Файл қосу

Газотурбиналық ЯЭҚ



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 деңгейлі СМК құжат     |ОӘК                      |                         |
|                         |                         |                         |
|                         |                         |ОӘК                      |
|                         |                         |042-14-1-05.01.20.68/03-2|
|                         |                         |011                      |
|ОӘК                      |Баспа №1                 |                         |
|«Атом электр станциялары»|«30» қыркүйек 2011 жыл   |                         |
|кешенінің жұмыс          |                         |                         |
|бағдарламасы             |                         |                         |









                           «АТОМ ЭЛЕКТР СТАНЦИЯСЫ»
                         ТӘРТІБІНІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК
                                   КЕШЕНІ
              6M072300 – Техникалық физика мамандығына арналған



                          оқу–әдістемелік материал

































                                    Семей
                                    2011


      Мазмұны

1 ЛекЦИЯ    Ошибка! Закладка не определена.
Лекция 1    Ошибка! Закладка не определена.
Лекция 2    Ошибка! Закладка не определена.
Лекция 3    Ошибка! Закладка не определена.
Лекция 4    Ошибка! Закладка не определена.
Лекция 5    Ошибка! Закладка не определена.
Лекция 6    Ошибка! Закладка не определена.
Лекция 7    Ошибка! Закладка не определена.
Лекция 8    Ошибка! Закладка не определена.
2 тӘЖІРИБЕЛІК ЖҰМЫСТАР Ошибка! Закладка не определена.
Тәжірибелік жұмыс 1    Ошибка! Закладка не определена.
Тәжірибелік жұмыс 2    Ошибка! Закладка не определена.
 Тәжірибелік жұмыс 3   Ошибка! Закладка не определена.
 Тәжірибелік жұмыс 4   Ошибка! Закладка не определена.
 Тәжірибелік жұмыс 5   Ошибка! Закладка не определена.
 Тәжірибелік жұмыс 6   Ошибка! Закладка не определена.
3 магистрантТЫҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСЫ      Ошибка! Закладка не определена.


      1 Лекциялар

      Лекция  –  мақсаты  пәнде  айтылған  теориялық  сұрақтарды   логикалық
тұжырымда қарастыру болып табылатын оқу сабақтарының формаларының бірі.

      1 Лекция

      (2 сағат; 1, 2-апта)


      Тақырып: Кіріспе. ЯЭҚ жабдықтарының схемалары мен құрамы.


      Сұрақтар:
      1 Кіріспе. Атом энергетикасының жағдайы мен дамуы;
      2 Ядролық энергетиканың тез дамуының негізгі шарттары;
      3 ЯЭҚ жабдықтарының схемалары мен құрамы;
      4 Принципті схемалар;
      5 Стационар ЯЭҚ;
      6 ВВЭР-1000, РБМКП-2400, БН-600 қондырғылары, газдытурбиналық ЯЭҚ;
      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар:
      1 Атом энергетикасының дамуының деңгейі қандай?
      2 Атом энергетикасының дамуының перспективалары?
      3 ЯЭҚ құрамына қандай жабдықтар кіреді?
      4 Нені принципті схема деп атаймыз?
      5 Принципті схемаға мысал келтір;
      6 ВВЭР-1000 қондырғысын сипаттау;
      7 РБМКП-2400 қондырғысын сипаттау;
      8 БН-600 қондырғысын сипаттау;
      9 Газдытурбиналық ЯЭҚ-н сипатату.


      Әдебиеттер
      Негізгі:
      Маргулова Т.Х. Атомные электростанции. – М.: Высш. шк., 1984. –304 б.
      Монахов  А.С.  АЭС  и   их   технологическое   оборудование.   –   М.:
Энергоатомиздат, 1986. – 222 б.
      Ядерные энергетические установки / Под  ред.  Н.А.  Доллежаля.  –  М.:
Энергоатомиздат, 1983. – 504 б.
      Қосымша:
      Котов  Ю.В.,  Кротов  В.В.,   Филиппов   Г.А.   Оборудование   атомных
электростанций. – М.: Машиностроение, 1982. – 375 б.


      2 Лекция

      (1 сағат; 3-апта)

      Тақырыбы: ЯЭҚ жылутасымалдағыштары және жұмысшы денелері.


      Сұрақтар
      1 ЯЭҚ жұмысшы денелерінің жалпы сипататмасы;
      2 Негізгі жылутасымалдағыштар;
      3  Су,  газды   жылутасымалдағыштар,   сұйық   металдар,   органикалық
жылутасымалдағыштар.


      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар
      1 ЯЭҚ жұмысшы денесіне анықтама беру;
      2 Жылутасымалдағы шдегеніміз не?
      3 Судың жылутасымалдағыш ретінде артықшылықтары мен кемшіліктері;
      4 Газды жылутасымалдағыштардың артықшылықтары мен кемшіліктері;
      5  Сұйық  металдардың  жылутасымалдағыш  ретінде  артықшылықтары   мен
кемшіліктері;
      6 Органикалық жылутасымалдағыштардың артықшылықтары мен кемшіліктері;




      Әдебиеттер
      Негізгі:
      Маргулова Т.Х. Атомные электростанции. – М.: Высш. шк., 1984. –304 б.
      Монахов  А.С.  АЭС  и   их   технологическое   оборудование.   –   М.:
Энергоатомиздат, 1986. – 222 б.
      Қосымша:
      Маргулова  Т.Х.,  Подушко   Л.А.   Атомные   электростанции.   –   М.:
Энергоатомиздат, 1982. – 264 б.


      3 Лекция

      (1 сағат; 4-апта)


      Тақырыбы: ЯЭҚ жылулық схемасын таңдау және негіздеу.


      Сұрақтар
      1 Жылулық схемалардың ерекшеліктері;
      2 АЭС принципті жылулыұ схемасының құрамы мен арналғандығы;
      3 Принципті жылулық схеманы құрасытырудың кезеңдері;
      4 Конденсациялық АЭС;
      5 АТЭЦ-тің жылулық үнемділігінің көрсеткіштері;
      6 Бу турбиналық АЭС.
      7 Жылулық схеманы есептеудің методикасы.



Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар:
      1 Өлшеу нәтижелерін қалай рәсімдейді?
      2 Жүйелі қателіктерді қалай анықтайды?
      3 Жанама өлшеу деп нені атаймыз?
      4 Өлшеу құралдарының дәлдігін жоғарлатудың  құрамдық  әдісі  дегеніміз
не?


      Әдебиеттер
      Негізгі:
      Маргулова Т.Х. Атомные электростанции. – М.: Высш. шк., 1984. –304 б.
      Ядерные энергетические установки / Под  ред.  Н.А.  Доллежаля.  –  М.:
Энергоатомиздат, 1983. – 504 б.
      Қосымша:
      Энергетиканың электронды энциклопедиясы.


      4 Лекция

      (2 сағат; 5, 6-апта)


      Тақырыбы. Қоректендіргіш суды регенеративті жылыту. Паротурбинді АЭС
жылулық схемаларының түрлі элементтерін есептеу.


      Сұрақтар
      1   Жылудың   регенерациясының   термодинамикалық    негіздері    және
энергетикалық эффективтілігі;
      2 Регенеративті жылытқыштардың санын және параметрлерін таңдау;
      3 Регенеративті жылытудың схемалары және оларды өлшеудің методикасы;
      4 Деаэраторлар;
      5 Конденсаторлар;
      6 Эжекторлы қондырғылар;
      7 Буландырушы қондырғылар;
      8 Қоректендіруші сораптар;
      9 Газотурбиналық ЯЭҚ;
      10 Аралас ЯЭҚ.


      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар:
      1 Регенерацияның мәне неде?
      2 Регенерацияны енгізудің эффективтілігі қандай?
      3 Регенеративті жылытқыштардың саны мен параметрлерін таңдауға не әсер
етеді?
      4 Регенеративті жылытудың схемаларын келтіу;
      5 Деаэратор дегеніміз не?
      6 Деаэратордың құрылысы;
      7 Конденсатор дегеніміз не?
      8 Конденсатор құрылысы;
      9 Буландырушы қондырғы дегеніміз не?
      10 Қоректендіруші сорап дегеніміз не?
      11 Особенности газотурбинных ЯЭУ.
      12 Аралас ЯЭҚ құрамына не кіреді? Аралас ЯЭҚ ерекшеліктері?


      Әдебиеттер
      Негізігі:
      Маргулова Т.Х. Атомные электростанции. – М.: Высш. шк., 1984. –304 б.
      Стерман Л.С. Тепловые и атомные электростанции. Учебник для  вузов.  –
М.: Энергоиздат, 1982. – 456 б.
      Қосымша:
      Электронная энциклопедия энергетики.
      Что такое атомная станция теплоснабжения. / Под ред. О.Б. Самойлова. –
М.: Энергоатомиздат, 1989. – 96 б.


      5 Лекция

      (2 сағат; 7, 8-апта)


      Тақырыбы: АЭС техникалық-экономикалық көрсеткіштері.


      Сұрақтар:
      1 АЭС жалпы экономиялылығының көрсеткіштері;
      2 Ядролық энергетиканың отын циклы;
      3 Табиғи урандағы, байытылған урандағы отын циклы;
      4 Торийлық отын циклы;
      5 Плутонийлық отын циклы;
      6 АЭС бөліну материалдарының қажеттілігін  анықтау  және  кәсіпорынның
отын циклының өнімділігін есептеу.


      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар:
      1 АЭС үнемділігінің көрсеткіштерін атап өту;
      2 Ядролық энергетикада қандай циклдар бар?
      3 Табиғи урандағы отындық цикл қалай жүзеге асырылады?
      4 Байытылған урандағы отындық цикл қалай жүзеге асырылады?
      5 Торийлық отындық цикл қалай жүзеге асырылады?
      6 Плутонийлық отындық цикл қалай жүзеге асырылады?
      7 АЭС отындық циклының кәсіпорынның өнімділігі қалай анықталады?


      Әдебиеттер
      Негізгі:
      1. Лавыгин В.М. Сборник задач по тепловым и атомным электростанциям. –
М.: Издательский дом МЭИ, 2006. – 36 б.
      2. Стерман Л.С. Тепловые и атомные электростанции. Учебник для  вузов.
– М.: Энергоиздат, 1982. – 456 б.
      3. Энергетиканың электронды энциклопедиясы.


      Қосымша:
      1.  Что  такое  атомная  станция  теплоснабжения.  /  Под  ред.   О.Б.
Самойлова. – М.: Энергоатомиздат, 1989. – 96 б.


      6 Лекция

      (3 сағат; 9, 10, 11-апта)


      Тақырыбы:  Стационар  ЯЭҚ   жылуалмастырғыш   аппараттары.   Құбырлар,
арматура және қысым компенсаторы.
      Сұрақтар:
      1 Парогенераторлар;
      2 Конденсаторлар;
      3 Регенеративті жылытқыштар;
      4 Деаэраторлар;
      5 Будың сапасын қамтамасыз ету;
      6 Машиналық қондырғылар;
      7 Бірінші контурдың басты циркуляциялық сораптары;
      8 Қоректендіргіш сораптар. Конденсаттық сораптар;
      9 Көпдеңгейлі турбиналар;
      10 Ағынды сораптар;
      11 МГД-насотары;
      12 Құбырлар, классификациясы, диаметр мен материалды таңдау;
      13 Бекіту, реттеу, қайтару, сақтандыру, фазаны бөлу арматуралары;
      14 Арматураға қойылатын техникалық талаптар;
      15 Қысым компенсаторлары.


      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар:
      1 Парогенераторлар не үшін арналған?
      2 Конденсаторды сипаттау?
      3 Бу сапасын қалай қамтамасыз етеді?
      4 Қандай жабдықтар машиналық болып табылады?
      5 Басты циркуляциялық сорапқа сипаттама беру?
      6 Қандай насос қоректендіруші деп аталды?
      7 Қандай насос конденсатты деп аталды?
      8 Көп сатылы турбинаның мәні қандай?
      9 Ағынды сорап дегеніміз не?
      10 МГД-сорап деген не?
      11 Насостар қалай классификацияланады?
      12 Арматура дегеніміз не?
      13 Қысым компенсаторы деген не?


