Файл қосу

Пән бойынша оқу - әдістемелік картасы








                     6N0712 - «Машина жасау» мамандығыны
                          магистранттарына арналған
                «Ғылыми-зерттеу және инновациялық іс-әрекетті
                         ұйымдастыру мен жоспарлау»

                      ПӘННІНІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ

                             ОҚЫТУШЫ ҮШІН ПӘННІҢ
                           ЖҰМЫС ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ
















                                 Семей 2008
     1. ӘЗІРЛЕНДІ
      Құрастырған ____________    «____» _______200_  ж.   Шәкәрім  атындағы
      Семей  мемлекеттік  университетінің  «Машина  жасау   және   механика»
      кафедрасының профессоры Омар Теміртасұлы


    2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
    2.1.  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік  университетінің
«Машина  жасау  технологиясы   және   механика»   кафедрасының   мәжілісінде
талқыланды
    Хаттама №    «_09_» ____09_____  2013 ж.


    Кафедра менгерушісі  ___________ С. Д. Токаев


    2.2. ИТФ оқу-әдістемелік бюросында талқыланды
    Хаттама №    «_12_»  ___09_____ 2013 года.


    Төрағасы  ______________ С.С. Төлеубекова


    3. БЕКІТІЛДІ
    Университеттің  Оқу-әдістемелік  кеңесінің  жиналысында   қарастырылып,
басылымға ұсынылған
    Хаттама №  «_18_» _____09______  2013 ж.


    Төрағасы _____________ Г.К. Искакова


    №1 баспа




















1
                                   Мазмұны


      |1|Қолдану                                                              |4    |
| |аймағы...............................................................|     |
| |...................................                                  |     |
|2|Нормативтік                                                          |4    |
| |сілтеме..............................................................|     |
| |............................                                         |     |
|3|Жалпы                                                                |4    |
| |мағлұматтар..........................................................|     |
| |.................................                                    |     |
|4|Оқытушыға үшін жұмыс оқу бағдарламасы мазмұны................        |8    |
|5|Студенттердің өзіндік жұмысы үшін тапсырмалар                        |10   |
| |тізімі..............................                                 |     |
|6|Пән бойынша оқу-әдістемелік                                          |11   |
| |картасы............................................................  |     |
|7|Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыздандыру                         |12   |
| |картасы...........................                                   |     |
|8|Әдебиеттер...........................................................|12   |
| |...............................................                      |     |



















































     1. Қолдану аймағы


      «Ғылыми-зерттеу  және  инновациялық   іс-әрекетті    ұйымдастыру   мен
жоспарлау» пәні бойынша 6N0712-«Машина жасау» мамандығы магистранттары  үшін
оқу-әдістемелік кешені. Ол магистранттарды курс мазмұнымен, оның  маңызымен,
қажеттілігімен,   курс  саясатымен,  оқу  процесінде  магистранттың   алатын
білімдерімен таныстырады. Оқу әдістемелік кешен пәнді оқу барысында  негізгі
нұсқау болып табылады және  «Ғылыми-зерттеу  және  инновациялық  іс-әрекетті
ұйымдастыру мен жоспарлау және механика» кафедрасында қолдануға арналған.


     2. Нормативтік сілтеме
           «Ғылыми зерттеу және инновациялық іс-әрекетті   ұйымдастыру  және
жоспарлау» пәнінің оқу-әдістемелік кешені   осы  пән  бойынша  оқу  процесін
ұйымдастыру  ретін  анықтайтын   төмендегідей   келесі   құжаттарға   сәйкес
жасалған:
        6 N 0712-«Машина жасау» мамандығының мемлекеттік  жалпы  білім  беру
стандарты, ГОСО РК 3.09.340-2006, 2006.09.01.  ҚР-сының  білім   және  ғылым
министрілігінің бұйрығымен бекітілген және енгізілген.2006.09.01.


      3  Жалпы мағлұматтар
         • Теміртасов О.Т. к.т.н., профессор
         • «Машина жасау технологиясы және механика» кафедрасы
         • Ақпараттық байланыс  -№1 оқу корпусы, №406 кабинет
         • Сабақты өткізу орны - аудиториялар кесте бойынша
         • Пәннің аты «Ғылыми зерттеу және инновациялық іс-әрекетті
           ұйымдастыру және жоспарлау»
         •  Кредит саны-3
         • Оқу жұмыстық жоспардан үзінді (1 кесте)



        Кесте -1- Оқу жұмыстық жоспарынан үзінді


        |курс  |семестр   |Кредит   |Дәріс    |Семинар  |ӨБЖ    |Барлығы  |Бақылау түрі  |
|      |          |саны     |         |         |       |         |(семестр)     |
|1     |2         |3        |30       |15       |90     |135      |емтихан       |


      3.1.Пән мазмұнының қысқаша сипаттамасы:
      Бұл  пәнде   өзектілік,   ғылыми-әдістемелік   деңгей,   жаңа   ғылыми
жетістіктер, маңызды проблемеларды  шешудегі бәсекеге қабілеттілік,  зерттеу
нәтижелерін жүзеге асыру түрлері және  аумағы қарастырылады.  Сонымен  қатар
зертеу мен  инновациялық  іс-әрекетті   тиімді  ұйымдастыру  және  жоспарлау
мәселелері  қарастырылады.

      3.2. Курс мақсаты
      Курсты оқудың мақсаты -  магистрантты,  болашақ  инженерді  техниканың
әртүрлі салаларында  ҒТМ-мен  байланысты  көптеген  практикалық  мәселелерді
шешуге, зерттеу мәліметтерін  өңдеудің  жаңа  прогресивті  әдістерін  үйрету
және  кешенді  зерттеулерді  орындау  ретін  белгілеу,   олардың   логикалық
байланысын  анықтауға  және   оларды   зерттеу   мәселесін   нәтижелі   шешу
мақсаттарында біртұтас жүйеге біріктіруді үйрету.


      3.3. Пәнді оқудың негізгі  мақсаты
      Пәнді оқу кезінде магистрант - зерттеу және инновациялық  іс-әрекеттің
ғылыми-методогиялық негізімен танысуы тиіс.
      Пәннің негізгі мақсаты магистранттың дайындығын қамтамасыз етуге  және
болашақ   инженерлер   мен   ғылыми   қызметкерлердің    арнайы   білімдерін
қалыптастыратын   бағдарлы   пәндерді   тереңірек   түсіну   мен   меңгеруге
бағытталған.


      3.4.Пәнді оқу нәтижесінде магистрант білу керек.
      • Инженерлік және ғылыми іс-әрекет негізінде   зертеулерді  жүргізудің
жаңа үрдіс  әдістерін;
      • Жобалау сатыларында  және инженерлік шығармашылықты администрациялық
басқару әдістерінде   техникалық-экономикалық бағалауға әдістерін меңгеру;
      • Ғылыми және педагогикалық қызметтердее инверсия әдістерін, аналогия,
эмпания, фантазия және  морфологиялық анализ әдістерін қолдана білу;
       • Ғылыми зерттеулер және машина жасаудағы инновацияның  эффектілігін
ерекшеліктерін түсіну;
       • Инженерлік болжамдардың  негізгі  әдістерін,  болжамды  жобалардың
жүйелі  анализін,   бағдарламалық   болжамды,   техникадағы   жаңалықтардың
сипаттары мен  әдістер туралы;
        • Қазіргі уақытта үрдісті техника мен технологияны жасаудың құрамды
бөлігі   болып  табылатын   жаңа  заңдарды,  құбылыстарды,  белгілерді   алу
барысында болжаулар,  жобалау және жоспарлау жайлы ұғымдарды.


      3.5. Курстың  перереквизиті:
      Курс ЖОО-нда алған білімге, машина жасау пәні бойынша арнайы  курстар
және «Философия тарихы» курсында алған білімгі негізделген.


      3.6.Курстың  постреквизиті:
      Аталған пән магистранттың мамандығы   бойынша  магистрлік  диссертация
мен  ғылыми және инновациялық жобаларды орындалуы барысында  және  мамандығы
бойынша  жұмыс  істеуіне  мүмкіндік  беретін  негізгі  базалық  пән    болып
табылады.


      3.7 Глоссарий
        ҒЗТКЖ- ғылыми зерттеу және тәжірибелі –қонструктурлық жұмыстар;
        ҒЗЖ -ғылыми – зерттеу жұмыстары;
        МҒЗЖ -магистранттың ғылыми-зерттеу жұмыстары;
        ҚҚТ -қосылған құндар тізімі;
        ЭОК- энергетикалық отын кешені;
        БАК- бас анықтаушы кесте.














































     4. ОҚЫТУШЫ ҮШІН  ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ МАЗМҰНЫ


        Кесте 2-Пәннің мазмұны.Сабақтың түрлері бойынша  сағаттың бөлінуі




      |Дәрі|                                        |Сағ|                      |
|с № |Тақырып атаулары. Мазмұны               |ат |Негізгі әдебиеттер    |
|    |                                        |сан|                      |
|    |                                        |ы  |                      |
|1   |Тақырып: Ғылым мен өнертап қыштықтың    |4  |Ғылыми- практикалық   |
|    |«ҚР-сының индустриялды - инновациялы    |   |конференцияның        |
|    |даму стратегиясын» жүзеге асырудағы     |   |материалы «Мемлекеттің|
|    |орны.                                   |   |2003-2015жылдардағы   |
|    |Жоспар                                  |   |индустриалды          |
|    |1. Шешу жолдары.                        |   |инновациялы даму      |
|    |2. Ғылыми-техникалық                    |   |стратегиясын жүзеге   |
|    |қамтамасыздандырудың мәселелері.        |   |асырудағы ғылым мен   |
|    |3. Интеллектуальдық меншік обьектілерін |   |интеллектуалдық       |
|    |бағалау мен және құқықтың  құқықты      |   |меншіктің             |
|    |бақылау  мәселелері.                    |   |маңызы».Астана.       |
|    |                                        |   |2004.-357.            |
|2   |Тақырып: Инженерлік және ғылыми         |4  |Шаповалов Е.А. Қоғам  |
|    |қызметтің негіздері.                    |   |және инженер.-Л. Шығ. |
|    |Жоспар                                  |   |МГУ, 1984-183 бет.    |
|    |1.Инженерлік және ғылыми қызметті       |   |                      |
|    |сәйкестендірудегі мәселелер.            |   |                      |
|    |2. Инженерлік және зерттеушілік         |   |                      |
|    |іс-әрекеттің  мәні.                     |   |                      |
|3   |Тақырып: Техникадағы өнертапкыш-        |6  |Дж. Диксон            |
|    |тықтың сипаты мен әдістері.             |   |Жүйелерді жобалау:    |
|    |Жоспар:                                 |   |Өнертапқыштық, саралау|
|    |1.Мақсаты мен шектелулері.              |   |және  шешімдер        |
|    |2.Өнертапқыштықты анықтамасы және       |   |қабылдау. –М. МИР,    |
|    |сипаттық белгілері.                     |   |1969-440б             |
|    |3.Шығармашылық процесі.                 |   |                      |
|    |4.Психологиялық инерция және оны жеңуге |   |                      |
|    |жаттығу.                                |   |                      |
|    |5. Ми штурмы арқылы жүзеге асатын батыл |   |                      |
|    |әрекет әдісі.                           |   |                      |
|4   |Тақырып: Болашақтағы құрылымдарға       |6  |Гмошикский В          |
|    |инженерлік болжам.                      |   |Инженерлік болжам – М:|
|    |Жоспар:                                 |   |Энергоизда, 1882ж-208б|
|    |1.Болжаудың даму жолдары.               |   |                      |
|    |2.Бағдарламалық болжамдар.              |   |                      |
|    |3.Бағдарламалық болжамның дәлдәк бағасы.|   |                      |
|    |4.Болжамдық өңдеудің жүйелік анализі.   |   |                      |
|    |5.ҒЗТКЖ  тақырыптарын болжау.           |   |                      |
|5   |Тақырып: Машина жасаудағы ғылыми        |6  |МВТУ еңбектері. №251  |
|    |зерттеулер мен инновацияның тиімділігі. |   |Машина жасаудағы      |
|    |Жоспар:                                 |   |ғылыми- зертеу        |
|    |1.Жасау барысында                       |   |сұрақтарының          |
|    |техникалық-экономикалық салыстырмалы    |   |тиімділігі. 4 баспа   |
|    |түрде бағалау әдістері.                 |   |-М.  МВТУ, Т977-103б  |
|    |2.ҒЗТКЖ – ды жоспарлау.                 |   |                      |
|    |3.АСУТП-тың экономикалық тиімділігін    |   |                      |
|    |анықтау.                                |   |                      |
|    |4.Иерархия экономикалық-математикалық   |   |                      |
|    |моделін  қалыптастыру және пайдалану.   |   |                      |
|    |                                        |   |                      |
|16  |Тақырып: Инженерлік шығармашылықты      |   |Дж. Диксон. Жүйелерді |
|    |әкімшіліктік басқару әдістері.          |4  |жобалау:              |
|    |Жоспар:                                 |   |Өнертапқыштық, анализ |
|    |1.ТРИЗ-ді пайдалылық теориясы бойынша   |   |және қабылданған      |
|    |негіздеу.                               |   |шешімдер. - М: Әлем   |
|    |2.Минимакс және шешімдер қабылдау.      |   |1969ж.                |
|    |3. ҒЗЖ-ны бағалаудың ПЕРТ әдісі мен     |   |Дикарев В.И.          |
|    |критикалық жолды бағалау.               |   |Өнертапқыштықтың      |
|    |                                        |   |кітапшасы.            |
|    |                                        |   |СПБ: «Лань»,          |
|    |                                        |   |1999ж-352б            |
|Практикалық сабақтар                                                    |
|    |1 тақырып. Ғылым мен өнертапқыштық.     |3  |Әдістемелік нұсқау    |
|    |Ғылыми–техникалық  үрдісті              |   |Әдебиеттер            |
|    |қамтамасыздандырудың мәселелері.        |   |8.1.1                 |
|    |                                        |   |8.1.4                 |
|    |2 тақырып. Инженерлік іс-әрекеттің  және|3  |Әдістемелік нұсқау    |
|    |мамандықтың құрылымы                    |   |                      |
|    | 3 тақырып. Техникадағы өнертапқыштықтың|3  |Әдістемелік нұсқау    |
|    |сипаттамасы мен әдістері.               |   |Әдебиеттер            |
|    |Инверсия, аналогия, эмпатия, фантазия,  |   |8.1.2                 |
|    |морфологиялық анализ әдістерінің        |   |                      |
|    |қолданылуы.                             |   |                      |
|    |4 тақырып. Инженерлік болжам.           |3  |Әдістемелік нұсқау    |
|    |Информациялық көздер негізіндегі болжам.|   |Әдебиеттер            |
|    |                                        |   |8.1.3                 |
|    |5 тақырып. Машиназаводын транспорттық   |3  |Әдістемелік нұсқау    |
|    |жүйесін басқарудың тиімділігін бағалау. |   |Әдебиеттер            |
|    |                                        |   |8.1.1, 8.1.2          |
|    |                                        |   |8.1.3, 8.1.4          |
|    |                                        |   |                      |




                 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСЫ ҮШІН ТАПСЫРМАЛАР

      5.1 Инженерлік және ғылыми іс-әрекетті идентификациялау мәселелері.
      5.2 Инженерлік және зерттеу жұмыстарының негізі.
      5.3 Техникадағы өнертапқыштықтың сыйпаты мен әдістері. Мақсаты мен
      шектелуі.
      5.4 Өнертапқыштықтың анықтамасы мен негізгі белгілері. Творчестволық
      процесс.
      5.5 Болжамдаудың  даму жолдары.
      5.6 Программалық болжамдау.
      5.7 Программалық болжамдаудың дәлдігін бағалау.
      5.8 Болжамдау мағлұматтарын жүйелі түрле саралау.
      5.9 Жасалу этапында салыстырмалы техникалық-экономикалық бағалау
      әдісі.
      5.10 АСУТП –ң экономикалық эффектілігін анықтау.
      5.11 Иерархияның экономико-математикалық моделін жасау және қолдану
      5.12 ТРИЗ-ді пайдалылық теориясының негізінде пайымдау.





      6  ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ


      Кесте 3 – Пән бойынша оқу-әдістемелік картасы


      |                  Тақырып                    |Көрнекті  |өздігіген |Бақылау  |
|                                             |құралдар,п|оқуға     |түрі     |
|                                             |лакаттар  |арналған  |         |
|                                             |          |сұрақтар  |         |
|Дәріс сабақ             |Практикалық сабақ   |          |          |         |
|.«ҚР-сының дамуының     |Ғылым мен           |          |Әдебиеттер|         |
|индустриалды-           |өнертапқыштық.      |          |мен       |         |
|инновациялы стратегиясын|Ғылыми-техникалық   |          |танысу,   |         |
|жүзеге асырудағы ғылым  |қамсыздандырудың    |          |оларды алу|         |
|мен өнертапқыштықтың    |мәселелері.         |          |          |         |
|маңыздылығы»            |                    |          |          |         |
|.Инженерлік және ғылыми |Инженерлік қызметтің|          |          |         |
|іс-әрекеттің  негіздері |және мамандықтың    |          |          |         |
|                        |құрылымы            |          |          |         |
|Техникадағы             |Техникалық          |          |          |         |
|өнертапқыштықтың        |өнертапқыштықтың    |          |          |         |
|сипаттамасы мен         |сипаттамсы мен      |          |          |         |
|әдістері.               |әдістері.           |          |          |         |
|                        |Морфологиялық       |          |          |         |
|                        |сараптама, инверсия,|          |          |         |
|                        |аналогия, эмпатия,  |          |          |         |
|                        |фантазия әдістерінің|          |          |         |
|                        |қолданылуы.         |          |          |         |
|Болашақтағы құрылымдарға|Инженерлік болжам.  |          |          |         |
|инженерлік болжам.      |Информациялық көздер|          |          |         |
|                        |негізіндегі болжам. |          |          |         |
|Машинажасаудағы ғылыми  |Машиназаводын       |          |          |         |
|зерттеулер мен          |транспорттық жүйесін|          |          |         |
|инновацияның тиімділігі |басқарудың          |          |          |         |
|                        |тиімділігін бағалау.|          |          |         |
|Инженерлік              |                    |          |          |         |
|шығармашылықты          |                    |          |          |         |
|әкімшіліктік басқаруының|                    |          |          |         |
|әдістері.               |                    |          |          |         |


      7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗДАНДЫРУ КАРТАСЫ


Кесте 7


|Оқулықтардың, оқу-әдістемелік құралдардың       |Экзем-пл|Студен|Қамтамасыз-|
|атаулары                                        |яр саны |ттер  |дандыру    |
|                                                |        |саны  |пайызы     |
|Шаповалов Е.А. Қоғам және инженер.-Л. Шығ. МГУ, |3       |      |           |
|1984-183 бет.1                                  |        |      |           |
|Дж. Диксон Жүйелерді жобалау: Өнертапқыштық,    |3       |      |           |
|саралау және  шешімдер қабылдау. –М. МИР,       |        |      |           |
|1969-440б                                       |        |      |           |
|Гмошикский В Инженерлік болжам – М: Энергоизда, |2       |      |           |
|1882ж-208б                                      |        |      |           |
|Ғылыми- практикалық конференцияның материалы    |1       |      |           |
|«Мемлекеттің 2003-2015жылдардағы индустриалды   |        |      |           |
|инновациялы даму стратегиясын жүзеге асырудағы  |        |      |           |
|ғылым мен интеллектуалдық меншіктің             |        |      |           |
|маңызы».Астана. 2004.-357.                      |        |      |           |




    8 ӘДЕБИЕТ


    8.1. Негізгі
    8.1.1 Шаповалов Е.А. Қоғам және инженер.-Л. Шығ. МГУ, 1984-183 бет.
    8.1.2 Дж. Диксон
    Жүйелерді жобалау: Өнертапқыштық, саралау және  шешімдер қабылдау.  –М.
    МИР, 1969-440б
    8.1.3  Гмошикский В Инженерлік болжам – М: Энергоизда, 1882ж-208б
    8.1.4 Ғылыми- практикалық конференцияның материалы  «Мемлекеттің  2003-
    2015жылдардағы  индустриалды  инновациялы  даму   стратегиясын   жүзеге
    асырудағы ғылым мен интеллектуалдық  меншіктің  маңызы».Астана.  2004.-
    357.


    8.2 Қосымша
    8.2.1. Труды МВТУ №151. Вопросы технико-экономического обоснования
    эффективности научно-исследовательских работ.-М.:Изд-во МВТУ,1972-
    62с.
    8.2.2.Труды МВТУ №251. Вопросы эффективности научных  исследований
    и разработок в машиностроении.Выпуск 4. -М.:Изд-во МВТУ,1977-103с
    8.2.3 Труды МВТУ. Организация и планирование научных исследовании и
    в технических ВУЗах. Выпуск 4.-м.: Издательство МВТУ, 1978-80с.
    8.2.4.  Войтов  А.Г.  Техника   (Общая   теория)   –М.:   Издательство-
книготорговый центр «Маркетинг» ,2001.-233 с.
    8.2.5. Темиртасов О.Т. Инженерное прогнозирование перспективы  развития
роликоопор конвейоров. Усть-Каменогорск,:АО НЦНТИ, 2009 г. 65 с.









































































































































Пәндер