Файл қосу

Азық - түлік тауарының сапасы





|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                       |
|СЕМЕЙ қ. ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                           |
|СМЖ 3-деңгейдегі құжаты        |ПОӘК                |                       |
|                               |                    |                       |
|                               |                    |ПОӘК 042 -             |
|                               |                    |18 -7.1.12/02-2013     |
|ПОӘК                           |                    |                       |
|«Жануар текті өнімдерді        |                    |                       |
|сенсорлық талдау» пәнінің      |№ 1    басылым      |                       |
|магистранттарға арналған оқу   |11.09.2014ж         |                       |
|жұмыс бағдарламасы             |                    |                       |








                  «Жануар текті өнімдерді сенсорлық талдау»
                       ПӘНІНІҢ  ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ







               6М073500 «Тағам қауіпсіздігі» – мамандығы үшін






                          МАГИСТРАНТТАРҒА АРНАЛҒАН


                        ПӘННІҢ ЖҰМЫС ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ







































                                 Семей 2014







                                  Алғы сөз


      1 ӘЗІРЛЕНДІ
      Құрастырған   Семей    қаласының    Шәкәрім    атындағы    мемлекеттік
      университетінің «Тамақ өнімдерінің  технологиясы және жеңіл  өнеркәсіп
      бұйымдары»  кафедрасының  т.ғ.к.,   доцент   м.а.   Нұрымхан    Гүлнұр
      Несіптайқызы      __________      «27»      тамыз,       2014       ж.



      2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
      2.1 «тамақ өнімдерінің  технологиясы және жеңіл  өнеркәсіп  бұйымдары»
    кафедрасының мәжілісінде

    №1 хаттама «03» қыркүйек 2014ж.


    Кафедра менгерушісі   ______________   Б.Қ. Әсенова


    2.2  Инженерлік-технологиялық  факультеттің  оқу-әдістемелік  бюросының
    мәжілісінде


    №1 хаттама 05 қыркүйек 2014ж.


    Төрайымы ______________   С.С.Төлеубекова


    3 БЕКІТІЛДІ
    Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің мәжілісінде қолдау  алды  және
    басып шығаруға ұсынылды


    №1 хаттама 11 қыркүйек 2014ж.


    ОӘК төрайымы _____________  Г.К. Искакова




    4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ




















                                   Мазмұны

|1  |Жалпы ережелер                                                  |4    |
|2  |Пәннің мазмұны және сабақ түріне байланысты сағаттарды бөлу     |5    |
|3  |Пәнді оқыту бойынша әдістемелік нұсқау                          |8    |
|4  |Курс форматы                                                    |8    |
|5  |Курс саясаты                                                    |8    |
|6  |Баға қою саясаты                                                |9    |
|7  |Әдебиеттер                                                      |11   |






      1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
      1. Оқытушы және пән туралы жалпы мағлұматтар
      Нұрымхан Гүлнұр Несіптайқызы т.ғ.к., доцент м.а.
      «Тамақ  өнімдерінің   технологиясы  және  жеңіл  өнеркәсіп  бұйымдары»
кафедрасы
      Байланысу ақпараты - тел: 35-48-56, № 9 оқу ғимараты, кабинет 213.
      Дәрістің өткізілетін орны -  аудитория 205.
      Пән бойынша несие саны – 2



      1.2 Пәннің  қысқаша мазмұны.
               Пән профилді болып табылады. «Жануар текті өнімдерді
      сенсорлық талдау» курсы профилді пән болып саналады және
      магистранттарды тамақ өнімдерінің
      сенсорлық талдауға,органолептика  ғылымының  анықтамасы,  мақсаты  мен
      міндетіне,азық-түлік  тауарының  сапалық   экспертизасында   сенсорлық
      анализдің  рөліне,  ғылым  дамунының  перспективасына,   органолептика
      стандартизациясына негізделген.

      1.3 Пәнді оқыту мақсаты:
      Жануар текті өнімдерді сенсорлық талдау үшін білікті  маман  дайындау,
      қазіргі таңда ең  маңызды  тапсырма  болып  табылады.  Магистранттарды
      методологиялық және негізгі дегустациялық анализ  соның  ішінде  азық-
      түлік  тауарлардың   органолептикалық   (сенсорлық)   көрсеткіштерінің
      номенклатурасын оқыту.

      1.4. Пәннің негізгі міндеттері:
    -   Сапаның   органолептикалық     сараптамасына    қазiргi    деңгейде
    ұйымдастырсын және  сапалық  деңгейіне  арналған  азық-түлiк  тауарлары
    саралауға рұқсат беретiн нәтижелердi реттеуді білу;
     - Сарапшылар тестiлеу жүргiзсін және қойылған  мiндеттердi  шешiм  үшiн
    сенсор әдiстерiн дәлелдi қолданылуді білу;
     - Тамақ өнімге органолептикалық баға берудегі  кездесетін  қателіктерді
    оқып білу;
      - Сенсорлы анализдің ғылыми дәлелденген әдісітерін білу.


            1.5. Пәнді оқу нәтижесінде магистрант білу керек:
    - Органолептиканың теориялық және практикалық негізі,
    - Өнімге органолептикалық баға берудегі кездесетін қателіктер,
    - Сенсорлы анализдің ғылыми дәлелденген әдісі,
    - Дегустация анализіндегі эксперттік методология.






      Магистранттың қолынан келу керек:
         •  Сапаның  органолептикалық    сараптамасына   қазiргi   деңгейде
           ұйымдастырсын  және  сапалық   деңгейіне   арналған   азық-түлiк
           тауарлары саралауға рұқсат беретiн нәтижелердi реттеу.
         • Сарапшылар тестiлеу жүргiзгенде қойылған мiндеттердi  шешiм  үшiн
           сенсор әдiстерiн дәлелдi қолданылу.


    1.6 Курстың пререквизиттері: жоқ


    1.7 Курстың постреквизиттері:
      1.7.1 1.Азық-түлік өнімінің қауіпсіздігін бақылау.
      1.7.1 2.Материалдар  мен  биологиялық  шикізаттардың  микробиологиялық
                   және токсикологиялық көрсеткіштерін зерттеу.
      1.7.1 3.Дайын өнімнің  қауіпсіздігі  мен  сапасына  қойылатын  негізгі
      талаптар
      1.7.1 4.Арнайы тағайындалатын өнімдердің технологиясы.
       1.7.1  5.Тамақ  өнімдерінің  қауіпсіздігіне  қойылатын   халықаралық
талаптар.

          2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ БӨЛУ
                                                                     2 кесте
|Тақырып атаулары               |Сағат саны                                     |
|                               |ДС       |ПС     |ОМӨЖ      |МӨЖ               |
|Модуль 1. Ғылымға кіріспе      |         |       |          |                  |
|1. Органолептика ғылымының     |2        |1      |          |                  |
|анықтамасы, мақсаты мен        |         |       |          |                  |
|міндеті.                       |         |       |          |                  |
|2. Азық-түлік тауарының сапалық|2        |1      |          |                  |
|экспертизасында сенсорлық      |         |       |          |                  |
|анализдің рөлі.                |         |       |          |                  |
|3. Органолептика ғылымына      |2        |1      |          |                  |
|отандық және шетелдік          |         |       |          |                  |
|ғалымдардың үлесі              |         |       |          |                  |
|4. Ғылым дамуының              |2        |1      |          |                  |
|перспективасы.                 |         |       |          |                  |
|5. Органолептика               |2        |1      |          |                  |
|стандартизациясы.              |         |       |          |                  |
|Модуль 2. Ұғымдық құрылғы      |         |       |          |                  |
|6. Азық-түлік тауарының сапасы |2        |1      |          |                  |
|сенсорлық характеристика       |         |       |          |                  |
|ретінде.                       |         |       |          |                  |
|7. Сенсорлық анализді          |2        |1      |          |                  |
|тәжірибеде қолдану             |         |       |          |                  |
|8. Сенсорлық анализ және оған  |2        |1      |          |                  |
|кері әсер етуші факторлар      |         |       |          |                  |
|9. Сезiм мүшелерi көмегiмен    |2        |1      |          |                  |
|анықталатын                    |         |       |          |                  |
|көрсеткiштер.Баллдық           |         |       |          |                  |
|шкала.Дегустация               |         |       |          |                  |
|Модуль 3. Тамақ өнімдерінің    |         |       |          |                  |
|сапасын бақылау                |         |       |          |                  |
|10. Заманауи терминология      |2        |1      |          |                  |
|11. Колоранттар,               |2        |1      |          |                  |
|ароматизаторлардың және        |         |       |          |                  |
|дәмдеуіш қосылыстардың адамның |         |       |          |                  |
|денсаулығы үшiн қаупі          |         |       |          |                  |
|12. Құрылым, құрамды әсер және |2        |1      |          |                  |
|конситенция көрсеткiшi         |         |       |          |                  |
|13. Көзбен бақылау сезімнің    |2        |1      |          |                  |
|табиғаты мен факторы           |         |       |          |                  |
|14. Иіс сезіну түйсігін анықтау|2        |1      |          |                  |
|15. Сезімнің сенсорлық         |2        |1      |          |                  |
|түйсіктері                     |         |       |          |                  |
|Магистранттың өздік жұмысы   (МӨЖ)                                             |
|1. Органолептика ғылымы туралы |         |       |          |3                 |
|түсінік және тағам өнімдерінің |         |       |          |                  |
|экспертизадағаы ролі           |         |       |          |                  |
|2.Тағам өнімдерінің сапа       |         |       |          |3                 |
|көрсеткіштернің класификациясы |         |       |          |                  |
|3. Органолептика               |         |       |          |3                 |
|стандартизациясы               |         |       |          |                  |
|4.Сезім мүшелері арқылы анықтау|         |       |          |3                 |
|көрсеткіштерінің номенклатурасы|         |       |          |                  |
|5. Өнімдердің түсі мен         |         |       |          |3                 |
|флейворын қамтамасыз ететін    |         |       |          |                  |
|заттар туралы :                |         |       |          |                  |
|А) өнімдердің түсін қамтамасыз |         |       |          |                  |
|ететін заттар                  |         |       |          |                  |
|Б) өнімдердің флейворын        |         |       |          |                  |
|қамтамасыз ететін заттар.      |         |       |          |                  |
|6. Сезім мүшелерімен           |         |       |          |3                 |
|қабылданатын өнім              |         |       |          |                  |
|консистенциясы мен басқа       |         |       |          |                  |
|көрсеткіштері.                 |         |       |          |                  |
|7.Түсті, дәмді және иісті      |         |       |          |3                 |
|сезіну теориясы негізі.        |         |       |          |                  |
|8. Сенсорлық органдардың       |         |       |          |3                 |
|қабылдау ерекшеліктеріне әсер  |         |       |          |                  |
|ететін әр түрлі факторлар.     |         |       |          |                  |
|9. Органолептикалық және       |         |       |          |3                 |
|құрал-саймандық көрсеткіштер   |         |       |          |                  |
|өзара байланыстылықты зерттеу. |         |       |          |                  |
| 10. Өнімнің сапасын бағалау   |         |       |          |3                 |
|әдістері                       |         |       |          |                  |
|11. 6. Адам ағзасына           |         |       |          |3                 |
|колоранттар, ароматизаторлар   |         |       |          |                  |
|және  дәмдеуіш қоспалардың     |         |       |          |                  |
|әсері.                         |         |       |          |                  |
|12. Сенсорлық аналаизде әділ   |         |       |          |3                 |
|нәтижелер алу мақсатында       |         |       |          |                  |
|дегустаторларды іріктеу әдісі. |         |       |          |                  |
|13. Дегустаторларды тестілеу   |         |       |          |3                 |
|А) дегустаторлардың көріп      |         |       |          |                  |
|сезінуін  тестілеу             |         |       |          |                  |
|Б) дегустаторлардың иіс        |         |       |          |                  |
|сезінуін  тестілеу             |         |       |          |                  |
|В) дегустаторлардың дәм        |         |       |          |                  |
|сезінуін  тестілеу             |         |       |          |                  |
|14. Дегустаторларды            |         |       |          |3                 |
|аттестациялау.                 |         |       |          |                  |
|15. Баллдық шкалалар           |         |       |          |3                 |
|Барлығы                        |30       |15     |          |45                |



   3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУ


      Пәнді оқу бойынша сиапаттаманы магистрант танысқан кезде  пән  бойынша
   үйлесімді түрде меңгере  алатындай  етіліп  құрылуы  керек.  Сипаттаманы
   әзірлеу кезінде магистранттардың өзбетімен ізденетін курстық бөлімі болу
   керек. Әдістемелік сипаттамаға мыналарды кіргізуге болады:
 - пәнді оқуға қажет уақытты жоспарлау және құру жөнінде кеңес
 - магистрант ісінің жүйелілігін немесе пәнді оқу жоспарын жазу
 - ОӘК материалдарын қолдану туралы сипаттама
 - әдебиетпен жұмыс істеу туралы сипаттама
 - емтиханға дайындалу туралы кеңес (есеп беруге)






    4 КУРС  ФОРМАТЫ
      «Жануар текті өнімдерді сенсорлық талдау» пәнін оқуда өзара  байланысы
   бар бес түр қосылады-дәрістер және  магистранттың  өздік  жұмысы  (МӨЖ).
   Негізгі маңызды дәріс: пәннің негізгі және  қиын  бөлімдерін  түсіндіру;
   нақты   эксперименттер   орындап,   олардың   қортындыларының    дәлелді
   шешімдерінен зертханалық жаттықтыру сабағы және  әдістемелер  анықтайды.
   Күрделі және оқу-әдістемелік, әдеби жетімді  материалдарды  МӨЖ  түрінде
   жасайды. Негізгі маңыздысы зертханалық  жаттықтыру  сабағы  (барлық  оқу
   уақытының  ~50%).  Зертханалық  жұмысты  орындау  көзбен   көруге   және
   теориялық  материалдарды   бекітуге,   оқу   және   ғылыми   –   зерттеу
   эксперименттерінің, логикалық ойлау мен дәлелді қортындыларының дағдысын
   жетілдіріп және дамытуға жол береді. МӨЖ нақты тапсырмалармен күнделікті
   және міндетті түрде оқытушының бақылауымен жасалынып отырылады.

   5 КУРС САЯСАТЫ

                                                                   кесте - 2

|№  |Семестр                                               |Курс             |
|1  |Сабаққа қатысу                                        |5                |
|2  |Практикалық жұмыстарды орындау және тапсыру           |15               |
|3  |Үй тапсырмасын орындау                                |10               |
|4  |ММӨЖ (реферат)                                        |20               |
|5  |МӨЖ (реферат)                                         |20               |
|6  |Студенттік конференцияларға қатысу                    |10               |
|7  |Басқа да жұмыс түрлері                                |5                |
|   |Барлығы                                               |100              |

































































    7 Әдебиеттер
    7.1. Негізгі әдебиеттер:
    7.1.1. . Родина Т.Г. Сенсорный анализ продовольственных товаров.
    Учебник для студ. высш. учеб. заведений– М.: Издательский центр
    «Академия», 2004. - 208с.
    7.1.2. Елисеева Л.Г., Иванова Т.Н. и др. Идентификационная и товарная
    экспертиза продуктов растительного происхождения: Учебное пособие / Под
    ред. Л.Г. Елисеевой - М.: ИНФРА-М, 2012. - 524 с.
    7.1.3. Современное состояние и перспективы развития производства мясных
    продуктов  функционального  назначения:  Монография/  Амирханов   К.Ж.,
    Асенова Б.К., Нургазезова А.Н., Касымов С.К., Байтукенова Ш.Б.  Алматы,
    2013.-127 с
    7.1.4. Микробиология молока  и  молочных  продуктов:  учебное  пособие,
    М.Б.Ребезов,   Е.П.Мирошникова,    Г.К.Альхамова    и    др.-Челябинск:
    Издательский центр ЮУрГУ, 2011.-132с
    7.1.5.  Функциональные   продукты   питания.   Спрос   и   предложение:
    монография/    Н.Л.Наумова,    М.Б,Ребезов,    Е.Я.Варганова-Челябинск:
    издателский центр ЮУрГУ,2012-78с.
    7.1.6. Технохимический контроль  и  управление  качеством  производства
    мяса и мясопродуктов: учебное  пособие/  М.Б.РЕбезов,  Е.П.Мирошникова,
    Н.Н.Максимюк и др.-Челябинск: издательсикй центр ЮУрГУ, 2011.-107с


    7.2. Қосымша әдебиеттер
    7.2.1.Антипова,Л.В.  Методы  исследования  мяса  и  мясных   продуктов:
    учебник/Л.В.Антипова, И.А.Глотова, И.А.Рогов –М.:Колос, 2001.-376с
    7.2.2.Донченко, Л.В. Безопасность  пищевой  продукции  /  Л.В.Донченко,
    В.Д.Надыкта. – М.:Пищепромиздат, 2001. – 296с.
    7.2.3. Общая технология пищевых производств. Л.П. Ковальский.  М.Колос.
    – 1997 –320 стр.
    7.2.4.  Химический  состав  и  пищевая  ценность   продуктов   [Текст]:
    справочник. М.Н.Волгарева. – М.: Агропромиздат, 1987. – 360 с.
    7.2.6. Рогов, И.А. Химия пищ / И.А.Рогов, Л.В.Антипова, Н.И.Дунченко. –
    М.: Колос С, 2007. – 853с
    7.2.7.  Голубев,  В.Н.  Пищевая  биотехнология  /  В.Н.  Голубев,  И.Н.
    Жиганов. – М.: Делипринт, 2001. – 123с.










Пәндер