Файл қосу
Аттас мажор - минор
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |Құжат СМК 3 уровня |ПОӘК | | | | |ПОӘК | | | |042-18.1.32/02-2013 | |ПОӘК | | | |Студенттерге арналған |Редакция № 1 ______ | | |«Сольфеджио» пәннің | | | |бағдарламасы | | | «Сольфеджио» ПӘНІНЕН ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ 5В010600 «Музыкалық білім» мамандығы үшін СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 1 ҚАРАСТЫРЫЛҒАН Құрастырушы ________ «___»________ 2013 г. Рахметова Т.Р., «Музыкалық білім» кафедрасының аға оқытушысы 2 ТАЛҚЫЛАНҒАН 2.1 «Музыкалық білім» кафедра отырысында Хаттама № ___ «___»_____ 2013 жыл «Музыкалық білім» кафедрасының меңгерушісі, п.ғ.к.: ______________ Бодауова Б.К. 2.2 Педагогика факультетінің Оқу - әдістемелік бюросының отырысында бекітілген «___»________ 2013 жыл. Хаттама № Төрайымы: ______________ Ахметова Т.Ш. 3 БЕКІТІЛГЕН Университеттің Оқу Кеңесінің отырысында келісілген және бекітілген «___»____ 2013 жыл. Хаттама № ОӘК төрайымы _________ Искакова Г.К. 4 БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН |ПОӘК |Ред. № 1 _______20__ ж. |Бет 3__ | |042-18.1.32/02-2013 | | | Мазмұны |1 |Жалпы ережелер | | |2 |Пәннің мазмұны мен жалпы сағат саны | | |3 |Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар | | |4 |Курс форматы | | |5 |Курс саясаты | | |6 |Баға қою саясаты | | |7 |Әдебиеттер | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |ПОӘК |Ред. № 1 _______20__ ж. |Бет 4__ | |042-18.1.32/02-2013 | | | 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1.1. Оқытушы туралы дерек Рахметова Толганай Рашитовна, «Музыкалық білім» кафедрасының аға оқытушысы, ғылыми – педагогикалық стажы – 11 жыл, тел: 34-77-78, № 2 ғимарат, 217 дәрісхана - Пәннің аты - «Сольфеджио»; - Кредиттер саны - 2 1.2 Қысқаша пәннің мазмұны: «Сольфеджио» 5В010600 – «Музыкалық білім» мамандығы бойынша пәннің Оқу- әдістемелік кешені жоғары оқу орының 1-3 курс студенттерінің 2 - 6 семестрлеріне, 5 кредит іштей оқитындарға арналған. Жалпы бұл пән базалық пәндерге жатады,бұнда болашақ мұғалімнің білімін тереңдетуге, практикада қолдануға көмектеседі. 1.3 Пәннің мақсаты – Пән мақсаты – студенттердің музыканы кәсіби тұрғыда қабылдауы үшін қажет: дыбыс биіктігін есту, ырғақтық, естіп елестету және музыкалық есте сақтау сияқты қасиеттерін дамыту. 1.4 Курстың негізгі міндеттері: - студенттердің пән мазмұны, оның бөлімдері, бағыттары туралы түсініктер алуларына мүмкіндік туғызу; - музыкалық білім беудің педагогикасының мәселерімен байланысты әдіснамалық білімдерді меңгеру; - музыкалық білім беудің педагогикасына қатысты әдебиеттермен жұмыс жасауда әдіснамалық талдауды игеру және оны әдіснамалық шығармашылық тұрғыда қолдану әдетіне тәрбиелеу; - әдіснамалық дәрежеде өз бетімен білім алуға қажеттілікті қалыптастыру; - болашақ музыка мұғалімінің жеке тұлғалық кәсіби-педагогикалық қасиеттерін тауып көмектесу. 1.5 Оқытудың нәтижесі: Сонымен бірге тұлғаны білім арқылы дамуы, тұлғаның танымдылық қабілеттерін және танымдық жүйені: ойлауды, ынтаны, қабылдау қабілетін арнайы жасалған оқу және танымдық жағдайлар арқылы дамытуға, сондай – ақ тұлғаның қауіпсіздігін, өзін - өзі өзектілендіру, өзін - өзі бекіту, қарым – қатынас, ойын, танымдық және шығармашылық қажеттіліктерін қанағаттандыруға, белсенді сөздік қорын молайту, студенттерге мектептегі музыка мұғалімнің күнделікті тәжірбиелік жұмысында кездесетін және өте қажет нақты да жүйелі музыка тарихынан, музыка-теория сыннан білім беру, осы алған білімдерін музыкалық оқу-үрдісіне кеңінен дұрыс пайдалана білуге үйрету. 1.6 Курсттың пререквизиттері: 1.6.1 Музыка теория негіздері, Негізгі музыкалық аспап, Хор сыныбы 1.7 Курсттың постреквизиттері: 1.7.1 Хорды дирижерлау, Вокал сыныбы, Музыкалық білім әдістемесі, Мектеп репертуарының практикумы. 1.7.2 оқу – педагогикалық және диплом алды практикасы |ПОӘК |Ред. № 1 _______20__ ж. |Бет 5_ | |042-18.1.32/02-2013 | | | 1 Пәннің мазмұны мен жалпы сағат саны Кесте 1 |№ |Тақырыптың аты | |Әдебиеттер | | | |Т/К |ОБСӨЖ |СӨЖ | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 | |1 |Аттас мажор – минор |1 |0,5 | | | |2 |Аттас минор – мажор |1 |0,5 |1 | | |3 |Параллель мажор – |1 | |2 | | | |минор | | | | | |4 |Параллель минор – |1 | |2 | | | |мажор | | | | | |5 |Аттас мажор – |1 | |2 | | | |минордың барлық | | | | | | |сатыларын бөліктеп | | | | | | |айту | | | | | |6 |Халық музыкасындағы |2 |2 |2 | | | |ладтарды гамма мен | | | | | | |айту | | | | | |7 |Дыбыстан жоғары, |1 | |2 | | | |төмен ү2 және к2, ү7 | | | | | | |және к7 айту | | | | | |8 |ү2 және к2, ү7 және |1 | |2 | | | |к7 тональдікте | | | | | | |шешілуі мен айту | | | | | |9 |Дыбыстан жоғары, |1 |1 |1 | | | |төмен характерлі | | | | | | |арақашықтарды айту | | | | | |10 |Характерлі |1 | |2 | | | |арақашықтарды | | | | | | |тональдікте шешілуі | | | | | | |мен айту | | | | | |11 |Арақашықтық |1 | |2 | | | |тізбектерді айту | | | | | | |(характерлі | | | | | | |арақашықтарды | | | | | | |шешілуімен) | | | | | |12 |4- дауыста «хормен» |2 |2 |2 | | | |берілген акордттар | | | | | | |мен акордттық | | | | | | |тізбектерді айту | | | | | |13 |Остинантты, ырғақтық |1 |2 |2 | | | |фигураларды | | | | | | |сольфеджиолау | | | | | | |әуенінде орындау | | | | | |4 семестр | | |Көмекші және өткінші |1 | |2 | | | |хроматиялық дыбыстар | | | | | | |Аттас мажор – |1 | |2 | | | |минордың 2-ші | | | | | | |төмендетілген, 4-ші | | | | | | |жоғарлатылған | | | | | | |сатылары | | | | | | |Екі ұлғайтылған |1 | |2 | | | |секундалары бар | | | | | | |ладтарды гаммамен | | | | | | |айту | | | | | | |12- сатылы |1 |1 |1 | | | |мажор-минордың барлық| | | | | | |сатыларын бөліктеп | | | | | | |айту | | | | | | |Дыбыстан жоғары, |1 | |2 | | | |төмен кіш.3 және | | | | | | |ұлғ.6-ны т.1 және | | | | | | |т.8-ға шешілуі мен | | | | | | |айту | | | | | | |Бірінші және бесінші |1 | |2 | | | |сатылардағы | | | | | | |тональдіктердің | | | | | | |дыбыстарынан жоғары | | | | | | |және төмен кіш.3 және| | | | | | |ұлғ.6-ны т.1 және | | | | | | |т.8-ға шешілуі мен | | | | | | |айту | | | | | | |Арақашықтық |2 |2 |2 | | | |тізбектерді көмекші | | | | | | |және өткінші | | | | | | |хроматикалық | | | | | | |дыбыстардың қатысуы | | | | | | |мен айту | | | | | | |4- дауыста |2 |2 |2 | | | |берілген акордттар | | | | | | |мен акордттық | | | | | | |тізбектерді айту | | | | | | |Арасында ДД, VIIДД-сы|2 |2 |2 | | | |бар акордттық | | | | | | |тізбектерді айту | | | | | | |Паузасы бар ырғақтық |1 | |2 | | | |фигуралар | | | | | | |Бастапқы үлестің |1 | |2 | | | |ұзақтығы мен | | | | | | |лигаланған, ұзақ | | | | | | |дыбыс | | | | | | |Остинантты, ырғақтық |1 | |2 | | | |фигураларды | | | | | | |сольфеджиолау | | | | | | |әуенінде орындау | | | | | 3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР а) пәнді оқытудағы негізгі кеңестер: Сольфеджио қоғамдық құбылыс ретінде музыкалық тәрбие заңдылықтарын, қоғамдық өмірдегі музыкалық тәрбиенің мәні мен ролін анықтайды. ә ) пәнді оқытудағы студенттердің іскерлігі: Сольфеджионың негізін оқу – студенттердің тарихи-теориялық, музыкалық-орындаушылық, психология- педагогикалық циклындағы пәндерден, музыкалық білімнің теориясы мен практикасы курсынан алған білім, іскерлік және дағдыларына сүйенеді. Әдіснамалық дәрежедегі педагогикалық болмыстың құбылстары мен заңдылықтарын, оларды түсіндіру тәсілдерін ұғыну, логикалық ойлауды меңгеру, әртүрлі мамандықтағы оқытушының шығармашлық өсуінің негізгі көрсеткіштерінің бірі болып табылады. б) Тәжірбиелік сабақтарды дайындаудағы нұсқау: Сонымен бірге тұлғаны білім арқылы дамуы, тұлғаның танымдылық қабілеттерін және танымдық жүйені: ойлауды, ынтаны, қабылдау қабілетін арнайы жасалған оқу және танымдық жағдайлар арқылы дамытуға, сондай – ақ тұлғаның қауіпсіздігін, өзін - өзі өзектілендіру, өзін - өзі бекіту, қарым – қатынас, ойын, танымдық және шығармашылық қажеттіліктерін қанағаттандыруға, белсенді сөздік қорын молайту, студенттерге мектептегі музыка мұғалімнің күнделікті тәжірбиелік жұмысында кездесетін және өте қажет нақты да жүйелі музыка тарихынан, музыка-теория сыннан білім беру, осы алған білімдерін музыкалық оқу- үрдісіне кеңінен дұрыс пайдалана білуге үйрету, өз бетімен жұмыс істеуге дағдыландыру. в) оқу-әдістемелік кешеннің қолданудағы нұсқаулар кредиттік оқу жүйесінде СӨЖ жұмыстары студенттердің екі есеге ұлғаяды, бұл білім жоғарлатуға үлкен талаптар қояды. г) экзаменге дайындалудағы кеңестер: қыстық және жаздық сессияға дайын болу үшін ең алдымен берілген тапсырмаларды тәжірбиелік, СӨЖ уақытында өткізілсе, сонда ғана адал еңбек сіңірген студен қандай да болсада қиындықтан өтеді, білімі сонда жоғары бағаланады. 4 КУРС ФОРМАТЫ: тәжірбиелік сабағы – 30; ОБСӨЖ және СӨЖ тапсырмалары, екі аттестация және емтихандар 5 КУРС САЯСАТЫ: Курстың саясаты пәнді меңгеру процесі кезінде студенттер алдына мынадай администратиялық шарттар қойылады: Сабаққа кешігу – минус 0,5 балл Сабақты босату – минус 2 балл Жұмысты уақытында тапсырмау – минус 1 балл 6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ: Баға қою әдісі : Тәжірбиелік сағатты 75 балл 1 аттестацияда и 75 балл 2 аттестацияда . ОБСӨЖ 45 балл 1 аттестацияда и 45 балл 2 аттестацияда Бақылау жұмысы 7 және 15 апталарда қойылады, қорытынды нәтижесінде 1-2 аттестация бойынша пәннен жалпы1000 балл, ал семестр бойынша әр рейтинг аттестация бойынша 300 балл Пәннің балға бөлінуі «_________________________» |Апта |Бақылау түрі |Барлық |Ескерту | | | |баллы | | |1 |2 |3 |4 | |1-7 |Сабаққа қатысу1-7апталықтары |30 |1-7 | | | | |тәжірбиелік | |1-7 |Сабақтығы жұмытар |75 |1-7 | | | | |тәжірбиелік | |3,5,6 |СОБӨЖ |45 |СРСП | |4,7 |СӨЖ |60 |тәжірбиелік | |7 |Бақылау жұмысы 1 |90 |тәжірбиелік | |Барлық қорытынды балл 1-7 апталықтарында |300 | | |8-15 |Сабаққа қатысу 8-15 апталықтары |30 |8-15 | | | | |тәжірбиелік | |8-15 |Сабақтығы жұмытар |75 |8-15 | | | | |тәжірбиелік | |10,12,1|СОБӨЖ |45 |СРСП | |3 | | | | |11,14 |СӨЖ |60 |тәжірбиелік | |15 |Бақылау жұмысы 2 |90 |тәжірбиелік | |Барлық қорытынды балл 8-15 апталықтарында |300 | | |Экзаменнің қорытынды баллы |400 |экзамен | |Барлық академиялық уақыттағы балл |1000 | | 7 Қолданылған әдебиеттер 1. Э. Б. Абдуллин, Е. В. Николаева. Теория музыкального образования. М., 2004. Қосымша әдебиеттер: 1. Музыкалық білім беру педагогикасы: ізденістер және дамыту бағыттары: Ғылыми мақалалар жинағы /Құрастырып, жалпы редакциясын басқарған Әлия Момбек. – Алматы, 2007. – 238б. 2. Музыкалық әдістемелер 1-6 сынып бойынша 1997 ж, Атамұра баспасы. 3. Р. Қ. Дүйсембінова. Музыкалық білім беру педагогикасы. Талдықорған, 2006. 4. С. Мирсеитова мен Ә.Іргебаева редакциялаған. Әрекеттегі RWCT философиясы мен әдістері. Қазақстан Оқу Ассоциациясы. – Алматы: ИздатМаркет, 2004. 5. А. Райымбергенов, С. Раймбергенова, Ұ.Байбосынова. Музыка. Жалпы білім беретін мектептің 2-сынып мұғалімдеріне арналған. / - Алматы: Атамұра, 2006. 6. Загвянский В.И. Методология и методика дидактического исследования. – М., 1982. Кесте 2 – Музыкалық білім берудің әдіснамасы» пәнінен күнтізбелік жоспар |Апталар |1 | | |Бақылау түрі |қатыс|тс |СРОП |СӨЖ | | | | |у | | | | | | |мак. балл |30 |75 |45 |60 | | |Апталар |8 | | |Бақылау түрі |қатысу |ТС |ОБСӨЖ|СӨЖ |РК | | |мак. балл |30 |75 |45 |60 |90 | |Барлық семестр бойынша | |60 |150 |90 |120 |180 | Қысқаша атаулары: Қ-сабақ қақатысу; Б-бақылау жұмысы; РК-рубеждік бақылау РК 1 – 1 рубеждік бақылау; РК 2 – 2 рубеждік бақылау Қорытынды баға курс бойынша төмендегі шкалалар негі зінде айқындалады: 2.1 кесте |Бағасы |Мағынасы |Балл |Пайыздар,% | |А |Өте жақсы |4,00 |95 – 100 | |А- |Өте керемет |3,67 |90 – 94 | |В.+ |Жақсы |3,33 |85 – 89 | |В |Жақсыға жақын |3,00 |80 – 84 | |В - |Сәл жақсы |2,67 |75 – 79 | |С.+ |Толық қанағаттанарлық |2,33 |70 – 74 | |С |Қанағаттанарлық |2,00 |65 – 69 | |С- |Сәл қанағаттанарлық |1,67 |60 – 64 | |Д + |Нашар |1,33 |55 - 59 | |Д |Өте нашар |1,00 |50 - 54 | |F |Қанағаттанарлықсыз |0,00 |0-49 | 5 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ МЕН САБАҚ ТҮРЛЕРІНІҢ ЖАЛПЫ САҒАТ САНЫ |№ |Тақырыптың аты | | | | |Т/К |ОБСӨЖ |СӨЖ | |1 |2 |3 |4 |5 | |1 |Аттас мажор – минор |1 |0,5 | | |2 |Аттас минор – мажор |1 |0,5 |1 | |3 |Параллель мажор – минор|1 | |2 | |4 |Параллель минор – мажор|1 | |2 | |5 |Аттас мажор – минордың |1 | |2 | | |барлық сатыларын | | | | | |бөліктеп айту | | | | |6 |Халық музыкасындағы |2 |2 |2 | | |ладтарды гамма мен айту| | | | |7 |Дыбыстан жоғары, төмен |1 | |2 | | |ү2 және к2, ү7 және к7 | | | | | |айту | | | | |8 |ү2 және к2, ү7 және к7 |1 | |2 | | |тональдікте шешілуі мен| | | | | |айту | | | | |9 |Дыбыстан жоғары, төмен |1 |1 |1 | | |характерлі | | | | | |арақашықтарды айту | | | | |10 |Характерлі |1 | |2 | | |арақашықтарды | | | | | |тональдікте шешілуі мен| | | | | |айту | | | | |11 |Арақашықтық тізбектерді|1 | |2 | | |айту (характерлі | | | | | |арақашықтарды | | | | | |шешілуімен) | | | | |12 |4- дауыста «хормен» |2 |2 |2 | | |берілген акордттар мен | | | | | |акордттық тізбектерді | | | | | |айту | | | | |13 |Остинантты, ырғақтық |1 |2 |2 | | |фигураларды | | | | | |сольфеджиолау әуенінде | | | | | |орындау | | | | |4 семестр | | |Көмекші және өткінші |1 | |2 | | |хроматиялық дыбыстар | | | | | |Аттас мажор – минордың |1 | |2 | | |2-ші төмендетілген, | | | | | |4-ші жоғарлатылған | | | | | |сатылары | | | | | |Екі ұлғайтылған |1 | |2 | | |секундалары бар | | | | | |ладтарды гаммамен айту | | | | | |12- сатылы |1 |1 |1 | | |мажор-минордың барлық | | | | | |сатыларын бөліктеп айту| | | | | |Дыбыстан жоғары, төмен |1 | |2 | | |кіш.3 және ұлғ.6-ны т.1| | | | | |және т.8-ға шешілуі мен| | | | | |айту | | | | | |Бірінші және бесінші |1 | |2 | | |сатылардағы | | | | | |тональдіктердің | | | | | |дыбыстарынан жоғары | | | | | |және төмен кіш.3 және | | | | | |ұлғ.6-ны т.1 және | | | | | |т.8-ға шешілуі мен айту| | | | | |Арақашықтық тізбектерді|2 |2 |2 | | |көмекші және өткінші | | | | | |хроматикалық | | | | | |дыбыстардың қатысуы мен| | | | | |айту | | | | | |4- дауыста берілген |2 |2 |2 | | |акордттар мен акордттық| | | | | |тізбектерді айту | | | | | |Арасында ДД, VIIДД-сы |2 |2 |2 | | |бар акордттық | | | | | |тізбектерді айту | | | | | |Паузасы бар ырғақтық |1 | |2 | | |фигуралар | | | | | |Бастапқы үлестің |1 | |2 | | |ұзақтығы мен | | | | | |лигаланған, ұзақ дыбыс | | | | | |Остинантты, ырғақтық |1 | |2 | | |фигураларды | | | | | |сольфеджиолау әуенінде | | | | | |орындау | | | | 6 ОБСӨЖ бен СӨЖ мазмұны Кесте 3 – ОБСӨЖ бен СӨЖ мазмұны |ОБСӨЖ |СӨЖ | |1-2 Пәннің мақсаты, міндеттері, жалпы |1-6 Пәннің мақсаты, міндеттері, жалпы | |бағыттары, оның вуздық |бағыттары, оның вуздық | |музыка-педагогикалық мұғалім дайындау |музыка-педагогикалық мұғалім дайындау | |жүйесінде алатын орны |жүйесінде алатын орны | |3-4 Әдіснама, музыкалық білім |7-12 Әдіснама, музыкалық білім | |ұғымдараның мәні |ұғымдараның мәні | |5-6 Музыыкалық білім беруде |13-18 Музыыкалық білім беруде | |педагогиканың философиямен, |педагогиканың философиямен, | |психологиямен, музыкатумен және басқа |психологиямен, музыкатумен және басқа | |ғылымдармен байланысы |ғылымдармен байланысы | |7,5 Музыкалық білім беруде педагогика |19-22,5 Музыкалық білім беруде | |мәселелерінің әдіснамалық талдауы |педагогика мәселелерінің әдіснамалық | | |талдауы | 7 «СОЛЬФЕДЖИО» ПӘНІНЕН КҮНТІЗБЕЛІК ЖОСПАР Кесте 4 – Музыкалық білім берудің әдіснамасы» пәнінен күнтізбелік жоспар |№ |Бақылау түрі |Баллы|Апталар |Қорыты| | | | | |нды | | | | | |балл | | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 РК1 |8 |9 |10 |11 |12 |13 |14 |15 РК2 | | |1 |Тәжірбиелік сабақтың жұмысы |150 |* |* |* |* |* |* |* |* |* |* |* |* |* |* |* |150 | |3 |ОБСӨЖ |90 | |* |* | |* |* | |* |* |* | |* |* | |* |90 | |4 |СӨЖ |120 | | | |* | | |* | | | |* | | |* | |120 | |5 |Бақылау жұмысы |180 | | | | | | |* | | | | | | | |* |180 | |6 |Барлығы (максимум) | | | | | | | | | | | | | | | | |600 | |7 |Экзамен (максимум) | | | | | | | | | | | | | | | | |400 | |8 |Барлық семестр бойынша (максимум) | | | | | | | | | | | | | | | | |1000 | |
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz