Файл қосу

Тәжірибе алқаптарының әдістемесі





|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                          |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                    |
|3 деңгейлі МСЖ құжаты    |ОӘКҚ                     |ОӘКҚ                     |
|                         |                         |042-18.-21.1.1./02.2013  |
|ОӘКҚ «Тәжірибе           |№__ басылым              |                         |
|алқаптарының әдістемесі» |«___»  ______   20__ж    |                         |
|пәнінен магистранттарға  |                         |                         |
|арналған жұмыс           |                         |                         |
|бағдарламасы             |                         |                         |







                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ




                  6М0801000 Агрономия мамандығына арналған


                     «Тәжірибе  алқаптарының әдістемесі»



                      ПӘННІҢ МАГИСТРАНТТАРҒА  АРНАЛҒАН

                             ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ


















                                    СЕМЕЙ


                                    2013






                                  Алғы сөз


1 ҚҰРАСТЫРҒАН
      Семей қаласындағы Шәкәрім атындағы университеті  «Агротехнология  және
орман ресурстары» кафедрасының  профессоры,  а\ш.ғ.докторы  Бекмухамедов  Э.
Л.
  «    » ____20___ жыл



2 ТАЛҚЫЛАНДЫ:

2.1   Семей   қаласының   Шәкәрім   атындағы   мемлекеттік   университетінің
«Агротехнология және орман ресурстары» кафедрасының мәжілісінде.
  Хаттама «  » ____20___ жыл, №
      Кафедра меңгерушісі ________Сейлгазина С.М.


2.2. Аграрлық факультетінің оқу-әдістемелік бюро мәжілісінде

  Хаттама «   » ____20____ жыл, №

Төраға ………………………Тлеубаева А.В.

3 БЕКІТЕМІН:


Университеттің оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде қаралды және баспаға
ұсынылды

  Хаттама «   » ____20____ жыл, №

ОӘК төрағасы…………….. Г.К. Искакова


4 БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН




















                                   МАЗМҰНЫ



     1. Жалпы жағдайлар
     2. Пәннің мазмұны мен сабақ бойынша сағаттарды бөлу
     3. Пәнді оқытудың әдістемесін ұсыну
     4. Курс форматы
     5. Курс саясаты
     6. Баға қою саясаты
     7. Әдебиеттер





































1. ЖАЛПЫ ЖАҒДАЙЛАР
   1. Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер

      1. Оқытушының аты –жөні:                  Бекмухамедов Э. Л.
      2. Кафедра:
Агротехнология
      3. Хабарласу телефоны:                        53-19-70
      4. Жұмыс өткізілетін орны:                   № 7 ғимарат,

      5. Пәннің аты:                                       «Тәжірибе
алқаптарының әдістемесі»



      6. Кредит саны:                                          2



      1.2 Пәннің қысқаша мазмұны.


      «Арономия»    мамандығының    магистранттарға    арналған    «Тәжірибе
алқаптарының әдістемесі»  пәні  егіншіліктің  табиғи  заңдылықтарымен  жалпы
теориясы,  құнарлылық  оның  маңызы  және  жоғарлату  жолдарына   зерттеулер
жүргізеді  және  мәдени  өсімдіктерді  өсіруге  қажетті  топырақтың  онтайлы
параметрі жоғары құнарлылығын жасау  және  жерді  экономикалық,  экологиялық
және технологиялық тұрғыдан тиімді пайдалану.


      1.3 Курстың мақсаты.


      Курстың   мақсаты   магистранттарды   қарқынды   егіншілікте   топырақ
құнарлығын ұдайы арттыру және өсімдік тіршілік жағдайын  егіншілікте  реттеу
жолдарын түсіндіру..


      1.4 Пәнді оқыудың негізгі міндеттері.


      Топырақтың   құнарлығын   ұлғайтудың,    оны    эрозиядан    қорғаудың
агротехникалық  шаралар  жүйесін  құрастыру  мен  жүзеге   асыру   жөніндегі
теориялық негіздері  және  дағдылану  әдістер  мен  студенттерді  таныстыру;
өсімдік  тіршілігі  жағдайларын  оңтайландыру;   арамшөптердің   биологиялық
ерекшеліктерін  және  түр  құрамын  анықтау,   олармен   күресудің   кешенді
шараларды  белгілеу;  әр   түрлі   шаруашылықтар   үшін   ауыспалы   егістер
нобайларын, оларды игеру  жоспарын  құрастыру  және  жүзеге  асыру;  топырақ
қорғау және қорды үнемдеу жөніндегі  топырақ  өнделу  жүйелерін  жасау  және
топырақ  өңдеуді  минималдау;  аймақтық   бейімді   ландшафтылық   егіншілік
жүйесінің негізін игеру.


      1.5 Оқу нәтижесі:


      Оқу барысында магистрант міндеті:

      - өз бетімен ауыспалы егіс жүйесін құру;
      - арам шөпке қарсы тиімді жолдарын таңдауды;
      - жер құнарын арттырып отыруды;
      - техниканы тиімді пайдалануды;

      1.6 Курстың пререквизиттері.


      1.6.1 Ғылыми зерттеуді ұжымдастыру мен жоспарлау жүргізу


      1.7 Курстың постреквизиттері.

      1.7.1 Егіншіліктің агроланшафтық жүйесі;
      1.7.2  Ауылшаруашылық өсімдіктерінің тұқымдық материалдың
мінездемесі;
      1.7.3 Бақылау мен интегралданған өсімдік қорғау жүйесі;
      1.7.4 Ауылшаруашылық өсімдіктердің пестицидтерді қолданудың
әдістемесі.

               2 Пәннің мазмұны. Сабақ түріне қарай сағаттарды


                                                                     Кесте 1


        |№  |Тақырыптың атауы|сағаттар                      |Әдебиет               |
|п/п|                |                              |                      |
|   |                |ДС  |ЗС |ТЖС  |МОӨЖ    |МӨЖ   |                      |
|1  |2               |3   |4  |5    |6       |7     |8                     |
|Модуль № 1 негізгі түсініктер. Танаптық тәжірибенің ерекшеліктері         |
|Блок  № 1 тәжірибе алқаптарының әдістемесінің түрлері                     |
|1  |Кіріспе дәріс   |1   |1  |1    |        |      |1. Веденяпин  Г.В.    |
|   |                |    |   |     |        |      |Общая методика        |
|   |                |    |   |     |        |      |экспериментального    |
|   |                |    |   |     |        |      |исследования и        |
|   |                |    |   |     |        |      |обработки опытных     |
|   |                |    |   |     |        |      |данных. М., «Колос»,  |
|   |                |    |   |     |        |      |1973, 195с.           |
|2  |Тәжірибе        |1   |1  |2    |4       |2     |2. Дмитриев Е. А.     |
|   |алқаптарына     |    |   |     |        |      |Математическая        |
|   |қойлатын        |    |   |     |        |      |статистика в          |
|   |талаптар        |    |   |     |        |      |почвоведении. Изд.МГУ,|
|   |                |    |   |     |        |      |1972,291с.            |
|   |                |    |   |     |        |      |.                     |
|3  |Тәжірибе        |1   |1  |2    |2       |4     |3. Методика           |
|   |алқаптарының    |    |   |     |        |      |государственного      |
|   |жүргізілу       |    |   |     |        |      |сортоиспытания        |
|   |ерекшеліктері   |    |   |     |        |      |сельскохозяйственных  |
|   |                |    |   |     |        |      |культур. Вып.1-3, М., |
|   |                |    |   |     |        |      |1971, 719с.           |
|Модуль № 2 нұсқаны тәжірибелік алқапта орналастыру                        |
|Блок  № 2 Систематикалық тиімділігі және нұсқаның рендомизировалық        |
|орналастыру                                                               |
|4  |Әдістемелік     |1   |1  |2    |4       |2     |2. Дмитриев Е. А.     |
|   |жіктеуді        |    |   |     |        |      |Математическая        |
|   |нұсқамен        |    |   |     |        |      |статистика в          |
|   |орналастыру     |    |   |     |        |      |почвоведении. Изд.МГУ,|
|   |                |    |   |     |        |      |1972,291с.            |
|5  |сорттық         |1   |1  |2    |4       |4     |3. Методика           |
|   |технологияның   |    |   |     |        |      |государственного      |
|   |элементтерін    |    |   |     |        |      |сортоиспытания        |
|   |зерттеу         |    |   |     |        |      |сельскохозяйственных  |
|   |                |    |   |     |        |      |культур. Вып.1-3, М., |
|   |                |    |   |     |        |      |1971, 719с.           |
|6  |Әдістемелік     |1   |1  |2    |3       |2     |4. Доспехов Б.А.      |
|   |нұсқаларды      |    |   |     |        |      |Методика полевого     |
|   |орналастыру     |    |   |     |        |      |опыта, «Колос», 1979. |
|Модуль № 3 танаптық экпериментті жоспарлау                                |
|Блок  № 3 экспериментті жоспарлау                                         |
|7  |Бақылау мен     |1   |1  |2    |2       |4     |2. Дмитриев Е. А.     |
|   |есепті жоспарлау|    |   |     |        |      |Математическая        |
|   |                |    |   |     |        |      |статистика в          |
|   |                |    |   |     |        |      |почвоведении. Изд.МГУ,|
|   |                |    |   |     |        |      |1972,291с.            |
|Блок  № 4 танаптық тәжірибе жүргізудің техникасы                          |
|8  |Тәжірибелі      |1   |1  |2    |4       |3     |3. Методика           |
|   |танаптарды бөлу |    |   |     |        |      |государственного      |
|   |                |    |   |     |        |      |сортоиспытания        |
|   |                |    |   |     |        |      |сельскохозяйственных  |
|   |                |    |   |     |        |      |культур. Вып.1-3, М., |
|   |                |    |   |     |        |      |1971, 719с.           |
|9  |Тәжірибелік     |1   |1  |2    |2       |4     |4. Доспехов Б.А.      |
|   |алқаптарда      |    |   |     |        |      |Методика полевого     |
|   |танаптық        |    |   |     |        |      |опыта, «Колос», 1979. |
|   |жұмыстар        |    |   |     |        |      |                      |
|10 |Берілген        |1   |1  |2    |4       |2     |1. Веденяпин  Г.В.    |
|   |заттардың       |    |   |     |        |      |Общая методика        |
|   |біріншілік      |    |   |     |        |      |экспериментального    |
|   |өңдеуі          |    |   |     |        |      |исследования и        |
|   |                |    |   |     |        |      |обработки опытных     |
|   |                |    |   |     |        |      |данных. М., «Колос»,  |
|   |                |    |   |     |        |      |1973, 195с.           |
|Модуль № 4 топырақты эрозиядан қорғаудағы танаптық тәжірибенің әдістемесі |
|Блок  № 5 топырақты су эрозиясынан қорғаудағы тәжірибе                    |
|11 |Топырақты жел   |1   |1  |2    |2       |4     |2. Дмитриев Е. А.     |
|   |эрозиясынан     |    |   |     |        |      |Математическая        |
|   |қорғаудағы      |    |   |     |        |      |статистика в          |
|   |тәжірибе        |    |   |     |        |      |почвоведении. Изд.МГУ,|
|   |                |    |   |     |        |      |1972,291с.            |
|   |                |    |   |     |        |      |.                     |
|12 |Алқаптағы       |1   |1  |2    |4       |2     |3. Методика           |
|   |танаптық        |    |   |     |        |      |государственного      |
|   |тәжірибе.       |    |   |     |        |      |сортоиспытания        |
|   |                |    |   |     |        |      |сельскохозяйственных  |
|   |                |    |   |     |        |      |культур. Вып.1-3, М., |
|   |                |    |   |     |        |      |1971, 719с.           |
|Модуль № 5 зерттеу нәтижесін негізгі статистикалық  өңдеу                 |
|Блок  № 6 Эмпириялық және теорялық бөлу                                   |
|13 |Географиялық    |1   |1  |     |4       |      |Доспехов Б.А.         |
|   |кескіндерді және|    |   |     |        |      |Методика полевого     |
|   |Жиіліктерді бөлу|    |   |     |        |      |опыта: (С основами    |
|   |                |    |   |     |        |      |статистической        |
|   |                |    |   |     |        |      |обработки результатов |
|   |                |    |   |     |        |      |исследований) – Изд.  |
|   |                |    |   |     |        |      |4-е, перераб. И доп. –|
|   |                |    |   |     |        |      |М.: Колос, 1979. – 416|
|   |                |    |   |     |        |      |с.                    |
|14 |Статистикалық   |1   |1  |     |4       |      |Доспехов Б.А.         |
|   |мінезденің      |    |   |     |        |      |Методика полевого     |
|   |сандық және     |    |   |     |        |      |опыта: (С основами    |
|   |сапалық         |    |   |     |        |      |статистической        |
|   |өзгергіштік     |    |   |     |        |      |обработки результатов |
|   |нәтижесін       |    |   |     |        |      |исследований) – Изд.  |
|   |зерттеу         |    |   |     |        |      |4-е, перераб. И доп. –|
|   |                |    |   |     |        |      |М.: Колос, 1979. – 416|
|   |                |    |   |     |        |      |с.                    |
|15 |Теориялық       |1   |1  |     |2       |      |Доспехов Б.А.         |
|   |бөлімдер        |    |   |     |        |      |Методика полевого     |
|   |                |    |   |     |        |      |опыта: (С основами    |
|   |                |    |   |     |        |      |статистической        |
|   |                |    |   |     |        |      |обработки результатов |
|   |                |    |   |     |        |      |исследований) – Изд.  |
|   |                |    |   |     |        |      |4-е, перераб. И доп. –|
|   |                |    |   |     |        |      |М.: Колос, 1979. – 416|
|   |                |    |   |     |        |      |с.                    |
|   |Қорытындысы:    |15  |15 |15   |45      |15    |                      |

                     3  ОҚУ ПӘНІНЕ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛЫҚ

      Курсты оқу барысында жұмысқа арналған тақырыптарға назар аударған жөн.
Осы мақсатта әдістемелік  кешен  қолданылып,  ол  магистранттардың  кітаппен
жұмысын жеңілдетеді. Әр бір дәрістегі конспект  өздік  жұмыстық  сұрақтармен
аяқталады.
      Дұрыс кітап атңдап алу үлкен рөл атқарады. Бір уақытта бірнеше кітапты
қолданудың  қажеті  жоқ.  Төменде  ұсынылған  кітаптардың  бірін  –  негізгі
әдебиет ретінде таңдап алу  керек.  Қосымша  әдебиеттерді  қажетті  материал
болмаған де немес мәлімет аз болған жағдайда қолдану керек..
      Курс бойынша тақырыптарды  мақсатты  оқып.  Әдебиеттермен  жұмыс  жеке
шешімдер мен мысалдар мен тапсырмаларды орындалуы қажет. Осыдан соң  өзіндік
бақылау сұрақтарына жауап беру қажет.
      Гер теориялық білім дұрыс қабылданып,  тәжірибелік  тапсырмалар  толық
орындалса, оқу материалын толық игілді деуге болады.

                              4 КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ


       ОМӨЖ  сабақтары жеке немесе топтық кеңес  түрінде  жүргізіліп,  дәріс
пен тәжірибелік сабақтарда пайда  болған  сұрақтарды  қарастырылып,  сонымен
қатар, жеке үй тапсырмалар орындалады.
       Оқу процесінің үштен бір бөлігі пәнді оқытуға арналған, магистранттар
жеке жұмыс істеп, әрбір аудиториялық жұмысқа міндеттті түрде дайын болу,  үй
тапсырмасын орындау, пән бойынша кейбір теориялық сұрақтарды  оқып,  шешімін
табу.
       Жек тапсырмаларды кестелі – жоспар түрінде ОМӨЖ бен МӨЖ көрсету.
       Пәнді оқу барысында мен сіздерге қойылатын талаптарды   түсіністікпен
орындайды деп сенемін.
        Сабаққа міндетті қатынау. Сабаққа  кешікпеу  жәнее  сабақ  барысында
сөйлемеуді талап етемін. Әрбір дәріске қатысу 1 балл мен  қатыспау  минус  1
баллмен бағаланады.
       Әрбір  уақытылы  оырндалмаған  тапсырма  үшін  2  баллдан   кемітіліп
отырылады,  кешіктіріліп   орындалған   тапсырма   үшін   максимальды   баға
қойылмайды.
       Сабақтан себепті қалу  сіздерді  толық  курсты  игеруден  боастпайды.
Деканттың рұқсат қағазы арқылы ғана мен сіздерді сабаққа жіберемін  себепсіз
сабақ босату болса. Сабақты босатқан  үшін  қосымша  тапсырма  беріліп,  оны
жеклей орындау керек. Сіздер аудиториялық сабақтарға  белсене  қатысып,   үй
тапсырмасын  уақытылы  және  тиянақты  орындауларыныз  керек.  Ол  сіздердің
жоғары баға алуларынызға мүмкіндік береді.
       Аудиториялық сабақ кезінде ұялы телефондарыңыз өшірулі болу керек.
       Сіз өз группаластарына және оқытушыға мейірімді,  шыдамды  және  ашық
болуларыңыз керек.
       Қорытынды бақылау ауызша формада жүргізіледі.  Яғни  бір  билетте  үш
сұрақтан, осы сұраққа жауапты ақ парақтарға жазу  керек.Емтиханға  дайындалу
үшін ПОӘК  сұрақтар көрсетілген.


                               4  КУРС САЯСАТЫ
      Пәнді оқу барысында мен сіздерге қойылатын  талаптарды   түсіністікпен
орындайды деп сенемін.
       Сабаққа міндетті қатынау.  Сабаққа  кешікпеу  жәнее  сабақ  барысында
сөйлемеуді талап етемін. Әрбір дәріске қатысу 1 балл мен  қатыспау  минус  1
баллмен бағаланады.
      Әрбір  уақытылы  оырндалмаған  тапсырма  үшін  2   баллдан   кемітіліп
отырылады,  кешіктіріліп   орындалған   тапсырма   үшін   максимальды   баға
қойылмайды.
      Сабақтан себепті  қалу  сіздерді  толық  курсты  игеруден  боастпайды.
Деканттың рұқсат қағазы арқылы ғана мен сіздерді сабаққа жіберемін  себепсіз
сабақ босату болса. Сабақты босатқан  үшін  қосымша  тапсырма  беріліп,  оны
жеклей орындау керек. Сіздер аудиториялық сабақтарға  белсене  қатысып,   үй
тапсырмасын  уақытылы  және  тиянақты  орындауларыныз  керек.  Ол  сіздердің
жоғары баға алуларынызға мүмкіндік береді.
      Аудиториялық сабақ кезінде ұялы телефондарыңыз өшірулі болу керек.
      Сіз өз группаластарына және оқытушыға  мейірімді,  шыдамды  және  ашық
болуларыңыз керек.
      Қорытынды бақылау ауызша формада  жүргізіледі.  Яғни  бір  билетте  үш
сұрақтан, осы сұраққа жауапты ақ парақтарға жазу  керек.Емтиханға  дайындалу
үшін ПОӘК  сұрақтар көрсетілген.


                             6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ


      Пән бойынша оқу үлгеріміне бақылау формасы:
      - ағымды бақылау (оқу процесінің күнтізбесі арқылы жүргізіледі)
      - аралық бақылау (7 мен 15 апталар)
      - қорытынды бақылау (академиялық  кезеңнін  соңында  бір  рет  –  тест
түрінде жүргізіледі).
      Ағымды бақылау магистранттардың дәріс пен тәжірибелік сабақтарда  және
үй  тапсырмасы  мен  реферат  және  т.б.  жазып,   тапсыруымен   бағаланады.
Аралық  бақылау  –  бұл  тест   пен   аудиторлық   бақылаудың   орындалуымен
бағаланады.
      Пән бойынша бағалау 100% шкаласымен алынады.  Балл  жинау  принциптері
бар, олар бірінші  қорытынды  мен  екінші  қорытынды.  Бұл  жағдайда  екінші
аралық баға қорытынды болып есептелінеді.
      Баллдарды бақылау түрімен апта бойынша бөлу кестеде көрсетілген


           «Тәжірибе ісінің әдістемесі» пәні бойынша баллдары бөлу


                                                                     Кесте 2
|Апта   |Бақылау түрі                                 |Барлық |Ескерту      |
|       |                                             |балл   |             |
|1      |2                                            |3      |4            |
|       |1 аптадан 7 аптаға дейінгі сабаққа қатысу    |30     |             |
|1      |ТЗС                                          |-      |             |
|2      |ТЗС                                          |10     |             |
|2      |МӨЖ                                          |10     |             |
|3      |ТЗС                                          |10     |             |
|3      |МОӨЖ                                         |20     |             |
|4      |ТЗС                                          |20     |             |
|4      |МӨЖ                                          |25     |             |
|5      |ТЗС                                          |10     |             |
|5      |МОӨЖ                                         |25     |             |
|6      |ТЗС                                          |10     |             |
|       |МӨЖ                                          |25     |             |
|7      |ТЗС                                          |15     |             |
|7      |Аралық бақылау 1                             |90     |             |
|1 – 7 аптаның оқытудың нәтижесі бойынша қорытынды    |270    |             |
|балл                                                 |       |             |
|       |8 аптадан 15 аптаға дейінгі сабаққа қатысу   |30     |             |
|8      |ТЗС                                          |-      |             |
|9      |ТЗС                                          |10     |             |
|10     |ТЗС                                          |10     |             |
|10     |МӨЖ                                          |20     |             |
|11     |ТЗС                                          |10     |             |
|11     |МОӨЖ                                         |20     |             |
|12     |ТЗС                                          |20     |             |
|    12 |МӨЖ                                          |20     |             |
|13     |ТЗЖ                                          |10     |             |
|13     |МОӨЖ                                         |25     |             |
|14     |ТЗС                                          |10     |             |
|14     |МӨЖ                                          |20     |             |
|15     |ТЗС                                          |5      |             |
|15     |Аралық бақылау 2                             |90     |             |
|8 - 15 аптаның оқытудың нәтижесі бойынша қорытынды   |270    |             |
|балл                                                 |       |             |
|Емтиханның қорытынды баллы                           |60     |             |
|Академиялық кезеңінің қорытынды баллы                |600    |             |


      Ескерту: бірінші бағанада магистранттардың білімін бақылайтын  апталар
көрсетілген;
      Екінші  бағанада  апта  бойынша  нақты  орындауға  тиісті  тапсырмалар
көрсетілген;
      Үшінші бағанала орындаған тапсырмасы үшін қойылатын  максимальды  балл
көрсетілген;
      Төртінші бағанада қандай сабақта бақылау өтетіні көрсетілген.
      Кесте 2 мәліметтер электронды базаға (электронды журнал) енгізіледі.

      7 ӘДЕБИЕТ
      7.1 Негізгі әдебиет
      7.1.1 Доспехов «Тәжірибе ісінің әдістемесі»
      7.1.2 Апушев А.Қ. Егістік дақылдар селекциясы және тұқым  шаруашылығы.
Алматы, 2012.
      7.2 Қосымша әдебиет
      7.2.1 Пирузян Э.С. Основы генетической инженерии растений. М.,  Наука,
2010.
      7.2.2 Катаева Н.В., Бутенко Р.Г. Клональное микроразмножение растений.
М.,Наука, 2007.
      7.2.3 Шевелуха В.С.  и  др.  Сельскохозяйственная  биотехнология.  М.,
Высшая школа, 2008.
      7.2.4 Калинин Ф.Л.,  Сарнацкая  В.В.,  Полищук  В.Е.  Методы  культуры
тканей в физиологии и биохимии растений. Киев, Наукова думка, 2011.
      7.2.5 Валиханова Г.Ж.и др.  Методическое  руководство  к  практическим
занятиям по культуре клеток растений. Алматы, КазГУ, 2003.
      7.2.6 Глеба Ю.Ю., Сытник  К.М.  Клеточная  инженерия  растений.  Киев.
2005.









Пәндер