Файл қосу

Қазақстандағы психология ғылымы





|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ                                                   |
|БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                                                |
|СЕМЕЙ қаласының  ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                   |
|4 деңгейлі СМЖ құжаты    |ПОӘК                     |                         |
|                         |                         |ПОӘК 042-18-16.1.49      |
|                         |                         |/02-2013                 |
|«Қазақстандағы психология|                         |                         |
|ғылымы»                  |Баспа № 1 18.09.13.      |                         |
|пәнінен                  |                         |                         |
|студентке арналған пәннің|                         |                         |
|жұмыс оқу бағдарламасы   |                         |                         |







                        ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                      «Қазақстандағы психология ғылымы»

               5В050300-Психологиялық  мамандықтарға арналған



                      СТУДЕНТКЕ  АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС
                              ОҚУ  БАҒДАРЛАМАСЫ























                                    Семей


                                    2013



                                  Алғы сөз

1  ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
Құрастырушы Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің   “
Психология” кафедрасының аға оқытушысы ____________ А. Бураханова
                                                                  “_13_____”
 _____09_____ 2013 ж.


2 ҚАРАЛДЫ
     1.  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
        “Психология” кафедрасының отырысында
 Хаттама №_1_____  «_13_»___09_____  2013  жыл

Кафедра меңгерушісі    ____________  Т. Кунслямова

2.2  ГЗФ  оқу-әдістемелік бюросының отырысында талқыланды
Хаттама №_1_____   «_17_»____09____  2013 жыл

ОӘБ төрайымы_________ Ш. Кенесбаева


3 БЕКІТІЛДІ
3.1 Университеттің  оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды
Хаттама №_1_____ «_18_»___09_____  2013 жыл

ОӘК төрайымы_________  Г. Искакова

4  АЛҒАШ ЕНГІЗІЛДІ

























                                   Мазмұны

1   Жалпы талаптар
2   Пән мазмұны мен сағат санының бөлінуі
   2. Пәнді оқудың әдістемелік нұсқауы
   3. Курс форматы
   4. Курс саясаты
   5. Баға қою саясаты
   6. Әдебиеттер




























































   1. ЖАЛПЫ ТАЛАПТАР
   1. Оқытушы және пән жайлы жалпы мағлұматтар
Бураханова Айгуль Турарбековна,  аға оқытушы, психология магистрі
«Психология» кафедрасы
Байланыс телефондары- тел.: 35-93-89,  №1 оқу корпусы, кабинет № 1212
Сабақтың өткізілу орны- аудитория №1208
Берілген пән бойынша  кредиттер саны-2


   2. Пәннің қысқаша мазмұны
      Қазақстанның егемендік алуы отандық ғылымның тарихын жаңаша  қарастыру
қажеттігінен туып отыр. Метрополияның құрамдас бөлігі ретінде  құрастырылған
қазақстандық  психология  ғылымы  шын   мәнінде   кеңестік   және   шетелдік
психология тарихы аясында көрінбей қалды.  Міне,  тәуелсіздік  арқасында  ол
жеке пән ретінде қарастырылмақ.
      «Қазақстандағы психология ғылымы»  пәні  еліміздегі  болашақ  психолог
мамандардың тарихи дүние  танымы  мен  ойлауын  қалыптастыруда  ерекше  орын
алады.  Оларға  отандық  психологтардың  шығармаларымен  танысуға  мүмкіндік
береді,  сондай-ақ   студенттердің   отансүгіштік   сезімін   қалыптастыруға
мүмкіндік береді.

      1.3 Пәннің мақсаты
        Қазақстандағы   психология   ғылымы   курсын   зерделеудің   мақсаты
–студенттерге кәсіби іс-әрекеттеріне  қажетті  педагогикалық,  психологиялық
білімнің негізін қалыптастыру.

      1.4 Пәнді оқып-зерттеудің негізгі міндеттері:
  - Қазақстандағы  психология  ғылымы   пәні,  оның  категориялық  аппараты
    туралы ұғым беру;
  - психологиялық, педагогикалық пәндердің мазмұнын ашып көрсету;
  -  Қазақстандағы  психология  ғылымының  басқа   ғылымдармен   байланысын
    көрсету;
  -   психологияны,   педагогиканы   және   психо-педагогикалық   пәндердің
    әдістемесінің мәнін ашып көрсету.

      1.5 Оқып-зерттеу нәтижесінде студент:
      -  психологиялық ғылымдар жүйесі туралы, оның  қағидалары,  міндеттері
мен құрылымы;
      -  психологиялық зерттеу әдістерін;
      -  психология ғылымының категориялық құрылымын;
      -  психологиялық жағдайларға талдау жасай білу;
      -  Қазақстандағы психология  ғылымының  басқа  ғылымдармен  байланысын
түсіну;
      - психологиялық білімін кәсіби әрекетінде қолдана алуы.

      1.6 Курс пререквизиттері:
      1.6.1 философия
      1.6.2 жалпы психология
      1.6.3 жас ерекшелігі психологиясы

      1.7 Курстың постреквизиті:
      - барлық өтілуге тиісті гуманитарлық пәндер

   2. ПӘН МАЗМҰНЫ МЕН САҒАТ САНЫНЫҢ БӨЛІНУІ
                                                                      Кесте1
|№  | Тақырып атауы                | Сағаттар саны                          |
|   |                              |Д  |СПС   |СОӨЖ   |СӨЖ   |Әдебиеттер    |
|1  |2                             |3  |4     |5      |6     |7             |
|1 модуль Қазақстандағы психология ғылымының тарихы                        |
|1  |«Қазақстандағы психология     |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |ғылымы» курсына кіріспе.      |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|2  |Әл-Фараби (870-950) және оның |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |қазақ психологиясы тарихындағы|   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|   |орны.                         |   |      |       |      |              |
|3  |Қазақ фальклорындағы          |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |психологиялық ойлар.          |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|2 модуль XY-XIX ғ.ғ. психологиялық ойлар                                  |
|4  |XY-XIX ғ.ғ. қазақ жыраулары   |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |мен оқымыстыларының           |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|   |психологиялық ойлары.         |   |      |       |      |              |
|5  |XIX ғ. 2-жартысындағы         |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |психологиялық ойлар (Ш.       |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|   |Уәлиханов, Ы. Алтынсарин, А.  |   |      |       |      |              |
|   |Құнанбаев).                   |   |      |       |      |              |
|3 модуль Ғылыми психологияның негізінің қалануы                           |
|6  |Ғылыми психологияның          |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |негіздерінің құрылуы          |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|   |(1900-1920).                  |   |      |       |      |              |
|7  |Ғылыми психологияның          |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |қалыптасуына алғашқы қадамдар |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|   |(Х. Досмұхамедов, Ж.          |   |      |       |      |              |
|   |Аймауытов, М. Жұмабаев және   |   |      |       |      |              |
|   |т.б.).                        |   |      |       |      |              |
|8  |Қазақ ғалымдарының (Ш.        |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |Әлжанов, А. Сытдықов,С.       |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|   |Қожахметов, Т. Тәжібаев және  |   |      |       |      |              |
|   |т.б.) педагогикалық           |   |      |       |      |              |
|   |психологиядағы мәселелері.    |   |      |       |      |              |
|9  |Советтік Қазақстандағы        |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |соғыстан кейіггі жылдардағы   |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|   |психологияның қалыптасуы      |   |      |       |      |              |
|   |(1945-1990).                  |   |      |       |      |              |
|10 |Психология мамандығы бойынша  |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |алғашқы ғылыми кадрларды      |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|   |дайындаудағы қадамдар.        |   |      |       |      |              |
|   |Қазақстанда қорғалған         |   |      |       |      |              |
|   |психологиялық диссертациялар. |   |      |       |      |              |
|11 |Психология салаларының құрылуы|1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |және дамуы.                   |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|12 |ХХ ғ. 50-90 жылдарындағы      |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |Қазақстандағы психологиялық   |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|   |публикациялар.                |   |      |       |      |              |
|13 |Посткеңестікдәуірден кейінгі  |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |Қазақстанда психология        |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|   |ғылымының дамуы (1991-2001).  |   |      |       |      |              |
|14 |Қазақстандағы                 |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |этнопсихологиялық             |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|   |зерттеулердің міндеттері мен  |   |      |       |      |              |
|   |негізгі мәселелері.           |   |      |       |      |              |
|15 |Қазақстанда психология ғылымы |1  |1     |2      |2     |7.1.1;7.1.2;  |
|   |дамуының болашағы мен         |   |      |       |      |7.1.3;7.1.4.  |
|   |міндеттері.                   |   |      |       |      |              |
|   |Барлығы                       |15 |15    |30     |30    |              |

      3 ПӘНДІ ОҚЫП-ЗЕРТТЕУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
      «Қазақстандағы психология ғылымы» пәні бойынша 15 сағат дәріс және  15
сағат практикалық сабақтар жоспарланған.  Пән мазмұны болашақ  психологтарды
таңдаған мамандықтарының  қыр-сырларымен,   кәсіби  іс-әрекеті  бағыттарымен
таныстырады.
       Дәріс,  семинар  сабақтарында   студенттер   конспектілеу   жұмысымен
айналысып, негізгі ойлар мен термин сөздерді   жазып  отырады.  Соңынан  оны
талдау жұмысымен айналысады.
       СӨЖ,  СОӨЖ  жұмыстары   шығармашылық    тапсырмалар   ретінде   түрлі
формаларда орындалуы мүмкін. Солардың ішінде кең түрде кездесетіні-реферат.


      Реферат жазуда не ескеріледі?
     1.  Таңдап  алған  рефераттың  тақырыбына  қатысты  студент  кішігірім
        зерттеулер жасайды. Студент осы алғашқы ғылыми  жұмысқа  байланысты
        мәселелерге орай қажетті әдебиеттерге шолу жасаудан бастайды.
     2. Керек жағдайларда  оқытушымен  кездесіп,  керекті  кеңестер  алғаны
        абзал.
     3. Реферат жазуда студент негізгі  мәселені  ажыратуға,  тақырыптардың
        өзара сабақтастығын тануға дағдыланады.
     4. Фактілер, фактілік материалдарды іріктеу  және  жинақтау  негізінде
        таблицалар, графиктер, схемалар жасалады.
     5. Пайдаланған деректер, материалдар,  әдебиеттердің  тізімін,  қайдан
        алғанын (сілтеме) қайда,  қашан,  қандай  баспадан  жарық  көргенін
        көрсетуі қажет.
     6. Студенттің жазған  рефераты  аудиторияда  талқыланады.  Ең  алдымен
        оқытушы қысқаша реферат тақырыбымен, негізгі идеясымен таныстырады.
        Тақырыпты зерттеуші студент реферат мазмұнын аудиторияда баяндайды,
        сұрақтарға жауап береді.
      Жұмыстың  мұндай  түрі,  формасы,   нұсқасы   студенттердің   танымдық
белсенділігін   арттырып, алдағы ізденіске құлшындырады.
      Рефератты  талқылау  –  шығармашылық  жұмыстың  бір   көрінісі,   яғни
білімділік, қызығушылық тұрғысынан және тәрбиелік  мән-мазмұны  зор  әрекет,
жұмыс. Бұл кезде сөйлеушілер негізгі мәселеден ауытқымай,  нақты,  тұжырымды
ой айтуға көңіл бөлуі тиіс.
      Рефератты талқылып, қорытындысын шығару  –  маңызы  зор  жауапты  сәт,
белгілі бір тақырып төңірегінде  ғылыми  дәйекті  тұжырымдар  жасап  үйрену.
Соңында оқытушы  реферат  жазған  студенттің,  пікір  айтушылардың  сөздерін
жинақтап,  қажетті  толықтырулар  енгізеді,  мәселенің  түсініксіз  тұстарын
анықтап, түзетулер жасайды, толықтырады, өзгертеді.

      4 КУРС ФОРМАТЫ
      Берілген тақырыпты конспектілеу, талдау
      Негізгі талаптар:
1. Жазып отырған тақырыптан алшақтамай, оның мазмұнын нақты ашуға талпыну;
2. Әр тақырып бойынша 5-7 негізгі түсініктерді білу.
3. Артық баяндау, қажетсіз дәлелдемелер мен көп сөзділікке жол бермеу;
4. СӨЖ, СОӨЖ жұмыстарын жазуда міндетті түрде жоспар болуы және тақырып
   мазмұнын жоспарға сай рет-ретімен жүйелі баяндауы қажет;
5. Жұмыс түсінікті, мағыналы, орамды тілмен жазылуы тиіс;
6. Барлық айтылған ойды жинақтап, тұжырымдап, тиісті қорытынды жасау.



      5 КУРС САЯСАТЫ
      Студенттерге қойылатын талаптар:
   1. Сабаққа кешікпеу.
   2. Дәрісті босатқан жағдайда өз бетімен материалды  келесі  сабаққа  оқып
      келу.
   3. Жұмысты тапсыру және кеңес алу мерзімін қатаң сақтау.
   4. Талдау барысында тыңдау және басқалар көзқарасын құрметтеу.
   5. СОӨЖ міндетті түрде қатысып, тапсырманы уақытында орындау.


      6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
      Аптасына және бақылау түрлері бойынша   ұпайлардың  қойылуы  төмендегі
кестеде көрсетілген.

      «Қазақстандағы психология ғылымы» пәні бойынша  ұпайлардың бөлінуі
                                                                     Кесте 2
|Апта  |Бақылау түрі                     |Барлық ұпай   |Ескерту        |
|1     |2                                |3             |4              |
|1     |1-7 апта бойы барлық аудиториялық|30            |               |
|      |сабақтар түрлеріне қатысу        |              |               |
|2     |Семинар- 0; СОӨЖ-0;СӨЖ-0 .       |0             |               |
|3     |Семинар-15 ; СОӨЖ-10;СӨЖ-15 .    |40            |               |
|4     |Семинар-20 ; СОӨЖ-5;СӨЖ-10 .     |35            |               |
|5     |Семинар- 20; СОӨЖ-5;СӨЖ- 15.     |40            |               |
|6     |Семинар-20 ; СОӨЖ-10;СӨЖ-15 .    |45            |               |
|7     |Семинар-25 ; СОӨЖ-10;СӨЖ-15;     |110           |               |
|      |Рубеждік бақылау-1-60.           |              |               |
|1-7 апталар бойынша оқыту нәтижелерінің  |300           |               |
|жиынтық ұпайы                            |              |               |
|8     |8-15-ші апта бойы барлық         |30            |               |
|      |аудиториялық сабақтар түрлеріне  |              |               |
|      |қатысу                           |              |               |
|9     |Семинар- 15; СОӨЖ-5;СӨЖ-5 .      |25            |               |
|10    |Семинар-10 ; СОӨЖ-5;СӨЖ-5 .      |20            |               |
|11    |Семинар-10 ; СОӨЖ-5;СӨЖ-10.      |25            |               |
|12    |Семинар-15; СОӨЖ-5;СӨЖ- 10.      |30            |               |
|13    |Семинар-15 ; СОӨЖ-5;СӨЖ-10.      |30            |               |
|14    |Семинар-15;СОӨЖ-5;СӨЖ-15.        |35            |               |
|15    |Семинар-20;СОӨЖ-10;СӨЖ-15;       |105           |               |
|      |Рубеждік бақылау-2-60.           |              |               |
|8-15 апталар бойынша оқыту нәтижелерінің |300           |               |
|жиынтық ұпайы                            |              |               |
|Емтиханға берілетін барлық ұпай          |400           |               |
|Академиялық кезең бойынша  барлық ұпайлар|1000          |               |

7. ӘДЕБИЕТТЕР
7.1 Негізгі әдебиеттер
7.1.1 Жарықбаев Қ. Қазақ психологиясының тарихы. А., Қазақстан, 2006
7.1.2 Жарықбаев Қ. Ж. Аймауытұлының психологиялық  көзқарастары.  А.  Білім,
2000
7.1.3 Қазақтың тәлімдік ой-пікір антологиясы. (Құрастырушылар Қ.  Жарықбаев,
С. Қалиев). 1-том. А. Рауан, 2000, 2-том А., Санат, 2001
7.1.4 Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақ тәлім-тәрбиесі. А. Санат, 2005
7.1.5 Жарикбаев К. Б. Психологическая наука в Казахстане  (история  и  этапы
развития в ХХ в.): Монография- А. Қазақ университеті, 2002.- 308 с.
7.2 Қосымша әдебиеттер
7.2.1 Аймауытов Ж. Психология. А., Рауан, 1995
7.2.2 Аймауытов  Ж.  Психология.  Жан  жүйесі  және  өнер  таңдау.  Тәрбиеге
жетекші// Аймауытов Ж. Бес томдық  шығармалар  жинағы  .  Төртінші  том.  А.
Ғылым., 2000
7.2.3  Алдамұратов   Ә.   Оқушылардың    грамматикалық   ұғымдарды   меңгеру
психологиясы. А. Қазақ университеті, 2002
7.2.4 Алдамұратов Ә. Қызықты психология. А. Қазақ университеті, 2002







Пәндер