Файл қосу

Құстардың көбею жолдарының ерекшеліктері



|азақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі / Министерство образования|
|и науки Республики Казахстан                                                 |
|Семей каласының Шәкарім атындағы мемлекеттік университеті / Государственный  |
|университет имени Шакарима г. Семей                                          |
|МСЖ құжат 3 деңгейлі     |ПОӘК                     |ПОӘК                     |
|                         |                         |                         |
|                         |                         |042-18.25.57/02-20___    |
|ПОӘК                     |Басылым №1               |                         |
|«Ауыл шаруашылық         |                         |                         |
|құстарының селекциясы мен|                         |                         |
|интенсивті өсіру         |                         |                         |
|технологиясы» пәнінен    |                         |                         |
|студенттерге арналған    |                         |                         |
|жұмыс  бағдарламасы      |                         |                         |












                       ПӘННІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

  «Ауыл шаруашылық құстарының селекциясы мен интенсивті өсіру технологиясы»

             5В080200 «Мал шылығы өнімдерін өндіру технологиясы»
                             мамандығыны арналған

                        ПӘННІҢ СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН

                             ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ










                                 Семей 20__







                                  Алғы сөз


      1 ҚҰРАСТЫРҒАН

        «Аңшылық  және  мал  шаруашылығы  технологиясы»  кафедрасының   ауыл
шаруашылық ғылымдарының кандидаты, доценті Габдуллин Панарбек Рымханович
      «_____» __________2013 ж.


2   ТАЛҚЫЛАНДЫ
      2.1.  «Аңшылық  және  мал  шаруашылығы   технологиясы»    кафедрасының
мәжілісінде



Хаттама «_____» __________2013 ж., №___



Кафедра меңгерушісі ____________ Тугамбаева С.М.


        2.2. Аграрлық факультеттің оқу-әдістемелік бюросының  мәжілісінде

Хаттама «_____» __________2013 ж., №___


Төраға ___________________Тлеубаева А.


3 БЕКІТЕМІН:
      Университеттің оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде қаралды және  баспаға
ұсынылды




Хаттама «_____» __________2013 ж., №___



ОӘК төрағасы _____________Искакова Г.


4  БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН басылым «_____» __________2013 ж., №___






























                                   МАЗМҰНЫ







     1. Қолданылу аймағы
     2. Пәннің мазмұны және сабақтардың түрлері бойынша сағаттар
     3. Пәді оқу бойынша әдістемелік нұсқаулар
     4. Курстың форматы
     5. Курстың саясаты
     6. Баға қою саясаты
     7. Әдебиеттер




































   1. ЖАЛПЫ ЖАҒДАЙЛАР


         1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер
Габдуллин Панарбек Рымханович – ауыл шаруашылық ғылымдарының кандидаты,
доцент.
Кафедра «Мал шаруашылығы технологиясы және аңшылық»
Хабарласу телефоны – тел. 53-19-70, 5 оқу ғимараты
Жұмыс өткізілетін орны – 5 оқу ғимараты, аудитория № 101

Кредит саны – 2


      1.2 Пәннің қысқаша мазмұны
      Ауыл  шаруашылығында  құстардың  интенсивті  өсіп-өну  биотехнологиясы
пәнін оқу барысында құстардың өнімдерін, оның ішінде  түрлеріне  байланысты,
жұмыртқа өнімін, ет өніміні неғұрлым  интенсивті  жолмен  дамуын  дұрыс  деп
санау керек.
          Құстардың  ұдайы  өсуінің  негізгі  теориялық   және   практикалық
ерекшеліктерімен    және    құстарды    күтіп    бағу,    сұрыптау,    өсіру
биотехнологияларымен танысу.


      1.3 Курстың мақсаты
    Құстардың  өнімдерін,  интенсивті  биотехнологиясын,  өсіп-өнуін   және
селекция жұмыстарын толық жүргізу.  Құстардың  тұқымдарын,  биотехнологиялық
ерекшеліктеріне байланысты олардың өнімдерін 10-15 пайызға көтеру  шараларын
қолданған жөн.
    Құстардың  өнімін  көтеруде,  асылдандыру  жұмыстарымен   бірге,   оның
организмінде     жұмыртқаның     морфобиологиялық-физиологиялық     дамуының
ерекшеліктерімен студенттерді таныстыру.


    1.4 Пәннің негізгі міндеті:
      - құстардың өсіп-өну процестеріне  назар  аударған  жөн,  оның  ішінде
ұрықтандыру, жұмыртқаның дамуы, дамуы, негізінде сұрыптау жұмыстарына  назар
аударған дұрыс.


    5.  Оқу нәтижесінде
 -  студенттер құстардың өсіп-өну процестерін жеткілікті екенін білген жөн;
-  құстардың негізгі селекция жұмыстарымен танысып, құс
   шаруашылығында дұрыс пайдалануы;
-  құстардың жұмыртқа, ет өнімдерін көтеруде негізгі құс
   шаруашылығындағы жұмыстармен жүргізетін технологияларымен
   танысқаны дұрыс;
-  құс өнімдерін дұрыс бағалау жолдарымен, биотехнологияларын
   пайдалануы арқылы, құс гаруашылығының экономикасын көтеруде үлес
   қосқандары деп саналады.


       1.6  Курс пререквизиттері:
       1.6.1 Анатомия
       1.6.2 Биохимия
       1.6.3 Физиология
       1.6.4 Математика
       1.6.5 Химия


       1.7 Курс постреквизиттері:
          1.7.1 Экономика
          1.7.2 Құс өнімдерін технологиясы
          1.7.3 Құстар селекциясы
          1.7.4 Жалпы малшаруашылығы өнімдері


         2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫҢ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАР

                                                                   Кесте – 1
|№    |Тақырыптың аты                        |Сағат саны                         |
|     |                                      |Дәріс |Прак.|СӨОЖ  |СӨЖ |Қолданылған|
|     |                                      |      |сабақ|      |    |әдебиет    |
|1    |2                                     |3     |4    |5     |6   |7          |
|Модуль 1 Құстардың анатомиясы, физиологиясы, биологиялық ерекшеліктері.         |
|Өнімдері.                                                                       |
|Блок 1 Құстардың өсіп-өнуі туралы ұғым.                                         |
|1    |Кіріспе. Ауыл шаруашылық пәнінің басты|2     |     |2     |    |           |
|     |рөлі. Маңызы және басқа пәндермен     |      |     |      |    |           |
|     |байланысы. Құстардың анатомиясы,      |      |     |      |    |           |
|     |физиологиясы, биологиялық             |      |     |      |    |           |
|     |ерекшеліктері. Өнімдері.              |      |     |      |    |           |
|2    |Құстардың өсіп-өнуі туралы ұғым. Ауыл |2     |     |2     |    |           |
|     |шаруашылық құстарының эволюциясы.     |      |     |      |    |           |
|     |Құстардың конституциясы, ішкі және    |      |     |      |    |           |
|     |сыртқы құрылысы «бағалау түрлері,     |      |     |      |    |           |
|     |сипаттамасы».                         |      |     |      |    |           |
|3    |Өсіп-өну барысындағы көбею            |2     |     |2     |    |           |
|     |органдарының құрылысы, ерекшеліктері, |      |     |      |    |           |
|     |әсер ететін факторлар.                |      |     |      |    |           |
|     |Құстардың көбею жолдарының            |      |     |      |    |           |
|     |ерекшеліктері. «Өсіп-өну барысындағы  |      |     |      |    |           |
|     |жолдары».                             |      |     |      |    |           |
|4    |Құстардың тұқымдарының дамуы.         |2     |     |2     |    |           |
|     |Генефондты пайдалануы, өнімдеріне әсер|      |     |      |    |           |
|     |етуі.                                 |      |     |      |    |           |
|5    | Жұмыртқа бағытындағы құстарды        |2     |     |2     |    |           |
|     |асылдандыру жұмыстары.                |      |     |      |    |           |
|     |                                      |      |     |      |    |           |
|     |Құс өнімінің көбею ерекшеліктерінің   |      |     |      |    |           |
|     |негізгі жолдары.                      |      |     |      |    |           |
|6    | Жұмыртқа бағытындағы құстардың       |2     |     |2     |    |           |
|     |биотехнологиясы.                      |      |     |      |    |           |
|     |Құстардың жұмыртқа бағытындағы тұқым  |      |     |      |    |           |
|     |іздерімен кросстарына сипаттама.      |      |     |      |    |           |
|Модуль 2 Үйрек, қаз, күрке тауықтардың өсіп-өнуі және өнімдерін көтеру жолдары. |
|Блок 1 Құс етін өндіру биотехнологиясы.                                         |
|7    |Үйрек, қаз, күрке тауықтардың         |2     |     |2     |    |           |
|     |өсіп-өнуі және өнімдерін көтеру       |      |     |      |    |           |
|     |жолдары. Құс шаруашылығындағы сұрыптау|      |     |      |    |           |
|     |жұмыстарының негіздері.               |      |     |      |    |           |
|8    |Құс етін өндіру биотехнологиясы.      |1     |     |2     |    |           |
|     |Ауыл шаруашылық құстардың сыртқы      |      |     |      |    |           |
|     |тұлғасы, экстерьері және оны бағалауы.|      |     |      |    |           |
|9    |РК 1                                  |      |     |      |    |           |
|Блок 2 Құстардың өсіп-өну ерекшеліктерімен танысу.                              |
|10   |Құстардың дене бітімінің индекстерін  |      |1    |2     |    |           |
|     |есептеу.                              |      |     |      |    |           |
|11   |Құстардың негізгі өлшемдері.          |      |1    |2     |    |           |
|12   |Клиникадағы құстарды ала отырып дене  |      |1    |2     |    |           |
|     |бөлшектерінің атаулары.               |      |     |      |    |           |
|13   |Құстардың өсіп-өну ерекшеліктерімен   |      |1    |2     |    |           |
|     |танысу.                               |      |     |      |    |           |
|14   |Ауыл шаруашылығы құсының көбею        |      |1    |2     |    |           |
|     |органдарының құрылысы.                |      |     |      |    |           |
|15   |Тауықтардың органдарының              |      |1    |2     |    |           |
|     |ерекшеліктерімен танысу.              |      |     |      |    |           |
|Блок 3 Жұмыртқаның морфологиясы және құрылысы                                   |
|16   |Жұмыртқаның морфологиясы және         |      |1    |2     |    |           |
|     |құрылысы.                             |      |     |      |    |           |
|17   |Жұмыртқаны ала отырып, құрылысын,     |      |1    |2     |    |           |
|     |өлшемдерін алып қорытынды жазыңыз.    |      |     |      |    |           |
|18   |Жұмыртқаның дамуын салыңыз, оқып      |      |1    |2     |    |           |
|     |танысыңыз және әр органдармен         |      |     |      |    |           |
|     |байланысына түсініктеме беріңіз.      |      |     |      |    |           |
|19   |Инкубациядағы жұмыртқаның даму жолын  |      |1    |2     |    |           |
|     |салыңыз.                              |      |     |      |    |           |
|20   |Жылдық жұмыртқа өнімін есептеу.       |      |1    |2     |    |           |
|Блок 4 Жұмыртқа бағытындағы құстардың селекциялық жұмыстары.                    |
|21   |Жұмыртқа бағытындағы құстардың        |      |1    |2     |    |           |
|     |селекциялық жұмыстары.                |      |     |      |    |           |
|22   |Ет бағытындағы құстардың тұқымдары.   |      |1    |2     |    |           |
|23   |Етті бройлер балапандарын өсіру.      |      |1    |2     |    |           |
|24   |РК 2                                  |      |     |      |    |           |
|     |Барлығы:                              |15    |15   |      |    |           |


3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰҚАУЛАР
      Нарықтық инфрақұрылымды оқу кезінде пәннің құрылымының логикасын  және
тақырыптардың  реттілігін   жетекшілікке  алу  қажет.  Экономикалық  теория,
макроэкономика, экономиканы мемлекеттік  реттеу  бойынша  алынған  білімдері
маңызды орын алады.
      Өз бетімен дайындалу үшін  нарықтық  инфрақұрылым  бойынша,  экономика
бойынша оқулықтар мен оқу-әдістемелік құралдарды пайдаланған  жөн.   Бұларда
нарықтық инфрақұрылымға арналған үлкен бөлімдер бар.
      Нарықтық инфрақұрылым бойынша оқулықтар аз. Сондықтан   балама  қайнар
көздерді,  атап  айтқанда   экономика,   экономиканы   мемлекеттік   реттеу,
макроэкономика   бойынша     оқулықтарды    қолданған   жөн.    Терминология
саласындағы кейбір мәселелерді экономикалық   сөздіктермен  шешуге   болады.
Қазіргі заманғы нарықтық  инфрақұрылым мәселелері бойынша мерзімдік  басылым
материалдарын  қолдану  керек.  Қазақтсандық  журналдар   ішінен   «Саясат»,
«Транзитная  экономика»,  «Аль-Пари»,  «Қаржы-қаражат»,   т.б.   журналадрды
ұсынамыз.
      Лекцияларды  жазған  дұрыс.  Олар  негізгі  мәселелер  мен   ұғымдарды
қарастыруға,  теориялық  мәселелерді   шешуге   байланысты   жолдар   табуға
көмектеседі.  Лекция  жазу  сырттай  оқитын  студентке  семинар  сабақтарына
дайындалу уақытын  үнемдеуге, қысқа мерзімді күрделі мәселелерді шешуге  жол
береді. Студенттің семинар  сабағына  белсене  қатысуы  эконмикалық  тілдің,
экономикалық  талдаудың  дамуына,  ситуациялық  есептерді  шешуге   септігін
тигізеді.


4 КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ

      Дәрісханадан  тыс  уақытта  студенттер  СОЖӨЖ   және   СӨЖ   дайындап,
белгіленген мерзімде оқытушыға өткізеді.  СОЖӨЖ  және  СӨЖ  тапсырмалары  6-
пунктте  белгіленген.  СОЖӨЖ  және  СӨЖ   4  форматтағы  таза  ақ   беттерге
орындалады.
         Межелік бақылау қорытындысы  студенттің  сабаққа  қатысуын,   өздік
жұмысты уақытында орындауын, сабақта ауызша және жазбаша түрде жауап  беруін
ескере отырып қойылады.
        Қорытынды емтихан оған босатылған барлық  студенттер  үшін  билеттік
жүйе негізінде жүргізіледі.  Билеттің  әрбір  нұсқасы  үш  сұрақтан  тұрады.
Емтиханның  қорытынды  бағасы  қорытынды  аттестациямен  емтиханның   орташа
проценті арқылы есептеленеді.






5 КУРСТЫҢ САЯСАТЫ
         Бірге жұмыс істеу барысында біз келесі ережелерді ұстанамыз:
    • Оқытушы мен студент бір-біріне құрметпен қарауға міндетті
    • Сабақ үстінде үнемі тәртіп  бұзған  студент  аудиториядан   шығарылып,
      жіберіледі және барлық курс бойынша «қанағаттанғысыз» бағасы қойылады.
    •  Сабаққа  кешігіп  келуге   болмайды,   сабаққа   кешіккен     студент
      дәрісханаға кірмейді.
    • Баға қою түрі балды-рейтингті түрде жүргізіледі

      6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
«Ауыл шаруашылық құстарының селекциясы мен  интенсивті  өсіру  технологиясы»
пәні бойынша балдарды қою
|Апта    |Бақылау түрі                                 |Жалпы   |Ескерту     |
|        |                                             |бал саны|            |
|1       |2                                            |3       |4           |
|1       |1 және 7 апта аралығында барлық сабақ        |30      |            |
|        |түрлеріне қатысу                             |        |            |
|2       |Ағымдық бақылау 18 балл. СОӨЖ 6 балл         |24      |            |
|3       |Ағымдық бақылау 18 балл. СОӨЖ 6 балл         |24      |            |
|4       |Ағымдық бақылау 18 балл. СОӨЖ 6 балл, СӨЖ 30 |54      |            |
|        |балл                                         |        |            |
|5       |Ағымдық бақылау 18 балл. СОӨЖ 6 балл         |24      |            |
|6       |Ағымдық бақылау 18 балл. СОӨЖ 6 балл, СӨЖ 30 |54      |            |
|        |балл                                         |        |            |
|7       |Межелік бақылау 1                            |90      |            |
|1 және 7 апта аралығындағы оқу барысындағы жалпы      |300     |            |
|балдар саны                                           |        |            |
|        |8 және 15 апта аралығында барлық сабақ       |30      |            |
|        |түрлеріне қатысу                             |        |            |
|8       |Ағымдық бақылау 12 баллв. СОӨЖ 5 балл        |17      |            |
|9       |Ағымдық бақылау 12 баллв. СОӨЖ 5 балл        |17      |            |
|10      |Ағымдық бақылау 12 баллв. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 30|47      |            |
|        |бал                                          |        |            |
|11      |Ағымдық бақылау 12 баллв. СОӨЖ 5 балл        |17      |            |
|12      |Ағымдық бақылау 12 баллв. СОӨЖ 5 балл        |17      |            |
|13      |Ағымдық бақылау 12 баллв. СОӨЖ 5 балл, СӨЖ 30|47      |            |
|        |бал                                          |        |            |
|14      |Ағымдық бақылау 12 баллв. СОӨЖ 6 балл        |        |            |
|15      |Межелік бақылау 2                            |90      |            |
|8 және 15 апта аралығындағы оқу барысындағы жалпы     |300     |            |
|балдар саны                                           |        |            |
|Жалпы экзамен балы                                    |400     |            |
|Жалпы академиялық кешендегі бал саны                  |1000    |            |

   8 ӘДЕБИЕТТЕР

 8.1  Негізігі әдебиеттер
8.1.1  Ш.Ә. Әлпейсов. К.П. Тәжиев. Құс шаруашылығы, Алматы, 2001 ж
8.2.2  Э.Э. Пенионжкевич, К.В. Злочевская  Құс шаруашылығы, Алматы,
           2001 ж
8.3.3  А.Б. Таңатаров. Е.Б. Байбаранов. Құс шаруашылығы және құстың
           жұмыртқасы мен етін өндірудің технологиясы. Алматы, 1992 ж

8.2  Қосымша әдебиетттер
8.2.1 И.Е. Новак. Құс шаруашылғындағы құстардың көбею биологиясы
         және қолдан ұрықтандыру негіздері. Москва, 1964 ж
8.2.2 П.П. Царенко. Құс өнімдерінің сапасын көтеру негіздері. Ленинград,
     1988 ж




















Пәндер