Көркем мәтіндегі    |5,11,21          |Талдау    |2      |
|   |бірыңғай  |бірыңғай мүшелерге  |                 |          |       |
|   |мүшелері  |синтаксистік және   |                 |          |       |
|   |          |стилистикалық талдау|                 |          |       |
|   |          |жасау.              |                 |          |       |
|6. | Жай      | Көркем шығармадан  |1,2,5,8,10,13    |Талдау    |2      |
|   |сөйлемнің |жай сөйлемнің       |                 |          |       |
|   |күрделену |күрделену жолдарына |                 |          |       |
|   |жолдары   |мысалдар теру.      |                 |          |       |
|   |          |Үйірлі мүшелердің   |                 |          |       |
|   |          |жасалу жолдарына    |                 |          |       |
|   |          |мысалдар теру.      |                 |          |       |
|   |          |Айқындауыш мүшелерге|                 |          |       |
|   |          |мысалдар теру.      |                 |          |       |
|7. |          |Поэзиялық           |1,2,6,9,11       |Талдау    | 2     |
|   |Сөйлемдегі|шығармалардан       |                 |          |       |
|   |сөздердің |инверсияға мысалдар |                 |          |       |
|   |орын      |теру                |                 |          |       |
|   |тәртібі   |                    |                 |          |       |
|8. |Сөйлемнің |Айтылу мақсатына    |8,9,11,12,14     |Талдау    |2      |
|   |түрлері   |қарай бөлінетін     |                 |          |       |
|   |          |сөйлемдерді мәтіннен|                 |          |       |
|   |          |тауып, жасалу       |                 |          |       |
|   |          |жолдарын айқындау   |                 |          |       |
|9  | Құрмалас |Прозалық            |1,10,17,15       |Талдау    |2      |
|   |сөйлем    |шығармаларға кешенді|                 |          |       |
|   |синтаксисі|синтаксистік талдау |                 |          |       |
|   |          |жасау.              |                 |          |       |
|10 |Құрмалас  |Поэзиялық   кешенді |5,1,9, 8         |талдау    |2,5    |
|   |сөйлем    |синтаксистік талдау |                 |          |       |
|   |синтаксисі|жасау.              |                 |          |       |

   6. ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ


Негізгі әдебиеттер:
1. Балақаев М., Сайрамбаев Т. Қазіргі қазақ тілі. Алматы, 2002ж.
 2. Балақаев М., Қордабаев Т. Қазіргі қазақ тілі. Алматы, 1971ж
 3. Қазақ тілінің грамматикасы. 2 бөлім. Алматы, 1967ж.
 4. Аханов К. Тіл білімінің негіздері. Алматы, 2003ж.
 5. Байтұрсынов А. Тіл тағылымы. Алматы, 1992ж.
 6. Әмір Р. Жай сөйлем синтаксисі. Алматы, 2002ж.
 7. Қазақ грамматикасы. Астана, 2002ж.
 8. Аблақов Ә. және басқалар. Қазақ тіліндегі сөз тіркестерінің дамуы  және
    мен лексикалану процесі. Алматы, Алматы, 1997ж.
 9. Әбілақов А. Меңгеріле байланысқан  етістікті  сөз  тіркестері.  Алматы,
    1986ж.
10. Балақаев М. Қазіргі қазақ тілі. Алматы, 1992ж.
11. Сайрамбаев Т. Қазіргі қазақ тіліндегі күрделі сөз  тіркестері.  Алматы,
    1981ж.
12. Хасанова С. Кестелі грамматика. Алматы, 1996ж.

Қосымша әдебиеттер:
13. Қалиев Ғ.  және  басқалар.  Қазіргі  қазақ  тілінің  жаттығулар  жинағы.
Алматы, 1997ж.
14.Қордабаев Т. Қазақ тіл білімінің қалыптасу, даму жолдары. Алматы, 1997ж.
15.    Аманжолов  С.  Қазақ  әдеби   тілі   синтаксисінің   қысқаша   курсы.
Алматы,1994ж.




Пәндер