Файл қосу

Пәнді оқу нәтижесінде магистрант




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ                                               |
|БІЛІМ  ЖӘНЕ  ҒЫЛЫМ  МИНИСТРЛІГІ                                         |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ  ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ                                       |
|МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                                                |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты  |ПОӘК          |                                 |
|                       |              |ПОӘК  042–18-9.1-76/01-2013      |
|ПОӘК                   |              |                                 |
|«Ғылыми зерттеу        |18.09.2013 ж. |                                 |
|жұмыстарының           |№  1 басылым  |                                 |
|методологиясы»  пәнінен|              |                                 |
|оқытушыға арналған     |              |                                 |
|бағдарлама             |              |                                 |







                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                         6М070100 – «Биотехнология»
        6М073200 – «Стандарттау және сертификаттау (салалар бойынша)»
                  мамандықтарының магистранттарына арналған
                 «Ғылыми зерттеу жұмыстарының методологиясы»
                                   пәнінен
                             ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН
                             ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ
















                                   Семей,
                                    2013

                                   Алғы сөз

    1 ӘЗІРЛЕГЕН
    Құрастырушы т.ғ.к.,  «Стандарттау   және   биотехнология»  кафедрасының
доцент м.а., Аманжолов С.А. ____________    28.08.2013 ж.


    2  ТАЛҚЫЛАҒАН
    2.1  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
«Стандарттау  және биотехнология» кафедрасының отырысында
    «29»  08 2013 ж., № _1_ хаттама
    Кафедра меңгерушісі ___________ Ж.Х. Кәкімова
    2.2   Инженерлі-технологиялық   факультеттің    оқу-әдістемелік    бюро
мәжілісінде
    «12»  09  2013 ж., № _1_ хаттама
    Төрайымы_____________ С.С. Төлеубекова


    3 БЕКІТІЛГЕН
      Университеттің   Оқу-әдістемелік   кеңесінің   мәжілісінде   шығаруға
мақұлданған және ұсынылған


     «18»   09      2013 ж., №  1 хаттама


    Оқу-әдістемелік кеңесінің төрайымы_____________Г.Қ. Искакова




    4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН



















                                              МАЗМҰНЫ


      |1  Қолданылу саласы                                              |4         |
|2  Нормативтік сілтемелер                                        |4         |
|3  Жалпы ережелер                                                |4         |
|4  Оқу пәннің (модульдің) мазмұны                                |5         |
|5  Магистранттардың өздік жұмыс  тақырыптарының  тізімі          |6         |
|6  Пән бойынша оқу-әдістемелік карта                             |7         |
|7  Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз ету картасы             |8         |
|8  Әдебиеттер                                                    |8         |
































    1 ҚОЛДАНЫЛУ САЛАСЫ
    6М070100 – «Биотехнология», 6М073200 – «Стандарттау және  сертификаттау
(салалар   бойынша)»   мамандықтарына     «Ғылыми    зерттеу    жұмыстарының
методологиясы» пәнінен оқу әдістемелік кешеннің құрамына  кіретін  оқытушыға
арналған пәннің  бағдарламасы.

    2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР
    Осы  «Ғылыми  зерттеу  жұмыстарының  методологиясы»  пәнінен  оқытушыға
арналған пәннің  бағдарламасы  берілген  пән  бойынша  оқу  үрдісін  жүргізу
тәртібін   төменде   көрсетілген   құжаттарда   бекітілген    талаптар   мен
ұсыныстарға  сәйкес ұйымдастырады:
      - Қазақстан Республикасының мемлекеттік жалпығабілімді білім стандарты
5.04.033-2011.   Жоғарыоқытудан   кейінгі   білім.   Магистратура.   Негізгі
ережелер.
      - 6М070100 – «Биотехнология» мамандығына типтік оқу жоспары;
      -  6М073200  –  «Стандарттау  және  сертификаттау  (салалар  бойынша)»
мамандығына типтік оқу жоспары;
      - УСТ 042-МУ-4-2013 «Пәндердің оқу-әдістемелік кешендерін дайындау мен
ресімделуіне қойылатын жалпы талаптар» университет стандарты;
      -  ҚР  042-1.01-2013  Құжаттамалық  рәсім  «Пәндердің  оқу-әдістемелік
кешендерінің  құрылымы мен мазмұны».


    3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
 3.1 Пәннің қысқаша мазмұны:  «Ғылыми  зерттеу  жұмыстарының  методологиясы»
пәні нақты  үрдіс  қызметі  мен  өнеркәсіп  бойынша  ғылыми  зерттеу  жұмысы
методолгиясында өзекті, күрделі және кемшіліктер  мәселелері  қарастырылады.

    Ғылыми  зерттеу  жұмыс  үрдісін  диалектеу,  ғылыми    әдіс   типология
сұрақтарын тану, негізгі әдістер, эмпииялық және теориялық  деңгейін  тану,
сонымен қатар  тәжірибелік  және  ғылыми  зерттеуді  тәжірибеде  пайдалану,
ғылыми зерттеу әдістемесі мен логика мәселелерін талдайды.
3.2   Пәнді   оқытудың   мақсаты   магистранттарды   пәнін   оқыту   мақсаты
магистранттарға таныстыру болып табылады:
–     ғылыми зерттеу әдістемесі;
–     негізгі түсініктер;
–     сараптамаларды жүргізу тәртібі.
3.3   Пәнді   оқытудың   негізгі   тапсырмасы:   сапаны   басқару   бойынша
магистранттардың тәжірибелік және теориялық алынған білімі. Ғылыми  зерттеу
әдістерін қолдану.
3.4 Пәнді оқыту нәтижелері:
Пәнді оқу нәтижесінде магистрант:
    • Білуі тиіс:
   - пәннің негізгі теоретикалық қалпын;
   - жаңа зерттеу әдісін өздігімен қабылдауға қабілеттілігі;
   - ғылыми тәжірибе жүргізу тәртібін;
   -  методология түсінігі, ғылыми зерттеу әдістемесі, принципі мен функция
   методологияның, ғылыми ізденіс түсінігі.
    • Меңгеруі тиіс:
   - ғылыми зерттеу  жүргізу  дағдысы  (патенттік-ақпарат  ізденісі,  сонын
   ішінде интернет желісі);
   - техникалық шешім патент әдісін дағдылану патент жиілігі және т.б.;
   -  мамандық  жөнінде  міндетті  стандарт  мемлекеттік  негізін  меңгеру,
   мамандық бойынша білім программасын, кәсіпқой қызмет тапсырмасын игеру.
3.5 Курстың пререквизиттері:
3.5.1 Сапа жүйесі
3.6 Курстың постреквизиттері:
3.6.1  Биотехнологиядағы жаңашыл әдістер
3.6.2 Сала бойынша технологиялық процестерді бақылау және талдау әдістері

3.7 Жұмыс оқу жоспарынан үзінді көшірме (1 кестеде) көрсетілген
                                                                   1 – кесте
|Курс                                                    |Семестр|Кредиттер    |
|1                                                       |2      |3            |
|Дәрістік сабақтар                                                             |
|Модуль 1. Ғылыми зерттеу әдістері, мәселелері және гипотеза мазмұны           |
|Ғылыми зерттеу методологиясы және әдіс түсінігі         |1      |8.1.1        |
|Ғылыми зерттеу әдіс типологиясы                         |1      |8.1.1        |
|                                                        |       |8.1.2        |
|                                                        |       |8.1.3        |
|Ғылыми зерттеудегі ролі мен ғылыми дәлелдер             |1      |8.1.4        |
|                                                        |       |8.1.5        |
|Ғылыми мәселелер ұғымы, оның қалпы мен формалануы       |2      |8.1.1        |
|                                                        |       |8.1.2        |
|                                                        |       |8.1.3        |
|Ғылыми  гипотеза мазмұны, оның ұсыну және дәлелдеу      |1      |8.1.4        |
|                                                        |       |8.1.5        |
|                                                        |       |8.2.2        |
|Ғылыми зерттеуде теорияның мәні мен оның ролі           |2      |8.1.2        |
|                                                        |       |8.2.2        |
|                                                        |       |8.2.3        |
|Ғылми зерттеудегі деңгей мазмұны мен түсінігі           |1      |8.1.2        |
|                                                        |       |8.1.3        |
|                                                        |       |8.1.2        |
|Эмпирикалық ақпарат жинау әдісі.  Бақылау, зерттеу.     |2      |8.1.2        |
|                                                        |       |8.1.5        |
|Өлшеу және салыстыру                                    |1      |8.1.1        |
|                                                        |       |8.1.2        |
|                                                        |       |8.2.2        |
|                                                        |       |8.2.3        |
|Жалпы логикалық ғылыми зерттеу әдісі                    |1      |8.1.2        |
|                                                        |       |8.2.1        |
|                                                        |       |8.2.3        |
|Ғылыми зерттеудің теоретиялық әдісі                     |2      |8.1.2        |
|                                                        |       |8.2.2        |
|                                                        |       |8.2.3        |
|Барлығы:                                                |15     |             |

5 МАГИСТРАНТТАРДЫҢ ӨЗДІК ЖҰМЫС ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ
5.1 Ғылыми әдістердің тұру тарихы.
5.2 Ғылыми зерттеудің мақсаты. Ғылыми білімнің түсінігі.
5.3 Методология ғылымының негізгі түсініктері  ретінде  аксиома,  гипотеза,
теория.
5.4 Ғылыми зерттеулердің классификациясы.
5.5   Теориялық    зерттеу    әдістері:    абстрагтілеу,    идеализациялау,
формализациялау.
5.6 Әлемдегі әр түрлі елдердің методикалық  негізінде  ғылым  деңгейлерінің
дамуы.
5.7 Гипотез ғылымдарының түрлері.  Гипотез  ғылымдарына  қандай  анықталған
талаптар қойылады? Жақсы гипотез ғылымдарының формальдік мәні неде?
5.8  Методикалық  зерттеулер   немен   түсіндіріледі.   Ғылыми   зерттеулер
бағдарламасында не  көрінуі  тиіс?  Методикалық  ғылыми  зерттеулер  қандай
негізгі компоненттерді қосып алады?
5.9  Эксперимент дегеніміз не, оның түрлері.
5.10 Индукция жалпы логикалық зерттеулер тәсілі  ретінде.  Жалғыз  ұқсастық
тәсілі, жалғыз айырмашылық тәсілі.
5.11 Дедукция жалпы логикалық зерттеулер тәсілі ретінде.
5.12 Индуктивті-дедуктивті зерттеулер тәсілі: ұқсастық  пен  айырмашылықтың
байланысқан тәсілі, қалдық тәсіл.
 5.13 Ғылыми зерттеулерде құралған тәсіл: жалпы мінездеме,  артықшылықтары,
жетіспеушіліктері және қолданыстағы шектеулер.
5.14  Зерттеулердің эмпирикалық тәсілі: бақылау, тәжірибе.
5.15 Ғылыми зерттеулердегі статистикалық тәсіл: жалпы мінездеме, артықшылық
пен жетіспеушілік.

6  ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК  КАРТА
                                                                     3 кесте
|Тақырып                                |Көрнекті     |Өздік оқуға     |Бақылау   |
|                                       |құралдар     |арналған        |формасы   |
|                                       |             |сұрақтар        |          |
|Дәріс сабақтары    |Тәжірибелік        |             |                |          |
|                   |сабақтар           |             |                |          |
|1                  |2                  |4            |5               |6         |
|Ғылыми зерттеу     |-                  |Кестелер,    |Ғылыми зерттеу  |Жұмысты   |
|методологиясы және |                   |слайдтар     |методологиясы   |ауызша    |
|әдіс түсінігі      |                   |             |                |қорғау    |
|Ғылыми зерттеу әдіс|-                  |Кестелер,    |Ғылыми зерттеу  |Жұмысты   |
|типологиясы        |                   |слайдтар     |әдісі           |ауызша    |
|                   |                   |             |                |қорғау    |
|Ғылыми зерттеудегі |-                  |Кестелер,    |Ғылыми          |Жұмысты   |
|ролі мен ғылыми    |                   |слайдтар     |зерттеудің      |ауызша    |
|дәлелдер           |                   |             |категориялы     |қорғау    |
|                   |                   |             |аппараты        |          |
|Ғылыми мәселелер   |-                  |Кестелер,    |Ғылыми білім    |Жұмысты   |
|ұғымы, оның қалпы  |                   |слайдтар     |құрылымы        |ауызша    |
|мен формалануы     |                   |             |                |қорғау    |
|Ғылыми  гипотеза   |-                  |Кестелер,    |Ғылыми          |Жұмысты   |
|мазмұны, оның ұсыну|                   |слайдтар     |зерттеудің      |ауызша    |
|және дәлелдеу      |                   |             |түсінігі        |қорғау    |
|Ғылыми зерттеуде   |-                  |Кестелер,    |Ғылыми пән,     |Жұмысты   |
|теориянын мәні мен |                   |слайдтар     |объектілер және |ауызша    |
|оның ролі          |                   |             |мәселелері      |қорғау    |
|Ғылми зерттеудегі  |-                  |Кестелер,    |Ғылыми          |Жұмысты   |
|деңгей мазмұны мен |                   |слайдтар     |зерттеулер      |ауызша    |
|түсінігі           |                   |             |жүргізудің      |қорғау    |
|                   |                   |             |таңдау әдісі    |          |
|Эмпирикалық ақпарат|-                  |Кестелер,    |Зерттеулер      |Жұмысты   |
|жинау әдісі.       |                   |слайдтар     |жүргізу         |ауызша    |
|Бақылау, зерттеу.  |                   |             |                |қорғау    |
|Өлшеу және         |-                  |Кестелер,    |Баұылау, зерттеу|Жұмысты   |
|салыстыру          |                   |слайдтар     |әдістері        |ауызша    |
|                   |                   |             |                |қорғау    |
|Жалпы логикалық    |-                  |Кестелер,    |Методологияның  |Жұмысты   |
|ғылыми зерттеу     |                   |слайдтар     |жаңа түрлері    |ауызша    |
|әдісі              |                   |             |                |қорғау    |
|Ғылыми зерттеудің  |-                  |Кестелер,    |Ғылыми          |Жұмысты   |
|теоретиялық әдісі  |                   |слайдтар     |зерттеудің      |ауызша    |
|                   |                   |             |теоретиялық     |қорғау    |
|                   |                   |             |мазмұны         |          |

7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТПЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ КАРТАСЫ
                                                                   4 - кесте
|Оқу -әдістемелік  құралдағы        |Саны    |Магистранттар  |Қамтамасыз ету  |
|кітаптар атауы                     |        |саны           |пайызы          |
|Муштаев В.И. Основы инженерного    |2       |5              |40              |
|творчества: учеб.пособие .- М,     |        |               |                |
|2005.                              |        |               |                |
|Главные правила подготовки,        |1       |5              |20              |
|написания и оформления дипломных и |        |               |                |
|курсовых работ/ [Авт.-сост.        |        |               |                |
|Кузнецов И.Н.].- Минск: Харвест,   |        |               |                |
|2007.                              |        |               |                |
|Грязнов, В.М. Методология научного |1       |5              |20              |
|творчества: учеб. пособие / В.М.   |        |               |                |
|Грязнов.- М: ПАИМС, 2003.          |        |               |                |
|Вентцель, Е.С. Исследование        |2       |5              |40              |
|операций: задачи, принципы,        |        |               |                |
|методология: монография / Е.С.     |        |               |                |
|Вентцель.- 2-е изд., стереотип.-   |        |               |                |
|М.: Наука. Физматлит, 1988.        |        |               |                |

8 ӘДЕБИЕТ
8.1 Негізгі әдебиет
8.1.1 Муштаев В.И. Основы инженерного творчества: учеб.пособие .- М, 2005.
8.1.2  Бурмистров С.К. Радость познания. Тверь, НПГП «ГЕРС», 1993 г.,191 с.
8.1.3  Ильин В.В., Калинкин А.Т. Природа науки.  М.:  «Высшая  школа»,  1985
г., 230 с.
8.1.4 Основы научных исследований. Под ред. проф. Крутова В.И.  М.:  «Высшая
школа», 1989 г., 399 с.
8.1.5 Пенкин М.С.  Искусство  и  наука:  проблемы,  парадоксы,  поиски.  М.:
«Современник», 1982 г. – 302 с.
8.1.6  Сиников А.А. История и методология науки. Тверь, ВУ ПВО,  2000г.,  90
с.

8.2 Қосымша әдебиет
8.2.1  Главные  правила  подготовки,  написания  и  оформления  дипломных  и
курсовых работ/ [Авт.-сост. Кузнецов И.Н.].- Минск: Харвест, 2007.
8.2.2  Грязнов, В.М. Методология научного творчества: учеб. пособие  /  В.М.
Грязнов.- М: ПАИМС, 2003.
8.2.3  Вентцель, Е.С. Исследование операций: задачи, принципы,  методология:
монография / Е.С. Вентцель.- 2-е изд.,  стереотип.-  М.:  Наука.  Физматлит,
1988.
Пәндер