Файл қосу

Психологиялық білімнің қазіргі жағдайының ерекшеліктерін білу




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                               |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК                                      |
|УНИВЕРСИТЕТІ                                                                      |
|3-деңгейлі СМЖ құжаты        |ПОӘК              |УМКД 042-18.1.14/01-2013         |
|ПОӘК                         |                  |                                 |
|«Психология және адам дамуы» |05.09.2013 жылғы  |                                 |
|пәнінің оқытушыға арналған   |№ 1 басылым       |                                 |








                        "ПСИХОЛОГИЯ ЖӘНЕ АДАМ ДАМУЫ"


                    5В010300 «Педагогика және психология»
              5В010100 «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу»
                           мамандықтарына арналған


                   ПӘННІҢ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН БАҒДАРЛАМАСЫ
















                                    СЕМЕЙ
                                    2014


                                   Кіріспе

1ӘЗІРЛЕГЕН
Құрастырушы: педагогикалық
 психология  кафедрасының оқытушысы     ____________         Оспанова К.Ш.
 «25» тамыз 2013 ж.

2 КЕЛІСІЛДІ
2.1 Педагогикалық психология кафедрасының отырысында қаралып, талқыланды.
Хаттама № 1 «03» 09. 2013 ж.

Кафедра меңгерушісі, псх.ғ.к.       _______________        Джумажанова Г.К.


2.2 Педагогикалық факультетінің оқу-әдістемелік бюросында талқыланып,
бекітілді.
Хаттама № 1 «05» 09. 2013 ж.

Төрайымы, п.ғ.к.     _________________        Ахметова Т.Ш.



3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінде мақұлданып, басуға ұсынылды.
Хаттама №1  «18» 09. 2013ж.

  ОӘК төрайымы,с.ғ.д.    ________________          Искакова Г.К.


4  БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ

















                                   Мазмұны






      |1   |Қолданыс аясы                                                  |4   |
|2   |Нормативтік сілтемелер                                         |4   |
|3   |Жалпы ережелер                                                 |4   |
|4   |Оқу пәнінің мазмұны (модуль)                                   |6   |
|5   |СӨЖ тақырыптары                                                |7   |
|6   |Пәннің оқу-әдістемелік картасы     7                           |7-10|
|7   |Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы         |10  |
|8   |Әдебиеттер                                                     |11  |






























1 ҚОЛДАНЫС АЯСЫ
      Психология және адам дамуы пәнінің оқу-әдістемелік кешенінің  құрамына
кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы   5В010300  «Педагогика
және психология» және  5В010100  «Мектепке  дейінгі  оқыту  және  тәрбиелеу»
мамандықтарына арналған.

2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР
      Осы Психология  және  адам  дамуы  пәнінің  оқытушыға  арналған  жұмыс
бағдарламасы  берілген  пән  бойынша  оқу  үрдісін  ұйымдастырудың  тәртібін
төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады:
    Нақты білім беру деңгейінің мемлекеттік жалпыға бірдей  міндетті  білім
стандарты;
    -   5В010300  «Педагогика  және  психология»  және  5В010100  «Мектепке
дейінгі оқыту және тәрбиелеу»  мамандығының типтік оқу жоспары;
- СТУ 042-ГУ-4-2013  Пәндердің  оқу-әдістемелік  кешендерін  әзірлеуге  және
ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар университет стандарты;
- ДП 042-1.01-2013  «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны мен  құрылымы»
құжаттық іс-жосығы.
3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
3.1 Пәннің қысқаша мазмұны
      Қазіргі қоғамдағы саяси экономикалық, әлеуметтік және т.б.  өзгерістер
ғылым  мен  техниканың  жедел  қарқынды  дамуы,  барлық   салаларда   кәсіби
біліктілігі жоғары  мамандарды,  әсіресе  педагогикалық  мамандар  даярлауды
түбегейлі  жақсартуды  және  сапалы  өзгертуді  талап  етуде.  Осы  мәселеде
психология ғылымының алар орны ерекше. Әрбір жоғары маман білікті болу  үшін
психика дамуының механизмінің  оның  жалпы  заңдылықтарынан  хабардар  болуы
керек. Сондықтан  қазіргі  психологиялық  ғылымдар  талаптарын  есепке  алу,
тұлға мен қоғамның қазіргі өзгерісі жағдайында оның ролі мен әсерін  көрсету
қажет.
3.2 Пәнді оқытудың мақсаты:
       Ойлаудың  диалектикалық  логикасын  қалыптастыра  отырып,  психикалық
дамудың жалпы заңдылықтарын  білу  мен  қатар,  ғылыми  психологиялық  ойлау
жүйесін  дамытудың  жолдарын  меңгерту.  Даму   психологиясы   психологиялық
бөлімінің бір бөлігі ретінде: онтогенездегі адамның  тұлғалық  психологиялық
ерекшеліктерін тереңдетіп меңгерулеріне мүмкіндік береді.
3.3 Пәнді оқыту міндеттері:
 - Ғылыми психологиялық білімдер негізін қалыптастыру;
 - психологияны жаратылыстану және қоғамдық ғылыми пән ретінде ашып көрсету;
 - даму психологиясының пәні мен міндеттері туралы;
 -  студенттердің  өздігінен  психо-  педагогикалық  зерттеулер   жүргізуіне
   мүмкіндік беретін, білім, іскерлік дағдыларын қалыптастыру.
3.4 3.4. Оқытудың нәтижесі.
Пәнді оқудың соңында соңында студент білуі керек:
 -  Психология  ғылымдарының   шеңберіндегі    теориялық   және   қолданбалы
   зерттеулер  нәтижелерін,   оның  негізгі  түсініктерімен  категорияларын,
   механизмдерін және психикалық құбылыстар табиғатын:
 - Психология ғылымдарының даму және қалыптасуы тарихын, анықтамаларын;
Игеруі керек:
 - Психологияны фундаментальды пән ретінде;
 - Даму психологиясы пәні ғылым ретінде;
 - Адамның іс-әрекеті мен тұлғалық құрылымы, даму динамикасын білу керек;
 - Психологиялық білімнің қазіргі жағдайының ерекшеліктерін білу;
 - Психология бойынша меңгерген білімін оқу танымдық іс  -  әрекет,  сонымен
   қатар кәсіби іс - әрекет практикада өздігінен қолдана білу.
    - Меңгеруі керек:
    •  Ұйымдастыру-басқару  іс-әрекеті  бойынша   теориялық   білімдер   мен
      практикалық іскерлігі;
    • Білім беру сапасының тиімділігі жақсарту мен  арттыру,  психологиялық-
      педагогикалық мәселелерді шешу іскерлігі болуы қажет.
Істей алу керек:
    • Адамды іс-әрекет, таным,  қарым-қатынас  субъектісі  ретінде  зерттеу
      үшін психологиялық білімдерді ғылыми негізде қолдана  білу  дағдылары
      болуы керек.
    • Қоғам өміріндегі нормалар мен ережелерді орындауға  мүмкіндік  беретін
      әлеуметтік дағдыларды меңгеруі керек.
Біліктілігі:
    • Теориялық білімдерді практикалық  кәсіптік  іс-әрекетінде  ұйымдастыру
      біліктілігі болуы керек;
Түсінуі керек:
    •   Психологиялық-педагогикалық   салада   басқаруды   және   ақпараттық
      технологияларды жетік білуі керек.
Болуы керек:
    - Оқу, өмірлік және кәсіби жағдаяттарда адамгершілік сезімін
      қалыптастыру түсінігі;
    - даралық және кәсіби өсуі;
 Қабылдауы керек:
    - адамның  өзін  -өзі  тану  мен  рухани  мүмкіндіктерін  дамыту  туралы
      білімді;
    -  жалпыадамзаттық,  жалпыұлттық  қазақстандық  құндылықтарының   жүйесі
      туралы білімді;


3.5 Курстың пререквизиттері: педагогикалық мамандыққа кіріспе, философия.
3.6 Постреквизиті: педагогикалық психология, этнопсихология.
3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме:

                                                                     1 Кесте

|Курс                                                                   |Семестр|
|1                                                                      |2      |
|Дәріс сабақтары                                                        |       |
|---                                                                    |       |
|Зертханалық сабақтар                                                   |       |
|-                                                                      |       |
|Тәжірибелік (семинар) сабақтар                                         |       |
|What Is Psychology?                                                    |2      |
|How Do Psychologists Study the Mind?                                   |2      |
|What Is the Difference Between a Psychologist and psychiatrist.        |2      |
|Family relationships                                                   |2      |
|Left-handedness                                                        |2      |
|What Classes Are Needed to Become a Psychology Teacher?                |2      |
|Careers in Psychology.                                                 |2      |
|The secrets of your dream                                              |2      |
|The importance of play                                                 |3      |
|Psychology as a science. Psychological trainings.                      |3      |
|Color psychology                                                       |3      |
| Human character                                                       |3      |
|The Mysteries of  Dreams                                               |2      |


5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ
5.1 What is psychology?
5.2 How Do Psychologists Study the Mind?
5.3 What Is the Difference Between a Psychologist and a psychiatrist.
5.4 Family relationships.
5.5 Left-handedness.
5.6 What Classes Are Needed to Become a Psychology Teacher?
5. 7 Careers in Psychology.
5.8 The secrets of your dream
5.9 The importance of play.
5.10 Psychology as a science. Psychological trainings.
5.11 Human character
5.12 Color psychology
5.13 The Mysteries of  Dreams

6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ
                                                                     3 Кесте
|Тақырыптар                      |Көрнекі         |Өз бетімен дайындалу    |Бақылау   |
|                                |құралдар,       |сұрақтары               |түрі      |
|                                |плакаттар,      |                        |          |
|                                |стендтер        |                        |          |
|Дәріс   |Семинар сабақ   |Зертхан|                |                        |          |
|сабақ   |                |алық   |                |                        |          |
|        |                |сабақ  |                |                        |          |
|1       |2               |3      |4               |5                       |6         |
|        |What Is         |-      |Интреактивті    |Психология пәні, оның   |Жазбаша   |
|        |Psychology?     |       |тақта.          |мақсат-міндеттері, ғылым|          |
|        |                |       |                |саласында алатын орны,  |          |
|        |                |       |                |басқа ғылым салаларымен |          |
|        |                |       |                |байланысы туралы        |          |
|        |                |       |                |қарастыру.              |          |
|        |How Do          |-      |Видеороликтер   |Шет тілін оқыту         |Жазбаша   |
|        |Psychologists   |       |                |психологиясының         |талдау    |
|        |Study the Mind? |       |                |Қазақстанда ғылым       |          |
|        |                |       |                |ретінде пайда болуы,    |          |
|        |                |       |                |Қазіргі таңдағы даму    |          |
|        |                |       |                |тенденциясы туралы      |          |
|        |                |       |                |түсініктерін            |          |
|        |                |       |                |қалыптастыру.           |          |
|        |What Is the     |-      |Презентация     |Психолог және психиатр  |Кесте     |
|        |Difference      |       |                |мамандығының            |          |
|        |Between a       |       |                |ерекшеліктерін,         |          |
|        |Psychologist and|       |                |айырмашылықтарын және   |          |
|        |psychiatrist.   |       |                |қызметтерімен таныстыру.|          |
|        |Family          |-      |Кесте           |Оқушыларға отбасының    |Жазбаша   |
|        |relationships   |       |                |маңызы мен қызметін     |          |
|        |                |       |                |түсіндіру. Ондағы жақсы |          |
|        |                |       |                |қарым қатынасты орната  |          |
|        |                |       |                |білуге, сыйлауға,       |          |
|        |                |       |                |жауапкершілікке         |          |
|        |                |       |                |тәрбиелеу.              |          |
|        |Left-handedness |-      | Баспасөз       |Оқушыларға адамда түрлі |Талдау    |
|        |                |       |материалдары    |психологиялық           |          |
|        |                |       |                |қабілеттіліктің         |          |
|        |                |       |                |болатынымен таныстыру.  |          |
|        |                |       |                |Оның себептерін         |          |
|        |                |       |                |түсіндіру. Сол қол      |          |
|        |                |       |                |жұмсысының басым болу   |          |
|        |                |       |                |себептерін көрсету.     |          |
|        |What Classes Are|-      |                |Әрбір студентке         |Пікірталас|
|        |Needed to Become|       |Баспасөз        |мамандығының қаншалықты |          |
|        |a Psychology    |       |материалдары    |маңызды екендігін айта  |          |
|        |Teacher?        |       |                |отырып, өмірде дұрыс    |          |
|        |                |       |                |жолды таңдай білулеріне |          |
|        |                |       |                |бағыт-бағдар беру.      |          |
|        |Careers in      |-      |Презентация     |Оқушыларды психолог     |Жазбаша   |
|        |Psychology.     |       |                |мамандығының қыр сырымен|          |
|        |                |       |                |таныстыра отырып,       |          |
|        |                |       |                |мамандыққа деген        |          |
|        |                |       |                |қызығушылықтарын ояту.  |          |
|        |The secrets of  |-      |Видеороликтер   |Арман ұғымының          |Жазбаша   |
|        |your dream      |       |                |анықтамасымен таныстыру.|          |
|        |                |       |                |Оқушыларды армандауға   |          |
|        |                |       |                |және асқақ армандарына  |          |
|        |                |       |                |жетуіне мотивтендіру.   |          |
|        |The importance  |-      |Видеороликтер,  |Ойынның адам дамуындағы |Жазбаша   |
|        |of play         |       |баспасөз        |маңызымен таныстыру.    |          |
|        |                |       |материалдары    |                        |          |
|        |Psychology as a |-      |Ғылыми мақалалар|Психология ғылымының    |Ауызша    |
|        |science.        |       |                |маңызымен таныстыру. Оны|талдау    |
|        |Psychological   |       |                |шет тілінде пайдалануға |          |
|        |trainings.      |       |                |машықтандыру.           |          |
|        |Color psychology|       |Кітаптар,       |Оқушылырға психологияда |Жазбаша   |
|        |                |       |суреттер,       |түстердің қандай маңызы |          |
|        |                |       |кестелер,       |бар екенін түсіндіру.   |          |
|        |                |       |бейнетаспалар   |Әрбір түстің қандай     |          |
|        |                |       |                |мінездемеге сай         |          |
|        |                |       |                |екендігін түсіндіру.    |          |
|        | Human character|-      |Интерактивті    | Оқушыларға адам мінезі |Жазбаша   |
|        |                |       |тақта, теориялық|жайлы мағұлматтармен    |          |
|        |                |       |зерттеулер      |таныстыру. Мінездің     |          |
|        |                |       |                |түрлерін таныстара      |          |
|        |                |       |                |отырып ерекшеліктерін   |          |
|        |                |       |                |түсіндіру. Алған        |          |
|        |                |       |                |білімдерін өмірде       |          |
|        |                |       |                |қолдануға үйрету.       |          |
|        |The Mysteries of|-      |Кесте           |Түс көруді психологиялық|дәстүр    |
|        |Dreams          |       |                |тұрғыдан қарастыру. Салт|бойынша   |
|        |                |       |                |                        |түс жору  |
|        |                |       |                |                        |түрлері   |
|        |                |       |                |                        |айқындау  |


7  ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ
                                                                     4 Кесте
|Оқулықтардың, оқу құралдарының    |Саны      |Студенттерса|Қамтамасыз   |
|атауы                             |          |ны          |ету пайызы   |
|1                                 |2         |3           |4            |
|Зимняя И.А. Психология обучения   |      10  |20          |50%          |
|неродному языку. М.,1989.         |          |            |             |
|Залевская А.А., Медведева И.Л.    |5         |20          |25%          |
|Психолингвистические проблемы     |          |            |             |
|учебного двуязычия. Т.,2002.      |          |            |             |
|Белянин В.П. Психолингвистика.    |7         |20          |35%          |
|Учебник., М., 2003.               |          |            |             |
|Карлинский А.Е. Основы теории     |4         |20          |20%          |
|взаимодействия языков. А., 1990   |          |            |             |


8.1. Негізгі әдебиеттер:
   8.1.1. Беляев Б.В. Очерки по психологии обучения иностранным языкам
   8.1.2. Белянин В.П. Психолингвистика. Учебник., М., 2003.
   8.1.3.Горолев И.Н., Седов К.Ф. Основы психолингвистики. М.,1998.
   8.1.4.   Домолов   А.Г.   Психология   личности.М.,1990. Мягкова    Е.Ю.
   Структурные споры при обучении пониманию и переводу иностранного текста.
   // Психолингвистические исследования: слово и текст-Т., 1995.
   8.1.5.   Румянцева   И.М.   Психология   речи   и   лингвопедагогическая
   психология.М, 2004
   8.1.6.Тылец  В.Г  «Психология  обучения  иностранным  языкам»  .  Санкт-
   Петербург,2006
   8.1.7.Зимняя  И.А.  Психологические  аспекты   обучения   говорению   на
   иностранным языке. М.,1985.
   8.1.8.Залевская  А.А.,  Медведева  И.Л.  Психолингвистические   проблемы
   учебного двуязычия. Т.,2002.
8.2. Қосымша әдебиеттер:
      1. Андриевская В.В. Возрастные особенности деятельности
         старшеклассников на уроках иностранного языка. ИЯШ.
      2. Зимняя И.А. Психология обучения неродному языку. М.,1989. 
      3. Колкер Я.М., Устинова Е.С. Речевые способности: как их формировать?
         ИЯШ. 2000.№4.
      4. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. М.,1977.
      5. Логинова Л.И. Как помочь ребенку заговорить по - английский.
         М.2002. 
      6. П.Кузнецова Т.Д. Роль установки в формировании правильного и
         ошибочного речевого действия в условиях билингвизма и филингвизма:
         автореферат дис. к. психол.н. Тбилиси.1982. 
      7. Успанов К.С. Теория и практика формирования профессионально
         значимых качеств у будущих учителей.- А., 1998. 
      8. Шерьязданова Х.Т. Психология человеческого общения. А.,2002. 

Пәндер