      Әдебиеттер
      Негізгі:
      1.  Маргулова  Т.Х.,  Подушко  Л.А.  Атомные  электростанции.  –   М.:
Энергоатомиздат, 1982. – 264 б.
      2. Энергетиканың электронды энциклопедиясы.
      Қосымша:
      1. Строительство  атомных  электрических  станций.  /  Под  ред.  В.Б.
Дубровского. – М.: Энергия, 1979. – 232 б.


      7 Лекция

      (3 сағат; 12, 13, 14-апта)


      Тақырыбы. АЭС жүйелері.


      Сұрақтар:
      1 АЭС-тің авариялық суыту және апат нәтижелерін локалдау жүйелері;
      2 Суыту жүйесі;
      3 Апат нәтижелерін локалдау жүйелері;
      4 Жылутасымалдағышты тазалау және толықтыру жүйелері.
      5 ЯЭҚ контурларында жүретін физикалық-химиялық процестер;
      6 Сулы жылутасымалдағышты тазалау;
      7 Сұйық металды жылутасымалдағышты тазалау;
      8 Газды жылутасымалдағышты тазалау;
      9 Қосымша жүйелер;
      10 Техникалық сумен қамсыздандыру;
      11 Сумен қамсызданырудың тура ағынды және айналмалы жүйелері;
      12 Вентиляция жүйесі;
      13 Дезактивациялық қондырғылар. Дезактивация әдістері;
      14 Радиоактивті қалдықтарды залалсыздандыру.


      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар:
      1 АЭС-тің авариялық суыту  және  апат  нәтижелерін  локалдау  жүйелері
ретінде нені түсінеміз?
      2 Апат нәтижелерін локалдау жүйелері нені білдіреді?
      3 Жылутасымалдағышты тазалау және толықтыру жүйелері нені білдіреді?
      4 ЯЭҚ контурларында қандай физикалық-химиялық процестер жүреді?
      5 Жылутасымалдағышты тазалау және толықтыруды қалай жүзеге асырады?
      6 Сұйық металды жылутасымалдағышты тазалауды қалай жүзеге асырады?
      7 Газды жылутасымалдағышты тазалауды қалай жүзеге асырады?
      8 Техникалық сумен қамсыздандыруды қалай түсінеміз?
      9 Сумен қамсызданырудың қандай жүйелері тура ағынды және айналмалы деп
аталады?
      10 Вентиляция жүйесінің мәні неде?
      11 Дезактивациялық қондырғылар деп нені атаймыз?
      12 Дезактивация әдістерін атаңыз?
      13 Радиоактивті қалдықтарды залалсыздандыру қалай жүзеге асырылады?


      Әдебиеттер
      Негізгі:
      1. Маргулова Т.Х. Атомные электростанции. – М.: Высш. шк., 1984.  –304
б.
      2. Стерман Л.С. Тепловые и атомные электростанции. Учебник для  вузов.
– М.: Энергоиздат, 1982. – 456 б.
      3. Энергетиканың электронды энциклопедиясы.
      Қосымша:
      1.  Воронин  Л.М.  Особенности  эксплуатации  и  ремонта  АЭС.  –  М.:
Энергоатомиздат, 1981. – 168 б.


      8 Лекция

      (1 сағат; 15-апта)


      Тақырыбы: АЭС өндірістік құрылыстары мен жабдықтарын орналастыру  және
      қиыстыру.


      Сұрақтар:
      1 АЭС-ке орын таңдау және басты жоспар.
      2 АЭС басты қаптамасында құрылғыларды қиыстыру.
      3 ВВЭР және РБМК реакторлы АЭС басты қаптамасының қиыстырулары.

      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар:
      1 АЭС-тің басты жоспары деген не?
      2 АЭС жабдықтарын қиыстыруды қалай жүзеге асырады?
      3 АЭС-тің басты қаптамасының типті қиыстыруына мысал келтіру?


      Әдебиеттер:
      Негізгі:
        1. Маргулова Т.Х. Атомные электростанции. – М.:  Высш.  шк.,  1984.
           –304 б.
        2. Монахов А.С.  АЭС  и  их  технологическое  оборудование.  –  М.:
           Энергоатомиздат, 1986. – 222 б.
        3. Гохштейн Д.П.,  Верхивкер  Г.П.  Анализ  тепловых  схем  атомных
           электростанций. – М.: Атомиздат, 1978. – 204 б.
        4. Рассохин Н.Г. Парогенераторные установки атомных электростанций.
           – М.: Атомиздат, 1980. – 360 б.
        5. Стерман Л.С. Тепловые  и  атомные  электростанции.  Учебник  для
           вузов. – М.: Энергоиздат, 1982. – 456 б.
      Қосымша:
        1. Котов Ю.В., Кротов  В.В.,  Филиппов  Г.А.  Оборудование  атомных
           электростанций. – М.: Машиностроение, 1982. – 375 б.
        2. Воронин Л.М. Особенности  эксплуатации  и  ремонта  АЭС.  –  М.:
           Энергоатомиздат, 1981. – 168 б.
        3. Строительство атомных электрических станций.  /  Под  ред.  В.Б.
           Дубровского. – М.: Энергия, 1979. – 232 б.
        4.   Егоров   Ю.А.   Основы   радиационной   безопасности   атомных
           электростанций. – М.: Энергоатомиздат, 1982. – 271 б.



2 ТӘЖІРИБЕЛІК ЖҰМЫСТАР

      Тәжірибелік жұмыстар –магистранттардың дербестігін және ептілігін
қалыптастыруға бағытталған оқу формаларының бірі.
      Тәжірибелік  жұмыстар  пәннің  күрделі  сұрақтарын  қарастырудың  және
магистранттың өздік жқмысының  нәтижесін  шығарудың  негізгі  формасы  болуы
қажет. Дәл осы сабақтарда  магистранттар  мәселені  дұрыс  қарастыруды  және
өзінің пайымдаулары мен ойларын оңай айтуға үйренеді, кәсіптік  біліктілікті
дамытуға көмектесетін сұрақтарды қарастырады. Осының  бәрі  жаңашыл  маманға
қажетті қасиеттерге ие болуға көмек көрсетеді.




1-тәжірибелік жұмыс



      Тақырыбы:  Жылулық  схемалардың  математикалық   үлгілерін   құрастыру
прнциптері және пайдалану ережелері.


      Сабақтың мақсаты: Жылулық схемаларды құрастырудың принциптерін игеру.

      Тапсырма
      Тапсырма оқытушымен сабақ үстінде беріледі.



      2-тәжірибелік жұмыс



      Тақырыбы:   Жылулық   схемалардың   варианттық   және    оптмизациялық
есептеулері.


      Сабақтың мақсаты: Жылулық схемаларды есептеу принциптерін игеру.

      Тапсырма
      Тапсырма оқытушымен сабақ үстінде беріледі.





      3-тәжірибелік жұмыс



      Тақырыбы: Жылулық үнемділікті, бу шығынын есептеу.


      Сабақтың мақсаты: Жылулық схемаларды есептеу принциптерін игеру.



      Тапсырма
      Тапсырма оқытушымен сабақ үстінде беріледі.



      4-тәжірибелік жұмыс



      Тақырыбы: Жылулық схеманың бөлек бөліктері бойынша есептеулер жүргізу.


      Сабақтың мақсаты: Жылулық  схеманың  бөлек  бөліктерінің  принциптерін
игеру.

      Тапсырма
      Тапсырма оқытушымен сабақ үстінде беріледі.




5-тәжірибелік жұмыс



      Тақырыбы: Конденсациялық қондырғылар және техникалық сумен  қамтамасыз
ету.


      Сабақтың мақсаты: Конденсациялық қондырғыларды және  техникалық  сумен
қамтамасыз етуді игеру.

      Тапсырма
      Тапсырма оқытушымен сабақ үстінде беріледі.



      6-тәжірибелік жұмыс



      Тақырыбы: АЭС-тің қосымша жабдықтары


      Сабақтың мақсаты: АЭС-тің қосымша жабдықтарын игеру.


      Тапсырма
      Тапсырма оқытушымен сабақ үстінде беріледі.






3 МАГИСТРАНТТЫҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСЫ

      Оқытудың кредиттік жүйесінде құрамында түрлі үй  тапсырмалары  болатын
магистранттардың өздік жұмысын ұйымдастыру сапасына көп көңіл бөледі.
Пәндер