Файл қосу

Аңшылық алқаптарын жіктеу



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 деңгейлі СМЖ құжат       |ПОӘК                    |П                   |
|                           |                        |042-14-4.04.01.20.39|
|                           |                        |/01-2013            |
|ПОӘК                       | № 2басылым № 1         |                    |
|«Аңшылық алқаптар          |басылымның орнына       |                    |
|типологиясы»               |                        |                    |
|пәнінің  оқытушысына       |                        |                    |
|арналған оқу жұмыс         |                        |                    |
|бағдарламасы               |                        |                    |









                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ


                       «Аңшылық алқаптар типологиясы»
            5В080300-«Аң өсіру және аңшылық» мамандығына арналған

              ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ОҚУ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ













                                СЕМЕЙ - 2013

                                   Кіріспе

1. ӘЗІРЛЕНГЕН

Құрастырған   Шәкәрім   атындағы   Семей   мемлекеттік   университеті   “Мал
шаруашылық  технологиясы  және  аңшылықтану”  кафедрасының   аға   оқытушысы
Айткалиев Б.М.

2. ТАЛҚЫЛАНҒАН

2.1.Шәкәрім  атындағы  Семей  мемлекеттік  университеті  “  Мал   шаруашылық
технологиясы және аңшылықтану ” кафедрасының мәжілісінде.
«___» _________2013г., № __     хаттама.

Кафедра меңгерушісі __________      Тугамбаева С.М.

2.2.Аграрлық факультетіның оқу - әдістемелік бюросының мәжілісінде.

«___» _________2013г., № __     хаттама.

Төрағасы _________     Тлеубаева А.В..

3. БЕКІТІЛГЕН

Университеттің оқу - әдістемелік кеңесі  мәжілісінде  мақұлданып,  басылымға
ұсынылған.
«___» _________2013г., № __     хаттама.

ОӘК төрағасы,
бірінші проректор ___________ Г. Искакова

4. № ____ «____»__________ редакцияның орнына







                                   Мазмұны


      1. Колдану саласы.


      2. Ереже белгілейтін сілтемелер


          3.   Жалпы ереже

          4.   Жұмыс оқу бағдарламасының мазмұны

          5.   Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптар тізімі

          6.   Пәннің оқу-әдістемелік картасы

          7.   Әдебиеттер























     1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕ
     1. Пән және оқытушы жайлы жалпы мәліметтер
   Айтқалиев Бейбіт Мақсұтқанұлы, аға оқытушы
   Кафедра «Мал шаруашылығы және аңшылықтану технологиясы»
   Байланыс ақпараттары – тел. 53-19-70, № 5 оқу ғимараты, 210 аудитория
   Сабақ өткізу орны  – 110 аудитория
   Кредит саны – 3 (үш)


      1.2  Пәннің қысқаша сипаттамасы:
Аңшылық алқаптар типологиясы пәні  –  аңшылықтану  пәнінің  бір  бөлімі,  ол
аңшылыққа   пайдаланылатын   жерлер   өнімдігі   және   өнімін    жоғарылату
мүмкіндіктерін қарастырады. Студенттерді  аңшылық  алқаптардың  бонитировка,
инвентаризация және классификациясының теориялық  негіздерімен  таныстырады.
Пәнді оқыту  барысында  аңшылық  алқаптарды  сипаттау,  олардың  өнімділігін
бағалау,  әртүрлі  типті  алқаптардың  экономикалық  тиімділігін   қарастыру
көзделген.


      1.3  Пәннің мақсаты:
      Курстың  мақсаты  –  табиғи  жабайы  жануарлар  тіршілігін  баскарудың
теориялық  негізін  зерттеп  білу  және  жануарлар  мен  олардың  өмір  сүру
орталарына  биотехникалық  шаралар  қолдану,  нақты   табиғи   —экономикалық
аймақтарга биотехникалық шаралар жүргізуге білу, болашақ мамандарды  аңшылық
алқаптардың  табиғи  өнімділігін  және  шаруашылық   тиімділігін   анықтауға
үйрету.
       Бұл пәннің басты міндеті – аңшылықтану және аң  өсіру  бакалаврларын
мықты теориялық біліммен  қамтамасыз  ету  –  ол  Қазақстан  Республикасының
аңшылық алқаптардың толық және тиімді пайдалануға жол береді.
      1.4  Пәнді зерделеу нәтижесінде студент міндетті:
        Аңшылық  алқаптар  жайлы  ғылымның  құрылуы  мен  дамуының  негізгі
кезеңдерін білу, аңшылық  алқаптарды  жіктеу  принциптері,  классификацияның
негізгі таксономиялық бірліктерін, оларды белгілеу ережелерін білу.  Аңшылық
алқаптарды жануарлардың мекен ету ортасы және адамның шаруашылық  жүргізетін
орны  ретінде сипаттау, қоректік  заттарды  шығу  тегі  және  қорын  есептеу
бойынша жіктеу, аңшылық алқаптарды бағалау принциптері,
    -  аңшылық алқаптар жайлы ілімінің негізгі кезеңдері мен  түзілу,  даму
сатыларын  білуі  қажет;   аңшылық   алқаптарды   жіктеу   принциптері   мен
классификацияның негізгі таксономиялық бірліктерін (категориялар,  класстар,
типтер топтары мен типтерді) оларды  бөлу  ережелерін  білуі  тиіс;  аңшылық
алқаптарды  адамның  іс-әрекет  орны  және  жануарлардың  мекен  ету  ортасы
ретінде сипаттау қоректерді шығу тегі  бойынша  жіктеу  және  олардың  қорын
есептеу әдістерін білу; аңшылық алқаптардың  сапалап  бағалау  (бонитировка)
принциптерін, олардың өнімділігін, өндірілімін, игерудің қиындығын  анықтау;
алқаптардың инвентаризациялау  принциптерін  және  оларды  жазып  сипаттауды
білу;
    - аңшылық алқаптар типологиясынан негізгі  теориялық  және  тәжірибелік
курсты меңгеру;
    - әртүрлі географиялық аймақтардың аңшылық алқаптардың  категорияларын,
кластарын, типтерін сауатты жазып сипаттауды үйрену; әртүрлі  типті  аңшылық
алқаптардың қоректік ресурстарын  дер  кезінде  және  дәл  сапалы  анықтауды
үйрену,    олардың    негізінде    аңшылық     жануарлардың     алқаптардағы
популяцияларының  ең  тиімді  тығыздығын  есептеп  үйрену;  бүгінгі  таңдағы
бонитеттер  шкаласын  пайдаланып  аңшылық  алқаптарды  дер  кезінде  сапалап
бағалау   жұмыстар   кешенін   өткізуді   үйрену;   аңшылық    шаруашылықтың
территориалдық және өткізу мүмкіндігін анықтап, оларды кәсіби аулау  көлемін
анықтауды үйрену;
    - Қазақстанның әртүрлі аймақтарында, аңшылық  шаруашылықтарды  жүргізіп
басқару үшін типологияны оқудың маңызын түсіну.
    1.6 Курс пререквизиттері:
    «Аңшылық алқаптар типологиясы» пәнін оқу  үшін  студент  «Орнитология»,
«Териология», «Кәсіптік аңдар биологиясы» пәндерін меңгеру қажет.
    1.7 Курс постреквизиттері
    «Аңшылық  алқаптар  типологиясы»  пәнін  оқу  барысында  алынған  білім
студентке «Трофейлік іс», «Аңшылық шаруашылық  өнімін  өндеу  технологиясы»,
«Аңшылық   шаруашылығын   құру»,   «Тері   және   бағалы-тері    шикізатының
технологиясы және тауартану», «Биотехния және  жабайы  құс  өсіру»  пәндерін
меңгеру үшін қажет.




      2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАР ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША БӨЛІНУІ
                                                                     1 кесте

|№   |Тақырыптың атауы                |Сағат саны                           |
|п/п |                                |                                     |
|    |                                |Д   |ТӘЖ  |СОӨЖ   |СӨЖ  |Әдебиеттер |
|1   |2                               |3   |4    |5      |6    |7          |
|1 модуль  Аңшылық алқаптарды жіктеу                                        |
|1 блок  Аңшылық алқаптарының жіктеуінің негізгі принциптері                |
|1   |Кіріспе                         |1  |2    |2      |       |1,7,8,9    |
|2   |Аңшылық алқаптарын жіктеу       |1  |2    |2      |       |1,7,8,9    |
|3   |Аңшылық алқаптарының ландшафтты |2  |2    |3      |10     |1,7,8,9    |
|    |жіктеуінің негізгі принциптері. |   |     |       |       |           |
|    |2 блок Аңшылық алқаптарының экологиялық қасиеттері                   |
|5   |Аңшылық алқаптарының экологиялық|1  |2    |2      |10     |1,7,8,9    |
|    |қасиеттері                      |   |     |       |       |           |
|6   |Аңшылық алқаптардың қоректерін  |2  |2    |3      |       |1,7,8,9    |
|    |жіктеу                          |   |     |       |       |           |
|2 модуль Аңшылық алқаптарды бағалау                                        |
|1 блок Аңшылық алқаптарының инвентаризациясы.                              |
|7   |Аңшылық алқаптарын бағалау      |1  |2    |2      |10     |1,7,8,9    |
|8   |Аңшылық алкаптарын есепке алу   |1  |2    |2      |       |1,7,8,9    |
|9   |РК 1                            |   |     |       |       |           |
|2 блок Қазақстанның аңшылық алқаптары                                      |
|10  |Қазақстанның аңшылық алқаптары  |3  |2,5  |3      |17,5   |1,7,8,9    |
|11  |Аңшылық алқаптарын экономикалық |1  |2    |2      |10     |1,7,8,9    |
|    |бағалау                         |   |     |       |       |           |
|12  |Аңшылық алқаптарының өзгеруі    |1  |2    |2      |10     |1,7,8,9    |
|13  |Аңшылық алқаптарыньщ            |1  |2    |2      |       |1,7,8,9    |
|    |өндірістілігін және өнімділігін |   |     |       |       |           |
|    |жоғарылату                      |   |     |       |       |           |
|14  |РК 2                            |   |     |       |       |           |
|Барлығы                              |15 |30   |22,5   |67,5   |           |


   3. Пәнді оқу бойынша әдістемелік нұсқаулар
   Оку үрдісіне белсенді қатысу, уй  тапсырмасын  ынтамен  орындау,  сабакта
карама-карсы байланысты колдау,  ұжымдық  жұмыска  жәрдемдесу,  ұқыпты  және
міндеті  болу  қажет.  Курстарыен  және  оқытушылармен  ашық,  шыдамды   да,
мейірімді болған жөн.
   Оқылатын  дәрісте  кейінгі  ғылымның  көкейтесті   мәселелері,   қазіргі
жетістіктері мен жаңалықтары айтылады.  Өткізілетін  практикалық  сабақтарда
организмнен  алынып,  жасалған  жасушалар,  препараттарын  тікелей  зерттеп,
электронды микроскопта  көрінетін  микробейнелерді  талдап,  зерделейсіздер.
Пәннiң әр дәрiсiнен кейiн ұсынылған сұрақтар мен тестерге жауап берiп,  оған
қайтаратын жауапты жинақтап  қорытып,  күмәндiк  туса,  алдын  ала  дәрiстен
оқып, оны толық түсiнiп, дәрiске, сабаққа дайын болып келген жөн.
4 Курс  форматы
   Қатысу: дәрiс, зертханалық сабақтарға  мiндеттi  түрде  қатынасу  керек.
Егерде қандайда болмасын себептермен сiз  оларға  қатынаса  алмасаңыз,  онда
барлық меңгере алмаған материалға жауапкер боласыз.
   Үй жұмысы: Үй жұмысы міндетті түрде орындалып, әр  апта  сайын  сабақтың
сонында тапсырылуы тиіс. Үй тапсырмасы откен материалды бекіту  үшін  арнайы
әзерлеген.
   Мiнез – құлық: Студент ар кодексiн: мiнез-құлық этикасын сақтауы  керек.
Сабаққа  кешiгу  кешiрiлмейтiн  қылық.  Сабақ  үстiнде  оқу   тәртiбiн   жиi
бұзушылар дәрiсханадан  шығарылып  жiберiледi,  немесе  бүкiл  курс  бойынша
«қанағаттанарлықсыз» бағамен жазаланады.
   Бақылау  тапсырмалары.  Олар  сөзсiз  орындалып,  белгiленген   мерзiмде
тапсырылуы қажет. Кешiгiп орындалған жұмыстардың бағасы өзiнен -  өзi  төмен
болады.
   Межелiк  бағалау:  Межелiк  бағалаудың  қортындысы  сабақ  қатысуы   мен
үлгерiмiне, студенттердiң белгiленген мерзiмге өз бетiмен жұмыс  орындауына,
сабақта  ауызша  немесе  жазбаша  түрде  берген  жауабына,  межелiк  бақылау
қортындысына байланысты  қойылады.  Көшiрiп  алу  және  бiреудiң  шығармасын
толық немесе жарым-жартылай өз атымен ұрлап пайдалану:  Қандай  да  болмасын
көшiрiп алу немесе бiреудiң шығармасын толық, не  жарым-жартылай  өз  атымен
ұрлап  пайдалану  (басқа  студенттерден   дайын   тапсырма   және   шешiмдер
көшiрмесiн   пайдалану)   дәрiсханадан    шығарумен    тоқтатылады    немесе
«қанағаттанарлықсыз»  бағамен  жазаланады.  Ұрлап  пайдалану   мен   алдауды
болғызбау керек.
   Ұялы телофон: Сабақ үстiнде оны  үзiп  тастау,  немесе  ұялы  телефонмен
байланысты болғызбау керек.
     Бағалау. Емтихан: Қортынды емтихан  барлық  студенттер  емтихан  беруге
рұқсат етiлгеннен кейiн емтихан сұрақтары жазылған ауызша,  не  тест  арқылы
өткiзiледi. Қорытындысы бойынша бағалау баллдары қойылады.  Емтихан  кезінде
дәріс дәптерді және кез келген кітапарды қолданылуға тыйым салынады.
   5. Курс саясаты
“Аңшылық алқаптар типологиясы” пәні бойынша  студенттердің  білімін  бақылау
келесідей  формаларда іске асырылады:
  - Күнделікті  (ағымдағы)  бақылау,  тыңдау,  өздік  жұмыс  талдау,  ауызша
сұрау;
- Межелік бақылау: екі  межелік  бақылау  жасалады,  мұнда  жазбаша  бақылау
жұмысы немесе тестілерге жауап беріледі;
- Қорытынды бақылау: ауызша емтихан
Идеальді студент :
1. Барлық сабаққа қатысу  1 аптадан 7 аптаға дейін -30 балл,  8  аптадан  15
аптаға дейін -30 балл. Семестр бойынша -60 балл
2. Зертханалық және тәжіребелік сабақта жұмыс жасау:  1  аптадан   6  аптаға
дейін – 16 балл, 8 аптадан  14 аптаға дейін –  15 балл, 7  және  15  апталар
рубеждік бақылау -  60 балл. Бірінші аттестацияға дейін  студент   300  балл
алу керек,  екінші  аттестацияға дейін – 300 балл. Жалпы семестр бойынша   -
600 балл. Емтихан- 400 балл.
3. СОӨЖ жумыс жасау  1 аптадан  6 аптаға дейін -  7  балл,  8  аптадан    14
аптаға дейін  –  5 балл.  Бірінші аттестацияға дейін  студент    -  42  балл
алу керек, екінші  аттестацияға дейін – 35  баллов.  Семестр  бойынша  -  77
балл.
4. СӨЖ семестр бойынша -142 балл

  6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
      «Аңшылық алқаптар  типологиясы»  пәні  бойынша  студенттердің  білімін
бақылау келесідей  формаларда іске асырылады:





                            Кесте 2
|Апта    |Бақылау түрі                                 |Барлық   |Ескерту    |
|        |                                             |балдар   |           |
|1       |2                                            |3        |4          |
|        |Барлық сабаққа қатысу  1 аптадан 7 аптаға    |30       |           |
|        |дейін                                        |         |           |
|1       |Ағымды бақылау  16 балл. СОӨЖ 7 балл, СӨЖ 12 |35       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|2       |Ағымды бақылау  16 балл. СОӨЖ 7 балл, СӨЖ 12 |35       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|3       |Ағымды бақылау  16 балл. СОӨЖ 7 балл, СӨЖ 12 |35       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|4       |Ағымды бақылау  16 балл. СОӨЖ 7 балл, СӨЖ 12 |35       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|5       |Ағымды бақылау  16 балл. СОӨЖ 7 балл, СӨЖ 12 |35       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|6       |Ағымды бақылау 16 балл. СОӨЖ 7 балл, СӨЖ 12  |35       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|7       |1 Рубеждік бақылау                           |60       |           |
|1 аптадан 7 дейін оқыту нәтижесі бойынша жиынтық балл |300      |           |
|        |Барлық сабаққа қатысу  8 аптадан 15 аптаға   |30       |           |
|        |дейін                                        |         |           |
|8       |Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 |30       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|9       |Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 |30       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|10      |Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 |30       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|11      |Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 |30       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|12      |Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 |30       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|13      |Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 |30       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|14      |Ағымды бақылау  15 балл. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 10 |30       |           |
|        |балл                                         |         |           |
|15      |Рубеждік бақылау  2                          |60       |           |
|8 аптадан 15 дейін оқыту нәтижесі бойынша жиынтық балл|300      |           |
|Емтихан үшін жиынтық балл                             |400      |           |
|Академиялық кезеңдегі жиынтық балл                    |1000     |           |

7. ӘДЕБИЕТТЕР

 Негізгі әдебиеттер

   1 Данилов Д. Н. Охотничьи угодья СССР. М., 1960 . 284с.

   2 Дементьев В.И. Основы охотоведения. М., 1971. 232 с.

   3. Охотоведение. Т. 1. Киров, 1970.

   4 Утемагамбетов М.М. Физическая география Казахстана. А., 1959.

   5  Гаврин В.Ф. Охотоведение. М., 1972

   6  Дулькейт  Г.   Д.   Охотничья   фауна,   вопросы   и   методы   оценки
   производительности охотничьих угодий. - Красноярск,1964.

   7 Козловский А. А. Лесные охотничьи угодья. - Москва, 1970

   8 Шекенов Е.Ш. Типология охотничьих угодий и охотоустройство.

   - .Астана. 2002

   9 Ландшафтное  и     биологическое  разнообразие  Республики Казахстан. -
   Астана 2005

   10

      Қосымша әдебиеттер
   1 Кузякин В.А. Охотничья таксация. М., 1979. 200 с.

   2 Книга генетического фонда  фауны  Казахской  ССР.  Ч.  1.  Позвоночные
   животные. А., 1989.

   3 Козлов В.М. Оптимизация использования охотничьих ресурсов.

   - Киров, 2000

   4. Соколов Г.А. Охотничье хозяйство в кедровых лесах. - Москва, 1966




Пәндер