Файл қосу

Курстың перереквизиті








                     6N0712- «Машина жасау» мамандығыны
                          магистранттарына арналған
                «Ғылыми-зерттеу және инновациялық іс-әрекетті
                         ұйымдастыру мен жоспарлау»

                      ПӘННІНІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ

                           МАГИСТРАНТ ҮШІН ПӘННІҢ
                           ЖҰМЫС ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ
















                                 Семей 2013
     1. ӘЗІРЛЕНДІ
      Құрастырған ____________    «____» _______200_  ж.   Шәкәрім  атындағы
      Семей  мемлекеттік  университетінің  «Машина  жасау   және   механика»
      кафедрасының профессоры Омар Теміртасұлы


    2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
    2.1.  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік  университетінің
«Машина  жасау  технологиясы   және   механика»   кафедрасының   мәжілісінде
талқыланды
    Хаттама №    «_09_» ____09_____  2013 ж.


    Кафедра менгерушісі  ___________ С. Д. Токаев


    2.2. ИТФ оқу-әдістемелік бюросында талқыланды
    Хаттама №    «_12_»  ___09_____ 2013 года.


    Төрағасы  ______________ С.С. Төлеубекова


    3. БЕКІТІЛДІ
    Университеттің  Оқу-әдістемелік  кеңесінің  жиналысында   қарастырылып,
басылымға ұсынылған
    Хаттама №  «_18_» _____09______  2013 ж.


    Төрағасы _____________ Г.К. Искакова


    №1 баспа






















                                   Мазмұны


      |1|Жалпы                                                                |4  |
| |мағлұматтар..........................................................|   |
| |.................................                                    |   |
|2|Пәнді оқытуға әдістемелік нұсқаулар                                  |6  |
|3|Курстың форматы мен саясаты                                          |7  |
|4|Бағалау саясаты                                                      |8  |
|5|Пәннің мазмұны мен сабақтың түрі бойынша сағаттардың бөлінуі         |10 |
|6|СӨЖО мен СӨЖ мазмұны                                                 |10 |
|7|Пән бойынша оқу процесінің күнтізбелік кестесі                       |11 |
|8|Әдебиеттер...........................................................|12 |
| |...............................................                      |   |
|9|Емтихан сұрақтары                                                    |13 |

















































      1  Жалпы мағлұматтар
         • Теміртасов О.Т. к.т.н., профессор
         • «Машина жасау технологиясы және механика» кафедрасы
         • Ақпараттық байланыс  -№1 оқу корпусы, №406 кабинет
         • Сабақты өткізу орны - аудиториялар кесте бойынша
         • Пәннің аты «Ғылыми зерттеу және инновациялық іс-әрекетті
           ұйымдастыру және жоспарлау»
         •  Кредит саны-3


     2.  Оқу жұмыстық жоспардан үзінді


        Кесте -1


        |курс  |семестр   |Кредит   |Дәріс    |Семинар  |ӨБЖ    |Барлығы  |Бақылау түрі  |
|      |          |саны     |         |         |       |         |(семестр)     |
|1     |2         |3        |30       |15       |90     |135      |емтихан       |




      1.3 Пән мазмұнының қысқаша сипаттамасы
      Бұл  пәнде   өзектілік,   ғылыми-әдістемелік   деңгей,   жаңа   ғылыми
жетістіктер, маңызды проблемеларды  шешудегі бәсекеге қабілеттілік,  зерттеу
нәтижелерін жүзеге асыру түрлері және  аумағы қарастырылады.  Сонымен  қатар
зертеу мен  инновациялық  іс-әрекетті   тиімді  ұйымдастыру  және  жоспарлау
мәселелері  қарастырылады.

      1.4 Курс мақсаты
      Курсты оқудың мақсаты -  магистрантты,  болашақ  инженерді  техниканың
әртүрлі салаларында  ҒТМ-мен  байланысты  көптеген  практикалық  мәселелерді
шешуге, зерттеу мәліметтерін  өңдеудің  жаңа  прогресивті  әдістерін  үйрету
және  кешенді  зерттеулерді  орындау  ретін  белгілеу,   олардың   логикалық
байланысын  анықтауға  және   оларды   зерттеу   мәселесін   нәтижелі   шешу
мақсаттарында біртұтас жүйеге біріктіруді үйрету.
      1.5 Пәнді оқудың негізгі  мақсаты


      Пәнді оқу кезінде магистрант - зерттеу және инновациялық  іс-әрекеттің
ғылыми-методогиялық негізімен танысуы тиіс.
      Пәннің негізгі мақсаты магистранттың дайындығын қамтамасыз етуге  және
болашақ   инженерлер   мен   ғылыми   қызметкерлердің    арнайы   білімдерін
қалыптастыратын   бағдарлы   пәндерді   тереңірек   түсіну   мен   меңгеруге
бағытталған.


      1.6 Пәнді оқу нәтижесінде магистрант білу керек:
      • Инженерлік және ғылыми іс-әрекет негізінде   зертеулерді  жүргізудің
жаңа үрдіс  әдістерін;
      • Жобалау сатыларында  және инженерлік шығармашылықты администрациялық
басқару әдістерінде   техникалық-экономикалық бағалауға әдістерін меңгеру;
      • Ғылыми және педагогикалық қызметтердее инверсия әдістерін, аналогия,
эмпания, фантазия және  морфологиялық анализ әдістерін қолдана білу;
       • Ғылыми зерттеулер және машина жасаудағы инновацияның  эффектілігін
ерекшеліктерін түсіну;
       • Инженерлік болжамдардың  негізгі  әдістерін,  болжамды  жобалардың
жүйелі  анализін,   бағдарламалық   болжамды,   техникадағы   жаңалықтардың
сипаттары мен  әдістер туралы;
        • Қазіргі уақытта үрдісті техника мен технологияны жасаудың құрамды
бөлігі   болып  табылатын   жаңа  заңдарды,  құбылыстарды,  белгілерді   алу
барысында болжаулар,  жобалау және жоспарлау жайлы ұғымдарды.






      1.7 Курстың  перереквизиті:
      Курс ЖОО-нда алған білімге, машина жасау пәні бойынша  арнайы  курстар
және «Философия тарихы» курсында алған білімгі негізделген.


      1.8 Курстың  постреквизиті:
      Аталған пән магистранттың мамандығы   бойынша  магистрлік  диссертация
мен  ғылыми және инновациялық жобаларды орындалуы барысында  және  мамандығы
бойынша  жұмыс  істеуіне  мүмкіндік  беретін  негізгі  базалық  пән    болып
табылады.


      1.9. Глоссарий
        ҒЗТКЖ- ғылыми зерттеу және тәжірибелі –қонструктурлық жұмыстар;
        ҒЗЖ -ғылыми – зерттеу жұмыстары;
        МҒЗЖ -магистранттың ғылыми-зерттеу жұмыстары;
        ҚҚТ -қосылған құндар тізімі;
        ЭОК- энергетикалық отын кешені;
        БАК- бас анықтаушы кесте.


      2  Магистрантқа арналған пәнді оқытудың әдістемелік
      нұсқаулары


      Дәріске және практикалық жұмыстарға міндетті түрде қатысу  керек  және
барлық МӨЖ-ді  уақытында  тапсыру  керек.  Уақытында  тапсырылмау  баллдарды
шегеруге  әкеледі.  Курстың  жартысын  магистрант  өз   бетімен   орындайды,
сондықтан  керекті   әдебиеттермен   танысып,   тақырып   бойынша   білмеген
сұрақтарды оқытушымен жұмыс істеу арқылы табуға болады.
        Курсты  оқуға  кіріскенде   тақырыптармен   (тарау)   жұмыс   істеу
тәртіптеріне назар аудару керек, бұл  мақсат  үшін  оқу-әдістемелік  кешенді
пайдалануға болады, бұл  міндеттер  магистранттың  оқулықпен  жұмыс  істеуін
жеңілдетеді.
         Курсты мақсатқа сәйкес пәннің  бағдарламасы бойынша оқу қажет.
        Теорияны практикалық есептердің шешуде дұрыс қолдана білгенде  ғана
оқу материалы толық меңгерілді деп есептеуге болады.


       3 Курс форматы мен саясаты


      Аудиториялық сабақтар дәріс  түрінде  жүреді,  әр  дәрістің   соңында
магистрантпен  диалог  формасында  жұмыс  істеуге  уақыт  бөлінеді  және  әр
дәрістің басында тақырыбы және  жоспары айтылады, сонымен қатар  өз  бетімен
оқуға сұрақтар беріледі. (сондай-ақ өздік жұмысқа  арналған  сұрақтар  әрбір
өтілген тақырыптан кейін де беріле алады).
            Курстың практикалық  сабақтары   магистранттың  инженерлік  және
ғылыми-қызмет  іс-әрекеті  кезінде  қазіргі   заманға   сәйкес   тәсілдерді
түсінуіне  бағытталған.   Бұл  дайындықтар  кезінде  ол  өз  ойын   сауатты
баяндауды үйренуі керек. Өзінің мамандық біліктілігін дамыту  үшін  әртүрлі
жағдайларды қарастыру керек.
              ОӘК-да  және  силлабуста  кітаппен  жақсы  жұмыс  істеу   үшін
тақырыптар мен тараулар беттерімен көрсетілген.
             Пән бойынша экзамендік баға  модуль  бойынша  үлгерілушілігіне,
аралық  бақылауға  және  қорытынды  аттестацияның,  экзаменнің  максималдық
қосындысының көрсеткіш арқылы анықталады.
               Аудитордағы  сабақ  кезінде  лекциялық   немесе   практикалық
сабаққа дайындық кезінде, сонымен қатар  өзіндік  жұмыс  кезінде  туындаған
сұрақтар қарастырылады.
              Оқу  процесінің үштен бір  бөлігін  сіз  өзіңіз  оқисыз,  бұл-
әрбір аудаторлық сабаққа міндетті түрде дайындалу,  үй  жұмыстарын  шығару,
пәннің кейбір теориялық сұрақтарын өз бетінше оқу.
          Қатысу:  Дәріске, практикалық  сабақтарға  қатысу  қатаң  міндетті
болып саналады.
      Тәртіп: Сабақ кезінде тәртіп бұзылса аудиториядан шығарады немесе
 «қанағаттанбайтын» баға қою арқылы жазалайды.
      Рефераттар: Алдын ала келісілген белгілі бір тақырыпқа  арналған  екі
жазбалы реферат жазылады.
      Белгілі бір жағдайға байланысты сабақты босату арқылы,  сіз  өзіңізге
курсты  игеруге  жіктелген  міндеттерден  босатылмайсыз.   Қалған   кездегі
тақырыптарды өз бетінше берілген уақытына дейін оқып, өтеуге  тиіссіз.  Бұл
жағдайда сізге қалған сабақтарыңызға бір де бір балл ала алмайсыз.
      Сіз  оқу  процесінде  аудиториялық   экзамендерге  белсенді  қатысып,
өзіндік және практикалық тапсырмаларды дер кезінде,  көрсетілген  уақытында
орындауыңыз керек. Ұқыпты және  міндетті  болу  керек.  Бұнның  бәрі  сізге
жоғары  нәтижелерге  жету  көмектеседі.  Аудиторлық  сабақта  сіздің   ұялы
телефоныңыз сөндірулі болу керек.
      Сіз шыдамды, мұғалімдеріңізге ашық және ақкөңіл болуыңыз керек.
      Қорытынды  бақылау  (экзамен)  ауызша  экзамен  түрінде  жүргізіледі.
Экзаменге  дайындалу  үшін  ПОӘК-да   шамамен   келетін   сұрақтар   тізімі
көрсетілген.


      4 Бағалау саясаты


      Пән бойынша үлгерімді бақылау келесі ретте жүргізіледі:
      - ағымды бақылау;
      - қорытынды бақылау – академиялық кезеңнің  соңында  бір  рет  емтихан
түрінде жүргізіледі (емихан немесе КП (КЖ) қорғау  (мамандықтың  стандартына
сәйкес).
      Ағымды бақылау - оқытушының қатысуымен дәріс, практикалық сабақтар мен
өзбетімен жұмыс кезінде магитранттың білімін жүйелі түрде тексеру.
         Ағымды бақылау түрлері:
      • жазбаша бақылау:
      • аралас сұрақ;
      • үй тапсырмаларын қорғау мен презентациялау;
      • Дискуссия, тренингтер, дөңгелек столдар, кейс-стадиялар;
      • ӨБЖ –ты орындау және т.б.

   Баѓаны  єріппен, баллмен жєне пайызбен кµрсету шкаласы.


|Єріппен   |Баллдыњ сандыќ    |Пайыздыќ          |Ќалыптасќан ж‰йе бойынша  |
|баѓалау   |эквиваленті       |мєні              |баѓа                      |
|А         |4,0               |95 – 100          |¤те жаќсы                 |
|А–        |3,67              |90 – 94           |                          |
|В+        |3,33              |85 – 89           |                          |
|          |                  |                  |жаќсы                     |
|В         |3,0               |80 – 84           |                          |
|В–        |2,67              |75 – 79           |                          |
|С+        |2,33              |70 – 74           |                          |
|          |                  |                  |                          |
|          |                  |                  |ќанаѓаттанарлыќ           |
|С         |2,0               |65 – 69           |                          |
|С–        |1,67              |60 – 64           |                          |
|D+        |1.33              |55 – 59           |                          |
|D         |1,0               |50 – 54           |                          |
|F         |0                 |0 – 49            |ќанаѓаттанѓысыз           |
|I         |NA                |-                 |аяќталмаѓан               |
|P         |-                 |µтті              |пєнді µтті                |



























5  Пәннің мазмұны мен сабақ түрлері бойынша бөлінген сағат саны

|№  |Тақырып атаулары                              |Сағат саны            |
|   |                                              |ДС    |МС     |МӨЖ    |
|1  |Тақырып:                                      |4     |       |8      |
|   |«ҚР-сының дамуының индустриалды – инновациялы |      |       |       |
|   |стратегиясын жүзеге асырудағы ғылым мен       |      |       |       |
|   |өнертапқыштықтың маңыздылығы»                 |      |       |       |
|2  |Ғылым мен өнертапқыштық. Ғылыми-техникалық    |      |3      |  6    |
|   |қамсыздандырудың мәселелері.                  |      |       |       |
|3  |Тақырып:                                      |4     |       |8      |
|   |Инженерлік және ғылыми іс-әрекеттің  негіздері|      |       |       |
|4  |Инженерлік қызметтің және мамандықтың құрылымы|      |     3 |     6 |
|5  |Тақырып:                                      |6     |       |12     |
|   |Техникадағы өнертапқыштықтың сипаттамасы мен  |      |       |       |
|   |әдістері.                                     |      |       |       |
|6  |Техникалық өнертапқыштықтың сипаттамсы мен    |      |3      |6      |
|   |әдістері. Морфологиялық сараптама, инверсия,  |      |       |       |
|   |аналогия, эмпатия, фантазия әдістерінің       |      |       |       |
|   |қолданылуы.                                   |      |       |       |
|7  |Тақырып:  Болашақтағы құрылымдарға инженерлік |6     |       |12     |
|   |болжам.                                       |      |       |       |
|8  |Инженерлік болжам. Информациялық көздер       |      |   3   |6      |
|   |негізіндегі болжам.                           |      |       |       |
|9  |Тақырып: Машинажасаудағы ғылыми зерттеулер мен|6     |       |12     |
|   |инновацияның тиімділігі                       |      |       |       |
|10 |Машиназаводын транспорттық жүйесін басқарудың |      |3      |6      |
|   |тиімділігін бағалау.                          |      |       |       |
|111| Тақырып: Инженерлік шығармашылықты           |4     |       |8      |
|   |әкімшіліктік басқаруының әдістері.            |      |       |       |
|   |Барлығы.                                      |30    |15     |90     |


      6 СӨЖӨ  МАЗМҰНЫ


      6.1 Инженерлік және ғылыми іс-әрекетті идентификациялау мәселелері.
      6.2 Инженерлік және зерттеу жұмыстарының негізі.
      6.3 Техникадағы өнертапқыштықтың сыйпаты мен әдістері. Мақсаты мен
      шектелуі.
      6.4 Өнертапқыштықтың анықтамасы мен негізгі белгілері. Творчестволық
      процесс.
      6.5 Болжамдаудың  даму жолдары.
      6.6 Программалық болжамдау.
      6.7 Программалық болжамдаудың дәлдігін бағалау.
      6.8 Болжамдау мағлұматтарын жүйелі түрле саралау.
      6.9 Жасалу этапында салыстырмалы техникалық-экономикалық бағалау
      әдісі.
      6.10 АСУТП –ң экономикалық эффектілігін анықтау.
      6.11 Иерархияның экономико-математикалық моделін жасау және қолдану
      6.12 ТРИЗ-ді пайдалылық теориясының негізінде пайымдау.

          7 Магистрантқа берілетін тапсырмалар тізімі

      7.1.1  Оқылатын тақырыптар бойынша жаңа мағлұматтарды іздеу. Табылған
тақырып бойынша өзбетімен баяндама жазу.
      7.1.2  Қондырғыларға, жеке құрылғылар мен жұмыстарға компьютерлік
презентациялар дайындау.

      7.2 Өзбетімен жұмыс тізімі мен мазмұны
        Курс бойынша екі реферат дайындау қажет.
        Бірінші реферат 5 баллға бағаланады (максимал балл). Өткізу 7
аптаның соңында.(Уақытында өткізілмеген реферат 2 баллға бағаланады).
        Екінші реферат 5 баллға бағаланады (максимал балл). Өткізу 14
аптаның соңында.(Уақытында өткізілмеген реферат 2 баллға бағаланады.





    8 ӘДЕБИЕТ


    8.1. Негізгі
    8.1.1 Шаповалов Е.А. Қоғам және инженер.-Л. Шығ. МГУ, 1984-183 бет.
     8.2 Қосымша
    8.2.1.. Труды МВТУ №151. Вопросы технико-экономического
     обоснования  эффективности научно-исследовательских работ.-М.:Изд-
    во МВТУ,1972-62с.
    8.2.2.Труды МВТУ №251. Вопросы эффективности научных
    исследований и разработок в машиностроении.Выпуск 4. -М.:Изд-во
     МВТУ,1977-103с
    8.2.3 Труды МВТУ. Организация и планирование научных исследовании
    и в технических ВУЗах. Выпуск 4.-м.: Издательство МВТУ, 1978-80с.
    8.2.4. Войтов А.Г. Техника (Общая теория) –М.: Издательство:
    книготорговый центр «Маркетинг» ,2001.-233 с.
    8.2 Қосымша
    8.2.1. Труды МВТУ №151. Вопросы технико-экономического
    обоснования  эффективности научно-исследовательских работ.-М.:Изд-
    во МВТУ,1972-62с.
    8.2.2.Труды МВТУ №251. Вопросы эффективности научных
    исследований и разработок в машиностроении.Выпуск 4. -М.:Изд-во
    МВТУ,1977-103с
    8.2.3 Труды МВТУ. Организация и планирование научных исследовании
    и в технических ВУЗах. Выпуск 4.-м.: Издательство МВТУ, 1978-80с.
    8.2.4. Войтов А.Г. Техника (Общая теория) –М.: Издательство-
    книготорговый центр «Маркетинг» ,2001.-233 с.
    8.2.5. Темиртасов О.Т. Инженерное прогнозирование перспективы
    развития роликоопор конвейоров. Усть-Каменогорск,:АО НЦНТИ,2008г.
    65 с.
          9 Емтихан сұрақтары

   1. ҚР-нің экономикалық дамуы.
   2. Психологиялық инерттілік жіне оны жеңу жолдары.
   3. Жобалау периодын анықтау.
   4. ИИП стратегиясының мақсаты мен қоятын талабы.
   5. Милар шабуылы әдісі.
   6. Дайындау этапындағы салыстырмалы техника-экономикалық бағалау әдісі.
   7. Жобалаудың даму жолдары.
   8. НИОКР –ді жобалау.
   9. Жоғары ғылыми және жоғары технологиялы өндірісті жасау жолдары.
  10. Дамудың мемлекеттік институттары.
  11. Инженерлік жобалау әдістері.
  12. АСУТП-тің экономикалық эффектілігін анықтау.
  13. ҚР –дің инновациялық дамуы үшін білім мен кадрлерді дайындаудың дамуы.
  14. Иерархияның экономика-математикалық моделін қалыптастыру және қолдану.
  15. ҚР ғылымының даму жолдары.
  16. Таспалы конвейерлердің жетілдіруін және техникалық деңгейін анықтау.
  17.  Ғылыми-зерттеу  және  проекті-конструкторлық   жұмыстарды   жоспарлау
      нормативтерінің жүйесі.
  18.  ҚР-нің ғылыми-техникалық және инновациялық саясаты.
  19.  Машинажасау  заводының  транспорттық  жүйесінің  деңгейін  бағалаудың
      әдістемелік сұрақтары.
  20. Таспалы  конвейердің  салыстырмалы  параметрлерін  эксперттік  бағалау
      әдісінің маңыздылығын анықтау.
  21. Инженерлік және ғылыми іс-әрекеттерді идентификациялау проблемалары.
  22. Таспалы конвейерлердің конструкциясын жобалап бағалау.
  23. ҒЗЖ енгізудің көрсеткіштері.
  24. Инженерлік және зерттеушілік іс-әрекеттің мазмұны.
  25. Таспалы конвейерлердің морфологиялық классификациясы.
  26. Пайдалылығына байланысты ТРИЗ дәлелдеу.
  27. Инженерлік іс-әрекет пен мамандықтың құрылымы.
  28. Роликті бағанды таспалық конвейердің конструкциясын жобалап бағалау.
  29. Минимакс және шешім қабылдау.
  30. Техникадағы өнертапқыштықтың мақсаты мен шектелуі.
  31. ҒЗЖ-ны ПЕРТ әдісімен және шектік жол әдісімен бағалау.
  32. Патенттік шешімдерді бағалауларды сараптау.













































Пәндер