Файл қосу
Этнопедагогиканың методологиялық негіздері
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГ | |СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |ПЕДАГОГИКА ФАКУЛЬТЕТІ | |ПЕДАГОГИКА КАФЕДРАСЫ | |СМЖ 3 - деңгейдегі құжаты |ПОӘК | | | | |ПОӘК | | | |042-18.30.1.02/02-2014 | |«Этнопедагогика» пәнінің |№ 2-басылым 03.09.2014 | | |оқу-әдістемелік кешені | | | |(студенттер үшін) | | | «Этнопедагогика» ПӘНІНІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ БАРЛЫҚ МАМАНДЫҚ СТУДЕНТТЕРІ ҮШІН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2014 1.ӘЗІРЛЕГЕН: Құрастырушы: 03.09.2014 аға оқытушы Мухметова Раукен Женисовна 2.ТАЛҚЫЛАНДЫ: 2.1. Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің Педагогика кафедрасының мәжілісінде қаралды. Хаттама № 1. 03.09.2014ж. Кафедра меңгерушісі: ______________ /Джанбубекова М.З./ 2.2. Педагогика факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында. Хаттама №1. 05.09.2014ж. Төрағасы: ________________ /Ахметова Т.Ш./ 3. БЕКІТІЛДІ: Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің Оқу- әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданған және басып шығаруға ұсынылды. Хаттама №1. 11.09.2014ж. ОӘК төрағасы: ____________ /с.ғ.д. Искакова Г.К./ 4. АЛҒАШ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН (Хаттама №1, 18.09.2013ж. басылымның орнына) Мазмұны 1. Жалпы ережелер 2. Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу 3. Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары 4. Курс форматы 5. Курс саясаты 6. Баға қою саясаты 7. Әдебиеттер 1. Жалпы ережелер 1.1 Пән және оқытушы туралы жалпы ережелер – Педагогика ғылымдарының магистрі, аға оқытушы Мухметова Раукен Женисовна. – Байланыс ақпараты – тел. 30-43-33, Таңірбергенов 1. 2 ғимарат, – Сабақ өткізу орны –№1, №2,№8,№3, №9 – Пән аты – «Этнопедагогика» – Кредит саны - 2 1.2. Курстың қысқаша мазмұны: «Этнопедагогика» курсының студенттерге арналған жұмыс бағдарламасы әлеуметтік-гуманитарлық пәндер цикліндегі «Барлық» мамандықтарына арналған. Кеңес дәуірінен кейінгі кезеңдегі тәуелсіз мемлекет жағдайында халықтың туған ел тарихын, тілін, мәдениетін, салт-дәстүрі мен әдет-ғұрпын білуге, тануға, сақтауға деген қызығушылығы арта түсті. Осы тұста ғасырлар бойы ата- баба тәлімімен, тәжірибесімен жинақталып, уақытында дәстүрге енген халықтық педагогиканың қайта өркендеуі мен оны оқып үйренудің танымдық және практикалық мәнділігі зор. Этнопедагогика халықтық педагогиканың теориясы тұрғысынан әр түрлі гуманитарлық ғылымдар түйісуіндегі пәнаралық сипатқа ие қазіргі педагогика ғылымының саласы. 1.3. Курстың мақсаты : Болашақ мұғалімдерді жан-жақты педагогикалық білімге сәйкес халықтық педагогикалық дәстүрлерді сақтау, қайта жаңғырту, нығайту, жұмысына теориялық дайындау, алған білімді тәжірибеде қолдану. Қазақстан этнопедагогикасының жалпы негіздерін оқыту арқылы Қазақстан Республикасын мекендеген әрбір этностың дамуын ынталандыру, жалпы мәдени құндылықтарды меңгеру, этникалық мәдениетті өзара шығармашылықпен байыту бағытында студенттердің педагогикалық дүниетанымын, педагогикалық мәдениетін және жалпы кәсіби құзыреттеліктерін қалыптастыру. 