Файл қосу
ЯДРОЛЫҚ ЗЕРТТЕУ РЕАКТОРЛАРЫ
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ | |БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы | |МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |3 денгейлі СМЖ құжаты |ПОӘК | | | | |ПОӘК 042-18.6.1.115 | | | |/01-2013 | |Студенттерге арналған | | | |«Ядролық зерттеу |№1 басылым | | |реакторлары» пәннің |«__» _______ 2013 ж. | | |бағдарламасы | | | «ЯДРОЛЫҚ ЗЕРТТЕУ РЕАКТОРЛАРЫ» ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ «5В072300» – «Техникалық физика мамандығы үшін» СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 Алғы сөз 1 ӘЗІРЛЕГЕН ҚҰРАСТЫРУШЫ _____ «__» _______ 2013 ж. Кенжин Е.А., «Техникалық физика және жылуэнергетика» кафедрасының ф.- м.ғ.к., доцент 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 «Техникалық физика және жылуэнергетика» кафедрасының отырысында. «__» _______ 2013 ж., № _ хаттама. Кафедра меңгерушісі ___________ О.А. Степанова. 2.2 Инженерлік-технологиялық факультеттің оқу-әдістемелік бюросының отырысында «__» _______2013 жылы, № _ хаттама. Төрайым ______________ С.С. Толеубекова 3 БЕКІТІЛГЕН Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында қабылданған және баспадан шығаруға кеңес берілген. «__» _______ 2013 жылы, № _ хаттама. ОӘК төрайым, бірінші проректор __________ Г.К. Искакова 4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕҢГІЗІЛГЕН Мазмұны 1 ЖАЛПЫ ЖАҒДАЙЛАР 4 1.2 Жұмыс оқу жоспарынан көшірме 4 1.3 Пән мазмұнының қысқаша сипаттамасы 4 1.4 Курс мақсаты 4 1.6 Курсты оқытуға қойлатын талаптар 5 1.7 Курс пререквизиттері 5 1.8 Курс постреквизиттері 5 1.9 ОҚУЛЫҚТАР 5 1.9.1 Негізгі 5 1.9.2 Қосымша 6 2 Пәнді оқытудың әдістемелік кеңестері 6 3 курс саясаты мен Форматы 8 4 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ 9 5 пән мазмұны. сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу 10 6 ОСӨЖ ЖӘНЕ СӨЖ мазмұндары 14 7 оқу үрдісінің Күнтізбелік ГРАФИгі 15 1 ЖАЛПЫ ЖАҒДАЙЛАР 1.1 Оқытушы мен пән жөнінде жалпы мағлұмат Кенжин Ерғазы Асиевич, ф.-м.ғ.к., доцент. «Техникалық физика және жылуэнергетика» кафедрасы Байланыс ақпараттары – тел.: 35-46-02, № 9 оқу ғимараты, № 201 кабинет. Сабақ өтетін орын – № 202 дәрісхана. Осы пән бойынша кредит саны – 4. 1.2 Пән мазмұнының қысқаша сипаттамасы «Ядролық зерттеу реакторлары» ядролық техниканың дамуында және ғылымның көптеген салаларында үлкен орын алады. Қазіргі кезде зерттеу реакторлары нейтрон ағыстарының көздері болып табылады, және де зарядталған бөлшектер үдеткіштері сияқты жылдам электрондар мен протондар көздері болып табылады. Әлем бойынша зерттеу реакторлар саны төрт жүзге тарта, және де ары қарай өсуде. Келесіндей бөлімдер қарастырылады: ядролық зерттеу реакторларының (ЯЗР) даму тарихы мен классификациясы; ЯЗР-ң физикалық ерекшеліктері; ЯЗР-ы жобалаудың физикалық негіздері, жылуалмасу мен гидравлика ерекшеліктері; технологиялық ЯЗР және олардың даму тенденциялары. 1.3 Пәннің мақсаты, оның оқу процесіндегі алатын орны Осы курс мақсаты – студенттерді жалпы электрстанциясының және жеке элементтерінің принципиалды және толық сызба нұсқаларымен, жаңа ядролық зерттеу реакторларының жабдықтарының жиналуымен байланысты жұмыстарға теориялық және практикалық дайындау және де электрстанияларының қауіпсіздігі мен пайдаланылуы сұрақтары. 1.4 Курс міндеттері Пәнді оқытудың негізгі міндеті – студенттердің реакторлардағы энергетикалық контурларда жүретін процестерді бөлу бойынша техникалық және экономикалық тұжырымдалған шешім қабылдау кезінде тәжірибе алу. 1.5 Курсты оқытуға қойлатын талаптар Пәнді оқу нәтижесінде студент мыналарды: білуі керек: - ЯЗР-н пайдалану салаларын; - зерттеу реакторларының физикалық ерекшеліктері жөнінде; - ЯЗР-ң классификация принциптерін; - ЯЗР-ң жылуалмасу мен гидравлика ерекшеліктерін; менгеруі керек: - ЯЗР-ң конструкциясы мен технологиялық сызба нұсқасын; түсінуі қажет: - сәулелену өрісінің сипаттамаларын, дозаны және сәулелену дозасының қуатын қалай есептеуді; алуы керек: - ЯЗР-н қауіпсіз пайдалануға байланысты білім. 1.6 Курс пререквизиттері 1.7.1 Дозиметрия және қорғаныс; 1.7.2 Ядролық отын циклы; 1.7.3 Қолданбалы физика; 1.7 Курс постреквизиттері 1.8.1 Дипломдық жобалау 2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ БӨЛУ Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу 1–кестеде көрсетілген. 1 кесте - Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу. |№ темы|Наименование темы |Количество часов |Литература | | | |Д |ССС |СӨЖ |ОСӨЖ | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 | |Модуль 1. ЯЗР-дың жалпы мәліметтері, ерекшеліктері және жобалау негіздері | |1 |ЯЗР туралы жалпы мағлұмат |2 |2 | | |[7.1.1, 7.1.2, | | |1 дәріс; 2 сағат, 1 апта | | | | |7.1.3] | |2 |ЯЗР-ң физикалық |4 |4 |4 | |[7.1.1, 7.1.3, | | |ерекшеліктері. | | | | |7.2.1] | | |2 дәріс; 4 сағат, 2,3 | | | | | | | |апталар | | | | | | |3 |ЯЗР-н жобалаудың физикалық|4 |4 |4 | |[7.1.1, 7.1.2, | | |негіздері | | | | |7.1.3, 7.2.1, 7.2.2,| | |3 дәріс; 4 сағат, 4,5 | | | | |7.2.3] | | |апталар | | | | | | |4 |ЯЗР-ғы жылуалмасу мен |4 |4 |4 | |[7.1.1, 7.1.2, | | |гидродинамика | | | | |7.1.3, 7.2.1, 7.2.2,| | |ерекшеліктері. | | | | |7.2.3] | | |4 дәріс; 4 сағат, 6,7 | | | | | | | |апталар | | | | | | |Модуль 2. ЯЗР-дың физикасы, Конструкция және технологиялық сызба нұсқалары | |5 |Кейбір зерттеу |4 |4 |2 | |[7.1.1, 7.1.2, | | |реакторлардың физикасы. | | | | |7.1.3, 7.2.1] | | |5 дәріс; 4 сағат, 8,9 | | | | | | | |апталар | | | | | | |6 |Конструкция және |4 |4 |4 | |[7.1.1, 7.1.2, | | |технологиялық сызба | | | | |7.1.3, 7.2.1, 7.2.2]| | |нұсқалар. | | | | | | | |6 дәріс; 4 сағат, 10, 11 | | | | | | | |апталар | | | | | | |7 |Материалтану |4 |4 |4 | |[7.1.1, 7.1.2, | | |реакторларының тәжірибелік| | | | |7.1.3, 7.2.1, 7.2.2]| | |құрылғылары. | | | | | | | |7 дәріс; 4 сағат, 12,13 | | | | | | | |апталар | | | | | | |8 |Зертеу реакторларының даму|4 |4 |4 | |[7.1.1, 7.1.2, | | |болашағы. | | | | |7.1.3, 7.1.4, 7.2.1,| | |8 дәріс; 4 сағат, 14, 15 | | | | |7.2.2, 7.2.3, 7.2.4]| | |апталар | | | | | | 3 Пәнді оқытудың әдістемелік кеңестері Студенттің берілген пәнді оқып үйренуін қамтамасыз ететін кеңестер мен түсіндірмелер жиынтығы болып саналады. Кеңесті жасаған кезде курстың бір бөлігі дәріс алушының өздік оқып үйренуі мен жүретінің ескеру керек. Әдістемелік кеңестің мазмұны: а) Пәнді оқып үйренуге қажетті уақытты жоспарлауға және оны ұйымдастыруға керекті ақыл-кеңестер. Бұрын пәннің теориялық бөлігіне бөлінген жалпы сағат санының 60-70%-і бөлігі қарастырылса қазір оған небәрі 15-30 % қана, ал қалған 70-85 %-і дәріс оқытушымен студенттің өздік жұмысына (ОСӨЖ) және тек студент өзі ғана жасайтын СӨЖ (студенттің өздік жұмысы) жұмсалатының ескерту керек. Дәріс – оқудың ең маңызды түрі. Ғылыми- техникалық ақпараттың көлемі күннен күнге өскендіктен дәрістін мазмұнын кеңейтіп және оған қойылатын талапты да жаңартып, жақсартып отыру керек. Дәрістің дәріс алушының пәнді оқып үйренуін ұйымдастыруға тигізетін пайдасы көп. Бірақ діәріс алушы дәріске иек артып алмауы шарт. Дәріс өздік жұмысты алмастыра алмайды. Сондықтан Студент дәріске өз бетімен дайындалуы керек. Ол оқулықтан немесе басып шығарылған дәрістер жинағынан дәрістің мазмұнымен танысып, оны ар қарай дамытып конспект жазуы керек. Барлық дәріске дайындалу уақыты кемінде 20-40 минуттан кем болмауы қажет. Бұл уақытты үнемдеуге мүмкіндік береді. Сарамандық сабаққа және зертханалық жұмысқа дайындық пәнді оқып үйренуде дәріс алушының білімінің жетіле беруіне қол жеткізеді. Екі сағаттық сараман сабағына кемінде бір сағат дайындалу керек. Сараман сабағна дайындықты тексеру әр сабақ тың басында болатының Студент білуі керек. Сараман сабағында көрсетілген өздік жұмыстың творчествалық элементі ескерусіз қалмайтының Студент білуі керек. Сараман сабағында есепті әр Студент оқытушының қадағалауымен өзі жеке шығарады. Дәріс алушының жұмысы аралық үлгерімді тексеру арқылы жүреді, сондықтан Студент әрбір жіберілген (босатылған) сабақтың оған тигізер залалы үлкен екенін естен шығармауы керек. Егер Студент белгілі бір себеппен жұмысты дер кезінде тапсыра алмаса онда бұл оның сынақ немесе емтиханды тапсыруына үлкен әсер ететінің білуі керек. Сынақ пен емтиханға дайындықтың нәтижесіне ұзақ уақыт бойы жасалған өздік жұмыстың арқасында жетеді. б) Дәріс алушының іс-әрекетінің жүру барысын сипаттау. «Ядролық зерттеу реакторлары» пәнін оқып үйренуді тақырыптарды бірінен соң бірін оқу арқылы жүргізуі керек: алдымен берілген тақырыптың мазмұнымен және оған арналған әдістемелік нұсқаумен жақсылап танысып,содан кейін осы тақырыпқа қатысты материалды оқулықтан оқуы керек. Материалды оқып үйрену кезінде сұрақтың түпкі мәнін ашып алуы ,тек содан кейін ғана оның нақтылы ерекшеліктерін талдауға кірісу керек.Оқып үйренетін құбылыстар мен процестердің физикалық мәнін анық көзге елестету қажет. Формуланы дәлелдеп шығаруда оныңфизикалық немесе техникалық мәніне аса көп көңіл аудару керек. Пәндегі пайдаланылатын математикалық амалдар физикалық және техникалық есептерді шешуге қолданылады. Теориялық материалдарды оқып зерттегенде, әсіресе есептерді шығарғанда шамалардың өлшем бірліктерінекөңіл аудару қажет, себебі ол шаманың физикалық мәнін көрсетеді. Әр тақыраптың материалын қарап шығып сол бойынша конспект құру қажет. в) Оқу әдістемелік комплекстің (ОӘК) материалдарын пайдалануға арналған кеңес. Студент оқу материалдарымен бірінші рет таныса отырып, оның берген жаңалықтарын, ерекшелік нысандарын қабылдап, сол арқылы пәннің негізгі жағдайын түсінуі керек. Оқу процесіндегі негізгі рольге оқытушының материалдарды түсіндіруі және пайдаланылатын көрнекті құралы жатады. Ары қарай жаңадан алынған ақпарат бұрынғы алынған білімдермен араласып, олардың арасында пайдалы байланыс құралына айналады. Сонда барып дәріс алушыда оқытылатын пән бойынша белгілі бір түсінік (ұғым) пайда болады. Студент оқу пәнінің негізгі ережелерін және заңдылықтарын иеленіп, оқу материалдарын жалпы түрде меңгеріп оны күнделікті жұмыста, өмірде пайдалануға дайын тұрады. г) Оқулықтар мен қосымша оқу құралдарымен жұмыс істеуге арналған кеңес. Егер Студент берілген материал көрсетілген оқулықта жеткіліксіз түрде берілген деп есептесе немесе онда берілген материалды оқып зерттеу қиын екенін білсе, онда ол берілген басқа оқулықтардағы немесе қосымша құралдардағы материалдарды пайдалану керек. Жақсы оқулықты дұрыс таңдаудың алатын орны зор. Сондықтанда оқулықтар негізгі және қосымша болып бөлінеді. Егер негізгі оқулықтарда берілген мтериал жеткіліксіз болса, онда қосымша оқулықтарды пайдаланғаны жөн. Оқулықтар тізімі стандарт бойынша жасалады. Берілген тақырып бойынша оқулықтарды және басқа ғылыми көпшілікке арналған материалдарды оқұыған соң, конспект құру керек. Онда пайдаланылған оқулықтардын реттік нөмірі, беті, кестелері және т.б. берілгендері көрсетілуі шарт. Емтиханға (сынаққа) дайындыққа керекті кеңестер Әртүрлі фактлерді еске сақтауды, процестердің принципін көрсететің заңдылықтарды жатқа айту, немесе берілген материалдарды өз сөзімен жеткізу сұрақ тарына жауап бере алуды үйрену және жалпы принциптерді жаңа жағдайда қолдана алуды үйрену. Студент объекті оның құрамдас бөліктеріне жіктей және керісінше құрамдас бөліктерін бүтіндей объектіге айналдыра білуі керек. Бұл процестер ерекше ойлау процестерін (жопарлау, байланысты, заңдарды құру) тлап етеді. Идеалардың, жұмыстардың құндылығын дайын немесе жаңадан жасалған критерилер мен стандарттар көмегімен қарастыра білу және басқалардың алдында өзінің көз қарасынқорғай білу дәріс алушыға емтиханды, сынаты жақсы тапсыруға көп көмегін тигізеді. 4 курс Форматы Дәрісханалық сабақтар мыналардан тұрады: дәріс (Дәр), сараман (СС), зертханалық (ЗС) және ОСӨЖ- жартысы. Тақырыптардың бір бөлігі сабақта, ал қалғандары өздігінен орындалады. 5 курс саясаты Дәріске, зертхана жұмысына қатысу қатан түрде талап етіледі. Егер қандай да бір себеп пен сабаққа қатыса алмасаныз, онда сіз материалды тапсырғанға дейін оған жауаптысыз. Сабақ кезінде жүйелі түрде тәртіп бұзғандар аудиториядан шығарылады немесе бүкіл курс бойынша «қанағаттарлықсыз» бағасы қойылады. Бақылау тапсырмалары міндетті түрде орындалып, белгіленген мерзімде тапсырылуы керек. Кешігіп орындалған жұмыстардың бағасы автоматты түрде төмендетіледі. Аралық бақылаудың нәтежесі дәріс алушының сабаққа қатысуын, студенттің өздік жұмысын (ДӨЖ) дер кезінде орындауын, сабақтағы ауызша және жазбаша түрдегі жауабын және аралық бақылаудың нәтежесін есепке ала отырып қойылады. Кез келген көшіру немесе плагиат (басқа студенттің есебін, дайын тапсырмасын пайдалану және көшірмесін пайдалану) дәріс алушыны аудиториядан шығару және «қанағаттарлықсыз» бағасымен қатаң түрде жазаланады. Сабақ кезінде соттық өшіріледі. 6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ Пән бойынша қойылатын емтихан бағасы модульдер, аралық бақылаулар (40%) және қортынды бақылау (60%) бойынша алынған ең үлкен үлгерім көрсеткіштерінің қортындысы түрінде алынады (100%). Дәріске және зертхана жұмысына қатысу – 1 бал Сараман сабақтағы жұмыс (есеп шығару, сұрақтарға жауап беру) – 20 бал ОСӨЖ қорғау – 20 бал СӨЖ қорғау – 10 бал Аралық және қортынды бақылау – 50 бал Пән бойынша студенттің білімін тексеру мына түрде жүргізіледі: ағымдағы бақылау (апта сайын өткізіледі). Аралық бақылау (8-15 апталар). Қортынды бақылау бір рет академиялық кезеңнің соңында (мамандықтың Қазақстан Республикасының Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартына сәйкес) емтихан жүргізіледі. Ағымдағы бақылау – бұл дәріс, сараман, зертхана және өздік жұмыс аясындағы оқытушының көмегімен істелінген жұмыстар бойынша дәріс алушының алған білімін жүйелі түрде тексеру. Пәнді оқып үйрену кезінде студенттердің білім тексеруге арналған төмендегідей ағымды бақылау түрлері қарастырылған: ауызшы сұрау, жазбаша сұрау (бақылау), сараман сабағында есеп шығару және оны қорғау, зертхана жұмыстарын орындау және қорғау, конспекті және рефератты дайындау, есепттік графикалық жұмысты қорғау, тестер. Аралық бақылау бекітілген график бойынша 8 (Р1) және 15 (Р2) апталарда бүкіл академиялық кезенде жүргізіледі. Пән бойынша баға 100% шкала бойынша пайызбен қойылады. Пән бойынша аралық аттестация жүргізілгенде емтиханда (қортынды бақылаудағы) алған балы мен өткізілген бірінші және екінші бақылау нәтежелерінің орташа балы есептеледі. Рейтингті есептеу оқытушының сабақ журналы бойынша толтырылған 3-кесте көмегімен жүргізеледі. Бұнда әр тор көзде рейтингті есептеуге қажетті берілгендер балмен көрсетілген. 3-кестедеге әр қашан ең үлкен мүмкін болған балды алған «идеал» студент еңгізілген. Бұл идеал студенттің рейтингі 100% тең. Топтың барлық нақты студенттері осы идеал студентпен салыстырылады. 3- кестенің әр бағанасында дәрісалушы салыстырылатын жұмыстардың түрлері жазылған. 2 кесте – Студенттердің рейтингін есептеу. |Тізім |Сабаққа қатысу |Үй тап. |Аудит. жұм | |бойынша | | | | |алынған | | | | |дәрісалушын| | | | |ың № | | | | |А |4,0 |95 – 100 |Өте жақсы | |А– |3,67 |90 – 94 | | |В+ |3,33 |85 – 89 | | | | | |Жақсы | |В |3,0 |80 – 84 | | |В– |2,67 |75 – 79 | | |С+ |2,33 |70 – 74 | | | | | | | | | | |Қанағаттанарлық | |С |2,0 |65 – 69 | | |С– |1,67 |60 – 64 | | |D+ |1.33 |55 – 59 | | |D |1,0 |50 – 54 | | |F |0 |0 – 49 |Қанағаттарлықсыз | |I |NA |- |Бітпеген | |P |- |өту |Пәннен өтуі | 7 ОҚУЛЫҚТАР 7.1 Негізгі 7.1.1 Бать Г.А., Коченов А.С., Кабанов Л.П. Исследовательские ядерные реакторы. М.: Энергоатомиздат, 1985. 7.1.2 Крамеров А.Я., Шевелев Я.В. Инженерные расчеты ядерных реакторов. – 2-е изд. М.: Энергоатомиздат, 1985. 7.1.3 Шабалин Е.П. Импульсные реакторы на быстрых нейтронах. М.: Атомиздат, 1976. 7.1.4 Герасимов В. В., Монахов А. С. Материалы ядерной техники. М.: Энергоиздат, 1982 7.2 Қосымша 7.2.1 Курчатов И.В., Фейнберг С.М., Доллежаль Н.А. и др. Импульсный графитовый реактор ИГР. – Атомная энергия, 1964, т. 17, с.463. 7.2.2 Клемин А.И., Полянин Л.Н., Стригулин М.М. Теплогидравлический расчет и теплотехническая надежность ядерных реакторов. М.: Атомиздат, 1980. 7.2.3 Цыканов В.А., Давыдов Е.Ф. Радиационная стойкость тепловыделяющих элементов ядерных реакторов. М.: Атомиздат, 1977. 7.2.4 Общие требования к оформлению текстовых документов СТУ 042-РГКП- СГУ-6-2005.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz