Файл қосу
Физикалық географиялық аудандастырылуы
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |ШӘКӘРІМ атындағы СемЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |3 деңгейлі СМК құжаты |ПОӘК |ПОӘК 042-16-13.1.04 | | | |/01-2013 | |ПОӘК | | | |Оқытушыға арналған |№ 2 басылым | | |пәннің бағдарламасы |10.01.2013 ж. | | |«Қазақстанның физикалық | | | |географиясы» | | | ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ «Қазақстанның физикалық географиясы» 5В011600 – «География» мамандығы үшін ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 Алғы сөз 1. ӘЗІРЛЕНГЕН Құрастырушы:_____ « »________2013ж Рахимова Г.К., аға оқытушы, химия және география кафедрасы 2. ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 «Химия және география» кафедрасы отырысында « » 2013ж., № хаттама Кафедра меңгерушісі, п.ғ.к. Д.Р. Онтагарова 2.2 Жаратылыс ғылымдар факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында « » 2013ж., № хаттама Төрайымы Л.С. Ибраева 3. БЕКІТІЛДІ Университететің Оқу-әдістемелік Кеңесінің отырысында басып шығаруға мақұлданған және ұсынылған « » 2013ж., № хаттама ОӘК төрағасы 4 «18» 09 2008ж. № 1 басылым ОРНЫНА ЕНГІЗІЛІП ОТЫР Мазмұны 1. Қолдану саласы 2. Нормативтік сілтемелер 3. Жалпы ережелер 4. Оқу пәннің (модульдің) мазмұны 5. Студенттердің өздік жұмысына арналған тақырыптардың тізімі 6. Пән бойынша оқу-әдістемелік карта 7. Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз етудің картасы 8. Әдебиеттер 1 ҚОЛДАНУ САЛАСЫ «5В011600» – «География» мамандығы студенттеріне арналған «Қазақстанның физикалық географиясы» пәні бойынша оқу-әдістемелік кешеннің кұрамына енгізілген оқытушыға арналған пәннің бағдарламасы. 2 НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР «Қазақстанның физикалық географиясы» пәнінің оқытушыға арналған бағдарламасы келесі құжаттар талаптары мен ұсыныстарына сәйкес құрастырылған және аталған пән бойынша оқу процесін ұйымдастыру тәртібін белгілейді: - ҚР «Мемлекеттік жалпы міндетті жоғары білім беру стандарты» 23 тамыз 2012 ж. № 1080 қаулысымен іске қосылған және бекітілген; «5В011600» – «География» мамандығының Типтік оқу жоспары, 10 сәуір 2012 ж. № 158 бұйрығымен іске қосылған және бекітілген; - СТУ 042-СГУ-5-2012«Пәндердің оқу- әдістемелік кешенін әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар» университет стандарты; - ДП 042-1.07-2012 «Пәндердің оқу- әдістемелік кешенінің құрылымы және мазмұны» құжаттандырылған процедурасы. 3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 3.1. Пәннің қысқаша мазмұны: «Қазақстанның физикалық географиясы» пәні бакалавр дайындау барысында маңызды орын алады және «География» мамандығында оқитын студенттер үшін негізгі пәндер блогының міндетті бөлігі болып табылады, өйткені студенттерге профессионалды жұмыс барысында көп нәрсені біліп, істей алу тиіс. 3.2 Пәнді оқып-білудің мақсаты: жекелеген аймақтардың физикалық- географиялық ерекшеліктерін оқып-үйрену, табиғат кешендерінің бір бірімен қарым қатынасы, табиғат кешендеріндегі құбылыстар мен процестерді, сонымен қатар Қазақстан аумағының ландшафт бірліктерінің күрделі құрылымдарын зерттеу. 3.3 Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті: - Негізгі тектоникалық құрылым, геологиялық құрылысы мен жер бедерімен байланыс, климат, топырақ өсімдік жамылғысының даму тарихы 3.4 Оқып-білудің нәтижелелері: - Қазақстанның географиялық орнының климатқа, рельефке, ішкі суларының таралуына, топырақ-өсімдік жамылғысының таралуына әсерін анықтау. Басқа мемлекеттермен географиялық орнын салыстыра отырып ерекшеліктерін анықтау; - Қазақстанның табиғаты жағдайын оқып-үйренудегі зерттеушілердің рөлі; - Қазақстан рельефінің қалыптасуына геологиялық және тектоникалық құрылымдардың әсерін анықтау; - Климат құрушы факторлардың әсер етуіне сипаттама бере отырып, температураның, желдің, қысымның, жауын-шашынның таралу заңдылығын анықтау; - Карта бойынша ішкі сулардың таралуын, бассейндерге бөлінуін, қоректену режимін және т.б. анықтау; - Картада топырақ-өсімдік жамылғысының таралуын анықтай отырып олардың арасын байланыстыратын негізгі факторларды анықтау; - Табиғат зоналарын және биіктік белдеулерді қалыптастырушы негізгі факторларды анықтау; Пәнді оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды: - География ғылымындағы Қазақстанның физикалық-географиясының алатын орны; - Қазақстанның географиялық орнының ерекшелігі және оның дүниежүзілік картадағы алатын орны, жер көлемі және шекарасы; - Табиғаттың зерттелу тарихы; - Тектоникалық-геологиялық құрылымы; - Климаты, климат құрушы факторлары; - Ішкі сулары,олардың таралу ерекшелігі; - Топырақ-өсімдік жамылғысы, олардың таралу заңдылығы; - Жануарлар дүниесі, зоогеографиялық аудандастырылуы; - Табиғат зоналары, олардың қалыптасу және таралу заңдылығы; - Физикалық-географиялық аудандастырылуы мен аудандастырылу принципі; - Экологиялық жағдайы, себеп салдары және оны шешу жолдары; 3.5 Курстың пререквизиттері: • геология • метеорология климатология негіздерімен • жалпы жертану • топырақ географиясы • геоморфология • биогеография 3.6 Курстың постреквизиттері: • Қазақстанның физикалық географиясы; • Шығыс Қазақстанның физикалық, экономикалық және әлеуметтік географиясы. 3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме: 1кесте |Курс |Семестр | |1 |2 | |1 МИКРОМОДУЛЬ «Қазақстан территориясының физикалық географиялық жағдайы» | |Дәріс сабақтары | |Қазақстан территориясының физикалық географиялық жағдайы мен|2 | |орны | | |Табиғатының зерттелу тарихы |3 | |Тектоникалық геологиялық құрылымы |3 | |Рельефі |3 | |Климаты |3 | |Ішкі сулары |3 | |Зертханалық сабақтар | |Контур картаға шекарасын, шеткі нүктелерін, шекарасының |1 | |ұзындығын түсіріп, осы ендіктегі кез-келген бір елмен | | |географиялық орнына салыстырмалы сипаттама | | |Зерттелу тарихының кезеңдеріне байланысты өткізіліп, |1 | |тапсырма реферат ретінде орындалады. | | |Контур картаға тектоникалық аудандастырылуы түсіріліп оның |2 | |рельефпен арасындағы байланысы анықталынады. | | |Контур картаға геоморфологиялық аудандастырылуы түсіріліп |1 | |негізгі морфомүсіндеріне сипаттама | | |Контур картаға климаттың аудандастырылу картасы және |2 | |климаттың элементтері түсіріліп әсер ету себептері | | |2МИКРОМОДУЛЬ «Физикалық географиялық аудандастырылуы» | |Дәріс сабақтары | |Топырақ жамылғысы |2 | |Өсімдік жамылғысы, өсімдіктердің зерттелу тарихы |2 | |Жануарлар дүниесі |2 | |Табиғат зоналары |2 | |Физикалық географиялық аудандастырылуы |3 | |Экологиялық жағдайы |2 | |Зертханалық сабақтар | |Контур картаға өзендердің бассейнденр бойынша таралуын |2 | |түсіріп, өзендерге, көлдерге, жер асты суларына, | | |мұздықтарына сипаттама | | |Контур картаға негізгі топырақ зоналарын, өсімдіктерін |1 | |түсіреді. Топырақ-өсімдік жамылғысының таралу заңдылығына | | |анықтама | | |Қызыл кітапқа енген жануарларға қысқаша тоқталып, тапсырма |1 | |реферат ретінде орындалады. | | |Контур картаға табиғат зоналары түсіріліп, зоналардың |1 | |қалыптасу заңдылығына анықтама | | |Кешенді аудандастырылуы контур картаға түсіріліп, |2 | |аудандастырылу принциптеріне анықтама | | |Негізгі экологиялық апатты аудандарға сипаттама |1 | 5 СТУДЕНТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫ ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ 5.1 Алтай тауының биіктік белдеулерінің табиғат жағдайы 5.2 Тянь-шань тауының биіктік белдеулерінің табиғат жағдайы 5.3 Жоңғар Алатау тауының биіктік белдеулерінің табиғат жағдайы 5.4 Саур, Тарбағатай тауларының биіктік белдеулерінің табиғат жағдайы 5.5 Қазақтың ұсақ шоқысының физгеографияляқ сипаттамасы 5.6 Мойынқұмға физгеографиялық сипаттама 5.7 Ертіс өзенінің экологиялық жағдайы 5.8 Сырдария, Жайық, Нұра өзендерінің экологиялық жағдайы 5.9 Қазақстан таулары мұздықтарының шаруашылықтағы маңызы 5.10 Қазақстандағы жарамсыз жерлердің пайда болуы 5.11 Арал теңізі проблемасы; 5.12 Каспий теңізі проблемасы 6 ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ 3 кесте |Тақырыбы |Көрнекті|Өздік меңгерілетін |Бақыла| | |құралдар|сұрақтар |у | | |, | |нысана| | |ТОҚ, | |сы | | |зертхана| | | | |лық | | | | |тақталар| | | | |(стенд) | | | |Дәрістер |Зертханалық | | | | | |сабақтар | | | | |1 |2 |3 |4 |1 | |Қазақстан |Контур картаға |Қазақста|Табиғатының |Кезект| |территориясының |шекарасын, шеткі |нның |шаруашылығының |ік | |физикалық |нүктелерін, |физикилы|қалыптасуына әсері. |бақыла| |географиялық |шекарасының |қ |Жер көлемі. Шеткі |у | |жағдайы мен орны |ұзындығын түсіріп, |картасы,|нүктелері. | | | |осы ендіктегі |схема, |Шекарасының жалпы | | | |кез-келген бір елмен|сурет |ұзындығы. Құрлықтағы| | | |географиялық орнына | |және теңіздердегі | | | |салыстырмалы | |шекарасының | | | |сипаттама | |ұзындығы, шекаралас | | | | | |мемлекеттермен | | | | | |шекарасының | | | | | |ұзындығы. | | |Табиғатының |Зерттелу тарихының |Қазақста|Территориямыздың |Кезект| |зерттелу тарихы |кезеңдеріне |нның |біздің заманымызға |ік | | |байланысты |физикилы|дейінгі зерттелінуі |бақыла| | |өткізіліп, тапсырма |қ |(Геродот, Страбон, |у | | |реферат ретінде |картасы,|Птолемей және т.б.).| | | |орындалады. |схема, |Орта ғасырлардағы | | | | |сурет |Араб және Қытай | | | | | |зерттеушілері | | | | | |(Ибн-Хордадбек, | | | | | |әл-Идриси, Макдиси, | | | | | |Ибн-Фадлан, | | | | | |әл-Истахри). | | | | | |Жергілікті | | | | | |зерттеушілер (әл | | | | | |Фараби, әл Беруни, | | | | | |Махмуд Қашқари). | | | | | |Территориямызды орыс| | | | | |зерттеушілерінің | | | | | |зерттеуі. Туған | | | | | |жерін зерттеудегі | | | | | |Шоқан Уалихановтың | | | | | |рөлі. | | |Тектоникалық |Контур картаға |Қазақста|Кембрийге дейінгі, |Кезект| |геологиялық |тектоникалық |нның |Палезой эрасындағы, |ік | |құрылымы |аудандастырылуы |физикилы|Мезозой эрасындағы |бақыла| | |түсіріліп оның |қ |және кайназой |у | | |рельефпен арасындағы|картасы,|эрасындағы | | | |байланысы |схема, |табиғатының даму | | | |анықталынады. |сурет |этаптары. | | | | | |Тектоникалық | | | | | |аудандастырылуы. | | |Рельефі |Контур картаға |Қазақста|Рельефтің ерекшелігі| | | |геоморфологиялық |нның |оның | | | |аудандастырылуы |физикилы|геологиялық-тектоник| | | |түсіріліп негізгі |қ |алық құрылыммен | | | |морфомүсіндеріне |картасы,|байланысы. Рельефтің| | | |сипаттама |схема, |генетикалық типтері:| | | | |сурет |тектоникалық-денудац| | | | | |иялық. Денудациялық.| | | | | |Аккумулятивті-аккуму| | | | | |лятивті | | | | | |денудациялық. | | |Климаты |Контур картаға |Қазақста|Климат құрушы |Кезект| | |климаттың |нның |факторлар. Атмосфера|ік | | |аудандастырылу |физикилы|циркуляциясы, |бақыла| | |картасы және |қ |радияциялық режимі, |у | | |климаттың |картасы,|жер бетінің төсеніш | | | |элементтері |схема, |беті және рельефі. | | | |түсіріліп әсер ету |сурет |Температура, қысым, | | | |себептері | |жел, жауын-шашын, | | | | | |буланушылықтың | | | | | |таралу заңдылығы | | | | | |және ылғалдану | | | | | |коэффиценті. | | |Ішкі сулары |Контур картаға |Қазақста|Климат құрушы |Кезект| | |өзендердің |нның |факторлар. Атмосфера|ік | | |бассейнденр бойынша |физикилы|циркуляциясы, |бақыла| | |таралуын түсіріп, |қ |радияциялық режимі, |у | | |өзендерге, көлдерге,|картасы,|жер бетінің төсеніш | | | |жер асты суларына, | |беті және рельефі. | | | |мұздықтарына | |Температура, қысым, | | | |сипаттама | |жел, жауын-шашын, | | | | | |буланушылықтың | | | | | |таралу заңдылығы | | | | | |және ылғалдану | | | | | |коэффиценті. | | |Топырақ жамылғысы|Контур картаға |схема, |Топырақ-өсімдік |Кезект| | |негізгі топырақ |сурет |жамылғысының таралу |ік | | |зоналарын, |Қазақста|заңдылығына анықтама|бақыла| | |өсімдіктерін |нның | |у | | |түсіреді. |физикилы| | | | | |қ | | | | | |картасы,| | | |Өсімдік | | | | | |жамылғысы, | | | | | |өсімдіктердің | | | | | |зерттелу тарихы | | | | | |Жануарлар |Қызыл кітапқа енген |схема, |Жануарлардың |Кезект| |дүниесТабиғат |жануарларға қысқаша |сурет |зерттелу тарихы. |ік | |зоналары |тоқталып, тапсырма |Қазақста|Жануарлар дүниесінің|бақыла| | |реферат ретінде |нның |таралу |у | | |орындалады |физикилы|ерекшеліктері. | | | | |қ |Зоогеографиялық | | | | |картасы |аудандастырылуы | | |Физикалық |Кешенді |Қазақста|Физикалық |Кезект| |географиялық |аудандастырылуы |нның |географиялық |ік | |аудандастырылуы |контур картаға |физикилы|аудандастырылуы |бақыла| | |түсіріліп, |қ | |у | | |аудандастырылу |картасы,| | | | |принциптеріне |схема, | | | | |анықтама |сурет | | | |Экологиялық |Экологиялық жағдайы |Қазақста|Экологиялық жағдайы |Кезект| |жағдайы | |нның | |ік | | | |физикилы| |бақыла| | | |қ | |у | | | |картасы,| | | | | |схема, | | | | | |сурет | | | Кесте 4 |Оқулықтардың , оқу-әдістемелік |Дана |Студенттердің |Қамтамасыз | |құралдардың атауы |(саны) |саны |етілу пайызы| |Афанасьев А.Б. Зоогеография |1 |13 |25 | |Казахстана. А-А. АН КазССР, 1960. | | | | |Бейсенова А.С. Исследования природы |1 |13 |25 | |Казахстана. Изд-во “Казахстан”. | | | | |Алма-Ата., 1979. | | | | |Бейсенова А.С. Физико-географическое|1 |13 |25 | |иследование Казахстана. Алма-Ата; | | | | |Казахстан, 1982. | | | | |Беспалов Б.Ф. Геологическое строение|10 |13 |100 | |Казахской ССР. Алма-Ата., Наука, | | | | |1971. | | | | |Гвоздецкий А.Н., Николаев В.А. |1 |13 |25 | |Казахстан (очерки природы). М., | | | | |Мысль,1971. | | | | |Герасимов И.П. Современные проблемы |1 |13 |25 | |геоморфологии Казахстана. А-А. 1943.| | | | |Григорьев А.А. Природные условия |46 |13 |100 | |Казахстана. М., 1944. | | | | |Очерки по физической географии |1 |13 |25 | |Казахстана. Под. ред. И.П. | | | | |Герасимова. Алма-Ата. Наука, 1952. | | | | |Пальгов Н.Н. Реки Казахстана, Изд. |10 |13 |100 | |АН КазССР, Алма-Ата,1959. | | | | Әдебиеттер: 1. Афанасьев А.Б. Зоогеография Казахстана. А-А. АН КазССР, 1960. 2. Бейсенова А.С. Исследования природы Казахстана. Изд-во “Казахстан”. Алма- Ата., 1979. 3. Бейсенова А.С. Физико-географическое иследование Казахстана. Алма-Ата; Казахстан, 1982. 4. Беспалов Б.Ф. Геологическое строение Казахской ССР. Алма-Ата., Наука, 1971. 5. Гвоздецкий А.Н., Николаев В.А. Казахстан (очерки природы). М., Мысль,1971. 6. Герасимов И.П. Современные проблемы геоморфологии Казахстана. А-А. 1943. 7. Григорьев А.А. Природные условия Казахстана. М., 1944. 8. Климат Казахстана. Под. ред. А.С. Утешова Л., Гидрометиздат, 1959. 9. Очерки по физической географии Казахстана. Под. ред. И.П. Герасимова. Алма-Ата. Наука, 1952. 10. Пальгов Н.Н. Реки Казахстана, Изд. АН КазССР, Алма-Ата,1959.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz