Файл қосу

Жалпы физика курсын оқытудың қазіргі заманғы әдістемесі



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                            |
|СемЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                      |
|3 деңгейлі СМК құжаты    |ПОӘК                        |ПОӘК                    |
|                         |                            |042-18-38.27/02-2014    |
|ПОӘК                     |                            |                        |
|Магистрантқа арналған    |№ 1 басылым                 |                        |
|пәннің   бағдарламасы    |25.06.2014 ж.               |                        |
|«Жалпы физика курсын     |                            |                        |
|оқытудың қазіргі заманғы |                            |                        |
|әдістемесі»              |                            |                        |












                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

          «Жалпы физика курсын оқытудың қазіргі заманғы әдістемесі»
                     6М011000 – «Физика» мамандығы үшін

                 МАГСИТРАНТҚА АРНАЛҒАН  ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ
















                                    Семей
                                    2014
Алғы сөз
1. ӘЗІРЛЕНГЕН

Құрастырушы:                   «25»  06  2014ж.     Сыдықова  Ж.Қ.,  п.ғ.к.,
доцент м.а., физика кафедрасы

2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 «Физика» кафедрасы отырысында


«25»  06    2014ж., №   10     хаттама

Кафедра             меңгерушісі,              п.ғ.д.,              профессор
С.С.Маусымбаев

2.2 Физика-математика факультетінің оқу-әдістемелік бюросының
отырысында

« 26 »   06    2014ж., №6  хаттама

Төрайымы                                                Қ.А.Батырова

3. БЕКІТІЛДІ
Университететің  Оқу-әдістемелік   Кеңесінің   отырысында   басып   шығаруға
мақұлданған және ұсынылған
«        »             2014ж., №               хаттама

ОӘК төрағасы_____________________ Г.К.Искакова


4 АЛҒАШ ЕНГІЗІЛІП ОТЫР














            Мазмұны


|1.  |Жалпы ережелер                                               |4     |
|2.  |Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу    |6     |
|3.  |Пәнді оқып білу жөніндегі әдістемелік ұсыныстар              |7     |
|4.  |Курс форматы                                                 |7     |
|5.  |Курс саясаты                                                 |8     |
|6.  |Баға қоюдың саясаты                                          |8     |
|7.  |Әдебиет тізімі                                               |9     |































1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер:
Сыдықова Ж.Қ., педагогика ғылымдарының кандидаты‚ доцент м.а.
Физика кафедрасы
Байланыс ақпараты –  каф.телефоны: 77-33-58, оқу ғимараты №3, кабинет №304
Сабақ өткізу орны – дәрісхана  № 303, 308, 201
Берілген пән бойынша кредиттер саны - 3

1.2  Пәннің  қысқаша мазмұны:
    Қазіргі  заманғы  білім  беру  технологияларымен  байланысты  мәселелер
қарастырылады. Білім  беру  технологияларының  негізгі  түрлеріне,  оқытудың
қазіргі  заманғы  оқыту  құралдарына  көңіл  аударылады.   Технологиялардың:
кейс-методының, жобалау әдісінің, оқытудың  белсенді  әдістерінің,  физиканы
оқытудағы  моделдеу  әдістерінің,  топтық  оқыту  әдістерінің  ерекшеліктері
талданады. Білім беру процесінде зерттеу іскерлігі элементтерін  қолданудың,
мәселелік  оқыту  технологиясының  артықшылықтары   қарастырылады.   Қазіргі
заманғы мектепке инновациялық, ақпараттық  технологияларды  ендіру  мәселесі
талданады.

1.3 Пәнді оқып-білудің мақсаты:
- оқытудың қазіргі заманғы әдістемелерін қарастыру,  оларды  оқу  процесінде
қолдану әдістемесін көрсету;
-дидактикалық материалдарды таңдау әдістемесімен таныстыру, оларды  физиканы
оқыту процесінде қолданудың сәйкес әдістемесін көрсету.

1.4 Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті:
- оқытудың қазіргі заманғы технологияларымен таныстыру;
-  қазіргі  заманғы  технологияларды  қолданып  оқу   процесін   ұйымдастыру
ерекшеліктерін талдау;
- оқытудың қазіргі заманғы технологияларын ендірудің әдістемесін  қарастыру.


1.5 Оқып-білудің нәтижелері:
      Пәнді оқып-білудің нәтижесінде магистрант мыналарды:
Білуі:
    •  оқытудың  білім  беру  технологияларының  негізгі  түрлерін,  олардың
      бағыттылығын;
    •  сәйкес  оқыту  технологияларын  қолданып  оқу  жұмысының   формаларын
      ұйымдастырудың ерекшеліктерін.
Қолдануы:
    • оқытудың әртүрлі  технологияларын  қолданып  оқушылардың  оқу  жұмысын
      ұйымдастыру;
    • оқытудың әртүрлі технологияларын қолданып оқу жұмысын жоспарлауы.
    • жұмыс барысында ғылыми, оқу-әдістемелік және  анықтамалық әдебиеттерді
      қолдана алуы.
    • Нақты мәселелерді шешу барысында фтзиканың негізгі заңдарын қолдануды;


Игеруі:
    •  ақпараттық  технологияларды  қолдану  дағдысын,  оларды   практикалық
      іскерлікте жүзеге асыруды;
    •  негізгі  физикалық  құралдардың  жұмыс   істеу   принципі   жайындағы
      білімдерді;
Меңгеруі:
    • физикалық құбылыстардың  мәнін,  олардың  математикалық  өрнегін  және
      физикалық процестерді моделдей білуді.
Түсінуі:
    • негізгі физикалық процестердің, құбылыстардың, олардың табиғатта пайда
      болуын, техникада қолданылуын
Игеруі:
    • оқушылардың оқу, шығармашылық,  конструктивті  жұмыстарын  ұйымдастыру
      дағдысын.
Ие  болуы:
    • шығармашылық, конструкторлық жұмыстарды ұйымдастыру дағдыларына;
    •  физиканы  оқыту  процесінде  компьютерлік   бағдарламаларды   қолдану
      дағдысына

1.6 Курстың пререквизиттері:
1.6.1 Педагогика
1.6.2 Психология
1.6.3 Қазіргі заманғы физиканың өзекті мәселелері
1.6.4 Мектепте және ЖОО бейсызық физика мәселелерін меңгеру

1.7 Курстың постреквизиттері:
1.7.1 Педагогикалық практика


2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
                                                                     1 кесте
|№   |Тақырып атауы         |Сағаттар                              |Әдебиет      |
|т/б |                      |                                      |             |
|    |                      |Дәріс    |ПС      |ОМӨЖ       |МӨЖ    |             |
|1.  |Кіріспе. Қазіргі      |1        |1       |1          |3      |[1] c.28-53 ,|
|    |заманғы білім беру    |         |        |           |       |[2]c.43-68   |
|    |әдістемелері жайында  |         |        |           |       |             |
|    |негізгі ұғымдар       |         |        |           |       |             |
|2.  |Білім беру            |1        |1       |1          |3      |[3]c.17-28   |
|    |әдістемелерінің       |         |        |           |       |             |
|    |түрлері               |         |        |           |       |             |
|3.  |Физиканы оқытудың     |1        |1       |1          |3      |[3]c.34-59   |
|    |қазіргі заманғы       |         |        |           |       |[4]c.38      |
|    |әдістемелері          |         |        |           |       |             |
|4.  |Кейс-метод            |1        |1       |1          |3      |[6]c.28,[7],[|
|    |технологиясы          |         |        |           |       |8]c.3        |
|5.  |Жобалау әдісінің      |1        |1       |1          |3      |[9]c.12-18,  |
|    |технологиясы          |         |        |           |       |[11]с.151-157|
|6.  |Оқытудың белсенді     |1        |1       |1          |3      |[12],        |
|    |әдістері              |         |        |           |       |c.3-5,[13]   |
|7.  |Білім беру            |1        |1       |1          |3      |[16]c.39-47  |
|    |процесіндегі зерттеу  |         |        |           |       |[17], [18]   |
|    |іскерлігінің          |         |        |           |       |             |
|    |элементтері           |         |        |           |       |             |
|8.  |Физиканы оқытудағы    |1        |1       |1          |3      |[19[, [20],  |
|    |моделдеу әдісі        |         |        |           |       |[25]c.128    |
|9.  |Деңгейлеп оқыту       |1        |1       |1          |3      |[22], [23]   |
|    |технологиясы          |         |        |           |       |             |
|10. |Оқытудың топтық       |1        |1       |1          |3      |[21]с. 49-54 |
|    |формасының            |         |        |           |       |             |
|    |технологиясы          |         |        |           |       |             |
|11. |Оқытудың              |1        |1       |1          |3      |[24]c.187-195|
|    |жеке-бағыттылық       |         |        |           |       |             |
|    |технологиясы          |         |        |           |       |             |
|12. |Мәселелік оқыту       |1        |1       |1          |3      |[31], [32]   |
|    |технологиясы          |         |        |           |       |             |
|13. |Мектептік білім       |1        |1       |1          |3      |[33], [34],  |
|    |берудегі инновациялық |         |        |           |       |[35] c.31-36 |
|    |технологиялар         |         |        |           |       |             |
|14. |Дамыта оқыту          |1        |1       |1          |3      |[32], [38]   |
|    |технологиясы          |         |        |           |       |             |
|15. |Оқытудың компьютерлік |1        |1       |1          |3      |[38]         |
|    |(жаңа ақпараттық)     |         |        |           |       |             |
|    |технологиясы          |         |        |           |       |             |
|    |БАРЛЫҒЫ:              |15       |15      |15         |45     |             |

3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
    Оқытудың қазіргі заманғы технологиялары курсын оқыту  өзара  байланысты
төрт  форманы  қажет  етеді:  дәріс,  практикалық  (семинар)  жұмыс,   ОМӨЖ-
оқытушының магистрантпен  өздік  жұмысы,  және  МӨЖ  –  магистранттың  өздік
жұмысы.
    Дәрістер конспектілері материалды игеруге негіз болып табылады. Дәрісте
конспект жазуға әрбір магистрант міндетті. Конспектті оқулықтардан және  оқу
құралдарынаналынған  материалмен  толықтырып,  жазып  алған   өте   пайдалы.
Конспектті  лектор  беретін  кеңестер   кезінде   де   толықтыруға   болады.
Практикалық (семинар) сабағына дайындалуда келесі қажет болады:  практикалық
сабақтың тақырыбына сәйкес оқу  құралдардан  және  дәріс  материалы  бойынша
ұсынылған  теориялық   материалдарды   зерттеу;   практикум   немесе   нақты
әдістемелік   нұсқаулардан   жұмыстың    мазмұнымен,    қажетті    құралдар,
карточкалар,  сабақ  жоспарларын,  күнтізбелік  жоспар  жасау;   зертханалық
сабақта студенттер берілген тақырып бойынша демострациялар  мен  зертханалық
жұмыстарды  орындаулары  керек.  ОМӨЖ  және  МӨЖ  күнделікті  және  міндетті
дайындықты талап етеді, нақты тапсырма бойынша  орындалады  және  күнделікті
оқытушымен  тексеріледі.  Аудиториядан  тыс  өздік   жұмыста   магистранттар
әдебиетпен  жұмыс  істеп,   үй   тапсырмасын   орындап,   практикалық   және
зертханалық сабақтарға дайындалады.

4   КУРС ФОРМАТЫ
   «Жалпы физика курсын оқытудың қазіргі заманғы әдістемесі»   – 2 кредит.
   Курс бойынша 50 минуттық дәріс, 50 минуттық  практикалық  сабақ  және  50
минуттық ОМӨЖ  аптасына  1  рет  болады.  Дәрістерге,  практикалық  сабаққа,
зертханалық  сабаққа,  ОМӨЖ-ге  қатысуға   магистрант   міндетті.   Себепсіз
босатылған сабақтар қайталап  оқытылмайды.  Жазбаша  үй  тапсырмалары  (ЖҮТ)
көрсетілген  уақытта  өткізілмесе,   қабылданбайды,   сондықтан   магистрант
белгілі бір балын жоғалтады.  Практикалық  сабақтар  магистрантты  өздігінен
жұмыс  істеуге  үйретеді,  ойлау  қабілетін  арттырады,  сондықтан   сабаққа
нұсқаудағы сұрақтарға толық жауап беріп және тәжірибе  жүргізу  үшін  кейбір
физикалық  ұғымдар  мен  шамалардың,  құбылыстар  мент  процестердің   мәнін
анықтамалық кітаптан  тауып,  физика  есептерін  шығарып  келуі  керек.  Сол
жағдайда ғана тәжірибелік жұмысқа толық қорытынды  жасауға  болады.  Сабаққа
дайын  емес  магистрант  практикалық  сабаққа   және   зертханалық   сабаққа
жіберілмейді, қосымша сабақ жүргізілмейді.
5 курс саясаты
      Магистрант пәнді оқып-білу үрдісінде белсенді және өздік  қабілеттерін
көрсету  міндетті,  қалып  келу,  себепсіз  сабақтан   қалу,   дер   уақытта
жұмыстарды тапсырмау  және  оқу  үрдісінде  пассивті  болуда  баллдарды  алу
түрінде штрафтар салынады.
6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
    Пән бойынша емтихан бағасы модульдар бойынша, межелік  бақылау  бойынша
және соңғы  аттестация бойынша (60%) көрсеткіштер  мен  емтихан  нәтижесінің
(40%) қосынды балы түрінде қорытылады, қосындысы 100% құрайды.
    Апта  және  бақылау  түрлері  бойынша  баллдардың   таратылуы   кестеде
келтірілген
   «Жалпы физика курсын оқытудың қазіргі заманғы әдістемесі» пәні бойынша
                             балдардың таратылуы
                                                                     2 кесте
|Апта   |Бақылау түрі                    |Балдардың барлығы |Қосымша         |
|1-7    |Аудиториялық сабақтарына қатысу |30                |                |
|       |және даярлық                    |                  |                |
|Практикалық сабақ (есеп, қорғау)                                             |
|4      |                                |60                |                |
|6      |                                |40                |                |
|Магистранттың өздік жұмысы                                                   |
|6      |Физиканы оқыту барысында білім  |90                |0               |
|       |алушылардың коммуникативтік     |                  |                |
|       |қабілеттерін дамыту             |                  |                |
|7      |Аралық бақылау                  |80                |                |
|1 апта мен 7 апта аралығында оқу         |30+270            |                |
|нәтижелері бойынша балдардың барлығы     |                  |                |
|8-15   |Аудиториялық сабақтарына қатысу |30                |                |
|       |және даярлық                    |                  |                |
|Практикалық жұмыстарды орындау (есеп, қорғау)                                |
|11     |                                |60                |                |
|14     |                                |40                |                |
|Магистранттың өздік жұмысы                                                   |
|14     |Физиканы оқытуда қазіргі заманғы|90                |                |
|       |тұрмыстық техника құралдарын үй |                  |                |
|       |эксперименті жағдайында         |                  |                |
|       |қолданудың ролі                 |                  |                |
|15     |Аралық бақылау                  |80                |                |
|8 апта мен 15 апта аралығында оқу        |30+270            |                |
|нәтижелері бойынша балдардың барлығы     |                  |                |
|Емтихан балдарының барлығы               |400               |                |
|Академиялық мерзімде балдардың барлығы   |1000              |                |


   7. ӘДЕБИЕТ
1. Негізгі әдебиет
7.1.1.Селевко Г. Энциклопедия  образовательных  технологий  Т-  1.  М.:  НИИ
школьных технологий.- 2006. -816 с.
7.1.2.Селевко Г. Энциклопедия  образовательных  технологий  Т-  2.  М.:  НИИ
школьных технологий- 2006. -815 с.
7.1.3.Теория и методика обучения физике в школе: общие  вопросы  //под  ред.
С.Е. Каменецкого, М.: 2000
7.1.4.Бугаев  А.И.   Методика   преподавания   физики   в   средней   школе:
теоретические основы. - М.: Просвещение, 1981
7.1.5.Л.И.Анциферов, И.М.Пищиков Практикум по методике и технике школьного
физического эксперимента: Учебн.пособие для студентов пед.ин-тов по физ.-
мат. спец. –М.: просвещение, 1984. -255с.
7.1.6.Межпредметные связи курса физики в средней школе//под ред.  Ю.И.  Дик,
И.К.Турышева.- М.: Просвещение, 1987
7.1.7.Смирнов А.В. Методика применения информационных технологий в  обучении
физике. Учеб.пособие. -М.:Академия., 2008. -240с
7.1.8.Усова А.В. Практикум по решению физических задач: Для студентов  физ.-
мат.фак. /А.В.Усова, Н.Н.Тулькибаева  М.: Просвещение, 2001, - 206с.
7.1.9.Симакин  М.В.  Методика  решения  задач  по  физике  для   10   класса
естественно-математического направления, Кокшетау: Келешек – 2030,  2008.  –
120с.
7.1.10.М.Құдайқұлов,   Қ.Жаңабергенов   Орта   мектепте    физиканы    оқыту
әдістемесі. Алматы, 1998.
7.2 Қосымша әдебиет:
7.2.1.Оценка качества подготовки выпускников основной школы по  физике.  М.:
Дрофа, 2000.
7.2.2.Оценка качества  подготовки  выпускников  средней  (полной)  школы  по
физике. М.: Дрофа, 2001.
7.2.3. 7-11 кластарға арналған физика оқулықтары
7.2.4.Жанпейісова  М.  Модельдік  оқыту  технологиясының   оқушыларды   және
олардың білім деңгейін дамытуға  ықпалы  //  Оқыту  тәрбиелеу  технологиясы-
2010. -№2. –Б.11- 17.
7.2.5.Қараев Ж. «Педагогикалық технологиялар ұғымының  мәні»  //  Республика
ұстаздары- 2004. -31 қаңтар.- №26.







Пәндер