Файл қосу

Тілдік таңбалар қасиеті














                       ПӘННІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                  5В011900« Шетел тілі : екі шетел тілі  »
                5В021000 «Шетел филологиясы» мамандықтарының
                                                   «Жалпы тіл білімі»




                          ПӘННІҢ СТУДЕНТКЕ АРНАЛҒАН
                             ЖҰМЫС  БАҒДАРЛАМАСЫ

















                                Семей - 2013
 ЖАСАЛЫНДЫ

Құрастырған __________ «    03» қыркүйек 2013 ж.  « Шетел  филологиясы »
кафедрасының  аға оқытушы  Кабдрахманова.У.Б.,

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 « Шетел  филологиясы » кафедрасы  отырысында
Хаттама № 1 «03 » 2013 жыл
Кафедра  меңгерушісі________________  Исмаилова Ғ. Қ.

2.2. Гуманитарлық  ғылымдар  факультетінің Оқу-әдістемелік бюросы
отырысында

Хаттама № 1 , «11» қыркүйек 2013 жыл

Бюро төрайымы _____________ Мұқанова Қ.Қ.

3 БЕКІТІЛДІ

Университеттің  Оқу - әдістемелік  бюросында құпталынды  және  баспаға
ұсынылды.

Хаттама №   “30” қыркүйек 2013 жыл

ОӘК  төрағасы , бірінші  проректор______      Искакова Г.К.



БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ ( немесе  № 1баспа орнына )






































                                   Мазмұны

|1    |Жалпы мәліметтер                                                |         |
|2    |Пәнді оқуға арналған әдістемелік нұсқаулар                      |         |
|3    |Курс форматы және саясаты                                       |         |
|4    |Бағалау саясаты                                                 |         |
|5    |Пәннің мазмұны және сабақ түрлеріне қарай бөлінуі               |         |
|6    |СӨЖ және СОӨЖ мазмұны                                           |         |
|7    |Пән бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік тізбегі                   |         |




































































ЖАЛПЫ МӘЛІМЕТТЕР



   1. Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер


   Кабдрахманова.У.Б., аға оқытушы, “ Шетел филологиясы ” кафедрасы


   Байланыс ақпараты – тел : 51-56-12, № 8 оқу ғимараты, № 321 дәрісхана


   Сабақ өткізу орны – 3 қабат
   Аталмыш пән бойынша кредит саны – 2


   2. Жұмыс оқу жоспарынан көшірме ( кесте 1 )


   Кесте 1 – Жұмыс оқу жоспарынан көшірме
|Курс     |Семестр                                   |Кредит                     |
|1        |Ауызша сөйлеу                             |4 балл –20 %               |
|2        |Жазбаша сөйлеу                            |4 балл – 20%               |
|3        |Тыңдап түсіну                             |4 балл – 15%               |
|4        |Оқу                                       |4 балл – 10%               |
|5        |Ғылыми тақырыптағы мәтіндермен жұмыс      |4 балл – 10%               |
|6        |Ғылыми тақырыптағы мақалалармен жұмыс     |4 балл – 10%               |
|7        |Сөздікпен жұмыс                           |4 балл  - 5%               |
|8        |Межеаралық бақылау                        |4 балл  - 10%              |
|9        |Барлығы                                   |32 балл – 100%             |


5  ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІНЕ ҚАРАЙ БӨЛІНУІ
Кесте 2 -  Пән мазмұны. Сабақ түрлеріне қарай бөлінуі

|Тақырыбы                                     |Сағат саны                         |
|                                             |ДС     |МС     |СОӨЖ     |СӨЖ     |
|Тақырып 1.                                   |1      |1      |1        |1       |
|Ф.де Соссюраның  ілімі және 20 ғасыр         |       |       |         |        |
|лингвистикасы.                               |       |       |         |        |
|Тіл ,тіл жүйесі, тілдік қатынасқа  шектеу.   |       |       |         |        |
|Тақырып 2.                                   |1      |1      |1        |1       |
|Тіл ерекше таңбалық жүйе.. Тілдік таңбалар   |       |       |         |        |
|қасиеті.                                     |       |       |         |        |
|Тақырып 3.                                   |1      |1      |1        |1       |
|Оппозициолық сараптама жасау.                |       |       |         |        |
|Тілдегі таңбалар жүйесін зерттеу тәсілі.     |       |       |         |        |
|Тақырып 4.                                   |       |       |         |        |
|Тіл, тілдік іскерлік. Сөйлеу.                |       |       |         |        |
|Тақырып 5.                                   |1      |1      |1        |1       |
|Тіл , сөйлеу мен   ойлау.                    |       |       |         |        |
|Тақырып 6.                                   |1      |1      |1        |1       |
|Тіл және қоғам.                              |       |       |         |        |
| Тақырып 7.                                  |1      |1      |1        |1       |
|Макро-әлеукметтік лингвистика.               |       |       |         |        |
|Әлеуметтік қозғалыстардың тіл тарихына әсері.|       |       |         |        |
|Тақырып 8.                                   |1      |1      |1        |1       |
|Тілдік  құбылыстардың әлеуметтік             |       |       |         |        |
|байланыстары.                                |       |       |         |        |
|Тақырып 9.                                   |1      |1      |1        |1       |
|Тіл және таным. Когнитивті лингвистика.      |       |       |         |        |
|Тақырып 10.                                  |1      |1      |1        |1       |
|Сөйлеу коммуникациясы. Тілдік                |       |       |         |        |
|қарым-қатыныстағы прагмалингвиммстика        |       |       |         |        |
|Тақырып 11.                                  |1      |1      |1        |1       |
|Тіл мен этнос. Этнолингвистика.              |       |       |         |        |
|Тақырып 12.                                  |1      |1      |1        |1       |
|Лингвистикалық типология –тілдердің ұқсастығы|       |       |         |        |
|туралы ілім.                                 |       |       |         |        |
|Тақырып 13.                                  |1      |1      |1        |1       |
|Тілдерді сипаттау және зерттеу               |       |       |         |        |
|әдіс-тәсілдері.                              |       |       |         |        |
|Тақырып 14.                                  |1      |1      |1        |1       |
|Лингвистикалық зерттеулердің статистикалық   |       |       |         |        |
|әдістері.                                    |       |       |         |        |
|Тақырып 15.                                  |1      |1      |1        |1       |
|Қазақстандағы жалпы тіл білімі.              |       |       |         |        |

6. СӨЖ  ЖӘНЕ  СОӨЖ  МАЗМҰНЫ

Кесте 3 -   СӨЖ және СОӨЖ  жоспары

|СОӨЖ                                          |СӨЖ                              |
|Дәрісханалық               |Дәрісханадан тыс   |                                 |
|1                          |2                  |3                                |
|Тіл ерекше таңбалық жүйе.  |Тіл семиотиканың   |Тілдік жүйедегі қатыныстар:      |
|Таңбалар туралы ұғым.      |объектісі ретінде. |иерархиялық, синтагмалық,        |
|Тілдік таңбалар қасиеті.   |Семиотиканың       |парадигматикалық. Тіл жүйесіндег |
|                           |құрамдас бөліктері-|деңгей мен қабат                 |
|                           |семантика,         |                                 |
|                           |синтактика және    |                                 |
|                           |прагматика.        |                                 |
|Тілдегі таңбалар жүйесінің |Тілдік таңбалардың | Диахронды әлеуметтік            |
|өзгешелегі : Тілдік        |ассиметриялығы,    |лингвистика.                     |
|жүйедегі қатыныстар:       |иерархияб          |                                 |
|иерархиялық, синтагмалық,  |көпқырлылық,       |                                 |
|парадиомалық.              |универсалдылық,    |                                 |
|                           |экспрессивтілік.   |                                 |
|Тіл мен ойлау. Тіл мен     |Сөйлеудің          |В. фон Гумбльдт идеяларының      |
|зерде, сөйлеу мен ойлау    |психофизиологиялық |дамуы. Л. Вайсгербер             |
|қатысындағы проблема.      |негізі. Афазия және|интерпретациясындағы “тіл және   |
|                           |оның түрлері.      |халық ” проблемасы. Э. Сепир – Б.|
|                           |                   |Уорфтың болжам теориясы          |
|Ішкі және сыртқы сөйлеу.   |Тіл мен ойлау      |Күрделі пәндер: паралингвистика, |
|Тіл мен логикалық ойлау.   |қатысндағы         |аударматану, әлеуметтік          |
|                           |категориялар. Тіл  |лингвистика, этномәдениеттану    |
|                           |мен таным.         |                                 |
|                           |Когнитивті         |                                 |
|                           |лингвистика.       |                                 |
|Тілдік қатыныстар. Тілдік  |Тілддік            | Шет тілдері бойынша оқу         |
|қатыныстарды кең және тар  |интерфренция.      |құралдарына рационалдық дайындық.|
|көлемде ұғындыру.          |Интеркаляция.      |                                 |
|                           |Диалингвальды      |                                 |
|                           |талдау әдістемесі. |                                 |
|                           |Билингвизм туралы  |                                 |
|                           |ұғым. Көпшілік,    |                                 |
|                           |аймақтық және      |                                 |
|                           |аудиториялық       |                                 |
|                           |билингвизм.        |                                 |
|Психолингвистика.          |Психолингвистикалық|Психолингвистикалық              |
|Әлеуметтік лингвистика.    |зерттеулердегі     |эксперименттік әдістеме.         |
|Психолингвистика –адамның  |ассоциативті       |                                 |
|сөйлеу механизміндегі      |эксперименттің     |                                 |
|қызмет пен оның орналасуы  |рөлі: Г. Кент, А.  |                                 |
|туралы ғылым.              |Рогганофор,        |                                 |
|                           |Руссель,           |                                 |
|                           |Дженкинстің        |                                 |
|                           |стимул-сөздерінің  |                                 |
|                           |тізімі.            |                                 |
|Тілдік  құбылыстардың      | Диахрондық        | Микросоциолингвистика.          |
|әлеуметтік байланыстары.   |әлеуметтік         |Индивидтің тілдік бағыты. Тілдік |
|Макро-әлеукметтік          |лингвистика және   |этикет. Билингвизмдегі кодтардың |
|лингвистика. Әлеуметтік    |микроәлеуметтік    |ауысуы.                          |
|қозғалыстардың тіл тарихына|лингвистика.       |                                 |
|әсері. Тілдік саясат.      |Индивидтік тілдік  |                                 |
|Мемлекеттік және ресми     |бағыты.            |                                 |
|тілдер мәселесі.           |Билингвизмдегі     |                                 |
|                           |кодтардың ауысуы.  |                                 |
|                           |Тілдік этикет.     |                                 |
|Сөйлеу коммуникациясы.     |Сөйлеу бағытындағы |Тілдік қарым-қатыныстағы         |
|Вербалдық және бейвербалдық|ұлттық-мәдени      |прагматика.                      |
|коммуникация. Сөйлеу       |өзгешеліктер.      |                                 |
|бағытындағы стратегия мен  |Коммуникативті     |                                 |
|тактика.                   |сәттіліктер мен    |                                 |
|                           |сәтсіздіктер.      |                                 |
|Тіл мен этнос.             |В. Ф. Гумбольдт    |Э. Сепир, Б. Уорфтың болжам      |
|Этнолингвистика. Тілді     |идеяларының дамуы. |теориясы.                        |
|мәдениет пен этносты       |Л. Вайсбергер      |                                 |
|байланыстыра зерттеу.      |интерпретациясындағ|                                 |
|                           |ы «тіл мен халық » |                                 |
|                           |проблемасы.        |                                 |
|                           |Э. Сепир, Б.       |                                 |
|                           |Уорфтың болжам     |                                 |
|                           |теориясы.          |                                 |
|Қазіргі этнолингвистикадағы|материалдық және   |Идеоэтникалық семантика, табу мен|
|бағыттар: материалдық және |рухани мәдениет    |эвфемизмдер,                     |
|рухани мәдениет терминдері,|терминдері,        |                                 |
|лексикалық кірме сөздер,   |лексикалық кірме   |                                 |
|паремиялар мен фраза       |сөздер, паремиялар |                                 |
|тіркестері                 |мен фраза          |                                 |
|                           |тіркестері         |                                 |
|                           |Фоносемантика,     |                                 |
|                           |ономастика, тарихи |                                 |
|                           |этнолингвистика,   |                                 |
|                           |сөздіктер мен      |                                 |
|                           |атлас.             |                                 |
|Оппозициялық талдау.       |Тілдік модельдер   | “Мәніс- мәтін” үлгісінің        |
|«Мәніс-мәтін » үлгісі.     |туралы жалпы       |теориялық және қолтаңбалы        |
|Оппозиция түрлері.         |мәліметтер.        |мағынасы.                        |
|Фонологиялық, грамматикалық|Лексикалық         |                                 |
|зерттеулерде оппозициялық  |функциялар:        |                                 |
|талдауды қолдану           |эвивалентті        |                                 |
|мүмкіндіктері.             |ауыстырулар және   |                                 |
|                           |семантикалық       |                                 |
|                           |параметрлер.       |                                 |
|Лингвистикалық             | Тілдер мен кіші   |Лексикалық функциялар:           |
|зерттеулердің статистикалық|тілдердегі жиілік  |семантикалық параметриялар мен   |
|әдістері. Лингвистикалық   |сөздіктерге        |эквивалентті ауыстырулар. “Мәніс-|
|типология. Әдіс ұғымы.     |салыстырмалы талдау|мәтін” үлгісінің теориялық және  |
|Бұрыс кетудің есепке       |жасау.             |қолтаңбалы мағынасы.             |
|алынуы.                    |                   |                                 |
|Лингвистикалық типология   |Морфологиялық      | Фонологиялық, типология :       |
|–тілдердің ұқсастығы туралы|тілдер.            |константты, көптонды және        |
|ілім. « Тіл типі» туралы   |Морфололгиялық     |монотонды тілдер.                |
|түсінік. Тілдер типі мен   |типология.         |                                 |
|типологиялық классификация.|Флективті,         |                                 |
|                           |агглютинативті     |                                 |
|                           |тілдер.            |                                 |
|                           |Синтактистшк       |                                 |
|                           |типология.         |                                 |
|                           |Номинатив  және    |                                 |
|                           |эргативті тілдер.  |                                 |
|                           |Фонологиялық       |                                 |
|                           |типология: Вокалды |                                 |
|                           |және консонантты   |                                 |
|                           |тілдер.            |                                 |
| Тілдерді сипаттау және    |Лингвистикалық     | Құрылымдық әдістер:             |
|зерттеу әдіс-тәсілдері.    |талдаулардың       |дистрибутивті, валенттілікті.    |
|Ғылыми зерттелімнің        |негізгі әдістері:  |Компонентті талдау.              |
|әдіснамасы.                |салыстырмалы,      |«Әдіс», « әдіснама», «әдістеме», |
|                           |салғастырмалық.    |«тәсіл» ұғымдары. Зерттеу        |
|                           |Құрылымдық әдістер:|тәсілдері: байқау, эксперимент,  |
|                           |дистрибутивті,     |сұрау, анкета, интервью,         |
|                           |валенттілік әдіс,  |картография, модельдеу.          |
|                           |тікелей құрамдас   |                                 |
|                           |бөліктері бойынша  |                                 |
|                           |талдау әдісін      |                                 |
|                           |компонеттік талдау.|                                 |
| Қазіргі  лингвистикадағы  |                   |Коммуникативтік, когнитивтік,    |
|негізгі бағыттар.          |Антропоцентризм,   |контрастық, перлокутивті         |
|Антропоцентризм,           |функционализм,     |лингвистика.                     |
|функционализм,             |экспонсинизм,      |                                 |
|экспонсинизм, эксплаторлық.|эксплаторлық.      |                                 |
|                           |Қазіргі            |                                 |
|                           |лингвистикадағы    |                                 |
|                           |бағытттардың       |                                 |
|                           |негзігі            |                                 |
|                           |принциптері.       |                                 |
|                           |Коммуникативті,    |                                 |
|                           |когнитивті,        |                                 |
|                           |перлокутивті       |                                 |
|                           |лингвистика        |                                 |

7  ПӘН БОЙЫНША ОҚУ ҮРДІСІНІҢ КҮНТІЗБЕЛІК ТІЗБЕГІ


Кесте 4 - « Академиялық мақсатқа негізделген шет тілі » пәні бойынша оқу
үрдісінің күнтізбелік тізбегі


   Апталар123456789101112131415Бақылау түрі ауызша
сұрауауызша
сұрауауызша
сұрауауызша
сұрауауызша
сұрауауызша
сұрау Аралық бақылау
№1
жазбашаауызша
сұрауауызша
сұрауауызша
сұрауауызша
сұрауауызша
сұрауауызша
сұрауауызша
сұрау Аралық бақылау
№2
жазбашаБаллы444444444444444

8 Әдебиет
8.1 Негізгі әдебиет
8.1.1  Аханов Қ. Жалпы тіл білімі
8.1.2.Балақаев М. Қазақ әдеби тілінің мәселелері. Алматы
8.1.3.Хасенов А. Тіл білімі. Алматы.1996
8.1.4.Слобин Д.,Грин Дж. Психолингвистика М. прогресс, 1976
8.1.5 Серебренникова Б.А. Общее языкоззнание. Методы лингв. исследований.
М. 1973
8.1.6.Кодухов В.И. Общее языкоззнание. М., “ВШ” 1973
8.1.7.Алпатов В.М. История лигвистических учений. М., 2001
8.1.8.Карлинский А.Е. Принципы, методы и приемы лингвистических исследований. Алматы, 2003.
8.1.9. Копыленко М.М. Основы этнолингвистики. Алматы, 1995
8.1.10. Соссюр Ф.де Труды по языкознанию.

8.2. Қосымша әдебиет
8.2.1.Развитие казахского советского языкознанаия. Алматы: Ғылым, 1980
8.2.2.Копыленко М.М. Основы этнолингвистики. Алматы 1995
8.2.3.Будагов В.А. Человек и его язык. МГУ , 1976
8.2.4.Лингвистический энцеклопедический словарь. М.: советская энциклопедия, 1980
8.2.5.Беликов В.И.Крысин Л.П.Социолингввистика.М.,2001.
8.2.6.Сулейменова.Э.Д.,Смагулова Ж.С.Языковая ситуация и языковое планирование в Казахстане.Алматы,2005
 8.2.7. Копыленко М.М. Основы этнолингвистики. Алматы,1995.
Пәндер