Файл қосу

Диалект және кәсіби сөздер













                         «Кәсіби қазақ (орыс) тілі»

                       ПӘНІНІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

               СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ



















                                    СЕМЕЙ
                                     2013


                                   Кіріспе

1 ӘЗІРЛЕГЕН
Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік  университетінің қазақ  тілінің  теориясы
мен әдістемесі  кафедрасының  оқытушысы  Дарменова  Гульвира  Тұрсынбекқызы,
Педагогикалық психология кафедрасының аға оқытушысы Абишева Ш.Ш.
___________ «___» ___________20 жыл.

2 КЕЛІСІЛДІ
2.1 Педагогикалық психология кафедрасының отырысында  қаралып, талқыланды.
Хаттама     №___  «___» ___________20 ___жыл.

Кафедра меңгерушісі _______________ Джумажанова Г.К.

2.2  Педагогикалық  факультетінің оқу-әдістемелік бюросында талқыланып,
бекітілді.
Хаттама     №1 «05»  «09» 2013жыл.

Төрайым_________________Ахметова Т.Ш.


3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінде  бекітілді.
Хаттама    №1 «2»  «09» 2013жыл.

ОӘК төрағасы _________________ Искакова Г.Қ.

4  20___ж. «____» __________ шыққан ПОӘК-нің
№ 1 БАСЫЛЫМЫ














                                   Мазмұны


1 Жалпы ережелер
2 Пәннің мазмұны және сабақтардың түрі бойынша сағаттарға бөлу
3 Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары
4 Курс форматы
5 Курс саясаты
6 Бағалау саясаты
7 Әдебиеттер


































      1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


      1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәлімет
      Дарменова Гульвира Тұрсынбекқызы,  оқытушы
      «Қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі» кафедрасы
      Ақпараттық  қатынас-телефон: 53-37-63, №8 оқу ғимараты, №223 бөлме
      Сабақ өтетін орын - №119 аудитория
      Абишева Шолпан Шәкәрімқызы, Педагогикалық психология
       кафедрасының аға оқытушысы
      Ақпараттық  қатынас-телефон: 42-06-41, №2 оқу ғимараты, №304 бөлме
      Сабақ өтетін орын - №310 аудитория
      Пән бойынша кредит саны - 2
      1.2 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме


      Оқу жұмыс жоспарынан көшірме

|Курс                    |Сем-естр                                         |
|                        |Дәріс    |Семинар  |Лаб     |ОСӨЖ     |СӨЖ      |
|1                       |2        |3        |4       |5        |6        |
|Л: Қазақстан жаһандану  |         |2        |        |2        |2        |
|дәуірінде               |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г:Үндестік заңы         |         |         |        |         |         |
|Л: Қатынасты-әлеуметтік-|         |2        |        |2        |2        |
|психологиялық талдау    |         |         |        |         |         |
|Г: Лексика және         |         |         |        |         |         |
|лексикология ұғымы      |         |         |        |         |         |
|туралы                  |         |         |        |         |         |
|Л:Білім де бәсекеге     |         |2        |        |2        |2        |
|түседі                  |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г: Сөздің тура және     |         |         |        |         |         |
|ауыспалы мағынасы       |         |         |        |         |         |
|Л:Әлеуметтік –          |         |2        |        |2        |2        |
|психологиялық хал-ахуал |         |         |        |         |         |
|құрылымы                |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г: Диалект және кәсіби  |         |         |        |         |         |
|сөздер                  |         |         |        |         |         |
|Л: Кәсіби мәтін №5      |         |2        |        |2        |2        |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г: Жалпылама            |         |         |        |         |         |
|қолданылатын терминдер  |         |         |        |         |         |
|мен сөздер. Терминдердің|         |         |        |         |         |
|ұғымы мен мағынасы.     |         |         |        |         |         |
|Маман саласындағы       |         |         |        |         |         |
|терминдер мен ұғымдар.  |         |         |        |         |         |
|Л: Жаһандану және гендер|         |2        |        |2        |2        |
|мәселесі                |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г: Кірме сөздер         |         |         |        |         |         |
|Л: Кәсіби мәтін №       |         |2        |        |2        |2        |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г: Кәсіби сала мамандығы|         |         |        |         |         |
|бойынша қанатты сөздер, |         |         |        |         |         |
|фразеологиялық          |         |         |        |         |         |
|тіркестер,              |         |         |        |         |         |
|мақал-мәтелдердің       |         |         |        |         |         |
|қазақша-орысша          |         |         |        |         |         |
|баламалары.             |         |         |        |         |         |
|Мақал-мәтелдерді кәсіби |         |         |        |         |         |
|тілде  қолдану.         |         |         |        |         |         |
|Л: Креативтілікті       |         |2        |        |2        |2        |
|зерттеудегі негізгі     |         |         |        |         |         |
|теоретикалық бағыттар   |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г: Көнерген сөздер мен  |         |         |        |         |         |
|неологизмдер            |         |         |        |         |         |
|Л: Жоғары кәсіби білім  |         |2        |        |2        |2        |
|берудің заңдастырылу    |         |         |        |         |         |
|негіздері               |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г: Стиль туралы түсінік.|         |         |        |         |         |
|Стиль турлері           |         |         |        |         |         |
|Л: Білім беру түрлері   |         |2        |        |2        |2        |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г:Ресми іс-қағаздар     |         |         |        |         |         |
|стилі                   |         |         |        |         |         |
|Л: Қазіргі заманғы білім|         |2        |        |         |         |
|берудің негізгі         |         |         |        |         |         |
|тенденциялары           |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г:  Ғылыми стиль        |         |         |        |         |         |
|лексикасы. Ғылыми       |         |         |        |         |         |
|мәтіндердегі            |         |         |        |         |         |
|терминдердің қолданысы. |         |         |        |         |         |
|Ғылыми және публицистика|         |         |        |         |         |
|лық стильде лебіз айтуға|         |         |        |         |         |
|дағдылану.              |         |         |        |         |         |
|Л: Білім берудің        |         |2        |        |2        |2        |
|психологиялық           |         |         |        |         |         |
|принциптері             |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г: Публицистикалық      |         |         |        |         |         |
|стильдегі сөз           |         |         |        |         |         |
|қолданыстары            |         |         |        |         |         |
|Л: Хейверхерст бойынша  |         |2        |        |2        |2        |
|кәсіби жол кезеңдері    |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г: Сөзжасам. Сөзжасамның|         |         |        |         |         |
|тәсілдері.              |         |         |        |         |         |
|Л: Еуропа мен Американың|         |2        |        |2        |2        |
|көптеген мемлекеттеріне |         |         |        |         |         |
|тән психологиялық білім |         |         |        |         |         |
|берудің негізгі         |         |         |        |         |         |
|тенденциялары           |         |         |        |         |         |
|Г: Туынды сөздер        |         |         |        |         |         |
|Л: Психологиялық        |         |2        |        |2        |2        |
|мамандықтың жалпы       |         |         |        |         |         |
|сипаттамасы             |         |         |        |         |         |
|                        |         |         |        |         |         |
|Г: Жалғаулардың түрлері |         |         |        |         |         |
|Барлығы                 |         |30       |        |30       |30       |

      3 ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАРЫ
    •       пәнді оқуға қажетті уақытты жоспарлау  мен  ұйымдастыру  бойынша
      кеңестер;
    • студент әрекеттерінің ретін сипаттау;
    • ПЭОӘК материалдарын пайдалану бойынша ұсыныстар;
    • әдебиетпен жұмыс істеу бойынша ұсыныстар;
    • емтиханға дайындық бойынша кеңестер және т.б.

      4 КУРС ФОРМАТЫ
      Аудиториялық уақытқа семинар сабақтары, оқытылған материалды  талқылау
және  әртүрлі  тапсырмаларды   орындау   кіреді.   Әрбір   сабаққа   студент
әдебиеттің  негізгі  және  қосымша   қайнар   көздерінің   тізіміне   сәйкес
дайындалуы  керек   (негізгі   бөлімдер   мен   бөлімшелер   әрбір   сабақта
нақтыланады). Аралық бақылау жұмысында болмаған студенттер  автоматты  түрде
0 балл алады және бақылау жұмысын тапсыруға жіберілмейді.
      Сабаққа  қатысу   және   негізгі   ұғымдарды,   түсіндірмелерді   және
мәліметтерді  жазып алу студенттің  міндеті  болып  табылады.  Егер  студент
қандай  да  бір  жағдайлармен   қатыспаған  жағдайда,  сабақтың   материалын
топтағы  басқа  студенттен  алуы  керек.  Әсіресе,  СӨЖ  тапсыру  барысында,
аралық, ағымдық бақылау мен қорытынды емтихан кезінде кітаптан немесе  басқа
біреуден көшіруге, тапсырмалардың дайын көшірмесін  пайдалануға  және  басқа
студенттің орнына емтихан тапсыруға  болмайды.  Шектеу  қойылған  мәліметтер
алған, интранет  жүйесінің  тыйым  салынған  ақпараттарын  және  шпаргалканы
пайдаланған студентке қорытынды емтиханда «F» бағасы қойылады.
      Студенттердің өздік жұмысы – бұл тұлғаның  жеке  танымды  қызметі,  ол
өзіне  тек  қана  алған  білімін  бекітіп  қоймауы,   сонымен   қатар   жеке
шығармашылық ойлау  процесі  болып  табылады.  Өзіндік  жағынан  ол  келешек
маманның шығармашылығы үшін жаңа  білімінің  ашылуына,  қалыптасуына  жағдай
жасайды.
      Өздік  жұмыс  сонымен  қатар   студенттің   максималды   белсенділігін
қарастырады және ол алған білімін ұйымдағы  ғылыми  зерттеу,  қоғамдық  және
өндірістік қызметтерде көрінеді.


      5 КУРС САЯСАТЫ
      Курсты оқу барысында алынған  барлық  ұпайлар  жинақталып,  бір-біріне
қосылады.  Осы курстан алған ақтық бағаны шығару  үшін  әрбір  тапсырма  мен
аралық және  қорытнды  бақылаудан  алынған  баға  және  емтихан  бағаларының
қорытындысы   бойынша   орташа   ұпай   есептеледі.   Барлық   тапсырмаларды
көрсетілген  уақытында  өткізу  қажет.  Барлық  тапсырмаларды  қабылдап  алу
емтиханға 7 күн қалғанда аяқталады. Барлық тапсырманы өткізбеген  студенттер
емтиханға кіргізілмейді. Жұмысты  кеш  тапсырсаңыз:  қосымша  тапсырма  беру
арқылы жұмыс көлемі ұлғайтылады. Тапсырмалар  оқытушы  тағайындаған  уақытта
қабылданады. Емтиханға келмесеңіз, орынды себеп  болса,  бұрынғы  орындалған
жұмыстарыңыз есепке алынады; орынсыз  себеп  болса,  тапсырманы  орындауыңыз
қажет және осы мәселеге қатысты университет саясаты  есепке  алынады.  Әрбір
тақырыпты қайталау және өтеу міндетті. Өтілген  материалды  меңгеру  деңгейі
тест  арқылы   тексеріледі.   Тест   алдын   ала   ескертілмей   өткізіледі.
Аудиториялық  сабақтарды  босатпау,  кешікпеу  міндетті.  Себепсіз  сабақтан
қалсаңыз: қосымша шығармашылылық жұмыс  беріледі  (реферат,  көркем  мәтінге
талдау  т.б.);   Сабаққа  екі  рет  кешігу  бір   рет   сабақ   босатылғанға
теңгеріледі. Оқу үрдісіне белсенді түрде қатысу қажет.

      6  БАҒАЛАУ САЯСАТЫ


   «Мемлекеттік тілде іс қағаздарын жүргізу»  пәні бойынша ұпайларды бөлу
                                                                     2 Кесте
|Апта |Бақылау түрі                         |Барлық ұпай    |Ескерту         |
|1    |2                                    |3              |4               |
|     |1-аптадан 7-апта аралығында дәріске  |30             |                |
|     |қатысу                               |               |                |
|4    |Семинар                              |15             |                |
|     |Семинар                              |20             |                |
|     |ОЖСӨЖ                                |10             |                |
|     |СӨЖ                                  |25             |                |
|5    |Семинар                              |20             |                |
|     |Семинар                              |15             |                |
|     |ОЖСӨЖ                                |10             |                |
|     |СӨЖ                                  |25             |                |
|7    |Семинар                              |15             |                |
|     |Семинар                              |20             |                |
|     |ОЖСӨЖ                                |10             |                |
|     |СӨЖ                                  |25             |                |
|     |Межелік бақылау                      |60             |                |
|1-7 апта аралығындағы оқу нәтижесі бойынша |300            |                |
|қорытынды ұпай                             |               |                |
|     |8-15 апта аралығында дәріске қатысу  |30             |                |
|9    |Семинар                              |15             |                |
|     |Семинар                              |20             |                |
|     |ОЖСӨЖ                                |10             |                |
|     |СӨЖ                                  |25             |                |
|11   |Семинар                              |15             |                |
|     |Семинар                              |20             |                |
|     |ОЖСӨЖ                                |10             |                |
|     |СӨЖ                                  |25             |                |
|13   |Семинар                              |10             |                |
|     |Семинар                              |20             |                |
|     |ОЖСӨЖ                                |10             |                |
|     |СӨЖ                                  |25             |                |
|15   |Межелік бақылау                      |60             |                |
|9-15 апта аралығындағы оқу нәтижесі бойынша|300            |                |
|қорытынды ұпай                             |               |                |
|Емтихан бойынша қорытынды ұпай             |400            |                |
|Академиялық кезең бойынша қорытынды ұпай   |1000           |                |




     7. СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ


       1.  Психологиялық  терминдер.  Психологиялық   терминдердің   салалық
          сөздікте түзілуі (Тапсырма түрі: терминдер  сөздігін  құрастыру  –
          100 сөз).
       2.  Психологиялық ғылыми жаңалықтарға сипаттама беру (Тапсырма  түрі:
          реферат).
       3.   Іскерлік  дағды  қалыптастыруға   арналған   тілдік   құрылымдар
          (Тапсырма түрі: реферат).
       4.  Мамандығы бойынша ғылыми еңбектерді оқып түсіну және  қазақ  және
          орысша аңдатпа (аннотация) жазу (Тапсырма түрі:  ғылыми  мақаланың
          көшірмесі және 2 тілде жазылған аңдатпа).
       5. Аударма: түсінігі, түрлері, талаптар, әдістері, ерекше жағдайлары,
          маңызы (Тапсырма түрі: баяндама жасау).


      8  ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ

      Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы
|Оқулықтардың, оқу      |Саны          |Студенттердің  |Қамтамасыз ету   |
|құралдарының атауы     |              |саны           |пайызы           |
|1                      |2             |3              |4                |
|Бектұров Ш. Қазақ тілі.|1             |17             |6                |
|Алматы: Мектеп, 1992. –|              |               |                 |
|223 б.                 |              |               |                 |
|Мұхамадиева Н.Қ.       |4             |               |24               |
|«Іскерлік қазақ тілі». |              |               |                 |
|Астана, 2007 ж.        |              |               |                 |
|Жиенбаев С., Бегалиев  |2             |               |12               |
|Г., Уюкбаев И. Қазақ   |              |               |                 |
|тілі. - Алматы, 2000.  |              |               |                 |
|В.Салагаев, Б.Шалабай. |5             |               |29               |
|«Іс қағаздарын жүргізу |              |               |                 |
|туралы». - Алматы      |              |               |                 |
|«Раритет», 2000.       |              |               |                 |
|Кеңесбаев І. Қазақ     |2             |               |12               |
|тілінің                |              |               |                 |
|фразеолог.сөздігі.     |              |               |                 |
|–Алматы: Ғылым, 1977   |              |               |                 |
|«Қазақстан             |3             |               |18               |
|Республикасында іс     |              |               |                 |
|қағаздарын жүргізу»    |              |               |                 |
|(мемлекеттік және ресми|              |               |                 |
|тілдерде іс қағаздарын |              |               |                 |
|жүргізудің үлгілері) - |              |               |                 |
|А, 2001.               |              |               |                 |
|Өмірзақ Т., Сансызбай  |2             |               |12               |
|Ә. Қазақ тілі. IV      |              |               |                 |
|деңгей. Астана, 2006.  |              |               |                 |
|Жақыпов С. Жалпы       |20            |               |100              |
|психология негіздері.  |              |               |                 |
|Алматы, 2012ж          |              |               |                 |
|Намазбаева Ж.И.,       |10            |               |59               |
|Сангилбаев О.С. Орысша |              |               |                 |
|қазақша психологиялық  |              |               |                 |
|сөздік. Алматы, 2005ж  |              |               |                 |
|Жарықбаев Қ. Русско    |2             |               |12               |
|казахский толковый     |              |               |                 |
|словарь психологических|              |               |                 |
|терминов. Алматы, 2004ж|              |               |                 |


      8 ӘДЕБИЕТТЕР
     1. Негізгі әдебиеттер
      8.1.1 Қазақстан Республикасының Конституциясы. 30 тамыз,1995 жыл.
      8.1.2 «Қазақстан Республикасындағы тіл туралы» заң, ҚР  президенті  11
шілде, 1997 жыл №151
      8.1.3 «Тілдерді қолдану мен дамытудың  мемлекеттік  бағдарламасы».  ҚР
президентінің Жарлығы 5 қазан, 1998 жыл. №4106.
      8.1.4 «Тілдерді қолдану  мен  дамытудың  2001-2010  жылдарға  арналған
мемлекеттік бағдарламасы». ҚР  президентінің  Жарлығы  7  ақпан,  2001  жыл,
№550
      8.1.5 «Мемлекеттік ұйымдарда мемлекеттік тілдің қолдану аясын  кеңейту
туралы». ҚР Үкіметінің Қаулысы 14 тамыз, 1998 жыл №769
      8.1.6 «Мемлекеттік ақпарат  жұмыстарын  жақсарту  бюрократиямен  күрес
және құжат айналымын қысқарту шаралары туралы».  ҚР   президентінің  Жарлығы
31 шілде, 2000 жыл, №427
      8.1.7   «Азаматтардың   өтініштерін   қарау   тәртібі   туралы».    ҚР
президентінің Жарлығы 19 маусым, 1995 жыл.
      8.1.8 «Нормативтік-құқықтық актілері туралы». ҚР-ның заңы: 24  наурыз,
1997 жыл №213-1
      8.1.9 «Құжаттарды  мемлекеттік тілде даярлайтын мемлекеттік  әкімшілік
қызметкерлерін көтермелеу  туралы».  ҚР  Премьер-Министрлігінің  Нұсқауы  21
қыркүйек , 2000 жыл №117
      8.1.10  «Қазақстан  Республикасында   қызметтерін   мемлкеттік   тілде
жүргізетін, сонымен қатар мемлекеттік тілді жете меңгерген әділет  және  сот
органдары қызметкерлерін моральдық және материалдық тұрғыда көтермелеу  реті
туралы». ҚР Әділет министірінің бұйрығы 12 маусым, 1999 жыл № 45
      8.1.11 «Қазақстан Республикасында нотариалдық іс жүргізу  туралы».  ҚР
Әдлет министірінің бұйрығы, 16 шілде, 1998 жыл  № 83
      8.1.12 «Іс жүргізу  туралы»  ҚР  Министрлер  кабинетінің  Қаулысы.  20
маусым, 1992, № 562
      8.1.13 В.Салагаев, Б.Шалабай: «Іс қағаздарын  жүргізу  туралы»  Алматы
«Раритет», 2000.
      8.1.14 І.Жақып. «Іс жүргізу» Алматы «Раритет»,  2000
      8.1.15 «Қазақстан Республкасында іс қағаздарын  жүргізу»  (мемлекеттік
және ресми тілдерде іс қағаздарын жүргізудің үлгілері) А,2001
      8.1.16 Л.Дүйсенбаева «Іс қағаздарын қазақша жүргізу» Алматы «Ана тілі»
2001.
      8.1.17 «Сөздік анықтамалық: екі тілде іс жүргізу»  Алматы,  «Атамұра»,
1994.
     2. Қосымша әдебиеттер
              1.  Дүйсенбекова Л. «Іс-қағаздарын жүргізу». Алматы,  2001ж.
              2. Ақанова Д.Х. және т.б. «Ресми-іскери қазақ тілі».   Алматы,
                 2006ж.
              3. Зейнулина А. Ф., Балпанов Н.М.. Іскери- кәсіби қазақ  тілі.
                 - Павлодар, 2007 ж.
              4.  Сөз  сарасы.  Қазақ  тілінің  ресми-іскери  стилі   бойын.
                 әдістем. құрал. Астана, 2009ж.
              5. Өмірзақ Т., Сансызбай Ә. Қазақ  тілі.  IV  деңгей.  Астана,
                 2006ж.
              6. Зейнуллина А.Ф., Жұмабаева З.Е., Шаһарман А.П., Пазыл  Ә.Қ.
                 Іскери- кәсіби қазақ тілі: практикалық сабақтарға  арналған
                 әдістемелік нұсқау. Павлодар, 2009 ж.
              7. Қазақстан Республикасының «Тіл туралы Заңы» (2000 жылдың 13
                 наурызында шыққан Заң бойынша).
              8. Мұхамадиева Н.Қ. «Іскерлік қазақ тілі».  Астана, 2007 ж.
          8.2.9  Жақыпов С. Жалпы психология негіздері. Алматы, 2012ж.
           8.2.10  Намазбаева   Ж.И.,   Сангилбаев   О.С.   Орысша   қазақша
психологиялық сөздік. Алматы, 2005ж.
           8.2.11   Жарықбаев   Қ.   Русско   казахский   толковый   словарь
психологических терминов. Алматы, 2004ж.








Пәндер