Файл қосу
Кәсіптік психология
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ | |БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |ШӘКӘРІМ атындағы СЕМЕЙ МЕМЛЕКТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |3 деңгейлі СМЖ құжаты |ПОӘК | | | | | | | | |ПОӘК 042-18.1.14/01-2013 | | | | | |Оқытушыға арналған пәннің|05.09.2013. жылғы | | |жұмыс оқу бағдарламасы |№ 1 басылым | | |«Кәсіптік психология» | | | «Кәсіптік психология» ПӘНІ БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ 5В010200-«Кәсіптік білім», ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей – 2013ж. |ПОӘК 042-18.1.14/01-2013|№1 05.09.2013жылғы №1 |12 беттің 2 | | |басылым | | Мазмұны Бөлім 2. Пән бойынша глоссарий Бөлім 3. Дәріс сабақтарының тақырыптары. Бөлім 4. Практикалық (семинар) сабақтарына даярлануға әдістемелік нұсқаулар Бөлім 5. Студенттің оқытушы жетекшілігімен орындалатын өздік жұмыстары. Бөлім 6. Студенттің өздік жұмыстарын орындауға әдістемелік нұсқаулар. Бөлім 7. Бақылау құралдары. |ПОӘК 042-18.1.14/01-2013|№1 05.09.2013жылғы №1 |12 беттің 2 | | |басылым | | ГЛОССАРИЙ Кәсіптік білім-бұл белгілі бір жүйеде кәсіп бойынша алынған білім, білік және дағды жиынтығы және оны тиісті кәсіпті ортада пайдалана білудің ережелер мен нормалар тәртібі. Кәсіптік оқыту- бұл оқушы мен инженер педагогтың кәсіп бойынша ғылыми –техникалық ілімді игеру мен кәсіптік білік,дағды қалыптастыруда бірлескен іс-әрекеті. Кәсіптік тәрбие –оқушы мен инженер педагогтың белгілі бір кәсіптік ортада жеке тұлғаның өзін -өзі алып жүру ережелері мен нормаларының жиынтығын қамтитын әлеуметтік құбылыс. Кәсіп – қоғамдық еңбек бөлісінде жалпы адамзаттық мораль нормаларымен келісілген еңбек түрі мен адамзат үшін материалдары игіліктер бастамасы. Еңбек –адамдардың тауар өндіру және қызмет көрсетудегі күш ақыл-ой қабілеттілігі. Мамандық-белгілі бір кәсіп саласы бойынша шағын ауқымды еңбек түрі. Біліктілік-бұд белгілі бір кәсіптік қызмет саласын атқаруға тиісті дайындық деңгейі бар адам. Яғни, біліктілік кәсіпті тиісті дәрежеде игеру дағдысы. Құзыр-белгілі бір кәсіптік таным саласы бойынша шешім шығаруға лауазымдық құқығы бар маман. Құзіреттілік-тиісті кәсіп саласы бойынша білім, білік және дағдысы жоғары деңгейде қалыптасқан, оны саналы атқара алатын маманның қабілеттілгі. Автономдық сөз (баланың) - «өзі үшін» сөз. Сөздің мәні әртектес заттарды тұрақсыз және өзгермелі байланысы арқылы біріктіре отырып ахуалдан ахуалға қарай өзгереді, айқын еместігімен және көп мағыналылығымен сипатталады. Автономиялық сөз ересектер сөзін игеруге ауысу кезеңі болып саналады. Ол бірге өскен жастары бірдей балаларда ерекше дамыған болады. Авторитаризм (латынша – толық билік, бұйыру) – ырықсыз, сөзсіз бағындыру талаптарының жүйесі. Мұны қайсыбір адам ұйым, пікірлер жүйесінің белгілі үлесіне қарай жалпы мойындалған бедел (авторитет) ұғымымен (латынша – абырой күш, өкімет билігі) шатастыруға болмайды. Акселерация (латынша - тездету) соғы кезде байқалып жүрген организмнің даму процесінің тездеуі, жыныстық жетулідің ертерек басталуы. Вербальдық (латынша – сөз) ауызша айту. Генезис (латынша – туу, пайда болу, даму) қайсыбір құбылыс, заттың пайда болу сәтін де сол сияқты заңды даму процесін де бейнелетін ұғым. Гипертирсоз - қалқанша без қызметінің күшеюі. Гипофиз (грекше - өсінді) – омыртқалы жануарлар мен адам миының астында жататын төменгі ми қосолқысы, ішкі секреция бездері. Гормондор (қараңыз) организмнің тіршілік процесінде маңызды роль атқарады. Балалық жаста Г. гормондары организмнің қалыптасуы мен дамуына әсер етеді. Гипофиз қызметінің бұзылуы гормондар жасалуының артуы немесе әлсіреуінен көрінеді. Гипофиз зақымдануы бойдың өсуіне зиян келтірумен қоса, балалар организмдеріндегі заттар алмасуын қатты бүлдіріп, әсіреге семіріп кету, жыныс бездерінің дамымай қалуы немесе кешігіп дамуы, психика жағынан өзгерістердің болуын (әлсіздік, селқостық, ақылдың, естің т.б. бүлінуі) туғызады. Гностикалық (грекше – білім) іс-әрекет, яғни қоршаған дүниені тануға бағытталған іс-әрекет. Гормондар (грекше – қоздыру, ояту) – биологиялық белсенді заттар ішкі секреция бездері қызметінің жемістері. Гуморальдық (латынша – дымқыл) – организм шырындарымен (қоюмен, лимфамен) байланысты болу. Деперсонализация (латынша – бөлектеу, қашықтату + жеке адам) жеке адамның құлдырауы, өзіндік «мен»-ге байланысты түйсіктерінен айырылуы. Децеробрация (латынша – алып тастау + ми (физиол) – мидың бағана бөлімін кесіп тастау негізінде аралық ми мен нерв жүйесінің жоғарырақ орналасқан бөлімдерін төменгі бөлімдерден бөлектейтін зерттеу әдісі. Децеробрацияланған жануар тепе-теңдік сақтаумен кеңістікке денені қозғауға байланысты рефлекстерін жоғалтады. Жұлындық рефлекстер толық сақталып қана қоймай, сонымен қоса айырықша айқындықпен жүзеге асады. Децеробрацияланған соң бүгілмелі бұлшық еттердің күшті тартылуы дамып, децерацияланған тұрақтылық деп аталатын көрініс басталады. Церархия (латынша – қасиетті + билік) – бір ізді өзара бағыңыңқы болатын элементтер жүйесі (ұғымдар И. мотивтер И деп айтуға болады). Имиликация (латынша – тығыз байланыстырамын деген сөз) – «егер..., онда» деген сөздерге сай келетін логикалық байланыс арқылы екі пікірден күрделі ой туғызатын логикалық операция. Инциация (латынша – балгерлік жасау) жас жігітті ересек адамдар қатарына қосуға арналған жора мен рәсімдер. Инфантилдік (латынша – балалық) ересек адамда балалық жасқа тән дене немесе психикалық келбет сақталудан көрінетін дамудың кешеуілдеуі. Когниция – ортаға, өзіне немесе өзінің мінез - құлқына қатысты кез- келген білім, пікір немесе сенім.Конфабуляция (латынша – мылжыңдаймын) айқын, бейнелі сипаты бар ғажайып мазмұнды жалған естелік. Локомация (латынша – орын + қимыл) – жануарлар мен адамның кеңістікте жасалынатын бір немесе екі қолдың қарапайым қимылы. Манипуляция (французша) – көбінесе заттың атқарар міндетін ескермей-ақ жасалынатын бір немесе екі қолдың қарапайым қимылы. Миелиндік (грекше – жілік майы) – нервтің жұмсақ қабығының майлы затқа ұқсайтын басты бөлімі. Нерв талшықтарының жеті жасқа қарай миелиндеуі қозу мен тежелу процестерінің болуына мүмкіндік береді. Мнемоника (грекше – есте қалдыру өнері) – жасанды байланыстар жасау арқылы есте қалдыруды қамтамасыз ететін тәсілдер жиынтығы. Моделдеу (психологияда) – таным объектілерін олардың модельдерінде құрастыру және талдау. Морфология (грекше – форма+ғылым). Адам морфологиясы (кең мағынада) – адам денесінің оның дамуы мен тіршілігіне байланысты құрылысы туралы ілім. Негативизм (латынша – мойындамаймын) (балалар психологиясында) – баланың айналадағы адамдар әсеріне негізсіз қарсыласуы. Негативизм ұсынылған іс-әрекетті баланың орындамайтын пассивтік (қиқарлық) және ұсынылғанға баланың қарама-қарсы іс-әрекет жасайтын белсенді (нағыз) деген екі түрін айырады. Онтогенез (грекше – өмірде болу+пайда болу) организмнің ұрықтану сатысынан бастап жеке өмір жолы аяқталғанға дейінгі жеке-дара дамуы. Психология мен педагогикада – тәрбие мен оқытудың арнайы жағдайларында жүзеге асатын баланың дене және психикалық дамуы. Персонификация (латынша – келбет, жеке адам+жасау) – кейіптеу, жансыз затты немесе дерексіз ұғымды адам бейнесінде елестету. Профессиография – мамандықтарды адамға қойылатын талаптар тұрғысынан сипаттау. Профессиографияның нәтижесі болып профессиограмма есептеледі. Профессиография негізінде мамандыққа жарамдылықты анықтау және мамандарды іріктеп алу талаптары жасалынады. Пубертаттық (грекше – жыныстық жетілу) кезең – қосалқы жыныстық белгілердің пайда болуымен сипатталатын жыныстық жетілу кезеңі. Жыныстық даму кезеңінде жеткіншектерге соматикалық (қараңыз) және психикалық сипаттағы біраз терең өзгерістер болады. Сензитивтік (латынша – сезімталдық) – жас психиканың қайсібір жақтарының (ойлаудың, естің т.б.) өте әсерлі дамуына, сол сияқты оқыту мен тәрбиелеу үшін де қолайлы мүмкіндік болатын жас кезеңі. Синкретизм (грекше – қосу, біріктіру) – қайсыбір құбылыстың алғашқы дамымаған күйін (С. ойлауы) білдіретін тұтастылық, ажырамастық. Соматикалық (грекше – дене) – денелік, психикамен емес, дене мүшелері қызметтерімен байланысты құбылыстарды анықтау үшін қолданылады. Спонтандық (латынша – өздігінен пайда болу) – өздігінен пайда болушылық. Филогенез (грекше – тайпа, ру, ұрпақ+пайда болу) – осы типтегі организмнің тарихи (рулық) дамуы. Психологияда - өзінің пайда болуы жағынан адамның жалпы эволюциясы мен адамзат мәдениетіне тәуелді психикадағы өзгерістер. Жеке дара даму онтогенез (қараңыз) және тарихи даму филогенез тірі табиғаттың біртұтас дамуының ажырамас қырлары болып саналады және бір- біріне өзара әсер етіп отырады. Эгоцентризм (латынша – мен+негіз) – дарашылдық пен менменсудің шеткі формасы. «Эдиптер комплексі» (Фрейд теориясында) – жазадан сескенумен ұштасып келетін ұлдың шешесіне, қыздың әкесіне деген санасыз эротикалық құштарлығы. Экстирпация (латынша – түбірімен жұлып алу) (медицинада) – қайсыбір мүшені немесе оның бөлшектерін алып тастау. Экстремалды (латынша – шектен шыққан, ерекше ғажайып). Эндокринді (грекше – ішкі+бөліну) бездер (физиол) - өздері жасайтын заттарды (гормондарды қараңыз) тікелей қанға немесе лимфаға бөліп шығаратын ішкі секреция бездері. Этика (грекше – әдет-ғұрып) – адамгершілік (мораль) туралы ілім алады. Психиканың даму заңдылықтары мен механизмдері туралы білімдері білім беру жүйесінде, сонымен қатар қоғамдық өмірдің басқа да саласында, психологтың практикалық іс-әрекетінің негізі болып табылады. |ПОӘК 042-18.1.14/01-2013|№1 05.09.2013жылғы №1 |12 беттің 2 | | |басылым | | Дәріс сабақтарының тақырыптары. Дәріс сабақтарының мақсаты мен міндеттері Әр бір тақырыпты қарастыру барысында толық құнды, жүйелі білім беру. Тақырыптың фундаментальды негізін, қазіргі кездің мәселелерін түсінуге көмектесу, зерттелінетін тақырыптардың теориялық және қолданбалы тұжырымдамалары бойынша өз бетінше баға бере алу үшін білім беру. Әр жақты ғылыми көзқарастарды қарастыра отырып, әр түрлі авторлардың тұжырымдамаларының ерекшеліктерін және ғылыми мектептердің жақсы жақтарымен кемшіліктерін бағалай алуға үйрету. Ғылым негіздері жайында түсінік беру. Белгілі бір ғылыми-практикалық міндеттер және мәселелерді шешу жолдарын ғылыми тұрғыдан негіздеу. Оқытылатын пәнге деген қызығушылығын арттыру, өзбеттілікпен ойлау шығармашылығын дамыту. Ойлау, талқылау және қойылған мәселеге талдау жасай алуға үйрету. Ғылыми-материалистік дүниетанымын қалыптастыру. Кәсіптік психологияның қазіргі таңдағы психология құрылымынан алатын орны туралы,студенттің кәсіби маман ретінде қалыптасу процесінде кәсіптік психолоияның маңызы және ролі туралы түсінік беру. Курстың негізгі мазмұны: кәсіби оқыту мұғалімдерін дайындаудағы маңыздылығы.Кәсіби психология пәнінің педагогика, жас ерекшеліктер педагогикалық психологиясы пәндерімен байланыстылығы.еңбек психофизиологиясының әдіснамалық негізі Кәсіби психологияның даму тарихы. Кәсіби психологияеың Қазақстанда және шетелдердегі даму тарихы Кәсіби психологияның мақсаты мен әдіснамалық негіздері. Кәсіби әрекет процесі Бөлімнің мақсаты мен міндеттері. Кәсіптік әрекет процесі басқару жүйесі ретінде. Кәсіптік әрекет процесіне психологиялық талдау. Кәсіпкер маман қызметіне теориялық талдау жасау. Еңбек әрекеті моделін тұрғызу әдістері. Басқару еңбегінің психологиялық ерекшеліктері Басқару мәдениеті Ақыл-ой еңбегінің психологиялық ерекшеліктері Иммитациялық , ақпараттық және ақпараттық-поцессуалдық модельдер. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с Кәсіби қызмет процесінде адамды кешенді зерттеу. Адам жүйелі зерттеу обьектісі ретінде. Адам-еңбекті басқару жүйесінде. Адам және басқару жүйесі. Адамның басқарушылық қызметін жетілдіру. «Адам-машина» жүйесіндегі адамнын атқаратын функциясы. Еңбекті автоматтандыру жағдайында адамның мінезіне психологиялық талдау. ҒТП және адам. Еңбек және демалыс кестесінің еңбек өнімділігіне әсері. Адамның ең бек қызметінің психологиялық ерекшелігі Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с Кәсіптік білім беру психологиясының әдістері. Кәсіптік білім беру психологиясының әдістері Кәсіптік білім беру психологиясының теориялық әдістері. Қарапайым теориялық объектілер. Логикалық генерациялау, вербальды аралас әдістер. Интерпретация, номологизация анықтау әдістері. Қарапайым теориялық объектілерді тұрғызу әдістерінің өзара байланысы. Күрделі теориялық объектілер. Индуктивті, дедуктивті және синтаксистік аралас әдістер. Верификация, дәлелдеу, хабарлау әдістері. Күрделі теориялық объектілерді тұрғызу әдістерінің өзара байланысы. Эмпирикалық танымдық және коструктивті әдістер.Бақылау тірек әдісі ретінде Әңгімелесу және анамнез әдістері Сұрау әдістері. Сараптық бағалау әдістері.Еңбек өнімдерін талдау әдістері Кәсіптік білім беру психологиясының инновациялық әдістері. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с Жеке тұлғаның дамуындағы жас ерекшеліктері. Еңбек процесіндегі жеке тұлғаның дамуының психологиялық сипаттамасы. Кәсіптік техникалық мектеп оқушыларының психологиялық ерекшеліктері. Еңбек қызметі процесінде қажеттіліктер мен түрткілер. Мамандық таңдауда жеке тұлғаның қызығушылығын дамыту. Жеке тұлғаның дүниетанымына еңбек қызметінің әсері. Жастардың еңбегін қорғау. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с Жастардың кәсіби дайындығын ұйымдастырудың психологиялық заңдылықтары. Еңбек іс-әрекетін құрылымдық-психологиялық талдау. Іс-әрекеттің негізгі түрлері. Еңбек іс-әрекетінің құрылымдануы және реттелуі. Жастарға кәсіби бағдар беру. Адам-оператор қызметінің тиімділігіне әсер етуші факторлардың топтастырылуы. Еңбек қызметін реттеу. Мамандық бойынша кәсіби қызмет. Негізгі еңбек қызметіне сай кәсіп типтері. Кәсіптік білім беру түрлерінің қажеттілігі. Профессиограмма. Оқушылардың еңбек қызметін жүйелі зерттеу. Қателік және тәжірибе. Психологиялық практикалық іс-тәжірибе. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с Оқушылардың еңбек қызметін ұйымдатырудың психологиялық ерекшеліктері. Еңбек процесін басқаруға және ұйымдастыруға қойылатын талаптар. «Адам-машина» жүйесін жобалау принциптері, жобалаудың әртүрлі этаптарында адам факторын есепке алу. Басқару органдарын жобалау. Басқару жүйесін бағалау. Күрделі жүйелерді эксплуатациялаудың психологиялық аспектілері. Адамның еңбекке жарамдылығының негізгі компоненттері Эргономикалық жүйелер ұғымы. Эргономикалық функцияның еңбекті ұйымдастырудағы маңызы. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с Кәсіптік қызметтке даярлауды жоспарлаудың психологиялық-педагогикалық жүйесі. Еңбек қызметін психологиялық-педагогикалық жоспарлаудың мақсаты мен рөлі. Еңбек процесін басқаруды ұйымдастыруда еріктік іс-әрекетінің маңызы. Мақсатты еңбек қызметін жобалау. Кәсіби бағдарлаудың психологиялық ерекшеліктері. Кәсіптік білім психологиясының мәдениеті. Мамандыққа қойылатын арнайы талаптар. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с Еңбек қызметін әлеуметтік- психологиялық басқарудың педагогикалық негіздері. Оқушылардың еңбек және кәсіптік іс-әрекетін басқарудың әлеуметтік- психологиялық аспектілері және психологиялық сипаттамасы Еңбек ұжымы басқару объектісі ретінде. Еңбек ұжымының құрылымы. Еңбек ұжымындағы қарым-қатынас ерекшеліктері. Кіші еңбек тобының ерекшеліктері. Еңбек тобындағы лидер. Лидер типінін моделін тұжырымдау. Басқару жүйесіндегі еңбек ұжымының ролі.Ұжымның дамуының негізгі көрсеткіштері. Ұжым шешімі басқаружүйесінің негізгі шешуші күші. Кәсіптік техникалық мектептегі еңбек ұжымын ұйымдастырудың әеуметтік-психологиялық аспектісі. Мектеп еңбек ұжымының злементтері.Оқушылардың қоғамдық-пайдалы қызметін басқарудың әлеуметтік –психологиялық еекшеліктері. Қоғамдық пайдалы қызметті басқарудың өзіндік ерекшеліктері. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с Оқушылардыеңбекке тәрбиелеудің психологиялық ерекшеліктері. Еңбекке тәрбиелеу психологиясы пәнінің міндеттері, әдістері. Еңбек тәрбиесі оқушылардың жеке тұлғасын қалыптастыру құралы ретінде. Оқушыларды еңбекке тәрбиелеуге қажетсіну түрткілері және бағыттылығы.Оқушыларды еңбекке тәрбиелеу процесінде мектеп жұмыскерлерінің қызметіне қойылатын талаптар. Еңбекке тәрбиелеуде оқушылардың психологиялық ерекшеліктерін есепке алу. Мінез типтері. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с Кәсіптік оқыту оқытушысын даярлау ерекшеліктері. Кадрларды дайындау мақсаты мен міндеттері. Мұғалімнің жеке тұлғасына қойылатын негізгі психологиялық талаптар. Педагогикалық бағыттылық мұғалімніңнегізгі сапсасы.Педагогикалық мамандыққа қарма қайшылықтар. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с Оқытушының оқу-тәрбие іс-әрекетінің психологиялық ерекшеліктері. Кәсіптік оқыту оқытушысының оқу-тәрбие іс-әрекетіндегі психологиялық ерекшеліктерді еске алады. Оқытушының оқу-тәрбие қызметінің басқа тәрбие процесіне қатысты заңдылықтары мен өзара байланысы. Мұғалімнің қызметін жоспарлау этапы. Жеке және кәсіптік оқыту ерекшеліктері. Педагогикалық жүйелер, үрдістер және жағдаяаттарды жобалау. Оқушы және кәсіптік оқыту оқытушысының қарым-қатынас ерекшеліктері. Оқушыларды еңбекке баулу және тәрбиелеу процесінде педагогикалық этика мен такттың психологиялық негіздері. Кәсіпкерлік мұғалімнің әлеуметтік басқару дағдыларын қалыптатыру. Оқытудың белсенді әдістері: нвқты жағдаяаттарды талдау, басқару ойындары әдістері және т.б. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с Семинар тақырыптарынының жоспары 1-семинар, 3-асғат 1.Кәсіптік білім беру психологиясының даму тарихы. 2.Кәсіби іс-әрекет процесі басқару жүйесі ретінде. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с 2-семинар, 3-асғат 1.Басқару жүйесінің негізгі ұғымдары. 2.Еңбек процесі басқару объектісі ретінде. 3.Еңбекті басқаруды ғылыми негізде ұйымдастыру. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с 3-семинар, 3-асғат 1.Адам еңбекті басқару жүйесінде. 2.Еңбек іс-әрекетіндегі адамның психологиялық сипаты. 3. Еңөнімділігінарттыру жолдары. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с 4-семинар, 3-асғат 1.Кәсіптік білім беру психологиясының теориялық әдістері. 2. Кәсіптік білім беру психологиясының эмпирикалық-танымдық және конструктивті әдістері. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с 5-тақырып, 3-асғат 1.Еңбек іс-әрекеті процесінде адамның құндылық бағдарын дамыту. 2.Еңбек іс-әрекетінде ескерілетін жас ерекшеліктеріне сипаттама. 3.Жас жеткіншектердің еңбегін жақсарту мүмкіндіктері. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с 6-тақырып, 3-асғат 1.Еңбек іс-әрекет түрі ретінде. 2.Еңбек іс-әрекетін реттеу. 3.Еңбекті ұйымдастырудың эргономикалық жүйесі. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с 7-тақырып, 3-асғат 1. Оқушылардың еңбек іс-әрекетін жүйелі зерттеу. 2. Оқушылардың кәсіби еңбекке психологиялық дайындығы. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с 8-тақырып, 3-асғат 1.Техниканы басқарудың инженерлік-психологиялық проблемалары. 2.Жүйелердің инженерлік-психологиялық функциялары. 3.Күрделі жүйелерді эксплуатациялаудың психологиялық аспектілері . Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с 9-тақырып, 3-асғат 1.Оқушылардың еңбегін жобалауға қойылатын психологиялық талаптар. 2. Кәәсіби іріктеудің психологиялық ерекшеліктері. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с 10-тақырып, 3-асғат 1.Еңбек психологиясында іскерлік пен дағдыларға оқыту жүйесіне түсінік. 2.ҒТП жағдайында адамды еңбекке кәсіби дайындауды басқару. 3.кәсіби бағыттылық пен шеберліктің психологиялық аспектілері. Әдебиеттер: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с Ұсынылатын СӨЖ тақырыптардың тізімі: Кәсіби психология пәнінің басқа психологиялық ғылымдармен байланысы. 1. Кәсіби психологияның әдіснамасы. 2. Психологияның ғылым ретінде қалыптасуы, дамуы және қазіргі кезеңдегі жағдайы. 3. Еңбек қызметі проблемалары . 4. Оқушылардың шығармашылық және танымдық қызметінің қалыптатырылуы. 5. Оқушылардың шығармашылық іс-әрекеттерінің маңызы. 6. Техниканы басқарудың психологиялық проблемалары. 7. Оқушылардың еңбегін оңтайландыру рпоблемалары. 8. Шығармашылық еңбек ұжымындағы қарым-қатынастар заңдылықтарының ерекшеліктері. 9. Н.К.Крупская жәе А.С. Макаренконың жұмыстарындағы еңбек ұжымы мәселелері. 10. Оқытушының жеке тұлғасына қойылатын талаптар. 11. Еңбекке баулу процесінде оқытушы мен оқушы арасындағы психологиялық қарым-қатынастар. 12. Еңбек тәрбиесібасқару функциясы ретінде. 13. Әңгімелесу психологиясы және оған қойылатын психологиялық талаптар. Ұсынылатын СОӨЖ тақырыптардың тізімі. 1.Психологияның ғылым ретінде дамуы және оның негізгі бағыттары. 2.Оқушылардың шығармашылық іс-әрекеттерініңмаңызы 3.Оқушылардың кәсіпке психологиялық дайындығының ерекшеліктері 4.Ұжым іс-әрекетін басқарудың психологиялық проблемалары 5.Еңбек ұжымын ұйымдастырудың психологиялық аспектілері 6.Еңбек процесін ұйымдастыруда оқушылардың психологиялық ерекшеліктері 7.Еңбек іс-әрекетін реттеудің психологиялық проблемалары 8.Кәсіптік білім берудегі психологиялық мәдениет. 9.Ғылыми психологиялық бақылаудың сапасын арттыру жолдары мен әдістері. Жұмыс бағдарламасының мазмұны |№ |Дәріс сабақтары, олардың |Сағ |Тәжірибелік мазмұн |Сағ | | |тақырыптары (қысқаша мазмұны) |саны | |саны | |1 |Кәсіби психологияның |1 |Кәсіптік әрекет |2 | | |әдіснамалық негіздері. Кәсіби | |процесінде | | | |әрекет процесі | |психологиялық | | | |Бөлімнің мақсаты мен | |талдау.Кәсіпкер маман | | | |міндеттері. Кәсіптік әрекет | |қызметіне теориялық | | | |процесі басқару жүйесі | |талдау жасау. | | | |ретінде. Кәсіптік әрекет | | | | | |процесінде психологиялық | | | | | |талдау.Кәсіпкер маман | | | | | |қызметіне теориялық талдау | | | | | |жасау. | | | | |2 |Адам жүйелі зерттеу объектісі |1 | Адамның басқарушылық |2 | | |ретінде. Адам еңбекті басқару | |қызметін | | | |жүйесінде. Адам және басқару | |жетілдіру.Адамның | | | |жүйесі. Адамның басқарушылық | |еңбек қызметінің | | | |қызметін жетілдіру.Адамның | |психолоиялық | | | |еңбек қызметінің психолоиялық | |ерекшелігі. | | | |ерекшелігі. | | | | |3 |Кәсіптік білім беру |1 |Кәсіптік білім беру |2 | | |психологиясының теориялық | |психологиясының | | | |әдістері. Қарапайым теориялық | |теориялық әдістері. | | | |объектілер. | |Қарапайым теориялық | | | | | |объектілер. | | |4 |Жеке тұлғаның дамуындағы жас |1 |Жеке тұлғаның |2 | | |ерекшеліктері. Еңбек | |дамуындағы жас | | | |процесіндегі жеке тұлғаның | |ерекшеліктері. Еңбек | | | |дамуының психологиялық | |процесіндегі жеке | | | |сипаттамасы. Кәсіптік | |тұлғаның дамуының | | | |техникалық мектеп оқушыларының| |психологиялық | | | |психологиялық | |сипаттамасы. Кәсіптік | | | |ерекшеліктері.Еңбек қызметі | |техникалық мектеп | | | |процесінде қажеттіліктер мен | |оқушыларының | | | |түрткілер. Мамандық тандауда | |психологиялық | | | |жеке тұлғаның қызығушылығын | |ерекшеліктері.Еңбек | | | |дамыту. | |қызметі процесінде | | | | | |қажеттіліктер мен | | | | | |түрткілер. Мамандық | | | | | |тандауда жеке тұлғаның| | | | | |қызығушылығын 1дамыту.| | |5 |Еңбек іс-әрекетін |1 |Еңбек іс-әрекетін |2 | | |құрылымдық-психолоиялық | |құрылымдық-психолоиялы| | | |талдау. Іс-әрекеттің негізгі | |қ талдау. Іс-әрекеттің| | | |түрлері. Еңбек іс-әрекетінің | |негізгі түрлері. Еңбек| | | |құрылымдануы және реттелуі. | |іс-әрекетінің | | | |Жастарға кәсіби бағдар беру. | |құрылымдануы және | | | |Негізгі еңбек қызметіне сай | |реттелуі. Жастарға | | | |кәсіптік типтер. | |кәсіби бағдар беру. | | | | | |Негізгі еңбек | | | | | |қызметіне сай кәсіптік| | | | | |типтер. | | |6 |Еңбек процесін басқаруға және |1 |Еңбек процесін |2 | | |ұйымдастыруға қойылатын | |басқаруға және | | | |талаптар. Адамның еңбекке | |ұйымдастыруға | | | |жарамдылығының негізгі | |қойылатын талаптар. | | | |компоненттері. | |Адамның еңбекке | | | | | |жарамдылығының негізгі| | | | | |компоненттері. | | |7 |Оқушылардың еңбек және |1 |Оқушылардың еңбек және|2 | | |кәсіптік іс-әрекетін | |кәсіптік іс-әрекетін | | | |басқарудың | |басқарудың | | | |әлеуметтік-психологиялық | |әлеуметтік-психологиял| | | |аспектілері және психологиялық| |ық аспектілері және | | | |сипаттамасы. | |психологиялық | | | | | |сипаттамасы. | | |8 |Оқушыларды еңбекке |1 |Оқушыларды еңбекке |2 | | |тәрбиелеудің психологиялық | |тәрбиелеудің | | | |ерекшеліктері | |психологиялық | | | | | |ерекшеліктері | | |9 |Оқушыларды еңбекке |1 |Оқушыларды еңбекке |2 | | |тәрбиелеудің психологиялық | |тәрбиелеудің | | | |ерекшеліктері | |психологиялық | | | | | |ерекшеліктері | | |10 |Кәсіптік оқыту оқытушысын |1 |Кәсіптік оқыту |2 | | |даярлау ерекшеліктері | |оқытушысын даярлау | | | | | |ерекшеліктері | | | 11 |Оқытушының оқу-тәрбие |1 |Оқытушының оқу-тәрбие |2 | | |іс-әрекетінің психологиялық | |іс-әрекетінің | | | |ерекшелік тері | |психологиялық | | | | | |ерекшелік тері | | |12 |Кәсіптік білім беру |1 |Кәсіптік білім беру |2 | | |психологиясының | |психологиясының даму | | | | | |тарихы | | |13 |Басқару жүйесінгің негізгі |1 |Басқару жүйесінгің |2 | | |ұғымдары | |негізгі ұғымдары | | |14 |Адам еңбекті басқару жүйесінде|1 |Адам еңбекті басқару |2 | | | | |жүйесінде | | |15 |Кәсіптік білім беру |1 |Кәсіптік білім беру |2 | | |психологиясының теориялық | |психологиясының | | | |әдістері | |теориялық әдістері | | «Кәсіби психология» пәні бойынша студенттерді оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз ету картасы қамтамасыз ету картасы. 2010-2011 оқу жылы |№ |Оқулықтар мен оқу-әдістемелік |әдебиеттер |Студенттердің |% көрс-ш | | |құралдардың атаулары |саны |саны | | |1 |2 | | | | | | |3 |4 |5 | | |Негізгі әдебиеттер | | | | |1. |Стрелков Ю.К.Инженерная и | | 10 |2 | | |пофессиональная психология |1 | | | | |Издательский центр «Академия», | | | | | |2001-306с. | | | | |2 |Климов Е.А.Введение в психологию | | |2 | | |труда М.1998г. 350с. |1 |10 | | |3 |М. Педагогика 1988-168с. | | |2 | | | |1 |10 | | |4 |Психологические основы трудового | | |1 | | |воспитания школьников Под/ред. |1 |10 | | | |Э.А.Фарапоновой | | | | Студенттердің өздік жұмыстарының тапсырмалары | |Модулы, |Аудиториялық |СӨЖ |СӨЖ-ң макси |Көрнекілік| |Аптасы |сабақтың |сағаттардың |тапсырмалар|мальды ұпайы|құралдар | | |тақырыптары |бөлінуі |ының | | | | | | |№-і | | | | | |Дәріс |Тәжіри| | | | | | | |бе | | | | |1-2 |Тақырпып 1 | | | | | | |апта |Кәсіби | | | | | | | |психологияның |2 |4 |№1 |5 |Таблица | | |әдіснамалық | | | | | | | |негіздері. Кәсіби | | | | | | | |әрекет процесі | | | | | | | | | | | | | | | |Тақырып 2 | | | | | | | |Кәсіби қызмет | | | | | | | |процесінде адамды | | | | | | | |кешенді зерттеу. | | | | | | | | | | | | | | | |Тақырып 3 |2 |4 |№2 |5 |Кесте | | |Кәсіптік білім беру| | | | | | | |психологиясының | | | | | | | |әдістері. | | | | | | | |Тақырып 4 | | | | | | | |Жеке тұлғаның | | | | | | | |дамуындағы жас | | | | | | | |ерекшеліктері. |2 |4 |№3 |5 |Кесте | | |Еңбек процесіндегі | | | | | | | |жеке тұлғаның | | | | | | | |дамуының | | | | | | | |психологиялық | | | | | | | |сипаттамасы. |2 |4 |№4 | | | | |Кәсіптік техникалық| | | | | | | |мектеп оқушыларының| | | | | | | |психологиялық | | | | | | | |ерекшеліктері. |1 |4 |№5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |2 |4 |№6 | | | |3-4 | Тақырып 5 | | | | | | |апта |Еңбек іс-әрекетін | | | | | | | |құрылымдық-психолои|2 |6 |№7 |5 | | | |ялық талдау. | | | | | | | |Тақырып 6 Еңбек | | | | | | | |процесін басқаруға | | | | | | | |және ұйымдастыруға | | | | |Кесте | | |қойылатын талаптар.|2 | |№8 | | | | | | | | |5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Барлығы ІІ-модуль |15сағ.|30 |5 тапсырма |25 ұпай | | | |бойынша: | |сағ. | | | | ИКИ-135 балл.15 (дәріс)+30 (тәжір)+ 22,5 (СӨЖ) Негізгі әдебиеттер тізімі: 1.Стрелков Ю.К. Инженерная и профессиональная психология.М:Издательский центр «Академия», 2001-306с. 2.Душков В.А. Индустриально-педагогическая психология М.Просвещение, 1987.- 292с. 3.Климов Е.А. Введение в психологию труда М. 1998г. 350с. 4 Психологические основы тудового воспитания школьников Под/ред. Э.А.Фарапоновой М: Педагогика 1988. -168с 5. Хрестоматия по инженерной психологии.Под/ред Б.А.Душкова М: Высшая школа, 1991,288с 6.Ломов Б.Ф. Вопросы общей педагогической и инженерной психологии,-М: Педагогика, 1991.-296с. 7. Димитрева М.А. Крылов А.А. Нафтульев А.И. Психология труда и инженерная психология. Л: 1979.-244с. Қосымша әдебиеттер тізімі. 1.Бодалев А.А. Психология о личности М:1988г. 188с. 2.Возрастная и педагогическая психология. Под/ред.А.В.Петровского 1979г. 288с. 3.Выготский Л.С. Проблемы общей психологии М:1982. Т.2. 4.Иващенко Ф.И. Труд и развитие личности школьника М:1987. 92с. 5. Шакуров Р.Х. Социально-психологические основы упавления: М:1990,- 208с. «Кәсіптік психология» пәні бойынша тест сұрақтары I нұсқа $$$ 1 Бастапқы және орта кәсіптік білім алуды талап ететін дене еңбегі жұмыскері –бұл: A) жұмыскер B) жұмысшы C) қызметкер D) кәсіп E) мамандық $$$ 2 Мінез дегеніміз: A) адамда еріктің пайда болуы B) қоғамдағы мінез-құлық этикасы C) қарым-қатынас пен іс-әрекетте байқалатын жеке тұлғалық ерекшеліктер D) белгілі бір бағдар E) тума табиғи сапасы $$$ 3 Ұжым туралы ілімнің негізін салушылардың бірі: A) Макаренко B) Руссо C) Выготский D) Эльконин E) Рубинштейн $$$ 4 Туындайтын проблемаларды шешуде дискуссиялы тұрғыда негізделген жеке адамдар арасындағы өзара қарым-қатынастар стилі: A) Либеральды B) Авторитарлы C) Демократиялық D) Қамқорлық E) Конфронтация $$$ Кәсіптік педагогиканың негізгі котегориялары жүйесін көрсетіңіз: A) Тәрбиелеу , оқыту , дамыту B) Дамыту , білім беру C) Өз бетімен білім алу,өзін-өзі оқыту D) Кәсіптік білім беру,білім беру, оқыту E) Кәсіптік оқыту, кәсіптік тәрбиелеу, кәсіптік дамыту $$$ 6 Психолог-педагогикалық білімдер, пәннен сабақ беру әдлістемесі жайлы және пәндік білімдер педагогикалық шеберліктің қандай компонентіне кіреді? A) Кәсіби білім B) Педагогикалық қабілеттілік С)Педагогикалық техника Д)Гуманистік бағыттылық Е) Барлығына да қатысты3,67А- $$$ 7 Жүйке процестерінің жылдамдықтары баяу жүретін, бет-әлпет қимылының әлсіздігі байқалатын индивид темпераменті: A) Сангвиник В)меланхолик С)флегматик Д)холерик Е)инерттілік $$$ 8 Жеке қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін айқындалатын мінез-бітістері: A) эгоизм B) мансапқұмарлық C) шешім қабылдаушылық D) еркелік E) руханисыздық $$$ 9 Темпераментті не айқындайды: A) жауапкершілік В)құқыптылық С)парыздық сенімі Д)іске қабілеттіліктің төмендеуі Е)еңбексүйгіштік $$$ 10 Қоршаған ортадағылармен қарым-қатынастың бетімен жіберушілігі және немқұрайдылық: A) либералды B) авторит С)демократиялық Д)конформдық Е)демократия $$$ 11 Ым-ишарат, мимика, пантомимика арқылы сөз жүзіндегі емес қарым-қатынас жасау: A) вербалды емес қарым-қатынас B) вербалды қарым-қатынас C) қарым-қатынас барьері D) қоғамдық пікір E) дипломатия $$$ 12 Шағын топтың төменгі сандық шегі: A) 1 адам B) 2-3 адам C) 4-5 адам D) 6-7 адам E) 10 адамнан аса $$$ 13 Кез келген нәрсені өзінің «Меніне» телу, бір нәрсеге ұқсау: A) өзіндік сана B) өзіндік өзектілену С)әлеуметтену Д)идентитикация Е)рефлексия деп аталады. $$$ 14 З.Фрейд (1856-1939) теориясына сәйкес либидо: A) жеке тұлғаның өзіндік өзектілену қажеттілігіне сәйкес B) ынтызарлықты басып тастау негізінде пайда болатын C) өмірлік ынтызарлықтар негізінде жатқан D) адамаралық өзара қарым-қатынас негізіндегі E) өзіндік тануға сәйкесті энергия $$$ 15 Өзіндік сана-сезім: A) индивидтің өзі туралы елестерінің неғұрлым тұрақты сапалы түрде түсінілетін жүйесі B) өзінің Мен бейнесі C) өзінің қасиеттерінің бейнесі D) жеке тұлғаның сыртқы кейпі E) белсенділік $$$ 16 Фрейд бойынша жеке тұлға құрылымында үстемдік: A) саналы эго (мен) B) санадан тыс ИД (ол) C) сана алды D) жоғарғы эго (жоғарғы Мен) E) ұжымдық санадан тыс $$$ 17 Лидерлікке сайланған немесе белгіленген лидер: A) формальды лидер B) формальды емес лидер C) өзінде екеуін де байланыстырған адам D) әмбебеп E) жағдайлық $$$ 18 Мақсатқа жету мүмкін болмаған кезде пайда болатын қалып: A) стресс B) ашу C) құмарлық D) аффект E) фрустрация $$$ 19 Келесі белгілер бойынша топ түрін көрсет: бірлескен іс-әрекеттің болмауы, тікелейлік жоқ (мысалы, автобустағы жолауышлар) – бұл ... A) корпорация B) диффуциялық топ C) ассоциальды ассоциация D) просоциольды ассоциация E) ұжым $$$ 20 Белгілі әлеуметтік жағдайларда әлеуметтік тәжірибені игеруде адам өзінің жеке құндылықтарымен қайта жасауы тұлғаның қалыптасу процесі қалай аталады: A) қалыптасу B) тұлғаның әлеуметтенуі C) тұлғаның тұрақтылығы D) тұлғаның бейімделуі E) тұлғаның өзін анықтауы $$$ 21 Қарым-қатынас қандай қызметтер орындайды, белгіле: 1. басқарушы А) 2.3.4. 2. араласушылық В) 1.2.3. 3. перцептивті С) 2.4.1. 4. интерактивті D) 2.4.5. 5. белгілік E) 1.2.5. $$$ 22 Топтағы адамдардың бір-біріне көмек көрсетуге, сенімділікпен қарауға негізделген өзара жеке бастық қарым-қатынас: A) достық B) махаббат C) тартымдылық D) құштарлық E) махаббат тәрізді сезімдер $$$ 23 Қарым-қатынастың құрылымының үш жағын көрсетіңіз: A) басқару, бақылау, сигнификативті B) интерактивті, перцептивті, коммуникативті C) топтық, жеке бастық, заттық D) когнитивті, мотивациялық, кондиционды E) биологиялық, әлеуметтік, табиғи $$$ 24 Адамдар бір-бірімен өзара қарым-қатынас жасайтын кеңістік қалай аталады: A) мекен-жай B) тіркеу C) әлеуметтік орта D) жұмыс орны E) оқу орны $$$ 25 Мінез туралы ілім – бұл ... A) жұлдызнама B) Ломброзо жүйесі C) мінезтану D) антропопсихизм E) дерматоглифика $$$ 26 Мінез бітістерінің сандық көрінісі белгілі бір норма шегіне жеткен кезде ... деп атаймыз: A) қабілет B) жоғары нерв жүйесінің түрі C) белгі-комплекстер D) нышан E) мінез акцентуациясы $$$ 27 ХХ ғасырдың басында темперамент дене бітімінің белгілі типіне сәйкес келеді деген идеяны қай ғалым көрсеткен: A) П.Ф.Лесгафт B) Э.Кречмер C) Шелдон D) И.М.Сеченов E) И.П.Павлов $$$ 28 Алғашқы рет темпераменттің физиологиялық негіздерін ғылыми түрде кім негіздеген: A) Небылицын B) Гиппократ C) Леонтьев D) Выготский E) Павлов $$$ 29 Айналасындағы адамдармен қарым-қатынас процесіне түсуде қиналатын адам қалай аталады: A) интроверт B) экстраверт C) гетероверт D) гиповерт E) нормостеник $$$ 30 Жауап беру реакциясы баяу жүретін темперамент типі: A) меланхолик B) холерик C) сангвиник D) флегматик E) флегмахолик $$$ 31 Жүйке жүйесінің әлсіздігінен (Павлов теориясы бойынша) эмоциялық тұрақсыздықта, сенімсіздікте, терең күйзелістерде, тіпті ұсақ-түйектерде көрінетін темперамент типі: A) сангвиник B) меланхолик C) флегматик D) холерик E) инерттілік $$$ 32 Қоршаған ортаның өзгерістеріне жеңіл бейімделуі қасиетімен сипатталатын темперамент типі: A) сангвиник B) меланхолик C) флегматик D) холерик E) инерттілік $$$ 33 Жеке тұлғаның құрылымын құрайтын: A) бағыттылық B) психикалық процестер C) психикалық саналар D) психикалық қасиеттер E) әдеттер $$$ 34 Мінезді не анықтайды: A) қимыл-қозғалыстың жақсы үйлесімі B) әсершілдік C) іске тез кірісушілік D) қатынасқа бейімділіктің жоғары деңгейі E) ұқыптылық $$$ 35 Өз іс-әрекетін нақты ұйымдастыра білу және алға қойған мақсатқа ешкімнің көмегінсіз жете білу қабілеттігінен көрінетін жеке тұлғаның мінез-құлқының бейнесі: A) жауапкершілік B) сезімге берілгіштік C) импульсивтілік D) дербестілік E) өзіне сенімділік $$$ 36 Қарым-қатынас жеткіліксіздігі: A) госпитализм B) авторитарлық C) қамқоршылдық D) тайталастық E) конформдылық $$$ 37 Шағын топтың жоғарғы сандық шегі: A) 5-7 адам B) 9-12 адам C) 20-30 адам D) 40-50 адам E) 50 адамнан аса $$$ 38 Іс-әрекетке көзқарасты жақсартудың бағдарын: A) жазалау B) мадақтау C) кемсіту D) сенім E) конфронтация арқылы қалыптастыруға болады $$$ 39 Өзіндік санаға байланысты адам: A) жануарлардан ерекшеленеді B) әлемді өзгерте алады C) пара-пар болады D) өзін адамдар қатынастары мен іс-әрекет жүйесіне кіріктірілген жеке тұлға ретінде түсінеді E) басқаларға түсінікті $$$ 40 Фрейд бойынша жеке тұлға дамуының қайнар көзі: A) либидо (ынтазарлық) B) әлеуметтік нормалар C) әлеуметтік құндылықтар D) дағдылар E) интеллект $$$ 41 Өзгерген қоршаған орта жағдайына тез бейімделумен сипатталатын темперамент типі: A) меланхолик B) холерик C) сангвиник D) флегматик E) флегмахолик $$$ 42 Қарым-қатынас процесінде белгілі әлеуметтік рольді орындайтын адамдар арасындағы диалогты контактке негізделген психологиялық әдіс: A) психоанализ B) социометрия C) гештяльт D) іс-әрекеттік E) трансактті талдау $$$ 43 Жүйке орталықтарындағы импульстердің өтуінің тежелуіне немесе баяулауына әкелетін, қозуға қарама-қарсы физиолоиялық процесс: A) инерттілік B) тежелуші C) динамикалық D) меланхолик E) лабильділік $$$ 44 Жеке тұлғаның іс-әрекеті мен айналасындағылармен қарым-қатынасында орын алатын тұрақы даралық ерекшеліктерінің жиынтығы: А)темперамент В)қабілеттер С)этнос Д)экстраверттілік $$$ 45 Басыңқы эмоциялық жағдай қимыл-қозғалыстың тежелуімен және қоршаған ортаға қызығушылығының төмендеуімен сипатталатын басыңқы эмоционалды күй: A) стресс В)депрессия С)апатия Д)амбиваленттілік B) қызғаныш $$$ 46 Темпераментті не сипаттайды: A) әдептілік В)ұқыптылық С)парыздық сезімі Д)іске тез кірісушілік B) еңбексүйгіштік $$$ 47 Жеке тұлғаның екі маңызды типтері: эксраверт пен интроверт туралы теорияның авторы: A) Юнг В)Маслоу С)ФрейдД)Торндайк Е)Бине $$$ 48 Жеке тұлғаның өзара қарым-қатынас сферасы мен іс-әрекеттегі орны мен ролін иемдену: A) өзіндік сана В)өзіндік өзектілену С)әлеуметтенуД)индентификация B) рефлексия деп аталады $$$ 49 Өзін-өзі бағалу: A) өзін бағалауы B) жее тұлғаның өзін, өзінің мүмкіндіктерін, қасиеттерін, қоғамдағы орнын саналы түрде бағалауы C) өзіне көзқарасы D) өзі туралы елестері E) өзіне көңіл бөлуі $$$ 50 Маслоу бойынша адам шін ең маңызды қажеттіліктер: A) биологиялық B) өзіндік өзектелу C) танымдық D) әлеуметтік E) табиғи
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz