Файл қосу

Пәннің әдістемелік ұсынымдар





|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                    |
|ШӘКӘРІМ атындағы СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                           |
|Оқу әдістемелік кешенінің  |ПОӘК              |ПОӘК                       |
|құжаты  3 деңгейлі         |                  |УМКД 042-18-22-1.116/02    |
|                           |                  |-2013                      |
|ПОӘК                       |Басылым № __      |                           |
|«Аңшылық ит шаруашылығы»   |от «___»______    |                           |
|пәнінің  оқу-әдістемелік   |                  |                           |
|құжаттар жиынтығы          |                  |                           |






      5В080300 – «Аңшылықтану және аң шаруашылығы" мамандығына арналған


                          «Аңшылық ит шаруашылығы»

                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                ПӘННІҢ СТУДЕНТКЕ АРНАЛҒАН ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
















                                    СЕМЕЙ
                                    2013


                                  Алғы сөз


1. құрастырылды
Құрастырушы: _______________  «____»___________20____  Туманбаев  В.М.  «Мал
шаруашылығы және аңшылықтану, морфология негіздерімен»  кафедрасының  доцент
м.а.

2. талқыланды
«Мал шаруашылығы және аңшылықтану, морфология негіздерімен» кафедрасының
отырысында
Хаттама  №__    «__»_____20___ж

Кафедра меңгерушісі ___________  С.Тугамбаева

2.2. Аграрлық  факультеттің оқу - әдістемелік кеңесінің отырысында
Хаттама  №__    «__»_____20___ж

Төрағасы  __________ А.Тлеубаева

3. бекітілді
Университеттің оқу - әдістемелік кеңесінің
отырысында қаралып, баспаға ұсынылды
Хаттама  №__    «__»_____20___ж

ОӘК төрағасы _____________Г.Искакова



   «__»_____20___ж №__ басылым орнына енгізілген





















                                   Мазмұны

1. Қолдану саласы.
2. Студентке арналған пәннің жұмыс бағдарламасы
3. Жалпы қағидалар
4. Студенттің рейтингін есептеп шығару
5. Оқу тұрлерінің оқу- әдістемелік мәліметтері, пәнің жұмыс бағдарламасы
6. СӨБЖ және СӨЖ жұмыс бағдарламасы
7. Оқу процессінің календарлық кестесі
8. Әдебиеттер
































1. Жалпы ережелер
1.1 Оқытушы және пән туралы мәліметтер
 – Тұманбаев В.М., доцент м.а., Айтқалиев  Б.  М.,  биология  кафедрасысының
оқытушы
-Байланыс ақпараты – телефоны 53-19-70, № 5 оқу ғимараты
-Сабақ өтетін бөлмелер - № 103
-Пәннің аты –  «Аңшылық ит шаруашылығы»
-Несие саны –2
1.2.Оқу жоспарынан көшірме                                         1кесте

                       Жұмыс оқу жоспарының үзіндісі:

|Курс    |Сем   |Не    |Дәріс  |Зерт. |ОБСӨЖ (са|СӨЖ (са|Жиыны   |Қортынды    |
|        |естр  |сие   |(са    |(са   |ғат)     |ғат)   |(са     |бақылау түрі|
|        |      |      |ғат)   |ғат)  |         |       |ғат)    |            |
|4       |8     |2     |30     |15    |15       |       |60      |емтихан     |

