Файл қосу
Талғаулы салалас құрмалас сөйлем салалас құрмалас сөйлем
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |3-деңгейлі СМЖ | | | |құжаты |ПОӘК | | | | |ПОӘК 042-16.1.32/03-2013 | |ПОӘК «Синтаксистік |______2013 жылғы | | |стилистика» пәніне арналған |№ басылым | | |оқу-әдістемелік материалдар | | | 5В011700 «Қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығына арналған «синтаксистік стилистика» ПӘНІНІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ СЕМЕЙ 2013 КІРІСПЕ Құрастырушы: Жақсыбаева Фарида Задақызы қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі кафедрасының доценті, филология ғылымдарының кандидаты Қазақ тілі теориясы мен әдістемесі кафедрасының отырысында бекітілген. /«___»__________ж. № __ хаттама/ Кафедра меңгерушісі: __________ Жұмағұлова Ә.М. Филология факультетінің оқу -әдістемесі кеңесінде талқыланған. «___»________ж. № __ хаттама Филология факультетінің Ғылыми кеңесінде бекітілді. «___»________ж. № __ хаттама Филология факультеті ОӘК төрайымы, _________________Муканова К.К. Мазмұны Мазмұны 1 Қолданыс аясы........................................................................ ........................... 2 Нормативтік сілтемелер.................................................................. .................. 3 Жалпы ережелер.................................................................... ............................ 4 Оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасының мазмұны............................ 5 СӨЖ-ның тақырыптары................................................................. ................... 6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы…………………........................................... 7 Әдебиеттер……………………………………………..................................... 1 ҚОЛДАНЫС АЯСЫ «Синтаксистік стилистика» пәнінің оқу-әдістемелік кешенінің құрамына кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы 5В011700 «Қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығының мамандығының студенттеріне арналған. 2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР Осы «Синтаксистік стилистика» пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады: - Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігінің бекітілген және қолданысқа енгізілген ҚР МЖМБС 3.08.275-2006 Мемлекеттік білім беру стандарты; - 5В011700 «Қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығының типтік оқу жоспары; - СТУ 042-ГУ-5-2013 «Пәннің оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар» университет стандарты; - ДП 042-1.07-2013 «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны мен құрылымы» құжаттық іс-жосығы. 3. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 3.1. Пәннің қысқаша мазмұны: Студенттерге тілдік бірлік ретіндегі сөз тіркесінің ерекшелігін, тілдік жүйедегі маңызын түсіндіру, сөз тіркесі және оның түрлерін, есімді және етістікті сөз тіркестерінің айырмашылықтарын таныту, жай сөйлем мен құрмалас сөйлемнің айырмашылығын таныту.. Студенттердің теориялық білімдерін іс жүзінде қолдана алу дағдысын қалыптастыру. 3.2. Пәнді оқыту міндеттері. Қазақ тіл білімінің осы күнгі қол жеткізген табыстары негізінде студенттерге синтаксистің зерттеу нысаны болып табылатын сөз және оның байланысу тәсілдері мен түрлері, сөз тіркесінің сыңарларының сөз таптарына қатысы мен мағыналық жақтан қарым-қатынасқа түсуі, синтаксистегі жүйелік қатынастар мен қабаттар жайлы жан-жақты лингвистикалық түсінік қалыптастырып, білім беру болып табылады. 3.3 Курстың соңында студент мыналарды білуі керек: • Синтаксистің негізгі ұғымдары туралы негізгі түсінік алады. • қазіргі лингвистиканың өзекті мәселелерімен таныс болады. • теориялық білімді практикада қолдана білуді үйренеді. • зерттеу жұмысына икем-дағдысы қалыптасады. • тілдік материалдарға өздік анализ жасауды меңгереді. 3.4 Курстың пререквизиттері: “Тіл біліміне кіріспе”, “Нормативті қазақ тілі” пәндері оқылды. Студенттердің тілдің жүйелік және құрылымдық ерекшеліктері, синтаксистің зерттеу нысаны, жай сөйлем синтаксисі, сөз тіркесі және сөздердің байланысу түрлері, синтаксистің салалары туралы жалпы мәліметі болу керек. 3.5 Курстың постреквизиті: “Жай сөйлем синтаксисі”, “Күрделенген сөйлем синтаксисі”, “Құрмалас сөйлем синтаксисі” т.б. студент қазақ тілінің синтаксистік жүйесін, сөздердің байланысу тәсілдері мен түрлерін, сөз тіркесінің ерекшелігін, құрылымын, сөз тіркесінің басқа тілдік бірліктерден айырмашылығын білуі керек. Сөз тіркестері сыңарларының арасындағы грамматикалық және мағыналық байланыстарды меңгеру керек. 1-Кесте – Оқу жоспарынан көшірме: |Кур|Семестр |Кредит саны |Дәріс |Тәжіри |ОСӨЖ | |с | | | |белік | | |1 |Есімді және |Сөз тіркесінің табиғаты және оған|1 |1,3,5,15| | | |етістікті сөз |тән белгілер | | | | | |тірестері |Сөздердің тіркесу тәсілдері мен | | | | | | |байланысу формалары туралы | | | | | | |көзқарастар Сөз тіркесінің | | | | | | |түрлері | | | | |2 |Есімді және |Есімді тіркестер туралы жалпы |1 |1,2,3,4,| | | |етістікті сөз |түсінік Қабыса байланысқан есімді| |5,10 | | | |тірестері |сөз тіркестері Матаса байланысқан| | | | | | |есімді сөз тіркестері Меңгеріле | | | | | | |байланысқан есімді сөз тіркестері| | | | | | |Етістікті тіркестер туралы жалпы | | | | | | |түсінік Қабыса байланысқан | | | | | | |етістікті сөз тіркестері | | | | | | |Меңгеріле байланысқан етістікі | | | | | | |сөз тіркестері | | | | |3 |Сөздердің |Қазіргі қазақ тілінің синтаксисі |1 |1,3,4, | | | |сөйлем мүшесі |пәні және оның зерттеу нысаны; | |5,25 | | | |болуының |Синтаксистің басқа салалармен | | | | | |негізгі |байланысы; Қазақ тіл білімінде | | | | | |шарттары |синтаксистің зерттелуі. | | | | | | |Сөйлем мүшесіне тән белгілер, | | | | | | |түрлері | | | | |4 |Сөйлемнің |Бастауыш, оның мағыналық, |1 |8,11,22,| | | |тұрлаулы |тұлғалық белгілері. Бастауыш | |18 | | | |мүшелері. |болатын сөз таптары.Баяндауыш. | | | | |5 |Сөйлемнің |Сөйлемнің тұрлаусыз мүшелері. |1 |5,11,21 | | | |тұрлаусыз |Анықтайыш, оның түрлері | | | | | |мүшелері. | | | | | | |Анықтауыш. | | | | | |6 | Толықтауыш. |Толықтауыш, оның түрлері. |1 |1,2,5,8,| | | |Пысықтауыш |Пысықтауыш, оның түрлері | |10,13 | | |7. |Сөйлемнің |Бірыңғай мүшелердің өзіндік |1 |1,2,6,9,| | | |бірыңғай |белгілері. Оларды байланыстыратын| |11 | | | |мүшелері. |жалғаулықтар. Бірыңғай тұрлаулы, | | | | | | |тұрлаусыз мүшелер.Үйірлі мүше, | | | | | | |йқындауыш мүше | | | | |8. |Сөйлемдегі |Сөйлемдегі сөздердің орын тәртібі|1 |8,9,11,1| | | |сөздердің орын |Инверсияланған сөйлемдер | |2,14 | | | |тәртібі | | | | | |9. |Жай сөйлемнің |Хабарлы сөйлемдер Сұраулы |1 |1,10,17,| | | |айтылу масатына|сөйлемдер; Лепті сөйлемдер. | |15 | | | |қарай түрлері |Бұйрықты сөйлемдер | | | | |10 |Жай сөйлемнің |Жақты сөйлемнің сипаттамасы |1 |5,1,9, 8| | | |құрылымдақ |Жақсыз сөйлем туралы түсінік | | | | | |типтері |Жалаң, жайылма сөйлемдер Толымды,| | | | | | |толымсыз сөйлемдер | | | | |11 |Атаулы сөйлем |Атаулы сөйлемге тән ерекшеліктер;|1 |1,3,5,15| | | | |Атаулы сөйлемдердің зерттелуі; | | | | | | |Атаулы сөйлемдердің түрлері. | | | | |12 |Бір мүшелі |Бір мүшелі сөйлемге тән |1 |1,2,3,4,| | | |сөйлем |ерекшеліктер; | |5,10 | | | | |Бір мүшелі сөйлемдердің | | | | | | |зерттелуі; | | | | | | |Бір мүшелі сөйлемдердің түрлері.| | | | |13 |Күрделенген жай|Күрделенген жай сөйлемге тән |1 |1,3,4, | | | |сөйлемдер |ерекшеліктер; | |5,25 | | | | |Күрделенген жай сөйлемдердің | | | | | | |зерттелуі; | | | | | | |Күрделенген жай сөйлемдердің | | | | | | |түрлері. | | | | |14 |Бөлшектенген |Бөлшектенген жай сөйлемге тән |1 |8,11,22,| | | |жай сөйлемдер. |ерекшеліктер; | |18 | | | | |Бөлшектенген жай сөйлемдердің | | | | | | |зерттелуі; | | | | | | |Бөлшектенген жай сөйлемдердің | | | | | | |түрлері. | | | | |15 |Құрмалас |Құрмалас сөйлемнің жалпы |1 |5,11,21 | | | |сөйлемге тән |сипаттамасы. Оның қалыптасу, даму| | | | | |белгілер |жолдарынан мәлімет.Құрмалас | | | | | | |сөйлемнің өзіндік айырым | | | | | | |белгілері, оның жай сөйлемдерден | | | | | | |басты айырмашылығы.Құрмалас | | | | | | |сөйлемнің түрлері. | | | | |16 |Салалас |Салалас құрмалас сөйлем туралы |1 |1,2,5,8,| | | |құрмалас |жалпы сипаттама. Салалас құрмалас| |10,13 | | | |сөйлем. |сөйлемнің айырым белгілері. | | | | | | |Салалас құрмалас сөйлемнің жасалу| | | | | | |жолдары мен түрлері. Салалас | | | | | | |құрмалас сөйлемдерді зерттеуге | | | | | | |арналған негізгі еңбектер. | | | | |17 |Мезгілдес, |Мезгілдес салалас құрмалас |1 |1,2,6,9,| | | |себептес |сөйлем. Себеп-салдар салалас | |11 | | | |салалас |құрмалас сөйлем | | | | | |құрмалас | | | | | | |сөйлемдер | | | | | |18 |Қарсылас, |Қарсылықты салалас құрмалас |1 |8,9,11,1| | | |шартты салалас |сөйлем. Шартты салалас құрмалас | |2,14 | | | |сөйлем |сөйлем | | | | |19 |Кезектес, |Кезектес салалас құрмалас сөйлем.|1 |1,10,17,| | | |талғайлы |Талғаулы салалас құрмалас сөйлем | |15 | | | |салалас | | | | | | |құрмалас сөйлем| | | | | |20 |Түсіндірмелі, |Түсіндірмелі салалас құрмалас |1 |5,1,9, 8| | | |салыстырмалы |сөйлем. Салыстырмалы салалас | | | | | |салалас |құрмалас сөйлем | | | | | |құрмалас | | | | | |21 |Көп компонентті|Көп компонентті құрмалас |1 |1,3,5,15| | | |салалас |сөйлемдердің грамматикалық, | | | | | | |семантикалық сипаты. Көп | | | | | | |компонентті құрмалас сөйлемдердің| | | | | | |құрылымдық белгілері,түрлері, | | | | | | |қызметі. Көп компонентті құрмалас| | | | | | |сөйлемдер жөніндегі теориялық | | | | | | |зерттеулер | | | | |22 |Сабақтас |Сабақтас құрмалас сөйлем туралы |1 |1,2,3,4,| | | |құрмалас сөйлем|жалпы сипаттама. Сабақтас | |5,10 | | | | |құрмалас сөйлемнің айырым | | | | | | |белгілері. Сабақтас құрмалас | | | | | | |сөйлемнің жасалу жолдары. | | | | | | |Сабақтас құрмалас сөйлемдердің | | | | | | |теориялық мәселелері, оларды | | | | | | |зерттеуге арналған негізгі | | | | | | |еңбектер. | | | | |23 |Мезгіл |Мезгіл бағыныңқылы сабақтас |1 |1,3,4, | | | |бағыныңқылы |құрмаластың ерекшеліктері, жасалу| |5,25 | | | |және мезгілдес |жолдары; Мезгілдес сабақтас | | | | | |сабақтас |құрмалас сөйлем, жасалу жолдары.| | | | | |құрмалас | | | | | |24 |Қарсы |Қарсы бағыныңқылы сабақтас |1 |8,11,22,| | | |бағыныңқылы |құрмаластың ерекшеліктері, жасалу| |18 | | | |және шартты |жолдары; Шартты бағыныңқылы | | | | | |бпағыныңқылы |сабақтас құрмалас сөйлем, жасалу| | | | | |сабақтас |жолдары. | | | | |25 |Түсіндірмелі |Түсіндірмелі сабақтас құрмаластың|1 |5,11,21 | | | |және |ерекшеліктері, жасалу жолдары; | | | | | |салыстырмалы |Салыстырмалы сабақтас құрмалас | | | | | |сабақтас | | | | | |26 |Мақсат |Мақсат бағыныңқылы сабақтас |1 |1,2,5,8,| | | |бағыныңқылы, |құрмаластың ерекшеліктері, жасалу| |10,13 | | | |амал |жолдары; Амал бағыныңқылы | | | | | |бағыныңқылы |сабақтас құрмалас сөйлем, жасалу| | | | | |сабақтас |жолдары. | | | | |27 |Көп бағыныңқылы|Көп бағыныңқылы сабақтас |1 |1,2,6,9,| | | |сабақтас |құрмалас сөйлемдердің | |11 | | | | |грамматикалық, семантикалық | | | | | | |сипаты.Көп бағыныңқылы сабақтас| | | | | | |құрмалас сөйлемдердің құрылымдық | | | | | | |белгілері, түрлері, қызметі. | | | | |28 |Аралас құрмалас|Аралас құрмалас сөйлем құрмалас |1 |8,9,11,1| | | |сөйлем |сөйлемдердің грамматикалық, | |2,14 | | | | |семантикалық сипаты. Аралас | | | | | | |құрмалас сөйлем құрмалас | | | | | | |сөйлемдердің құрылымдық | | | | | | |белгілері, түрлері, қызметі. | | | | |29 |Күрделі |Күрделі синтаксистік тұтастықтың |1 |1,10,17,| | | |синтаксистік |грамматикалық, семантикалық | |15 | | | |тұтастық |сипаты.Күрделі синтаксистік | | | | | | |тұтастықтың құрылымдық белгілері,| | | | | | |түрлері, қызметі. | | | | |30 |Бөгде сөз және |Бөгде сөздің грамматикалық, |1 |5,1,9, 8| | | |оның тыныс |семантикалық сипаты.Бөгде | | | | | |белгілері |сөздің құрылымдық белгілері, | | | | | | |түрлері, қызметі, тыныс | | | | | | |белгілері. | | | | |Барлығы : |30 сағат | 4.2 Тәжірибелік сабақтар. |№ |Тақырыбы |Тәжірибелік сабақтардың |Сағат |Әдебиеттер |Ескерту | | | |мазмұны |саны | | | |1. |Сөйлемнің |Тұрлаулы мүшелердің |1 |1,3,5,15 | | | |тұрлаулы |ерекшеліктері; | | | | | |мүшелері |Бастауыш, оның жасалу | | | | | | |жолдары; | | | | | | |Баяндауыш, оның жасалу | | | | | | |жолдары. | | | | |2 |Сөйлемнің |Анықтауыштың жалпы |1 |1,2,3,4,5,10| | | |тұрлаусыз |сипаттамасы. | | | | | |мүшелері. |Тұлғалық және мағыналық | | | | | | |белгілері. | | | | | | | | | | | |3 |Жай сөйлемнің|Хабарлы сөйлемдер |1 |1,3,4, 5,25 | | | |айтылу |Сұраулы сөйлемдер; | | | | | |мақсатына |Лепті сөйлемдер. | | | | | |қарай түрлері|Бұйрықты сөйлемдер | | | | |4 |Күрделенген |Күрделенген жай сөйлемге|1 |8,11,22,18 | | | |жай |тән ерекшеліктер; | | | | | |сөйлемдер |Күрделенген жай | | | | | | |сөйлемдердің зерттелуі; | | | | | | |Күрделенген жай | | | | | | |сөйлемдердің түрлері. | | | | | | | | | | | |5 |Мезгілдес, |Мезгілдес салалас құрмалас|1 |5,11,21 | | | |себеп-салдар |сөйлем Себеп-салдар | | | | | |салалас |салалас құрмалас сөйлем | | | | | |құрмалас | | | | | | |сөйлем | | | | | |6 |Қарсылықты, |Қарсылықты салалас |1 |1,2,5,8,10,1| | | |шартты |құрмалас сөйлем | |3 | | | |салалас |Шартты салалас құрмалас | | | | | |құрмалас |сөйлем | | | | | |сөйлем | | | | | |7 |Кезектес, |Кезектес салалас құрмалас |1 |1,2,6,9,11 | | | |талғаулы |сөйлем | | | | | |салалас |Талғаулы салалас құрмалас | | | | | |құрмалас |сөйлем | | | | | |сөйлем | | | | | |8 |Түсіндірмелі,|Түсіндірмелі салалас |1 |8,9,11,12,14| | | |салыстырмалы |құрмалас сөйлем | | | | | |салалас |Салыстырмалы салалас | | | | | |құрмалас |құрмалас сөйлем | | | | | |сөйлем | | | | | |9 |Көп |Көп компонентті құрмалас |1 |1,10,17,15 | | | |компонентті |сөйлемдердің | | | | | |салалс |грамматикалық, | | | | | |құрмалас |семантикалық сипаты. | | | | | |сөйлем |Көп компонентті құрмалас | | | | | | |сөйлемдердің құрылымдық | | | | | | |белгілері, түрлері, | | | | | | |қызметі. Көп компонентті | | | | | | |құрмалас сөйлемдер | | | | | | |жөніндегі теориялық | | | | | | |зерттеулер | | | | |10 |Мезгіл |Мезгіл бағыныңқылы |1 |5,1,9, 8 | | | |бағыныңқылы |сабақтас құрмаластың | | | | | |және |ерекшеліктері, жасалу | | | | | |мезгілдес |жолдары; Мезгілдес | | | | | |сабақтас |сабақтас құрмалас сөйлем, | | | | | |сөйлем |жасалу жолдары | | | | |11 |Қарсы |Қарсы бағыныңқылы сабақтас|1 |1,3,5,15 | | | |бағыныңқылы |құрмаластың ерекшеліктері,| | | | | |және шартты |жасалу жолдары; Шартты | | | | | |бағыныңқылы |бағыныңқылы сабақтас | | | | | |сабақтас |құрмалас сөйлем, жасалу | | | | | |сөйлем |жолдары. | | | | |12 |Түсіндірмелі |Түсіндірмелі сабақтас |1 |1,2,3,4,5,10| | | |және |құрмаластың ерекшеліктері,| | | | | |салыстырмалы |жасалу жолдары; | | | | | |сабақтас |Салыстырмалы сабақтас | | | | | |сөйлем |құрмалас | | | | |13 |Мақсат |Мақсат бағыныңқылы |1 |1,3,4, 5,25 | | | |бағыныңқылы |сабақтас құрмаластың | | | | | |және амал |ерекшеліктері, жасалу | | | | | |бағыныңқылы |жолдары; Амал бағыныңқылы | | | | | |сабақтас |сабақтас құрмалас сөйлем, | | | | | |сөйлем |жасалу жолдары | | | | |14 |Аралас |Аралас құрмалас сөйлем |1 |8,11,22,18 | | | |құрмалас |құрмалас сөйлемдердің | | | | | |сөйлем |грамматикалық, | | | | | | |семантикалық сипаты. | | | | | | |Аралас құрмалас сөйлем | | | | | | |құрмалас сөйлемдердің | | | | | | |құрылымдық белгілері, | | | | | | |түрлері, қызметі. | | | | |15 | Күрделі |Күрделі синтаксистік |1 |5,11,21 | | | |синтаксистік |тұтастықтың грамматикалық,| | | | | |тұтастық |семантикалық сипаты. | | | | | | |Күрделі синтаксистік | | | | | | |тұтастықтың құрылымдық | | | | | | |белгілері, түрлері, | | | | | | |қызметі. | | | | 5 СТУДЕНТТІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫС ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ |№ |Тақырыбы |Сабақтың мақсаты мен |Ұсынылатын |Бақылау |Жоғарғы | | | |мазмұны |әдебиеттер |түрі |ұпай | |1 |Сөйлемнің |Бастауыштың мағыналық, |1,3,5,15 |Синтакси|4 | | |тұрлаулы |тұлғалық белгілерін | |стік | | | |мүшелері |көрсету. Мәтіндегі | |талдау | | | | |күрделі, үйірлі | |жұмыстар| | | | |бастауыштардың өзіндік | |ы | | | | |белгілерін анықтау. | | | | | | |Баяндауыштың түрлеріне | | | | | | |синтаксистік талдау | | | | | | |жасау | | | | |2 |Сөйлемнің |Анықтауыштың анықталушы|1,2,3,4,5,10|Синтакси|4 | | |тұрлаусыз |сөзбен қабыса және | |стік | | | |мүшелері. |матаса байланысуы. Сын,| |талдау | | | |Анықтауыш |сан, сілтеу | |жұмыстар| | | | |есімдіктерінен болған | |ы | | | | |және зат есімдермен | | | | | | |есімшелерден болған | | | | | | |анықтауыштар. | | | | |3. |Сөйлемнің |Көркем мәтіндегі |1,3,4, 5,25 |Синтакси|4 | | |бірыңғай |бірыңғай мүшелерге | |стік | | | |мүшелері, |синтаксистік және | |талдау | | | |үйірлі мүше, |стилистикалық талдау | |жұмыстар| | | |айқындауыш |жасау. Қазақ тіліндегі | |ы | | | |мүше.- |үйірлі мүшелердің | | | | | | |өзіндік ерекшеліктері. | | | | | | |Үйірлі мүшелердің | | | | | | |жасалу жолдары | | | | |4 |Жай сөйлемнің|Айтылу мақсатына, |8,11,22,18 |Синтакси|4 | | |айтылу |интонациясына қарай | |стік | | | |мақсатына |жіктелетін сөйлемдерді | |талдау | | | |қарай түрлері|мәтіннен тауып, олардың| |жұмыстар| | | | |өзіндік ерекшеліктері | |ы | | | | |мен жасалу жолдарын | | | | | | |айқындау. | | | | |5. |Жай сөйлемнің|Мәтіннен толымды, |5,11,21 |Синтакси|4 | | |құрылымдық |толымсыз сөйлемдерді | |стік | | | |типтері |тауып,өзіндік | |талдау | | | | |ерекшеліктерін ашып | |жұмыстар| | | | |көрсету. Көркем | |ы | | | | |мәтіннен жақты, жақсыз | | | | | | |сөйлемдердің өзіне тән | | | | | | |белгілерін, олардың | | | | | | |жасалу жолдарын, | | | | | | |бір-бірінен | | | | | | |айырмашылықтарын | | | | | | |айқындау арқылы игеру | | | | |6 |Күрделенген |Жай сөйлемнің оқшау |1,2,5,8,10,1|Синтакси|4 | | |жай |сөздер арқылы |3 |стік | | | |сөйлемдер |күрделенуі. Оқшау | |талдау | | | | |сөздер туралы жалпы | |жұмыстар| | | | |түсінік. Қыстырма, | |ы | | | | |одағай, қаратпа сөздер | | | | |7 |Бөлшектенген |Көркем шығармадан |1,2,6,9,11 |Синтакси|4 | | |жай сөйлемдер|бөлшектенген жай | |стік | | | | |сөйлемдерге мысалдар | |талдау | | | | |теру. | |жұмыстар| | | | | | |ы | | |8 |Мезгілдес |Көркем шығармадан |8,9,11,12,14|Синтакси|4 | | |және |мезгілдес және | |стік | | | |себеп-салдар |себеп-салдар салалас | |талдау | | | |салалас |құрмалас сөйлемдерге | |жұмыстар| | | |құрмалас |мысалдар теру. | |ы | | |9 |Қарсылықты |Көркем шығармадан |1,10,17,15 |Синтакси|4 | | |және шартты |қарсылықты және шартты | |стік | | | |салалас |салалас құрмалас | |талдау | | | |құрмалас |сөйлемдерге мысалдар | |жұмыстар| | | | |теру. | |ы | | |10 |Кезектес және|Көркем шығармадан |5,1,9, 8 |Синтакси|4 | | |талғаулы |кезектес және талғаулы | |стік | | | |салалас |салалас құрмалас | |талдау | | | |құрмалас |сөйлемдерге мысалдар | |жұмыстар| | | | |теру. | |ы | | |11 |Түсіндірмелі |Көркем шығармадан |1,3,5,15 |Синтакси|4 | | |және |түсіндірмелі және | |стік | | | |салыстырмалы |салыстырмалы салалас | |талдау | | | |салалас |құрмалас сөйлемдерге | |жұмыстар| | | |құрмалас |мысалдар теру. | |ы | | |12 |Көп |Көркем шығармадан көп |1,2,3,4,5,10|Синтакси|6 | | |компонентті |компонентті салалас | |стік | | | |салалас |құрмалас сөйлемдерге | |талдау | | | |құрмалас |мысалдар теру. | |жұмыстар| | | | | | |ы | | |13 |Мезгіл |Көркем шығармадан |1,3,4, 5,25 |Синтакси|4 | | |бағыныңқылы |мезгіл бағыныңқылы және| |стік | | | |және |мезгілдес сабақтас | |талдау | | | |мезгілдес |құрмалас сөйлемдерге | |жұмыстар| | | |сабақтас |мысалдар теру. | |ы | | | |құрмалас | | | | | |14 |Қарсы |Көркем шығармадан қарсы|8,11,22,18 |Синтакси|5 | | |бағыныңқылы |бағыныңқылы және шартты| |стік | | | |және шартты |бағыныңқылы сабақтас | |талдау | | | |бағыныңқылы |құрмалас сөйлемдерге | |жұмыстар| | | |сабақтас |мысалдар теру. | |ы | | |15 |Түсіндірмелі |Көркем шығармадан |5,11,21 |Синтакси|5 | | |және |түсіндірмелі және | |стік | | | |салыстырмалы |салыстырмалы сабақтас | |талдау | | | |сабақтас |құрмалас сөйлемдерге | |жұмыстар| | | |құрмалас |мысалдар теру | |ы | | |16 |Мақсат |Көркем шығармадан |1,2,5,8,10,1|Синтакси|6 | | |бағыныңқылы |мақсат бағыныңқылы және|3 |стік | | | |және амал |амал бағыныңқылы | |талдау | | | |бағыныңқылы |сабақтас құрмалас | |жұмыстар| | | |сабақтас |сөйлемдерге мысалдар | |ы | | | |құрмалас |теру. | | | | |17 |Көп |Көркем шығармадан көп |1,2,6,9,11 |Синтакси|4 | | |бағыныңқылы |бағыныңқылы сабақтас | |стік | | | |сабақтас |құрмалас сөйлемдерге | |талдау | | | | |мысалдар теру | |жұмыстар| | | | | | |ы | | |18 |Аралас |Көркем шығармадан |8,9,11,12,14|Синтакси|5 | | |құрмалас |аралас құрмалас | |стік | | | |сөйлем |сөйлемдерге мысалдар | |талдау | | | | |теру | |жұмыстар| | | | | | |ы | | |22 |Күрделі |Көркем шығармадан |1,10,17,15 |Синтакси|6 | | |синтаксистік |күрделі синтаксистік | |стік | | | |тұтастық |тұтастық түрлерін мысал| |талдау | | | | |теру | |жұмыстар| | | | | | |ы | | СӨЖ тапсырмалары және оның орындалу кестесі | № |Тақыры-бы |Жұмыстың мазмұны мен|Ұсынылатын |Жұмыс түрі|Жоғарғ| | | |мақсаты |әдебиеттер | |ы ұпай| |1 |Синтаксист|Синтаксис |1,3,5,15 |конспект |2 | | |ің зерттеу|мәселелерінің | | | | | |нысаны |зерттелу тарихына | | | | | | |шолу жасау | | | | |2. | Сөйлем |Бастауыштың қазақ |1,2,3,4,5,10 |коспект |2 | | |мүшелеріні|тілінде зерттелу | | | | | |ң қазақ |жайы. Ғылыми | | | | | |тіл |еңбектерді | | | | | |білімінде |конспектілеу. | | | | | |зерттелу | | | | | | |жайы | | | | | |3. |Тұрлаулы |Тұрлаулы мүшелер |1,3,4, 5,25 |талдау |2 | | |мүшелер |туралы өздік жұмысын| | | | | | |жазу. | | | | |4. |Тұрлаусыз |Тұрлаусыз мүшелер |8,11,22,18 |Талдау |2 | | |мүшелер |туралы өздік жұмысын| | | | | | |жазу. | | | | |5. |Сөйлемнің |Көркем мәтіндегі |5,11,21 |Талдау |2 | | |бірыңғай |бірыңғай мүшелерге | | | | | |мүшелері |синтаксистік және | | | | | | |стилистикалық талдау| | | | | | |жасау. | | | | |6. | Жай | Көркем шығармадан |1,2,5,8,10,13 |Талдау |2 | | |сөйлемнің |жай сөйлемнің | | | | | |күрделену |күрделену жолдарына | | | | | |жолдары |мысалдар теру. | | | | | | |Үйірлі мүшелердің | | | | | | |жасалу жолдарына | | | | | | |мысалдар теру. | | | | | | |Айқындауыш мүшелерге| | | | | | |мысалдар теру. | | | | |7. | |Поэзиялық |1,2,6,9,11 |Талдау | 2 | | |Сөйлемдегі|шығармалардан | | | | | |сөздердің |инверсияға мысалдар | | | | | |орын |теру | | | | | |тәртібі | | | | | |8. |Сөйлемнің |Айтылу мақсатына |8,9,11,12,14 |Талдау |2 | | |түрлері |қарай бөлінетін | | | | | | |сөйлемдерді мәтіннен| | | | | | |тауып, жасалу | | | | | | |жолдарын айқындау | | | | |9 | Құрмалас |Прозалық |1,10,17,15 |Талдау |2 | | |сөйлем |шығармаларға кешенді| | | | | |синтаксисі|синтаксистік талдау | | | | | | |жасау. | | | | |10 |Құрмалас |Поэзиялық кешенді |5,1,9, 8 |талдау |2,5 | | |сөйлем |синтаксистік талдау | | | | | |синтаксисі|жасау. | | | | 6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ 3-Кесте Пәннің оқу-әдістемелік картасы |№ |Тақырыптар аты |Сағат саны | | | |Дәріс |Тәжір |ОЖ-СӨЖ |СӨЖ | |1 |Сөз тіркесінің табиғаты және |1 | | |2 | | |оған тән белгілер | | | | | |2 |Есімді және етістікті сөз |1 | | |2 | | |тіркестері | | | | | |3. |Сөздердің сөйлем мүшесі |1 | | | | | |болуының негізгі шарттары | | | | | |4. |Сөйлемнің тұрлаулы мүшелері. |1 |1 |2 |3 | | |Бастауыш. Баяндауыш. | | | | | |5. |Сөйлемнің тұрлаусыз мүшелері. |1 |1 |1 |1 | | |Анықтауыш. | | | | | |6 |Толықтауыш. Пысықтауыш. |1 | | |1 | |7. |Сөйлемнің бірыңғай мүшелері. |1 | |3 |3 | | |Үйірлі мүше. Айқындауыш мүше.| | | | | |8. |Сөйлемдегі сөздердің орын |1 | | |3 | | |тәртібі. | | | | | |9. |Жай сөйлемнің айтылу мақсатына |1 |1 |2 |3 | | |қарай түрлері. | | | | | |10 |Жай сөйлемнің құрылымдық |1 | | | | | |типтері | | | | | |11 |Атаулы сөйлем. |1 | | |2 | |12 |Бір мүшелі сөйлем. |1 | | |3 | |13. | Күрделенген жай сөйлемдер |1 |1 |1 |2 | |14. |Бөлшектенген жай сөйлемдер |1 | |1 |2 | |15. |Құрмалас сөйлемге тән белгілер |1 | | |3 | |16. |Салалас құрмалас сөйлем. |1 | | |2 | |17. |Мезгілдес, себептес салалас |1 |1 |1 |3 | | |құрмалас сөйлем | | | | | |18. |Қарсылас, шартты салалас |1 |1 |1 |2 | | |құрмалас сөйлем | | | | | |19 |Кезектес, талғаулы салалас |1 |1 |1 |2 | | |құрмалас сөйлем | | | | | |20. |Түсіндірмелі, салыстырмалы |1 |1 |1 |2 | | |салалас құрмалас сөйлем | | | | | |21. |Көп компонентті салалас |1 |1 |1 |3 | | |құрмалас сөйлем | | | | | |22 |Сабақтас құрмалас сөйлем |1 | | |3 | |23 |Мезгіл бағыныңқылы және |1 |1 |1 |3 | | |мезгілдес сабақтас құрмалас | | | | | | |сөйлем | | | | | |24 |Қарсы бағыныңқылы және шартты |1 |1 |1 |3 | | |бағыныңқылы сабақтас құрмалас | | | | | | |сөйлем | | | | | |25 |Түсіндірмелі және салыстырмалы |1 |1 |1 |3 | | |сабақтас құрмалас сөйлем | | | | | |26 |Салыстырмалы, мақсат |1 |1 |1 |2 | | |бағыныңқылы және амал | | | | | | |бағыныңқылы сабақтас құрмалас | | | | | | |сөйлем | | | | | |27 |Көп бағыныңқылы сабақтас |1 | |1 |2 | | |құрмалас сөйлем | | | | | |28 |Аралас құрмалас сөйлем |1 |1 |1,5 |2 | |29 |Күрделі синтаксистік тұтастық |2 |1 |1 |2 | |30 |Бөгде сөз және оның тыныс |1 | | |2,5 | | |белгілері | | | | | | | |30 |15 |22,5 |67,5 | 7. ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ Негізгі әдебиеттер: 1. Балақаев М., Сайрамбаев Т. Қазіргі қазақ тілі. Алматы, 2002ж. 2. Балақаев М., Қордабаев Т. Қазіргі қазақ тілі. Алматы, 1971ж 3. Қазақ тілінің грамматикасы. 2 бөлім. Алматы, 1967ж. 4. Аханов К. Тіл білімінің негіздері. Алматы, 2003ж. 5. Байтұрсынов А. Тіл тағылымы. Алматы, 1992ж. 6. Әмір Р. Жай сөйлем синтаксисі. Алматы, 2002ж. 7. Қазақ грамматикасы. Астана, 2002ж. 8. Аблақов Ә. және басқалар. Қазақ тіліндегі сөз тіркестерінің дамуы және мен лексикалану процесі. Алматы, Алматы, 1997ж. 9. Әбілақов А. Меңгеріле байланысқан етістікті сөз тіркестері. Алматы, 1986ж. 10. Балақаев М. Қазіргі қазақ тілі. Алматы, 1992ж. 11. Сайрамбаев Т. Қазіргі қазақ тіліндегі күрделі сөз тіркестері. Алматы, 1981ж. 12. Хасанова С. Кестелі грамматика. Алматы, 1996ж. Қосымша әдебиеттер: 13. Қалиев Ғ. және басқалар. Қазіргі қазақ тілінің жаттығулар жинағы. Алматы, 1997ж. 14.Қордабаев Т. Қазақ тіл білімінің қалыптасу, даму жолдары. Алматы, 1997ж. 15. Аманжолов С. Қазақ әдеби тілі синтаксисінің қысқаша курсы. Алматы,1994ж.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz