Файл қосу

Оқытудың ойын әдістері




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ қ. ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                          |
|3 деңгейлі СМК құжат     |ПОӘК                     |                         |
|                         |                         |ПОӘК                     |
|                         |                         |042-18-16.1.64/02-2014   |
|ПОӘК                     |Басылым №1               |                         |
|Магистрантқа арналған    |18.09.2013 ж. орнына     |                         |
|«Инновациялық білім      |Басылым №2   05.09.2014ж.|                         |
|жүйесіндегі оқытудың     |                         |                         |
|белсенді әдістері»       |                         |                         |






                           ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК
                                   КЕШЕНІ
           «Инновациялық білім жүйесіндегі оқытудың белсенді әдістері»

      «6M050300» – «Психология» мамандығының магистранттарына  арналған


                   Магистрантқа арналған пән бағдарламасы



































Семей 2014

    Кіріспе


    1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
    Құрастырушы   “Психология”  кафедрасының  профессоры,  психология  және
педагогика ғылымдарының  кандидаты ________   Б.Қ.Жарықбаев


                                                             «  05   »
                               09       2014 ж.


    2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
    2.1  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
«Психология» кафедрасының отырысында.
    «  05   »           09       2014 ж. Хаттама №1


    Кафедра меңгерушісі ____________ Ш.С.Сатиева


    2.2  Экономика,  құқық  және  гуманитарлық  ғылымдар  факультеті   оқу-
әдістемелік бюросының отырысында
    «  09 »           09       2014 ж. Хаттама №1


    Төрағасы  ___________ С.Х.Тойкин


    3 БЕКІТІЛДІ
    Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды
    «  11 »           09       2014 ж. Хаттама №1


    ОӘК  ___________ Г.К.Искакова


    4 АЛҒАШ ЕНПЗІЛДІ
















Мазмұны



1 Жалпы мәлімет
2 Сабақтар түріне байланысты пән сағаттарының бөлінуі және пән мазмұны
3 Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар
4 Курс форматы
5 Курс саясаты
6 Баға қою саясаты
7 Әдебиет

      1 ЖАЛПЫ МӘЛІМЕТ



11 Оқытушы және пән бойынша жалпы мәлімет

    “Психология”  кафедрасының  профессоры,   психология   және   педагогика
    ғылымдарының  кандидаты ________   Б.Қ.Жарықбаев
      Байланыс телефоны – тел.: 35-93-89, № 1 оқу корпусы, кабинет № 1212.
      Сабақ өткізу аудиториясы –№____аудитория.
      Берілген пән бойынша кредит саны – 3.



      12 Пәннің қысқаша сипаттамасы мен мазмұны

    Оқытудың  белсенді  әдістерінің  дамуы  мен   көрінуі   өз   алдына   ,
магистранттардың  алдына  тек  қана   кәсіби   біліктері   мен   дағдыларын,
білімдерін қалыптастыру  деген  міндеттерді  ғана  қоймайды,  сонымен  қатар
олар, тұлғаның  коммуникативті   және  шығармашылық  қабілеттерін  дамытуға,
пайда болған мәселеге тұлғалық амалдарды қалыптастырумен де ерекшеленеді.



    13 Пәнді оқудың мақсаты

    Қатысушылардың  ойлауын  дамыту,   оларды   мәселені   шешуге   ендіру,
білімдерін тереңдету мен кеңейту және бір уақытта практикалық дағдылары  мен
біліктерін дамыту мен өз іс-әрекеттерін ойлауға   үйрету.



14 Пәнді оқудағы негізгі мақсат

    - Жоғары нәтижеге жетуде тиімді білім беру процестерін жоғарылату;
    - Пәнді оқуға деген мотивацияларын жоғарылату;
    - Қатысушылардың кәсіби дағдыларын дамыту мен қалыптастыру;
    - Коммуникативті дағдыларды қалыптастыру;
    - Рефлексивті көрінулер мен дағдылар анализін дамыту;
    -  Ақпаратты  өңдеудегі  қабылдау  технологиялары  мен  қазіргі  заманғы
      техникалық құралдарды игеру дағдыларын дамыту;
    - Ақпаратты өздігінен табу мен оның сенімділігін анықтай  алу  ептілігін
      дамыту мен қалыптастыру.




         15 Оқу нәтижесі

Пәнді оқу нәтижесінде магистрант білу керек:
    - Инновациялық білім беру процестерінің тенденцияларын, әлемдегі
      білімнің дамуының қазіргі заманағы этаптарының ерекшеліктерін; білім
      беру сферасындағы кәсіби іс-әрекетті шыңдаудың құқықтық нормалары мен
      құндылықтарын білу керек.
    - Оқыту, тәрбие мен әлеуметтену процестері арқылы  өтетін әртүрлі
      контекстерді ескере білу керек;
    - Білім беру концепцияларын жүйелі талдап, таңдай білу керек;
    - Әр түрлі кәсіби міндеттері шешуде педагогикалық диагностика әдістерін
      қолдану;
    - Инновациялық білім беру процестерін проекциялауда қазіргі заман
      технологияларын қолдана алу қажет;
    - Білім беру аймағын дамытуда жаңа идеяларды іске асыруда теориялық
      білімдерді қолдана алу қажет;


1.6 Курс пререквизиттері:  жалпы психология, жас ерекшклік және
педагогикалық психология,педагогика.

1.7 Курс постреквизиттері:  жалпы профильді сабақтар.




      2 Сабақтар түріне байланысты пән сағаттарының бөлінуі және пән мазмұны





      Сабақтар түріне байланысты пән сағаттарының бөлінуі және пән мазмұны 1
кесте көрсетілген.


1 кесте – Сабақтар түріне  байланысты  пән  сағаттарының  бөлінуі  және  пән
мазмұны
|№  |Тақырып атауы               |Сағат саны                      |Әдебиет         |
|   |                            |ЛК  |СПЗ  |ЛБ |МӨЖО    |МӨЖ    |                |
|1  |2                           |3   |4    |5  |6       |7      |8               |
|  Модуль 1. Инновациялық білім жүйесіндегі оқытудың белсенді әдістері пәніне     |
|кіріспе                                                                          |
|1  |Инновациялық білім беру     |2   |-    |1  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |әдістемесі                  |    |     |   |        |       |                |
|2  |Білім беру формалары мен    |2   |-    |1  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |дәстүрлі әдістер            |    |     |   |        |       |                |
|3  |Интерактивті оқыту          |2   |-    |1  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |қатысушылардың танымдық     |    |     |   |        |       |                |
|   |іс-әрекетін белсендірудегі  |    |     |   |        |       |                |
|   |қазіргі заман бағыты ретінде|    |     |   |        |       |                |
|4  |Психологиялық-педагогикалық |2   |-    |1  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |шарттар интерактивті        |    |     |   |        |       |                |
|   |оқытудың тиімділігі         |    |     |   |        |       |                |
|5  |Дискуссия интерактивті      |2   |-    |1  |1       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |оқытудың әдісі ретінде.     |    |     |   |        |       |                |
|6  |Оқытудың ойын әдістері.     |3   |-    |2  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|7  |Кейс-әдіс – жағдайды        |3   |-    |1  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |талдаудың ұжымдық әдісі     |    |     |   |        |       |                |
|   |                            |    |     |   |        |       |                |
|Модуль 2.  Инновациялық білім жүйесіндегі оқытудың белсенді әдістері             |
|8  |ТРенинг интерактивті        |4   |-    |2  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |әдістерді кешенді қолдану   |    |     |   |        |       |                |
|   |мен оқытуда қолдану формасы |    |     |   |        |       |                |
|   |ретінде                     |    |     |   |        |       |                |
|9  |Модерация – мамандардың     |2   |-    |2  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |квалификациясын             |    |     |   |        |       |                |
|   |жоғарылатудың инновациялық  |    |     |   |        |       |                |
|   |формасы.                    |    |     |   |        |       |                |
|10 |Қорытындыны қалай шағаруға  |2   |-    |1  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |болады? Аудиторияда кері    |    |     |   |        |       |                |
|   |байланысты алудың техникасы.|    |     |   |        |       |                |
|11 |Инновациялық әдістер        |6   |-    |2  |2       |7      |7.1.1.7.1.7     |
|   |портфельі мен оқыту         |    |     |   |        |       |                |
|   |формалары.                  |    |     |   |        |       |                |
|   |                            |30  |-    |15 |23      |67     |                |


          Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар


                           ҚҰРМЕТТІ МАГИСТРАНТТАР!




      Бұл курс психологиялық  факультет  магистранттарына   арналған.  Білім
беру реформасын жүзеге  асыру  бағытында  көзделген  басты  шаралардын  бірі
оқытушылардың психология ғылымы саласындығы дайындығын үнемі  жақсарта  түсу
мәселесі. Қазақстан жағдайында төл тілімізде бұл салада  атқарылған  шаралар
аз емес. Білім беру бағдарламалары тиісті деңгейлер мен олардың  сатыларының
білім беру мазмұны айқындалған
      Білім беру мекемелеріндегі  психологиялық  қызмет  курсының  әр  түрлі
әдістемелік аспектілерін зерттеу ісі елімізде жаңадан қолға  алынып  келеді.
Жоғары мектептердің өзіндік ерекшеліктеріне орай жазылған  осындай  еңбектер
аз. Магистранттарға   ұсынылып  отырған  осынау  құрал  оқу  бағдарламасының
жекелеген такырыптарға қатысты келелі мәселелерін  тәжірибе  жүзінде,  нақты
экспериментті зерттеулер арқылы түсіндіруді мақсат еткен.
      Пәннің сапалық және көлемдік параметрлері өте ауқымды болғандықтан оны
толық  оқып-зерттеу   үшін   аудиториялық   сабақпен   шектелуге   болмайды,
сондықтан, сіздерге  көптеген  тақырыптарды  өзбетімен  оқып-зерттеуге  тура
келеді.  Аудиториялық  сабақтарға  дәрістер  практикалық  сабақтар   кіреді.
Семинарлық  сабақтар  сіздерге  ғылыми  әдебиеттермен   жұмыс   істеу   және
аудитория  алдында  сөйлеу  сияқты  практикалық   дағдылады   қалыптастыруға
көмектеседі. Практикалық  сабақтарға  өз  уақытында   және  жоспарға  сәйкес
толық көлемде дайындалу талап етіледі. Тақырып бойынша дайындалу тек  арнайы
оқулықтарды  пайдаланумен  шектелмеуі  тиіс.  Конспект  жұмыстарды   семинар
сабағына арнайы басталған  жұмыс  дәптерінде  жазба  түрде  ұсынылуы  қажет.
Сонымен қатар,  жұмыс  бағдарламасында  өзбетімен  жұмыстың  келесі  түрлері
ұсынылады: МӨЖО (магистранттың  оқытушы  басшылығымен  жүргізетін  өзбетімен
жұмысы  ),   және   МӨЖ   (кейбір   тақырыптарды   тереңірек   оқып-зерттеуі
мақсатындағы  магистранттың  өзбетімен  жұмысы).   Берілген   жұмыс   түріне
байланысты  тапсырмалар  мен  олардың  орындалу  мерзімдері  4,5  кестелерде
көрсетілген. Жұмыстар  магистранттардың өзіндік ойлауы мен шығармашылығы  да
кеңінен қарастырылған. Жалпы психология пәніне байланысты барлық  тақырыптар
қамтылып,  сол  тақырыптарға  орай  қосымша  әдебиеттер  тізімі  қарастырылу
ұсынылады.
       Бұл бағдарламаны құрастырғанда  осы  мәселелерді  мүмкіндігіше  пәнге
қатысты толық қамтуды көздедік.





      4 курс форматы



      Аудиториялық  сабақтарға  келесі  түрлер   жатады:   лекциялар   (ДС),
практикалық (СПЗ) және МӨЖО.
      Кейбір тақырыптар сабақта,ал кейбір тақырыптар өз бетінше оқылады.  Әр
тақырыпты оқу кезінде (5÷7) негізгі анықтамаларды түсініп алу қажет.
      Орындалатын рефераттар көлемі 5бетке дейін болуы керек.







      5 курс саясаты



      Сабаққа  қатысу  міндетті.  Егер  магистрант  белглі  бір  себептермен
сабақты босататын болса, онда  ол  қарастырылмаған  тақырып  бойынша  барлық
жауапкершілікті өз мойнына  алады.  Тәртіпті  бұзғандығы  үшін  аудиториядан
шығарылады немесе курс  үшін «қанағаттанарлықсыз» деген баға алады.
      Бақылау  тапсырмалары  міндетті  және  бекітілген  уақытта  тапсырылуы
қажет. Белгіленген уақыттан кеш тапсырылған  жұмыстардың  бағасы  автоматтық
түрде төмендетіледі.
      Аралық  аттестация  нәтижесі  сабаққа  қатысумен,  бақылау  жұмыстарын
орындауымен, сабақта жауап беруімен, магистранттың өздік жұмыстарымен  бірге
 есептелінеді.
      Әр түрлі көшірулер немесе плагиат (өзге оқушының  дайын  тапсырмаларын
көшіріп, қолдану) аудиториядан шығарылу  немесе  «қанағаттанарлықсыз»  деген
бағамен жазаланады.
      Ұялы телефондарды сабақ уақытында өшіру.









      6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ



      Кредит санына қармастан әрбір пәнге бір академиялық периодқа 600  балл
бөлінеді(1-8 апта - 270 балл және 30 балл сабаққа қатысқаны үшін; 9-15  апта
– 270 балл және 30 балл сабаққа қатысқаны үшін).
      Бақылаулар түріне қарай және апталар  бойынша  баллдар  үлестірілуі  2
кестеде көрсетілген.


 1. кесте. – «Инновациялық білім  жүйесіндегі  оқытудың  белсенді  әдістері»
    пәні бойынша баллдар үлестірілуі
|Апта    |Бақылау түрі                |Барлығы         |Ескерту               |
|1       |2                           |3               |4                     |
|        |1-7 апталар аралығында дәріс|30              |                      |
|        |сабақтарына қатысу және оған|                |                      |
|        |дайындық                    |                |                      |
|1       |                            |-               |                      |
|2       |ПС                          |20              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|3       |МӨЖ                         |20              |                      |
|        |ПС                          |20              |                      |
|4       |ПС                          |20              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|5       |ПС                          |20              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|6       |ПС                          |20              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|7       |ПС                          |-               |                      |
|        |АРАЛЫҚ БАҚЫЛАУ 1            |70              |                      |
|        |1 ден 7-нші аптаға дейін    |300             |Жеке тапсырманың      |
|        |оқудың қорытынды баллдары   |                |орындалуы             |
|8-15 апталар аралығында лекциондық  |30              |                      |
|сабақтарға қатысу және оғандайындық |                |                      |
|8       |                            |-               |                      |
|9       |ПС                          |10              |Жеке тапсырманың      |
|        |МӨЖ                         |10              |орындалуы             |
|10      |ПС                          |10              |                      |
|        |МӨЖ                         |10              |                      |
|11      |ПС                          |15              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|12      |ПС                          |15              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|13      |ПС                          |15              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|14      |ПС                          |15              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|15      |ПС                          |-               |                      |
|        |Аралық бақылау 2            |90              |                      |
|        |8 және 15 апталар бойынша   |300             |Жеке тапсырманы       |
|        |қорытынды баллдар           |                |орындау               |
|        |Емтихан бойынша қорытынды   |400             |                      |
|        |баға                        |                |                      |
|Академиялық кезеңдегі барлық баллдар|1000            |                      |
|жиыны                               |                |                      |



      7 Әдебиет




      7.1 Негізгі әдебиет

    1. Артюшина, И. А.Бинарное ведение лекции как форма интерактивного
       взаимодействия в проблемном информационном поле  : [Текст] /
       Артюшина И. А. // Специальное образование. - 2009. - № 10. - С. 43-
       45.
    2. Белокопытов,  Ю.  Активные методы обучения [Текст] / Ю. Белокопытов,
       Т. Панасенко  // Высшее образование в России.  – 2010. - № 4.  –  С.
       167 – 169.
    3. Беляева, Т. Б.Активные методы формирования конфликтологической
       компетентности у студентов [Текст] / Беляева Т. Б.// Психология
       обучения. - 2008. - № 7. - С. 34-49.
    4.  Валеев,  Г.  Х.Подготовка  студента  педвуза  к  профориентационной
       работе:  контекстный  подход  [Текст]  /  Валеев  Г.  Х.  //  Высшее
       образование сегодня. - 2008. - № 2. - С. 30-32.
    5. Вербицкий, А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход
       [Текст] / А.А. Вербицкий // М.: Высшая школа, 2012. – 207с.

7.2 Қосымша әдебиет
    6. Виленский, М.Я. Технологии профессионально-ориентированного обучения
       в высшей школе [Текст]  /  М.Я.  Виленский.   –  М.:  Пед.  общество
       России, 2004.
    7. Дмитриев Ю.Учебно-деловая игра в подготовке магистрантов : [Текст] /
       Дмитриев Ю., Кокарева З.// Дошкольное воспитание. - 2007. - № 12. -
       С. 76-81.
    8.  Дмитренко,   Т.А.  Новые  образовательные   технологии   в   высшей
       педагогической школе [Текст] / Т.А. Дмитренко // Высшее  образование
       сегодня. – 2003. - № 8. – С. 26 -  30.
    9. Железнякова,  О.М. Изжила ли себя лекция  в  вузе?  [Текст]  /  О.М.
       Железнякова // Высшее образование сегодня. – 2007. - №  3. – С. 30 –
       33.
   10. Жиляев, А.А. Психологические  особенности  подготовки  и  проведения
       семинарских  и  практических  занятий  [Текст]  /  А.А.  Жиляев   //
       Инновации в образовании. – 2004. - № 3. – С. 139 – 152.
   11. Колеченко,  А. К. Энциклопедия педагогических технологий : материалы
       для  специалиста  образовательных    учреждений   [Текст]   /   А.К.
       Колеченко. – СПб.: КАРО, 2006. – 368с.
   12. Корнеева, Л. Интерактивные методы обучения [Текст] / Л. Корнеева  //
       Высшее образование в России. – 2004. - № 12. – С. 105 – 108.
   13. Лазарева, И.А. Возможности повышения качества учебного процесса  при
       использовании методов активного обучения [Текст] / И.А. Лазарева  //
       Инновации в образовании. – 2004. - № 3. – С. 52 – 60.
   14.   Левина,    М.М,   Технологии   профессионального   педагогического
       образования [Текст] / М.М. Левина.  – М.: Академия, 2001. – 272с.
   15.  Морозов,  А.В. Креативная педагогика и психология [Текст]  :  учеб.
       пособие // А.В. Морозов,  Д.В.  Чернилевский.  –  М.:  Академический
       Проект, 2004. – 560с.
   16. Полонский, В.М. Инновации в  образовании  [Текст]:  методологический
       анализ) / В.М. Полонский // Инновации в образовании. – 2007. - № 2.
   17. Полякова, Е. И.Ролевые игры как средство стимулирования у студентов
       интереса к освоению опыта межкультурного взаимодействия [Текст] /
       Полякова Е. И.// Высшее образование сегодня. - 2008. - № 2. - С. 39-
       41.
   18.  Попков,  В.  А.   Теория  и  практика   высшего   профессионального
       образования [Текст]: учеб. пособие для системы дополнит. пед. образ.
       / В.А. Попков,  А.В. Коржуев.  – М.: Академический проект,  2004.  –
       432с.
   19. Панина, Т. С.  Современные  способы  активизации  обучения  [Текст]:
       учеб. пособие для студ. высш. учеб. завед. / Т.  С.  Панина,  Л.  Н.
       Вавилова – М. Академия, 2007. – 176с .
   20. Пугачевский,   О.О.  Психологические  основы  организации  активного
       обучения в системе повышения квалификации педагогических  работников
       [Текст] / О.О. Пугачевский // Инновации в образовании. – 2004. - № 3
       .
   21.  Рыбакова,   Т.  Психологический  потенциал  интерактивных   методов
       [Текст]  / Т. Рыбакова // Высшее образование в России . – 2004. -  №
       12. – С. 41
Пәндер