1.3 Пән мазмұнының қысқаша сипаттамасы.
0500803 – «Аңшылық және аң  өсіру»  мамандығының  «Аңшылық  ит  шаруашылығы»
пәні — аңшылық маманына қажетті теориялық білім және практикалық  дағдыларды
игеруге көмекетседі, иттердің  шығу  тегін,  оларды  пайдалану,  асылдандыру
және көбейту жұмыстарын  жүргізуге  көмектеседі.  Әртүрлі  иттер  тұқымдарын
аңшылықта қолдануға ықпал етеді.
1.4. Пәннің мақсаты:
Студенттерге аңшылық иттер жайлы  теориялық  және  практикалық  білім  беру,
олардың экстерьерлік, аңшылық қасиеттерін бағалау,  аңшылық  шаруашылықтарда
асылдандыру жұмыстарын жоспарлауды үйрету болып табылады.
1.5  Пәнді   зерделеудің   негізгі   міндеттері:   қазіргі   кездегі   иттер
тұқымдарымен  таныстыру,  олардың  шығу  тегін,  өсіру,  үйрету   жұмыстарын
жүргізу, иттердің қолданылатын бағытын, тұқымдылығын  анықтау.  Студенттерді
өздігінен аңшылық ит шаруашылықты жүргізуге үйрету, осы саланың  тиімділігін
арттыру үшін әртүрлі шараларды қолдануды көрсету.
1.6. Пәнді зерделеу нәтижесінде студент міндетті:
-  иттердің шығу тарихын, анатомиялық құрылысының ерекшеліктерін,  экстерьер
мен конституциясын, өсірудің генетикалық негіздерімен  кең  тараған  аурулар
түрлерін білу;
- иттерді үйрету, асырау, қоректендіру, тұқымдылығын анықтау, тұқымдық  және
жұмыс істеу қасиеттерінанықтау әдістерін игеруі керек;
- курстың теориялық және практикалық мәнін игеру;
- өздігінен  аңшылық  иттер  тұқымдарын  анықтау,  оларды  өсіру,  аңшылықта
қолдануды үйрету, оларды көрмелерге шығарып, бағалау;
- аңышылықтағы иттердің маңызын түсінуі тиіс және таза  қаныдылығын  сақтау,
тұқымдылық пен жұмыс қасиеттерін жоғарлату үрдісін жалғастыру;
- аңшылық ит шаруашылығы жайлы жалпы түсінік  қалыптастырып,  олармен  жұмыс
істеуді үйрену.
1.7. Курстың пререквизиті:  «Аңшылық  ит  шаруашылығы»  пәнін  оқыған  кезде
мектептегі зоология, жалпы биология, физиология  мен  анатомия   курстарынан
негізгі білімдері болуы қажет.
1.8. Курстың постреквизиті: «Қазіргі заманда  аңшылық  шаруашылығын  жүргізу
пәнінен алынған білім кейінгі курстарда «Аңшылықты ұйымдастыру»,  «Трофейлік
іс», «Жабайы аң мен құс аулау техникасы» пәндерін оқыған кезде қолданылады.
2. Пәннің әдістемелік ұсынымдар
Оку үрдісіне белсенді қатысу, уй тапсырмасын ынтамен орындау, сабакта
карама-карсы байланысты колдау, ұжымдық жұмыска жәрдемдесу, ұқыпты және
міндеті болу қажет. Курстарыен және оқытушылармен ашық, шыдамды да,
мейірімді болған жөн.
 Пән  барысы.  Оқылатын  дәрісте  кейінгі  ғылымның  көкейтесті  мәселелері,
қазіргі  жетістіктері  мен  жаңалықтары  айтылады.  Өткізілетін  зертханалық
сабақтарда организмнен алынып,  жасалған  жасушалар,  препараттарын  тікелей
зерттеп,   электронды   микроскопта   көрінетін   микробейнелерді    талдап,
зерделейсіздер. Пәннiң әр дәрiсiнен кейiн ұсынылған  сұрақтар  мен  тестерге
жауап берiп, оған қайтаратын жауапты жинақтап қорытып, күмәндiк туса,  алдын
ала дәрiстен оқып, оны толық түсiнiп, дәрiске, сабаққа  дайын  болып  келген
жөн.


2. Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу


|Такыры|Мазмұны                      |Сағат саны                             |
|п №   |                             |                                       |
|      |                             |Д            |ЗС       |ОБӨЖ   |СӨЖ   |
|1     |Кіріспе                      |1            |1        |1      |1     |
|2     |Иттердің шығу тегі. Аңшылық  |1            |1        |1      |1     |
|      |ит шаруашылығының дамуы.     |             |         |       |      |
|3     |Иттердің анатомиялық және    |1            |1        |1      |1     |
|      |физиологиялық ерекшеліктері. |             |         |       |      |
|4     |Иттердің экстерьері мен      |1            |1        |1      |1     |
|      |конституциясы                |             |         |       |      |
|5     |Аңшылық иттердің тұқымдары   |7            |1        |1      |1     |
|6     |Иттерді өсірудің генетикалық |2            |1        |1      |1     |
|      |негіздері.                   |             |         |       |      |
|7     |Ит шаруашылығында асылдандыру|4            |1        |1      |1     |
|      |жұмыстары                    |             |         |       |      |
|8     |Иттердің көбею биологиясы    |2            |1        |1      |1     |
|      |және өсіру техникасы         |             |         |       |      |
|9     |Иттерді қоректендіру         |5            |1        |3      |1     |
|      |ерекшеліктері.               |             |         |       |      |
|10    |Иттерді тәрбиелеу және       |2            |1        |1      |1     |
|      |жаттықтыру.                  |             |         |       |      |
|11    |Арнайы жаттықтыру.           |3            |1        |2      |1     |
|12    |Иттердің аурулары, оларды    |1            |1        |1      |1     |
|      |емдеу және профилатика       |             |         |       |      |
|      |шаралары.                    |             |         |       |      |


3. Курс форматы

     Қатынасу: дәрiс, зертханалық сабақтарға мiндеттi түрде қатынасу  керек.
Егерде қандайда болмасын себептермен сiз  оларға  қатынаса  алмасаңыз,  онда
барлық меңгере алмаған материалға жауапкер боласыз. Мiнез –  құлық:  Студент
ар  кодексiн:   мiнез-құлық   этикасын   сақтауы   керек.   Сабаққа   кешiгу
кешiрiлмейтiн қылық. Сабақ үстiнде оқу тәртiбiн жиi  бұзушылар  дәрiсханадан
шығарылып  жiберiледi,  немесе  бүкiл  курс   бойынша   «қанағаттанарлықсыз»
бағамен   жазаланады.   Бақылау   тапсырмалары.   Олар   сөзсiз   орындалып,
белгiленген  мерзiмде  тапсырылуы  қажет.  Кешiгiп  орындалған   жұмыстардың
бағасы өзiнен -  өзi  төмен  болады.  Межелiк  бағалау:  Межелiк  бағалаудың
қортындысы сабақ қатысуы мен үлгерiмiне, студенттердiң белгiленген  мерзiмге
өз бетiмен жұмыс орындауына, сабақта  ауызша  немесе  жазбаша  түрде  берген
жауабына, межелiк бақылау  қортындысына  байланысты  қойылады.  Көшiрiп  алу
және  бiреудiң  шығармасын  толық  немесе  жарым-жартылай  өз  атымен  ұрлап
пайдалану: Қандай да болмасын көшiрiп алу немесе бiреудiң шығармасын  толық,
не жарым-жартылай өз  атымен  ұрлап  пайдалану  (басқа  студенттерден  дайын
тапсырма  және  шешiмдер  көшiрмесiн   пайдалану)   дәрiсханадан   шығарумен
тоқтатылады немесе «қанағаттанарлықсыз» бағамен жазаланады.


4. курс саясаты

Бірігіп жұмыс істеу барысында біз келесідей тәртіпті  ұстанамыз:
Оқытушымен студент бір-біріне сыйластықпен қарау керек.
Кез келген тәртіп  бұзушылықтар  жазаланады,  ал  белсенді  жұмыс  керісінше
мадақталады.
Сабаққа кешікпеу және сабақты босатпау.
Білімді бағалау баллды-рейтингті жүйе бойынша жүргізіледі.

5.Баға қоюдың саясаты

 «Аңшылық ит шаруашылығы» пәнінен балдық көрсеткіш
                                                                     2 кесте
|Апта    |Бақылау түрі                                 |Балл    |Ескерту      |
|        |                                             |жиыны   |             |
|1       |2                                            |3       |4            |
|        |1 ден 7 апта аралығында барлық сабақ         |30      |             |
|        |түрлеріне қатысуы                            |        |             |
|1       |Аралық бақылау 16 балл. СРСП 7 балл.         |35      |             |
|        |СРС 12 балл                                  |        |             |
|2       |Аралық бақылау 16 балл. СРСП 7 балл.         |35      |             |
|        |СРС 12 балл                                  |        |             |
|3       |Аралық бақылау 16 балл. СРСП 7 балл.         |35      |             |
|        |СРС 12 балл                                  |        |             |
|4       |Аралық бақылау 16 балл. СРСП 7 балл.         |35      |             |
|        |СРС 12 балл                                  |        |             |
|5       |Аралық бақылау 16 балл. СРСП 7 балл.         |35      |             |
|        |СРС 12 балл                                  |        |             |
|6       |Аралық бақылау 16 балл. СРСП 7 балл.         |35      |             |
|        |СРС 12 балл                                  |        |             |
|7       |Межелік бақылау 1                            |60      |             |
| 1 ден 7 апта аралығында оқу қорытындысының балдық    |300     |             |
|жиыны                                                 |        |             |
|        |8 ден 15 апта аралығында барлық сабақ        |30      |             |
|        |түрлеріне қатысуы                            |        |             |
|8       |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|9       |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|10      |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|11      |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|12      |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|13      |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|14      |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|15      | Межелік бақылау  2                          |60      |             |
| 8 ден 15 апта аралығында оқу қорытындысының балдық   |300     |             |
|жиыны                                                 |        |             |
|Емтихан балдық жиыны                                  |400     |             |
|Академиялық кезеңдегі балдың жиыны                    |1000    |             |

6. Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілуінің картасы

                          4  кесте
|Оқулықтардың,           |Экземпляр саны  |Студент саны |Қамтамасыздану %  |
|оқу-әдістемелік         |                |             |                  |
|құралдарының атаулары   |                |             |                  |
|1                       |2               |3            |4                 |
|Н.Н. Власов и др.       |                |             |                  |
|Охотничье собаководство |                |             |                  |
|Мазовер А.П. Охотничьи  |                |             |                  |
|собаки. М. Лесная       |                |             |                  |
|промышленность          |                |             |                  |
|Марканов Н.А. Охотничьи |                |             |                  |
|собаки. Ташкент: Мехнат,|                |             |                  |
|1993                    |                |             |                  |
|Войлочников А.Т.,       |                |             |                  |
|Войлочников             |                |             |                  |
|С.Д.Охотничьи лайки. М: |                |             |                  |
|Лесная промышленность,  |                |             |                  |
|1982                    |                |             |                  |
|Казанский В.И. Гончая и |                |             |                  |
|охота с ней. М.: Лесная |                |             |                  |
|промышленность, 1973    |                |             |                  |

7. ОБСӨЖ және СӨЖ жоспары

|№    |ОБСӨЖ                                             |СӨЖ               |
|реті |                                                  |                  |
|     |Аудиториялық             |Аудиториядан тыс         |                  |
|1    |Аңшылық иттерді сынау    |Иттерді сынау барысында  |Аңшылық иттердің  |
|     |және оларды кешенді      |эксперттік комиссия      |шығу тегі және    |
|     |бағалау. Тазыларды сынау.|мүшелерінің міндеттері   |жіктелуі          |
|2    |Аңшылық лайкаларды тиінға|Лайкаларды жабайы қабанға|Иттердің қызмет   |
|     |және қырғауылға салып    |салып сынау              |атқаратын         |
|     |сынау                    |                         |тұқымдары         |
|3    |Құс аулайтын иттерді дала|Спаниельдерді шабындық,  |Еуропа елдеріндегі|
|     |және шабындық құстарына  |дала және орман құстарына|иттер тұқымын     |
|     |салып сынау              |салып сынау              |асылдандыру       |
|     |                         |                         |жұмыстары         |
|4    |Інге түсетін иттерді     |Қуғыншы иттерді сынау    |Семей қаласындағы |
|     |сынау                    |                         |аңшылық иттер     |
|     |                         |                         |шаруашылығының    |
|     |                         |                         |жағдайы           |
|5    |Інге түсетін иттерді     |Иттердің генетикасы.     |Орта Азия мен     |
|     |сынау барысында жасанды  |Селекциялық белгілер     |Қазақстандағы асыл|
|     |індерді қолдану          |                         |тұқым өсіру       |
|     |                         |                         |үрдісінің жағдайы.|
|6    |Асыл тұқым шығаруда      |Иттер жұптарын тандаудағы|Күшіктерді        |
|     |иттерді қолдану          |генетикалық негіздері    |енесінен бөліп    |
|     |                         |                         |алған соң         |
|     |                         |                         |қоректендіру      |
|     |                         |                         |ерекшеліктері     |
|7    |Итердің шағылысуы        |Күшікті таңдау           |Тазы күшіктерін   |
|     |                         |                         |арнайы бағытта    |
|     |                         |                         |өсіру             |
|8    |Негізгі қорек рациондары |Иттер қорегінің сапа     |Інге түсетін иттер|
|     |мен иттерге арналған     |көрсеткіштері            |күшіктерін арнайы |
|     |қоректік заттар          |                         |бағытта өсіру     |
|9    |Иттердің денесін өлшеу   |Иттер тұқымдарын         |Құс аулайтын иттер|
|     |және дене бітімдерінің   |шығарудың қазіргі кездегі|күшіктерін арнайы |
|     |индекстерін анықтау      |әдістері                 |бағытта өсіру     |
|10   |Аңшылық иттердің         |Иттерді аңшылыққа        |Ит                |
|     |селекциясында инбридинг  |дайындаудың негізгі      |шаруашылығындағы  |
|     |және аутбридингтің маңызы|ережелері                |таңдау және       |
|     |                         |                         |іріктеу әдістері  |
|11   |Иттердің көрмелері мен   |Кинолог-эксперттерді     |Иттердің көбею    |
|     |шығаруларына қойлатын    |даярлау                  |биологиясы        |
|     |негізгі талаптар         |                         |                  |
|12   |Аңшылық иттердің         |Аңшылық иттердің         |Буаздық және      |
|     |көрмелерінде қолданылатын|қасиеттерін жетілдірудегі|күшіктеу кезеңдері|
|     |ұйымдастыру және         |Халықаралық кинологтар   |                  |
|     |материалдытехникалық     |ассоциациясының рөлі     |                  |
|     |шаралар                  |                         |                  |
|13   |Иттерді сынау кезінде    |Иттре ауырғандағ алғашқы |Итерді баптаудың  |
|     |экспертизаны жүргізу     |көмек көрсету            |негіздері         |
|14   |Иттердің ауруы.          |Аңшылық итке түсетін     |Ит ағзасының қорек|
|     |Профилактика және емдеу  |жүктемелер және пайдалану|мөлшерін талап    |
|     |                         |режимдері                |етуі.             |
|15   |Аңшылық иттердің         |Лайкаларды қабанға салып |Ит және заң       |
|     |стандарттарын құрастыру  |сынау                    |                  |
|     |және бекіту              |                         |                  |



 «Аңшылық ит шаруашылығы» пәнінің календарлық кестесі
3 кесте.
№ ретіАпта1234567891011121314151Бақылау түріреф1ШБрефреф2ШБ2Балдары3103310 
8. Әдебиеттер.
Негізгі әдебиеттер:
1   Марканов Н.А. Охотничьи собаки. Ташкент: Мехнат, 1993.
2   Власов Н.Н.  и др.  Охотничье  собаководство.  М.:Агропромиздат, 1990.
3   Мазовер А.П. Охотничьи собаки. М. Лесная промышленность, 1982.
4   Чижик И.А. Конституция и экстерьер сельскохозяйственных животных. Л.: Колос, 1979.
5   Блохин Г.И. и др. Кинология. М, 2001.
Қосымша:
1    Войлочников А.Т., Войлочников С.Д.Охотничьи лайки. М: Лесная промышленность, 1982.
2  Казанский В.И. Гончая и охота с ней. М.: Лесная промышленность, 1973.
3  Казанский В.И. Борзые. М: Лесная промышленность, 1984.
4  Охотничье собаководство. Киров, 1971.
5  Охотоведения. Т. 2..Киров, 1971.
6  Слудский А.А. Азиатская борзая. Тазы и охота с ней. А., 1939.
















 
Пәндер