Файл қосу
Тіл теориясы
5 В 050700 «Аударма ісі» мамандығына арналған «Жалпы тіл білімі» ПӘНІНІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ БІЛІМ АЛУШЫЛАРҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2014 Алғы сөз 1 ҚҰРАСТЫРЫЛҒАН құрастырушы_____________ «09» _09_2014ж. Сулейменова Р.Ш. аға оқытушы «Қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі» кафедрасы 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Қазақ тілінің теоиясы мен әдістемесі кафедрасының отырысында қаралып, талқыланды. Хаттама №___ «09» __09__2014 ж. Кафедра меңгерушісі _________Мұқанова Қ.Қ. 2.2 Филология факультетінің оқу- әдістемелік бюросының отырысында қарастырылды. Хаттама №___ «_10__» __09___2014 ж. Төрайым _________________ Cәмекбаева Э.М. 3 БЕКІТІЛГЕН Университеттің оқу-әдістемелік кеңесі мәжілісінде қаралып,баспаға ұсынылды. Хаттама №___ «___» ____2014 ж. ОӘК төрайымы _________________Искакова Г.К. 4 БАСЫЛЫМ №2 « » __201 ж. Мазмұны 1 Жалпы ережелер 2 Сабақ түрлері бойынша пәннің мазмұны және сағаттарын бөлу 3 Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар 4 Пәннің форматы 5 Пәннің саясаты 6 Баға қою саясаты 7 Әдебиеттер 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1.1 Оқытушы туралы жалпы мәлімет: Сулейменова Рауя Шаяхметқызы, аға оқытушы Кафедра « Қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі» Ақпараттық қатынас: телефон: 8-775-757-00-97 Кафедраның мекенжайы: тел.: 53-06-70, №8 оқу ғимараты, 224 кабинет Сабақ өтетін орын: №1 оқу ғимараты, 910 дәрісхана Кредит саны: 4 1.2 Пәннің қысқаша мазмұны: Жалпы тіл білімі – тіл ғылымының жалпы тілдік теориясы. Ол – бүкіл тіл туралы ғылымның бағыт – бағдарын белгілейтін ғылым. «Жалпы тіл білімі» пәні оқушыларды теориялық тіл білімінің ең негізгі, өзекті мәселелерінен хабардар етеді. Оларға тіл туралы ғылымның өткен тарихынан, қазіргі күйінен, негізгі бағыт – бағдарынан, ғылым алдында тұрған басты – басты проблемалардан оқу бағдарламасы талабына сай жүйелі білім береді. Осындай мақсаттарға сәйкес курс күрделі үш бөлімге бөлінеді: тіл теориясы, тіл ғылымының тарихы, тіл ғылымындағы әдістер мен әдістемелер.Бұл бөлімдердің әрқайсысы өз ішінен бірнеше тарауларға, параграфтарға жіктеледі. Бұл пән білім алушыларды теориялық лингвистиканың ең негізгі, өзекті мәселелерімен таныстырады. Оларға жалпы тіл білімі ғылымның өткен тарихынан, қазіргі күйінен, негізгі бағыт-бағдарынан, ғылым алдында тұрған басты мәселелерінен жүйелі білім береді. Осындай мақсаттарға сәйкес курс күрделі төрт бөлімге бөлінеді: лингвистика тарихы, тіл теориясы, лингвистикалық әдістер мен методикалар, тіл білімінің басқа ғылымдармен қарым-қатынасы. 1.3 Пәнді оқытудың мақсаты: «Жалпы тіл білімі» пәнінің алға қоятын мақсаты – оқушыларды теориялық тіл білімінің ең негізгі, өзекті мәселелерінен хабардар ету. Оларға тіл туралы ғылымның өткен тарихынан, қазіргі күйінен, негізгі бағыт – бағдарынан, ғылым алдында тұрған басты – басты проблемалардан оқу бағдарламасы талабына сай жүйелі білім беру.Осындай мақсаттарға сәйкес курс күрделі үш бөлімге бөлінеді: тіл теориясы, тіл ғылымының тарихы, тіл ғылымындағы әдістер мен әдістемелер.Бұл бөлімдердің әрқайсысы өз ішінен бірнеше тарауларға, параграфтарға жіктеледі. «Жалпы тіл білімі» – ғылыми-теориялық білім беруді мақсат ете отырып, оның болашақта зерттелуге тиіс мәселелеріне байланысты студенттерді ғылыми ізденіске баулуды өзінің міндеті деп санайды. 1.4 Пәнді оқытудың негізгі міндеттері: –Лингвистикада тіл білімін жеке тіл білімі және жалпы тіл білімі деп екіге бөлінетіндігін түсіндіру; – Жалпы тіл білімі қарастыратын мәселелерді сөз еткенде, олар жөнінде белгілі тұжырымдар жасағанда жеке тілдерді зерттеу нәтижелері басшылыққа алынатындығын ашып көрсету; – Тіл мәселелеріне байланысты жазылып сақталған, біздің заманға жеткен деректердің ең көнесі Ежелгі Қытай, Үндістан, Ежелгі Греция елдеріндегі ғылыми мұралардың өзара байланыстарын көрсету; – Жалпы тіл білімі дүние жүзіндегі тілдердің барлығына немесе басым көпшілігіне тән универсалды мәселелерді қарастыратындығына талдау жасау; – Грамматикалық форма мен грамматикалық мағынаның ерекшеліктерін айқындау, олардың жасалу жолдары мен тәсілдеріне тоқталу; – Тілдің өзіндік табиғаты мен мәні, ойлаумен, қоғаммен байланысы, атқаратын қызметі, тілдің құрылымыөзара байланысы, тілдің таңбалық, жүйелік сипаттары, дыбыс тілінің шығуы жайлы толық мағлұмат беру; - ХІХ ғ. лингвистикасы, ХХ ғ. лингвистикасының қалыптасуы мен дамуы жайлы , тілдің даму заңдылығы туралы жан-жақты түсінік беру. 1.5 Оқыту нәтижелері: Пәнді оқыту нәтижесінде студент мыналарды білуі керек: - Қазақ тілінің жалпы тіл білімі ғылымы бойынша теориялық білім алып шығады; - Алған білімдерін практикада қолдана біледі; - Тілді талдаудың негізгі әдістерін меңгереді; - Теориялық талдау жасай алады; - Жалпы тіл біліміндегі қалыптасқан ұғымдарды, заңдылықтарды, құбылыстарды, әдіс-тәсілдерді меңгереді, түсінеді; - Өзіндік пікір айта алады; - Негізделген және қалыптасқан теориялық білімдерін жинақтай біледі. 1.6 Курстың пререквизиттері: 1.6.1 Тіл біліміне кіріспе 1.6.2 Қазіргі қазақ тілінің фонетикасы 1.6.3 Қазіргі қазақ тілінің лексикасы 1.6.4 Қазіргі қазақ тілінің морфологиясы 1.7 Курстың постреквизиті: 1.7.1 Әлеуметтік лингвистика 1.7.2 Когнитивтік лингвистика 1.7.3 Этнолингвистика 1.7.4 Әлеуметтік лингвистика 2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫҢ ТҮРІ БОЙЫНША САҒАТТАРҒА БӨЛУ 1- кесте |№ |Тақырыптар атауы |Сағаттар |Әдебиеттер | | | |Дәріс |Тәжір |ОБӨЖ |БӨЖ | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 | |1 |1 модуль. Жалпы |1 |1 | | |1, Б. 3-9 | | |тіл білімінің | | | | |2, Б. 3-8 | | |қалыптасуы. | | | | |3, Б. 3-11 | | |Жалпы тіл білімінің | | | | |4, Б. 3-12 | | |пәндік ерекшеліктері | | | | | | |2 | Ежелгі Қытай |1 |1 |1.5 |6.5 |1, Б. 12-23 | | |лингвистикасы. | | | | |2, Б. 8-37 | | | | | | | |3, Б. 11-20 | |3 |Ежелгі Үнді тіл |1 |1 |1.5 | |3, Б. 25-37 | | |білімі. | | | | |4, Б. 64-68 | | | | | | | |8, Б. 23-38 | |4 | Ежелгі Грек тіл |1 |1 |1.5 |6.5 |2, Б. 37-53 | | |білімі. Рим тіл | | | | |4, Б.38-78 | | |білімі. | | | | |5, 24-28 | |5 |2 модуль. Орта ғасыр|1 |1 |1.5 | |2, Б. 53-61 | | |тіл білімі. | | | | |4, Б. 80-92 | | |Ш-XVIIIғасырлар | | | | |5, Б. 20-24 | | |лингвистикасы. | | | | | | |6 | Араб тіл білімі. |1 |1 |1.5 |6.5 |2, Б.63-68 | | | | | | | |4, Б.92-125 | | | | | | | |5, Б. 25-37 | |7 |3модуль.Қайта өркендеу|1 |1 |1.5 | |2, Б. 52-68; | | |дәуіріндегі тіл | | | | |79-132 | | |білімі. XVII-XVIII | | | | |4, Б. 126-134;| | |ғасыр тіл білімі. | | | | |134-166 | | | | | | | |7, 38-41 | |8 | XIX ғасыр тіл білімі.|1 |1 |1.5 |6.5 |2, Б.133-148 | | | | | | | |4, Б. 166-183 | | | | | | | |5, Б. 42-45 | |9 |XIX ғасыр тіл білімі. |1 |1 |1.5 | |2, Б. 148-164 | | | | | | | |4, Б. 183-190 | | | | | | | |5, Б. 46-48 | |10 | ХІХ ғасыр тіл |1 |1 |1.5 |6.5 |2, Б. 164-178 | | |білімінде қалыптасқан | | | | |4, Б. 191-207 | | |тіл білімі мектептері | | | | |6, Б. 95-120 | | |мен ағымдары. | | | | | | |11 |ХХ ғасыр тіл білімі. |1 |1 |1.5 | |2. Б. 179-200 | | | | | | | |4, Б. 207-222 | | | | | | | |6. Б. 121-132 | |12 |4 модуль. Кеңестік|1 |1 |1.5 |6.5 |2, Б.200-322 | | |тіл білімі. | | | | |4, Б.222-333 | |13 |Тіл білімінің басқа |1 |1 | | |2, Б. 200-322 | | |ғылымдармен байланысы.| | | | |4, Б. 222-333 | | | | | | | |8, Б. 64-71 | |14 |Тіл теориясы. Тіл және|1 |1 |1.5 |6.5 |2, Б. 322-331 | | |қоғам. | | | | |4, Б. 333-344 | | | | | | | |7, Б. 72-81 | |15 |Тілдің таңбалық |1 |1 |1.5 | |2, Б. 332-349 | | |сипаты. | | | | |4, Б.344-358 | | | | | | | |3, Б. 82-86 | |16 |Тілдің таңбалық |1 |1 | |6.5 |2, Б. 332-349 | | |сипаты. | | | | |4, Б.344-358 | | | | | | | |3, Б. 82-86 | |17 |5 модуль. Тіл |1 |1 | | |2, Б. 332-349 | | |және қоғам. | | | | |4, Б.344-358 | | | | | | | |3, Б. 82-86 | |18 |Тіл және қоғам. |1 |1 | |6.5 |2, Б. 332-349 | | | | | | | |4, Б.344-358 | | | | | | | |3, Б. 82-86 | |19 |Тіл және қоғам. |1 |1 | | |2, Б. 332-349 | | | | | | | |4, Б.344-358 | | | | | | | |3, Б. 82-86 | |20 | Билингвизм. |1 |1 | |6.5 |2, Б. 332-349 | | |2 | | | | |4, Б.344-358 | | | | | | | |3, Б. 82-86 | |21 |Тілдің диалектілік, |1 |1 | | |2, Б. 332-349 | | |әлеуметтік жіктері. | | | | |4, Б.344-358 | | |Сөйлеу тілі мен кітаби| | | | |3, Б. 82-86 | | |тіл. | | | | | | |22 |Тілдің диалектілік, |1 |1 | |6.5 |2, Б. 332-349 | | |әлеуметтік жіктері. | | | | |4, Б.344-358 | | |Сөйлеу тілі мен кітаби| | | | |3, Б. 82-86 | | |тіл. | | | | | | |23 |Тілдің даму заңдылығы.|1 | | | |4, Б.344-358 | | | | | | | |3, Б. 82-86 | |24 |Тілдің даму заңдылығы.|1 |1 | |6.5 |4, Б.344-358 | | | | | | | |3, Б. 82-86 | |25 |Тілдің даму заңдылығы.|1 |1 | | |4, Б.344-358 | | | | | | | |3, Б. 82-86 | |26 |Тіл білімінің зерттеу |1 |1 |1.5 |6.5 |4, Б.344-358 | | |методтары. | | | | |3, Б. 82-86 | |27 |Тіл білімінің зерттеу |1 |1 | | |2, Б. 332-349 | | |методтары. | | | | |4, Б.344-358 | | | | | | | |3, Б. 82-86 | |28 |Әлемдік тілдер. |1 |1 | |6.5 |2, Б. 332-349 | | | | | | | |4, Б.344-358 | | | | | | | |3, Б. 82-86 | |29 |Әлемдік тілдер. |1 |1 | | |2, Б. 332-349 | | | | | | | |4, Б.344-358 | | | | | | | |3, Б. 82-86 | |30 | Тілдік одақ. Қазіргі |1 |1 |1.5 |6.5 |2, Б. 332-349 | | |кездегі тілдік | | | | |4, Б.344-358 | | |одақтар. | | | | | | | |Барлығы |30 |30 |22.5 |97.5 | | 3 ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАРЫ Білім алушы «Жалпы тіл білімі» пәнінде тәжірибе жүзінде кең қолданылатын, әрі жан-жақты игерілген тілдік талдаудың негізгі әдістерін білуі қажет. Ғылыми ой-өрісті қалыптастыруда жалпы тіл білімі ғылыми білім ретінде пайда болуы ерекше рөл атқарады. Тарихы әр кезеңдегі ғылым алдына қоятын қоғамдағы әлеуметтік-мәдени шарттардың шектес ғылымдармен және олардың практикалық шешімдерімен тікелей байланысы постулатын түсінуге көмектеседі. 4 ПӘННІҢ ФОРМАТЫ Аудиториялық уақытқа дәрістер, семинар сабақтары, оқытылған материалды талқылау және әртүрлі тапсырмаларды орындау кіреді. Әрбір сабаққа білім алушы әдебиеттің негізгі және қосымша қайнар көздерінің тізіміне сәйкес дайындалуы керек (негізгі бөлімдер мен бөлімшелер әрбір сабақта нақтыланады). Аралық бақылау жұмысында болмаған білім алушылар автоматты түрде 0 балл алады және бақылау жұмысын тапсыруға жіберілмейді. Негізгі ұғымдар дәрістерде ұсынылады және түсіндіріледі. Сабаққа қатысу және дәрісте негізгі ұғымдарды, түсіндірмелерді және мәліметтерді жазып алу студенттің міндеті болып табылады. Егер білім алушы қандай да бір жағдайлармен дәріске қатыспаған жағдайда, дәрістің материалын топтағы басқа білім алушыдан алуы керек. Оқытушы материалды бір де бір білім алушыға дәрістің бір де бір уақытында босату себебіне қарамастан ұсынбайды. ОБӨЖ мақсаты – когнитивтік лингвистикаға байланысты зерттеу еңбектерді қарастыру. ОБӨЖ міндеттері келесілерді қарастырады: -курстың методологиясы және зерттеу әдiстерi; -лексикология ғылымы және оның ерекшелiктерi туралы. Білім алушылардың өздік жұмысы – бұл тұлғаның жеке танымды қызметі, ол өзіне тек қана алған білімін бекітіп қоймауы, сонымен қатар жеке тілдік тұжырым-ойлау үдерісі болып табылады. Өзіндік жағынан ол келешек маманның жаңа білімінің ашылуына, қалыптасуына жағдай жасайды. Өздік жұмыс сонымен қатар білім алушының максималды белсенділігін қарастырады және ол алған білімін ұйымдағы ғылыми зерттеу, қоғамдық және өндірістік қызметтерде көрінеді. 5 ПӘННІҢ САЯСАТЫ Курсты оқу барысында алынған ұпай жинақталып. жалпы саны шығарылады. Жиынтық бағаны шығару үшін әрбір тапсырма, сабаққа қатысуы, БӨЖ, ОБӨЖ тапсырмаларын, тиісті жаттығу жұмыстарын орындағаны жөніндегі ұпай жиынтығы, кезеңдік, қорытынды бақылау нәтижелері т.б. түгел ескеріледі. Берілген тапсырманы уақытында орындау қажет. Тиісті тапсырмалар сессияның соңғы аптасына дейін өткізілуі тиіс. Орташа ұпай жинақтай алмаған білім алушы емтиханға жіберілмейді. Әрбір тақырыпты өтеу міндеті, өтілген материалды меңгеру деңгейі тест, жатқа жазу, бақылау түрінде тексеріледі. Себепсіз сағат босатсаңыз, қосымша шығармашылық жұмыс беріледі. Сабақтан екі рет кешігу бір рет сабақ босатқанға теңгеріледі. 6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ «Жалпы тіл білімі» пәнінің ұпайларға бөлінуі 2-кесте |Апта |Бақылау түрі |Барлық ұпай |Ескерту | |1 |2 |3 |4 | | |1-аптадан 7-апта аралығында дәріске |30 | | | |қатысу | | | |1 |Семинар | | | | |ОБӨЖ | | | | |СӨЖ | | | |2 |Семинар |15 | | | |ОБӨЖ |10 | | | |СӨЖ | | | |3 |Семинар |15 | | | |ОЖБӨЖ | | | | |СӨЖ |25 | | |4 |Семинар |15 | | | |ОБӨЖ |10 | | | |СӨЖ | | | |5 |Семинар |20 | | | |ОБӨЖ | | | | |СӨЖ |25 | | |6 |Семинар |20 | | | |ОБӨЖ |10 | | | |СӨЖ | | | |7 |Семинар |20 | | | |ОБӨЖ | | | | |СӨЖ |25 | | | |Аралық бақылау |60 | | |1-7 апта аралығындағы оқу нәтижесі бойынша |300 | | |қорытынды ұпай | | | | |8-15 апта аралығында дәріске қатысу |30 | | |8 |Семинар |10 | | | |ОБӨЖ |0 | | | |СӨЖ |0 | | |9 |Семинар |10 | | | |ОБӨЖ |0 | | | |СӨЖ |0 | | |10 |Семинар |10 | | | |ОБӨЖ |10 | | | |СӨЖ |0 | | |11 |Семинар |15 | | | |ОБӨЖ |0 | | | |СӨЖ |25 | | |12 |Семинар |15 | | | |ОБӨЖ |10 | | | |СӨЖ |0 | | |13 |Семинар |15 | | | |ОБӨЖ |0 | | | |СӨЖ |25 | | |14 |Семинар |15 | | | |ОБӨЖ |10 | | | |СӨЖ |0 | | |15 |Семинар |15 | | | |ОБӨЖ |0 | | | |СӨЖ |25 | | | |Аралық бақылау |60 | | |8-15 апта аралығындағы оқу нәтижесі бойынша|300 | | |қорытынды ұпай | | | |Емтихан бойынша қорытынды ұпай |400 | | |Академиялық кезең бойынша қорытынды ұпай |1000 | | 7 ӘДЕБИЕТТЕР 7.1 Негізгі әдебиеттер 7.1.1 Қалиев Ғ. Жалпы тіл білімі Алматы, 2001 7.1.2 Қордабаев Т.Р. Жалпы тіл білімі. А., 1975 және 1981, 1999 7.1.3 Қалиев Б. Жалпы тіл білімі. А., 2000 7.1.4 Мұсабекова Ф.М. Лингвистикалық ілімдердің тарихын оқыту.А.1985 7.2 Қосымша әдебиеттер 7.2.1 М.Березин. «История лингвистических учении» М.,1975 7.2.2. М.Березин.,Б.Н.Головин. «Общее языкознание» М.,1979 7.2.3 В.И.Кодухов.Общее языкознание. М.,1974 7. 2.4 М.Березин. История лингвистических учении., М.,1975 7.2.5. Амирова,Б.А.Ольховиков.,Ю.В.Рождественский. Очерки по истории лингвистики.М.,1975
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz