Файл қосу

Психологиялық - педагогикалық диагностиканың әдістері



|ҚАЗАҚСТАН    РЕСПУБЛИКАСЫ  БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ  МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ  АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                    |
|3-деңгейлі  СМЖ құжаты            |ПОӘК              |                       |
|                                  |                  |ПОӘК                   |
|                                  |                  |042-18.30.1.33/01-2014 |
|                                  |                  |                       |
|  ПОӘК  «Педагогикалық            |№ 2-басылым       |                       |
|диагностика»                      |03.09.2014        |                       |
|пәнінің оқытушыға  арналған  жұмыс|                  |                       |
|бағдарламасы                      |                  |                       |












                      «Педагогикалық диагностика» пәні

      5В010200 – Бастауышта оқыту педагогикасы мен әдістемесі мамандығы

                ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ




















                                                        СЕМЕЙ 2014

1.ӘЗІРЛЕГЕН:
Құрастырушы:  03.09.2014
аға оқытушы Мухметова Раукен Женисовна

2.ТАЛҚЫЛАНДЫ:
2.1. Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің
Педагогика кафедрасының мәжілісінде қаралды.
Хаттама № 1.  03.09.2014ж.
Кафедра меңгерушісі:  ______________ /Джанбубекова М.З./

2.2. Педагогика факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында.
Хаттама №1.  05.09.2014ж.
Төрағасы: ________________ /Ахметова Т.Ш./

3. БЕКІТІЛДІ:
Семей  қаласының   Шәкәрім   атындағы   мемлекеттік   университетінің   Оқу-
әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданған және басып шығаруға ұсынылды.
Хаттама №1. 11.09.2014ж.
ОӘК төрағасы: ____________ /с.ғ.д. Искакова Г.К./

4. АЛҒАШ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН (Хаттама №1, 18.09.2013ж. басылымның орнына)




























                                   Мазмұны


1 Қолданыс аясы
2 Нормативтік сілтемелер
3 Жалпы ережелер
4 Оқу пәнінің мазмұны (модуль)
5 Студенттің  өздік жұмысының тақырыптары
6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы
7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы
8 Әдебиеттер


































1 ҚОЛДАНЫС  АЯСЫ
         «Педагогикалық  диагностика»  пәнінің   оқу-әдістемелік   кешенінің
құрамына кіретін оқытушыға  арналған  пәннің  жұмыс  бағдарламасы  5В010200–
Бастауышта  оқыту  педагогикасы  мен  әдістемесі   мамандығы   студенттеріне
арналған.
        Пәннің   оқу-әдістемелік   кешені   студенттердің   пәнді   танудағы
басшылыққа алатын оқу көмекші құралы ретінде пайдалануға құрастырылды.


2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР
  Осы   «Педагогикалық  диагностика»  пәнінің  оқытушыға   арналған   жұмыс
бағдарламасы  берілген  пән  бойынша  оқу  үрдісін  ұйымдастырудың  тәртібін
төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады:
-  5В010200–  Бастауышта  оқыту  педагогикасы  мен  әдістемесі  мамандығының
Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты;
- СТУ 042-ГУ-4-2013 Стандарт университета «Общие требования к  разработке  и
оформлению учебно-методических комплексов дисциплин»;
- ДП  042-1.01-2013  Документированная  процедура  «Структура  и  содержание
учебно-методических комплексов дисциплин».
- МР 042-1.01-2013 «Методические рекомендации по  разработке   и  оформлению
учебной программы дисциплины»

3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
      3.1 Пән мазмұнының қысқаша сипаттамасы
       «Педагогикалық  диагностика»  курсы  студенттерге   мектеп  жасындағы
оқушыны  және   оқушылар   ұжымын   комплексті   зерттеудің   диагностикалық
әдістемелерін меңгеруге  көмектесу,  тұлғаны  дамыту  мен  тәрбиелеудің  осы
күнгі  психологиялық  -  педагогикалық  теориялары  негізінде  осы  процесті
ұйымдастыру, құру және жүргізуге бағытталған.
3.2 Курстың  мақсаты:
-Студенттерді теориялық тұрғыда түбегейлі білім беру және студенттер  бойына
психологиялық-педагогикалық диагностиканың теориялық және практикалық  ғылым
саласы ретіндегі білімдер жүйесін қалыптастыру болып табылады;
-Тұлғаның   ғылыми-теориялық   психологиялық-педагогикалық    диагностиканың
негіздерін тереңдетіп меңгеруі;
-Психологиялық көмек көрсету кезіндегі жұмыстарында мамандардың  практикалық
дағдыларды меңгеріп жетілдіру үшін дайындау;
-Ғылымдар  жүйесіндегі  кәсіби  психологтардың   психологиялық-педагогикалық
диагностиканың алатын орнын анықтау;
-Студенттерді психологиялық-  педагогикалық  диагностиканы  қалыптастырудағы
психометрикалық негіздерін меңгеруін қамтамасыз ету;
-Психометриканың теориялық негіздерін практикада қолдана алуға баулу;
   Пәнді оқыту міндеттері:
    -   Оқушының   психологиялық   даму   ерекшелігін   жақсы   білу    үшін
      психологиялық-педагогикалық   диагностиканың   ең   тиімді   әдістерін
      қолдануды меңгеру;
    - Студенттердің лекцияда алған білімдерін кеңейту және жан-жақты дамыту,
      тереңдету, білімге деген құштарлығын арттыру;
    - Педагогикалық диагностика пәнінен алған  білімдерін  практика  жүзінде
      тиімді  қолдана білу қажет;
    - Психологиялық-педагогикалық диагностиканың қазіргі таңдағы белгілі бір
      білім беру технологияларымен таныстыру;
    - Жоғары  кәсіптік  білім  берудің  мемлекеттік  стандарттарына  сәйкес,
      студент тер жоғары білімді меңгеруге міндетті;
    -  Баланың  білімін  тексеруде  ұсынылған   талаптарды,   психологиялық-
      педагогикалық диагностиканың әдістерін, білімдерді  меңгеру;
    -  Психологиялық-педагогикалық  диагностиканың  әдістерін  анықтау  және
      қолдана білу, тест жүргізуді үйрену;
    - «Педагогикалық диагностика» пәні  бойынша  алған  білімді  практикалық
      қолданбалы ғылыми зерттеу жұмыстарында өз бетінше қолдана алу.
     Пәнді оқу нәтижесінде студенттер білуге тиіс :
      -Білу керек
-  педагогикалық   диагностика    әдістердің   ұғымдары   және   әдіснамалық
негіздерін;
-  Балалардың тұлғалық дамуы және қалыптасу заңдылықтарын;
- Психологиялық-педагогикалық  диагностиканың  ғылыми-теориялық  негіздерін,
көпшілікке танымал  әдістерді және олардың түрлері, сонымен қатар  сапаларын
бағалау талаптарын;
    -Меңгеру керек:
- педагогика саласындағы ғылыми-ізденіс, шығармашылық жұмыстарды;
- Оқытатын  пәндердің теориялық негіздерін;
- Оқытатын пәндердің мақсаты мен міндеттері;
      -Игеру керек:
-   педагогика  жаңалықтарын  қолдану  барысында   балалардың   анатомиялық-
физиологиялық негізгі заңдылықтары мен дамуын;
- психологиялық-педагогикалық диагностиканың зерттеу әдістерін;
      -Қолдана білу керек:
-  педагогикалық диагностикада жаңашыл технологияны пайдалану;
- сабақта және сабақтан тыс уақытта диагностикалық әдістерді балалардың  оқу
танымдық  мотивациясының  негізін  түйінді  құзыреттіліктерді   қалыптастыру
мақсатында қолдану;
      -Түсіну керек:
- Баланың дайындығының мониторингінің ғылыми – теориялық негіздерін;
-Қазіргі қолданыстағы  білімнің  стандарты,  оқу  бағдарламалары,  және  оқу
құралдарының құрылымы мен мазмұнын;
    - Білім болу керек:
  -  педагогика  әдістерін   қолдануда   педагогикалық   әрекетті   үлгілеу,
педагогикалық  қызметте  рефлексияны  жүзеге  асыру,   мақсатты  қоя   білу,
педагогикалық диагностика жүргізу;
 -  психологиялық жағдайларға талдау жасай білу;
-   диагностиканы  оқушылардың  жас   және   жеке   ерекшеліктеріне   сәйкес
ұйымдастыра білу;
педагогикалық қарым-қатынас, ұтқырлық  және т.б.;
- қарым-қатынас мәдениеті мен толеранттылық;
    -Қалыптастыруы  тиіс:
      дағдысы:
-    компьютерлік  және коммуникативті сауаттылық;
-  психологиялық-педагогикалық  диагностиканың   әдістер   түрлері,   оларды
қолдана алу;
-  психологиялық-педагогикалық диагностиканың басқа  ғылымдармен  байланысын
түсіну;
-    психологиялық-педагогикалық   диагностика   бойынша   білімін    кәсіби
әрекетінде қолдана алуы.
      құзыреттілігі:
- балалардың  түйінді құзыреттілігін қалыптастыру;
- балалардың  қызығушылықтары мен қабілеттерінің мониторнигін жасау;

1.6 Курстың пререквизиттері:  педагогикагогикалық мамандыққа  кіріспе,  адам
дамуы және психология, этнопедагогика, педагогика.

1.7 Пәннің постреквизиттері: педагогикалық практика.

3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме
                                                                   Кесте  1.
|Курс                                                               |Семестр |
|Дәріс сабақтар                                                              |
|1 модуь Диагностиканың пайда болу тарихы                                    |
|Педагогикалық диагностиканың ғылыми-теориялық негізі               |2       |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың әдістемелік негіздері |2       |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың пайда болу тарихы     |2       |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың экспериментальдық     |2       |
|психологияның  қойнауында  қалыптасуы                              |        |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың қазіргі жағдайы       |2       |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың әдістері              |2       |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың әдістемелеріне        |2       |
|қойылатын талаптар                                                 |        |
|2 модуль Педагогикалық диагностиканы қолдану                       |        |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың құралдардың           |2       |
|топтастырылуы                                                      |        |
|Кіші мектеп жасындағы балаларды психологиялық – педагогикалық      |2       |
|диагностикалау ерекшеліктері                                       |        |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың кәсіби және этикалық  |2       |
|сұрақтары                                                          |        |
|Мектепке дейінгі балалардың психодиагностикасы                     |2       |
|Баланың мектепте оқуға дайындығын анықтау әдістері және оның таным |2       |
|процестерінің даму деңгейінің диагностикасы.                       |        |
|Тесттердің сәйкестілігі ( валидтығы) мен сенімділігі.              |2       |
|Тесттердің бейімделуі мен құрылу технологиясы.                     |2       |
|Психодиагностиканың қазіргі жағдайы.                               |2       |
|Тәжірибелік сабақтар                                                        |
|Педагогикалық диагностиканың ғылыми-теориялық негізі               |1       |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың әдістемелік негіздері |1       |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың пайда болу тарихы     |1       |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың экспериментальдық     |1       |
|психологияның  қойнауында  қалыптасуы                              |        |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың қазіргі жағдайы       |1       |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың әдістері              |1       |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың әдістемелеріне        |1       |
|қойылатын талаптар                                                 |        |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың құралдардың           |1       |
|топтастырылуы                                                      |        |
|Кіші мектеп жасындағы балаларды психологиялық – педагогикалық      |1       |
|диагностикалау ерекшеліктері                                       |        |
|Психологиялық – педагогикалық диагностиканың кәсіби және этикалық  |1       |
|сұрақтары                                                          |        |
|Мектепке дейінгі балалардың психодиагностикасы                     |1       |
|Баланың мектепте оқуға дайындығын анықтау әдістері және оның таным |1       |
|процестерінің даму деңгейінің диагностикасы.                       |        |
|Тесттердің сәйкестілігі ( валидтығы) мен сенімділігі.              |1       |
|Тесттердің бейімделуі мен құрылу технологиясы.                     |1       |
|Психодиагностиканың қазіргі жағдайы.                               |1       |

5  СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ
1. Педагогикалық диагностиканың ғылыми-теориялық негізі
2. Психологиялық – педагогикалық диагностиканың әдістемелік негіздері
3. Психологиялық – педагогикалық диагностиканың пайда болу тарихы.
4.   Психологиялық   –   педагогикалық   диагностиканың    экспериментальдық
   психологияның  қойнауында  қалыптасуы.
5. Психологиялық – педагогикалық диагностиканың қазіргі жағдайы.
6. Психологиялық – педагогикалық диагностиканың әдістері.
7. Психологиялық –  педагогикалық  диагностиканың  әдістемелеріне  қойылатын
   талаптар.
8. Психологиялық – педагогикалық диагностиканың құралдардың топтастырылуы
9.  Кіші  мектеп   жасындағы   балаларды   психологиялық   –   педагогикалық
   диагностикалау ерекшеліктері
10.  Психологиялық  –  педагогикалық  диагностиканың  кәсіби  және  этикалық
   сұрақтары
11. Кіші мектеп жастағы балалардың психологиялық дамуының деңгейіндегі жеке
   айырмашылықтары.
12. Кіші мектеп жастағы балалардың психодиагностикасындағы эксперименттік
   және ойын ситуациялардың ролі.
13. Кіші мектеп жасындағы оқушылардың оқу мүмкіндіктерін зерттеу  әдістемесі
   қалай қолданылады?
14. Бастауыш сынып мұғалімдерінің  жұмысында  мониторинг  нәтижелерін  қалай
   пайдаланады?
15.  Кіші  мектеп   жасындағы   оқушылардың   жеке   даму   ерекшеліктерінің
   диагностикасында қолданылатын әдістер
16. «Педагогикалық диагностика» сөзі нені білдіреді және  осы  ұғым  қазіргі
   заманғы психологияда қандай мәнде қолданылады ?
17. Педагогикалық диагностика өз саласында қандай  мәселелерді  қарастыратын
   ғылым ?
18. Ғылым ретінде психодиагностика қай салалармен байланысты ?
19. Психодиагностиканың психолог жұмысындағы рөлі қандай ?
20. Ғылыми және практикалық психодиагностиканың шешетін міндеттері қандай
21. Маман психодиагностқа қойылатын негізгі талаптар қандай ?
22. Педагогикалық  диагностиканың пәні мен міндеттерін анықтау ?
23. Отандық педагогикалық диагностикадағы зерттеушілерді атаңыз ?
24. Педагогикалық диагностиканың қазіргі трактовкасы ?
25. «Тұлғаның даму процесі» ұғымын қалай түсінесіз ?
26. Педагогикалық диагностика әдістемелер және олардың зерттеу



                 әдістемелерден айырмашылығы ?
27. Тест түрлері және оны қолдану салалары ?
28. Оқушының мотивациялық сферасында бала мен үлкендердің әрекет жасау
   мотиві қандай орын алады?
29. Кіші мектеп жастағы балалармен жұмысында қолданылатын графикалық
   әдістер туралы айтып беріңіз.
30. Педагогикалық диагностика қалай және қашан пайда болған.
31. Кіші мектеп жасындағы оқушы  тұлғасының  психологиялық  –  педагогикалық
   диагностиканың міндеттері.
32.  Кіші  мектеп  жасындағы  оқушы   тұлғасының   педагогикасын   зерттеуге
   қойылатын талаптар.
33. Педагогикалық диагностика немен айналысады?
34. Педагогикалық диагностиканың әдістері мен тәсілдерінің түрлері.
35. Диагностиканы ұйымдастыру тәсілдері.
36. Кіші мектеп жасындағы оқушының педагогикалық картасын жасау.
37. XIX және XX ғасырдағы шетелдерде психодиагностиканың пайда болып дамуы.
38. Тесттердің түрлері және оның қолданылу жолдары.
39. Кіші мектеп жасындағы оқушылардағы  оқу  қызығушылықтың  дамуын  зерттеу
   әдістемесі.
40. Кіші мектеп жасындағы оқушылардың оқу іс-әрекетін зерттеу.


6 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ  ЕТІЛУ КАРТАСЫ

|Оқулықтардың, оқу құралдарының  |Саны        |Студенттердің|Қамтамасыз ету  |
|атауы                           |            |саны         |пайызы          |
|1                               |2           |3            |4               |
|Куребаева Г.А. Бастауыш мектеп  |10          |7            |0.7             |
|оқушыларының психологиялық-     |            |             |                |
|педагогикалық диагностикасы.    |            |             |                |
|Семей. 2004                     |            |             |                |
|Бурлачук Л. Ф. Психодиагностика-|3           |7            |0.21            |
|СПб., 2003                      |            |             |                |
|Непомнящая Н.И. Психодиагностика|4           |7            |0.28            |
|личности. М. 2001.              |            |             |                |
|Немов Р.С. Психология. В т.3 -  |10          |7            |0.7             |
|М., 2001                        |            |             |                |
|Общая психодиагностика. Под.    |5           |7            |0.35            |
|Ред. Бодалева А.А., Столина     |            |             |                |
|В.В.-  М.,-2003.                |            |             |                |
|Богданова Т.Г. Корнилова        |10          |7            |0.7             |
|Т.В.Диагностика позновательной  |            |             |                |
|сферы ребенка.   М. 1996.       |            |             |                |
|Дусавицкий А.К. Развите         |3           |7            |0.21            |
|личности  в учебной             |            |             |                |
|деятельности  М. 1996.          |            |             |                |
|Зак. А. З.  Диагностика  видов  |4           |7            |0.28            |
|мышления  младшего  школьника.  |            |             |                |
|М. 1995.                        |            |             |                |
|Ингенкамп К. Педагогическая     |9           |7            |0.63            |
|диагностика,  пер. с. нем. М.   |            |             |                |
|1991.                           |            |             |                |
|Овчарова Р.В. Практическая      |5           |7            |0.35            |
|психология  в  начальной        |            |             |                |
|школе.М. 1996.                  |            |             |                |
|Никишина В.Б. Василенко Т.Д.    |2           |7            |0.14            |
|Психодиагностика  в  системе    |            |             |                |
|социальной  работы. М.2000.     |            |             |                |
|Гуревич К. М. Что такое         |3           |7            |0.21            |
|психологическая диагностика М., |            |             |                |
|1985                            |            |             |                |



8 ӘДЕБИЕТТЕР
Негізгі әдебиеттер:
Негізгі әдебиеттер:
   1.   Куребаева   Г.А.   Бастауыш   мектеп   оқушыларының   психологиялық-
      педагогикалық диагностикасы. Семей. 2004
   2. Бурлачук Л. Ф. Психодиагностика-   СПб., 2003
   3. Непомнящая Н.И. психодиагностика  личности. М. 2001.
   4. Немов Р.С. Психология. В т.3 -    М., 2001
   5. Общая психодиагностика. Под. Ред. Бодалева А.А., Столина  В.В.-   М.,-
      2003.
   6. Никишина В.Б. Василенко Т.Д. Психодиагностика  в  системе  социальной
      работы. М.2000.
   7. Из истории психологических тестов  //Общая  психодиагностика  под.ред.
      А.А.Бодалева, В.В.Столина -2009.  Миникес  А.В.  Деловое  общение.  М,
      1994.

Қосымша әдебиеттер:
        1. Білім заңы. Алматы, 2007 ж.
        2. Жалпы педагогика /Бабаев, С.Б. - 2006
        3. Педагогика /Ахметова, Г.К. - 2006
        4. Педагогика :қысқаша дәрістер курсы /Дүйсембекова, Ш. - 2005
        5. Педагогика/ Ж. Әбиев, С. Бабаев, А. Құдиярова / - 2004
        6. Тұлғалық педагогика. Педагогикалық теория негіздері  :монография
           / - 2011
        7. Богданова Т.Г. Корнилова  Т.В.Диагностика  позновательной  сферы
           ребенка.   М. 1996.
        8. Дусавицкий А.К. Развите  личности  в учебной   деятельности   М.
           1996.
        9. Зак. А. З.  Диагностика  видов  мышления   младшего   школьника.
           М. 1995.
       10. Ингенкамп К. Педагогическая  диагностика,  пер. с. нем. М. 1991.
       11. Овчарова Р.В. Практическая  психология  в   начальной   школе.М.
           1996.
       12. Гуревич К. М. Что такое психологическая диагностика М., 1985

Мерзімді басылым:
1. Л.Смагулова «Оқушы тұлғасын қалыптастырудың психологиялық-  педагогикалық
 диагностикасы» // «Оқушы тәрбиесі», №8, 2013, 26-29бб.
2.  М.Көшкентаева   «Педагогикалық-психологиялық   диагностикалау   жолдары,
 әдістері» // «Мектеп директоры», №5, 2004, 9-18бб.
3.  П.Маханова  «Педагогикалық  диагностиканың   теориялық   негіздері»   //
 «Қазақстан педагогикалық ғылымдар академиясының Хабаршысы», №1(28),  2009,
 40-45бб.

Пәндер