4. Пәннің негізгі міндеті 1) этнопедагогиканың негізгі ұғымдары, Қазақстан Республикасы этностарының мәдениеті мен салт-дәстүрлері туралы білімін; 2) болашақ мұғалімнің кәсіби-маңызды тұлғалық қасиеттерін (педагогикалық ойлау, педагогикалық қарым-қатынас, педагогикалық такт, әдеп, ұтқырлық, толеранттылық және т.б.); 3) қоғамдық-саяси, этнопедагогикалық әдебиеттерді талдап зерттеу біліктілігін; 4) этнопедагогика саласындағы ғылыми-ізденіс, шығармашылық жұмыстарға даярлығын; 5) білім алушылардың көпұлтты ортадағы педагогикалық іс-әрекеттің ерекшеліктері туралы білімін және этнопедагогикалық жүйені теңестіре- салыстырмалы талдау дағдыларын; 6) білім беру мекемелерінің тәрбиелік іс-әрекеттері тәжірибесіне ҚР этностары этнопедагогикасының негізгі жолдарын, әдістерін, формалары мен құралдарын енгізу материалдарын түсінуін қалыптастыру. «Этнопедагогика» курсы философия, әлеуметтану, психология, және т.б. әлеуметтік-гуманитарлық пәндерді оқып білудің алдында оқытылады. Осы пәнмен бірге педагогикалық цикл пәндері қатарындағы «Педагогикалық мамандыққа кіріспе», «Педагогика тарихы», «Мектеп педагогикасы», «Педагогикалық менеджмент» оқытылады. Ал бұл болса, «Этнопедагогика» курсының педагогикалық пәндермен табиғи үйлесуіне мүмкіндік береді. Осы курс Қазақстан Республикасы этностары мен әлем халықтарының этнопедагогикалық мәселелері мен құбылыстарын ұғыну мен зерттеуге негіз болуға бағдарланған. 1.5.Этнопедагогика курсын оқу нәтижесінде студент міндетті: -Білу керек Этнопедагогиканың базалық ұғымдары, Қазақстан Республикасы этностарының мәдениеті мен салт-дәстүрлерін; Көпұлтты ортадағы педагогикалық іс-әрекет ерекшеліктерін; ҚР этностары мен әлем халықтары этнопедагогикасының мәселелерін зерттеу негіздерін; -Меңгеру керек: Этнопедагогика мәселелері саласындағы ғылыми-ізденіс, шығармашылық жұмыстарды; -Игеру керек: Әр түрлі халықтардың этнопедагогикалық жүйесін теңестіре-салыстырмалы талдауды; -Қолдана білу керек: Этнопедагогика материалдарын оқу-тәрбие үрдісіне енгізуді. -Түсіну керек: Білім беру мекемелерінің тәрбиелік іс-әрекеттері тәжірибесіне ҚР этностары этнопедагогикасының негізгі жолдарын, әдістерін, формалары мен құралдарын енгізу материалдарын түсіну; - Білім болу керек: Кәсіби-маңызды тұлғалық қасиеттерді, соның ішінде педагогикалық ойлау, педагогикалық қарым-қатынас, ұтқырлық және т.б.; - ұлтаралық қарым-қатынас мәдениеті мен толеранттылық. -Қалыптастыруы тиіс: Этнопедагогика бойынша әлеуметтік әдебиеттерді талдау барысында өздігінен білім алуын; -Этнопедагогика курсын оқыту студенттердің тұлғалық қасиеттерін қалыптастыруы тиіс. - Пәнді оқу барысында студент білу керек: • студенттер дәрістермен семинар сабақтарына толық қатысуы керек. • СОӨЖ тапсырмаларын уақытында өткізіп, қорғау, • семинар сабақтарына, СӨЖ тапсырмаларына үнемі дайындықпен келу, • босатылған сабақтарды дер кезінде қайта қалпына келтіру • курс аяқталғаннан кейін тестілеу емтиханын тапсыру 1.6 Пререквизиттер: Жалпы білім беретін мектептерің бағдарламасындағы гуманитарлық пәндер бойынша білім. 1.7 Постреквизиттер: этнопедагогика курсын оқыту негізінде білім мен дағдысын қалыптастыра отырып педагогика тарихы, тәрбие жұмысының әдістемесі, әлеуметтік педагогика және басқада педагогикалық циклдардағы пәндерді меңгеру. Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу Кесте 1. |№ |Тақырыптары |Сағаттар | | | |Д/С |П/С | |1 |2 |3 |4 | | |Аудиториялық сабақ үшін (дәріс) 1-7 апта бойынша |30 | | |1 апта |Этнопедагогиканың методологиялық негіздері. | | | |2 апта |Этнопедагогика және оның қалыптасуы мен дамуының |40 | | | |тарихы. | | | |3 апта |Этнопедагогиканың этникалық компоненті. | | | | |БӨЖ |40 |Ақпараттық | | |Мақал-мәтелдердің тәрбиелік мәні | |жоба (топқа| | |Мақсаты: Мақал-мәтелдерді тәрбие процесінде | |бөлініп | | |қолдана білу жолдарын меігерту. Мақал мәтелдердің | |буклет | | |Мақал-мәтелдердің тәрбиелік мәні | |жасаңыз) | | |Тапсырма: | | | | |1.Төрт түлікке байланысты | | | | |2.Өнер, білім | | | | |3.Батырлық, ерлік | | | | |4.Елдік, ынтымақ, бірлік | | | |4 апта |Этнопедагогика бойынша зерттеулерді талдау. |40 | | |5 апта |Қазақ этнопедагогикасы | | | |6 апта |Этномәдениет – этнопедагогика негізі ретінде. |20 | | | |БӨЖ |40 |Қанатты | | |Бала тәрбиесіндегі халықтық ұстанымдар Мақсаты: | |сөздер | | |Қанатты сөздерді педагогикалық процесте қолданудың| |(қабырға | | |жолымен таныстыру. | |газетін | | |Бала тәрбиесіндегі халықтық ұстанымдар Тапсырма: | |шығарыңыз) | | |Конспект жасап материал жинақтап қабырға газетін | | | | |дайындаңыз | | | |7 апта |Тұлға қалыптастырудағы халықтық педагогиканың | | | | |негізгі факторлары. | | | | |Межелік бақылау |90 | | |1 аттестациялық аптада |300 | | | |Аудиториялық сабақ үшін (дәріс)8-15 апта бойынша |30 | | |8 апта |Халық идеалындағы «жетілген тұлға» және оны | | | | |тәрбиелеудің тәжірибесі. | | | |9 апта |Халық педагогикасындағы балалар мен жастарды |20 | | | |өмірге тәрбиелеу. | | | |10 апта |Ақыл-ойды дамыту халық қамқорлығының бастауы. | | | | |БӨЖ |40 |Жаднама | | |Шешендік сөздердегі адамгершілік тағылымдар | |жасаңыз | | |Мақсаты: Шешендік сөздердің философиялық мазмұнын | | | | |түсіндіру | | | | |Бала тәрбиесіне және адамгершілікке байланысты | | | | |айтылған шешендік сөздерді тауып конспект жасап, | | | | |эссе жазыңыз | | | |11 апта |Еңбек халық педагогикасының өзегі. |40 | | |12 апта |Халық ұғымындағы адамгершілік тәрбиесі. | | | |13 апта |Әсемдік халықтың идеалы. | | | | |БӨЖ |40 |Ақпараттық | | |Тұрмыс-салт жырларының тәрбиелік мәні. | |баяндама | | |Мақсаты: Тұрмыс салт жырларының педагогикалық | |жасаңыз | | |мазмұнымен танысу. | | | | |Тұрмыс-салт жырларының тәрбиелік мәні | | | | |Тапсырма: Бақылау сұрақтары | | | | |1.Қазақтың тұрмыс-салт жырлары | | | | |2.Қазақтың тұрмыс-салт жырларының жаңаша мазмұны | | | |14 апта |Мектептегі этнопедагогикалық жұмыстардың мазмұны. |40 | | |15 апта |Межелік бақылау |90 | | |2 аттестациялық аптада |300 | | Кесте 2.1 |Апта |БОӨЖ тапсырмаларының кестесі |Формасы | | |Тапсырма мазмұны | | |1 |2 |4 | |4 апта |Тақырыбы-Абай тәрбие тарихында. |Шығарма-шылық| | |Топқа бөлініп нақты мысалдар ала отырып, қара |жоба. (Слайд | | |сөздердің құрылымына, ондағы басты ойға талдау |жасау) | | |жасаңыз. | | | |Мақсаты: Абайдың қара сөздерін оқу-тәрбие процесінде | | | |қолдану ерекшелігімен таныстыру | | | |Берілетін тақырыптар: | | | |1.Есте сақтау, көргеннен өнеге алу, нәпсіні ақылға | | | |жеңгізу, ұстамды болу. | | | |2.Мал болу үшін қол өнерді үйрену керек. | | | |3.Ең жама қасиет талапсыздақ. | | | |4.Адам өзін өзі тәрбиелеу керек. | | | |5.Діннің тәрбиелік мәні | | | |Топқа боліну | | | |1.Топ жетекшілері мен мүшелерінің атқаратын | | | |міндеттерін анықтау. | | | |2.Жобаның мақсатын, міндетін, анықтау. | | | |Абайдың қара сөздерін оқу, ақпарат жинақтап әкелу | | |7-апта |Жинақталған материалдарды топ болып талдау, | | | |қорытындыға келу. | | | |Жұмысты қортындылап, дәлелдеу, қорғау. | | |12 апта |Тақырыбы: Б.Момыш ұлының адамгершілік туралы нақыл |Ақпараттық | | |сөздерін талдау. |жоба | | |Мақсаты: Нақыл сөздерді талдау арқылы оқу-тәрбие |(Слайд жасау)| | |процесін жетілдіру білімімен қаруландыру | | | |Нақыл сөздер: | | | |1. Ақкөңіл деген нәрсенің екі түрі бар: аңғал ақкөңіл,| | | |ақылды ақкөңіл. | | | |2. Тәрбиелі- тәртіптің құлы. | | | |3.Кішіпейілділік - адамгершілік көркі. | | | |4.Өтіріктің қанатын қомдағанша, ауартпашылықтың | | | |жүгінен бүгілген артық. | | | |5.Ұрлық, опасыздық-бұл ұлттық дәстүрлер емес, ұлттың | | | |ішіндегі көркеуделік. | | | |6.Өтірік- барып тұрған зиянды у. | | | |7.Күншіл-қоғамда жексұрын да зиянды адам, өйткені ол | | | |адамгершілікке жат қылыққа, тіпті қылмысқа да бейім. | | | |8. Екіжүзділік-жалған жаны ашушылық, пікірлестік, | | | |өтірік нәрсені шын деп, шынды жасырып көрсетушілік. | | | |Топқа боліну | | | |1.Топ жетекшілері мен мүшелерінің атқаратын | | | |міндеттерін анықтау. | | | |2.Жобаның мақсатын, міндетін, анықтау. | | |15 апта |Бауыржан Момышұлының еңбектеріне хронологиялық кесте | | | |жасаңыз. | | | |Берілген нақыл сөздердің қандай еңбектерінде | | | |жазылғанын зерттеп көріңіз, талдау жасаңыз. Жобаныны | | | |шығармашылықпен қорғау. | | |СОӨЖ және СӨЖ тапсырмаларды бағалау жүйесі | |1 |өте жақсы бағасын қою барысында тәлімгер тақырып бойыншы берілген ауысша,| | |жазбаша, тәжірибелік жұмысты толығымен орындаған жағдай ескеріледі; егер | | |нақтылау үшін берілген сұраққа жауап берілмеген жағдайда бір кемшілігі | | |ескеріліп 1-4% алынып койылады | |2 |жақсы бағасы ауысша, жазбаша, тәжірибелік жұмыс, оның нәтижелері жалпы | | |түрде оқу жоспарына сай, бірақ бір немесе екі өрескел қатесі немесе үш | | |кемшілігі жалпы пайыздан 1 шегеріліп отырылады (дұрыс, бірақ жетілген дәл| | |жауап емес). | |3 |қанағаттанарлық бағасы егер де ауысша, жазбаша, тәжірибелік жұмыс оның | | |нәтижелері негізінен бағдарламаның талаптарына сай келіп, бірақ 1 өрескел| | |қатесі және 2 кемшілігі болса, немесе 1 өрескел қатесі және 1 өрескел | | |емес қатесі, немесе 2 – 3 өрескел қатесі, немесе 1 өрескел емес және 3 | | |кемшілігі болса, немесе 4 – 5 кемшілігі болса қойылады. | |4 |Негізінен қанағаттанарлықсыз бағасы жұмыстың жоқтығын көрсетеді, және | | |оқушыға оны қайта жасауды ұсынуға болады. | Әдебиеттер: 1. О. Табылдиев. Қазақ этнопедагогикасы А-2001ж 2. С.Қалиев, Ж.Молдабеков, Б.Иманбекова. Этнопедагогика. Оқулық. Астана.2007ж. 3. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Б.Мұқанова, Р.Ильясова. Этнопедагогика. Оқу құралы. Астана. 2008ж. 5. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 6. С.Ғаппасов.Ізгілік әліппесі А-1991 7. К.Б.Жарықбаев. Қазақтың тәлімдік ой-пікір антологиясы А-І994 8. Б.Адамбаев Шешендік сөздер А-1992 9. С.Қалиев Қазақ этнопедагогикасының теориялык негіздері мен тарихы. А 1998 10. К.Б.Жарыкбаев,С.Қалиев Қазактың халық педагогикасының тарихы.А-І992 11. К.Ж.Қожахметов Халыктық педагогиканы зерттеудің кейбір ғылыми және теориялык мәселелері. А-1993 12. І.М.Әлімбаев Халық ғажап тәлімгер.А-1994 13. С.Ұзақбаева. Тамыры терең тәрбие. А: 1995ж 14. С.Ғаббасов. Халықтық педагогика. А.1991ж 15. Б.Адамбаев. Қазақтың шешендік өнері. А:1984ж 16. Бержанов К.Б., Мусин С.М., Педагогика тарихы – Алматы 1996 17. Абай Құнанбаев. Шығармалары. 2 томдық. А:1968 18. Абайдың қара сөздері. 19. І.Абзелбекова М. Б.Момышұлы және патриоттық тәрбие. Ұлағатты тағылым.: 2009. 20. Момышұлы Б. Ұшқан ұя. Повесть, әңгіме, нақылдар.А: 2003ж. 21. Антология педагогической мысли Казахстана. //составители Жарыкбаев К.Б., С. Калиев. - Алматы, 1995.- 512с. 22. Волков Г.Н. Этнопедагогика. - Чебоксары, 1974. (Москва, 2000) 23. Жарикбаев К.Б., Калиев С. Национальные аспекты обучения и воспитания. - Алма-Ата, 1990. 24. Измайлов А.Э. Народная педагогика: Педагогические воззрения народов Средней Азии и Казахстана. - М.. 1991. 25. Калыбекова А. Теоретические и практические основы народной педагогики казахов. - Алматы, 2005. 26. Этнопедагогика народов Казахстана. - Алматы, 2001. 27. Маргулан А.Х. Древние свидетельства культуры. - Алма-Ата, 1986. 28. Узакбаева С.А., Муканова Е.Н. Казахская этнопедагогика. - Алматы, 1998. 29. Этнопедагогика:С.Ж.Пірәлиев,Г.Т.Хайруллин,Д.Ә.Нұрғалиева,А.А.Бейсенбаева, Қ.Атемова, Г.С.Саудабаева, Б.Т.Махметова, Ғ.Ахатаева, Қ.Қ.Шалғынбаева, А.Д.Қайдарова, М.Б.Тленбаева, Г.К.Шолпанқұлова, М.М.Абсатова, Р.К.Төлеубекова, Е.Ө.Жұматаева. -Алматы: Абай атындағы ҚазҰПУ-ті, 2010. - 465 б. 30. Әлемдік педагогикалық ой-сана. 10-томдық. 1-2 том.–Алматы, 2009.- 400 б. 31. Қалиұлы С. Қазақ этнопедагогикасының теориялық негіздері мен тарихы. Алматы, «Білім» 2003. – 280 бет. 32. Көшербаева А.Н., Шолпанқұлова Г.К., Тленбаева М.Б., Махметова Б.Т. Этнопедагогикалық білім негіздері. Оқу құралы. -Алматы, 2009. -131б. Қосымша әдебиеттер: 1. Концепция Этнокультурного Образования в Казахстане // казахстанская правда, август, 7. 1996 2. Культурно-философский энциклопедический словарь /Сост. Т.Габитов, А.Кулсариева и др. – А: Раритет, 2007-416с. 3. Магауова А.С. Этнопедагогика в система профессиональной подготовки учителя. -Семипалатинск, 2002. 4. Мустафина P.M. Представления, культы, обряды у казахов. - Алма-Ата, 1992. 5. Назарбаев Н.Н. – 2030. Процветание, безопасность и благополучие народов Казахстана. Послание Народам Казахстана// Мысль – 1997. - №2-стр.3-11 6. Наурызбай Ж.Ж. Этнокультурное образование. - Алматы, 1997. 7. Рудь Ю.А. Методологические и теоретические проблемы изучения народной педагогики. - М., 1980. 8. Руководство по курсу этнопедагогики. /Сост. Жумаканова Р.А. - Алматы, 1994. Қосымша караңыздар: 1. Бастауыш мектеп .N14 -2006 2. Бастауыш мектеп №5 -2006 3. Бастауыш мектеп №7 -2006 4. Бастауыш мектеп .№ 8 . 9-2006 5. Бастауыш мектеп . №1-2007 6. Бастауыш мектеп №4-2007 7. Қазақстан мектебі №'5.6-2007. 8. Қазақстан мектебі №5-2006. 9. Тәрбие құралы №3-2007. 10. Тәрбие құралы №5-2006. 11. Такырыптық картотекалар -52-53 12. Жүйелілік каталогы -78
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz