Файл қосу

Мектеп оқушыларын зерттеу жұмысына дайындау әдістемесі



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ
                        БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
                      Семей қаласының ШӘКӘРІМ атындағы
МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 деңгейлі СМК құжаты       |ПОӘК                 |ПОӘК                    |
|                            |                     |042-18-38.28/01-2014    |
|ПОӘК                        |                     |                        |
|Оқытушыға арналған  пәннің  |№ 2 басылым          |                        |
|бағдарламасы                |25.06.2014 ж.        |                        |
|«Мектеп оқушыларын зерттеу  |                     |                        |
|жұмысына дайындау           |                     |                        |
|әдістемесі»                 |                     |                        |












                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

          «Мектеп оқушыларын зерттеу жұмысына дайындау әдістемесі»
                     5В011000 – «Физика» мамандығы үшін

                             ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН
                             ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ











                                    Семей
                                    2014


                                  Алғы сөз
1. ӘЗІРЛЕГЕН

Құрастырушы:                 «25»   06   2014ж.     Сыдықова  Ж.Қ.,  п.ғ.к.,
доцент м.а.,

физика кафедрасы

2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 «Физика» кафедрасы отырысында


« 25»  06     2014ж., № 10    хаттама

Кафедра             меңгерушісі,              п.ғ.д.,              профессор
С.С.Маусымбаев

2.2 Физика-математика факультетінің оқу-әдістемелік бюросының
отырысында

« 26»  06  2014ж., №6 хаттама

Төрайымы                                                Қ.А.Батырова

3. БЕКІТІЛДІ
Университететің  Оқу-әдістемелік   Кеңесінің   отырысында   басып   шығаруға
мақұлданған және ұсынылған
«11»  09   2014ж., №1     хаттама

ОӘК төрағасы                                            Г.К.Искакова


4 11.09.2013 орнына ЕНГІЗІЛІП ОТЫР







                                   Мазмұны

|1   |Қолдану саласы                                               |4    |
|2   |Нормативтік сілтемелер                                       |4    |
|3   |Жалпы ережелер                                               |4    |
|4   |Оқу пәннің (модульдің) мазмұны                               |6    |
|5   |Білім алушылардың өздік жұмысына арналған тақырыптардың      |8    |
|    |тізімі                                                       |     |
|6   |Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз етудің картасы         |8    |
|7   |Әдебиеттер                                                   |9    |





























1 ҚОЛДАНУ  САЛАСЫ

«5В011000» – «Физика» мамандығы студенттеріне  арналған  «Мектеп  оқушыларын
зерттеу  жұмысына  дайындау  әдістемесі»    пәні   бойынша   оқу-әдістемелік
кешеннің кұрамына енгізілген оқытушыға арналған пәннің бағдарламасы.

2 НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР

«Мектеп оқушыларын зерттеу жұмысына дайындау әдістемесі»  пәнінің  оқытушыға
арналған бағдарламасы келесі  құжаттар  талаптары  мен  ұсыныстарына  сәйкес
құрастырылған және аталған пән бойынша  оқу  процесін  ұйымдастыру  тәртібін
белгілейді:
     -«5В011000» – «Физика» мамандығының Типтік оқу жоспары;
     - СТУ 042-СГУ-4-2014 «Пәндердің оқу- әдістемелік кешенін әзірлеуге және
ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар» университет стандарты;
         - ДП  042-1.01-2014 «Пәндердің оқу-  әдістемелік  кешенініңқұрылымы
және мазмұны» құжаттандырылған процедурасы.


3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

3.1. Пәннің  қысқаша мазмұны:
«Мектеп оқушыларын зерттеу  жұмысына  дайындау  әдістемесі»   пәні  бакалавр
дайындау барысында маңызды орын  алады  және  «Физика»  мамандығында  оқитын
студенттер үшін негізгі пәндер  блогының  міндетті  бөлігі  болып  табылады,
өйткені студенттерге  профессионалды  жұмыс  барысында  көп  нәрсені  біліп,
істей алу тиіс.

3.2 Пәнді оқып-білудің мақсаты
      Оқушылардың әлемнің  ғылыми  суреттемесін  (картинасын)  диалектикалық
тұрғыдан  түсінуін  және  табиғатты  танудың   ғылыми   сипаты   аймағындағы
әдіснамалық  білімдерін  кеңейтуге  әсер   ететін   әдістемелік   жұмыстарды
қарастыру.

3.3 Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті:
      -студенттерді физикадан оқушылардың зерттеу іскерліктерін (эксперимент
барысын бақылау, өлшеулер жүргізу, құбылысты моделдеу, талдау) жүзеге  асыру
үшін  қажетті  ғылыми  танымның  негізгі  әдістері  жайындағы   түсініктерін
дамытуға мүмкіндік беретін әдістемелермен таныстыру;
      -оқушылардың  ақпараттармен  жұмыс  істей  алу   іскерлігін   дамытуға
бағытталған мұғалімнің жұмыс әдістемесін талдау;
      -оқушылардың ұжымдық қарым-қатынастарын ұйымдастыру, өзбетімен  жүзеге
асыру іс-тәжірибеін дамытуға қажетті шарттарды қарастыру;
      -оқушылардың үздіксіз білім алу қажеттігін дамытуға мүмкіндік  беретін
мұғалім жұмысының формаларымен таныстыру.

3.4Оқып-білудің нәтижелелері:
      Пәнді оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды:
    •  физикадан  оқушылардың  зерттеу  іскерліктерін  (эксперимент  барысын
      бақылау, өлшеулер жүргізу, құбылысты моделдеу,  талдау)  жүзеге  асыру
      үшін қажетті ғылыми танымның негізгі әдістері  жайындағы  түсініктерін
      дамытуға мүмкіндік беретін әдістемелерді білуі тиіс;
    •  оқушылардың  ақпараттармен  жұмыс  істей  алу   іскерлігін   дамытуға
      бағытталған мұғалімнің жұмыс әдістемесін игеруі тиіс;
    • оқушылардың ұжымдық қарым-қатынастарын ұйымдастыру,  өзбетімен  жүзеге
      асыру іс-тәжірибені дамытуға қажетті шарттарды игере білуі тиіс;
    • оқушылардың үздіксіз білім алу қажеттігін дамытуға  мүмкіндік  беретін
      мұғалім жұмысының формаларын меңгеруі тиіс;
    • оқушыларды ғылыми-зерттеу жұмысына дайындаудың әдіс-тәсілін, шарттарын
      түсінуі тиіс;
    • мектеп оқушыларын зерттеу  жұмысына  тарта  білу,  оқушыларды  ғылыми-
      зерттеу жұмысына баулы дағдысына ие болуы керек;
    • мектеп оқушыларының ғылыми-зерттеу жұмысын ұйымдастырудың әртүрлі әдіс-
      тәсілдерін ұйымдастыру дағдысын алуы керек.


3.5 Курстың пререквизиттері:
3.5.1 механика
3.5.2 молекулалық физика
3.6 Курстың постреквизиттері:
3.6.1 Физиканы оқыту теориясы
3.6.2 Физиканы оқыту әдістемесі.

3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме:
                                                                      1кесте
|Курс                                                        |Семестр     |
|1                                                           |2           |
|1МИКРОМОДУЛЬ  «ҒЫЛЫМИ-ЗЕРТТЕУ ЖҰМЫСЫ»                                    |
|Дәріс сабақтары                                                          |
|Кіріспе. Оқушылар іскерлігінің мотивациясы. Оқушыларды      |1           |
|курстың мақсаты мен міндеттерімен таныстыру.                |            |
|Физикадан ғылыми-зерттеу жұмыстарының ерекшеліктері. Іргелі |1           |
|және қолданбалы зерттеулер.                                 |            |
|Зерттеу тақырыбының өзектілігі ұғымы. Зерттеу тақырыбын     |1           |
|таңдау.                                                     |            |
|Зерттеудің ғылыми аппараты: зерттеу нысаны (объектісі),     |1           |
|зерттеу пәні, мақсаты, зерттеудің міндеттері. Зерттеу       |            |
|болжамы.                                                    |            |
|Ғылыми әдебиеттермен жұмыс жасау негізі.                    |1           |
|Зерттеудің негізгі бағыттарын өңдеу.                        |1           |
|Ғылыми танымның теориялық әдістері. Ғылыми танымның әдістері|1           |
|ретінде талдаудың, салыстырудың, индукцияның мәні.          |            |
|Практикалық сабақтар                                                     |
|Оқушылар іскерлігінің мотивациясы                           |1           |
|Мектеп оқушыларының зерттеу іскерлігінің деңгейін талдау    |1           |
|және диагностикалау                                         |            |
|Зерттеудің нысаны, пәні, мақсаты, міндеттері, болжамы.      |1           |
|Библиографиялық сілтемені рәсімдеу ережесі. Физика бойынша  |1           |
|тезистердің, мақалалардың, баяндамалардың құрылысы          |            |
|Каталогтармен жұмыс. Аннотация және библиографиялық         |1           |
|сипаттама. Ақпаратты іздеудегі Internet мүмкіндігі          |            |
|Зерттеу тақырыбы бойынша ақпараттарды іздеу және өңдеу      |1           |
|(кітапханада жұмыс)                                         |            |
|Зерттеу тақырыбы бойынша ақпараттарды іздеу және өңдеу      |1           |
|(кітапханада жұмыс)                                         |            |
|Зертханалық сабақ                                                        |
|Библиографиялық сілтемені рәсімдеу ережесі. Физика бойынша  |2           |
|тезистердің, мақалалардың, баяндамалардың құрылысы          |            |
|Каталогтармен жұмыс. Аннотация және библиографиялық         |2           |
|сипаттама. Ақпаратты іздеудегі Internet мүмкіндігі          |            |
|Зерттеу тақырыбы бойынша ақпараттарды іздеу және өңдеу      |2           |
|(кітапханада жұмыс)                                         |            |
|Зерттеу тақырыбы бойынша ақпараттарды іздеу және өңдеу      |2           |
|(кітапханада жұмыс)                                         |            |
|2МИКРОМОДУЛЬ  «ҒЫЛЫМИ ТАНЫМ ӘДІСТЕРІ»                                    |
|Дәріс сабақтары                                                          |
|Моделдеу ғылыми танымның әдісі ретінде. Моделдеу,           |1           |
|моделдеудің негізгі ұғымдары мен принциптері. Моделдер типі.|            |
|Физикалық құбылыстардың теориялық моделдерін құру кезіндегі |1           |
|математикалық әдістердің ролі.                              |            |
|Ғылыми танымның эмпирикалық әдістері. Бақылау және оның     |1           |
|ғылыми танымның әдісі ретіндегі мәні.                       |            |
|Ғылыми танымның әдісі ретінде эксперименттің мәні.          |1           |
|Эксеприментті жүргізу үшін материалдар мен қондырғыларды    |            |
|таңдау.                                                     |            |
|Эксперименттік мәліметтерді өңдеу және интерпретациялау.    |1           |
|Эксперимент нәтижелерінің қолданылу шекарасын анықтау.      |            |
|Өлшеу нәтижелерін өңдеу және қателіктерді бағалау. Өлшеу    |1           |
|нәтижелерін ңдеу әдістері. Дәлдік және ақиқаттылық, нақтылық|            |
|ұғымдары.                                                   |            |
|Зерттеу жұмыстарындағы қателіктерді есептеу. Негізгі        |1           |
|қорытындыларды тұжырымдау.                                  |            |
|Зерттеу жұмысын рәсімдеуге қойылатын талаптар. Зерттеу      |1           |
|тақырыбы бойынша баяндамалар мен тезистерді рәсімдеу.       |            |
|Практикалық сабақтар                                                     |
|Зерттеу тақырыбы бойынша бар ақпараттарды талдау және сындық|1           |
|баға беру                                                   |            |
|Жұмыс болжамын тұжырымдау                                   |1           |
|Зерттеу бағдарламасын және жоспарын құру                    |1           |
|«Талдау және салыстыру тәсілдерін үйрену»                   |1           |
|Моделдеудің принциптері және негізгі ұғымдары. Моделдер типі|1           |
|Физикалық құбылыстардың теориялық моделдерін құру кезіндегі |1           |
|математикалық әдістердің ролі                               |            |
|Компьютерлік моделдеу және оның негізгі кезеңдері.          |2           |
|Компьютерлік эксперимент.                                   |            |
|Зертханалық сабақ                                                        |
|«Талдау және салыстыру тәсілдерін үйрену»                   |2           |
|Моделдеудің принциптері және негізгі ұғымдары. Моделдер типі|1           |
|Физикалық құбылыстардың теориялық моделдерін құру кезіндегі |2           |
|математикалық әдістердің ролі                               |            |
|Компьютерлік моделдеу және оның негізгі кезеңдері.          |2           |
|Компьютерлік эксперимент.                                   |            |


5 БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫ ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ
   5.1. Зерттеу жоспарын рәсімдеу, өлшеу нәтижелерін тіркеу тәсілдері.
   5.2 Зерттеу жұмысын қорғауға ұсыну


6 Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз етудің картасы
                                                                     3 кесте
|Оқулықтардың, оқу-әдістемелік құралдардың|Дана (саны) |Студентте|Қамтамасы|
|атауы                                    |            |рдің саны|з етілу  |
|                                         |            |         |пайызы   |
|Андреев В.И. Эвристическое               |            |13       |         |
|программирование учебно-исследовательской|            |         |         |
|деятельности. М.: Высшая школа, 1981.    |            |         |         |
|Вольштейн С.Л., Позойский С.В., Усанов   |            |13       |         |
|В.В. Методы физической науки в школе. –  |            |         |         |
|Мн.: Народная асвета, 1988.              |            |         |         |
|Дереклеева Н.И. Научно-исследовательская |            |13       |         |
|работа в школе. – М.: Вербум- М., 2001.  |            |         |         |
|Заботин В. А. и Комиссаров В. Н. Развитие|            |13       |         |
|мышления учащихся при изучении физики    |            |         |         |
|//Физика в школе. – 2003. – №6. – С.     |            |         |         |
|24-29.                                   |            |         |         |
|Кабардин О.Ф., Орлов В.А. Сборник        |            |13       |         |
|экспериментальных заданий и практических |            |         |         |
|работ по физике.– М.: АСТ Астрель        |            |         |         |
|Транзиткнига, 2005.                      |            |         |         |
|Каменецкий С.Е., Солодухин Н.А. Модели и |            |13       |         |
|аналогии в курсе физики средней школы. – |            |         |         |
|М.: Просвещение, 1982.                   |            |         |         |
|Кембровский Г.С. Приближенные вычисления,|            |13       |         |
|методы обработки результатов измерений и |            |         |         |
|оценки погрешностей в физике. – М.:      |            |         |         |
|Оракул, 1997                             |            |         |         |
|Кларин М.В. Инновации в мировой          |            |13       |         |
|педагогике: обучение на основе           |            |         |         |
|исследования, игр, дискуссии (Анализ     |            |         |         |
|зарубежного опыта). – Рига: НПЦ          |            |         |         |
|“Эксперимент”, 1995.                     |            |         |         |
|Лавриненко А.В., Осипенко Л.Е. Сказка про|            |13       |         |
|горячий чай или как наладить             |            |         |         |
|исследовательскую работу в сельской школе|            |         |         |
|//Фiзiка: праблемы выкладання. – 2000. – |            |         |         |
|№1. – С. 80–97.                          |            |         |         |
|Луцевич А.А. Цыркун И.И. Система         |            |13       |         |
|методических проблем и ситуаций по       |            |         |         |
|физике: Метод. пособие. – Мн.: МГПИ,     |            |         |         |
|1985. – 50 с.                            |            |         |         |
|Осипенко Л.Е., Лавриненко А.В.           |            |13       |         |
|Организация исследовательской работы     |            |         |         |
|школьников: Методические рекомендации.–  |            |         |         |
|Мн.: МОИПК и ПКР и СО, 2002.             |            |         |         |
|Осипенко Л.Е., Пролиско Т.С. Формирование|            |13       |         |
|представлений школьников об эксперименте |            |         |         |
|как методе научного познания // Фiзiка:  |            |         |         |
|праблемы выкладання. – 2006. – №2. – С.  |            |         |         |
|40- 45.                                  |            |         |         |
|Разумовский В.Г. Развитие творческих     |            |13       |         |
|способностей учащихся в процессе обучения|            |         |         |
|физике. – М.: Просвещение, 1975.         |            |         |         |
|Чечель И.Д. Управление исследовательской |            |13       |         |
|деятельностью педагога и учащихся в      |            |         |         |
|современной школе. – М.: Сентябрь, 1998. |            |         |         |


7.ӘДЕБИЕТ
7.1 Негізгі әдебиет
7.1.1 Андреев В.И. Эвристическое  программирование  учебно-исследовательской
деятельности. М.: Высшая школа, 1981.
7.1.2 Вольштейн С.Л., Позойский С.В., Усанов В.В. Методы физической науки  в
школе. – Мн.: Народная асвета, 1988.
7.1.3 Дереклеева Н.И. Научно-исследовательская работа в школе. – М.: Вербум-
 М., 2001.
7.1.4 Заботин В. А. и  Комиссаров  В.  Н.  Развитие  мышления  учащихся  при
изучении физики //Физика в школе. – 2003. – №6. – С. 24-29.
7.1.5  Кабардин  О.Ф.,  Орлов  В.А.  Сборник  экспериментальных  заданий   и
практических работ по физике.– М.: АСТ Астрель Транзиткнига, 2005.
7.1.6 Каменецкий С.Е., Солодухин Н.А.  Модели  и  аналогии  в  курсе  физики
средней школы. – М.: Просвещение, 1982.
7.1.7   Кембровский   Г.С.   Приближенные   вычисления,   методы   обработки
результатов измерений и оценки погрешностей в физике. – М.: Оракул, 1997
7.1.8 Кларин  М.В.  Инновации  в  мировой  педагогике:  обучение  на  основе
исследования,  игр,  дискуссии  (Анализ  зарубежного  опыта).  –  Рига:  НПЦ
“Эксперимент”, 1995.
7.1.9 Лавриненко  А.В.,  Осипенко  Л.Е.  Сказка  про  горячий  чай  или  как
наладить  исследовательскую  работу  в  сельской  школе  //Фiзiка:  праблемы
выкладання. – 2000. – №1. – С. 80–97.
7.1.10 Луцевич А.А. Цыркун И.И. Система методических проблем и  ситуаций  по
физике: Метод. пособие. – Мн.: МГПИ, 1985. – 50 с.
7.1.11 Осипенко Л.Е., Лавриненко А.В. Организация  исследовательской  работы
школьников: Методические рекомендации.– Мн.: МОИПК и ПКР и СО, 2002.
7.1.12 Осипенко Л.Е., Пролиско Т.С.  Формирование  представлений  школьников
об  эксперименте  как  методе  научного   познания   //   Фiзiка:   праблемы
выкладання. – 2006. – №2. – С. 40- 45.
7.1.13 Программы для учреждений, обеспечивающих  получение  общего  среднего
образования с русским языком обучения с 12-летним сроком  обучения.  –  Мн.:
НИО, 2004.
7.1.14  Разумовский  В.Г.  Развитие  творческих  способностей   учащихся   в
процессе обучения физике. – М.: Просвещение, 1975.
7.1.15  Слободянюк  А.И.,  Титовицкая  А.Э.  Машинная   графика:   линии   и
поверхности. – Мн.: УП «Технопринт», 2000.
7.1.16 Степин В.С., Елсуков А.Н. Методы научного познания.  –  Мн:  Вышэйшая
школа, 1974.–152 с.
7.1.17 Счастная Т.Н. Рекомендации  по  написанию  научно-  исследовательской
работы //Исследовательская работа школьников – 2003. – №4.– С. 34-45.
7.1.18   Хуторской   А.В.   Развитие   одаренности   школьников:    Методика
продуктивного  обучения:  Пособие  для  учителей.  –  М.:  Гум.  изд.  центр
«ВЛАДОС», 2000. –  320 с.
7.1.19 Чечель И.Д. Управление  исследовательской  деятельностью  педагога  и
учащихся в современной школе. – М.: Сентябрь, 1998.
7.1.20 Алексеев Н.Г., Леонтович А.В., Обухов А.С.,  Фомина  Л.Ф.   Концепция
развития  исследовательской  деятельности  учащихся   //   Исследовательская
работа школьников.– 2002. – №1.– С. 24-33.
7.1.21   Альтшуллер   Г.С.   Найти   идею:   введение   в   теорию   решения
изобретательских задач.– Новосибирск: Наука, 1986
7.1.22  Блинова   Т.В.   «Школа   исследователей»   как   форма   подготовки
старшеклассников       к        научно-исследовательской        деятельности
//Исследовательская работа школьников.– 2003.– №1.– С.100-104
7.1.23 Браверман Э.М. Обучение  проведению  наблюдений  и  экспериментов  //
Физика в школе. – 1985. – №5.
7.1.24 Вилькеев  Д.В.  Методы  научного  познания  в  школьном  обучении.  –
Казань: Татарское книжное изд-во, 1975.
7.1.25  Гафитулин  М.С.  Проект  «Исследователь»  //  Школьные  технологии.–
2005.–№3. – С. 102-104.
7.1.26 Гелясин  А.Е.,  Матвеева  Л.В.  Исследование  как  эффективная  форма
самостоятельного обучения //Народная асвета. – 2005. – №5. – С. 64-65.
7.1.27 Гоман И.Г. Учебно-исследовательская деятельность в  школе  –  условие
развития познавательной  активности  школьников  //Исследовательская  работа
школьников.– 2003.– №3.– С.30-31.
7.1.28 Гриханов Ю.А. Что нужно знать каждому  о  библиотеке.  –  М.:  Книга,
1977.
7.1.29  Демидова  Н.А.  Организация  исследовательской  работы  по   истории
//Народная  асвета. – 2004. – №9. – С. 48-52
7.1.30 Иванов Г.  Готовим  юных  исследователей:  о  приобщении  учащихся  к
научно-  исследовательской  деятельности  в   курсе   «Основы   познания   и
творчества» // Народное образование. – 1999. – №6. – С. 69-71.
7.1.31  Ивочкина  Т.,   Ливерц   И.   Организация   научно-исследовательской
деятельности учащихся // Народное образование. – 2000. – №3. – С. 136-138.
7.1.32 Как эффективно развивать одаренных сельских школьников в  «глубинке»:
Метод. сборник. – Мн.: МГОИПК, 2006.
7.1.33 Маковецкий П.В. Смотри в корень. – М.: Наука, 1991.
8.2 Қосымша әдебиет
8.2.1  Маслов  И.С.  Школьники  в  поиске  физических  открытий  (Из   опыта
подготовки  учащихся  к  дистанционной  эвристической  олимпиаде)  //Физика:
праблемы выкладання. – 2005. – №2. – С. 3–13.
8.2.2 Ланге В.Н. Экспериментальные  физические задачи  на  смекалку.  –  М.:
Наука, 1979. – 125с.
8.2.3 Новожилова  Н.В.  Интернет-ресурсы  в  исследовательской  деятельности
учителей и учащихся // Школьные технологии.– 2004.– №4.– С.148-152.
8.2.4 Пойа Д. Как решать задачу. – Львов: Квантор, 1991. – 216 с.
8.2.5 Рабиза Ф. Простые опыты. – М.: Детская литература, 2002.
8.2.6 Развитие исследовательской деятельности учащихся:  Метод.  сборник.  –
М.: Народное образование, 2001.
8.2.7   Разумовский   В.Г.,   Корсак   И.В.   Научный   метод   познания   и
государственный стандарт физического образования //Физика в школе.  –  1995.
–  №6. – С. 20-28.
8.2.8 Ратников Э.В. Физика вокруг нас. – Мн.: Дизайн ПРО, 1997.
8.2.9 Савенков А.И. Теоретические,  эмпирические  и  фантастические  темы  в
домашнем обучении // Исследовательская работа школьников.–  2002.–  №2.–  С.
73-78.
8.2.10 Савенков А.И.  Учим  детей  выдвигать  гипотезы  и  задавать  вопросы
//Одаренный ребенок. – 2003.– №2. – С. 76-86.
8.2.11 Савенков А.И. Обучение детей  умению  оценивать  идеи,  формулировать
суждения и умозаключения //Одаренный ребенок. – 2003.– №4. – С. 72-77.
8.2.12  Савенков  А.И.  Обучение  детей   умениям   и   навыкам   проведения
экспериментов // Одаренный ребенок. – 2003.–№5. – С. 64-75.
8.2.13 Хуторской А.В. Методологические основы проектирования  образования  в
двенадцатилетней школе //Педагогика. – 2000. –№8. – С. 29-37.
8.2.14 Шапоринский С.А. Обучение  и  научное  познание.  –  М.:  Педагогика,
1981.
8.2.15 Шклярова  М.М.  Учим  исследовательской  работе//  Специалист.–1996.–
№3.– С. 9-10.
8.2.16  Разработка  сервера:  Межвузовский  "Физтех-центр".  Режим  доступа:
http://www.researcher.ru/

Пәндер