Файл қосу
Қоршаған ортаны қорғау
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |3 деңгейлі СМЖ құжаты |ПОӘК |ПОӘК | | | |042-18-25.1.06/01-2013 | |ПОӘК | | | |оқытушыға арналған |№1 басылым | | |«Қазақстан экологиясы» | | | |пәнінің оқу-әдістемелік |18.09.2013 ж. | | |кешені | | | ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ «Қазақстан экологиясы» пәнінен 5В060800- «Экология» мамандығына арналған ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 Алғы сөз 1. ӘЗІРЛЕГЕН «Экология және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасының доцент м.а м.ғ.к Қабышева Жанар Кобегеновна 02.09.2013ж 2. ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Семей қаласындағы Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті «Экология және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасының отырысында Хаттама №1 04.09.2013 ж., Кафедра меңгерушісі доцент м.а. Кабышева Ж.К. 2.2 Аграрлық факультетінің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында Хаттама №1 09. 09. 2013 ж., АФ ОӘБ төрағасы _________ доцент м.а. Тлеубаева А.В. 3. БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында шығаруға ұсынады Хаттама №1 18. 09. 2013 ж Оқу- әдістемелік кеңестің төрағасы, оқу-әдістемелік жұмысы бойынша проректор _________ профессор Искакова Г.К. 4. АЛҒАШҚЫ БАСЫЛЫМ Мазмұны 1. Қолданылу саласы 2. Нормативтік сілтемелер 3. Жалпы ереже 4.Оқу пәнінің (модульдің) мазмұны 5. Студенттердің өзіндік жұмыстарының тақырыптары 6. Пәннің оқу-әдістемелік картасы 7. Оқу әдітемелік бағдарламасының әдебиеттермен қамтамасыз ету картасы 8. Әдебиеттер 1 ҚОЛДАНУ САЛАСЫ «Қазақстан экологиясы» пәні бойынша оқу әдістемелік кешен құрамына енетін оқытушының жұмыс оқу бағдарламасы 5В050608 «Экология» мамандығының студенттеріне арналған. 2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР Бұл «Қазақстан экологиясы» пәні бойынша оқу - әдістемелік кешен құрамына енетін оқытушының жұмыс оқу бағдарламасы төмендегі құжаттар талаптарына сай осы бойынша оқу үрдістері ұйымдастыру тәртібін белгілейді: -5В050608 «Экология» мамандығы бойынша элективті пәндер каталогі. - СТУ 042-ГУ-4-2013 Университет стандарты «Пәнні оқу әдістемелік кешенін әзірлеу және ресімдеудің жалпы талаптары» - ДП 042-1.01-2013 Құжат «Пәннің оқу әдістемелік кешенінің құрылымы мен мазмұны» 3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 3.1 Пәннің жалпы мазмұны Қазақстан Республикасының тәуелсіздік алып, экономикамыздың нарықтық қатынастарға көшуіне және халықаралық экономикалық қатынастардың аса қарқынды жүре бастауына байланысты, Қазақстан Республикамыздың экологиялық жағдайларына аса көңіл бөліп көптеген мәселелер қолға алына бастады. Қазіргі жағдайда ғылыми техниканың дамуында ғылымның және ғылыми- техникалық мәліметтердің көлемі интенсивті өсуде. Жоғары оқу орындарында жоғары білікті мамандарды дайындауда олардың білімділігіне, іздемпаздығына көңіл бөлінеді. Студенттер алған білімдерін ғаламдық, аймақтық және жергілікті экологиялық мәселелерді шешуге қолдана білулері керек. Жалпы экология мына бөлімдерге бөлінеді: - аутоэкология - демэкология - синэкология 3.2. Пәнді оқытудың міндеттері: 1. Студенттерге жалпы Қазақстан Републикаының экологиялық жағдайын оқыту. 2. Берілген курстың мақсаты болып студенттердің өздік творчествалық жұмыстарға баулу және өз мамандықтары бойынша жоғары жалпы ғылыми және профессионалды дайындау. 3. Курсқа тапсырмалар Пәнді оқытудың негізгі мына тапырмалардан тұрады: - сыртқы ортамен тірі организімдердің бір бірімен байланысы; - антропогенді әсерлердің сыртқы ортаға әсерлері; - негізгі экологиялық мәселелер - адамзат бірлестігі сыртқы ортамен байланысы. 4. Пәнді оқығанда студент білу керек: білу керек: - жалпы сыртқы ортамен тірі организімдердің бір бірімен байланысын; - тірі ағзалардың уақытына және бөлшектерге бөлінуін; - ағзалардың санының өзгеріп отыруы олардын энергия көзінің оларға тірі ағзалар арқылы айналмалы түрде келуі; меңгеру: функциональды экологиялық бөлімдерді және жалпы биосфераны біліп алу: табиғатты тиімді қолдану үйрену: экологиялық процесстердің ағымын, антропогенді әсерлердің сыртқы ортаға әсерлерін қорытындылау; есте сақтау: тәжірибелі түрде тірі ағзалардың сыртқы отаға асері 3.5 Пәннің пререквизиттері – Экологиялық ресурстану 3.6 Пәннің постреквизиті 3.6.1 Қоршаған ортаны қорғаудағы нормативті стантарттар. 3.7 Оқу жоспарынан көшірмеі кестеде Кесте 1 - Оқу жоспарынан көшірме |Курс |Семест| | |р | |1-модудь. Қазақстан Республикасындағы экологиялық жағдайы. | | |1.Тақырып. Қазақстан Республикасындағы экологиялық жалпы жағдайы. |2 | |Қазақстан туралы жалпы мәлімет. | | |Қазақ халықтарының ғылыми жетістіктері. | | |Қазақстан Республикасының табиғаты. ОҚО, ШҚО,БҚО, СҚ облыстарының жалпы| | |экологиялық жағдайы. | | |1.Практикалық сабақ | | |Қазақстан Географиясы | | |Су ресурстары. | | |2.Тақырып. Қоршаған табиғи ортаның ғалымдық, аймақтың және локальді |2 | |мәселелері. | | |Фундаментальды экологиялық мәселелер. | | |Негізгі қоршаған ортаны қорғау аспектілері. | | |Қоршаған ортаны қорғау міндеттерімен мақсаттары. | | |2.Практикалық сабақ | | |Экология және қоршаған ортаны қорғау | | |3.Тақырып. Атмосфера экологиясы. |2 | |Атмосфералық ауа жағдайы және оны негізгі ластаушылар. | | |3.Практикалық сабақ | | |Атосфералық ауаның экологиялық жағдайы. | | |4.Тақырып. ҚР гидросфера экологиясы. |2 | |Су бассейндарының ластану көздері. | | |Арал, Каспий теңіздерінің экологиялық жағдайы. | | |ҚР өзен суларының жалпы экологиялық жағдайы. | | |ҚР жерасты суларының мәселесі. | | |4.Практикалық сабақ | | |Каспий, Арал теңізінің экологиялық мәселелері. | | |5.Тақырып. ҚР топырақ экологиясы. |2 | |Топырақ және оның функциясы. | | |ҚР топырағының экологиялық мәселелері. | | |Эрозия және дегредациясының әсерінен жер ресурстарының бұзылуы. | | |Топырақтың техногенді бұзылуы. | | |Мұнайхимиялық заттардың, ауыр металлдардың, органикалық заттардың | | |топыраққа әсері. | | |5.Практикалық сабақ | | |Каспий, Арал теңізінің экологиялық мәселелері. | | |6.Тақырып. Қоршаған ортаға палигон сынақтарының әсері. |2 | |Палигон сынақтарының қоршаған ортаға әсері. | | |Ракета қалдықтарының қоршаған ортаға әсері. | | |6.Практикалық сабақ | | |Топырақтың ластануына химиялық және радияциялық заттардың әсерлері. | | |7.Тақырып. Өндіріс қалдықтары және оларды жою жолдары. |2 | |Қалдықтарға жалпы сипаттама. | | |Қалдықтардың пайда болуы. | | |Өндірістік, токсикалық, радиоактивті,тәжірибелік қалдықтарды жою | | |жолдарын қарастыру. | | |7.Практикалық сабақ | | |Семей ядролық полигонының қоршаған ортаға әсері | | |2-модудь. Қазақстан Республикасының негізгі мәселелері. |2 | |8.Тақырып. Қазақтанда радиоактивті жағдай. | | |Негізгі радиоактивті латаушы көздер. | | |Табиғи радиоактивті ластаушы көздер. | | |Қазақстан территориясындағы радондар. | | |8.Практикалық сабақ | | |Өндірітік және улы қалдықтардың қоршаған ортаға әсері | | |9.Тақырып. ҚР биоалуантүрлілік |2 | |Биоалуантүрлілік. | | |Қазақстанда биоалуантүрлілікті сақтап қалу үшін жүргізілетін шаралар. | | |Табиғи ұлттық саябақтар, қорықтарды. | | |Өсімдіктер және жануарлар әлемі. | | |9.Практикалық сабақ | | |Коллоквиум. | | |Тұрмыстық, радияциялық қалдықтар | | |10. Тақырып. Қазақстан Республикасының экологиялық жағдайы және халық|2 | |денсаулығы. | | |Қоршаған орта жағдайы және ауру көрсеткіштері. | | |Атмосфералық ауаның ластануы және тұрғындар денсаулығы. | | |Су мәселесі және тұрғындар денсаулығы. | | |Азық-түлік сапасы және тұрғындар денсаулығы. | | |10.Практикалық сабақ | | |Радон және ластану көздері. | | |11.Тақырып. Қазақстанның экологиялық құқықтары. |3 | |Экологиялық құқық туралы түсінік. | | |Экологиялық заң бұзушылар және жауаптылар. | | |11.Практикалық сабақ | | |Азир және Капустин ЯР полигондарының радиоэкологиялық әсерлері. | | |12.Тақырып. Экологиялық оқыту және тәрбиелеу. |2 | |Қазақстанда экологиялық тәрбиелеу. | | |Қазақстанда экологиялық оқыту. | | |12.Практикалық сабақ | | |Өсімдіктер және жануарлар дүниесінің биосферадағы ролі, және Адам | | |организміне әсері. | | |13. Тақырып. Қоршаған ортаны қорғау аймағындағы мемелекеттік политика|3 | |және приоритет. | | |Қоршаған ортаны қорғау аймағындағы мемелекеттік политика және | | |приоритет. | | |13.Практикалық сабақ | | |Экологиялық факторлардың адам организміне тигізетін зиянды әсері | | |14. Тақырып. Қоршаған ортаны қорғау аймағындағы мемелекеттік басқарма.|2 | |Қоршаған ортаны қорғауда орталық атқарушы органдаы және олардың | | |функциялары. | | |14.Практикалық сабақ | | |Қоршаған ортаны қорғау. | | |Барлығы |30 | СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНА АРНАЛҒАН ТАҚЫРЫПТАРДЫҢ ТІЗІМІ 5.1 Қазақстан туралы жалпы мәлімет. 5.2 Қазақстан Республикасының табиғаты. ОҚО, ШҚО,БҚО, СҚ облыстарының жалпы экологиялық жағдайы. 5.3 Қоршаған табиғи ортаның ғалымдық, аймақтың және локальді мәселелері. 5.4 Қоршаған ортаны қорғау міндеттерімен мақсаттары. 5.5 Атмосфера экологиясы. 5.6 Атмосфералық ауа жағдайы және оны негізгі ластаушылар. 5.7 ҚР гидросфера экологиясы. 5.8 Су бассейндарының ластану көздері. 5.9 Арал, Каспий теңіздерінің экологиялық жағдайы. 5.10Топырақ және оның функциясы. 5.11 ҚР топырағының экологиялық мәселелері. 5.12.Эрозия және дегредациясының әсерінен жер ресурстарының бұзылуы. 5.13 Мұнай химиялық заттардың, ауыр металлдардың, органикалық заттардың топыраққа әсері. 6 ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТА Кесте 3 |Тақырып |Көрнекі |Өз бетімен |Бақылау | | |құралдар, |оқып үйренуге|нысаны | | |ОТҚ, |арналған | | | |плакаттар, |сұрақтар | | | |зертханалық| | | | |тақталар | | | |Дәріс |Тәжірибелік | | | | |1 |2 |3 |4 |5 | |1-модудь. Қазақстан |Қазақстан |Мел, доска,|Қазақстан |ауызша | |Республикасындағы экологиялық |Географиясы |слайды. |туралы жалпы |сұрау | |жағдайы. |Су |компьютер |мәлімет. | | |1.Тақырып. Қазақстан |ресурстары. | | | | |Республикасындағы экологиялық | | | | | |жалпы жағдайы. | | | | | |Қазақстан туралы жалпы мәлімет. | | | | | |Қазақ халықтарының ғылыми | | | | | |жетістіктері. | | | | | |Қазақстан Республикасының | | | | | |табиғаты. ОҚО, ШҚО,БҚО, СҚ | | | | | |облыстарының жалпы экологиялық | | | | | |жағдайы. | | | | | |2.Тақырып. Қоршаған табиғи | Экология |Мел, доска,| Қазақстан |ауызша | |ортаның ғалымдық, аймақтың және |және қоршаған|слайды. |Республикасын|сұрау | |локальді мәселелері. |ортаны |компьютер |ың табиғаты. | | |Фундаментальды экологиялық |қорғау. | | | | |мәселелер. | | | | | |Негізгі қоршаған ортаны қорғау | | | | | |аспектілері. | | | | | |Қоршаған ортаны қорғау | | | | | |міндеттерімен мақсаттары. | | | | | |3.Тақырып. Атмосфера |Атосфералық |Мел, доска,|Қоршаған |ауызша | |экологиясы. |ауаның | |табиғи |сұрау | |Атмосфералық ауа жағдайы және |экологиялық | |ортаның | | |оны негізгі ластаушылар. |жағдайы. | |ғалымдық, | | | | | |аймақтың және| | | | | |локальді | | | | | |мәселелері | | |4.Тақырып. ҚР гидросфера |Каспий, Арал |Мел, доска,|Қоршаған |ауызша | |экологиясы. |теңізінің | |ортаны қорғау|сұрау | |Су бассейндарының ластану |экологиялық | |міндеттерімен| | |көздері. |мәселелері. | |мақсаттары. | | |Арал, Каспий теңіздерінің | | | | | |экологиялық жағдайы. | | | | | |ҚР өзен суларының жалпы | | | | | |экологиялық жағдайы. | | | | | |ҚР жерасты суларының мәселесі. | | | | | |5.Тақырып. ҚР топырақ |Топырақтың |Мел, доска,|Атмосфера |ауызша | |экологиясы. |латануы |слайды. |экологиясы. |сұрау | |Топырақ және оның функциясы. |органикалық |компьютер | | | |ҚР топырағының экологиялық |заттардың, | | | | |мәселелері. |ауыр | | | | |Эрозия және дегредациясының |металдардың | | | | |әсерінен жер ресурстарының |әсері | | | | |бұзылуы. | | | | | |Топырақтың техногенді бұзылуы. | | | | | |Мұнайхимиялық заттардың, ауыр | | | | | |металлдардың, органикалық | | | | | |заттардың топыраққа әсері. | | | | | |6.Тақырып. Қоршаған ортаға |Топырақтың |Мел, доска,|Атмосфералық |ауызша | |палигон сынақтарының әсері. |ластануына | |ауа жағдайы |сұрау | |Палигон сынақтарының қоршаған |химиялық және| |және оны | | |ортаға әсері. |радияциялық | |негізгі | | |Ракета қалдықтарының қоршаған |заттардың | |ластаушыла | | |ортаға әсері. |әсерлері. | | | | |7.Тақырып. Өндіріс қалдықтары |Семей ядролық|Мел, доска,|ҚР гидросфера|ауызша | |және оларды жою жолдары. |полигонының |слайды. |экологиясы. |сұрау | |Қалдықтарға жалпы сипаттама. |қоршаған |компьютер | | | |Қалдықтардың пайда болуы. |ортаға әсері | | | | |Өндірістік, токсикалық, | | | | | |радиоактивті,тәжірибелік | | | | | |қалдықтарды жою жолдарын | | | | | |қарастыру. | | | | | |2-модудь. Қазақстан | Өндірітік |Мел, доска,|Су |ауызша | |Республикасының негізгі |және улы |слайды. |бассейндарыны|сұрау | |мәселелері. |қалдықтардың |компьютер |ң ластану | | | |қоршаған |таблицы |көздері. | | |8.