Файл қосу

Когнитивті психология
















                        ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ



        Қазіргі психологияның тарихы, жағдайы және тенденциясы  пәні


    6М010300 «Педагогика және психология» мамандығының  магистранттарына
                                  арналған



              ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС ОҚУ  БАҒДАРЛАМАСЫ




















                                 Семей  2013






                                   Алғысөз


1 ЖАСАЛЫНДЫ
Құрастырған: педагогикалық психология кафедрасының доценті, псх.ғ.к.
30.08.2013 ж.  ___________  Джумажанова Г.К.


2 ҚАРАЛДЫ
2.1. Педагогикалық психология кафедра меңгерушісі, псх.ғ.к.:
_____________Г.К. Джумажанова
 Хаттама №1 «03» 09  2013   ж.


2.2.   Педагогика   факультетінің   оқу-әдістемелік   кеңесінің    бюросында
талқыланды:
Хаттама №1 «05» 09 2013 ж.

Оқу-әдістемелік кеңесінің төрайымы ____________  Т.Ш. Ахметова

3 БЕКІТІЛДІ
3.1. Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданды және
баспаға ұсынылды
Хаттама №1 «18» 09  2013  ж.

ОӘК төрайымы,
оқу-әдістемелік жұмысының проректоры ______________Г.К. Искакова

4 АЛҒАШ ЕНГІЗІЛГЕН



































                                  Мазмұны:

     1. Қолданыс аймағы
     2. Нормативтік сілтемелер
     3. Жалпы ережелер
     4. Оқытушыға арналған пәннің жұмыс оқу бағдарламасы
     5. Магистранттың өзіндік жұмысының тақырыптарының тізімі
     6. Пәнге арналған оқу-әдістемелік картасы
     7. Әдебиетпен қамтамасыз ету оқу-әдістемелік картасы
     8. Әдебиеттер









1 ҚОЛДАНЫС АЙМАҒЫ
       «Қазіргі психологияның тарихы, жағдайы және тенденциясы» пәні бойынша
оқу-әдістемелік  кешені  6М010300  «Педагогика  және  психология»  мамандығы
магистранттарына  арналған.  Ол  магистранттарды  курстың  мазмұнымен,  оның
аталған мамандықты игерудегі  маңыздылығы  және  көкейкестілігімен,  курстың
саясатымен,  оқыту  үрдісінде  меңгеретін  білім,   дағды,   іскерліктерімен
таныстырады. Оқу әдістемелік кешен  пәнді  оқып-зерттеуде  негізгі  басшылық
болып табылады.


2 НОРМАТИВТІК НҰСҚАМА
       Осы «Қазіргі психологияның тарихы, жағдайы және тенденциясы»  пәнінен
оқу-   әдістемелік   кешен   төмендегі   құжаттардағы   барлық   талаптармен
ұсыныстарға сай  пән  бойынша  оқу  процесінің  ұйымдастыру  ретін  белгілеп
құрастырылған.
       6М010300 «Педагогика және психология» мамандығы  бойынша  мемлекеттік
жалпыға бірдей оқу стандарты ҚР МЖОС  3.08.037-2006  Қазақстан  Республикасы
білім және ғылым министірлігі 2006 жылғы 7 тамызындағы №671 бекітілген  және
енгізілген.





























3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
      3.1 Пәннің қысқаша мазмұны
      Қазақстан Республикасында жүріп жатқан реформалау  процесі,  оның  тек
экономикалық  саласын  ғана  қамтып  қоймай,   сонымен   қатар   әлеуметтік-
гуманитарлық салада да  үлкен  өзгерістер  жасалуда.  Қазіргі  психологияның
тарихы,  жағдайы  және  тенденциясы  курсы  бүгінгі  күннің   талабына   сай
педагогика және психология мамандығы  магистранттары  үшін  негізгі  базалық
пән болып есептеледі. Бұл курста  қазіргі  психологияның  тарихымен  бүгінгі
даму  жағдайы,  даму  бағыттарының  негізгі  мәселелерін  талдау   негізінде
психологиялық-педагогикалық  білім  беру  жүйесіндегі  басты  тенденцияларды
айқындауға бағыттай отырып, ғылымның тарихи дамуы  жөніндегі  нақты  ғылыми-
қолданбалы ақпараттар психологиялық теориялар негізінде беріледі.


      3.2. Пәннің мақсаты
      «Қазіргі психологияның тарихы, жағдайы және тенденциясы» қазіргі заман
талабына  сай  ғылыми  теориялық  білім  берудегі  оқыту  мәселелерін   оқып
үйренуде  магистранттарда   педагогикалық   психология   аймағында   өзіндік
методологиялық  көзқарастарын   анықтау   және   психологиялық-педагогикалық
тәжірибеде өзекті мәселелерді зерттеудің  болашақтағы  жолдарын  анықтаудағы
көзқарастарды талдауда білім мен іскерлікті қалыптастыру.


      3.3. Пәнді оқып-зерттеудің негізгі міндеттері:
             – Теориялық және практикалық ойлауды дамытып, қалыптастыру;
             – Пәнге қызығушылықтарын қалыптастыру;
             – Пән бойынша  алынған  білімдер  жүйесін  тәжірибеде  қолдану
               дағдылары мен іскерліктерін дамыту.


      3.4 Оқу нәтижесі
      Оқып-зерттеу нәтижесінде магистрант:
      Білуі керек: қазіргі психологияның тарихы,  жағдайы  және  тенденциясы
пәнін, оның алатын  орнын,  пәннің  мазмұнын,  зерттеу  әдістерін,  «Қазіргі
психологияның  тарихы,   жағдайы   және   тенденциясы»   пәніне   байланысты
түсініктер мазмұнын
      Игеруі керек: адам психикасының дамуы және оқыту  үрдісі  заңдылықтары
мен принциптерінің өзара байланысын
      Меңгеруі керек: қазіргі психологияның тарихы, жағдайы және тенденциясы
пәнінің  қазіргі  теорияларын  меңгеруі,   кәсіптік   іс-әрекет   жағдайында
психологиядан алған білімін  қолдану  туралы,  қазіргі  психологиялық  білім
беруді ұйымдастырудағы оқытудың салыстырмалы рөлін
      Істей  алуы  керек:  аталған   пәнге   байланысты   білімдер   негізін
қалыптастыру,  қазіргі  психологияның  тарихы,  жағдайы   және   тенденциясы
пәнінің категориялары мен ұғымдар жүйесін оқытып үйрету
      Түсінуі керек: жеке тұлғаның пәнді меңгеруі (негізгі ұғымдар,  негізгі
құрылымдар),  курсты  оқып-зерттеудің  әдістерін   қолдана   алуын,   барлық
кезеңдер бойынша психологияның даму тарихы мен жағдайының толық жүйесін
      Болуы керек: қазіргі психологияның  тарихы  пәннің  мазмұнын,  зерттеу
әдістері, қазіргі психологияның методологиялық әдістері мен міндеттері
      Қабылдауы керек:  қазіргі  психологияның  тарихы  пәні,  жағдайы  және
тенденциясы пәнін арнайы ғылыми пән ретінде оқып үйренудің теориялық  маңызы
мен   практикалық   пайдасын,   психологиялық   теориялардың   ғылыми   алғы
шарттарының қалыптасуын ашудың психологиялық негізін талдауды


      3.5. Курс пререквизиттері:
      Жалпы психология
      Психология тарихы


      3.6. Курстың постреквизиті:
      Жеке айырмашылықтардағы қазіргі психология
      Когнитивті психология


      3.7 Жұмыс оқу жоспарынан үзінді
                                                                     Кесте 1


      |Курс  |Семестр   |Кредит   |ЛК     |СПС    |МӨЖО     |МӨЖ     |Барлығы    |
|      |          |саны     |(сағ.) |(сағ)  |(сағ)    |(сағ)   |           |
|1     |2         |3        |30     |15     |67       |23      |135        |


      4 ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
                                                                     Кесте 2

|№  |Тақырыптар   |Мазмұны              |Сағаттар саны                |Әдебиет  |
|                                    |               |                 |Д          |
|Дәрістер            |Практикалық    |               |                 |           |
|                    |(семинар)      |               |                 |           |
|                    |сабақтар       |               |                 |           |
|1                   |2              |3              |4                |5          |
|Психологиялық       |Психология     |Ғылыми         |Психология       |тест       |
|білімнің құрылымдық |тарихына       |әдебиеттерге   |тарихының        |           |
|бейнесі тарихи      |кіріспе        |шолу           |дамуындағы       |           |
|психология ретінде  |               |               |бүгiнгi          |           |
|                    |               |               |психологиялық    |           |
|                    |               |               |мектептердiң     |           |
|                    |               |               |әртүрлiлiгi.     |           |
|Психология          |Ежелгі шығыс   |Тақырып бойынша|интроспективті   |Тақырып    |
|тарихындағы ғылыми  |ойшылдары-ның  |мультимедия-лық|психологиялық    |бойынша    |
|таным әдістеріне    |психология-лық |тақта          |дағдарыс.        |хабарлама  |
|талаптар және оның  |идеялары       |               |                 |әзірлеу    |
|таралуы             |               |               |                 |           |
|Эксперимент және    |Антикалық      |Тақырып бойынша|Өзін-өзі бақылау |реферат    |
|ғылыми психологияның|ойшылдардың    |мультимедия-лық|және интроспекция|           |
|қалыптасуы          |психология-лық |тақта          |(Титченер).      |           |
|                    |идеялары       |               |                 |           |
|Психологияның дербес|Психология-ның |плакаттар      |Сеченовтың       |коллок-виум|
|ғылым ретіндегі     |қолдан-балы    |               |психологияны     |           |
|қалыптасуы.         |салала-ры:     |               |дамыту           |           |
|                    |педагоги-калық,|               |бағдарламасы.    |           |
|                    |медициналық,   |               |                 |           |
|                    |еңбек          |               |                 |           |
|                    |психологиясы   |               |                 |           |
|Орта ғасыр мен Қайта|Бихевиоризм-дег|слайдтар       |номиналистер мен |Ауызша     |
|өркендеу дәуіріндегі|і ғылыми       |               |реалистердің дау |хабарлама  |
|психология.         |зерттеулердің  |               |– таласы.        |           |
|                    |бастауы мен    |               |                 |           |
|                    |дамуы          |               |                 |           |
|XVII ғасырдағы      |Орта ғасыр     |сызбалар       |санасыз психика  |тест       |
|Европалық психология|психология-сынд|               |туралы түсініктер|           |
|                    |ағы            |               |                 |           |
|                    |материалистік  |               |                 |           |
|                    |идеялар        |               |                 |           |
|Психологияның       |К.Левин        |Жеке тұлғаға   |Неофрейдизм  және|реферат    |
|дамуында психоанализ|еңбектеріндегі |арналған       |психоана         |           |
|практикаға          |тұтастылық     |плакаттар      |лиз              |           |
|бағытталған саласы  |идеясының дамуы|               |                 |           |
|ретінде             |               |               |                 |           |
|Когнитивті          |Гештальтпсихоло|Ғылыми         |«Ес және ойлау», |Бақылау    |
|психологияның даму  |гияның басталуы|әдебиеттер мен |«түйсік және     |жұмысы     |
|тенденциясы,        |мен дамуы.     |мақалалардан   |қабылдау»        |           |
|жағдайы, тарихы.    |               |үзінділер      |ерекшеліктері.   |           |
|Психологиядағы ХІХ –|И.М. Сеченов   |карточкалар    |Н.Н.             |эссе       |
|ХХ ғасыр шебіндегі  |және оның      |               |Лангенің-эксперим|           |
|теориялық           |психология-дағы|               |енттік           |           |
|тұжырымдамалар      |идея-лары және |               |психологиялық    |           |
|                    |эксперимент-тік|               |зерттеулері      |           |
|                    |психология-ның |               |                 |           |
|                    |бастауы        |               |                 |           |
|ХХ ғасыр            |Іс-әрекеттік   |Арнайы және    |Л.С.Выготскийдің |Атақты     |
|психологиясындағы   |тұрғының жаңа  |ғылыми         |мәдени-тарихи    |психолог-ты|
|Л.С. Выготскидің    |түсіндіруші    |әдебиеттер     |тұжырымдамасы    |ң қызметі  |
|идеяларының дамуы   |мүмкіндіктері. |               |                 |жайлы      |
|                    |               |               |                 |баяндама   |
|                    |               |               |                 |(аннота-ция|
|                    |               |               |                 |)          |
|Психологиядағы      |Іс-әрекеттің   |әдебиеттер     |«Іс-әрекет»      |конспект   |
|жүйелік-іс-әрекеттік|жалпы          |               |категориясының   |           |
|тұрғының тарихи     |психология-лық |               |мәнділігі туралы |           |
|және гносеологиялық |тұжырымдама-сын|               |қазіргі          |           |
|алғышарттары        |ың дамуы       |               |көзқарастар      |           |
|Сана мен тұлғаның   |Танымдық       |сызба          |Тұлға іс-әрекет  |баяндама   |
|іс-әрекеттік        |процестерді    |               |субъектісінің    |           |
|тұжырымдамасы-ның   |жүйелік-іс-әрек|               |жүйелі «жоғары   |           |
|дамуы               |еттік талдау   |               |сезімтал» қасиеті|           |
|                    |мәселелері     |               |ретінде (А.Н.    |           |
|                    |               |               |Леонтьев).       |           |
|Психология          |Р.Декарт,      |карточкалар    |Когнитивті       |конспект   |
|тарихындағы ойлау   |Дж.Локк және   |               |психологиядағы   |           |
|мәселелері          |Б.Спинозаның   |               |ойлау.           |           |
|                    |психология-лық |               |                 |           |
|                    |ілімдері       |               |                 |           |
|Тұлғаның қазіргі    |Тұлға          |сызба          |Келлидің         |Бір бағыт  |
|психологиялық       |концепция-ларын|               |тұлғааралық      |бойынша    |
|концепциялары.      |а талдау жасау.|               |құрылым          |реферат    |
|                    |               |               |концепциясы.     |жазу.      |
|Психологияның       |М.Верттеймер   |оқулық,        |Ағза мен         |Бір        |
|қазіргі тарихымен   |В.Келлер,      |журналдар      |мүшелердің       |психоло-гия|
|даму тенденциясы.   |К.Коффкалар-дың|               |психикалық       |лық        |
|Психологиядағы      |гештальт       |               |кемістігі        |мектепке   |
|әлемдік мектептер   |психологиясы.  |               |мотивациялық     |психоло-гия|
|                    |К.Левиннің     |               |фактор ретінде   |лық        |
|                    |зерттеулері.   |               |ілім.            |мінездеме  |
|                    |А.Адлердің     |               |                 |беру       |
|                    |даралық        |               |                 |           |
|                    |психология-сын |               |                 |           |
|                    |талдау.        |               |                 |           |


      7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ КАРТАСЫ:
                                                                     Кесте 4

|№ р/с|Оқулықтар, оқу-әдістемелік     |Саны   |Студенттер  |Қамтамасыз ету|
|     |құралдар атауы                 |       |саны        |пайызы        |
|1    |Ждан А.Н. История психологии:  |4      |7           |62            |
|     |от античности к современности: |       |            |              |
|     |Учебник. - М., 1990            |       |            |              |
|2    |Марциновская  Т.Д. История     |4      |7           |62            |
|     |психологии: учебное пособие для|       |            |              |
|     |студ. вузов 4-е изд., стереот. |       |            |              |
|     |- М.: Академия, 2004           |       |            |              |
|3    |Петровский А.В., Ярошевский    |3      |7           |50            |
|     |М.Г. История и теория          |       |            |              |
|     |психологии:В 2т.: Для студентов|       |            |              |
|     |ВУЗов. - Р. н/Д., 1996         |       |            |              |
|4    |Шульц Д.П., Шульц С.Э. История |2      |7           |40            |
|     |современной психологии – СПб., |       |            |              |
|     |1998                           |       |            |              |
|5    |Изучение традиций и научных    |2      |7           |42            |
|     |школ в истории советской       |       |            |              |
|     |психологии / под ред. А.Н.Ждан |       |            |              |
|     |– М., 1992                     |       |            |              |
|6    |Немов Р.С. Психология: Учебник |7      |7           |100           |
|     |для вузов в 3-х т.- Т.1. -М.,  |       |            |              |
|     |2001                           |       |            |              |

      8. ӘДЕБИЕТТЕР
      8.1. Негізгі әдебиеттер:
      8.1.1. Ждан А.Н. История психологии:  от античности  к  современности:
Учебник. - М.,  199
      8.1.2 Марциновская  Т.Д. История психологии: учебное пособие для студ.
вузов 4-е изд., стереот. - М.: Академия, 2004
      8.1.3. Петровский А.В., Ярошевский М.Г. История и теория  психологии:В
2т.: Для студентов ВУЗов. - Р. н/Д., 1996
      8.1.4. Шульц Д.П., Шульц С.Э. История современной психологии  –  СПб.,
1998
      8.1.5. Изучение традиций и научных школ в истории советской психологии
/ под ред. А.Н.Ждан – М., 1992
      8.1.6. Жалпы психология /Богословский В.В.  -  Алматы,  1980Намазбаева
Ж.И. Психология. Оқулық - Алматы,  2005, 2006
      8.1.7. Немов Р.С. Психология: Учебник для вузов в 3-х  т.-  Т.1.  -М.,
2001


      8.2 Қосымша әдебиеттер:
      8.2.1. Жарықпаев, Калиев Қазақ тәлім-тәрбиесі – А., Санат, 1995
      8.2.2. Донских О.А., Кочеркин А.Н.  Античная  философия.  Мифология  в
зеркале рефлексии – М., 1993
      8.2.3. Петровский  А.В.  История  советской  психологии.  Формирование
основ психологической науки. - М., 1967
      8.2.4. Якунин В.Я. История психологии – М., 2001






Пәндер