Файл қосу

Химияны оқыту әдістемесі



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                     |
|Семей қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ               |
|СМК 3 деңгейдегі құжат          |ПОӘК               |ПОӘК               |
|                                |                   |042-18-10.1.37/01-2|
|                                |                   |013                |
|ПОӘК                            |18.09  2013 ж.     |                   |
|оқытушыға арналған «Органикалық |№ 1 басылым        |                   |
|химияны және жоғары молекулалық |                   |                   |
|қосылыстар химиясын оқытудың    |                   |                   |
|әдістемелік  аспектілері»       |                   |                   |
|пәнінің бағдарламасы            |                   |                   |





                       ПӘНІНІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ

 «ОРГАНИКАЛЫҚ  ХИМИЯНЫ ЖӘНЕ ЖОҒАРЫ МОЛЕКУЛАЛЫҚ ҚОСЫЛЫСТАР ХИМИЯСЫН ОҚЫТУДЫҢ
                          ӘДІСТЕМЕЛІК  АСПЕКТІЛЕРІ»

               «6М011200» – Химия магистратура мамандығы үшін

                   ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ




















                                    Семей
                                     2013
                                  Алғы сөз


1 ӘЗІРЛЕНГЕН

ҚҰРАСТЫРУШЫ                        «    28     »     08       2013  ж.  К.Б.
Мурзагулова, х.ғ.д, Семей қ. Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік  университетінің
«Химия» кафедрасы


2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 Семей қ. Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті «Химия»  кафедрасының
отырысында


«   28    »     08      2013 ж.,  №   1     хаттама


Кафедра меңгерушісі                                       Б.Х. Мұсабаева


2.2.  Инженерлі   технологиялық   факультеттің   оқу-әдістемелік   бюросының
отырысында


«   12   »     09     2013 ж , №   1     хаттама


Төрайымы                                   С.С.Толеубекова


3  БЕКІТІЛДІ
Университеттің   Оқу-әдістемелік   кеңесінің   отырысында   басып   шығаруға
мақұлдаған және ұсынылған
« 18 »     09     2013 ж, №   1     хаттама

ОӘК төрайымы                         Г.Қ. Искакова

4  АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН




                                   Мазмұны

|1 Қолдану аймағы                                                 |4      |
|2 Нормативті сілтемелер                                          |4      |
|3 Жалпы ережелер                                                 |4      |
|4 Оқу пәнінің мазмұны (модулдің)                                 |5      |
|5 Магистранттардың өздік жұмысына арналған тақырыптар тізімі     |8      |
|6 Пән бойынша оқу-әдістемелік карта                              |8      |
|7 Оқу әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз ету картасы              |10     |
|8 Әдебиет                                                        |11     |









      1 ҚОЛДАНУ АЙМАҒЫ


      Оқытушыға арналған пәннің  бағдарламасы,  «Органикалық   химияны  және
жоғары молекулалық қосылыстар химиясын  оқытудың  әдістемелік   аспектілері»
пәнінің оқу әдістемелік  кешенінің  құрамына  кіретін,  6М011200  –  «Химия»
мамандығы бойынша оқитын магистранттарға арналған.




      2 НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР


      «Органикалық  химияны  және  жоғары  молекулалық  қосылыстар  химиясын
оқытудың әдістемелік  аспектілері» пәннің  оқытушыға  арналған  бағдарламасы
берілген пән  бойынша  оқу  үрдісін  ұйымдастыру  тәртібін  келесі  құжаттар
талаптары мен ұсыныстарға сәйкес орнатады:
-    ҚР  «Жоғары  оқудан  кейінгі  білім.  Магистратура.   Жалпы   ережелер»
мемлекеттік жалпы міндетті стандарт 23.08. 2012ж. № 1080
-  СТУ  042-ГУ-4-2013   Университет   страндарты   «Пәннің   оқу-әдістемелік
кешендерін құрастыру және рәсімдеуге  қойылатын жалпы талаптар»;
-  ДП    042-1.01-2013   Құжатталған   процедура   «Пәннің   оқу-әдістемелік
кешендерінің құрылымы және мазмұны».



      3. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


3.1 Пәннің қысқаша мазмұны
«Органикалық  химияны және жоғары молекулалық қосылыстар  химиясын  оқытудың
әдістемелік   аспектілері»  бағдарламасы  6М011200  –   «Химия»   мамандығын
оқытуға  бағытталған.    Органикалық  химия  және  ЖМҚ  химиясының   негізгі
әдістемесін оқытуға негізделген.
   3.2  Берілген  курстың  мақсаты:  органикалық  химия  және  ЖМҚ  химиясын
оқытудағы  соңғы  әдістемелік  жетістіктерімен  магистранттарды   таныстыру;
әдістемелік   оқыту    жүйесін    қалыптастыру;    педагогикалық-әдістемелік
тапсырмаларын  өздігінен шешуге мүмкіндік  беру;   магистранттардың  кешенді
білімін, іскерлігін және дағдылығын қалыптастыру,  ол  әртүрлі  типтегі  оқу
білімін өздігінен жоспарлауда және жургізуде қажет.
   3.3 Пәнді оқудың негізгі міндеті – органикалық химия және ЖМҚ  химиясының
өзіндік    ерекшеліктерімен    және    материалдарын    игеру    әдістерімен
магистранттарды таныстыру; әдістемелік  оқытумен  және  оқуыту  тәсілдерімен
магистранттарды таныстыру; оқыту әдісін және бағдарламасын таңдауға үйрету.
3.4 Пәнді оқу нәтижесінде магистрант:
   - Органикалық химия және ЖМҚ химиясының оқыту әдістемесін білу;
   - тарихи, әдістемелік аспект  бағдарламасын,  оқу  материалдарын  іріктеу
приципін білу;
   -химиялық бағдарламаның мақсатын және тапсырмаларының шешімін білу;
   - Органикалық химия және ЖМҚ химиясы сабағын химиялық бағдарлама  бойынша
жүргізуге дағдылану;
   -  әдістемелік  білім  беру  және  оның  тәсілдерін,  химиялық   ғылымның
жетістіктеріне және дамуына бағытталған барлық жағдайларды игеру қажет.
3.5 Курс пререквизиттері:
1. Педагогика
2. Химияны оқыту әдістемесі
3.6 Курс постреквизиттері:
1. Физикалық химия және электрохимияны оқытудың әдістемелік аспектілері
2. «Жалпы химиялық технология» курсын оқытудың әдістемелік аспектілері
3. Химиялық пәндер оқулықтарының құрылымдық-мазмұндық негіздері

3.7 Оқу жоспарынан көшірме

                                                                     Кесте 1
|Курс                                                         |Семестр     |
|1                                                            |2           |
|Микромодуль 1 – Жоғары оқу орнында білім беру формасы                     |
|Дәріс сабақтары                                                           |
|Жоғары оқу орнында білім беру формасы. Лекция. Семинар және  |1           |
|практикалық сабақ                                            |            |
|Студенттердің әдістемелік білімін бақылау                    |1           |
|Органикалық химияны осы заманға сай технологиямен оқыту      |1           |
|Химияны оқыту процесінде қолдану мәселелі (проблемалық) оқыту|1           |
|технологиясын қолдану                                        |            |
|Органикалық химия және ЖМҚ химиясын жоба әдісімен оқыту      |1           |
|Кейс әдісімен органикалық химияны оқыту                      |1           |
|Жоғары оқу орнында модульдік оқытудың теориясы мен практикасы|1           |
|Органикалық химия курсында химиялық тәжірибенің ролі мен     |1           |
|міндеттері                                                   |            |
|Семинар-практикалық сабақ                                                 |
|Жоғары оқу орнында ұйымдастырылған оқыту формалары           |2           |
|Студенттердің білімін бақылаудың әдістері мен формалары      |2           |
|Химияны оқыту процесіндегі проблемалық оқыту                 |2           |
|Органикалық химияны және ЖМҚ химиясын оқытуда критикалық     |2           |
|ойлауды дамыту                                               |            |
|Органикалық химияны және ЖМҚ химиясын жоба әдісімен оқыту    |2           |
|Кейс әдісімен органикалық химияны оқыту                      |2           |
|Жоғары оқу орнында модулдік оқыту                            |2           |
|Химиялық тәжірибе                                            |2           |
|МОӨЖ                                                                      |
|Қазақстанда үздіксіз білім беру концепциясы                  |1           |
|Кафедрадағы оқу-әдістемелік жұмыс. Химия бойынша мемлекеттік |1           |
|стандарттардын талаптары                                     |            |
|Мамандарды даярлау моделдері. Қосымша білім беру             |1           |
|бағдарламалары. Білім берудің көп сатылы жүйесі. Әлемдегі    |            |
|жетекші елдердің жоғары білім берудегі көп сатылы жүйесінің  |            |
|тәжірибелері                                                 |            |
|Оқушының тұлғалық өзіндік дамуы мен ұйымдастырушылығы        |1           |
|ретіндегі студенттердің өздік жұмысы                         |            |
|Мектеп оқушыларының органикалық химия оқулықтарын талдау     |1           |
|Оқытудың дидактикалық принциптері                            |1           |
|Органикалық химияның пәнаралық байланыстары                  |1           |
|Органикалық химияны оқытуда қорытындылау тақырыбының рөлі    |1           |
|Микромодуль 2 – Жоғары оқу орнында органикалық химияны оқыту әдістемесінің|
|ерекшеліктері                                                             |
|Дәріс сабақтары                                                           |
|Жоғары оқу орнында органикалық химияны оқытудың әдістемелік  |1           |
|ерекшеліктері                                                |            |
|Органикалық химияны жүйелік-құрылымдық жағдай негізінде оқыту|1           |
|«Оттекті қосылыстар» бөлімін оқытудың әдістемелік аспектілері|1           |
|«Көмірсулар» бөлімін оқытудың әдістемелік аспектілері        |1           |
|Семинар-практикалық сабақ                                                 |
|«Көмірсутектер» бөлімін оқытудың әдістемелік аспектілері     |2           |
|«Оттекті қосылыстар» бөлімін оқытудың әдістемелік аспектілері|2           |
|«Биологиялық активті қосылыстар» бөлімін оқытудың әдістемелік|2           |
|аспектілері                                                  |            |
|«Азотты қосылыстар» бөлімін оқытудың әдістемелік аспектілері |2           |
|МОӨЖ                                                                      |
|Жеке және дифференциальды оқыту                              |1           |
|Органикалық химияны оқытуда экологиялық аспектілер           |1           |
|«Ароматты көмірсутектер» тақырыбындағы оқу проблемаларының   |1           |
|жүйесі                                                       |            |
|Жоғары оқу орнында білім алу нәтижелерін  ауызша тексеру     |1           |
|әдістері                                                     |            |
|Микромодуль 3 – «ЖМҚ химиясы» курсын оқыту әдістемесінің ерекшеліктері    |
|Дәріс сабақтары                                                           |
|Жоғары оқу орындарында жоғары молекулалық қосылыстар  курсы  |1           |
|«Полимерлерді алу әдістері» бөлімін оқытудың әдістемелік     |1           |
|аспектілері                                                  |            |
|Азқалдықты және қалдықсыз технологияны ұйымдастыруға жанаша  |1           |
|көзқарас                                                     |            |
|Семинар-практикалық сабақтар                                              |
|«Полимераналогты түрлендіру» бөлімін оқытудың әдістемелік    |1           |
|аспектілері                                                  |            |
|«Полимерлер ерітінділері» бөлімін оқытудың әдістемелік       |1           |
|аспектілері                                                  |            |
|«Полимерлердің физикалық және фазалық күйлер» бөлімін        |1           |
|оқытудың әдістемелік аспектілері                             |            |
|МОӨЖ                                                                      |
|Органикалық химияда топтық жұмысты ұйымдастыру әдістемесі    |1           |
|Жеке оқыту технологиясы                                      |1           |
|Органикалық заттар химиялық технологиясын оқытудың           |1           |
|әдістемелік аспектілер                                       |            |


            5  Магистранттар өздік жұмыстарының тақырыптар тізімі

5.1 Көп деңгейлі оқыту жүйесі
5.2 Батыс елдерінде жоғары химиялық білім алу (таңдау бойынша)
5.3 Бакалаврат үшін «Органикалық химия» бағдарлама мазмұнының анализі
5.4 Бакалавриат үшін «ЖМҚ химия» бағдарлама мазмұнының анализі
5.5 Студенттерге «Органикалық химия» курсынан бақылау тапсырмаларын әзірлеу
5.6 Студенттерге «ЖМҚ химия» курсынан бақылау тапсырмаларын әзірлеу

                      6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы
                                                                     3 кесте
|Тақырып                             |Көрнекі    |Өздігінен    |Бақылау     |
|                                    |құралдар,  |оқуға        |формасы     |
|                                    |ТСО,       |арналған     |            |
|                                    |плакаттар  |сұрақтар     |            |
|Дәріс сабағының      |Практикалық    |           |             |            |
|                     |сабақтың       |           |             |            |
|1  |2                |3              |4          |5            |6           |
|1  |Жоғары оқу       |Жоғары оқу     |Көрнекі    |Лекция       |Ауызша      |
|   |орнында білім    |орнында        |құралдар,  |түрлері      |сұрау,      |
|   |беру формасы.    |ұйымдастырылған|ТСО        |             |доклад      |
|   |                 |оқыту формалары|           |             |            |
|2  |Студенттердің    |Студенттердің  |Көрнекі    |Бақылау      |Ауызша      |
|   |әдістемелік      |білімін        |құралдар,  |түрлері      |сұрау,      |
|   |білімін бақылау  |бақылаудың     |ТСО        |             |доклад      |
|   |                 |әдістері мен   |           |             |            |
|   |                 |формалары      |           |             |            |
|3  |Органикалық      |Химияны оқыту  |Көрнекі    |Иновациялық  |Ауызша      |
|   |химияны осы      |процесіндегі   |құралдар,  |технология   |сұрау,      |
|   |заманға сай      |проблемалық    |ТСО        |әдістері     |доклад      |
|   |технологиямен    |оқыту          |           |             |            |
|   |оқыту            |               |           |             |            |
|4  |Химияны оқыту    |Органикалық    |Көрнекі    |Проблемалық  |Ауызша      |
|   |процесінде       |химияны және   |құралдар,  |сұрақтар     |сұрау,      |
|   |қолдану мәселелі |ЖМҚ химиясын   |ТСО        |             |доклад      |
|   |(проблемалық)    |оқытуда        |           |             |            |
|   |оқыту            |критикалық     |           |             |            |
|   |технологиясын    |ойлауды дамыту |           |             |            |
|   |қолдану          |               |           |             |            |
|5  |Органикалық химия|Органикалық    |Көрнекі    |Жобаға       |Ауызша      |
|   |және ЖМҚ химиясын|химияны және   |құралдар,  |қойылатын    |сұрау,      |
|   |жоба әдісімен    |ЖМҚ химиясын   |ТСО        |талаптар     |доклад      |
|   |оқыту            |жоба әдісімен  |           |             |            |
|   |                 |оқыту          |           |             |            |
|6  |Кейс әдісімен    |Кейс әдісімен  |Көрнекі    |Кейс түрлері |Ауызша      |
|   |органикалық      |органикалық    |құралдар,  |             |сұрау,      |
|   |химияны оқыту    |химияны оқыту  |ТСО        |             |доклад      |
|7  |Жоғары оқу       |Жоғары оқу     |Көрнекі    |Модульдік    |Ауызша      |
|   |орнында модульдік|орнында        |құралдар,  |жүйе         |сұрау,      |
|   |оқытудың теориясы|модулдік оқыту |ТСО        |             |доклад      |
|   |мен практикасы   |               |           |             |            |
|8  |Органикалық химия|Химиялық       |Көрнекі    |Химиялық     |Ауызша      |
|   |курсында химиялық|тәжірибе       |құралдар,  |тәжірибенің  |сұрау,      |
|   |тәжірибенің ролі |               |ТСО        |мақсаттары   |доклад      |
|   |мен міндеттері   |               |           |             |            |
|9  |Жоғары оқу       |«Көмірсутектер»|Көрнекі    |Көмірсутектер|Ауызша      |
|   |орнында          |бөлімін        |құралдар,  |дің жіктелуі |сұрау,      |
|   |органикалық      |оқытудың       |ТСО        |             |доклад      |
|   |химияны оқытудың |әдістемелік    |           |             |            |
|   |әдістемелік      |аспектілері    |           |             |            |
|   |ерекшеліктері    |               |           |             |            |
|10 |Органикалық      |«Оттекті       |Көрнекі    |Жүйелік      |Ауызша      |
|   |химияны          |қосылыстар»    |құралдар,  |құрылымдық   |сұрау,      |
|   |жүйелік-құрылымды|бөлімін        |ТСО        |негіздің     |доклад      |
|   |қ жағдай         |оқытудың       |           |міндеттері   |            |
|   |негізінде оқыту  |әдістемелік    |           |             |            |
|   |                 |аспектілері    |           |             |            |
|11 |«Оттекті         |«Биологиялық   |Көрнекі    |Қышқылдардың |Ауызша      |
|   |қосылыстар»      |активті        |құралдар,  |жіктелуі     |сұрау,      |
|   |бөлімін оқытудың |қосылыстар»    |ТСО        |             |доклад      |
|   |әдістемелік      |бөлімін        |           |             |            |
|   |аспектілері      |оқытудың       |           |             |            |
|   |                 |әдістемелік    |           |             |            |
|   |                 |аспектілері    |           |             |            |
|12 |«Көмірсулар»     |«Азотты        |Көрнекі    |Көмірсулардың|Ауызша      |
|   |бөлімін оқытудың |қосылыстар»    |құралдар,  |маңызы       |сұрау,      |
|   |әдістемелік      |бөлімін        |ТСО        |             |доклад      |
|   |аспектілері      |оқытудың       |           |             |            |
|   |                 |әдістемелік    |           |             |            |
|   |                 |аспектілері    |           |             |            |
|13 |Жоғары оқу       |«Полимераналогт|Көрнекі    |ЖМҚ курсының |Ауызша      |
|   |орындарында      |ы түрлендіру»  |құралдар,  |міндеттері   |сұрау,      |
|   |жоғары           |бөлімін        |ТСО        |             |доклад      |
|   |молекулалық      |оқытудың       |           |             |            |
|   |қосылыстар  курсы|әдістемелік    |           |             |            |
|   |                 |аспектілері    |           |             |            |
|14 |«Полимерлерді алу|«Полимерлер    |Көрнекі    |Полимерлену  |Ауызша      |
|   |әдістері» бөлімін|ерітінділері»  |құралдар,  |әдісінің     |сұрау,      |
|   |оқытудың         |бөлімін        |ТСО        |ерекшеліктері|доклад      |
|   |әдістемелік      |оқытудың       |           |             |            |
|   |аспектілері      |әдістемелік    |           |             |            |
|   |                 |аспектілері    |           |             |            |
|15 |Азқалдықты және  |«Полимерлердің |Көрнекі    |Қалдықсыз    |Ауызша      |
|   |қалдықсыз        |физикалық және |құралдар,  |технологияның|сұрау,      |
|   |технологияны     |фазалық күйлер»|ТСО        |артықшылықтар|доклад      |
|   |ұйымдастыруға    |бөлімін        |           |ы            |            |
|   |жанаша көзқарас  |оқытудың       |           |             |            |
|   |                 |әдістемелік    |           |             |            |
|   |                 |аспектілері    |           |             |            |

7 Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтылу картасы
                                                                     4 кесте
|Оқулық, оқу-әдістемелік    |Дана саны         |Магистрант  |Қамтылу, %    |
|құралдар атауы             |                  |саны        |              |
|1                          |2                 |3           |4             |
|Зайцев О.С. Методика       |1                 |2           |50%           |
|обучения химии:            |                  |            |              |
|Теоретический и прикладной |                  |            |              |
|аспекты: учеб. Для студ.   |                  |            |              |
|Высш. Учеб. Заведений. –   |                  |            |              |
|М.: Владос, 1999. – 384с.  |                  |            |              |
|Семчиков Ю.Д.              |3                 |2           |100%          |
|Высокомолекулярные         |                  |            |              |
|соединения: Учебник для    |                  |            |              |
|вузов. М.: Академия, 2003, |                  |            |              |
|368 с.                     |                  |            |              |
|В.Ф. Травень. Органическая |17                |2           |100%          |
|химия. – М.: Академкнига,  |                  |            |              |
|2008. Т.1. 727с.           |                  |            |              |
|В.Ф. Травень. Органическая |17                |2           |100%          |
|химия. – М.: Академкнига,  |                  |            |              |
|2008. Т.2. 582с.           |                  |            |              |

      8 Әдебиет




8.1 Негізгі әдебиет

8.1.1  Зайцев О.С.  Методика  обучения  химии:  Теоретический  и  прикладной
аспекты: учеб. Для студ. Высш. Учеб. Заведений. – М.: Владос, 1999. – 384с.
8.1.2 Семчиков Ю.Д. Высокомолекулярные соединения: Учебник  для  вузов.  М.:
Академия, 2003, 368 с.
8.1.3 В.Ф. Травень. Органическая химия. – М.: Академкнига, 2008. Т.1. 727с.
8.1.4 В.Ф. Травень. Органическая химия. – М.: Академкнига, 2008. Т.2. 582с

8.2 Қосымша әдебиет
8.2.1  Чернобельская Г.М. «Основы  методики обучение химии» М. 1987 .  -286
8.2.2  Стрепихеев А.А.,  Деревицкая  В.А.  Основы  химии  высокомолекулярных
соединений: Уч. пособие. М.: Химия, 1976. 436 с.
8.2.3  Шур  А.М.  Высокомолекулярные  соединения:  Уч.  Пособие.  3-е  изд.,
перераб. и доп. М.: Высшая школа, 1981. 656 с.

Пәндер