Файл қосу

Әлеуметтік психологиясы





|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                        |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК                               |
|УНИВЕРСИТЕТІ                                                               |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты    |ПОӘК               |                             |
|ПОӘК                     |05.09.2013 жылғы   |                             |
|«Психология бойынша      |№ 1 басылым        |ПОӘК 042-18.1.18/02-2014     |
|практикум» пәнінің       |                   |                             |
|студенттерге арналған    |                   |                             |
|бағдарламасы             |                   |                             |






                       «ПСИХОЛОГИЯ БОЙЫНША ПРАКТИКУМ»
                           ПӘНІНЕН ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕН

         5В010300 «Педагогика және психология» мамандығына арналған


                  ПӘННІҢ СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН БАҒДАРЛАМАСЫ

















                                    Семей
                                     2014

                                   Кіріспе





1ӘЗІРЛЕГЕН


Құрастырушы: педагогикалық


 психология  кафедрасының аға оқытушысы  ____________     Оспанова К.Ш.


 «25» тамыз 2014 ж.





2 КЕЛІСІЛДІ


2.1 Педагогикалық психология кафедрасының отырысында қаралып, талқыланды.


Хаттама № 1 «03» 09. 2014ж.





Кафедра меңгерушісі, псх.ғ.к.       _______________        Джумажанова Г.К.






2.2 Педагогикалық факультетінің оқу-әдістемелік бюросында талқыланып,
бекітілді.


Хаттама № 1 «05» 09. 2014 ж.





Төрайымы, п.ғ.к.     _________________        Ахметова Т.Ш.







3 БЕКІТІЛДІ


Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінде мақұлданып, басуға ұсынылды.


Хаттама №1  «11» 09. 2014ж.





  ОӘК төрайымы, с.ғ.д.    ________________          Искакова Г.К.








4  БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ

















Мазмұны

1. Жалпы ережелер
2. Пәннің мазмұны және сабақтардың түрі бойынша сағаттарға бөлу
3.  Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары
4.  Курс форматы
5.  Курс саясаты
6.  Бағалау саясаты
7.  Әдебиеттер


































1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


1.1 Оқытушы жайлы мәлімет:
 Оспанова Құралай Шарипказыевна
Педагогикалық психология кафедрасының оқытушысы
№2 оқу ғимараты, № 305 аудитория
Жұмыс орны телефоны: 42-06- 41
Электрондық пошта: K-Ospanovy@mail.ru
Сабақ өтетін орын - № 2 оқу ғимараты,  №218 дәрісхана
Пән бойынша кредит саны - 3
1.2 Пәннің қысқаша мазмұны
      Студенттердің  психологиялық   білімді   терең  игеруде  психологиялық
бақылау  және экспериментті жүргізуде  іскерлік   пен  дағдаларды   меңгеруі
және   дербес   түрде  әдибеттерді  оқымайынша  мүмкін   емес.   “Психология
бойынша практикум  2”  пәні  психология   бөлімінің   екінші  жыл  оқуындағы
бакалавриат  студенттері  үшін  жасалынған. Ол келесі мамандықты  меңгерудің
негізінде  жүзеге аса отырып, студенттердің  жалпы психологиялық  дайындығын
аяқтайды. Бұл курс  сенсорлы – перцептивті, тұлғаның  танымдық  процестерін,
тұлғаның эмоционалды – еріктік сферасын және   қабілетін   зерттеу   бойынша
практикалық жұмыстардан құралған.
      “ Психология   бойынша   практикум  ”  пәні  –  бұл   тек  практикалық
психологияның бір бағыты ғана  емес, сонымен   қатар   теориялық  пән  болып
табылады.  Теориялық  пән   ретінде   ол   адамның   психикалық     ақиқатын
сипаттайтын   айнымалы  және  тұрақты  өлшемдермен   жұмыс    істейді.   Осы
өлшемдер   бөлініп, сипатталып және белгіленуі  үшін адамның  ішкі  дүниесін
сипаттайтын  фактілерді  талдау  мен  жалпылау   бойынша   теориялық   жұмыс
атқарылуы  қажет. Бұл фактілер  арнайы  әдістермен   тексерілетін  теориялық
құрылымдар мен болжамдарды  құрудың  негіздерін құрады. Практика  психикалық
 ақиқатты  сипаттайтын айнымалыларды   күрделілік  бойынша   түрлі   әдістер
мен өлшеу міндеттерін қояды.  Әдістеме   жинақталған   түрде   психологиялық
ақпаратты  алу тәсілі, оның  түрлі   варианттары   және   осы  варианттардың
мәні  бар  психологиялық   мәселенің  шешімі   болып    табылады.   Көптеген
әдістемелер   оның  авторларының   атын   алған.   Мысалы,   Роршах   тесті,
Розенцвейг тесті, Вартен  тесті, Кос  кубиктері,  Равенн   тесті  және  т.б.
Мұның өзі  бұл әдістемелерде авторлық психологиялық  теорияның   жатқандығын
  білдіреді.  Практиканың   негізгі  міндеті  –  құралдары  -  әдістер   мен
әдістемелерді   –   пайдаланудың    ережелерін   білу.   Бұл   әдістемелерді
қолданудың кәсіби  дағдылары болып  табылады. Бұл психологтың  өз  жұмысының
нәтижелерін дәл  божай  алу   деңгейі.    Курстың   шеңберінде  студенттерді
үйрету  үшін эмпирикалық   зерттеулерде,  психодиагностикада,  педагогикалық
және  өндірістік практикада  жиі   қолданылатын,  әдістер   мен  әдістемелер
таңдап   алынды.    Курстың    практикалық    міндетттерін    шешу   алдымен
студенттердің  өзіне  дербес  тәжірибе   түрінде   жүзеге  асырылады,  содан
соң зерттеушіге  әрбір   әдістеменің   ерекшеліктерін,  әдістерді   жекелеп,
олардың  диагностикалық мүмкіндіктері.
1.3. Пәнді оқытудың  мақсаты
       Тәжірибеде   теориялық  білімді  қолдануда   студенттердің   дағдысын
дамыту ;  мыналар сияқты  анализ,  синтез  және   психологиялық   деректерді
бақылау, тұлғаның  психикалық   ерекшеліктерін    сипаттайтын  кәсіби  ойлау
салаларын қалыптастыру және дамыту;  дұрыс  қорытынды   жасау  және  әдістің
мәліметтерінің  көмегімен  алынғандарды   логикалық   салыстыру   іскерлігін
қалыптастыру ; студенттерде  ғылыми зерттеу мәдениетін  дамытуға икемдеу.

1.4 Пәнді оқытудың негізгі міндеті:
    • Студенттерді  болашақ  кәсіби іс -  әрекеттерінде  пайдаланыла  алатын
      психологиялық  зерттеу  тәсілдері  мен  әдістерін  меңгеру ;
    •  Тұлғаның   танымдық   процестерін   зерттеу   бойынша    тестер   мен
      әдістемелерді  тәжірбеде игерудің дағды және іскерліктерді дамыту  ;
    • Рефлексивті мүмкіншілікті   дамытудың   арқасында   кәсіби  –  маңызды
      сапаларды жетілдіру ;
    • Тұлғалық әдістемелер және тестермен  жұмыс  істеу   іскерліктері   мен
      дағдыларын  қалыптастыру ;
    •  Психологиялық   зерттеулерді   жүргізу   бағдарламаларын   құрастыру,
      зерттеу  барсында  алынған   мәліметтерді   өңдеу   іскерліктері   мен
      дағдыларын қалыптастыру;
    •  Психолгиялық   қорытындыны   құрастыру  іскерліктері  мен  дағдыларын
      қалыптастыру.
1.5. Оқытудың нәтижесі:
Курстың соңында студент білуі керек:
-     Психологиялық зерттеулердің әдіснамалық негізін білуі;
Игеруі керек:
-     Психологиядағы  ғылыми – ұғымды  аппараттарды  игеру;
-          Психологиялық  зерттеулерде  қолданылатын әдістемелерді
тәжірбиеде  игеру ;
Меңгеруі керек:
    - Психологиялық үрдіс құндылықтарының жүйесі туралы білімді;
Істей алу керек:
-        Психологиялық  экспериментті ұйымдастыру  және  жоспарлау  бойынша
білімдерін  практикада  істей білуі;
Түсінуі керек:
    - Практикада  алған білімдерін  адекваттық  қолдануды түсінуі;
    - Болуы керек:
    -  Психологиялық  қорытынды жасау  есептілігі;
Қабылдауы керек:
-        Психологиялық зерттеудің әдіснамалық  негізін ;
1.6. Курс пререквизиттері:
1.6.1   Психология және адам дамуы
1.6.2  Әлеуметтік  психология
1.6.3 Психология тарихы
1.6.4 Психологиядағы математикалық әдістер
1.7. Курстың постреквизиті:
1.7.1  Әлеуметтік психологиясы
1.7.2 Тұлғаны  коррекциялау  психологиясы
1.7.3  Басқару психологиясы

2. ПӘННІҢ  МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРҒА БӨЛІНУІ



                           Кесте 1
|№  |Тақырып атаулары              |Сағаттар саны                     |
|   |                              |Дәріс   |Тәжіриб|ОСӨЖ   |СӨЖ    |
|   |                              |        |елік   |       |       |
|1  |Түйсік  қасиеттерін  зерттеу  |1       |2      |       |       |
|2  |Қабылдау  қасиеттерін зерттеу.|2       |2      |2      |2      |
|3  |Зейіннің  қасиеттерін  зерттеу|1       |2      |       |1      |
|4  |Естің   ерекшеліктерін        |1       |2      |1      |1      |
|   |зерттеу                       |        |       |       |       |
|5  |Тұлғаның  эмоционалдық және   |1       |2      |       |1      |
|   |ерік  қасиетін зерттеу.       |        |       |       |       |
|6  |Тұлғаны зерттеу               |1       |2      |1      |1      |
|7  |Тұлғаның  дамуының  теориялары|1       |2      |1      |1      |
|8  |Психологиялық  зерттеудегі    |2       |2      |       |2      |
|   |тәжірбиеші  мен зерттеушінің  |        |       |       |       |
|   |рөлі.                         |        |       |       |       |
|9  |Темпераментті зерттеу         |1       |2      |       |2      |
|10 |Тұлға құрылымын зерттеу       |1       |2      |1      |2      |
|11 |Тұлғаның  өзара қатынастарын  |2       |2      |       |2      |
|   |зерттеу                       |        |       |       |       |
|12 |Тұлғалық ерекшеліетері зерттеу|1       |2      |       |2      |
|13 |Тұлғаның  агрессивтілігінің   |        |2      |       |2      |
|   |деңгейін зерттеу              |        |       |       |       |
|14 |Конфликт  жағдайындағы  мінез |        |2      |       |2      |
|   |– құлық  страгияларын зерттеу |        |       |       |       |
|15 |Елес  және қиял               |        |2      |1,5    |1,5    |
|   |Барлығы:                      |15      |30     |7,5    |22,5   |

    3. ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАРЫ
      Студент аталған   курс  бойынша  мынадай  теориялық  және  практикалық
мәселелерді игеруі керек. Оқу жоспарының көшірмесінде  бөлініп  берілген  әр
сабақ түрлері сағатқа  шағылған,  пәннің  қысқаша  мазмүны,  мақсаттары  мен
міндеттері көрсетілген. ОӘК оқу  пәнін  меңгерудің  барлық  талаптарына  сай
келеді.  Негізгі  және  қосымша  әдебиеттер   тізімі   бар.   Оқушылар   мен
студенттерге арналған жүмыс бағдарламасы берілген. Студентке арналған  жүмыс
бағдарламасында оқылуға  тиісті  тақырыптар  мен  ж4үмыс  түрлерінің  тізімі
әдебиеттердің көрсетілуімен айқындалған. Әр  дәріс  сабағы  бойынша  қысқаша
мәлімет берілген. Тәжірибелік  сабақтардың  тақырыптары  және  әр  тақырыпта
қарастырылатын мәселелер жоспар түрінде нақты  көрсетілген.  СӨЖ  және  ӨСӨЖ
тапсырмаларын өткізудің  мерзімі,  тақырыптары  және  әдебиеттері  жазылған.
Студенттердің білімін бағалау әдістемесі бар.
4. КУРС ФОРМАТЫ
    Семинарға дайындық кезінде  студент  мұғалімнің  дәрісін  назарға  ұстай
отырып,  біршама  ізденіс  жұмыстарын  жасау  қажет.  Ғылыми  мақалалар  мен
монографиялар, сондай-ақ интернет желісінен алынған материалдардағы  керекті
деректер  конспектіленіп  алынады.   Семинар   студенттің   ізденіс   жұмысы
болғандықтан,  бір  емес  бірнеше  дереккөздерді  пайдалануға  тиісті.  Курс
бойынша  білуге  тиісті  терминдер  мен  шартты  ұғымдарды  оқытушы  қамтып,
түсіндіреді. СӨЖ тақырыптары берілген сұрақтарды қамти отырып, жазбаша  және
ауызша жұмыс түрінде орындалады.  СӨЖ-ді  конспект  түрінде  дәптерге  жазып
өткізу қажет. Сабақ барысында студенттің  теориялық   білімі,  белсенділігі,
ынтасы және шығармашылық шешім таба білу дағдысы бағаланады.
5. КУРС САЯСАТЫ
   Студенттерге қойылатын талаптар:
 - Сабаққа кешікпеу;
 - Дәрісті босатқан жағдайда өз бетімен материалды келесі сабаққа оқып келу;
 - Жұмысты тапсыру және кеңес алу мерзімін қатаң сақтау;
 - Талдау барысында тыңдау және басқалар көзқарасын құрметтеу;
 - ОСӨЖ міндетті түрде қатысып, тапсырманы уақытында орындау;
   Курсты оқу барысында алынған  ұпай  жинақталып,  жалпы  саны  шығарылады.
Жиынтық бағаны шығару үшін әрбір тапсырманы орындауы, сабаққа қатысуы,  СӨЖ,
ОСӨЖ тапсырмаларын, тиісті жаттығу  жұмыстарын  орындағаны  жөніндегі   ұпай
жиынтығы, кезеңдік, қорытынды  бақылау  нәтижелері  т.б.  түгел  ескеріледі.
Курсты  оқу  барысында  алынған  барлық   ұпайлар   жинақталып,   бір-біріне
қосылады.  Осы курстан алған жиынтық бағаны шығару үшін әрбір тапсырама  мен
рейтинг  бақылауынан  алынған  баға  және  емтихан  бағаларының  қорытындысы
бойынша орташа балл есептеледі. Барлық тапсырмаларды  көрсетілген  уақытында
өткізу қажет. Барлық тапсырмаларды қабылдап алу  емтиханға  7  күн  қалғанда
аяқталады. Барлық тапсырманы өткізбеген студенттер емтиханға  кіргізілмейді.
Жұмысты  кеш  тапсырсаңыз:  қосымша  тапсырма  беру  арқылы  жұмыс   көлемін
ұлғайтылады;   Тапсырмалар   оқытушы   тағайындаған   уақытта   қабылданады.
Емтиханға келмесеңіз: орынды себеп болса,  бұрынғы  орындалған  жұмыстарыңыз
есепке алынады; орынсыз себеп болса, тапсырманы орындауыңыз қажет  және  осы
мәселеге  қатысты  университет  саясаты  есепке  алынады.  Әрбір   тақырыпты
қайталау және өтеу міндетті. Өтілген материалды меңгеру деңгейі тест  арқылы
тексеріледі. Тест алдын ала ескертілмей өткізіледі. Аудиториялық  сабақтарды
босатпау,   кешікпеу   міндетті.   Себепсіз   сабақтан   қалсаңыз:   қосымша
шығармашылылық  жұмыс  беріледі  (реферат,  көркем  мәтінге  талдау   т.б.);
Сабаққа екі рет кешігу бір рет сабақ босатылғанға теңгеріледі. Оқу  үрдісіне
белсенді түрде қатысу қажет.

6. БАҒАЛАУ САЯСАТЫ

«Психология бойынша практикум» пәні бойынша ұпай бөлінісі

                          Кесте 2
|Апта  |Бақылау түрі        |Ұпай жиыны                  |Ескерту           |
|1     |2                   |3                           |4                 |
|      |1-7 апта бойы       |30                          |                  |
|      |дәріске қатысу      |                            |                  |
|2     |Тәжірибелік         |                            |                  |
|3     |Тәжірибелік         |25                          |                  |
|      |СӨЖ                 |40                          |                  |
|5     |Тәжірибелік         |30                          |                  |
|6     |Тәжірибелік         |45                          |                  |
|      |СӨЖ                 |40                          |                  |
|7     |1 Межелік бақылау   |90                          |                  |
|1-7 апта бойынша барлық   |300                         |                  |
|ұпай саны                 |                            |                  |
|      |8-15 апта бойы      |30                          |                  |
|      |дәріске қатысу      |                            |                  |
|8     |Тәжірибелік         |                            |                  |
|9     |Семинар             |15                          |                  |
|10    |Тәжірибелік         |                            |                  |
|11    |Тәжірибелік         |20                          |                  |
|      |СӨЖ                 |40                          |                  |
|12    |Тәжірибелік         |                            |                  |
|13    |Тәжірибелік         |30                          |                  |
|14    |Тәжірибелік         |35                          |                  |
|      |СӨЖ                 |40                          |                  |
|15    |2 Межелік бақылау   |90                          |                  |
|9-15 апта бойынша барлық  |300                         |                  |
|ұпай саны                 |                            |                  |
|Емтихан ұпайы             |400                         |                  |
|Академиялық мерзімге      |1000                        |                  |
|жиынтық ұпай              |                            |                  |

7. ӘДЕБИЕТТЕР
Негізгі:
1.Фирсов М.В., Шапиро Б.Ю. Психология социальной работы: Содержание и
методы психосоциальной практики: уч.пос. для студентов. М., 2002.
2.Вачков И.В., Основы технологии группового тренинга. Психотехники.
О.,2005. Анн Л., Психологический тренинг с подростками. М.,2004
3.Сатиева Ш.С.Эксперименталды психология.-Семей,2006
4. Иманғалиев, Е.
   Жеке тұлғаны әлеуметтік - психологиялық болжау әдістері :оқу құрал /Е.
Иманғалиев.-Астана:Фолиант,2008.-127б.
5. Анастази А., Урбина С. Психологическое тестирование.-СПб:Питер,
2005
6. Бап-баба С.Жалпы психология .-Алматы, 2005
7. Намазбаева, Ж.И. Психология (на каз.яз). - Алматы,2005
8. Сатиева,  Ш.С. Психология. - Семей,2003

9. Немов Р.С. Психология В 3-х кн..-М.,2003

10. Психолого-педагогическая диагностика/Под ред. И.Ю. Левченко.-М.,2005

11. Шадрин, Н.С. Психология личностных ценностей как мотивов поведения. -
Павлодар, 2006

12. Психологические особенности ориентации педагогов на личностную модель
взаимодействия с детьми/Под ред. В. Маралова.-М.,2005

13. Абрамова Г.С. Практическая психология: Учеб.- М., 2000
2001

Қосымша:
1.Лукьянова М.И. Психолого-педагогическая компетентность учителя:
диагностика и развитие.-М.,2004
2. Жалпы психология пәнінен оқу - әдістемелік кешен /[А.Ж.Едігенова].-
Семипалатинск, 2006
3.Карандашев В.Н. Методика преподавания психологии.- М., 2005
4. Герасимова, В.С.   Методика преподавания психологии :Курс лекции ..-
М.,2007.
5. Головин, С.Ю. Словарь психолога- практика. - Минск,2005
6. Потапов А.С.Курсовая работа по педагогике и психологии.- М.,2005
7. Психология :Адамзат ақыл-ойының қазынасы.10т.Т.2 Психология ғылымындағы
іс-әрекет теориясы.-Алматы:Таймас,2005
8.Психология :Адамзат ақыл-ойының қазынасы.10т.Т.3. З.Фрейд және
неофрейдистер.Психоанализ.-Алматы,2005.
9. Психология :Адамзат ақыл-ойының қазынасы.10т.Т.5 Гуманистік психология.-
Алматы,2005
10. Басова Н. Педагогика и практическая психология:Учеб. пособие.-Ростов
н/Д.,2000
11. Практическая психология в тестах, или Как научиться понимать себя и
других.- М.,2000
12. Практическая психология: Учеб./ Под ред. М.К. Тутушкиной. - СПб.,2000
13. Анастизи А., Урбина С. Психологическое тестирование.- СПб., 2005
Пәндер