Файл қосу

Қоршаған ортаны қорғау жағдайы



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                    |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                 |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты   |ПОӘК                    |ПОӘК 042-16.1.06/01-2013 |
|ПОӘК оқытушыға арналған |                        |                         |
|пәннің оқу жұмыс        |№3 басылым              |                         |
|бағдарламасы «Қазақстан |                        |                         |
|экологиясы»  пәнінің    |«__» ___ 2013 ж.        |                         |
|оқу-әдістемелік кешені  |                        |                         |






                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                       «Қазақстан экологиясы»  пәнінен
                  5В060800- «Экология» мамандығына арналған





                           ОҚЫТУШЫҒА  АРНАЛҒАН ПӘН


                                БАҒДАРЛАМАСЫ
















                                    Семей
                                    2013





                                  Алғы сөз

1. ӘЗІРЛЕГЕН
«Экология және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасының  доцент    м.а
                м.ғ.к Қабышева Жанар Кобегеновна     «30»       08    2013ж


2. ТАЛҚЫЛАНДЫ

2.1 Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университеті «Экология және қоршаған
ортаны қорғау» кафедрасының отырысында
Хаттама  №1   « 04 »    09    2013 ж.,
Кафедра меңгерушісі                          доцент м.а. Кабышева Ж.К.

2.2 Аграрлық факультетінің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында
Хаттама  №1   « 18»      09    2013 ж.,

АФ  ОӘБ   төрағасы       _________                             доцент   м.а.
Тлеубаева А.В.


3. БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында шығаруға ұсынады
Хаттама  №1   «    »                2010ж.,
Оқу- әдістемелік кеңестің төрағасы,
оқу-әдістемелік жұмысы бойынша проректор          профессор   Искакова  Г.К.




№2  басылым  03.09.2012 ж. орнына  енгізілді .
 Кешен Қазақстан Республикасының мемлекеттік  жалпыға бірдей білім беретін
стандартына сәйкес   МЖБС   негізінде жаңартылған  0.04.019.-2011.
Бакалавриат.










                                   Мазмұны


   1. Қолданылу саласы
   2. Нормативтік сілтемелер
   3. Жалпы ереже
   4.Оқу  пәнінің (модульдің) мазмұны
   5. Студенттердің өзіндік жұмыстарының тақырыптары
   6. Пәннің оқу-әдістемелік картасы
   7.  Оқу әдітемелік бағдарламасының әдебиеттермен қамтамасыз ету картасы
   8.  Әдебиеттер


























































    1. ҚОЛДАНУ САЛАСЫ
      «Қазақстан экологиясы»  пәні бойынша  оқу әдістемелік кешен құрамына
енетін  оқытушының жұмыс  оқу бағдарламасы 050608 «Экология» мамандығының
студенттеріне арналған.


    2. НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР
    Осы оқу-әдістемелік кешен ҚР МЖМБС 3.08. 323-2006 негізінде  –050608
    мамандына арналған және осы пәннің оқу процесстері мен талаптарына
    сәйкес дайындалған.


      3. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
      3.1 Пәннің жалпы мазмұны
      Қазақстан Республикасының тәуелсіздік  алып, экономикамыздың  нарықтық
қатынастарға  көшуіне   және   халықаралық  экономикалық  қатынастардың  аса
қарқынды   жүре     бастауына    байланысты,   Қазақстан    Республикамыздың
экологиялық жағдайларына аса көңіл бөліп  көптеген   мәселелер  қолға  алына
бастады. Қазіргі жағдайда ғылыми техниканың дамуында ғылымның  және  ғылыми-
техникалық мәліметтердің көлемі интенсивті  өсуде.  Жоғары  оқу  орындарында
жоғары білікті мамандарды дайындауда олардың  білімділігіне,  іздемпаздығына
көңіл  бөлінеді.  Студенттер  алған  білімдерін  ғаламдық,   аймақтық   және
жергілікті экологиялық мәселелерді шешуге қолдана білулері керек.
      Жалпы экология мына бөлімдерге бөлінеді:
      - аутоэкология
      - демэкология
      - синэкология

      3.2. Пәнді оқытудың міндеттері:
      1. Студенттерге жалпы Қазақстан Републикаының экологиялық жағдайын
оқыту.
      2. Берілген курстың мақсаты болып  студенттердің  өздік  творчествалық
жұмыстарға баулу және өз  мамандықтары  бойынша  жоғары  жалпы  ғылыми  және
профессионалды дайындау.

    3. Курсқа тапсырмалар
    Пәнді  оқытудың негізгі мына тапырмалардан тұрады:
      - сыртқы ортамен  тірі организімдердің  бір бірімен байланысы;
      - антропогенді әсерлердің сыртқы ортаға әсерлері;
      - негізгі экологиялық мәселелер
      -  адамзат бірлестігі сыртқы ортамен байланысы.

    4. Пәнді оқығанда студент білу керек:
       білу керек:
     - жалпы сыртқы ортамен  тірі организімдердің  бір бірімен байланысын;
     - тірі ағзалардың уақытына және бөлшектерге бөлінуін;
     - ағзалардың санының  өзгеріп отыруы олардын энергия көзінің оларға
тірі ағзалар арқылы айналмалы түрде  келуі;
     меңгеру:
    функциональды экологиялық бөлімдерді және жалпы биосфераны
    біліп алу:
    табиғатты тиімді қолдану
    үйрену:
    экологиялық процесстердің ағымын, антропогенді әсерлердің сыртқы ортаға
әсерлерін қорытындылау;
    есте сақтау:
    тәжірибелі түрде  тірі ағзалардың сыртқы отаға асері


3.5 Пәннің пререквизиттері –жоқ

3.6 Пәннің постреквизиті
3.6.1 Негізгі пәндер

3.7 Оқу жоспарынан көшірмеі кестеде
Кесте 1 - Оқу жоспарынан көшірме

|Курс                                                                   |Семест|
|                                                                       |р     |
|1.Тақырып. Қазақстан Республикасындағы экологиялық жалпы жағдайы.      |2     |
|Қазақстан туралы жалпы мәлімет.                                        |      |
|Қазақ халықтарының ғылыми жетістіктері.                                |      |
|Қазақстан Республикасының табиғаты. ОҚО, ШҚО,БҚО, СҚ облыстарының жалпы|      |
|экологиялық жағдайы.                                                   |      |
|2.Тақырып. Қоршаған табиғи ортаның ғалымдық, аймақтың және локальді    |2     |
|мәселелері.                                                            |      |
|Фундаментальды экологиялық мәселелер.                                  |      |
|Негізгі қоршаған ортаны қорғау аспектілері.                            |      |
|Қоршаған ортаны қорғау міндеттерімен  мақсаттары.                      |      |
|3.Тақырып.   Атмосфера экологиясы.                                     |2     |
|Атмосфералық ауа жағдайы және оны негізгі ластаушылар.                 |      |
|4.Тақырып. ҚР гидросфера экологиясы.                                   |2     |
|Су бассейндарының ластану көздері.                                     |      |
|Арал, Каспий теңіздерінің экологиялық жағдайы.                         |      |
|ҚР өзен суларының жалпы экологиялық жағдайы.                           |      |
|ҚР жерасты суларының мәселесі.                                         |      |
|5.Тақырып. ҚР топырақ экологиясы.                                      |2     |
|Топырақ және оның функциясы.                                           |      |
|ҚР топырағының экологиялық мәселелері.                                 |      |
|Эрозия және дегредациясының әсерінен жер ресурстарының бұзылуы.        |      |
|Топырақтың техногенді бұзылуы.                                         |      |
|Мұнайхимиялық заттардың, ауыр металлдардың, органикалық заттардың      |      |
|топыраққа әсері.                                                       |      |
|6.Тақырып. Қоршаған ортаға палигон сынақтарының әсері.                 |2     |
|Палигон сынақтарының қоршаған ортаға әсері.                            |      |
|Ракета қалдықтарының қоршаған ортаға әсері.                            |      |
|7.Тақырып. Өндіріс қалдықтары және оларды жою жолдары.                 |2     |
|Қалдықтарға жалпы сипаттама.                                           |      |
|Қалдықтардың пайда болуы.                                              |      |
|Өндірістік, токсикалық, радиоактивті,тәжірибелік қалдықтарды жою       |      |
|жолдарын қарастыру.                                                    |      |
|8.Тақырып. Қазақтанда  радиоактивті жағдай.                            |2     |
|Негізгі радиоактивті латаушы көздер.                                   |      |
|Табиғи радиоактивті ластаушы көздер.                                   |      |
|Қазақстан территориясындағы радондар.                                  |      |
|9.Тақырып. ҚР биоалуантүрлілік                                         |2     |
|Биоалуантүрлілік.                                                      |      |
|Қазақстанда биоалуантүрлілікті сақтап қалу үшін жүргізілетін шаралар.  |      |
|Табиғи ұлттық саябақтар, қорықтарды.                                   |      |
|Өсімдіктер және жануарлар әлемі.                                       |      |
|10. Тақырып.   Қазақстан Республикасының экологиялық жағдайы және халық|2     |
|денсаулығы.                                                            |      |
|Қоршаған орта жағдайы және ауру  көрсеткіштері.                        |      |
|Атмосфералық ауаның ластануы және тұрғындар денсаулығы.                |      |
|Су мәселесі және тұрғындар денсаулығы.                                 |      |
|Азық-түлік сапасы және тұрғындар денсаулығы.                           |      |
|11.Тақырып.  Қазақстанның экологиялық құқықтары.                       |3     |
|Экологиялық құқық туралы  түсінік.                                     |      |
|Экологиялық заң бұзушылар және жауаптылар.                             |      |
|12.Тақырып. Экологиялық оқыту және тәрбиелеу.                          |2     |
|Қазақстанда экологиялық тәрбиелеу.                                     |      |
|Қазақстанда экологиялық оқыту.                                         |      |
|13. Тақырып. Қоршаған ортаны қорғау аймағындағы  мемелекеттік  политика|3     |
|және приоритет.                                                        |      |
|Қоршаған ортаны қорғау аймағындағы  мемелекеттік  политика және        |      |
|приоритет.                                                             |      |
|14. Тақырып. Қоршаған ортаны қорғау аймағындағы  мемелекеттік басқарма.|2     |
|Қоршаған ортаны қорғауда орталық атқарушы органдаы және олардың        |      |
|функциялары.                                                           |      |
|Барлығы                                                                |30    |


   СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНА АРНАЛҒАН ТАҚЫРЫПТАРДЫҢ ТІЗІМІ



5.1 Қазақстан туралы жалпы мәлімет.
5.2 Қазақстан Республикасының табиғаты. ОҚО, ШҚО,БҚО, СҚ облыстарының  жалпы
экологиялық жағдайы.
5.3 Қоршаған табиғи ортаның ғалымдық, аймақтың және локальді мәселелері.
5.4 Қоршаған ортаны қорғау міндеттерімен  мақсаттары.
5.5 Атмосфера экологиясы.
5.6 Атмосфералық ауа жағдайы және оны негізгі ластаушылар.
5.7 ҚР гидросфера экологиясы.
5.8 Су бассейндарының ластану көздері.
5.9 Арал, Каспий теңіздерінің экологиялық жағдайы.
5.10Топырақ және оның функциясы.
5.11 ҚР топырағының экологиялық мәселелері.
5.12.Эрозия және дегредациясының әсерінен жер ресурстарының бұзылуы.
5.13 Мұнай химиялық заттардың, ауыр металлдардың, органикалық заттардың
топыраққа әсері.
5.16 Қоршаған ортаға палигон сынақтарының әсері.
5.17 Палигон сынақтарының қоршаған ортаға әсері
5.18 Ракета қалдықтарының қоршаған ортаға әсері.
5.19 Өндіріс қалдықтары және оларды жою жолдары.
5.20 Қазақтанда  радиоактивті жағдай.
5.21 Биоалуантүрлілік.
5.22 Қазақстанда биоалуантүрлілікті сақтап қалу үшін жүргізілетін шаралар.
5.23 Қазақстан Республикасының экологиялық жағдайы және халық денсаулығы.
5.24 Қоршаған орта жағдайы және ауру  көрсеткіштері.
5.25 Атмосфералық ауаның ластануы және тұрғындар денсаулығы.
5.26 Су мәселесі және тұрғындар денсаулығы.
5.27 Қазақстанның экологиялық құқықтары.
5.28 Экологиялық оқыту және тәрбиелеу.


6  ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТА







                                                               Кесте 3


   |Тақырып                                 |Көрнекі      |Өз бетімен    |Бақылау |
|                                        |құралдар,    |оқып үйренуге |нысаны  |
|                                        |ОТҚ,         |арналған      |        |
|                                        |плакаттар,   |сұрақтар      |        |
|                                        |зертханалық  |              |        |
|                                        |тақталар     |              |        |
|Дәріс                  |Тәжірибелік     |             |              |        |
|1                      |2               |3            |4             |5       |
|1.Тақырып. Қазақстан   |Қазақстан       |Мел, доска,  |Қазақстан     |ауызша  |
|Республикасындағы      |Географиясы.    |слайды.      |туралы жалпы  |сұрау   |
|экологиялық жалпы      |Су ресурстары.  |компьютер    |мәлімет.      |        |
|жағдайы.               |                |             |              |        |
|Қазақстан туралы жалпы |                |             |              |        |
|мәлімет.               |                |             |              |        |
|Қазақ халықтарының     |                |             |              |        |
|ғылыми жетістіктері.   |                |             |              |        |
|Қазақстан              |                |             |              |        |
|Республикасының        |                |             |              |        |
|табиғаты. ОҚО, ШҚО,БҚО,|                |             |              |        |
|СҚ облыстарының жалпы  |                |             |              |        |
|экологиялық жағдайы.   |                |             |              |        |
|2.Тақырып. Қоршаған    | Экология және  |Мел, доска,  | Қазақстан    |ауызша  |
|табиғи ортаның         |қоршаған ортаны |слайды.      |Республикасыны|сұрау   |
|ғалымдық, аймақтың және|қорғау.         |компьютер    |ң табиғаты.   |        |
|локальді мәселелері.   |                |             |ОҚО, ШҚО,БҚО, |        |
|Фундаментальды         |                |             |СҚ            |        |
|экологиялық мәселелер. |                |             |облыстарының  |        |
|Негізгі қоршаған ортаны|                |             |жалпы         |        |
|қорғау аспектілері.    |                |             |экологиялық   |        |
|Қоршаған ортаны қорғау |                |             |жағдайы.      |        |
|міндеттерімен          |                |             |              |        |
|мақсаттары.            |                |             |              |        |
|3.Тақырып.   Атмосфера |Атосфералық     |Мел, доска,  |Қоршаған      |ауызша  |
|экологиясы.            |ауаның          |             |табиғи ортаның|сұрау   |
|Атмосфералық ауа       |экологиялық     |             |ғалымдық,     |        |
|жағдайы және оны       |жағдайы.        |             |аймақтың және |        |
|негізгі ластаушылар.   |                |             |локальді      |        |
|                       |                |             |мәселелері.   |        |
|4.Тақырып. ҚР          |Каспий, Арал    |Мел, доска,  |Қоршаған      |ауызша  |
|гидросфера экологиясы. |теңізінің       |             |ортаны қорғау |сұрау   |
|Су бассейндарының      |экологиялық     |             |міндеттерімен |        |
|ластану көздері.       |мәселелері.     |             |мақсаттары.   |        |
|Арал, Каспий           |                |             |              |        |
|теңіздерінің           |                |             |              |        |
|экологиялық жағдайы.   |                |             |              |        |
|ҚР өзен суларының жалпы|                |             |              |        |
|экологиялық жағдайы.   |                |             |              |        |
|ҚР жерасты суларының   |                |             |              |        |
|мәселесі.              |                |             |              |        |
|5.Тақырып. ҚР топырақ  |Топырақтың      |Мел, доска,  |Атмосфера     |ауызша  |
|экологиясы.            |латануы         |слайды.      |экологиясы.   |сұрау   |
|Топырақ және оның      |органикалық     |компьютер    |              |        |
|функциясы.             |заттардың, ауыр |             |              |        |
|ҚР топырағының         |металдардың     |             |              |        |
|экологиялық мәселелері.|әсері           |             |              |        |
|Эрозия және            |                |             |              |        |
|дегредациясының        |                |             |              |        |
|әсерінен жер           |                |             |              |        |
|ресурстарының бұзылуы. |                |             |              |        |
|Топырақтың техногенді  |                |             |              |        |
|бұзылуы.               |                |             |              |        |
|Мұнайхимиялық          |                |             |              |        |
|заттардың, ауыр        |                |             |              |        |
|металлдардың,          |                |             |              |        |
|органикалық заттардың  |                |             |              |        |
|топыраққа әсері.       |                |             |              |        |
|6.Тақырып. Қоршаған    |Топырақтың      |Мел, доска,  | Атмосфералық |ауызша  |
|ортаға палигон         |ластануына      |             |ауа жағдайы   |сұрау   |
|сынақтарының әсері.    |химиялық және   |             |және оны      |        |
|Палигон сынақтарының   |радияциялық     |             |негізгі       |        |
|қоршаған ортаға әсері. |заттардың       |             |ластаушылар.  |        |
|Ракета қалдықтарының   |әсерлері.       |             |              |        |
|қоршаған ортаға әсері. |                |             |              |        |
|7.Тақырып. Өндіріс     |Семей ядролық   |Мел, доска,  |ҚР гидросфера |ауызша  |
|қалдықтары және оларды |полигонының     |слайды.      |экологиясы.   |сұрау   |
|жою жолдары.           |қоршаған ортаға |компьютер    |              |        |
|Қалдықтарға жалпы      |әсері           |             |              |        |
|сипаттама.             |                |             |              |        |
|Қалдықтардың пайда     |                |             |              |        |
|болуы.                 |                |             |              |        |
|Өндірістік, токсикалық,|                |             |              |        |
|радиоактивті,тәжірибелі|                |             |              |        |
|к қалдықтарды жою      |                |             |              |        |
|жолдарын қарастыру.    |                |             |              |        |
|8.Тақырып. Қазақтанда  | Өндірітік және |Мел, доска,  |Су            |ауызша  |
|радиоактивті жағдай.   |улы қалдықтардың|слайды.      |бассейндарының|сұрау   |
|Негізгі радиоактивті   |қоршаған ортаға |компьютер    |ластану       |        |
|латаушы көздер.        |әсері           |таблицы      |көздері.      |        |
|Табиғи радиоактивті    |                |             |              |        |
|ластаушы көздер.       |                |             |              |        |
|Қазақстан              |                |             |              |        |
|территориясындағы      |                |             |              |        |
|радондар.              |                |             |              |        |
|9.Тақырып. ҚР          |Коллоквиум.     |Мел, доска,  |Арал, Каспий  |ауызша  |
|биоалуантүрлілік       |Тұрмыстық,      |слайды.      |теңіздерінің  |сұрау   |
|Биоалуантүрлілік.      |радияциялық     |компьютер    |экологиялық   |        |
|Қазақстанда            |қалдықтар       |             |жағдайы.      |        |
|биоалуантүрлілікті     |                |             |              |        |
|сақтап қалу үшін       |                |             |              |        |
|жүргізілетін шаралар.  |                |             |              |        |
|Табиғи ұлттық          |                |             |              |        |
|саябақтар, қорықтарды. |                |             |              |        |
|Өсімдіктер және        |                |             |              |        |
|жануарлар әлемі.       |                |             |              |        |
|10. Тақырып.           |Радон және      |Мел, доска,  |Топырақ және  |ауызша  |
|Қазақстан              |ластану көздері.|слайды.      |оның          |сұрау   |
|Республикасының        |                |компьютер    |функциясы.    |        |
|экологиялық жағдайы    |                |             |              |        |
|және халық денсаулығы. |                |             |              |        |
|Қоршаған орта жағдайы  |                |             |              |        |
|және ауру              |                |             |              |        |
|көрсеткіштері.         |                |             |              |        |
|Атмосфералық ауаның    |                |             |              |        |
|ластануы және тұрғындар|                |             |              |        |
|денсаулығы.            |                |             |              |        |
|Су мәселесі және       |                |             |              |        |
|тұрғындар денсаулығы.  |                |             |              |        |
|Азық-түлік сапасы және |                |             |              |        |
|тұрғындар денсаулығы.  |                |             |              |        |
|11.Тақырып.            |Азир және       |Мел, доска,  |ҚР топырағының|ауызша  |
|Қазақстанның           |Капустин ЯР     |слайды.      |экологиялық   |сұрау   |
|экологиялық құқықтары. |полигондарының  |компьютер    |мәселелері.   |        |
|Экологиялық құқық      |радиоэкологиялық|             |              |        |
|туралы  түсінік.       |әсерлері.       |             |              |        |
|Экологиялық заң        |                |             |              |        |
|бұзушылар және         |                |             |              |        |
|жауаптылар.            |                |             |              |        |
|12.Тақырып. Экологиялық|Өсімдіктер және |Мел, доска,  |Эрозия және   |ауызша  |
|оқыту және тәрбиелеу.  |жануарлар       |слайды.      |дегредациясыны|сұрау   |
|Қазақстанда экологиялық|дүниесінің      |компьютер    |ң әсерінен жер|        |
|тәрбиелеу.             |биосферадағы    |             |ресурстарының |        |
|Қазақстанда экологиялық|ролі, және Адам |             |бұзылуы.      |        |
|оқыту.                 |организміне     |             |              |        |
|                       |әсері.          |             |              |        |
|13. Тақырып. Қоршаған  |Экологиялық     |Мел, доска,  |Мұнай химиялық|ауызша  |
|ортаны қорғау          |факторлардың    |слайды.      |заттардың,    |сұрау   |
|аймағындағы            |адам            |компьютер    |ауыр          |        |
|мемелекеттік  политика |организміне     |             |металлдарды   |        |
|және приоритет.        |тигізетін зиянды|             |органикалық   |        |
|Қоршаған ортаны қорғау |әсері           |             |заттардың     |        |
|аймағындағы            |                |             |топыраққа     |        |
|мемелекеттік  политика |                |             |әсері.        |        |
|және приоритет.        |                |             |              |        |
|14. Тақырып. Қоршаған  |Қоршаған ортаны |Мел, доска,  |Қоршаған      |ауызша  |
|ортаны қорғау          |қорғау.         |слайды.      |ортаға палигон|сұрау   |
|аймағындағы            |                |компьютер    |сынақтарының  |        |
|мемелекеттік басқарма. |                |             |әсері.        |        |
|Қоршаған ортаны        |                |             |              |        |
|қорғауда орталық       |                |             |              |        |
|атқарушы органдаы және |                |             |              |        |
|олардың  функциялары.  |                |             |              |        |


   5. ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТПЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУДІҢ КАРТАСЫ
                                                             Кесте 4

|Оқулықтардың, оқу-әдістемелік    |Даналардың  |Студенттердің |Қамтамасыз  |
|құралдардың атауы                |саны        |саны          |етілуі      |
|                                 |            |              |пайызы      |
|1                                |2           |3             |4           |
|2.Панин М.С. Экология Казахстана.|30          |50            |100         |
|Семипалатинск. 2005ж.            |            |              |            |
|2.А.М. Никаноров, Т.А.Хоружая .  |10          |50            |20          |
|«Экология» .М.,2000              |            |              |            |
|3. Т.К. Сагимбаев . Экология и   |10          |50            |20          |
|экономика. Алматы. 1997          |            |              |            |
|4. Чернова Н.М.,А.М. Былова,     |20          |50            |40          |
|Экология М.: «Просвещение» 1988. |            |              |            |
|5. Хоружая Т.А. Методы оценки    |10          |50            |20          |
|экологической опасности. Москва. |            |              |            |
|1998.                            |            |              |            |
|6. Ветошкин А.Г. Защита литосферы|10          |50            |20          |
|от отходов.учебное пособие.-     |            |              |            |
|Пенза; изд-во Пенза. Гос. Унив,  |            |              |            |
|2005.                            |            |              |            |
|7. А.А. Горелов. Экология. М.,   |10          |50            |20          |
|2000.                            |            |              |            |
|8. Чернова Н.М.,А.М. Былова,     |20          |50            |40          |
|Экология М.: «Просвещение» 1988. |            |              |            |
|9.Оспанов Г.C. Бозшатаев Т.Г.    |10          |50            |20          |
|«Экология», Алматы , 2002.       |            |              |            |
|10. Оспанов Г.C. Бозшатаев Т.Г.  |10          |50            |20          |
|«Экологиядан  оқу әдітемелік     |            |              |            |
|құрал» А.2000.                   |            |              |            |
|11. Сағымбаев Г.К. «Экология     |10          |50            |20          |
|негіздері» Алматы. 1995.         |            |              |            |
|12.Бейсенова Ә., ШілдебаевЖ.     |20          |50            |40          |
|«Экология эәне табиғатты тиімді  |            |              |            |
|пайдалану» А. 2000               |            |              |            |
|13. Ақбасов А.Ж., Сагимбаев Г.Ә. |20          |50            |40          |
|«Экология» Алматы 2003.          |            |              |            |
|14. Григорьева И.Я Лекционный    |электронды  |50            |100         |
|курс «Экология»- Семей, 2007, 157|жүйе        |              |            |
|с.                               |            |              |            |
|15. Григорьева И.Я. Пособие для  |электронды  |50            |100         |
|самостоятельного изучения кура   |жүйе        |              |            |
|«Экология», -Семей, 2008,161с.   |            |              |            |




      8  Негізгі әдебиеттер
8. 1.Қазақстан Республикасының экологиялық  кодекстері. Алматы: Бико, 2007.
8.2. Панин М.С. Экология Казахстана. Семипалатинск. 2005ж.
8.3.Родионов А.И Техника  защиты окружающей среды. –М., Хими, 1989.
8.4. Ветошкин А.Г. Защита литосферы от отходов.учебное пособие.- Пенза; изд-
во Пенза. Гос. Унив, 2005.
8.5. СНиП 2.0128-85 Полигоны по   обезвреживающию  и  захоронению  токсичных
промышленных  отходов.  Основные   положения  по  проенктированию.  –М.:ЦИТП
Госстроя СССР, 1985.-16 с.
8.6. Абишов М . Радиационная  безопасность  и подходы к   решению   проблемы
радиоктивных   отходов   в   МАД   «Невада   семипалатинск»   //Выш.   школа
Казахстана.2001.
8.7. Ақбасов А.Ж., Сагимбаев Г.Ә. «Экология» Алматы 2003.
4.1.8. Оспанов Г.C.  Бозшатаев  Т.Г.  «Экологиядан   оқу  әдітемелік  құрал»
А.2000
8.9. Бейсенова Ә., ШілдебаевЖ. «Экология эәне  табиғатты  тиімді  пайдалану»
А. 2000
8.10. Оспанов Г.C. Бозшатаев Т.Г. «Экология», Алматы , 2002.

      8.1 Қосымша әдебиеттер


8.1.1  Алексеев  В.И.,   Винокуров   Е.А.,   Пугачев   Е.Н.   Проектирование
сооружений  переработки и утилизации осадков сточных вод  с   использованием
элементов компьютерных информационных  технологии.  Учеб.  Пособ.  М.:ИЗД-во
АСВ, 2003. 176 с.

8.2.2.  А.М. Никаноров, Т.А.Хоружая . «Экология» .М.,2000.
8.2.3.  Т.К. Сагимбаев . Экология и экономика. Алматы. 1997
8.2.4.  А.А. Горелов. Экология. М., 2000.
8.2.5. Чернова Н.М.,А.М. Былова,  Экология М.: «Просвещение» 1988.
8.2.6.  Глухов В.В., Лисочкина Т.В., Некрасова  Т.П.,  Экономические  основы
экологии Санкт-Петербург « Специальная литература» 1997.
8.2.7.Федорова  А.И.,   Никольская  А.Н.  Практикум  по  экологии  и  охране
окружающей среды. Москва. 2003.
8.2.8. Хоружая Т.А. Методы оценки экологической опасности. Москва. 1998.
8.2.9.  Фурсов В.И. Экологические  проблемы  окружающей  среды.  Алма-Ата  ,
1991.
82.10.Новиков Ю.В. Экология, окружающая среда и человек. Учебное  пособие  .
Москва.1998.
82.11. Мозуров А.К Радиоактивные отходы  и   проблемы  консервации  урановых
рудников Северного Казахстана: Материалы 2 междунар.конф.
«Радиоактивные элементы в среде обитания человека»  -Томск,  из-то  «Тондем-
Арт» 2004.
Пәндер