Тақырып. Қазақтанда |ортаға әсері | | | | |радиоактивті жағдай. | | | | | |Негізгі радиоактивті латаушы | | | | | |көздер. | | | | | |Табиғи радиоактивті ластаушы | | | | | |көздер. | | | | | |Қазақстан территориясындағы | | | | | |радондар. | | | | | |9.Тақырып. ҚР биоалуантүрлілік |Коллоквиум. |Мел, доска,|Арал, Каспий |ауызша | |Биоалуантүрлілік. |Тұрмыстық, |слайды. |теңіздерінің |сұрау | |Қазақстанда биоалуантүрлілікті |радияциялық |компьютер |экологиялық | | |сақтап қалу үшін жүргізілетін |қалдықтар | |жағдайы. | | |шаралар. | | | | | |Табиғи ұлттық саябақтар, | | | | | |қорықтарды. | | | | | |Өсімдіктер және жануарлар әлемі.| | | | | |10. Тақырып. Қазақстан |Радон және |Мел, доска,|Топырақ және |ауызша | |Республикасының экологиялық |ластану |слайды. |оның |сұрау | |жағдайы және халық денсаулығы. |көздері. |компьютер |функциясы. | | |Қоршаған орта жағдайы және ауру | | | | | |көрсеткіштері. | | | | | |Атмосфералық ауаның ластануы | | | | | |және тұрғындар денсаулығы. | | | | | |Су мәселесі және тұрғындар | | | | | |денсаулығы. | | | | | |Азық-түлік сапасы және тұрғындар| | | | | |денсаулығы. | | | | | |11.Тақырып. Қазақстанның |Азир және |Мел, доска,|ҚР |ауызша | |экологиялық құқықтары. |Капустин ЯР |слайды. |топырағының |сұрау | |Экологиялық құқық туралы |полигондарыны|компьютер |экологиялық | | |түсінік. |ң | |мәселелері. | | |Экологиялық заң бұзушылар және |радиоэкология| | | | |жауаптылар. |лық | | | | | |әсерлері. | | | | |12.Тақырып. Экологиялық оқыту |Өсімдіктер |Мел, доска,|Эрозия және |ауызша | |және тәрбиелеу. |және |слайды. |дегредациясын|сұрау | |Қазақстанда экологиялық |жануарлар |компьютер |ың әсерінен | | |тәрбиелеу. |дүниесінің | |жер | | |Қазақстанда экологиялық оқыту. |биосферадағы | |ресурстарының| | | |ролі, және | |бұзылуы. | | | |Адам | | | | | |организміне | | | | | |әсері. | | | | |13. Тақырып. Қоршаған ортаны |Экологиялық |Мел, доска,|Мұнай |ауызша | |қорғау аймағындағы мемелекеттік|факторлардың |слайды. |химиялық |сұрау | |политика және приоритет. |адам |компьютер |заттардың, | | |Қоршаған ортаны қорғау |организміне | |ауыр | | |аймағындағы мемелекеттік |тигізетін | |металлдарды | | |политика және приоритет. |зиянды әсері | |органикалық | | | | | |заттардың | | | | | |топыраққа | | | | | |әсері. | | |14. Тақырып. Қоршаған ортаны |Қоршаған |Мел, доска,|Қоршаған |ауызша | |қорғау аймағындағы мемелекеттік|ортаны |слайды. |ортаға |сұрау | |басқарма. |қорғау. |компьютер |палигон | | |Қоршаған ортаны қорғауда орталық| | |сынақтарының | | |атқарушы органдаы және олардың | | |әсері. | | |функциялары. | | | | | 7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТПЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУДІҢ КАРТАСЫ Кесте 4 |Оқулықтардың, оқу-әдістемелік |Даналардың |Студенттердің |Қамтамасыз | |құралдардың атауы |саны |саны |етілуі | | | | |пайызы | |1 |2 |3 |4 | |2.Панин М.С. Экология Казахстана.|30 |50 |100 | |Семипалатинск. 2005ж. | | | | |2.А.М. Никаноров, Т.А.Хоружая . |10 |50 |20 | |«Экология» .М.,2000 | | | | |3. Т.К. Сагимбаев . Экология и |10 |50 |20 | |экономика. Алматы. 1997 | | | | |4. Чернова Н.М.,А.М. Былова, |20 |50 |40 | |Экология М.: «Просвещение» 1988. | | | | |5. Хоружая Т.А. Методы оценки |10 |50 |20 | |экологической опасности. Москва. | | | | |1998. | | | | |6. Ветошкин А.Г. Защита литосферы|10 |50 |20 | |от отходов.учебное пособие.- | | | | |Пенза; изд-во Пенза. Гос. Унив, | | | | |2005. | | | | |7. А.А. Горелов. Экология. М., |10 |50 |20 | |2000. | | | | |8. Чернова Н.М.,А.М. Былова, |20 |50 |40 | |Экология М.: «Просвещение» 1988. | | | | |9.Оспанов Г.C. Бозшатаев Т.Г. |10 |50 |20 | |«Экология», Алматы , 2002. | | | | |10. Оспанов Г.C. Бозшатаев Т.Г. |10 |50 |20 | |«Экологиядан оқу әдітемелік | | | | |құрал» А.2000. | | | | |11. Сағымбаев Г.К. «Экология |10 |50 |20 | |негіздері» Алматы. 1995. | | | | |12.Бейсенова Ә., ШілдебаевЖ. |20 |50 |40 | |«Экология эәне табиғатты тиімді | | | | |пайдалану» А. 2000 | | | | |13. Ақбасов А.Ж., Сагимбаев Г.Ә. |20 |50 |40 | |«Экология» Алматы 2003. | | | | |14. Григорьева И.Я Лекционный |электронды |50 |100 | |курс «Экология»- Семей, 2007, 157|жүйе | | | |с. | | | | |15. Григорьева И.Я. Пособие для |электронды |50 |100 | |самостоятельного изучения кура |жүйе | | | |«Экология», -Семей, 2008,161с. | | | | 8 Негізгі әдебиеттер 8. 1.Қазақстан Республикасының экологиялық кодекстері. Алматы: Бико, 2007. 8.2. Панин М.С. Экология Казахстана. Семипалатинск. 2005ж. 8.3.Родионов А.И Техника защиты окружающей среды. –М., Хими, 1989. 8.4. Ветошкин А.Г. Защита литосферы от отходов.учебное пособие.- Пенза; изд- во Пенза. Гос. Унив, 2005. 8.5. СНиП 2.0128-85 Полигоны по обезвреживающию и захоронению токсичных промышленных отходов. Основные положения по проенктированию. –М.:ЦИТП Госстроя СССР, 1985.-16 с. 8.6. Абишов М . Радиационная безопасность и подходы к решению проблемы радиоктивных отходов в МАД «Невада семипалатинск» //Выш. школа Казахстана.2001. 8.7. Ақбасов А.Ж., Сагимбаев Г.Ә. «Экология» Алматы 2003. 8.8. Оспанов Г.C. Бозшатаев Т.Г. «Экологиядан оқу әдітемелік құрал» А.2000 8.9. Бейсенова Ә., ШілдебаевЖ. «Экология эәне табиғатты тиімді пайдалану» А. 2000 7.10. Оспанов Г.C. Бозшатаев Т.Г. «Экология», Алматы , 2002. 8.1 Қосымша әдебиеттер 8.1.1 Алексеев В.И., Винокуров Е.А., Пугачев Е.Н. Проектирование сооружений переработки и утилизации осадков сточных вод с использованием элементов компьютерных информационных технологии. Учеб. Пособ. М.:ИЗД-во АСВ, 2003. 176 с. 8.2.2. А.М. Никаноров, Т.А.Хоружая . «Экология» .М.,2000. 8.2.3. Т.К. Сагимбаев . Экология и экономика. Алматы. 1997 8.2.4. А.А. Горелов. Экология. М., 2000. 8.2.5. Чернова Н.М.,А.М. Былова, Экология М.: «Просвещение» 1988. 8.2.6. Глухов В.В., Лисочкина Т.В., Некрасова Т.П., Экономические основы экологии Санкт-Петербург « Специальная литература» 1997. 8.2.7.Федорова А.И., Никольская А.Н. Практикум по экологии и охране окружающей среды. Москва. 2003. 8.2.8. Хоружая Т.А. Методы оценки экологической опасности. Москва. 1998. 8.2.9. Фурсов В.И. Экологические проблемы окружающей среды. Алма-Ата , 1991. 8.2.10.Новиков Ю.В. Экология, окружающая среда и человек. Учебное пособие. Москва.1998. 8.2.11. Мозуров А.К Радиоактивные отходы и проблемы консервации урановых рудников Северного Казахстана: Материалы 2 междунар.конф. «Радиоактивные элементы в среде обитания человека» -Томск, из-то «Тондем- Арт» 2004.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz