Файл қосу

Таңдау бойынша аспап



|ҚАЗАҚСТАН  РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                     |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                   |
|Құжат СМК 3 деңгей         |ПОӘК                    |                       |
|                           |                        |ПОӘК                   |
|                           |                        |042-18.1.32/02-2013    |
|ПОӘК                       |                        |                       |
|Студенттерге арналған      |Редакция № 1  ______    |                       |
|«Таңдау бойынша аспап»     |                        |                       |
|пәннің бағдарламасы        |                        |                       |






                           «Таңдау бойынша аспап»
                       ПӘНІНЕН ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                  5В010600 «Музыкалық білім» мамандығы үшін


      СТУДЕНТТЕРГЕ  АРНАЛҒАН  ПӘННІҢ  БАҒДАРЛАМАСЫ































                                    Семей


                                     2013


1 ҚАРАСТЫРЫЛҒАН


Құрастырушы ________ «___»________  2013  г.    Рахметова  Т.Р.,  «Музыкалық
білім» кафедрасының аға оқытушысы


2 ТАЛҚЫЛАНҒАН

2.1 «Музыкалық білім» кафедра отырысында

Хаттама № ___  «___»_____ 2013 жыл
 «Музыкалық білім» кафедрасының меңгерушісі,
п.ғ.к.: ______________ Бодауова Б.К.
2.2 Педагогика факультетінің Оқу - әдістемелік бюросының
отырысында бекітілген «___»________ 2013 жыл. Хаттама №
Төрайымы: ______________ Ахметова Т.Ш.

3 БЕКІТІЛГЕН

Университеттің Оқу Кеңесінің отырысында келісілген және бекітілген
«___»____ 2013 жыл.
Хаттама №
ОӘК төрайымы _________ Искакова Г.К.


4 БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН




































      |ПОӘК                     |Ред. № 1  _______20__ ж. |Бет  3__                 |
|042-18.1.32/02-2013      |                         |                         |



                                   Мазмұны
|1   |Жалпы ережелер                                                  |   |
|2   |Пәннің мазмұны мен жалпы сағат саны                             |   |
|3   |Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар                         |   |
|4   |Курс форматы                                                    |   |
|5   |Курс саясаты                                                    |   |
|6   |Баға қою саясаты                                                |   |
|7   |Әдебиеттер                                                      |   |
|    |   |
|    |   |
|    |   |
|    |                                                                |   |
|    |                                                                |   |
|    |                                                                |   |
|    |                                                                |   |
|    |                                                                |   |




































      |ПОӘК                     |Ред. № 1  _______20__ ж. |Бет  4__                 |
|042-18.1.32/02-2013      |                         |                         |


      1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
1.1. Оқытушы туралы дерек
Рахметова Толганай Рашитовна, «Музыкалық білім» кафедрасының аға оқытушысы,
ғылыми – педагогикалық стажы – 11 жыл, тел: 34-77-78,
№ 2 ғимарат, 217 дәрісхана
    - Пәннің аты - «Таңдау бойынша аспап»;
-     Кредиттер саны -  2
1.2 Қысқаша пәннің мазмұны:
«Таңдау  бойынша  аспап»  5В010600  –   «Бастауыш   оқыту   әдістемесі   мен
педагогикасы» мамандығы бойынша пәннің  Оқу-әдістемелік  кешені  жоғары  оқу
орының 4 курс студенттерінің 7 семестрінде,  2  кредит   іштей   оқитындарға
арналған.  Болашақ  мұғалімнің  білімін  тереңдетуге,  практикада  қолдануға
көмектеседі.
1.3 Пәннің мақсаты – Пән мақсаты – студенттердің музыканы кәсіби тұрғыда
қабылдауы үшін қажет: дыбыс биіктігін есту, ырғақтық, естіп елестету және
музыкалық есте сақтау сияқты қасиеттерін дамыту.
1.4 Курстың негізгі міндеттері:
           - студенттердің пән мазмұны,  оның  бөлімдері,  бағыттары  туралы
             түсініктер алуларына мүмкіндік туғызу;
           -  музыкалық білім беудің педагогикасының мәселерімен  байланысты
             әдіснамалық білімдерді меңгеру;
           - музыкалық білім  беудің  педагогикасына  қатысты  әдебиеттермен
             жұмыс жасауда әдіснамалық талдауды игеру және  оны  әдіснамалық
             шығармашылық тұрғыда қолдану әдетіне тәрбиелеу;
           -  әдіснамалық  дәрежеде  өз  бетімен  білім  алуға  қажеттілікті
             қалыптастыру;
           - болашақ музыка мұғалімінің жеке  тұлғалық  кәсіби-педагогикалық
             қасиеттерін тауып көмектесу.




1.5 Оқытудың нәтижесі:
      Сонымен  бірге  тұлғаны  білім  арқылы  дамуы,   тұлғаның   танымдылық
қабілеттерін және  танымдық  жүйені:  ойлауды,  ынтаны,  қабылдау  қабілетін
арнайы жасалған оқу және танымдық жағдайлар арқылы  дамытуға,  сондай  –  ақ
тұлғаның қауіпсіздігін, өзін - өзі өзектілендіру, өзін - өзі  бекіту,  қарым
–   қатынас,    ойын,    танымдық    және    шығармашылық    қажеттіліктерін
қанағаттандыруға, белсенді сөздік  қорын  молайту,  студенттерге  мектептегі
музыка мұғалімнің  күнделікті  тәжірбиелік  жұмысында  кездесетін  және  өте
қажет нақты да жүйелі музыка тарихынан,  музыка-теория  сыннан  білім  беру,
осы алған білімдерін музыкалық оқу-үрдісіне кеңінен дұрыс  пайдалана  білуге
үйрету.
1.6  Курсттың пререквизиттері:
1.6.1 Музыкалық тәрбиенің теориясы мен әдістемесі

1.7 Курсттың постреквизиттері:
1.7.1 оқу – педагогикалық және диплом алды практикасы






























|ПОӘК                     |Ред. № 1  _______20__ ж. |Бет  5_                  |
|042-18.1.32/02-2013      |                         |                         |


1 Пәннің мазмұны мен жалпы сағат саны
|№  |Дәріс сабақтарының мазмұны               |Тәжірибелік сабақтардың      |
|   |                                         |мазмұны                      |
|1  |Музыкалық – теориялық білімнің негіздерін|Орындаушының отырысы,        |
|   |игеру. Негізгі дыбыстар және оның        |клавиатурамен танысу.        |
|   |атаулары (ноталары). Дыбыстар арасындағы |Студенттің орнықты, әрі      |
|   |қашықтық тон және жарты тон.             |ыңғайлы отыруы, қолдарын     |
|   |Альтерацияның белгілері. Қара            |еркін қимылдатып, саусақтарды|
|   |клавиштердің атаулары, ноталық жазу.     |дұрыс қоюға үйрету.          |
|   |Өлшем және ырғақ түсініктерінің          |Педализация. Оң жақ педалінен|
|   |байланысы. Жай, күрделі және аралас      |пайдалану. (Реd немесе P)    |
|   |метрлер мен өлшемдер. Жай, күрделі және  |А) тіке педаль (дыбыспен бір |
|   |аралас өлшемдерде ұзақтықтарды тәртіпке  |уақытта басылады)            |
|   |келтіріп топтастыру. Такт. Такті сызығы. |Б) кешіренген педаль         |
|   |Затакт (толық емес такт).                |(дыбыстан кейін басылады).   |
|   |                                         |Сол жақ педалі пайдалану una |
|   |                                         |Corda (басу), the corda      |
|   |                                         |(жіберу)                     |
|2  |Музыкалық – теориялық білімнің негіздерін|Музыкалық дыбыс қасиеттері   |
|   |игеру. Тональдіктер. Музыкалық терминдер.|және онымен жұмыс. 1)        |
|   |                                         |музыкалық дыбыстар; 2) шулы  |
|   |                                         |дыбыстар.                    |
|   |                                         |Дыбыс шығарушы серіппелі дене|
|   |                                         |тербелісінің жиілігі мен     |
|   |                                         |жылдамдығы музыкалық дыбыстың|
|   |                                         |биіктігі                     |
|3  |Музыкалық аспаптар. Кәсіби музыкалық     |Лад жүйесі және тональдік.   |
|   |аспаптарға симфониялық (опералық), үрлеп |Мажор және минор. Гаммалар.  |
|   |ойнайтын және эстрадалық оркестрлер      |                             |
|   |құрамына енетін аспаптар. Кәсіби         |                             |
|   |аспаптардың шығу тегі. Қазіргі заманда   |                             |
|   |қолданылатын ‘‘электрлі музыкалық        |                             |
|   |аспаптар’’ тобы. Қазақ халқының          |                             |
|   |аспаптары.                               |                             |
|4  |Фортепиано аспабының шығу тарихы.        |Аппликатура. Этюд. Гамма.    |
|   |Құрылысы. Фортепиано аспабының тарихы    |Арпеджио. Аккорд.            |
|   |Батыста ХVIII ғасырдан басталады.        |Орындаушылық шеберлік үшін   |
|   |Фортепиано дыбыс байлығымен ерекшелінеді.|дұрыс қойылған аппликатураның|
|   |Фортепиано соло, сүйемелдеу, ансамбль,   |маңызы. Этюд, гамма, аккорд  |
|   |құрамындағы аспап ретінде қолданылады.   |пен арпеджиолар арқылы       |
|   |Клавиатура мен октавалармен танысу.      |студенттің техникасының      |
|   |                                         |арттыруы.                    |
|5  |Динамикалық белгілер. Шығарманың мазмұны |Нотаны бірден оқу.           |
|   |мен табиғи болмысы, орындаушылық         |Ансамбльдік орындау.         |
|   |ерекшеліктері мен дыбысты күшейту немесе |Транспозиция. Әуен.          |
|   |азайту дәрежесі динамика белгілері (f-   |Транспозиция яғни көшіру     |
|   |форте, Р-пиано, mf-меццофорте,           |белгілі бір дауыстың не      |
|   |mp-меццопиано, <-crеschendo,             |аспаптың характері           |
|   |>-Diminuendo және  т.б.).                |мүмкіндігінде музыкалық      |
|   |Штрихтар. Штрихтардың (legato, non       |швғарманың тесситурасы сай   |
|   |legato, staccato т.б.) түрлері және      |келмеген жағдайларда         |
|   |олардың Қазақстан, шетел                 |пайдаланыланылуы.            |
|   |композиторларының шығармаларында         |                             |
|   |орындалуы.                               |                             |


4 КУРС ФОРМАТЫ: тәжірбиелік сабағы – 30; ОБСӨЖ және СӨЖ тапсырмалары, екі
аттестация және емтихандар
5 КУРС САЯСАТЫ: Курстың саясаты пәнді меңгеру процесі кезінде студенттер
алдына мынадай администратиялық шарттар қойылады:
  Сабаққа кешігу – минус 0,5 балл
Сабақты босату – минус 2 балл
Жұмысты уақытында тапсырмау – минус 1 балл
6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ:
Баға қою әдісі :
Тәжірбиелік сағатты 75 балл  1 аттестацияда и 75 балл 2 аттестацияда .
ОБСӨЖ 45 балл  1 аттестацияда и 45 балл 2 аттестацияда
Бақылау жұмысы 7 және  15  апталарда  қойылады,  қорытынды  нәтижесінде  1-2
аттестация бойынша пәннен жалпы1000 балл,  ал  семестр  бойынша  әр  рейтинг
аттестация бойынша 300 балл

Пәннің балға бөлінуі «_________________________»


      |Апта   |Бақылау түрі                                 |Барлық |Ескерту      |
|       |                                             |баллы  |             |
|1      |2                                            |3      |4            |
|1-7    |Сабаққа қатысу1-7апталықтары                 |30     |1-7          |
|       |                                             |       |тәжірбиелік  |
|1-7    |Сабақтығы жұмытар                            |75     |1-7          |
|       |                                             |       |тәжірбиелік  |
|3,5,6  |СОБӨЖ                                        |45     |СРСП         |
|4,7    |СӨЖ                                          |60     |тәжірбиелік  |
|7      |Бақылау жұмысы 1                             |90     |тәжірбиелік  |
|Барлық қорытынды балл 1-7 апталықтарында             |300    |             |
|8-15   |Сабаққа қатысу 8-15 апталықтары              |30     |8-15         |
|       |                                             |       |тәжірбиелік  |
|8-15   |Сабақтығы жұмытар                            |75     |8-15         |
|       |                                             |       |тәжірбиелік  |
|10,12,1|СОБӨЖ                                        |45     |СРСП         |
|3      |                                             |       |             |
|11,14  |СӨЖ                                          |60     |тәжірбиелік  |
|15     |Бақылау жұмысы 2                             |90     |тәжірбиелік  |
|Барлық қорытынды балл 8-15 апталықтарында            |300    |             |
|Экзаменнің қорытынды баллы                           |400    |экзамен      |
|Барлық академиялық уақыттағы балл                    |1000   |             |




Әдебиет және қорлар

Негізгі әдебиеттер тізімі:

     1. Әбдікәрімұлы Ә. «Музыка теориясының негіздері». – Алматы, 1993.
     2. Вахрамеев В. «Музыка теориясының негіздері» – М., 1983.
     3. Закс К., Современные оркестровые музыкальные инструменты, пер. с
        нем., М., 1932
     4. Вертков К., Благодатов Г., Язовицкая Э., Атлас музыкальных
        инструментов народов СССР, Л., 1964
     5. Сарыбаев Б., Қазақтың музыкалық аспаптары, А., 1978
     6. Коган Г.М. Работа пианиста. –М.; 1964
     7. Нейгауз Г.Г. Об искусстве фортепианной игры. –М.; 1987
     8. Об исполнении фортепианной музыки Баха, Бетховена, Дебюсси,
        Рахманинова, Прокофьева, Шостаковича: Сб. Статей/ Под редакцией
        Л.А.Баренбойма. – М., Л., 1965
     9. Жалпы музыкалық білім беретін бағдарламалар және «Мұрагер»,  «Елім-
        ай» бағдарламары. 1990, Алматы, Өнер баспасы.
    10.  ҚР  жалпы  орта  білім  берудің   мемлекеттік   жалпыға   міндетті
        стандарттары. Жалпы бастауыш білім. – Алматы: РОНД, 2009.
    11.  ҚР  жалпы  орта  білім  берудің   мемлекеттік   жалпыға   міндетті
        стандарттары. Мектеп алдындағы дайындық. – Алматы: РОНД, 2009.
    12.  Музыка   оқулықтары  1,2,3,4   сынпытарға   арналған.,   авторлар:
        Құлманова  Ш.,  Сүлейменова  Б.,  Алматы.  Атамұра  баспасы.  2001-
        2007ж.ж.
    13. Ю.Б.Алиев. настольная  книга  школьного  учителя-музыканта  Москва:
        Дладос, 2000
    14. Жұбанов А.Қ. Ғасырлар пернесі. Алматы: дайк-Пресс, 2001
    15. Жұбанов А.Қ.Замана бұлбұлдары. Алматы: дайк-Пресс, 2001
    16. Ән-күй бағдарламасы мен нұсқаулар. 1-2 сынып, Алматы: РИК, 1996
Қосымша әдебиеттер тізімі:

        1.  Э.  Б.  Абдуллин,  Е.   В.   Николаева.   Теория   музыкального
           образования. М., 2004. Музыкалық әдістемелер 1-6  сынып  бойынша
           2007 ж, Атамұра баспасы.
        2. Гат И.  Техника фортепианной игры. –М.; 1957
        3. Хвостенко В. «Задачи и упражнения по элементарной теории музыки
           – М., 1973










Кесте 2 –  «Таңдау бойынша аспап» пәнінен күнтізбелік жоспар
|Апталар                    |1               |
|                           |Бақылау түрі      |қатыс|тс   |СРОП   |СӨЖ   |     |
|                           |                  |у    |     |       |      |     |
|                           |мак. балл         |30   |75   |45     |60    |     |
|Апталар                    |8               |
|                           |Бақылау түрі      |қатысу |ТС   |ОБСӨЖ|СӨЖ   |РК   |
|                           |мак. балл         |30     |75   |45   |60    |90   |
|Барлық семестр бойынша     |                  |60     |150  |90   |120   |180  |


Қысқаша атаулары: Қ-сабақ қақатысу; Б-бақылау жұмысы; РК-рубеждік бақылау
РК 1  – 1 рубеждік бақылау;
РК 2 –  2 рубеждік бақылау
Қорытынды баға курс бойынша төмендегі шкалалар негі зінде айқындалады:
  2.1 кесте
|Бағасы   |Мағынасы                            |Балл          |Пайыздар,%  |
|А        |Өте жақсы                           |4,00          |95 – 100    |
|А-       |Өте керемет                         |3,67          |90 – 94     |
|В.+      |Жақсы                               |3,33          |85 – 89     |
|В        |Жақсыға жақын                       |3,00          |80 – 84     |
|В -      |Сәл жақсы                           |2,67          |75 – 79     |
|С.+      |Толық қанағаттанарлық               |2,33          |70 – 74     |
|С        |Қанағаттанарлық                     |2,00          |65 – 69     |
|С-       |Сәл қанағаттанарлық                 |1,67          |60 – 64     |
|Д +      |Нашар                               |1,33          |55 - 59     |
|Д        |Өте нашар                           |1,00          |50 - 54     |
|F        |Қанағаттанарлықсыз                  |0,00          |0-49        |



             7 «ТАҢДАУ БОЙЫНША АСПАП» ПӘНІНЕН КҮНТІЗБЕЛІК ЖОСПАР

|№  |Бақылау түрі  |Баллы|Апталар                                            |Қорыты|
|   |              |     |                                                   |нды   |
|   |              |     |                                                   |балл  |


 | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7
РК1 |8 |9 |10 |11 |12 |13 |14 |15
РК2 | | |1 |Тәжірбиелік сабақтың жұмысы |150 |* |* |* |* |* |* |* |*  |*  |*
|* |* |* |* |* |150 | |3 |ОБСӨЖ |90 | |* |* | |* |* | |* |* |* | |* |* |  |*
|90 | |4 |СӨЖ |120 | | | |* | | |* | | | |* | | |* | |120 | |5 |Бақылау
жұмысы |180 | | | | | | |* | | | | | | | |* |180 | |6 |Барлығы (максимум)  |
| | | | | | | | | | | | | | | |600 | |7 |Экзамен (максимум) | | | | | | |  |
| | | | | | | | |400 | |8 |Барлық семестр бойынша (максимум) | | | | |  |  |
| | | | | | | | | |1000 | |


Пәндер