Файл қосу
Топырақ географиясы
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемелкеттік университеті | |3 деңгейлі СМК құжаты |ПОӘК | | | | | | | | |ПОӘК 042 – 18-34.1.98 /| | | |02-2013 | |ПОӘК | | | |Студенттерге арналған |№ 1 басылым | | |пәннің бағдарламасы |18.09.2013 ж. | | |«Топырақ географиясы» | | | ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ «Топырақ географиясы» 5В011600 – «География» мамандығы үшін СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 Кіріспе 1. ӘЗІРЛЕНГЕН Құрастырушы: «02 »_09_2013ж. С.С. Тулеугалиева «Химия және география» кафедрасының доценті, б.ғ.к. 2. ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 «Химия және география» кафедрасы отырысында «__02___»___09______2013 ж., № 1 хаттама Кафедра меңгерушісі, п.ғ.к. Д.Р. Онтагарова 2.2 Жаратылыс ғылымдар факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында « 03 » 09 2013ж. ,№ 1 хаттама Төрайымы, б.ғ.к., доцент _____________З.В. Абдишева 3. БЕКІТІЛДІ Университететің Оқу-әдістемелік Кеңесінің отырысында басып шығаруға мақұлданған және ұсынылған « 18 » 09 2013ж., № 1 хаттама ОӘК төрағасы, проректор Г.К. Искакова 4. АЛҒАШ РЕТ ЕНГІЗІЛІП ОТЫР Мазмұны |1. |Жалпы ережелер | |2. |Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу | |3. |Пәнді оқып білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар | |4. |Курс форматы | |5. |Курс саясаты | |6. |Баға қоюдың саясаты | |7. |Әдебиет тізімі | ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1. Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер: Тулеугалиева Сауле Сериковна, «химия және география» кафедрасының доценті, б.ғ.к. Химия және география кафедрасы Байланыс ақпараты – оқу ғимараты № 3, кабинет №402 Сабақ өткізу орны – дәрісхана № 401 Берілген пән бойынша кредиттер саны - 3 1.2 Пәннің қысқаша мазмұны: Топырақ географиясы. Топырақ гоеграфиясы пәні, міндеттері және әдістері. Топырақ географиясы ғылымының даму тарихы. Қазақстанның топырақ географиясы ғылымының даму тарихы. Топырақ туралы түсінік, топырақ түзілуі, топырақ түзіші факторлар. Адам өмірінде, экожүйеде, биосферада топырақтың орны мен маңызы. Топырақтың экологиялық функциялары. Топырақтың құрамы, қасиеттері. Топырақтардың жіктемесі, таралу заңдылықтары. Қазақстан, ТМД, әлемнің табиғи зоналары. Топырақ деградациясының факторлары, топырақ жамылғысының экологиялық жағдайы. Топырақтардың құнарлығын арттырудың, тиімді пайдаланудың, қорғаудың жолддары. 3. Пәнді оқып-білудің мақсаты: Студенттер топырақ туралы білімді меңгеру керек: олардың қалыптасуын, жіктемесін, географиясын, экологиясын және даладағы, зертханадағы топырақ қасиеттерін аңықтау үшін суреттеу, үлгілерін алу дағдыларын қалыптастыру қажет. 1.4 Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті: Жердің тірі қабаты - топырақ, табиғи дене, қасиеттері, түзілуі, эволюциялық дамуы туралы күрделі білімнің негізін қалыптастыру, топырақтың түзілу процесстерін, оның Жер бетінде пайда болуын, топырақтың түзілуіне экологиялық факторлардың әсерлері, биосфераның тұрақтылығын сақтауда және адамның шаруашылық іс әрекеттерінде және табиғаттағы топырақтың маңызын түсіндіру. 1.5 Оқып-білудің нәтижелелері: Курс оқудың нәтижесінде студент білуі тиіс: - топырақтың биосферадағы және адам өміріндегі маңызы; - топырақтың құрылымы мен қасиеттері, олардың биологиялық алуантүрлілікті сақтаудағы маңызы; - жер қабатындағы топырақтың зоналық таралуының заңдылықтары және табиғи аймақтармен байланысын; - топырақтану ғылымының даму тарихын; - топырақ түзілу процесін, топырақтың қасиеттері және оларға экологиялық факторлардың әсерін; - топырақтың құнарлылығы; категориялары, элементтері, сонымен қатар топырақтың жерді игеру кезіндегі өзгерістерін. Курс оқудың нәтижесінде студент істей білуі тиіс: - алғаш білімдерді шаруашылықта және топырақ географиялық, экологиялық зерттеу әдістерінде пайдалана білу. Курс оқудың нәтижесінде студент тәжірибе жинақтауы тиіс: - теориялық және практикалық дағдыларды, топырақтың профилін, топырақтың түрін және картаға салу, экологиялық әдістер мен топырақ диагностикасын анықтау және зерттеу; лабораториялық - талдау жұмыстарын жүргізу. 1.6 Курстың пререквизиттері: Экология және тұрақты даму, геология, тіршілік кауіпсіздіктін негіздері, жалпы жер тану, картография және топография негіздерімен, географиялық ортаның химиясы. 1.7 Курстың постреквизиттері: География оқытудың әдістемесі, геоморфология, ландшафттану және физико- географиялық аудандастыру, материктер мен мұхиттар физикалық географиясы, Қазақстанның физикалық географиясы. 2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу 1 кесте |№ |Тақырып атауы |Сағаттар |Әдебиет | |т/б | | | | | | |Дәріс |ЗС | |1 |2 |3 |4 | |1-7 |Аудиториялық сабақтарына қатысу және|30 |Оқытушы электрондық | | |даярлық | |журналда оқушының | | | | |тек сабаққа қатыспау| | | | |фактісін көрсетеді | |Зертханалық жұмыстарды орындау (есеп, қорғау) | |1-2 |Механикалық құрамы бойынша |15 |зертханалық сабақта | | |топырақтың диагностикасы (құрғақ, | | | | |ылғал әдісі). | | | |3 |Топырақтың дала ылғалдылығын |15 |зертханалық сабақта | | |анықтау. | | | |4 |Топырақтың көлемді салмағын анықтау.|15 |зертханалық сабақта | |5 |Топырақта және шыны түтікте судың |15 |зертханалық сабақта | | |капиллярлы көтерілуінің биіктігін | | | | |анықтау. | | | |6 |Өсімдіктердің өнімі және топырақтың |15 |зертханалық сабақта | | |түсі бойынша, топырақтың құнарлығын | | | | |анықтау. | | | |7 |Топырақтың органикалық заттың |15 |зертханалық сабақта | | |ыдырауы, және оның соңғы өнімдерін | | | | |анықтау. | | | |Оқытушымен студенттің өздік жұмысы | |1-2 |Топырақ зерттеулерінің тарихы. |10 |сабақ кестесіне | | |Қазақстандағы топырақтанудың дамуы. | |сәйкес | |3-4 |Топырақтың су, ауа, жылу режимі. |10 |сабақ кестесіне | | | | |сәйкес | |5-6 |Топырақтың сіңіру қабілеті. |10 |сабақ кестесіне | | |Топырақтың тотығу- тотыксыздану | |сәйкес | | |процестері. | | | |Студенттің өздік жұмысы | |1-3 |Топырақтану бойынша глоссарий. |25 |сабақ кестесіне | | | | |сәйкес | |4-5 |Топырақта және топырақ түзуші тау |25 |сабақ кестесіне | | |жыныстарда химиялық элементтердің | |сәйкес | | |мөлшері. | | | |6-7 |Топырақтың органикалық заты және |25 |сабақ кестесіне | | |топырақ құнарлығының қалыптасуында | |сәйкес | | |оның маңызы. | | | |7 |Межелік бақылау 1- 1-7 апта дәріс |75 |сабақ кестесіне | | |материалдары бойынша | |сәйкес | |1 апта мен 7 апта аралығында оқу нәтижелері |30+270 |сабақ кестесіне | |бойынша балдардың барлығы | |сәйкес | |8-15 |Аудиториялық сабақтарына қатысу және|30 |оқытушы электрондық | | |даярлық | |журналда оқушының | | | | |тек сабаққа қатыспау| | | | |фактісін көрсетеді | |Зертханалық жұмыстарды орындау (есеп, қорғау) | |8 |Топырақтағы микроағзалардың сандық |12 |зертханалық сабақта | | |көрсеткіштерін анықтау. | | | |9 |Топырақтағы микроағзалардың сандық |12 |зертханалық сабақта | | |көрсеткіштерін анықтау. | | | |10 |Карталармен жұмыс. |12 |зертханалық сабақта | | |Арктикалық және тундралық | | | | |зоналарының криогенді топырақтары. | | | | |Тайгалы-орманды, батпақты, су | | | | |қоймалы топырақтары. | | | | |Жалпақ жапырақ ормандардың құба | | | | |топырағы. Орманды дала зонасының сұр| | | | |орманды топырақ. | | | |11 |Карталармен жұмыс. |12 |зертханалық сабақта | | |Орманды - дала, дала зоналарының | | | | |қара топырақтары. Құрғақ дала | | | | |зонасының топырақтары. Құрғақ, шөлді| | | | |дала зонасының қара - қоңыр | | | | |топырағы. | | | |12 |Карталармен жұмыс. |12 |зертханалық сабақта | | |Шөлейттің қоңыр топырағы. Шөл | | | | |зонасының топырақтары. Шөлді | | | | |сұр-қоңыр топырағы, тақырлар, | | | | |сорланған топырақтар, сортаң, | | | | |солодтар. | | | |13 |Карталармен жұмыс. |12 |зертханалық сабақта | | |Субтропиктің құрғақ дала, тау етегі,| | | | |шөлді құба топырағы. Тау топырағы. | | | |14 |Карталармен жұмыс. |12 |зертханалық сабақта | | |Құрғақ субтропиктік даланың | | | | |сұр-күрең топырағы. Ылғалды | | | | |субтропикалық орманның топырақтары. | | | | |Қызыл, сары топырақтар. | | | |15 |Карталармен жұмыс. |12 |зертханалық сабақта | | |ҚР топырақтары. Топырақ жамылғысының| | | | |экологиялық жағдайы. | | | |Оқытушымен студенттің өздік жұмысы | |7-8 |Экожүйелердегі және биосферадағы |10 |сабақ кестесіне | | |топырақтардың экологиялық | |сәйкес | | |функциялары. | | | |9-10 |Топырақтың деградациясы – глобальды |10 |сабақ кестесіне | | |экологиялық мәселе. Шөлейттену. | |сәйкес | |11-12 |Топырақтың дегумификациясы – |10 |сабақ кестесіне | | |маңызды экологиялық мәселе. | |сәйкес | |13-14 |Қазақстанның көлденең және тік |10 |сабақ кестесіне | | |белдеулердің топырақ - экологиялық | |сәйкес | | |сипаттамасы. ҚР топырақ ресурстары, | | | | |оларды пайдалану және қорғау. | | | |Студенттің өздік жұмысы | |8-9 |Топырақтың деградациясы – глобальды|20 |сабақ кестесіне | | |экологиялық мәселе. Топырақтардың | |сәйкес | | |химиялық ластану. | | | |10-11 |Қазақстанның және ТМД топырақтарының|20 |сабақ кестесіне | | |радиоактивтік ластану. | |сәйкес | |12-13 |ШҚО топырақтары. |20 |сабақ кестесіне | | | | |сәйкес | |15 |Межелік бақылау2 - 8-15 апта дәріс |74 |сабақ кестесіне | | |материалдары бойынша | |сәйкес | |8 апта мен 15 апта аралығында оқу нәтижелері|30+270 | | |бойынша балдардың барлығы | | | |Емтихан балдарының барлығы |400 | | |Академиялық мерзімде балдардың барлығы |1000 | | Студентке емтиханды тапсыруға рұқсат етіледі, егер семестрде қорытынды рейтингісі 300ден 600ге дейін үпайга жетсе, және пәннің пререквизиттерінен академиялық қарыздары бомаса. Пән бойынша емтихан бағасы модульдердің үлгерімнің максималды көрсеткіштерінің қосындысымен анықталады, сонымен қатар тезаурустық бақылаумен, қорытынды аттестациямен (60%), емтихан бағасымен (40%), ол 100% құрайды. Студенттердің білімдері, дағдылары келесі жүйе бойынша бағаланады, 3 кестеде көрсетілген: 3 кесте Студенттердің білім бағалау шкаласы: |Әріптік жүйе |Балдардың сандық |Проценттік |Дәстүрлі жүйе бойынша | |бойынша баға |эквиваленті |мазмұны |баға | |А |4,0 |95-100 |Өте жақсы | | | | |-«- | |А- |3,67 |90-94 | | |В+ |3,33 |85-89 |Жақсы | | | | |-«- | | | | |-«- | |В |3.00 |80-84 | | |В- | 2,67 |75-79 | | |С+ |2,33 |70-74 |Қанағаттанарлық | | | | |-«- | | | | |-«- | | | | |-«- | | | | |-«- | |С |2,00 |65-69 | | |С- |1,67 |60-64 | | |Д+ |1,33 |55-59 | | |Д |1,00 |50-54 | | |F |0,00 |0-49 |Қанағаттанарлықсыз | 7. ӘДЕБИЕТ 7.1 Негізгі әдебиет пен ресурстар: 7.1.1 География почв с основами почвоведения: учебник для вузов / В.В. Добровольский.- М: ВЛАДОС, 1999 7.1.2 Общее почвоведение: учеб. пособие. / В.Г. Мамонтов, Н.П. Панов, И.С. Кауричев, Н.Н. Игнатьев.- М.: Колос, 2006 7.1.3 Орысша-қазақша топырақтану түсіндірме сөздігі / Русско-казахский словарь почвоведческих терминов/ Т. Тазабеков; Е.Тазабекова.- Алматы: Ана тілі, 1994 7.1.4 Почвоведение / Под ред. И.С. Кауричева. - М., 1969, 1975, 1982 7.1.5 Жамалбеков Е., Бильдебаева Р. Топырақтану және топырақ географиясы мен экологиясы. Алматы, Қазақ университеті, 2000 7.1.6 Почвоведение / Под ред. В.А. Ковды, Б.Г. Розанова. - М., 1988 7.1.7 Никольский Н.Н. Практикум по почвоведению.- М., 1965 7.1.8 Добровольский В.В. География почв с основами почвоведения. - М., 1999 7.1.9 Добровольский В.В. Практикум по географии почв с основами почвоведения. - М., 1982 7.1.10 Розанов Б.Г. Морфология почв. М., 1983 7.1.11 Тулеугалиева С.С. Краткий курс лекций по почвоведению. – Алматы, ТОО «Международное Агентство подписки» 2008 7.1.12 Панин М.С. Экология почв. - Семипалатинск, 2008 7.1.13 www.soils.org 7.1.14 Фаизов, К.Ш. Почвы пустынной зоны Казахстана/ К.Ш. Фаизов.- Алма- Ата: Наука, 1980. 7.2 Қосымша әдебиет пен ресурстар: 7.2.1 Глазовская М.А. Общее почвоведение и география почв - М., 1981 7.2.2 Герасимова М.И. География почв СССР - М.,1987 7.2.3 Виленский Д.Г. География почв - М.,1962 7.2.4 Никольский Н.Н. Почвоведение.- М., 1963 7.2.5 Добровольский В.В. География почв с основами почвоведения - М.,1989 7.2.6 Цыганенко А.Ф. География почв - Л., 1972 7.2.7 Панин М.С. Экология Казахстана - Семипалатинск, 2005 7.2.8 Панин М.С. Химическая экология - Семипалатинск, 2002 7.2.9 Аваев М.Г. Жизнь почвы - М.,1953 7.2.10 Атлас почв СССР/ Под общ. ред. И.С. Кауричева - М.,1974 7.2.11 Тулеугалиева С.С. Светло-каштановые почвы Семипалатинского Прииртышья как объект орошения - Алматы, ТОО «Международное Агентство подписки» 2004 7.2.12 Терминологический словарь по экологии, почвоведению - Л., 1988 7.2.13 www.soils.org
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz