Файл қосу
Мамандандыру пәндері
5В050504 «Журналистика» мамандығына арналған «Бұқаралық коммуникация тілі мен стилі» пәнінің ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ СЕМЕЙ 2013 КІРІСПЕ 1 ӘЗІРЛЕГЕН Әзірлеген: ____________ Каримова Бибігүл Жұмашқызы, Журналистика және практикалық қазақ тілі кафедрасының аға оқытушысы, «___» _______ 2013 жыл 2 КЕЛІСІЛДІ 2.1 Журналистика және практикалық қазақ тілі кафедрасының отырысында қаралып, талқыланды. Хаттама № «___» _______ 2013 жыл. Кафедра меңгерушісі: ___________ Каримова Б.Ж. 2.2 Гуманитарлық-заң факультеттің оқу- әдістемелік кеңесінде талқыланып, бекітілді. Хаттама № «___» _______ 2013 жыл. Төрайымы: ___________ Кеңесбаева Ш.С. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінде бекітілді. Хаттама №___ «___» ___________2013 жыл. ОӘК төрайымы _________________ Искакова Г.К. 4 №1 БАСЫЛЫМ МАЗМҰНЫ 1 Қолданыс аясы 2 Нормативтік сілтемелер 3 Жалпы ережелер 4 Оқу пәнінің мазмұны (модуль бойынша) 5 СӨЖ-ның тақырыптары 6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы 7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы 8 Әдебиеттер 1 ҚОЛДАНУ АЯСЫ «Бұқаралық коммуникация тілі мен стилі» пәнінің оқу-әдістемелік кешенінің құрамына кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы 5В050400 «Журналистика» мамандығының студенттеріне арналған. 2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР Осы «Бұқаралық коммуникация тілі мен стилі» пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады: - 5В050400 «Журналистика» мамандығының 23.08.2012 бекітілген ҚР МЖМБС мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты; - 5В050400 «Журналистика» мамандығының Типтік оқу жоспары; - ДП 042-1.01-2013 «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны мен құрылымы» құжаттық іс-жосығы. 3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 3.1 Пәннің қысқаша мазмұны: «БАҚ тілі мен стилі» атты жалпы курс,негізінен, «Журналистикаға кіріспе», «Публицистика жанры мен пішіні», «Көркем-публицистикалық және сатиралық жанрлар» сияқты пәндердің теориялық-практикалық заңды бөлшегі және жалғасы болып табылады.Бұл пән болашақ журналистерді тек қана теория жағынан емес,практикалық қырынан шыңдайды. Сонымен қатар журналистиканың теориясын, тарихын, тәжірибесін, тілін,стилін, зерттеушілердің еңбектерімен қоса баспа жүзінде,газет, журнал беттерінде жарық көрген, радио және телевизия арналарынан таратылған публицистердің баспасөз,қазіргі масс-медиа туралы ой-пікірлері басшылыққа алынады. 3.2 Осы курстың мақсаты: Біріншіден, тіл құралын баспасөзде, телевизия мен радио материалдарында орынды да сауатты қолдана білу шеберлігіне үйрету. Екіншіден, болашақ журналистерге публицистикалық жанрлардың тілі мен стилі туралы тиянақты білім беру, ұрпақтың іс-тәжірибелері негізінде қалыптасқан журналистік шеберліктің негіздерін үйрету. Бұл жалпы курсты оқыту арқылы студенттердің тілі, стилі сияқты журналистік шеберліктің маңызды жақтарына ден қоюына ықпал ету. Газет- журнал материалдарының, телевизия мен радио хабарларының тілдік, стилдік ерекшеліктерін саралай білуге баулу. Мерзімді басылымдар сипатының, телерадио аудиториясының, аймақтық ерекшелігінің, т.б. тіл-стильге тигізер әсерін айқын аңғару. 3.3 Курстың негізгі міндеттері: Студенттердің баспасөз тілінің, телерадио коммуникациясы мәдениетін арттыру мәселесіне ерекше көңіл бөлу, ауызша және жазбаша жұмыстарының лексикалық, грамматикалық, синтаксистік жағынан дұрыс болуымен қатар тілі мен стилі жағынан жатық әрі сауатты болуына мән беру. Осы пәнді оқу барысында болашақ журналист әрбір жанр мен формалардың өзіндік тілдік, стильдік ерекшелігін білуі тиіс. Әр түрлі тақырыпта материал жазғанда,басылымның, телерадиоарнаның өзіндік ерекшелігіне сәйкес сөз қолдану тәсілдерін таңдай білу керек. 3.4 Курстың соңында студент мыналарды білуі керек: Дәрістер мәселелі әдістерді қолдана отырып, оқу үрдісінде қолданылатын жүйелі әдістемені негіз ете отырып оқылады. Дәрістер мен семинарларда төмендегідей студенттердің ой-өрісінің кең қолданыс табуына себепкер болатын,дамытатын әдістер қолданылады. - Мәселе көтеретін (проблемалық) сұрақтар; - Мәселені шешуге арналған тапсырмалар; - Негізгі тезисті құптау, қарама-қайшылық тудыру,дәлелдеу және жоққа шығару: Керіғар әдістер м ен тәсілдер. 3.5 Курстың пререквизиттері: Журналистикаға кіріспе Қазақ журналистикасының тарихы Публицистік шығармашылықтың негіздері 3.6 Курстың постреквизиті: Журналистік шеберлік Публицистің шығармашылық шеберханасы Мамандандыру пәндері Әдеби редакциялау. 1 Кесте – Оқу жұмыс жоспарынан көшірме |Курс |Семестр | |1 |2 | |Дәріс сабақтары | |1-Модуль Газет жанрлары | | |1 Газет жанрлары және олардың тілдік, стильдік |2 | |ерекшеліктері. Стиль туралы түсінік. | | | 2 Ақпарат жанрының тілдік ерекшеліктері |2 | | 3 Корреспонденцияның өзгешеліктері |2 | |2-Модуль БАҚ тілі стиліне қойылатын талаптар | | |1 Газет жанрларына тіл, стиль жөнінен қойылатын талаптар | | | |2 | | 2 Газет жанрларының тілі мен стилін әсерлеу жолдары |2 | |3-Модуль Баспасөздегі тіл мәдениеті | | |1 Баспасөздегі тіл мәдениеті мәселелері |2 | | 2 Стиль түрлерінің баспасөздегі көріністері |2 | | 3 Баспасөздегі жарнама материалдарының тілі мен |2 | |стилі | | |4-Модуль Телерадиодағы тіл, стиль мәселелері | | |1 Телехабардың тілі |2 | | 2 Радиодағы фразеология, мақал-мәтел, қанатты | | |сөздердің рөлі |2 | | 3 Радиохабарларының стиль мәселесі |2 | | 4 Радио тілі, стилінің зерттелуі |2 | |5-Модуль Стиль ерекшеліктері | | |1 Сөйлеу тілі мен радио тілінің ерекшелігі |2 | | 2 Әдеби тіл нормасы және оның радиохабарларындағы | | |сипаты |2 | | 3 Радиохабарларын тілдік бейнелеу және акустика |2 | |Практикалық (семинар) сабақтары | |1-Модуль Газет жанрлары | | |1 Баспасөз тілі-жазба тіл |1 | | 2 Стиль-өнер ерекшелігі |1 | | 3 Сұхбаттың стильдік ерекшеліктері |1 | | 4 Репортаж жанрының тілі мен стилі |1 | | 5 Очерктің тілдік, стильдік артықшылықтары |1 | | 6 Сатиралық жанрлардың тілі мен стилі |1 | | 2-Модуль БАҚ тілі стиліне қойылатын талаптар | | |1 Талдамалы-публицистикалық жанрларда жазылған | | |материалдардың тілдік,стильдік табиғаты |1 | | 2 Радиохабардағы стиль мәселесі |1 | | 3 А.Байтұрсыновтың әсерлеуге берген анықтамасы |1 | | 4 Мақал-мәтел, қанатты сөздердің стильдік қызметі |1 | |3-Модуль Баспасөздегі тіл мәдениеті | | |1 Баспасөз тілінің мәдениеті туралы тұжырымдар |1 | | 2 Газет тілі мен стилінің тіл мәдениеті мәселелерімен | | |тығыз байланыстылығы |1 | | 3 Интонация, екпін, кідіріс туралы |1 | | 4 Аралық бақылау жұмысы |1 | | 5 Жарнаманың түрлері |1 | | 6 Жарнама және оның қазақ баспасөзіндегі көрнісі |1 | |4-Модуль Телерадиодағы тіл, стиль мәселелері | | |1 Экран тілінің пішіні |1 | | 2 Радиодағы ауызша сөз бен жазбаша сөз |1 | | 3 Тіл-ғылыми категория |1 | | 4 Телемәтінге қойылатын үш талап |1 | | 5 Радио тілдің ерекшеліктері |1 | | 6 Әуен-саздарды ақпарат беретін тіл етіп пайдалану | | |тәсілдері |1 | | 7 Фразеология, мақал-мәтел, қанатты сөздердің рөлі |1 | | 8 Көркем әдебиет тілінің газеттегі қолданысы |1 | |5-Модуль Стиль ерекшеліктері | | |1 Сөйлеу тілі мен радио тілінің ерекшелігі |1 | | 2 Радиода тілдік безендіру |1 | | 3 Ауызша сөзді радиосөзге айналдыра білу де – | | |журналистік өнер |1 | | 4 Ақпарат хабарлар мен көркем хабарлардың жанрлық тіл | | |кестесі |1 | | 5 Радио тілі мен стилі туралы зерттеулер |1 | | 6 Аралық бақылау жұмысы |1 | 5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ 5.1 Тақырып және оның маңыздылығы. 5.2 Материалды өңдеу. 5.3 Жарияланымның мазмұны мен түрі. 5.4 Ақпарат жинаудың әдістері. 5.5 Жанр және оның баспасөз,радио,теледидардағы қолдану ерекшеліктері. 5.6 Журналист және этика. 5.7 Фотожурналистика жанрына қойылатын талаптар. 5.8 Ақпарат және оның қолданылуы. 5.9 БАҚ және жарнама. 5.10 Баспасөздегі фотосуреттің маңызы. 5.11 Тілдік,стильдік қолданыстар. 5.12 Тележурналистке қойылатын талаптар. 5.13 Радиожурналистке қойылатын талаптар. 5.14 Тікелей эфир. 5.15 Журналистік зерттеу кезеңдері. 5.16 Шешендік өнер. 5.17 Журналист және компьютерлік технология. 5.18 Журналист шеберлігінің негіздері. 5.19 Аудитория және оны зерттеу. 5.20 Журналистика және менеджмент. 5.21 Кәсіби этика мәселелері. 5.22 Теледидар менеджменті. 5.23 Журналистік зерттеу барысындағы қауіпсіздік шаралары. 5.24 Баспасөздің стилі дегеніміз не? 5.25 Баспасөздің тілі дегеніміз не? 5.26 Жарнаманың шығармашылық және ұлттық аспектілері. 5.27 Жарнама мәтіні,слоган. 5.28 Ғылыми стиль дегеніміз не? 5.29 Әдеби-көркем стилге қойылатын талаптар. 5.30 Журналист және кәсіби шеберлік. 5.31 Сұқпат жанрын қолдану. 5.32 Журналистің сөйлеу мәдениеті. СТУДЕНТТІҢ ОҚЫТУШЫМЕН ӨЗДІК ЖҰМЫСЫ 1. Қ.Сәтбаевтің публицистикалық мақалалары. 2. Қазақ балаларына арналған алғашқы басылымдар. 3. Қазақ қыз - келіншектеріне арналған алғашқы басылымдар. 4. Е.Алдоңғаров – публицист. 5. Ж.Аймауытовтың публицистикасы. 6. Ж.Тлепбергеновтің журналистік қызметі. 7. Қ.Кемеңгеров– публицист. 8. Ә.Ғалимовтың «Айқап» журналындағы атқарған қызметі. 9. М.Әуезов– публицист. 10. Монғолияда шыққан қазақ тіліндегі басылымдар. 11. Т.Рысқұловтың журналистік қызметі. 12. «Дала уалаяты» газеті. Онда қызмет еткен авторлар. 13. «Қазақ әдебиеті» газеті. Кеше және бүгіні. 14. М.Жұмабаевтың «Ақ жол» газетіндегі атқарған журналистік қызметі. 15. Б.Майлиннің публицистикасы. 6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ 3-Кесте Пәннің оқу-әдістемелік картасы |Тақырып |Көрнекі |Өз бетімен |Бақылау | | |құралдар, |дайындалу |түрі | | |плакаттар, |сұрақтары | | | |стендтер | | | |Дәріс сабағы |Тәжірибелік сабағы|Зе| | | | | | |рт| | | | | | |х.| | | | | | |жұ| | | | | | |мы| | | | | | |с | | | | |1 |2 |3 |4 |1 |2 | |1 Газет жанрлары |1 Баспасөз | |Дәріс |Газет-журнал|Ауызша | |және олардың |тілі-жазба тіл | |тезисі, |материалдары| | |тілдік, стиль |2 Стиль-өнер | |Мерзімді |мен жұмыс | | |дік |ерекшелігі | |баспасөз | | | |ерекшеліктері. | | |материалдары| | | |Стиль туралы | | | | | | |түсінік | | | | | | |2 Ақпарат |3 Сұхбаттың | |Дәріс |Газет-журнал|Жазбаша, | |жанрының тілдік |стильдік | |тезисі, |материалдары|ауызша | |ерекшеліктері |ерекшеліктері | |Мерзімді |мен жұмыс | | | |4 Репортаж | |баспасөз | | | | |жанрының тілі мен | |материалдары| | | | |стилі | | | | | |3 |5 Очерктің тілдік,| |Дәріс |Газет-журнал|Ауызша | |Корреспонденция-н|стильдік | |тезисі, |материалдары| | |ың өзгешеліктері|артықшылықтары | |Мерзімді |мен жұмыс | | | |6 Сатиралық | |баспасөз | | | | |жанрлардың тілі | |материалдары| | | | |мен стилі | | | | | |4 Газет |7 | |Дәріс |Газет-журнал|Жазбаша, | |жанрларына тіл, |Талдамалы-публицис| |тезисі, |материалдары|ауызша | |стиль жөнінен |тикалық жанрларда | |Мерзімді |мен жұмыс | | |қойылатын |жазылған | |баспасөз | | | |талаптар |материалдардың | |материалдары| | | | |тілдік,стильдік | | | | | | |табиғаты | | | | | | |8 Радиохабардағы | | | | | | |стиль мәселесі | | | | | |5 Газет |9 | |Дәріс |Газет-журнал|Жазбаша, | |жанрларының тілі |А.Байтұрсыновтың | |тезисі, |материалдары|ауызша | |мен стилін |әсерлеуге берген | |Мерзімді |мен жұмыс | | |әсерлеу жолдары |анықтамасы | |баспасөз | | | | |10 Мақал-мәтел, | |материалдары| | | | |қанатты сөздердің | | | | | | |стильдік қызметі | | | | | |6 Баспасөздегі |11 Баспасөз | |Дәріс |Газет-журнал|Ауызша | |тіл мәдениеті |тілінің мәдениеті | |тезисі, |материалдары| | |мәселелері |туралы тұжырымдар | |Мерзімді |мен жұмыс | | | |12 Газет тілі | |баспасөз | | | | |мен стилінің тіл | |материалдары| | | | |мәдениеті | | | | | | |мәселелерімен | | | | | | |тығыз | | | | | | |байланыстылығы | | | | | |7 Стиль |13 Интонация, | |Дәріс |Газет-журнал|Жазбаша, | |түрлерінің |екпін, кідіріс | |тезисі, |материалдары|ауызша | |баспасөздегі |туралы | |бақылау |мен жұмыс | | |көріністері |14 Аралық бақылау| |тапсырмалары| | | | |жұмысы | | | | | |8 Баспасөздегі |15 Жарнаманың | |Дәріс |Газет-журнал|Ауызша | |жарнама |түрлері | |тезисі, |материалдары| | |материалдарының |16 Жарнама және | |Мерзімді |мен жұмыс | | |тілі мен стилі |оның қазақ | |баспасөз | | | | |баспасөзіндегі | |материалдары| | | | |көрнісі | | | | | |9 Телехабардың |17 Экран тілінің | |Дәріс |Газет-журнал|Жазбаша, | |тілі |пішіні | |тезисі, |материалдары|ауызша | | |18 Радиодағы | |Мерзімді |мен жұмыс | | | |ауызша сөз бен | |баспасөз | | | | |жазбаша сөз | |материалдары| | | |10 Сөйлеу тілі |19 Тіл-ғылыми | |Дәріс |Газет-журнал|Ауызша | |мен радио тілінің|категория | |тезисі, |материалдары| | |ерекшелігі |20 Телемәтінге | |Мерзімді |мен жұмыс | | | |қойылатын үш талап| |баспасөз | | | | | | |материалдары| | | |11 |21 Радио тілдің | |Дәріс |Газет-журнал|Жазбаша, | |Радиохабарларының|ерекшеліктері | |тезисі, |материалдары|ауызша | |стиль мәселесі |22 Әуен-саздарды | |Мерзімді |мен жұмыс | | | |ақпарат беретін | |баспасөз | | | | |тіл етіп пайдалану| |материалдары| | | | |тәсілдері | | | | | |12 Радио тілі, |23 Фразеология, | |Дәріс |Газет-журнал|Ауызша | |стилінің |мақал-мәтел, | |тезисі, |материалдары| | |зерттелуі |қанатты сөздердің | |Мерзімді |мен жұмыс | | | |рөлі | |баспасөз | | | | |24 Көркем әдебиет| |материалдары| | | | |тілінің газеттегі | | | | | | |қолданысы | | | | | |13 Сөйлеу тілі |25 Сөйлеу тілі | |Дәріс |Газет-журнал|Ауызша | |мен радио тілінің|мен радио тілінің | |тезисі, |материалдары| | |ерекшелігі |ерекшелігі | |Мерзімді |мен жұмыс | | | |26 Радиода тілдік| |баспасөз | | | | |безендіру | |материалдары| | | |14 Әдеби тіл |27 Ауызша сөзді | |Дәріс |Газет-журнал|Ауызша | |нормасы және оның|радиосөзге | |тезисі, |материалдары| | |радиохабарларында|айналдыра білу де | |Мерзімді |мен жұмыс | | |ғы сипаты |– журналистік өнер| |баспасөз | | | | |28. Ақпарат | |материалдары| | | | |хабарлар мен | | | | | | |көркем хабарлардың| | | | | | |жанрлық тіл | | | | | | |кестесі | | | | | |15 |29 Радио тілі мен| |Дәріс |Газет-журнал|Жазбаша, | |Радиохабарларын |стилі туралы | |тезисі, |материалдары|ауызша | |тілдік бейнелеу |зерттеулер | |бақылау |мен жұмыс | | |және акустика |30 Аралық бақылау| |тапсырма-лар| | | | |жұмысы | |ы | | | 7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ 4-Кесте Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы |Оқулықтардың, оқу |Саны |Студенттердің |Қамтамасыз ету | |құралдарының атауы | |саны |пайызы | |1 |2 |3 |4 | |1. Баялиева Д. Қазіргі |1 |7 |14,28% | |қазақ баспасөзіндегі | | | | |ұлттық, мәдениет, | | | | |салт-дәстүр және тіл | | | | |мен стиль мәселелері. | | | | |Қарағанды, 1999. | | | | |2. Былинский.К. Язык |3 |16 |18,75% | |газеты. | | | | |3. Исаев С. Қазақтың |2 |16 |12,5% | |мерзімді баспасөз | | | | |тілінің дамуы. | | | | |4. Қабдолов З.Сөз |16 |16 |100% | |өнері. | | | | |5. Бекхожин Қ. Қазақ |2 |16 |12,5% | |баспасөзінің даму | | | | |жолдары. | | | | |6. Омашов Н. Қазақ |16 |16 |100% | |радиожурналистикасы. | | | | |7. Серғалиев М. Көркем |4 |16 |25% | |әдебиет стилі. | | | | |8. Әміров Р. Газет |4 |16 |25% | |тілінде ұсырасатын | | | | |кейбір сөз тіркестері | | | | |жөнінде. Тіл мәдениеті | | | | |және баспасөз. | | | | 8 ӘДЕБИЕТТЕР 8.1 Негізгі әдебиеттер 8.1.1 Баялиева Д. Қазіргі қазақ баспасөзіндегі ұлттық, мәдениет, салт- дәстүр және тіл мен стиль мәселелері. Қарағанды, 2009. 8.1.2 Былинский.К. Язык газеты. МГУ. М., 2006. 8.1.5 Қабдолов З.Сөз өнері. ., 2002. 8.1.8 Исаев С. Мерзімді баспасөзде ұшырасатын стильдік қателер туралы.122- б. Тіл мәдениеті және баспасөз. А., 2002. 8.1.9 Зарва М. Произношение в радио и телевизионной речи. – М., 2006. 8.1.10 Омашов Н. Қазақ радиожурналистикасы. А., 2003. 8.1.11 Тұрсынов Қ. Көгілдір экран құпиялары. А., 2008. 8.1.12 Әбжанов Қ. Телевизиялық фильмдер. А.,2003. 8.1.13 Серғалиев М. Көркем әдебиет стилі. А., 2005. 8.2 Қосымша әдебиеттер 8.2.1 Қожакеев Т. Көксеңгірлер. – А., 2002. 8.2.4 Жақып Б. М.Әуезов – публицист. – А., 2007. 8.2.5 Сұбханбердина Ү. Қазақтың революциядан бұрынғы мерзімді баспасөзіндегі материалдар. – А., 2003. 8.2.6 Сұбханбердина Ү.«Дала уәлаятының газеті» - А., 1988,1991,2003,2004,2006. 8.2.7 Бөкейханов Ә. Таңдамалы . – А., 2005. 8.2.8 Дулатов М. Шығармалары. А., 2001
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz