Файл қосу
Технологиялық процесстерді тиімділеу әдістеріді жобалау және есептеу әдістері
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БIЛIМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛIГI | |СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРIМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТIК УНИВЕРСИТЕТI | |3 деңгейлі СМЖ құжаты |ОӘК |ПОӘК 042-18-11.1.20.82/02-2013| |ПОӘК |№1 баспа | | |«Технологиялық |26.08.2013 ж. | | |процесстерді тиімділеу | | | |әдістері» пәнінің | | | |студенттерге арналған | | | |жұмыс бағдарламасы | | | «ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ ПРОЦЕССТЕРДІ ТИІМДІЛЕУ ӘДІСТЕРІ» ПӘНIНIҢ ОҚУ-ӘДIСТЕМЕЛIК КЕШЕНI 050702-«Автоматтандыру және басқару» мамандықтары үшін СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 Алғы сөз 1. Құрастырған Құрастырушы________ Е.А.Оспанов, «Автоматика және электротехника» кафедрасының аға оқытушысы. « 26 » тамыз 2013 ж. 2. Талқыланды 2.1. «Автоматика және электротехника» кафедрасы отырысында қарастырылды. Хаттама № 1 « 29 » тамыз 2013 ж. Кафедра меңгерушісі __________ А.Д.Золотов 2.2. Факультеттің оқу-әдістемелік бюросы отырысында қарастырылды. Хаттама № 1 « 11 » қыркүйек 2013 ж. Төрағасы __________ Р.С.Бекбаева 3. бекітілді Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесі отырысында баспаға жіберуге ұсынылды және мақұлданды. Хаттама № 1 « 18 » қыркүйек 2013ж. ОӘК төрайымы___________ Г.К.Искакова 4. АЛҒАШ РЕТ ЕНГІЗІЛІП ОТЫР |ПОӘК | | | |042–14.01.20.ХХ/02-2008 |____________ № 1 басылым |12 беттiң 3-сi | Мазмұны 1 Жалпы жағдай 2 Пәнді оқып білу бойынша әдістемелік ұсыныстар 3 Курстың форматы пен саясаты 4 Бағаларды қою саясаты 5 Пән мазмұны және оқудың түрлері бойынша сағаттарды бөлу 6 ОСӨЖ және СӨЖ-дің мазмұны 7 Әдебиеттер |ПОӘК | | | |042–14.01.20.ХХ/02-2008 |____________ № 1 басылым |12 беттiң 4-сi | 1 ЖАЛПЫ ЖАҒДАЙ 1.1 Оқытушы және пән жөнінде жалпы мәліметтер Оспанов Ербол Амангазович, магистр,аға оқытушы Кафедра – Автоматика және электротехника; Ақпарат – тел: 35-84-38, № 1 оқу ғимараты, кабинет № 711; Сабақ өткiзу орны – аудитория № 705 1.3 Пән мазмұның кысқаша жазылуы Техникалық объектілер мен жүйелерді, өндірістік процестерді автоматтандыру күрделі ғылыми-техникалық проблема болып есептелінеді. Бұл мәселені ойдағыдай деңгейде шешу үшін техника мен технологияны ғана емес, сонымен бірге уақыт талабына сай басқару әдістері мен ғылыми идеяларды қолданған жөн. Дербес тұрғыдан қарағанда, техникалық – объектілерді автоматтандырудың жоғары технико-экономикалық сипаттамаларын алу үшін басқарудың оптималдық және адаптивтік теориясының маңызы зор. Оптималды және адаптивті басқаруды іс жүзінде кеңінен енгізу жолында, осы әдістерді әрі қарай дамыту мүмкіндігін туғызатын есептеу техникасы құралдарын қолданған жөн. Өндірістік процестер мен технологиялық объектілерді автоматтандыру үшін өндіріс тиімділігін көтеру қажеттілігі тиімді және адаптивті басқару теориясын мен әдістердің негізі даму тенденцияларын анықтайды. 1.4 Берілген курсттың мақсаты алынған әдістер бойынша студенттермен теориалық және практикалық дайындықтарды алу және қазіргі автоматтандырылған жоба жүйесінің қолдану жолдарын студенттерге үйрену. 1.5 Пәнді зерттеудің негізгі мақсаттары: тәжірибелерді тиімді жоспарлау мақсаттары және процесс моделін ең жоғары дәлдікпен адекваттік тәжірибе нәтижесінде құру; агрегатарды бір режимнен басқа режимге тиімді аудару, оларды қосу және тоқтату мақсаттары; аппараттың орналастырылған режимінің мақсатын таңдау; аппараттардың тобын шапшаң басқару мақсаттары; басқару жүйелерінің тиімді синтезінің мақсаттары. 1.6 Пәнді үйрену нәтижесінде студент: • білу керек: адаптивті және тиімді жүйелердің негізгі сұлбаларын, олардың құрамы мен жұмыс атқару ерекшеліктерді; |ПОӘК | | | |042–14.01.20.ХХ/02-2008 |____________ № 1 басылым |12 беттiң 5-сi | тиімділеудің негізгі принциптері және әдістері; тиімді басқарудың негізгі проблемалары және перспективтік бағыттары. • ие болу: Технологиялық процесстерді тиімділеу әдістеріді құрудың теориялық негіздері, принциптері мен математикалық құру әдістері; қазіргі кездегі есептеу техникалық құралдары мен ғылыми зертеулерді автоматтандыруды қолдана отырып Технологиялық процесстерді тиімділеу әдістеріді жобалау және есептеу әдістері; • меңгеру: MatLab жүйесінде болатын стандарттық функциялар мен мүмкіншіліктердің базалық жиыны; MatLab жүйесімен жұмыс әдістері. • істеу, білу: техникалық объектілер мен технологиялық процестерді басқарудың автоматты автоматтандырылған жүйелерінде оптималды басқарудың қазіргі уақытқа сай принциптерін кеңінен таратуды және өндіріске енгізу жолдарды; тиімділіктің шарттарын алу үшін модулдік жақындауды қолдану; экстремалды мақсаттардың орталандырылған қоюларын қолдану. • түсіну: тиімділіктің шарттарын алу үшін модулдік жақындауды және солармен тығыз байланыстағы есептегіш алгоритмдерді пайдалану; Simulink (байланыстардың имитациясы) пакетінің интерактивтік режімімен әр түрлі сұлбаларды орындау кезіндегі MatLab жүйесінің негізгі мүмкіншіктері. • көре білу: тиімділік мақсаттары туралы, оларды формалді орнатудың әдістері және оларды шешу тәсілдері. • иелену: MatLab жұмысына тиісті білім және іскерлік. 1.7 Курстың пререквизитторы: 1.7.1 жоғарғы математика; 1.7.2 автоматтық басқару теориясы; 1.7.3 сандық әдістер және ЭЕМ-да бағдарламалау. 1.8 Курстың постреквизиты: 1.8.1 негізгі бір саланың технологиялық процестерін автоматтандыру; 1.8.2 Объекттер мен басқару жүйелерін ЭЕМ-да үлгілеу. 2 ПӘНДІ ОҚЫП БІЛУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР «Технологиялық процесстерді тиімділеу әдістері» курстын бағдарламада көрсететінгендей кезекпен оқып білу қажет. Математиқалық қортындының жүрісін түсініп негізгі анықтамаларын шешу керек. Математиқалық операциялар өтілуімен бірге, теориалық материалды оқып білу кезінде міндетті түрде оның өлшем бірлігіне көніл аудару керек. Ескерту, кез-келген өлшемнің бірлігі, ереже бойынша, оның физиқалық мағынасын бейнелейді. Тақырыптың теориялық материалын оқып білгеннен кейін, есептің шешілу әдісімен айналысу керек. Қурстық материалды жақсы меңгеру үшін, әр бір тақырыпқа конспект құру ұсынылады. |ПОӘК | | | |042–14.01.20.ХХ/02-2008 |____________ № 1 басылым |12 беттiң 6-сi | Аудиториялық сабақтарды елеуіні толтыратын, «Технологиялық процесстерді тиімділеу әдістері» курсының оқып білуінде, студенттің өзіндік жұмысы маңызды және қажетті бөлімі болып табылады. Өздік жұмысқа бірқатар сурақтарды өзбетімен зерттеу және теориялық бөлімдердің оқылуы шығарылады. Рефераттардың зертханалық жұмыстардың қорғалуы және өздік жұмыстың бақылауы ауызша түрде жүргізіледі. Әр түрлі жұмыстарды орындау кезінде (теориалық сурақтарды талқылауда, есеп шешкенде, реферат жазғанда) тәртіптік бағдарламада көрсетілген тізімдегі әдебиеттермен шектелмеу керек. Интернетпен ақпараттардықарастырған кезде, қарастырып отырған тақырыбына сәйкесінше келетін ақпаратты кездестеру әбден мүмкін. Мұндай ақпаратты міңдетті түрде сақтап, талдап шығу қажет. Олардың ішінде жорамдылары болуы мүмкін. Рефератқа титулдық бет, мазмұгы, кіріспе, негізгі бөлім, қортынды, қолданылған көздердің тізімі кіреді. Реферат жазуын қажет етпейтін өздік тапқыланатын тақырыптар, қолданылған көздердің көрсетілуімен конспект түрінде жеке дәптерге орындалады. Рефератторды дайындау университеттің стандартына сәйкес келу керек. Жазба құжаттарды дайындаудың жалпы талаптары СТУ 042-РГКП-СГУ-6-2005. Рубеждік бақылауға дайындық, оқылған тақырыптардың талдауынан тұрады. Рубеждік бақылау айтылған формалардың біреуімен ғана жүргізіледі. Олар: жазбаша сураныс, текст. 3 КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ ПЕН САЯСАТЫ Оқытушы берген барлық тапсырмаларды студент айтылған уақытта орындауы тиіс. Өз уақытында орындалмаған тапсрымаларға төмен ұпай қойылады. Межелік аттестациялау қортындылары студенттің сабаққа қатысуына, практикалық және өздік жұмыстарды тапсыру нәтижелеріне, сонымен қатар межелік бақылау бағаларына байланысты шығарылады. Сабақ уақытында тәртіп бұзған студент аудиториядан шығару арқылы жазаланады немесе курс бойынша «қанағаттандырарлықсыз» баға қойылады. Көшіру және плагиат: Кез-келген түрдегі көшіру немесе плагиат (дайын тапсырмаларды қолдану, көшіру және студенттерден не болмаса ИНТЕРНЕТТЕН көшіріп алу) аттестацияны төмендетумен және «қанағаттандырарлықсыз» баға қоюмен аяқталады. Қорытынды емтихан барлық өткен материалдарды қамтып, ауызша түрде өткізіледі. Емтихан кезінде көшіруге қатаң тиым салынады. 4 БАҒАЛАРДЫ ҚОЮ САЯСАТЫ Әрбір студент пән бойынша жеткілікті рейтинг алуы үшін белгілі балл санын жинауы тиіс. Баллдардың максималды саны: 1-рейтинг нәтижесі бойынша 1-7 апталарда – 300 балл, 2-рейтинг нәтижесі бойынша 8-15 апталарда – 300 балл. Курстық жұмыс жеке бағаланады. Пән бойынша баллдардың бөлінуі төменде 2-кестеде берілген. Бақылау мерзімдері 7-аптаның соңы және 15-аптаның соңы. Уақытында өткізілмеген тапсырма мен тестілік тапсырмаларды 15-аптада тапсыруға болады, бірақ егер студент себепсіз уақытында орындамаса, оларға айыппұл салынып, баллдың 60% ғана қойылады. |ПОӘК | | | |042–14.01.20.ХХ/02-2008 |____________ № 1 басылым |12 беттiң 7-сi | |Апта |Бақылау түрі |Ұпайлардың барлығы |Ескерту | | |1-аптадан 7-аптаға дейінгі |30 | | | |аудиториялық сабақтарға қатысуы | | | |1 |Дәріс | | | |2 |Дәріс | | | |3 |Дәріс/Прак/Зертх/СОӨЖ/СӨЖ |10 10 10 15 | | |4 |Дәріс/Прак/Зертх/СОӨЖ/СӨЖ | - - 15 | | |5 |Дәріс/Прак/Зертх/СОӨЖ/СӨЖ |10 10 10 10 | | |6 |Дәріс/Прак/СОӨЖ/СӨЖ |10 10 10 10 | | |7 |Дәріс/Прак/СОӨЖ/СӨЖ/МежБақ. |10 10 10 10 90 | | |1-аптадан 7-аптаға дейінгі оқу |300 | | |нәтижелерінің ұпайлар саны: | | | | |8-аптадан 15-аптаға дейінгі |30 | | | |аудиториялық сабақтарға қатысуы | | | |8 |Дәріс | | | |9 |Дәріс/Прак/Зертх/СОӨЖ/СӨЖ |10 10 10 10 | | |10 |Дәріс/Прак/Зертх/СОӨЖ/СӨЖ | | | |11 |Дәріс/Прак/Зертх/СОӨЖ/СӨЖ |10 10 10 10 | | |12 |Дәріс/Прак/Зертх/СОӨЖ/СӨЖ | 10 10 10 10 | | |13 |Дәріс/Прак/Зертх/СОӨЖ/СӨЖ | 10| | |14 |Дәріс/Прак/Зертх/СОӨЖ/СӨЖ |10 10 10 10 | | |15 |Дәріс/Прак/Зертх/СОӨЖ/СӨЖ | - - 10 90 | | |8-аптадан 15-аптаға дейінгі оқу |300 | | |нәтижелерінің ұпайлар саны: | | | |Емтихандық ұпайлар саны |400 | | |Академиялық мерзім бойынша ұпайлар саны |1000 | | |ПОӘК | | | |042–14.01.20.ХХ/02-2008 |____________ № 1 басылым |12 беттiң 7-сi | 5 ПӘН МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ ОҚУДЫҢ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ БӨЛУ 3 кесте - Пән мазмұны. Оқудың түрлері бойынша сағаттарды бөлу |Тақыр|Тақырыптың аталуы |Сағат саны | |ып № | | | | | |ЛК | СПЖ |ЗЖ |ОСӨЖ |СӨЖ | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 | |1 |Кіріспе |1 |– |1 |3 |3 | | |Басқару нысандарының | | | | | | | |математикалық сипаттамасы. | | | | | | |2 |Классикалық вариациялық есептеу.|2 |2 |- |3 |3 | | |Шекаралы нүкетелермен бекітілген| | | | | | | |вариациялық есептер. | | | | | | |3 |Қозғалмалы соңдарымен |2 |2 |2 |3 |3 | | |вариациялық есептер. | | | | | | |4 |Шартты экстремумен вариациялық |2 |2 |2 |4 |4 | | |есептер. | | | | | | |5 |Шартты экстремумен вариациялық |1 |- |2 |4 |4 | | |есептерді шығару негізінде | | | | | | | |динамикалық жүйенің тиімді | | | | | | | |басқару синтезі. | | | | | | |6 |Понтрягиннің максимум принципі. |1 |2 |2 |4 |4 | |7 |Тез әрекеттігінен тиімді |1 |- |2 |4 |4 | | |тұйықталған және тұйықталмаған | | | | | | | |автоматикалық жүйелер үшін | | | | | | | |Понтрягин максимум принцип | | | | | | | |тәсілін практикада қолдану. | | | | | | |8 |Динамикалық бағдарламау әдісі |1 |2 |- |4 |4 | | |(ДБӘ). | | | | | | |9 |Тиімді реттегіштердің |1 |- |2 |4 |4 | | |аналитикалық құрылымы (ТРАҚ). | | | | | | |10 |Понтрягин максимум принципі |1 |2 |- |4 |4 | | |негізінде тиімді реттегіштердің | | | | | | | |аналитикалық құрылымы. | | | | | | |11 |Басқарудың адаптивті жүйелері, |1 |- |2 |4 |4 | | |адаптивті жүйелер туралы ортақ | | | | | | | |түсінік және олардың | | | | | | | |классификациясы. | | | | | | |12 |Басқару экстремальді жүйелері . |1 |3 |- |4 |4 | |Барлығы: |15 |15 |15 |45 |45 | | ПОӘК | | | |042–14.01.20.ХХ/02-2008 |____________ № 1 басылым |12 беттiң 8-сi | 6 ОСӨЖ ЖӘНЕ СӨЖ-ДІҢ МАЗМҰНЫ 6 кесте - ОСӨЖ және СӨЖ жоспары |№ |ОСӨЖ |СӨЖ | |п/п | | | | |Аудиториялық |Аудиториядан тыс | | |1 |2 |3 |4 | |1. |Сынықтармен |Лежандрдың шарттары |Реттегіштердің | | |экстремальдар. |0,5 сағат. Реферат |анали-тикалық | | |0,5 сағат. Конспект | |құрылымның есебі. 2 | | | | |сағат. Реферат | |2. |Шартты экстремумға |Екілік интеграл |Максимум принциптің | | |есептері |формасында |есептегіш аспектілер. | | |3 сағат. Конспект |функционалдар. |6 сағат. Конспект | | | |Эйлера-Пуассон теңдеу. | | | | |3 сағат. Реферат | | |3. |Динамикалық бағдарламау |Түйіндесу (сопряженных)|Максимумның дискреттік | | |әдісі |теңдеулердің жүйесі. |принципі. | | |3 сағат. Конспект |3 сағат. Реферат |6 сағат. Конспект | |4. |Понтрягин максимумның |Максимум принцип |Максималдық | | |принципі. |бойынша реттегіштердің |жылдамдықпен есепте | | |3 сағат. Конспект |аналитикалық құрылымы.|динамикалық | | | |3 сағат. Реферат |бағдарламау. | | | | |6 сағат. Реферат | |5. |Үзіліссіз есепте |Стабилизация бойынша |Импульстік сипаттама | | |динамикалық бағдарламау |амплитуда-жиілік |тұрақтандыру бойынша | | |әдісі. Беллман теңдеу. |сипаттамамалармен |өздігінен бапталатын | | |4 сағат. Реферат |өздігінен бапталатын |жүйелер. | | | |жүйелер. |7 сағат. Конспект | | | |3,5 сағат. Реферат | | |6. |Пассивтік адаптациямен |Релейлік басқарумен |Айнымалы құрылымымен | | |жүйе. |автотербелістік |басқару жүйелер. | | |3 сағат. Реферат |жүйелер. |3 сағат. Конспект | | | |3 сағат. Конспект | | |7. |Басқару сапасын |Жүйрік градиент |Көпөлшемді | | |тиімділеу негізінде |алгоритм негізінде |функциялардың экстремум| | |аналитикалық өздігінен |адаптация. |іздеу градиенттік | | |бапталатын жүйелер. 3 |3 сағат. Конспект |әдістер. | | |сағат. Реферат | |6 сағат. Конспект | |8. |Градиент әдісі. |Ең жүрдек түсу әдісі. |Ньютонның жалпыланған | | |3,5 сағат. Конспект |3,5 сағат. Конспект |әдісі. 3 сағат. | | | | |Реферат | |9. |Градиентің анықтау |Ең кіші квадраттардың |Тиімді бағалау | | |әдістері. |әдісі. |параметрлердің | | |3 сағат. Конспект |4 сағат. Реферат |әдістері. | | | | |4 сағат. Реферат | |10. |Максималдық шындыққа |Байесовск бағалар. |Минимакс бағалар. | | |ұқсас әдісі. Конспект |4 сағат. Реферат |2 сағат. Конспект | |11. |Мәліметтер өңдеудің |Жағдайлардың адаптивтік|Бағалардың салыстыру, | | |адаптивтік әдістері. |классификациясы. |параметрлердің бағалау | | |4 сағат. Реферат |2 сағат. Конспект |әдістер бойынша | | | | |эффективтік. | | | | |2 сағат. Конспект | |ПОӘК | | | |042–14.01.20.ХХ/02-2008 |____________ № 1 басылым |12 беттiң 9-сi | 7 ПӘН БОЙЫНША ОҚУ ПРОЦЕСІНІҢ КҮНТІЗБЕ ГРАФИГІ 7.1 Негізгі 7.1.1 Цирлин А. М. Оптимальное управление технологическими процессами.- М.: Энергоатомаиздат, 1986.400с. 7.1.2 Чураков Е. П. Оптимальные и адаптивные системы: Учеб. Пособие для вузов. – М.: Энергоатомиздат, 1987. – 256 с.: ил. 7.1.3 Иванов В. А., Фалдин Н. В. Теория оптимальных систем автоматического управления. – М.: Наука, 1981. – 336 с. 7.1.4 Куропаткин П. В. Оптимальные и адаптивные системы. – М.: Высш. шк., 1987. – 256 с. 7.1.5 Александров А. Г. Оптимальные и адаптивные системы. – М.: Высш. шк., 1989. – 263 с. 7.2 Қосымша 7.2.1 Балакирев А.С., Володин В.М.,. Цирлин А.М Оптимальное управление процессами химической промышленности. - М.: Химия, 1978. 340 с. 7.2.2 Кротов В.Ф., Гурман В.И. Методы и задачи оптимального управления . - М.: Наука, 1978. 360 с. 7.2.3 Баласов А.Н. Моделирование и оптимизация в АСУ.- М.:Наука, 1986. 280с. 7.2.4 Геминтерн В.И., Каган Б.М. Методы оптимального проектирования.- М.:Энергия, 1980.-157
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz