Файл қосу

Жануарлар биотехнологиясы




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                   |
|ШӘКӘРІМ атындағы СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                          |
|3 деңгейлі СМЖ құжат       |ПОӘК                    | П 042-14-4.04.     |
|                           |                        |1.20.45/01-2012     |
|ПОӘК                       |№1  басылым             |                    |
|«Жануарлар биотехнологиясы»|                        |                    |
|пәнінің  оқытушысына       |                        |                    |
|арналған жұмыс оқу         |                        |                    |
|бағдарламасы               |                        |                    |







               5В070100 – "Биотехнология" мамандығына арналған

                         "Жануарлар биотехнологиясы"


                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ




              ПӘНІНІҢ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ОҚУ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ













                                СЕМЕЙ - 2012


                                  Алғы сөз


     1. ӘЗІРЛЕНГЕН


           Құрастырған  Шәкәрім  атындағы  Семей  мемлекеттік  университеті
           “Биология” кафедрасының доценті , а.ш.ғ.к. Нұржанова К.Х.


     2. ТАЛҚЫЛАНҒАН


           2.1.ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ Семей мемлекеттік  университеті  “Биология”
           кафедрасының мәжілісінде.
           20   ж.                             №      хаттама.


           Кафедра меңгерушісі                     Арынова Р.А.


           2.2.Аграрлық   факультетіның   оқу   -   әдістемелік    комиссия
      мәжілісінде.
           20  ж.                                           №      хаттама


           Төрағасы                                Сатиева К.Р.


     3. БЕКІТІЛГЕН


           Университеттің оқу - әдістемелік кеңесі мәжілісінде  мақұлданып,
           басылымға ұсынылған.
           20         ж.                                                  №
           хаттама.


           ОӘК төрағасы                     Рскельдиев Б.А.


      ТҰҢҒЫШ РЕТ ЕҢГІЗІЛГЕН










                                   Мазмұны



      1. Колдану саласы


      2. Ереже белгілейтің сілтемелер


          3.   Жалпы ереже

          4.   Оқытушыға арналған пәнің жұмыс оқу бағдарламасының мазмұны

          5.   Студенттердің өз бетімен істейтін жұмыстары тақырыбының
тізімі

          6.   Пәннің оқу-әдістемелік картасы

          7.   Оқу-әдістемелік эдебиеттермен қамтамасыз етілуінің қартасы

          8.   Әдебиеттер
























                             1. Қолдану саласы:


      «Жануарлар  биотехнологиясы»  пәнінің  ОӘК  050701  –  «Биотехнология»
мамандықтарына арналған. Ол студенттерді пәннің мазмұнымен, оның  көкейкесті
және қажеттілігімен, саясатымен, оқу барысында  меңгерілетін  дағдылар  және
іскерліктермен таныстырады. ОӘК пәнді  зерделеудегі  ең  басты  құрал  болып
келеді.


                2. Ереже белгілейтін (нормативтік) сілтемелер

      Осы  әзірленген  «ЭЖануарлар  биотехнологиясы»  ПОӘК   мына   құжаттар
талабына,    ұсыныстарына  сай,  пәннің  оқу  барысын  ұйымдастыру  тәртібін
белгілейді:
    -   050701  –«Биотехнология»   мамандықтарына  ҚР  мемлекеттік  жалпыға
    міндетті білім беру стандарты, ҚР МЖМБС 3.08.327-2006,  ҚР  БҒМ  №  685
    бұйрығымен 2006 ж. 01. 09. бекітілген және іске еңгізілген.
    - Шәкәрім атындағы Семей мемлекетік университетінің ПОӘК стандарты 042-
    РГКП-СГУ-8-2007.
    - ДП 042-08.10.10.12-2007 документациялық кұжаттар.


                               3. Жалпы ереже

1.     Пәннің қысқаша сипаттамасы
    Осы күнгі биотехнология табиғаттану ғылымдары ішінде ең қарқынды  дамып
келе жатқан биология салаларының бірі, әрі мал шаруашылығында  алдағы  10-15
жылда  оның  алға  басуы  гендік  және   клеткалық   инженерияның   дамуымен
анықталмақшы. Қазіргі уақытта мал шаруашылығын өркендету  үшін  биололгиялық
ғылымдардың  барлық  жетістігін  пайдаланып,  олардың  гендік  мүмкіншілігін
жетілдіріп,  әсіресе  жеке  организм  дамуының  алғашқы  сатыларында   толық
гаплоидты хромосомаларды қайта құру үшін, оған  белсенді  араласып,  әртүрлі
әдістерді  жүйене  дамытуды  қамтамасыз  ету  үшін,  ірі  ауқымды   сұрыптау
тәсілдерін жүргізіп, мал өз қрығынан көбеюдің  жаңа  биологиялық  әдістеріне
арналған генетиканың ең соңғы жетістіктеріне  сүйеніп,  қолдан  ұрықтандыру,
ерте ұрпақтарды  ауыстырып  қондыру,  ұрықтар  мен  жыныс  жасушаларын  ұзақ
мерзімге  сақтау  және  басқа   әдістердің   арқасында,   ұрық   өскіндерің,
трансгендік жануарларды алу қажет.








2.      Осы  курстың  негізгі  мақсаты  студенттер  асыл  тұқымды  малдардың
   тектік  түрлерін  пайдалануға  жасушалық,  гендік  инженерия   тәсілдерін
   зерделеп, оларды жетілдіру жолдарын игеріп, келешекте малдардың ең  құнды
   түрін шығаруды үйренуде.
3. Пәннің негізгі міндеттері  –  зерделеу  бағыттары  және  әдістері,  басқа
   биологиялық ғылымдар ішіндегі алатын орны  және  сұрыптауда,  асыл  тұқым
   ісінде, ветеринарияда атқаратын рөлі, жеке организм дамуындағы  жасушалар
   негізін    зерделеу,    мал    шаруашылығында    қолданылатын    себінді,
   эмбриоинженерия әдістерін меңгеру.
    3.4  Пәнді  толық  өткен  студент  –  жануарлар  ұрпақтануының  ілімдік
негіздерін және жануарлар көбеюінің әртүрлі әдістерін қолданып,  сұрыптау  –
асылдандыру   жұмыстарын   ұйымдастыруды   терең   біледі,   алға   қойылған
мақсаттарға   орай,   эмбриоинженериясы   әдістерін   пайдаланып,    қажетті
зерттеулермен шұғылдана алады.
    3.5. Курстың пререквизиті: «Жануарлар биотехнология» пәнін оқыған кезде
студент   «цитология»,   «эмбриология»,   «жалпы   биология»,    «генетика»,
«физиология», «анатомия» курстарынан негізгі білімдері болуы қажет.
    3.6. «Жануарлар биотехнология» пәнінен алынған білім кейінгі  курстарда
медициналық  және  ветеринарлық  биотехнология,  молекулярлық  биотехнология
пәндерін оқыған кезде қолданылады.

    1 кесте  – Оқу жоспарынаң үзіліс

|Курс |Семестр                |Кредиттер             |Дәріс   |ЗХ          |
|     |                       |                      |(сағ)   |(сағ)       |
|1    |2                      |3                     |4       |5           |
|Дәрістер                                                                   |
|1    |Кіріспе.               |Пән және зерттеу      |2       |1,2,3,4,    |
|     |Эмбриоинженерия пәні,  |объектісі.            |        |            |
|     |мақсаты, әдістері.     |Жануарлардың          |        |            |
|     |Эмбриоинженерия        |биотехнологиялық қоры.|        |            |
|     |тарихының қыскаша      |Мал шаруашылығындағы  |        |            |
|     |тарихи.                |биотехнология әдістері|        |            |
|2    |Малдардың өсіп-өнуінің |Малдардың             |2       |1,2,3,4     |
|     |биологиялық негіздері  |репродуктивті         |        |            |
|     |                       |аппаратының           |        |            |
|     |                       |биологиячлық маңызы.  |        |            |
|     |                       |Малдардың жыныс       |        |            |
|     |                       |жүйесінің қызметі     |        |            |
|3    |Мал шаруашылығындағы   |Малдарды сұрыптау және|2       |1,2,3,4     |
|     |биотехнологиялық       |аналықтарды           |        |            |
|     |селекциялық аспектілері|жұптастыру.           |        |            |
|     |                       |Аталықтарды және      |        |            |
|     |                       |аналық-донорларды     |        |            |
|     |                       |сұрыптау.             |        |            |
|     |                       |Рецепиенттерді        |        |            |
|     |                       |сұрыптау. Аналықтарды |        |            |
|     |                       |жұптастыру.           |        |            |
|     |                       |Биотехнологиядағы     |        |            |
|     |                       |сандық биологиялық    |        |            |
|     |                       |әдістері.             |        |            |





|4    |Ұрғашы-донорларды      |Ұрғашы-донорлардың    |2       |1,2,3,4     |
|     |ұрықтандыру және       |суперовуляциясы.      |        |            |
|     |суперовуляция.         |Овуляция нормалары    |        |            |
|     |                       |және суперовуляция    |        |            |
|     |                       |деңгейі.              |        |            |
|     |                       |Ұрғашы-донорларды     |        |            |
|     |                       |ұрықтандыру           |        |            |
|5    |Малдардың эмбриондарын |Эмбриондарды жуу.     |2       |1,2,3,4     |
|     |трансплантациялау      |Эмбриондарды          |        |            |
|     |                       |алып-қайта отырғызу.  |        |            |
|     |                       |Трансплантант,        |        |            |
|     |                       |реципиент, эмбрион,   |        |            |
|     |                       |донор арасындағы      |        |            |
|     |                       |байланыс.             |        |            |
|6    |Гаметалардың           |Клетка биологиясының  |2       |1,2,3,4     |
|     |биологиялық мәні және  |негіздері.            |        |            |
|     |оларды өсіру.          |Гаметалардың          |        |            |
|     |                       |биологиялық мәні.     |        |            |
|     |                       |Гаметаларды өсіру in  |        |            |
|     |                       |vivo                  |        |            |
|7    |Гаметаларды ұрықтандыру|Фолликулогенез және   |2       |1,2,3,4     |
|     |және эмбриондарды in   |овуляция. Фолликул    |        |            |
|     |vivo өсіру             |атрезиясы. Гамета     |        |            |
|     |                       |ұрықтануының          |        |            |
|     |                       |алғышорталары.        |        |            |
|     |                       |Гаметаларды           |        |            |
|     |                       |ұрықтандыру in vivo.  |        |            |
|     |                       |Эмбриондарды өсіру in |        |            |
|     |                       |vivo.                 |        |            |
|8    |Бағалау, селекция,     |Гамета және           |2       |1,2,3,4     |
|     |гаметалар мен          |эмбриондарды бағалау. |        |            |
|     |эмбриондарды таңдау    |Гаметалар мен         |        |            |
|     |                       |эмбриондарды таңдау   |        |            |
|     |                       |және селекция.        |        |            |




|9    |In vitro-да гаметасын  |Гаметаларды өсіру. In |2       |1,2,3,4     |
|     |өсіру және ұрықтандыру |vitro-да жыныс        |        |            |
|     |                       |клеткаларын           |        |            |
|     |                       |ұрықтандыру.          |        |            |
|     |                       |Эмбриондарды өсіру.   |        |            |
|10   |Гаметалардың және      |Мал шаруашылығындағы  |2       |1,2,3,4     |
|     |эмбриондардың криобанкі|клеткалық қорытынды.  |        |            |
|     |                       |Криобиологияның       |        |            |
|     |                       |негізі.               |        |            |
|     |                       |Криоконсервация.      |        |            |
|11   |Молекулалық            |ДНК репликациясы.     |2       |1,2,3,4     |
|     |биотехнологиясының     |Генетикалық мәліметтін|        |            |
|     |негіздері              |жіктелуі. Транскрипция|        |            |
|     |                       |және трансляция.      |        |            |
|     |                       |Рекомбинанттік ДНК.   |        |            |
|12   |ДНК-ң клондау және     |Ферменттер-рестриктер.|2       |1,2,3,4     |
|     |секвенирдің векторы    |Векторлар клондауы.   |        |            |
|     |                       |ДНК-ң химиялық        |        |            |
|     |                       |синтезі.              |        |            |
|13   |ДНК-ң клондау және     |ДНК-ң секвенирі.      |2       |1,2,3,4,    |
|     |секвенирдің векторы    |Полимеразды қатар     |        |            |
|     |                       |реакциясы.            |        |            |
|     |                       |Рекомбинанты ақұыз.   |        |            |
|14   |Жануарлар клеткасының  |Мал шаруашылығындағы  |2       |1,2,3,4     |
|     |ядро деңгейіндегі      |клеткалық             |        |            |
|     |микротехнологиялар     |технологиялар         |        |            |
|15   |Трансгенді, клонды және|Трансгенді, клонды    |2       |1,2,3,4     |
|     |химерлі жануарлар      |және химерлі жануарлар|        |            |






|Зертханалық сабақтар                                                       |
|1    |Биотехнология пәні,    |Жануарлар             |1       |1,2,3,4     |
|     |әдістері мен міндеттері|биотехнологиясы       |        |            |
|     |                       |ғылымымен  және мал   |        |            |
|     |                       |шаруашылығындағы      |        |            |
|     |                       |эмбриоинженерия       |        |            |
|     |                       |әдістерімен танысу    |        |            |
|2    |Жануарлардың           |Түріне және жынысына  |1       |1,2,3,4     |
|     |репродуктивтік         |байланысты            |        |            |
|     |аппаратының биологиялық|жануарлардың          |        |            |
|     |негізі                 |репродуктивтік        |        |            |
|     |                       |аппаратының           |        |            |
|     |                       |ерекшеліктерін зерттеу|        |            |
|3    |Жануарлар гаметасының  |Жануарлар гаметасының |1       |1,2,3,4     |
|     |биологиялық негізі     |функциональдық және   |        |            |
|     |                       |морфологиялық негізін |        |            |
|     |                       |және гаметогенез      |        |            |
|     |                       |ерекшеліктерін        |        |            |
|     |                       |оқып-үйрену           |        |            |
|4    |Жануарлардың           |Студенттердің         |1       |1,2,3,4     |
|     |биотехнологиялық қоры  |дайындаған тақырыбтары|        |            |
|     |                       |бойынша баяндамалар   |        |            |
|5    |Аналық-донорларды,     |Аналықтарды сұрыптау  |1       |1,23,4      |
|     |аналық-рецепиенттерді  |ережелерімен танысу.  |        |            |
|     |сұрыптау. Аналықтарды  |Аналықты жұптеу       |        |            |
|     |жұптау – саулық-донор  |ережелерімен танысу   |        |            |
|     |және салық-реципиент   |                      |        |            |
|6    |Суперовуляцияланған    |Суперовуляцияланған   |1       |1,2,3,4     |
|     |фолликулогенез.        |фолликулогенезді      |        |            |
|     |Суперовуляция дәрежесі |сипаттайтын           |        |            |
|     |                       |процестерді оқу.      |        |            |
|     |                       |Суперовуляцияда       |        |            |
|     |                       |қолданылатын          |        |            |
|     |                       |гормональді           |        |            |
|     |                       |препараттармен танысу.|        |            |
|     |                       |Суперовуляция         |        |            |
|     |                       |дәрежесін анықтау     |        |            |
|     |                       |әдістерін оқып үйрену |        |            |
|7    |Эмбриондардың          |Эмбриондарды          |1       |1,2,3,4     |
|     |трансплантация әдісі   |трансплантациялау     |        |            |
|     |                       |әдістерін және оларды |        |            |
|     |                       |қолдануды оқып және   |        |            |
|     |                       |үйрену, танысу        |        |            |
|8    |Гаметаларды және       |Гаметаларды және       |1        |1,2,3,4   |
|     |эмбриондарды бағалау,  |эмбриондарды бағалау,  |         |          |
|     |селекциялау және       |селекциялау және       |         |          |
|     |сұрыптау               |сұрыптау шкаласымен    |         |          |
|     |                       |танысу                 |         |          |
|9    |Эмбриондарды және      |Ұрықтандырудың         |1        |1,2,3,4   |
|     |гаметаларды ұрықтандыру|биологиялық маңызын    |         |          |
|     |және культивациялау    |оқып алу және          |         |          |
|     |                       |эмбриондарды бағалау,  |         |          |
|     |                       |селекциялау және       |         |          |
|     |                       |сұрыптау әдістерін     |         |          |
|     |                       |зерттеу                |         |          |
|10   |Эмбриондар және        |Эмбриондарды жұып алу  |1        |1,2,3,4   |
|     |ооциттер  арасындағы   |кезіңде алынған        |         |          |
|     |қызмет байланысы       |биоматериал құрамын    |         |          |
|     |                       |зерттеу бойынша        |         |          |
|     |                       |методины оқып үйрену   |         |          |
|11   |Донор, эмбрион,        |Донор, эмбрион,        |1        |1,2,3,4   |
|     |реципиент  және        |реципиент  және        |         |          |
|     |трансплантат           |трансплантат           |         |          |
|     |арасындағы қызмет      |арасындағы қызмет      |         |          |
|     |байланысы              |байланысына            |         |          |
|     |                       |физиологиялық және     |         |          |
|     |                       |биохимиялық факторларды|         |          |
|     |                       |анықтау қажет          |         |          |
|12   |Трансплантантардың     |Трансплантантардың өсу |1        |1,2,3,4   |
|     |өңімділік сапасы       |және дамуына аналық    |         |          |
|     |қалыптасуына аналық    |эффектінің әсері       |         |          |
|     |эффектінің әсері       |зерттеу                |         |          |
|13   |Биотехнологияның       |Биотехнологияның       |1        |1,2,3,4   |
|     |молекулярлық негіздері |молекулярлық негіздерің|         |          |
|     |                       |зерттеу                |         |          |
|14   |Трансгендік, химерлік  |Трансгендік, химерлік  |         |          |
|     |және клондық жануарлар |және клондық           |         |          |
|     |                       |жануарларды алу        |         |          |
|     |                       |кезеңдерімен танысу    |         |          |
|15   |Эмбриоинженерияның     |Студенттердің білім    |1        |1,2,3,4   |
|     |теориялық негізі       |сапасың бақылау        |         |          |


              5. Студенттің өздік жұмысына арналған тақырыптар

5.1 Эмбриоинженерия: пайда болуы, қалыптасуы.
5.2. Қазақстанда жануарлар биотехнологиясы.
5.3 Қазақстанда жануарлар биотехнологиясы.
5.4  Күйекті суперовуляциялау және  синхронизациялау.

5.5  Жасанды ұрықтандыру.

5.6 Трансплантаттардың селекцияланатың белгілердің фенотиптік өзгеруі.
5.7 Зертханалық жануарлардың гамета және эмбриондарың бағалау.
5.8 Зертханалық  жануарлардың  гамета  және  эмбриондарың  селекциялау  және
таңдау.
5.9 Экстракорпоралды ұрықтандырумен байланысты процедуралар.
5.10  Гамета және эмбриондар мұздатудың теориялық аспекттері.
5.11 Криоконсервация және витрификацияның әдістері.
5.12 Репликация, транскрипция және трансляцияның механизмдері.
5.13 ДНҚ химиялық синтезі.
5.14 Полимеразды цепті реакциясы.
5.15  Зертханалық  жануарлардың  гамета  және  эмбриондарының   деңгейіндегі
микрохирургиялық манипуляциялар.




                      6  Пәнің оқу-әдістемелік картасы

 3 кесте - Пәннің оқу-әдістемелік картасы

|Тақырыбы                        |Көрнекі   |Өз бетімен дайындалуға    |Бақыл|
|                                |құралдар, |арналған сұрақтар         |ау   |
|                                |ТОҚ,      |                          |түрле|
|                                |плакаттар |                          |рі   |
|Дәрістер        |Зертханалық    |          |                          |     |
|                |сабақтар       |          |                          |     |
|1               |2              |3         |4                         |5    |
|Кіріспе.        |Жануарлар      |Плакаттар,|1.Генетикалық             |Б    |
|Жануарлар       |биотехноллогияс|препаратта|жоспарланатын организмдер |     |
|биотехнологиясы |ы пәні,        |р,        |табиғи биологиялық        |     |
|пәні, мақсаты,  |әдістері мен   |медиатехни|түрлеріне әсер ете алады  |     |
|әдістері.       |міндеттері     |ка        |ма?                       |     |
|Жануарлар       |               |          |2.Не себептен мал         |     |
|биотехнологиясы |               |          |шаруашылығындағы дәстүрлі |     |
|тарихының       |               |          |селекция тәсілдері        |     |
|қыскаша тарихи. |               |          |биотехнологиялық          |     |
|                |               |          |әдістерсіз жүргізіле      |     |
|                |               |          |алмайды?                  |     |
|Малдардың       |Жануарлардың   |Микроскоп,|1.Жынысына байланысты     |ТК   |
|өсіп-өнуінің    |репродуктивтік |Плакаттар,|жануарлардың              |     |
|биологиялық     |аппаратының    |препаратта|репродуктивтік жүйесінің  |     |
|негіздері       |биологиялық    |р,        |биологиялық ерекшеліктері.|     |
|                |негізі         |медиатехни|2.Жынысына қарай          |     |
|                |               |ка        |жануарлардың              |     |
|                |               |          |репродуктивтік жүйесі     |     |
|                |               |          |қандай органдардан турады.|     |
|Мал             |Жануарлар      |Плакаттар,|1.Биологияда бірдей       |ТК   |
|шаруашылығындағы|гаметасының    |препаратта|функцция атқарсада, негу  |     |
|биотехнологиялық|биологиялық    |р,        |жұмыртқа клеткасы         |     |
|селекциялық     |негізі         |медиатехни|сперматозоидтан           |     |
|аспектілері     |               |ка        |ерекшеленеді.             |     |
|                |               |          |2.Неге гаметогенезде      |     |
|                |               |          |сперматозоидтар жұмыртқа  |     |
|                |               |          |клеткасынан көп пайда     |     |
|                |               |          |болады.                   |     |
|Ұрғашы-донорлард|Жануарлардың   |Плакаттар,|1.Организмге әсеріне      |ТК   |
|ы ұрықтандыру   |биотехнологиялы|препаратта|байланысты репродуктивті  |     |
|және            |қ қоры         |р,        |гормондарды қалай         |     |
|суперовуляция.  |               |медиатехни|жіктейді.                 |     |
|                |               |ка        |2.Суперовуляцияланған     |     |
|                |               |          |саулық-донорларды         |     |
|                |               |          |ұрықтандырғанда қандай    |     |
|                |               |          |өзгерістерге назар аудару |     |
|                |               |          |керек.                    |     |
|Малдардың       |Аналық-донорлар|Плакаттар,|1.Ұрық алатын қошқар және |ТК   |
|эмбриондарын    |ды,            |препаратта|сынақшы-қошқар – қолдану  |     |
|трансплантацияла|аналық-рецепиен|р,        |ерекшеліктері.            |     |
|у               |ттерді         |медиатехни|2.Саулық-донор және       |     |
|                |сұрыптау.      |ка        |салық-реципиент – қолдану |     |
|                |Аналықтарды    |          |ерекшеліктері.            |     |
|                |жұптау –       |          |                          |     |
|                |саулық-донор   |          |                          |     |
|                |және           |          |                          |     |
|                |салық-реципиент|          |                          |     |
|Гаметалардың    |Суперовуляцияла|Плакаттар,|Күйлеуді синхронизациялау |ТК   |
|биологиялық мәні|нған           |препаратта|үшін қандай гормондарды   |     |
|және оларды     |фолликулогенез.|р,        |қолданылады.              |     |
|өсіру.          |Суперовуляция  |медиатехни|                          |     |
|                |дәрежесі       |ка        |                          |     |
|Гаметаларды     |Эмбриондардың  |Плакаттар,|1.Эмбриондар              |ТК   |
|ұрықтандыру және|трансплантация |препаратта|транспланциясыныі         |     |
|эмбриондарды in |әдісі          |р,        |хирургиялық және          |     |
|vivo өсіру      |               |медиатехни|хирургиялық емес          |     |
|                |               |ка        |әдістерінің қандай        |     |
|                |               |          |ерекшеліктері бар.        |     |
|                |               |          |2.Трансплантацияның       |     |
|                |               |          |әртүрлі әдістеріне тән    |     |
|                |               |          |ерекшеліктер.             |     |
|Бағалау,        |Гаметаларды    |Плакаттар,|1.Эмбриондың селекциясында|ТК   |
|селекция,       |және           |препаратта|қандай шкаланы            |     |
|гаметалар мен   |эмбриондарды   |р,        |пайдаланады.              |     |
|эмбриондарды    |бағалау,       |медиатехни|2.Эмбриондың сапасың      |     |
|таңдау          |селекциялау    |ка        |қандай жағдайда бағалайды |     |
|                |және сұрыптау  |          |                          |     |
|In vitro-да     |Эмбриондарды   |Плакаттар,|1.Гаметаларды             |ТК   |
|гаметасын өсіру |және           |препаратта|культивациялау кезіңде    |     |
|және ұрықтандыру|гаметаларды    |р,        |қандай әдістерді          |     |
|                |ұрықтандыру    |медиатехни|қолданады.                |     |
|                |және           |ка        |2.Гаметаларды ұрықтандыру |     |
|                |культивациялау |          |әдістері.                 |     |
|Гаметалардың    |Эмбриондар және|Плакаттар,|Эмбриондарды жұып алу     |ТК   |
|және            |ооциттер       |препаратта|кезіңде алынған           |     |
|эмбриондардың   |арасындағы     |р,        |биоматериал құрамын       |     |
|криобанкі       |қызмет         |медиатехни|зерттеу бойынша методины  |     |
|                |байланысы      |ка        |оқып үйрену               |     |
|Молекулалық     |Донор, эмбрион,|Плакаттар,|30 реципиент үшін         |ТК   |
|биотехнологиясын|реципиент  және|препаратта|бұаздылық проценттің      |     |
|ың негіздері    |трансплантат   |р,        |анықтау                   |     |
|                |арасындағы     |медиатехни|                          |     |
|                |қызмет         |ка        |                          |     |
|                |байланысы      |          |                          |     |
|ДНК-ң клондау   |Трансплантантар|Плакаттар,|1.Мал организмде ДНК және |ТК   |
|және секвенирдің|дың өңімділік  |препаратта|РНК молекуласы қалай жұмыс|     |
|векторы         |сапасы         |р,        |істейді.                  |     |
|                |қалыптасуына   |медиатехни|2.ДНК өзін қалай          |     |
|                |аналық         |ка        |білдіреді.                |     |
|                |эффектінің     |          |                          |     |
|                |әсері          |          |                          |     |
|ДНК-ң клондау   |Биотехнологияны|Плакаттар,|1.Ақұыз синтезінің        |ТК   |
|және секвенирдің|ң молекулярлық |препаратта|генетикалық бақылауы қалай|     |
|векторы         |негіздері      |р,        |жүреді.                   |     |
|                |               |медиатехни|2.Эукариот және           |     |
|                |               |ка        |прокариоттың              |     |
|                |               |          |транскрипциалық бірлігінің|     |
|                |               |          |арасындағы айырмашылығы   |     |
|                |               |          |неде.                     |     |
|Жануарлар       |Трансгендік,   |Плакаттар,|1.Вектор қандай           |ТК   |
|клеткасының     |химерлік және  |препаратта|қасиеттерімен анықталады. |     |
|ядро            |клондық        |р,        |2.Секвенирді қандай       |     |
|деңгейіндегі    |жануарлар      |медиатехни|мақсатта пайдаланады.     |     |
|микротехнологиял|               |ка        |                          |     |
|ар              |               |          |                          |     |
|Трансгенді,     |Эмбриоинженерия|Плакаттар |Трансгендік, клонды және  |ТК   |
|клонды және     |ның теориялық  |препаратта|химерлі жануарларға қандай|     |
|химерлі         |негізі         |р,        |биологиялық қасиеттері    |     |
|жануарлар       |               |медиатехни|тән.                      |     |
|                |               |ка        |                          |     |


        7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілуінің картасы

4 кесте - Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілуінің картасы

|Оқулықтардың, оқү-әдістемеліқ |Экземпляр    |Студент саны    |Қамтамасыздану %|
|құралдарының атаулары         |саны         |                |                |
|1                             |2            |3               |4               |
|Эрнст Л.К., Трансплантация    |12           |12              |100             |
|эмбрионов сельскохозяйственных|             |                |                |
|животных, М., 1989.           |             |                |                |
|Бегимкулов Б.К. Молекулярная  |10           |12              |84              |
|генетика с основами           |             |                |                |
|биотехнологии, Алматы, 1996.  |             |                |                |
|Завертяев Б.П. Биотехнология в|6            |12              |50              |
|воспроизводстве и селекции    |             |                |                |
|крупного рогатого скота, М.,  |             |                |                |
|1989.                         |             |                |                |

                                8  Әдебиеттер

          Негізгі әдебиеттер:
1. Бегимкулов Б.К. Генетика, Алматы, 2000.
2. Бегимкулов Б.К. Молекулярная генетика с основами  биотехнологии,  Алматы,
   1996.
3. Белоус А.М. Криоконсервация репродуктивных клеток, Москва, 1986.
4.  Бернет Ф. Клеточная иммунология: Перев с анг. – М.: Мир, 1971.
5. Георгиевский В.И., Физиология сельскохозяйственных животных, М., 1990.
6. Джамалова Г.А. и др. Биотехнология воспроизводства  животных  с  основами
   эмбриоинженерии, А., 1996.
7. Завертяев  Б.П.  Биотехнология  в  воспроизводстве  и  селекции  крупного
   рогатого скота, М., 1989.
8. Калашник И.А., Практикум по общей ветеринарной хирургии, М., 1982.
9. Красота В.Ф. и др. Разведение сельскохозяйственных животных, М., 1990.
10.  Мурзамадиев А.М. и др. Биотехнология в  воспроизводстве  овец,  Алматы,
   1992.
11.  Петухов В.Л. и др. Генетические основы селекции животных. М., 1989.
    5.2. Қосымша:
12. Глик Б., Пастернак Дж. Молекулярная биотехнология. Принципы  применения.
М., 2002.
13. Грин Н. Биология, М., 1990, т.3.
14. Курбатова Д.А.  Криоконсервация  спермы  сельскохозяйственных  животных,
   М., 1988.
15.Магда И.И. Оперативная хирургия, м., 1990.
16.Меркурьева Е.К., Биометрия, М., 1970.
17.Мингазова Т.А. Воспроизведение сельскохозяйственных животных, М., 1988.
18.Свенсон К., Уэбстер П. Клетка: Пер. с англ. – М., 1990.
19.Карлсон Б.М., Основы эмбриологии по Пэттену в 2 т.:  Пер  с  анг.  –  М.,
1983.
20.Студенцов А.П. Ветеринарное акушерство и гинекологитя, М., 1980.
21. Шипилов В.С. Ветеринарное акушерство и гинекологитя, М., 1988.
22. Эрнст Л.К., Трансплантация эмбрионов сельскохозяйственных животных,  М.,
1989.
23. Эрнст Л.К. и др. Племенное дело в животноводстве, М., 1987.

Пәндер