Файл қосу

Бастауыш мектепте



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ                                                 |
|БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                                              |
|ШӘКӘРІМ атындағы                                                          |
|СЕМЕЙ қаласының МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                                  |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты    |ПОӘК                  |                        |
|                         |                      |ПОӘК                    |
|                         |                      |042-14.01.20.168/01-2013|
|ПОӘК                     |                      |                        |
|Оқытушыларға арналған    |02.09.13 ж.           |                        |
|«Бастауыш мектепте       |№1 басылым            |                        |
|есептерді шешуге оқытып -|                      |                        |
|үйрету технологиясы» пәні|                      |                        |
|бойынша  бағдарлама      |                      |                        |







                 05В010200 «Педагогика және бастауыш оқыту»


                               мамандығы үшін


                       «Математиканы оқыту әдістемесі»



                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ






                        ОҚЫТУШЫЛАРҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ
                           ОҚУ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ

















                                    Семей
                                    2013

1 ӘЗІРЛЕГЕН

Құрыстырушы __________ «___»_____________ 2013ж.




      Абдуалиева К.К., «Математика және математиканы оқыту әдістемесі»

кафедрасының аға оқытушысы

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1«Математика және математиканы оқыту әдістемесі» кафедра отырысында

«____» _______________ 2013__ж., № ___хаттама.

Кафедра меңгерушісі    ______________  О.М. Жолымбаев

2.2  физика – математика   факультетінің оқу - әдістемелік бюросының
отырысында

«____» _______________ 2013__ж., № ___хаттама

 ОӘБ төрағасы    ______________   Батырова  К.


3 БЕКІТІЛДІ

Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында басып шығаруға
мақұлдаған және ұсынылған

«____» _______________ 2013__ж., № ___хаттама

ОӘК төрағасы     ______________   Г. К. Искакова



4  АЛҒАШ  РЕТ ЕҢГІЗІЛДІ











                                   Мазмұны


|1   |Қолданылу саласы                                                 |4    |
|2   |Нормативтік сілтемелер                                           |4    |
|3   |Жалпы ережелер                                                   |4    |
|4   |Оқу пәнінің мазмұны                                              |5    |
|5   |Студенттердің өздік жұмыстарының  тақырыптардың тізімі           |6    |
|6   |Пән бойынша оқу-әдістемелік картасы                              |6    |
|7   |Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз етудің картасы             |8    |
|8   |Әдебиеттер                                                       |8    |






































      1 ҚОЛДАНЫЛУ САЛАСЫ

       «Математиканы  оқыту   әдістемесі»   пәннің   оқытушыларға   арналған
бағдарламасы 05В010200 «Педагогика және  бастауыш  оқыту»  мамандығы  бойнша
оқитын студенттерге арналған.




      2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР
      «Математиканы  оқыту  әдістемесі»   пәнінің   оқытушыларына   арналған
бағдарламасы аталған пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың тәртәбән  келесі
құжаттардың талаптары мен ұсыныстарына сәйкес белгілейді:

–  05В010200  «Педагогика  және  бастауыш  оқыту»  мамандығының  мемлекеттік
жалпыға міндетті білім стандарты (2011ж).

      – СТУ  042-ГУ-4-2013  «Пәндердің  оқу-әдістемелік  кешенін  әзірлеуге
        және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар» университет стандарты;
–  ДП  042-1.01-2013  «Пәндердің  оқу-әдістемелік  кешенінің  құрылымы  және
мазмұны» құжаттандырылған процедурасы.


      3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
3.1 Пәннің мазмұнын қысқаша сипаттау:
«Математиканы  оқыту  әдістемесі»   курсында   мынадай   тараулар   оқылады:
математиканы оқытудың теориялық негіздері, арифметикалық   материалды  оқыту
технологиясы, шамалар  және  олардың  өлшемдері,  есептерді  шешуге  оқытып-
үйрету   технологиясы,   алгебра   және   геометрия    элементтерін    оқыту
технологиясы.
3.2  Пәнді оқудың мақсаты:
       Студенттерді   кіші  жастағы  мектеп   оқушыларын   оқыту   барысында
туындайтын оқу - әдістемелік  міндеттерді кәсіби деңгейде  шешу  үшін  қажет
болатын білім және біліктермен қаруландыру болып табылады.
3.3 Пәнді оқудың негізгі міндеті:
   кіші   жастағы   мектеп   оқушыларына   математиканы    оқыту    процесін
   ұйымдастырудағы кәсіби білім және біліктермен қаруландыру.

3.4 Оқытудың нәтижелері:
      Пәнді оқудың нәтижесінде студент мыналарды:
    -  Әдістемелік  ғылымның  объектісі,  пәні,  міндеттері   мен   зерттеу
      әдістері, сондай - ақ  кіші  жастағы  оқушыларға  математиканы  оқыту
      теориясы мен бағыттары жайлы түсініктері болуы тиіс;
    - Бастауыш сыныптардағы математика курсын құрайтын негізгі ұғымдар  мен
      әрекет тәсілдерінің мазмұнын білуі керек;
    - Математика оқулықтарымен жұмыс істеу барысында өзіндік  бағыт-бағдары
      болуы және ондағы тапсырмаларды тиімді пайдалана алулары тиіс;
    - Бастауыш мектепте математиканы  оқыту  әдістемесі  бойынша  дипломдық
      жұмыстар орындауға  және  өзінің  болашақтағы  әдістемелік  қызметіне
      қажетті  зерттеу  жұмысын  жүргізе  білумен  байланысты   біліктермен
      қарулануы тиіс.

3.5 Пререквизеттер:
      Студенттер математиканың бастауыш курсының негіздерін білуі қажет және
олардың компьютерде жұмыс істеу дағдасы болу керек.

3.6 Постреквизиттер:
      «Математиканы оқыту әдістемесі» пәнінде  алған  білімдері  мемлекеттік
тәжірибеде содан кейін бастауыш мектепте оқушыларға  білім  беру  процессіде
қолданыс табады.




3.7   Оқу жоспарынан көшірме


                                                                     1 кесте


|Курс                                                             |Семестр   |
|1                                                                |2         |
|Дәріс сабақтар                                                              |
|Математиканы оқытудың теориялық негіздері                        |1         |
|Математиканың бастауыш курсын оқытудың әдіс-тәсілдері және       |1         |
|кұралдары                                                        |          |
|Қарапайым математикалық түсініктерді қалыптастыру                |1         |
|Нумерациалық ұғымдар                                             |3         |
|Арифметикалық амалдар және олардың қасиеттері                    |1         |
|Есептеу тәсілдері                                                |4         |
|Шамалар және олардың өлшемдері                                   |1         |
| Есептерді шешуге оқытып-үйрету технологиясы                     |2         |
|Алгебра және геометрия элементтерін оқыту технологиясы           |1         |
| Практикалық сабақтар                                                       |
|Математиканы бастауыш оқытудың мазмұны.                          |2         |
|Бастауыш сыныптарда математиканы оқытудың кұралдары              |2         |
|Дайындық кезеңі ұғымдарына талдау жасау                          |2         |
|Он көлеміндегі сандар нумерациясы                                |2         |
|«Жүз» көлеміндегі сандар нумерациясы                             |2         |
|Коп таңбалы сандар нумерациясы                                   |2         |
|Арифметикалық амалдар және олардың қасиеттері                    |2         |
| Есептеу тәсілдері (қосу, азайту)                                |2         |
|Есептеу тәсілдері (көбейту, бөлу)                                |2         |
|Шамалар және олардың өлшемдері                                   |1         |
|Үлестер және бөлшектер                                           |1         |
|Есептерді шешуге үйрету тәсілдері                                |4         |
|Теңдеулерді және есепті алгебралық тәсілмен  шешу.               |2         |
|Қарапайым геометриялық салулар.                                  |2         |
|Сыныптан тыс жұмыстардың түрлері, олардың ерекшіліктері          |2         |


5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ  ТАҚЫРЫПТАРДЫҢ ТІЗІМІ
      СӨӨЖ
    5.1.1  Математикадан  оқу  -  әдістемелік  топтаманың  құрамына  енетін
    құралдарға әдістемелік сипаттама
      5.1.2  «Қарапайым  түсініктер»   тақырыбы   бойынша   сабақ   жоспарын
           дайындау, өткізу және талдау.
      5.1.3 «Нумерация» тақырыбы бойынша көрнекіліктер дайындау.
      5.1.4 «Арифметикалық амалдар және олардың қасиеттері»
      тақырыбы бойынша сабақ жоспарын дайындау, өткізу және талдау.
      5.1.5 «Есептеу тәсілдері» тақырыбы бойынша  сабақ  жоспарын  дайындау,
өткізу және талдау.
      5.1.6 Жай есептерді топтау
      5.1.7 «Геометрия элементтері» тақырыбы бойынша көрнекіліктер дайындау.
      СӨЖ
      5.2.1 Математикадан оқушылардың жетістіктерін бағалау жүйесі
      5.2.2 Математиканы бастауыш оқытуды ұйымдастыру  формалары.
      5.2.3 Есеппен жүргізілетін өздік жұмысың түрлері
      5.2.4 Математикадан сыныптан тыс жұмыс




6  ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ
                                                                     3 кесте
|Тақырыбы                   |Көрнекі құралдар,|Өзбетімен оқуға арналған  |бақылауфо|
|                           |плакаттар,       |сұрақтар                  |рмасы    |
|                           |стендтер         |                          |         |
|Дәріс           |Практика  |                 |                          |         |
|сабағы          |сабағы    |                 |                          |         |
|1               |2         |3                |4                         |5        |
|Математиканы оқытудың      |1-4 сыныптарға   |                          |         |
|теориялық негіздері        |арналған оқу     |                          |         |
|                           |бағдарламалар    |                          |         |
|Математиканың бастауыш     |Слайдтар,        |Математикадан оқу -       |         |
|курсын оқытудың            |презентациялар,  |әдістемелік топтаманың    |         |
|әдіс-тәсілдері және        |1-4 сыныптарға   |құрамына енетін құралдарға|ауызша   |
|кұралдары                  |оқулықтар        |әдістемелік сипаттама     |         |
|                           |                 |Математикадан оқушылардың |ауызша   |
|                           |                 |жетістіктерін бағалау     |         |
|                           |                 |жүйесі                    |         |
|                           |Математика       |Математиканы бастауыш     |ауызша   |
|                           |сабақтарының     |оқытуды ұйымдастыру       |         |
|                           |жоспарлары       |формалары                 |         |
|Қарапайым математикалық    |Тақырып бойынша  |«Қарапайым түсініктер»    |сабақты  |
|түсініктерді қалыптастыру  |көрнекі құралдар,|тақырыбы бойынша сабақ    |өткізу   |
|                           |«математика» для |жоспарын дайындау         |және     |
|                           |1 класс оқулығы  |                          |талдау.  |
|Нумерациалық ұғымдар       |Цифрлар жазу     |«Нумерация» тақырыбы      |Көрнекілі|
|                           |үлгілері, разряд |бойынша көрнекіліктер     |ктер     |
|                           |және класс       |дайындау                  |презентац|
|                           |кестелері,       |                          |иясы     |
|                           |жолақтар         |                          |         |
|Арифметикалық амалдар және |Тақырып бойынша  |«Арифметикалық амалдар    |сабақты  |
|олардың қасиеттері         |көрнекі құралдар:|және олардың қасиеттері»  |өткізу   |
|                           |түрлі түсті      |тақырыбы бойынша сабақ    |және     |
|                           |дөнгелектер      |жоспарын дайындау, өткізу |талдау   |
|                           |                 |және талдау.              |         |
|Есептеу тәсілдері          |Жазбаша есептеуге|«Есептеу тәсілдері»       |сабақты  |
|                           |арналған абак    |тақырыбы бойынша сабақ    |өткізу   |
|                           |                 |жоспарын дайындау, өткізу |және     |
|                           |                 |және талдау               |талдау   |
|Шамалар және олардың       |Шамаларды өлшеуге|                          |ауызша   |
|өлшемдері                  |арналған құралдар|                          |         |
| Есептерді шешуге          |Слайдтар,        |Жай есептерді топтау      |Есептер  |
|оқытып-үйрету технологиясы |презентациялар   |Есеппен жүргізілетін өздік|шығару   |
|                           |                 |жұмысың түрлері           |         |
|Алгебра және геометрия     |Геометриялық     |«Геометрия элементтері»   |         |
|элементтерін оқыту         |фигуралардың     |тақырыбы бойынша          |         |
|технологиясы               |модельдері, сызба|көрнекіліктер дайындау.   |         |
|                           |жұмыстарына      |                          |         |
|                           |арналған құралдар|                          |         |
|                           |Сыныптан тыс     |Математикадан сыныптан тыс|сабақты  |
|                           |сабақтардың      |жұмыс                     |өткізу   |
|                           |жоспарлары       |                          |және     |
|                           |                 |                          |талдау   |


      7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТПЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУДІҢ КАРТАСЫ


                                                                     4 кесте
|Оқулықтардың, оқу-әдістемелік       |Даналардың   |Студенттердің  |Қамтамасызету   |
|құралдардың атауы                   |саны         |саны           |пайызы          |
|1                                   |2            |3              |4               |
|Оспанов Т.К., Кочеткова О.В.,       |             |               |                |
|Астамбаева Ж.Қ. Жаңа буын оқулықтары|5            |9              |56%             |
|бойынша бастауыш сыныптарда         |             |               |                |
|математиканы оқыту әдістемесі.-     |             |               |                |
|Алматы, 2005.                       |             |               |                |
|Бантова М.А., Бельтюкова Г.В.       |             |               |                |
|бастауыш кластарда математиканы     |1            |9              |12%             |
|оқыту методикасы: М, «Просвещение», |             |               |                |
|1984г.                              |             |               |                |
|Оспанов Т.К., Ш.Х. Курманалина, С.Х.|             |               |                |
|Курманалин. Бастауыш сыныптарда     |5            |9              |56%             |
|математиканы оқыту                  |             |               |                |
|әдістемесі.-Астана, 2003г..         |             |               |                |
|.К. Оспанов және басқалар.          |3            |9              |34%             |
|Математика: 1-4 сыныптарға арналған |             |               |                |
|оқулықтар - Алматы, «Атамұра»,      |             |               |                |
|2011-2013ж                          |             |               |                |


8 ӘДЕБИТТЕР
8.1 НЕГІЗГІ ӘДЕБИТТЕР
8.1. Оспанов Т.К., Кочеткова О.В.,  Астамбаева  Ж.Қ.  Жаңа  буын  оқулықтары
бойынша бастауыш сыныптарда математиканы оқыту әдістемесі.- Алматы, 2005.
8.1.2 Оспанов  Т.К.,  Ш.Х.  Құрманалина.  Бастауыш  сыныптарда  математиканы
оқыту әдістемесі.- Астана, 2003ж.
8.1.3 Бантова М.А., Бельтюкова Г.В. Бастауыш  кластарда  математиканы  оқыту
әдістемесі:  М, «Просвещение», 1984 ж.
8.1.4  Т.К.Оспанов   және  басқалар:  Жалпы   білім  беретін  мектептің  1-4
сыныптарына арналған оқулықтар.  - Алматы, «Атамұра», 2012.
8.1.5  А.Б. Акпаева, Л.А. Лебедева, В.В. Буравова. Математика: Жалпы   білім
беретін мектептің 1-4 сыныптарына арналған оқулықтар: «Алматыкітап» 2012г.
8.1.6 Кучер, А.С. Акрамова, Г.И.  Кукарина,  А.К.  Адильбекова.  Математика:
Жалпы  білім беретін мектептің III және IV  сыныптарына арналған оқулықтар.-
 Алматы, «Атамұра», 2012.


8.2 ҚОСЫМША ӘДЕБИТТЕР
    8.2.1 А.Б. Акпаева, Л.А. Лебедева,  В.В.  Буравова.  Математика.  Оқыту
әдістемесі. Жалпы білім беретін мектептің 1- 4 сынып мұғалімдеріне  арналған
 – Алматы: «Алматыкітап» 2012г.
    8.2.2 Г.И. Кукарина,  Т.П.  Кучер,  А.С.  Акрамова.  Математика:  Оқыту
әдістемесі. Жалпы білім беретін  мектептің  III  -  IV  сынып  мұғалімдеріне
арналған. - Алматы, «Атамұра», 2012.
    8.2.3 Т.К.Оспанов және басқалар. Математика.  Оқыту  әдістемесі.  Жалпы
білім беретін мектептің  1-  4  сынып  мұғалімдеріне  арналған.   -  Алматы,
«Атамұра», 2012.
    8.2.4 Пышкало А.М. Методика обучения элементам геометрии   в  начальных
классах.- М., 1973.
    8.2.5  Абдуалиева  К.К.  Бастауыш  сыныптарда  геометриялық  материалды
оқытудың кейбір мәселелері. Журнал «Вестник СГПИ», №2 (3) 2005.101-106.
    8.2.6   Абдуалиева  К.К.  Бастауыш  сыныптарда  көпбұрыштарды  оқытудың
кейбір мәселелері. Журнал «Вестник СГПИ», №2 (5) 2006.108-111.
    8.2.7 Б.М.  Қосанов.  Математика  курсындағы  шығармашылық  жаттығулар:
орындау технологиясы. Жалпы   білім  беретін  мектептің  бастауыш  сыныптары
мұғалімдеріне арналған.  - Алматы, 2005.




Пәндер