Файл қосу

Стратегиялық менеджменттің әдістемелік қағидалары



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                    |
|ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ, СЕМЕЙ қ                        |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты |                      |                            |
|                      |Басылым № 1           |ПОӘК 042-18-2.1.-034        |
|                      |11.09.2014ж.          |/01-2014                    |
|ПОӘК                  |                      |                            |
|«Стратегиялық         |                      |                            |
|менеджмент»  пәнінен  |                      |                            |
|магистранттер үшін    |                      |                            |
|бағдарлама            |                      |                            |



























   6М050700 «Менеджмент» , 6М051000 «Мемлекеттік және жергілікті басқару»
                           мамандықтарына арналған
                          «СТРАТЕГИЯЛЫҚ МЕНЕДЖМЕНТ»


                       ПӘНІНІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ



                 МАГИСТРАНТТАР ҮШІН ПӘННІҢ ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ




















                                 Семей 2014






      Алғы сөз

       Батыс елдерінің бизнес  мектептерінде  стратегияық  менеджмент  курсы
менеджмент бакалаврлары және магистрлерін дайындау барысында  маңызды  болып
табылады.  Бұл  фирманы  басқаруда  сыртқы  ортаның  тез  арада   өзгеруімен
байланысты.
      Магистранттарға арналған «Стратегиялық менеджмент» ілгері  курс  болып
табылады.  Берілген  курсттың   сұрақтары   маңызы   мен   мақсаты   бойынша
бакалаврлері дайыдағанда қарағанда терең білімді талап етеді.



ӘЗІРЛЕГЕН
Құрастырушы Толымгожинова М.К., Семей қаласы  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік
университеті «Менеджмент және маркетинг» кафедрасының   доценті, э.ғ.к

                                 «__»________ 2014 ж.

ТАЛҚЫЛАҒАН
2.1. Семей қ. Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Менеджмент және
маркетинг» кафедрасының отырысында. Хаттама № __ «__»________2014 ж.


      Кафедра меңгерушісі    ___________         Г. Орынбекова

2.2  Экономика,  құқық  және  гуманитарлық  ғылымдар    факультетінің   Оқу-
әдістемелік Бюросының отырысында.
Хаттама № __ «____»________2014 ж.


      Төрағасы         _____________          С.Тойкин

БЕКІТІЛДІ
Университеттің Оқу- әдістемелік Кеңесінің отырысында
Хаттама  №__  «____»_______2014 ж.


      ОӘК төрағасы          ________________    Г.Искакова




















                                   Мазмұны




   1. Жалпы мағлұматтар
   2. Пәннің мазмұны және сабақ бойынша сағаттардың бөлінуі
   3. Пәнді оқуға арналған әдістемелік нұсқаулар
   4. Курс саясаты
   5. Білімді бағалау саясаты
   6. Курс форматы
   7. Әдебиеттер








































      1. ЖАЛПЫ МАҒЛҰМАТТАР

1.1 Пәннің қысқаша мазмұны: Барлық компаниялар бәсекемен  күресу  жағдайында
ішкі істеріне ғана көңіл бөлімей  сонымен  қатар  сыртқы  ортаның  өзгеруіне
сәйкес ұзақ уақытқа стратегия құрастыруы қажет.
1.2  Курстың   мақсаты   –   болашақ   мамандардың   экономикалық   ойылауын
қалыптастыру.
1.3 Пәнді оқытудың негізгі міндеттері:
    ➢  Тыңдаушыларға  стратегиялық  менеджмент  экономикалық   біліктілікпен
      қатысты екенін түсіндіру;
    ➢ Фирманың стратегиясымен байланысты сұрақтарды қарастыру;
    ➢ Фирманы басқаруды стратегилық бағытпен негіздеу.
4. Пәнді игеру барысында магистрант:
      Білуі керек:
- стратегиялық менеджменттің мазмұнын және маңызын; стратегия  дегеніміз  не
және ол қалай құрастырылады және т.б.
- жағдайға талдау жасай алуы керек.

1.5 Пәннің пререквизиттері: Менеджмент, сапа менеджменті
1.6 Пәннің постреквизиттері: басқару теориясы, жобаларды басқару,
менеджменттегі жаңа технологиялар

                        Жұмыс оқу жоспарынан көшірме
                                                                     Кесте 1
|Курс                            |Семестр  |Кредит саны                    |
|1                               |2        |3                              |
|Дәріс сабақтары                 |         |                               |
|Тақырып 1. Ұйымды стратегиялық  |2        |Маркова В.Д. Стратегический    |
|басқару: мәні және негізгі      |         |менеджмент. – М., 2000         |
|құрастырушылар                  |         |Фатхутдинов Р.А. Стратегический|
|                                |         |менеджмент. – М., 2001         |
|                                |         |Люкшинов А.Н. «Стратегический  |
|                                |         |менеджмент». – М., 2000.       |
|Тақырып 2. Фирманың макро және  |2        |-//-                           |
|микро ортасы, фирманың профилі  |         |                               |
|(миссиясы (қызметі)             |         |                               |
|Тақырып 3. Фирма стратегиясын   |2        |-//-                           |
|талдау және таңдау              |         |                               |
|Тақырып 4. Фирма стратегиясы    |2        |-//-                           |
|және ұйымдастыру құрылымы       |         |                               |
|Тақырып 5. Стратегиялық         |2        |-//-                           |
|өзгерістерді басқару            |         |                               |
|Тақырып 6. Адам потенциалын     |4        |-//-                           |
|мүмкіндігін пайдалану           |         |                               |
|стратегиясы                     |         |                               |
|Тақырып 7. Корпоративті мәдениет|2        |-//-                           |
|және басшылық                   |         |                               |
|Тақырып 8. Бәсекелік күрес      |4        |-//-                           |
|стратегиясы                     |         |                               |
|Тақырып 9. Бәсекелік            |4        |-//-                           |
|басымдылықтың негізгі теориялары|         |                               |
|Тақырып 10. Фирманың            |4        |-//-                           |
|экономикалық стратегиясын       |         |                               |
|қалыптастыру                    |         |                               |
|Тақырып 11. Фирманың мүмкіндігін|2        |-//-                           |
|жоқтығының (банкроттығының)     |         |                               |
|алдын алу (болдырмау)           |         |                               |
|стратегиясы                     |         |                               |
|Практикалық сабақ                                                         |
|Тақырып 1. Ұйымды стратегиялық  |2         |Маркова В.Д. Стратегический    |
|басқару: мәні және негізгі      |          |менеджмент. – М., 2000         |
|құрастырушылар                  |          |Фатхутдинов Р.А. Стратегический|
|                                |          |менеджмент. – М., 2001         |
|                                |          |Люкшинов А.Н. «Стратегический  |
|                                |          |менеджмент». – М., 2000.       |
|Тақырып 2. Фирманың макро және  |2         |-//-                           |
|микро ортасы, фирманың профилі  |          |                               |
|(миссиясы (қызметі)             |          |                               |
|Тақырып 3. Фирма стратегиясын   |2         |-//-                           |
|талдау және таңдау              |          |                               |
|Тақырып 4. Фирма стратегиясы    |2         |-//-                           |
|және ұйымдастыру құрылымы       |          |                               |
|Тақырып 5. Стратегиялық         |2         |-//-                           |
|өзгерістерді басқару            |          |                               |
|Тақырып 6. Адам потенциалын     |4         |-//-                           |
|мүмкіндігін пайдалану           |          |                               |
|стратегиясы                     |          |                               |
|Тақырып 7. Корпоративті мәдениет|2         |-//-                           |
|және басшылық                   |          |                               |
|Тақырып 8. Бәсекелік күрес      |4         |-//-                           |
|стратегиясы                     |          |                               |
|Тақырып 9. Бәсекелік            |4         |-//-                           |
|басымдылықтың негізгі теориялары|          |                               |
|Тақырып 10. Фирманың            |4         |-//-                           |
|экономикалық стратегиясын       |          |                               |
|қалыптастыру                    |          |                               |
|Тақырып 11. Фирманың мүмкіндігін|2         |-//-                           |
|жоқтығының (банкроттығының)     |          |                               |
|алдын алу (болдырмау)           |          |                               |
|стратегиясы                     |          |                               |












        3. МАГИСТРАНТТАР ҮШІН ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫ ҮШІН ТАҚЫРЫПТАР ТІЗІМІ


1. Стратегиялық менеджменттің маңызы.
2. Стратегиялық менеджменттің әдістемелік қағидалары.
3. Стратегиялық менеджменттің функциялары.
4. Стратегиялық менеджменттің процесі.
5. Басқарушылық жүйелер: ұзақ мерзімді жоспарлау, стратегиялық жоспарлау.
6. Әлсіз сигналдарды басқару.
7. Стратегиялық  сегментация.
8. Стратегиялық наборды басқару.
9. Бәсекелестік позициясын таңдау.
10. Ұйымның стратегиясымен қоғамға көңіл бөлу.
11. Ұйымның басымдылықтарын талдау.
12. Қоғамға көңіл бөлу барысында ұйымның стратегиясын талдау.
13. Стратегиялық мүмкіншіліктерді басқару.
14. Ұйымның негізгі басқармасының потенциалы.
15. Агрессиялық мүмкіншіліктерді анықтау.
16. Стратегиялық позицияларды талдау және таңдау.
17. Стратегиялық ақпарат.
18. Стратегиялық мақсаттарды басқару.
19. Жүйелік кедергі .
20. Жоспарсыз өзгерістер жағдайындағы стратегиялық менеджмент
21. Институционализациялау стратегия процесін басқару.




                 4. МАГИСТРАНТТАРДЫҢ БІЛІМІН БАҒАЛАУ ЖҮЙЕСІ



      «Стратегиялық  менеджмент»  пәні  бойынша   магистранттардың   білімін
бақылау келесі формалармен жүргізіледі:
 ▪ аралық бақылау – игерген тақырыптар бойынша ауызша сұрау;
 ▪ межелік бақылау  –  пәннің  негізгі  модуль  сұрақтарымен  жазбаша  сұрау
   жүргізу;
 ▪ қорытынды бақылау – ауызша түрде емтихан

  «Стратегиялық менеджмент» пәні бойынша әртүрлі жұмыс атқарған үшін Кесте
  5


|№         |Сабақ түрі және магистрант жұмысы            |%        |Баллдар  |
|1         |Сабаққа қатысу                               |10       |60       |
|2         |Практикалық сабақтарға жауаптар              |33       |200      |
|3         |МӨЖ                                          |37       |220      |
|4         |Межелік бақылау №1                           |10       |60       |
|5         |Межелік бақылау №2                           |10       |60       |
|          |Жиыны                                        |100      |600      |









  Кесте 6




Бақылау   түрлері және апта бойынша баллдарды  бөлу
Пән бойынша баллдарды  бөлу
|Апта       |Бақылау түрлері         |Барлық балл       |Ескерту           |
|1          |2                       |3                 |4                 |
|1          |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|2          |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |20                |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |20                |Реферат           |
|3          |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |20                |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |30                |баяндама          |
|4          |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |20                |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |30                |Топтық жоба       |
|5          |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |20                |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |                  |Реферат           |
|6          |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |20                |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |30                |Реферат           |
|7          |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |                  |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |                  |                  |
|           |Межелік бақылау         |60                |Кесте бойынша     |
|8          |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |10                |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |30                |презентация       |
|9          |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |20                |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |                  |                  |
|10         |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |10                |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |30                |Баяндама          |
|11         |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |20                |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |                  |                  |
|12         |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |10                |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |30                |реферат           |
|13         |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |20                |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |                  |                  |
|14         |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |10                |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |20                |Жеке жобалар      |
|15         |Дәріс сабағына қатысуы  |4                 |                  |
|           |Практикалық сабақ       |                  |                  |
|           |МӨЖ                     |                  |                  |
|           |Межелік бақылау         |60                |Кесте бойынша     |
|           |Емтихан                 |400               |Кесте бойынша     |
|           |Барлығы:                |1000              |                  |
|           |Дәріс сабағына қатысуы  |60                |Сабаққа қатысу    |
|           |Практикалық сабақ       |200               |Дәріс тақырыбына  |
|           |                        |                  |жауап беру        |
|           |МӨЖ                     |220               |Эссе, жағдайлық   |
|           |                        |                  |тапсырмалар,      |
|           |                        |                  |баяндамалар       |
|           |Межелік бақылау         |120               |Тест              |
|           |Емтихан                 |400               |Тест              |

      Әрбір  дәріс  сабағына  қатысқаны  үшін  4  баллдан  қойылады.   Жалпы
дәріскеқатысқаныүшін 15 аптаға  60  балл  берілген.  Практикалық  сабақтарға
жауап  бергендері  үшін  10-20  балл  аралығында  қойылды.  Магистранттардың
оқытушылармен өздік жұмысы (СОӨЖ) мұнда лектор әрбір дәріс  сабағынан  кейін
магистранттерге дәріс тақырыбы бойынша тапсырма  береді.  Ол  кейс  тапсырма
түрінде   өтеді.    Сол   тапсырмаларға10-15   балл   аралығында   қойылады.
Магистранттің  өздік  жұмысы   (МӨЖ)   мұндаоқытушы   магистранттерге   кейс
тапсырмалар,  жағдайлық  тапсырмалар  береді.МӨЖ   10-15   балл   аралығында
беріледі.  7аптада және 15 аптада Межелік  бақылау  жүргізіледі.   Емтиханға
400 балл берілген. Жалпы  магистрант бір семестр  бойынша  1000  балл  жинау
керек.
      Берілген тапсырмаларға магистрант уақытында, дұрыс жауап беру қажет.
      Кестеге сәйкес әрбір магистрант пән бойынша ең жоғарғы 600 балл жинай
алады. Емтиханға 50 пайыз  жинаған магистрант қана жіберіледі.
  Пән бойынша емтихандық бағалау үлгерім көрсеткіштері бойынша межелік
  бақылау (60%) және қорытынды аттестатция, емтихан (40%), бұлардың барлығы
  100%-ті құрайды. Яғни:

      (Р1+Рөт+Р2)*0,6+Е*0,4

  мұндағы Р1-бірінші межелік бақылаудың % бойынша жиыны

      Р2-екінші межелік бақылаудың % бойынша жиыны;

                 Рөт-өтеу уақытындағы алған % бойынша қосымша баллы;

               Е- % бойынша емтиханның баллы.






                               Бағалау саясаты
        Әртүрлі жұмыстар түрлерін  бағалау шкаласы және  критерийлері
                  Магистранттардың білімін бағалау шкаласы
|Бағаның әріпті   |Баға                           |Балл          |Пайыз (%) |
|эквиваленті      |                               |              |          |
|A                |Өте жақсы                      |4,00          |95-100    |
|A-               |Өте жақсы                      |3,67          |90.94     |
|B+               |Жақсы                          |3,33          |85-89     |
|B                |Жақсы                          |3,00          |80-84     |
|B-               |Жақсы                          |2,67          |75-79     |
|C+               |Қанағаттандырылған             |2,33          |70-74     |
|C                |Қанағаттандырылған             |2,00          |65-69     |
|C-               |Қанағаттандырылған             |1,67          |60-64     |
|D+               |Өту баллы                      |1,33          |55-59     |
|D                |Ең төмен өту баллы             |1,00          |50-54     |
|F                |Ең төмен                       |0,00          |0-49      |
|I                |Аяқталмаған                    |NA            |          |
|W                |Оқудан шығарылған              |NA            |          |
|AW               |Әкімшілік үкім бойынша оқудан  |NA            |          |
|                 |шығарылған                     |              |          |
|P                |Өтті (қарытынды тестке ған)    |NA            |0         |



      7 Әдебиеттер


      7.1 Негізгі әдебиеттер:


7.1.1 Ансофф, И., Петров А. Н. Стратегический менеджмент / И. Ансофф ;  пер.
с англ. А. Н. Петрова. – СПб. : Питер, 2009. – 344 с.
7.1.2 Волкогонова О.Д., Зуб А.Т. Стратегический менеджмент. –  М.:  ИНФРА-М,
2009г.
7.1.3 Гапоненко А.Л., Панкрухин А.П. Стратегическое управление. – М.: Омега-
Л, 2009г.
7.1.4 Маркова В.Д., Кузнецова С.А. Стратегический менеджмент. –  М.:  ИНФРА-
М, 2009
7.1.5 Парахина, В. Н. Стратегический менеджмент : учебник / В. Н.  Парахина,
Л. С. Максименко, С. В. Панасенко. – 5-е  изд.,  перераб.  и  доп.  –  М.  :
КНОРУС, 2011. – 496 с. 6.


      7.2 Қосымша әдебиеттер:


7.2.1 Виханский, О. С. Стратегическое управление. / О. С. Виханский. –  М  .
: Экономист, 2008. – 293 с.
7.2.2 Глухов, В.  В.  Стратегический  менеджмент  инновационной  организации
учеб. пособие./ В. В. Глухов.- 2-е изд., испр. и доп. – М. :  ГУУ,  2009.  –
387 с.
7.2.3 Грант, Роберт М. Современный стратегический анализ./ Р. М.  Грант.   –
СПб. : Питер, 2008.
7.2.4 Дюков, И. И. Стратегия развития бизнеса. Практический подход./  И.  И.
Дюков. – СПб. : Питер, 2008. – 236 с.
7.2.5 Забелин, П. В., Анискин, Ю. П.  Стратегический  маркетинг  как  основа
программы преодоления кризисной ситуации на фирме / П.  В.  Забелин,  Ю.  П.
Анискин. // Маркетинг. – 2009. – №6 – С. 56-63. 20.
7.2.6 Зайцев, Л.Г. Стратегический менеджмент  :  Учебник.  Рек.  МО.  –  М.:
Экономист, 2010. -413 с.
7.2.7 Кузнецов, Б.Т. Стратегический менеджмент.−  М.:  ЮНИТИ-ДАНА,  2008.  –
624 стр.
7.2.8 Менеджмент XXI века: когда-нибудь мы все будем так управлять..  /  Под
ред. С.Чоудхари, пер. с англ – М.: ИНФРА-М, 2009. – 447 с.
7.2.9 Стратегический менеджмент : учеб. пособие  /  Ю.  Н.  Лапыгин,  Д.  Ю.
Лапыгин. – М. : Эксмо, 2010. – 432 с.
7.2.10 Томпсон, А. А. Стратегический менеджмент  :  Искусство  разработки  и
реализации стратегии : учебник / А. А. Томпсон, А. Дж. Стрикленд  ;  пер.  с
англ. Под ред. Л.Г. Зайцева, М.И. Соколовой – М. : Юнити-Дана, 2012.  –  576
с. URL:





Пәндер